Welkom in de shoutbox, gast
grijze gek
ADO Zuidplas schreef:
RVC: er komen spannende tijden aan….
En dat weten de dame en heren al een tijdje vermoed ik.
RVC: er komen spannende tijden aan….
En dat weten de dame en heren al een tijdje vermoed ik.
De RvC wijst erop dat ADO in de toekomst niet langer afhankelijk wil zijn van geld van de eigenaar, ,,aangezien dergelijke financiering nooit gegarandeerd is''. Daarom volgt de raad de situatie nauwlettend. Het controlerend orgaan is ,,ervan overtuigd dat er spannende tijden aanbreken''.
De drie commissarissen vinden de potentie bij ADO Den Haag enorm. ,,We zullen verenigd moeten zijn binnen de club, met fans, partners en de hele community om ons doel te bereiken.''
ADO blijft altijd afhankelijk van de eigenaar !!!!!!
De drie commissarissen vinden de potentie bij ADO Den Haag enorm. ,,We zullen verenigd moeten zijn binnen de club, met fans, partners en de hele community om ons doel te bereiken.''
ADO blijft altijd afhankelijk van de eigenaar !!!!!!
Vandaag om 10:02 uur |
transvaal
Geen idee over de scouting, lang in btl gewoond, wegens omstandigheden tijdelijk terug. Wel altijd ADO gevolgd maar erger me gewoon aan incompetentie. Derde stad van Nederland met een mogelijke aanwas uit de regio, niet normaal. Je jeugd hoort je paradepaardje te zijn. Alle jeugdelftallen horen hetzelfde voetbal te spelen zoals dat van het eerste. Dan ben je ook niet meer afhankelijk van de persoonlijke grillen van de afgelopen trainers. Die passen zich maar aan de clubfillosie. Het enige wat die moet doen is spelers individueel beter maken, dat is competentie, iedere idioot kan spelers op de juiste plek zetten en stop me sleutelen aan de voetbalvisie van de club. Kan iemand mij trouwens vertellen wat die is? Dominant, reactie? Of boring? Als het dit laatste is dan zijn ze er dit jaar wel in geslaagd trouwens. Of nemen we iedere keer maar weer een nieuwe Pardew aan en God zegene de greep?
10
|
Zaterdag 28 september 2024 om 20:06 uur |
Aad
Mike schreef:
Kunnen we a.u.b. gaan praten over hoe slecht de trainer is. Vlak kan heus wel voetballen, dat heeft ie bij Emmen laten zien en ook bij vlagen bij ons. Elke speler gaat bij ons slechter voetballen.
Kunnen we a.u.b. gaan praten over hoe slecht de trainer is. Vlak kan heus wel voetballen, dat heeft ie bij Emmen laten zien en ook bij vlagen bij ons. Elke speler gaat bij ons slechter voetballen.
Van mij mag Kalezic per omgaande weg maar is hij schuldig aan het puntenverlies in de afgelopen wedstrijden?
Hij stelt, afhankelijk van de beschikbaarheid, het sterkste basiselftal samen. Geeft ze de opdracht aanvallend te spelen, hoog druk te zetten, etc.
En dan blijkt dat die basis-elf weer faalt, er ongelooflijke individuele blunders worden gemaakt en dat het elftal technisch, tactisch en mentaal dik tekort komt.
Van spelers die ervoor betaald worden mag je toch verwachten dat ze de elementaire dingen van voetballen toch wel beheersen. Dat zou geen trainer je op dat niveau moeten leren.
Hoe je een bal goed aanneemt, hoe je je moet vrijlopen, aan welke kant je je tegenstander dekt, dat je als je de bal speelt die niet naar een kerel in een vreemd shirt moet spelen, dat pingelen in je eigen strafschopgebied beslist niet mag en nog veel meer.
Als een trainer je dat nog moet bijbrengen heb je de kwaliteit niet om betaald voetbal te spelen. Als ik gisteren (even willekeurig) Kilo, de Bruin, Ideho en van der Sloot bezig zie kan ik alleen maar vaststellen dat ze in het betaald voetbal niets te zoeken hebben.
Behalve van Mieghem is er niet een speler die bij een-keer-raken de bal bij een medespeler krijgt.
Hij stelt, afhankelijk van de beschikbaarheid, het sterkste basiselftal samen. Geeft ze de opdracht aanvallend te spelen, hoog druk te zetten, etc.
En dan blijkt dat die basis-elf weer faalt, er ongelooflijke individuele blunders worden gemaakt en dat het elftal technisch, tactisch en mentaal dik tekort komt.
Van spelers die ervoor betaald worden mag je toch verwachten dat ze de elementaire dingen van voetballen toch wel beheersen. Dat zou geen trainer je op dat niveau moeten leren.
Hoe je een bal goed aanneemt, hoe je je moet vrijlopen, aan welke kant je je tegenstander dekt, dat je als je de bal speelt die niet naar een kerel in een vreemd shirt moet spelen, dat pingelen in je eigen strafschopgebied beslist niet mag en nog veel meer.
Als een trainer je dat nog moet bijbrengen heb je de kwaliteit niet om betaald voetbal te spelen. Als ik gisteren (even willekeurig) Kilo, de Bruin, Ideho en van der Sloot bezig zie kan ik alleen maar vaststellen dat ze in het betaald voetbal niets te zoeken hebben.
Behalve van Mieghem is er niet een speler die bij een-keer-raken de bal bij een medespeler krijgt.
4
|
Zaterdag 28 september 2024 om 13:08 uur |
Vos
Aad schreef:
De enige die met de regelmaat van de klok zwamt ben jij. Op een hoogst enkele keer na bewijs je iedere keer maar weer dat je van voetbal en ADO specifiek geen enkel verstand hebt.
Dat de eigenaren transfersommen betalen is je reinste onzin. De transferbedragen die betaald zijn zijn betaald met de in de afgelopen jaren ontvangen opleidingsvergoedingen. En als je niet ziet dat Bolt zich nog nauwelijks met ADO inlaat ben je ziende blind. Ze laten een falende trainer (en AD) zitten, komen amper in Den Haag, laten plannen van de AD in de la liggen en hebben nooit duidelijk kunnen maken waarom ze ADO wilden hebben en wat ze met ADO wilden bereiken.
En 6x achter elkaar winnen? Man je maakt je belachelijk. We hebben best wat aardige spelers lopen maar ik zie eerder Oekraïne en Rusland vrede sluiten dan dat wij meer dan 2 wedstrijden achter elkaar winnen. En met "voller" lopen ben je er niet. En "uitverkocht" is sinds zeker 5 jaar hooguit 10 keer voorgekomen.
De enige die met de regelmaat van de klok zwamt ben jij. Op een hoogst enkele keer na bewijs je iedere keer maar weer dat je van voetbal en ADO specifiek geen enkel verstand hebt.
Dat de eigenaren transfersommen betalen is je reinste onzin. De transferbedragen die betaald zijn zijn betaald met de in de afgelopen jaren ontvangen opleidingsvergoedingen. En als je niet ziet dat Bolt zich nog nauwelijks met ADO inlaat ben je ziende blind. Ze laten een falende trainer (en AD) zitten, komen amper in Den Haag, laten plannen van de AD in de la liggen en hebben nooit duidelijk kunnen maken waarom ze ADO wilden hebben en wat ze met ADO wilden bereiken.
En 6x achter elkaar winnen? Man je maakt je belachelijk. We hebben best wat aardige spelers lopen maar ik zie eerder Oekraïne en Rusland vrede sluiten dan dat wij meer dan 2 wedstrijden achter elkaar winnen. En met "voller" lopen ben je er niet. En "uitverkocht" is sinds zeker 5 jaar hooguit 10 keer voorgekomen.
Zo negatief over Bolt ben ik nog niet, maar wie weet heb je gelijk. 0 huurspelers gekregen.
Waar ik wel heel negatief over ben is het jaarlijkse tekort oplossen.
Stel we hebben elke thuiswedstrijd een volle bak (wat ik niet snel zie gebeuren). Dan pak je zo'n 7500 extra kaarten die je verkoopt. Stel dat die gemiddeld €22,- opleveren. Dan heb je 17 wedstrijden in de eredivisie. Dan heb je slechts €2.800.000,- aan extra recette. Er komt daarnaast dan meer tv geld, horeca inkomsten en merchandise bij. Tevens wat meer sponsorgeld.
Daar maak je, als je geluk hebt, net die 6 a 7 miljoen aan jaarlijks tekort mee goed. Er is dan dus 0 ruimte om meer personeel aan te nemen of om de spelersbegroting te verhogen. Beter personeel is nodig om de inkomsten omhoog te krijgen en betere spelers om linker rijtje eredivisie te spelen.
Je bent dan puur afhankelijk van transfers en dat is gevaarlijk hebben we in het verleden gezien.
Dus zelfs als we qua inkomsten maximaal presteren geven we nog steeds teveel uit. We kunnen dus blijkbaar niet zonder suikeroom of rijke aandeelhouder blijkbaar.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat onze club niet leeft. Ondanks we ongeveer elke 7 jaar bijna failliet gaan en jaar in jaar uit slechte bestuurders hebben. Ondanks dat het je onwijs moeilijk wordt gemaakt een kaartje te kopen. Ondanks dat we een ontzettend slechte trainer hebben die mag blijven zitten. Zitten er dit seizoen gemiddeld zo'n 7000 mensen.
Waar ik wel heel negatief over ben is het jaarlijkse tekort oplossen.
Stel we hebben elke thuiswedstrijd een volle bak (wat ik niet snel zie gebeuren). Dan pak je zo'n 7500 extra kaarten die je verkoopt. Stel dat die gemiddeld €22,- opleveren. Dan heb je 17 wedstrijden in de eredivisie. Dan heb je slechts €2.800.000,- aan extra recette. Er komt daarnaast dan meer tv geld, horeca inkomsten en merchandise bij. Tevens wat meer sponsorgeld.
Daar maak je, als je geluk hebt, net die 6 a 7 miljoen aan jaarlijks tekort mee goed. Er is dan dus 0 ruimte om meer personeel aan te nemen of om de spelersbegroting te verhogen. Beter personeel is nodig om de inkomsten omhoog te krijgen en betere spelers om linker rijtje eredivisie te spelen.
Je bent dan puur afhankelijk van transfers en dat is gevaarlijk hebben we in het verleden gezien.
Dus zelfs als we qua inkomsten maximaal presteren geven we nog steeds teveel uit. We kunnen dus blijkbaar niet zonder suikeroom of rijke aandeelhouder blijkbaar.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat onze club niet leeft. Ondanks we ongeveer elke 7 jaar bijna failliet gaan en jaar in jaar uit slechte bestuurders hebben. Ondanks dat het je onwijs moeilijk wordt gemaakt een kaartje te kopen. Ondanks dat we een ontzettend slechte trainer hebben die mag blijven zitten. Zitten er dit seizoen gemiddeld zo'n 7000 mensen.
5
|
Maandag 23 september 2024 om 10:11 uur |
ADO079
opper schreef:
De eindpass is vaak dramatisch. Je kunt niet alles op het bordje van Bonis schuiven.
De eindpass is vaak dramatisch. Je kunt niet alles op het bordje van Bonis schuiven.
Natuurlijk is ook hij, zoals elke spits, gedeeltelijk afhankelijk van de ballen die hij krijgt. Maar we kunnen voorzichtig toch wel de conclusie trekken dat hij op zn minst niet heel makkelijk scoort uit de kansen die hij krijgt. Want hij krijgt er elke wedstrijd wel een aantal.
2
|
Woensdag 18 september 2024 om 12:32 uur |
slash070
Aad schreef:
Wat in feite gisteren de discussie was op zich niet de kwaliteit van een verdedigende speler maar had meer te maken met de keuze van het verdedigend systeem: zone- of mandekking.
Speel je zonde dekking, zoals ADO dat graag wil, dan geef je ruimte aan splers maar bescherm je de directe / snelste aanvoer door het midden. En dan kan het voorkomen dat je backs te laat zijn om buitenspelers kort te dekken.
Geen nieuwe discussie maar hier een stukje ter leering ende vermwaeck
Wat in feite gisteren de discussie was op zich niet de kwaliteit van een verdedigende speler maar had meer te maken met de keuze van het verdedigend systeem: zone- of mandekking.
Speel je zonde dekking, zoals ADO dat graag wil, dan geef je ruimte aan splers maar bescherm je de directe / snelste aanvoer door het midden. En dan kan het voorkomen dat je backs te laat zijn om buitenspelers kort te dekken.
Geen nieuwe discussie maar hier een stukje ter leering ende vermwaeck
In het profvoetbal wordt vooral zonedekking gespeeld, want met mandekking ben je afhankelijk van de veldbezetting van de tegenstander. Zelfs met corners tegen doen ze dat tegenwoordig.
5
|
Vrijdag 6 september 2024 om 16:52 uur |
R.E.
Alleen al in de samenvatting van de wedstrijd tegen Almere zien we minstens drie voorbeelden van een chronisch probleem bij ADO-verdedigers: er wordt veel te weinig gedaan om het (ongehinderd) geven van een voorzet te voorkomen. En dat terwijl dat echt niet zo moeilijk is. Bijna alle tegenstanders op dit niveau zijn stijf rechts- of linksbenig. Een verdediger moet zich dus ALTIJD zo opstellen dat een voorzet met dat sterke been niet mogelijk is. Het nadeel is misschien dat de tegenstander dan makkelijker binnendoor kan gaan, maar dat levert minder risico op dan een directe voorzet, ook omdat de tegenstander dan afhankelijk is van zijn minder sterke been. Zo moeilijk is het allemaal niet ...
2
|
Donderdag 5 september 2024 om 11:57 uur |
Robbie
Een hoop gemor, om niks. We speelden vandaag met een half tweede/derde elftal, waar er een rechtsback stond.... het was sneu om te zien.
De posities waar ik me enige zorgen om maak, zijn rechtsback en aanvallende middenvelder. Voor beide posities is er een rol voor Kilo weggelegd. Schalk zie ik liever niet op deze positie, maar meer zwervend om de spitspositie heen. Een echte spelverdeler ontbreekt dan, inderdaad.
Op basis van de eerste wedstrijden en vandaag zou ik hopen:
DM : Wentges
LB : Sylla
CV : Tomas
CV : Waem
RB : Van Der Sloot
CM : Vlak
CM : Kilo
AM : Van Mieghem
LV : Ideho
SP : Bonis
RV : Mohammad
bovenstaande is wel afhankelijk of Mohammad rechts net zo goed uit de voeten kan als links. Er zit voldoende dreiging/schotkracht in deze gast. Of Ideho zou op rechts moeten spelen. Maar twee gevaarlijke flanken zie ik liever dan een spits die naar binnen zou moeten trekken. En Van Mieghem vind ik een logischere 10 dan Schalk.
Schalk zou alleen ,misschien ten onrechte, slachtoffer worden hiervan.
De posities waar ik me enige zorgen om maak, zijn rechtsback en aanvallende middenvelder. Voor beide posities is er een rol voor Kilo weggelegd. Schalk zie ik liever niet op deze positie, maar meer zwervend om de spitspositie heen. Een echte spelverdeler ontbreekt dan, inderdaad.
Op basis van de eerste wedstrijden en vandaag zou ik hopen:
DM : Wentges
LB : Sylla
CV : Tomas
CV : Waem
RB : Van Der Sloot
CM : Vlak
CM : Kilo
AM : Van Mieghem
LV : Ideho
SP : Bonis
RV : Mohammad
bovenstaande is wel afhankelijk of Mohammad rechts net zo goed uit de voeten kan als links. Er zit voldoende dreiging/schotkracht in deze gast. Of Ideho zou op rechts moeten spelen. Maar twee gevaarlijke flanken zie ik liever dan een spits die naar binnen zou moeten trekken. En Van Mieghem vind ik een logischere 10 dan Schalk.
Schalk zou alleen ,misschien ten onrechte, slachtoffer worden hiervan.
2
|
Woensdag 4 september 2024 om 16:13 uur |
Advertentie
ADO079
Leidado schreef:
Dat ben ik niet met je eens kijk maar is goed naar de selecties in de kkd daar steekt alleen volendam kwa spelers bovenuit en dat loopt voor geen meter hetzelfde verhaal bij roda die voort borduurt op vorig seizoen terwijl hun belangrijkste speler didden vertrok. De graafschap idem en die gokken op mahi dat hij fit blijft en seuntjes. Excelsior heeft heel veel kwaliteit ingeleverd maar heeft wel een jonge selectie met veel snelheid en ook best potentie. Cambuur verloor deze week hun topscorer, en kan ook niets investeren door het stadion. Uiteindelijk onze trots wij hebben vanavond een representatief elftal op het veld staan waar de meeste hier negatief of geen vertrouwen in hebben, maar vlak schalk bonis waem van mieghem ideho zijn uitstekende spelers voor de kkd. Datcer wat bij moet zeker de bank is mager maar ik denk met 3 a 4 gerichte aankopen gaan wij gewoon bovenin meedoen
Dat ben ik niet met je eens kijk maar is goed naar de selecties in de kkd daar steekt alleen volendam kwa spelers bovenuit en dat loopt voor geen meter hetzelfde verhaal bij roda die voort borduurt op vorig seizoen terwijl hun belangrijkste speler didden vertrok. De graafschap idem en die gokken op mahi dat hij fit blijft en seuntjes. Excelsior heeft heel veel kwaliteit ingeleverd maar heeft wel een jonge selectie met veel snelheid en ook best potentie. Cambuur verloor deze week hun topscorer, en kan ook niets investeren door het stadion. Uiteindelijk onze trots wij hebben vanavond een representatief elftal op het veld staan waar de meeste hier negatief of geen vertrouwen in hebben, maar vlak schalk bonis waem van mieghem ideho zijn uitstekende spelers voor de kkd. Datcer wat bij moet zeker de bank is mager maar ik denk met 3 a 4 gerichte aankopen gaan wij gewoon bovenin meedoen
Ik denk dat hij sarcastisch was naar mij toe omdat ik dat vorige week ofzo zei. Ik blijf er overigens wel bij hoor. Maar 3 a 4 gerichte aankopen.. waar denken jullie die te halen dan? Vanavond sluit de markt in het buitenland. Je bent dus afhankelijk van de markt in Nederland en die zit potdicht. Het gaat echt niet gebeuren.
1
|
Vrijdag 30 augustus 2024 om 08:41 uur |
TheMariner
Mike schreef:
Mogelijk gaat er helemaal niet veel gebeuren en zullen de clubs het voornamelijk moeten doen met wat ze nu in huis hebben.
Een pas op de plaats zou voor onze club niet slecht zijn ipv jezelf verder in de schulden werken. Bovendien geef je jongeren een serieuze kans en dat zal ook weer een aantrekkende kracht hebben voor de talenten in de regio.
Mogelijk gaat er helemaal niet veel gebeuren en zullen de clubs het voornamelijk moeten doen met wat ze nu in huis hebben.
Een pas op de plaats zou voor onze club niet slecht zijn ipv jezelf verder in de schulden werken. Bovendien geef je jongeren een serieuze kans en dat zal ook weer een aantrekkende kracht hebben voor de talenten in de regio.
Ik vind het allemaal wel gezegend hoor wat onze TD wil doen, natuurlijk is hij ook afhankelijk van spelers of die überhaupt wel naar ons toe willen komen. Alleen als ik naar zijn persverklaring op bijvoorbeeld 3 augustus kijk dan zijn wij van dat doel dat hij daarin schetst nog redelijk ver verwijderd. Met name zijn nog eerdere verklaring dat er relatief veel eredivisiewaardige spelers bij zouden komen zie ik nog niet echt terug. Dus zoals gezegd als we ons nu ineens op eigen jeugd/jongere spelers gaan focussen is dat wat mij betreft ook okay, maar… communiceer dat dan duidelijk. Voor nu lijkt de communicatie op een leeglopende ballon die door alle hoeken van het kantoor raast. Maar we hebben nog een paar dagen dus misschien past het allemaal in het grote masterplan van de heer Mathijsen; we gaan het zien…
1
|
Woensdag 28 augustus 2024 om 10:18 uur |
Nu online
MichelAdamsMatje, Rob2002 en 69 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Excelsior | 14 | - | 29 |
2 | Helmond Sp. | 14 | - | 27 |
3 | Graafschap | 14 | - | 26 |
4 | FC Volendam | 14 | - | 26 |
5 | Den Bosch + | 14 | - | 25 |
6 | FC Dordrecht | 14 | - | 25 |
7 | FC Emmen | 14 | - | 24 |
8 | SC Cambuur | 14 | - | 22 |
9 | Telstar | 15 | - | 22 |
10 | ADO Den Haag | 14 | - | 21 |
11 | Roda JC | 14 | - | 20 |
12 | Jong AZ | 14 | - | 17 |
13 | TOP Oss | 14 | - | 16 |
14 | FC Eindhoven | 15 | - | 16 |
15 | Jong PSV | 14 | - | 14 |
16 | MVV Maastr. | 15 | - | 13 |
17 | Jong Ajax | 14 | - | 12 |
18 | VVV-Venlo | 15 | - | 11 |
19 | Jong Utrecht | 14 | - | 8 |
20 | Vitesse -6 | 14 | - | 6 |