Welkom in de shoutbox, gast
Aad
slash070 schreef:
Dit seizoen is de KKD veel minder sterk als voorgaande jaren, en ik vind onze selectie in vergelijking met de overige clubs daarin helemaal niet zo zwak. Mankeert natuurlijk van alles aan, zelfde types voorin, zit geen diepgang niks in, maar valt best wat van te breien als je het niveau in de kkd ziet. Ik zie ook dat ze de laatste twee wedstrijden na rust met een heel andere spelintentie uit de kleedkamer komen, wat eigenlijk nergens voor nodig is voor een promotie kandidaat.
Vorig seizoen in de winterstop keek de hele KKD vol afgunst naar ons wat er allemaal mogelijk was, maar dat veranderde al snel in spot. Ook dit seizoen zijn we voor veel tegenstanders de te kloppen ploeg. Kwa stadion, publiek, begroting, huishouding. Doelstelling was binnen twee seizoenen te promoveren, was financiële noodzaak was er te lezen. Wat als dat niet lukt, waar staat de club dan? Eigenaar en RVC, blijft een anoniem raadsel. En als Van Grinsven nergens verantwoordelijk voor is, Mathijssen nergens verantwoordelijk voor is, de trainersstaf nergens verantwoordelijk voor is, is op internet Bonis dan de nieuwe ‘heeft Danny Bakker gedaan’ ?
Dit seizoen is de KKD veel minder sterk als voorgaande jaren, en ik vind onze selectie in vergelijking met de overige clubs daarin helemaal niet zo zwak. Mankeert natuurlijk van alles aan, zelfde types voorin, zit geen diepgang niks in, maar valt best wat van te breien als je het niveau in de kkd ziet. Ik zie ook dat ze de laatste twee wedstrijden na rust met een heel andere spelintentie uit de kleedkamer komen, wat eigenlijk nergens voor nodig is voor een promotie kandidaat.
Vorig seizoen in de winterstop keek de hele KKD vol afgunst naar ons wat er allemaal mogelijk was, maar dat veranderde al snel in spot. Ook dit seizoen zijn we voor veel tegenstanders de te kloppen ploeg. Kwa stadion, publiek, begroting, huishouding. Doelstelling was binnen twee seizoenen te promoveren, was financiële noodzaak was er te lezen. Wat als dat niet lukt, waar staat de club dan? Eigenaar en RVC, blijft een anoniem raadsel. En als Van Grinsven nergens verantwoordelijk voor is, Mathijssen nergens verantwoordelijk voor is, de trainersstaf nergens verantwoordelijk voor is, is op internet Bonis dan de nieuwe ‘heeft Danny Bakker gedaan’ ?
Helemaal eens. Aan Bonis wordt alles opgehangen wat er dit seizoen is misgegaan.
Zoals je al opmerkt, een selectie met (zeker aanvallend) een weinig evenwichtige samenstelling. Aandeelhouder, RvC, algemeen en technisch directeur die zich in de anonimiteit verstoppen en als het niet loopt zoals van te voren als doel is gesteld, geen verantwoordelijkheid c.q. maatregelen nemen.
Dan lijk ik de bal bij Kalezic te leggen maar dat is beslist niet zo. Die man is door hiervoor genoemde collectieve anonimiteit aangesteld en doet zijn uiterste best. Dat hij de verkeerde man op die plek is kan hij niet helpen, hij heeft zichzelf niet op die plek gezet.
Een andere aandeelhouder en daarmee een andere RvC is vooralsnog een utopie. Maar een andere invulling van AD. TD en trainer/coach zou toch wel op zijn plaats zijn.
Zoals je al opmerkt, een selectie met (zeker aanvallend) een weinig evenwichtige samenstelling. Aandeelhouder, RvC, algemeen en technisch directeur die zich in de anonimiteit verstoppen en als het niet loopt zoals van te voren als doel is gesteld, geen verantwoordelijkheid c.q. maatregelen nemen.
Dan lijk ik de bal bij Kalezic te leggen maar dat is beslist niet zo. Die man is door hiervoor genoemde collectieve anonimiteit aangesteld en doet zijn uiterste best. Dat hij de verkeerde man op die plek is kan hij niet helpen, hij heeft zichzelf niet op die plek gezet.
Een andere aandeelhouder en daarmee een andere RvC is vooralsnog een utopie. Maar een andere invulling van AD. TD en trainer/coach zou toch wel op zijn plaats zijn.
Vandaag om 11:30 uur |
slash070
Dit seizoen is de KKD veel minder sterk als voorgaande jaren, en ik vind onze selectie in vergelijking met de overige clubs daarin helemaal niet zo zwak. Mankeert natuurlijk van alles aan, zelfde types voorin, zit geen diepgang niks in, maar valt best wat van te breien als je het niveau in de kkd ziet. Ik zie ook dat ze de laatste twee wedstrijden na rust met een heel andere spelintentie uit de kleedkamer komen, wat eigenlijk nergens voor nodig is voor een promotie kandidaat.
Vorig seizoen in de winterstop keek de hele KKD vol afgunst naar ons wat er allemaal mogelijk was, maar dat veranderde al snel in spot. Ook dit seizoen zijn we voor veel tegenstanders de te kloppen ploeg. Kwa stadion, publiek, begroting, huishouding. Doelstelling was binnen twee seizoenen te promoveren, was financiële noodzaak was er te lezen. Wat als dat niet lukt, waar staat de club dan? Eigenaar en RVC, blijft een anoniem raadsel. En als Van Grinsven nergens verantwoordelijk voor is, Mathijssen nergens verantwoordelijk voor is, de trainersstaf nergens verantwoordelijk voor is, is op internet Bonis dan de nieuwe ‘heeft Danny Bakker gedaan’ ?
Vorig seizoen in de winterstop keek de hele KKD vol afgunst naar ons wat er allemaal mogelijk was, maar dat veranderde al snel in spot. Ook dit seizoen zijn we voor veel tegenstanders de te kloppen ploeg. Kwa stadion, publiek, begroting, huishouding. Doelstelling was binnen twee seizoenen te promoveren, was financiële noodzaak was er te lezen. Wat als dat niet lukt, waar staat de club dan? Eigenaar en RVC, blijft een anoniem raadsel. En als Van Grinsven nergens verantwoordelijk voor is, Mathijssen nergens verantwoordelijk voor is, de trainersstaf nergens verantwoordelijk voor is, is op internet Bonis dan de nieuwe ‘heeft Danny Bakker gedaan’ ?
Vandaag om 11:09 uur |
bommetjebas
bommetjebas schreef:
Mooie reactie! En ben het grotendeels met je eens behalve dat Kalezic (zeker bij nog een jaar KKD) ook mag blijven van mij. We zouden gewoon als beste team bovenaan staan als Bonis zou scoren en al helemaal stijf bovenaan als Reischl en misschien zelfs Maasland niet geblesseerd zouden zijn.
Mooie reactie! En ben het grotendeels met je eens behalve dat Kalezic (zeker bij nog een jaar KKD) ook mag blijven van mij. We zouden gewoon als beste team bovenaan staan als Bonis zou scoren en al helemaal stijf bovenaan als Reischl en misschien zelfs Maasland niet geblesseerd zouden zijn.
Overall is Kalezic een geschikte coach om met ADO te promoveren en doet hij het meeste van zn werk goed behalve de wissels op de twee meest belangrijke wedstrijden na maar als we een spits hadden gehad die zou hebben gedaan waarvoor hij gekomen is dan zou ADO alsnog bovenaan staan en zou niemand maar ook niemand het over Kalezic hebben in negatieve zin. Hij heeft een mentaliteit die goed past bij ADO die zijn spelers keihard laat vechten maar is ook duidelijk naar de spelers en weet dat met alleen schuim op de bekken je er niet komt. Hij heeft met de TD een solide verdediging en middenveld gebouwd. Had deze selectie een Steijn of Verheijd gehad dan hadden we 100% gepromoveerd en ook als Reischl of misschien zelfs Maasland niet geblesseerd zouden zijn. Dat is iets waar Kalezic weinig aan kan doen. Mathijsen bevalt me goed, het enige wat je de TD kan verwijten is het nalaten van het halen van een topspits dat je pumten opleverd. Kijk maar naar Volendam, hun verdediging en middenveld is slechter dan van ADO maar dat maakt niet uit omdat de tegenstanders achteruit lopen dankzij voornamelijk Veerman.
Wat net zo belangrijk is zijn de zeer goede prestaties en ervaring van Kalezic: meteen in zijn eerste seizoen als trainer werd hij kampioen met jong Utrecht en leidde hij ze naar de eredivisie voor beloften, vervolgens flikte hij dit weer maar dan met de hoofdmacht van de Graafschap en handhaafde ze vervolgens in de eredivisie. Dit zou hij ook met ADO geflikt hebben om de redenen die ik bovenaan noemde en ook vorig seizoen als toen de concurrentie niet zo enorm groot zou zijn.
Verder handhaafde hij Roda JC in de eredivisie die pas net gepromoveerd waren. Later heeft hij in zijn seizoen met Jong Utrecht het puntenrecord geëvenaard waarna hij stopte omdat hij een nieuwe uitdaging wilde. Verder heeft hij gewerkt bij PSV en veel ervaring als trainer opgedaan in het buitenland.
De enige reden om hem te vervangen is als er een toptrainer met goede ervaring en prestaties aanklopt maar het aantal dat dit wilt en betaalbaar is is ws precies nul
Wat net zo belangrijk is zijn de zeer goede prestaties en ervaring van Kalezic: meteen in zijn eerste seizoen als trainer werd hij kampioen met jong Utrecht en leidde hij ze naar de eredivisie voor beloften, vervolgens flikte hij dit weer maar dan met de hoofdmacht van de Graafschap en handhaafde ze vervolgens in de eredivisie. Dit zou hij ook met ADO geflikt hebben om de redenen die ik bovenaan noemde en ook vorig seizoen als toen de concurrentie niet zo enorm groot zou zijn.
Verder handhaafde hij Roda JC in de eredivisie die pas net gepromoveerd waren. Later heeft hij in zijn seizoen met Jong Utrecht het puntenrecord geëvenaard waarna hij stopte omdat hij een nieuwe uitdaging wilde. Verder heeft hij gewerkt bij PSV en veel ervaring als trainer opgedaan in het buitenland.
De enige reden om hem te vervangen is als er een toptrainer met goede ervaring en prestaties aanklopt maar het aantal dat dit wilt en betaalbaar is is ws precies nul
Gisteren om 11:00 uur |
Aad
Bolskie schreef:
Denk dat ze hem anders geen aanbieding doen Bert.
Denk dat ze hem anders geen aanbieding doen Bert.
Ik schrok me rot toen ik zag dat ADO Kalezic weer een aanbieding had gedaan. Alleen de vraag of dat niet alleen maar een gerucht is.
Aan de ene kant zou ik het begrijpen. Afgezien van wat rare keuzes bij opstellingen of wissels valt Kalezic dit seizoen weinig te verwijten. De selectie heeft de boel verknald. Door soms gebrek aan inzet maar vooral door gebrek aan kwaliteit.
Maar vorig jaar ging het met een veel betere spits en een van Mieghem in een betere vorm dan dit seizoen ook fout in de laatste wedstrijden. En opvallend: Veerman had toen in de laatste wedstrjden dezelfde ongeïnteresseerde houding die ik nu ook bij sommige spelers terugzie. En dat lijkt mij een kwestie van kortsluiting tussen spelers en trainer.
Daarom graag een andere trainer die de juiste sfeer kan scheppen waarbinnen goed en onder druk gepresteerd kan worden. Een geweldige tacticus hoeft het voor KKD of rechter rijtje eredivisie niet te zijn. En spelers voetbaltechnisch nog wat bijbrengen zou sowieso op betaald voetbal niveau niet moeten hoeven. Gewoon een trainer die samen met zijn assistenten een goede mix van inzet, techniek en creativiteit in het veld kan zetten is voldoende.
En ik zou dan zoals meerderen hier opteren voor een jonge vent die nu 2e of 3e divisie traint.
En wat spelers betreft: Bonis, Rottier en Peupion loodsen en een hele nieuwe voorhoede halen of selecteren uit eigen jeugd. Met voorop die spits van Telstar Eddahchouri. Als Bolt tenminste de portemonnee wil trekken.
Aan de ene kant zou ik het begrijpen. Afgezien van wat rare keuzes bij opstellingen of wissels valt Kalezic dit seizoen weinig te verwijten. De selectie heeft de boel verknald. Door soms gebrek aan inzet maar vooral door gebrek aan kwaliteit.
Maar vorig jaar ging het met een veel betere spits en een van Mieghem in een betere vorm dan dit seizoen ook fout in de laatste wedstrijden. En opvallend: Veerman had toen in de laatste wedstrjden dezelfde ongeïnteresseerde houding die ik nu ook bij sommige spelers terugzie. En dat lijkt mij een kwestie van kortsluiting tussen spelers en trainer.
Daarom graag een andere trainer die de juiste sfeer kan scheppen waarbinnen goed en onder druk gepresteerd kan worden. Een geweldige tacticus hoeft het voor KKD of rechter rijtje eredivisie niet te zijn. En spelers voetbaltechnisch nog wat bijbrengen zou sowieso op betaald voetbal niveau niet moeten hoeven. Gewoon een trainer die samen met zijn assistenten een goede mix van inzet, techniek en creativiteit in het veld kan zetten is voldoende.
En ik zou dan zoals meerderen hier opteren voor een jonge vent die nu 2e of 3e divisie traint.
En wat spelers betreft: Bonis, Rottier en Peupion loodsen en een hele nieuwe voorhoede halen of selecteren uit eigen jeugd. Met voorop die spits van Telstar Eddahchouri. Als Bolt tenminste de portemonnee wil trekken.
Gisteren om 10:57 uur |
Rob2002
Haagse jongens worden niet gehaald. Dat is nu wel duidelijk.
Alleen jeugd.
Dit jaar is de selectie weer te laat samengesteld. Het toeval wil nu zijn dat de meeste spelers blijven.
Als Waem weggaat heb je Hamalainen, als Vlak vertrekt heb je De Bruin. Je moet alleen wat voorin. Reischl en Rottier zijn geen vleugelspitsen en niet wendbaar en niet creatief op de flank. Peupion heeft me nog niet overtuigd. Van Mieghem gaat geen hele wedstrijd meer mee als ie blijft. Maasland nog te weinig gezien.
Dus voor volgend jaar: creativiteit op de flanken, scorende spits en selectie breder maken. Jeugd nog verder proberen te brengen.
En een trainer die leuk aanvallend en verzorgd voetbald nastreeft en geen gekke fratsen uithaalt. Daarom moet er een jonge vent komen die dit een beetje in goede banen kan leiden. Zit er niet nog iemand ergens als tweede trainer die op eigen benen wil staan?
Alleen jeugd.
Dit jaar is de selectie weer te laat samengesteld. Het toeval wil nu zijn dat de meeste spelers blijven.
Als Waem weggaat heb je Hamalainen, als Vlak vertrekt heb je De Bruin. Je moet alleen wat voorin. Reischl en Rottier zijn geen vleugelspitsen en niet wendbaar en niet creatief op de flank. Peupion heeft me nog niet overtuigd. Van Mieghem gaat geen hele wedstrijd meer mee als ie blijft. Maasland nog te weinig gezien.
Dus voor volgend jaar: creativiteit op de flanken, scorende spits en selectie breder maken. Jeugd nog verder proberen te brengen.
En een trainer die leuk aanvallend en verzorgd voetbald nastreeft en geen gekke fratsen uithaalt. Daarom moet er een jonge vent komen die dit een beetje in goede banen kan leiden. Zit er niet nog iemand ergens als tweede trainer die op eigen benen wil staan?
Zondag 27 april 2025 om 21:11 uur |
john 147
Ze hebben gegokt en verloren met het halen van Bonis. Proberen ergens te slijten en focus ligt bij het halen van een extra spits die kan concureren met Reisl. De selectie is meer een team geworden dan dat het vorig seizoen was. Nu de zwakke schakels selecteren en vervangen voor hopelijk versterking die ons het nieuwe seizoen overtuigend de eredivisie in leidt. + van mij mogen ze Kalezic verlengen met één jaar. Zou niet weten waarom niet.
Zondag 27 april 2025 om 20:24 uur |
Advertentie
Lellow
Kalezic heeft het met deze selectie naar behoren gedaan maar vorig seizoen niet dus niet geschikt.
Tijd voor een nieuwe impuls want hij heeft in die 2 seizoenen met meer spelers conflicten gehad dan dat ze beter heeft laten voetballen.
Trainer van Telstar losweken en zorgen dat je 22 en 3 keepers hebt die KKD waardig zijn.
Als het scoutingsapparaat spelers zoals Reischl en Kilo kan vinden dan mogen ze hier nog een 5 tal aan toevoegen.
Seizoen 25/26 wordt ons seizoen.
Met de support vanaf de tribunes zit het wel goed , denk ook de reden waarom we zo goed presteren. Hangt een positieve fine.
Tijd voor een nieuwe impuls want hij heeft in die 2 seizoenen met meer spelers conflicten gehad dan dat ze beter heeft laten voetballen.
Trainer van Telstar losweken en zorgen dat je 22 en 3 keepers hebt die KKD waardig zijn.
Als het scoutingsapparaat spelers zoals Reischl en Kilo kan vinden dan mogen ze hier nog een 5 tal aan toevoegen.
Seizoen 25/26 wordt ons seizoen.
Met de support vanaf de tribunes zit het wel goed , denk ook de reden waarom we zo goed presteren. Hangt een positieve fine.
Zondag 27 april 2025 om 10:28 uur |
Prutser 070
BLEISWIJK-1 schreef:
Even een korte reactie. Want wij zitten redelijk op een lijn.
Geen trainer had het beter gedaan met dit materiaal. Ik vind echt dat ze maximaal presteren. Of dat voldoende is voor contractverlenging laat ik in het midden. Het is ook of je door wil op dezelfde voet. Of dat je met een frisse wind het nieuwe seizoen wil beginnen.
Voor de rest. Als we onverhoopt toch nog promoveren. Dan nog zal Kalezic volgens meerdere shouters weg moeten. Hij kan dan ook niks goed doen.
Even een korte reactie. Want wij zitten redelijk op een lijn.
Geen trainer had het beter gedaan met dit materiaal. Ik vind echt dat ze maximaal presteren. Of dat voldoende is voor contractverlenging laat ik in het midden. Het is ook of je door wil op dezelfde voet. Of dat je met een frisse wind het nieuwe seizoen wil beginnen.
Voor de rest. Als we onverhoopt toch nog promoveren. Dan nog zal Kalezic volgens meerdere shouters weg moeten. Hij kan dan ook niks goed doen.
Mee eens! Ben ook geen fan van Kalezic maar zie ook een selectie waarvan ik niet denk dat ze voldoende kwaliteit hebben voor de eredivisie. Wat mij betreft geeft hij jeugd de kans en spelen ze vol strijd. Tuurlijk is er soms wat aan te merken op de wissels maar dat is achteraf altijd makkelijk. Van de spelers die er nu staan zijn alleen nikiema, waem, kilo, vlak en van mieghem eredivisie waardig en goed genoeg om top 2 kkd te staan. Wat dat betreft presteer je gewoon goed en sta je misschien zelfs hoger dan je aan kwaliteit hebt.
![]() |
Zaterdag 26 april 2025 om 23:58 uur |
JvDH
Haagse070_ schreef:
Tijd dat wij als fans een statement moeten brengen richting de club vroeger werd er trainer per direct ontslagen nu zit die er nog steeds.
Sorry voor me taalgebruik maar dit is wet bende wat wilt die Amerikaan dan? Met kalazic ga je de oorlog niet winnen.
Tijd dat wij als fans een statement moeten brengen richting de club vroeger werd er trainer per direct ontslagen nu zit die er nog steeds.
Sorry voor me taalgebruik maar dit is wet bende wat wilt die Amerikaan dan? Met kalazic ga je de oorlog niet winnen.
Niet iedereen is het eens met jouw mening.
Er zijn er zat die geen moeite met hem hebben, waaronder ik.
Vechtend elftal, jeugd dat volop de kansen en minuten krijgt, een reeks van 11 overwinningen uit 12 wedstrijden bijv. en verklaarbare wissels. Geen super gekke dingen mijns inziens.
Ik snap dat sommige moeite met bovenstaande hebben. Als de Hagenees iemand niet mag, kan niks dat veranderen.
‘Zelfs bij promotie moet die pipo eruit’ las ik wat weken terug..
Mijn inziens ligt het puur aan de kwaliteit van de selectie.
De statistieken spraken voor de winterstop wekelijk in ons voordeel. Meer kansen, meer balbezit, meer schoten op doel als de tegenstander. Alleen de kansen werden niet afgemaakt.
De trainer zei nog; ‘als mijn enige spits zulke kansen mist, wat moet ik doen?’
Als je nr 9 voor de winterstop ‘gewoon’ de dikke kansen afmaakt hadden we nu al 2 weken dronken de polonaise gelopen richting eredivisie.
Er zijn er zat die geen moeite met hem hebben, waaronder ik.
Vechtend elftal, jeugd dat volop de kansen en minuten krijgt, een reeks van 11 overwinningen uit 12 wedstrijden bijv. en verklaarbare wissels. Geen super gekke dingen mijns inziens.
Ik snap dat sommige moeite met bovenstaande hebben. Als de Hagenees iemand niet mag, kan niks dat veranderen.
‘Zelfs bij promotie moet die pipo eruit’ las ik wat weken terug..
Mijn inziens ligt het puur aan de kwaliteit van de selectie.
De statistieken spraken voor de winterstop wekelijk in ons voordeel. Meer kansen, meer balbezit, meer schoten op doel als de tegenstander. Alleen de kansen werden niet afgemaakt.
De trainer zei nog; ‘als mijn enige spits zulke kansen mist, wat moet ik doen?’
Als je nr 9 voor de winterstop ‘gewoon’ de dikke kansen afmaakt hadden we nu al 2 weken dronken de polonaise gelopen richting eredivisie.
![]() |
Zaterdag 26 april 2025 om 17:07 uur |
BLEISWIJK-1
James schreef:
Trainer heeft het helemaal niet verkeerd gedaan als je met nog 2 wedstrijden te gaan nog steeds kans heb op promotie met zo een bout selectie.
Trainer heeft het helemaal niet verkeerd gedaan als je met nog 2 wedstrijden te gaan nog steeds kans heb op promotie met zo een bout selectie.
Van de laatste 15 wedstrijden zijn er 11 gewonnen en 3 in een gelijkspel geeindigd. Daarom gewoon een basis om verder te gaan.
Los daarvan krijgt Haagse jeugd een kans.
En wat je zegd. Kijk even naar de selectie. Het is echt niet zo dat deze selectie overloopt van kwaliteit.
Ben ik fan van Kalezic? Zeker niet. Ook vorig jaar ergerde ik mij aan hem. Maar dit jaar heeft hij er wel een echt team van gemaakt.
Grlukkig hoef ik er geen beslissing over te nemen. Ze zoeken het maar uit.
Los daarvan krijgt Haagse jeugd een kans.
En wat je zegd. Kijk even naar de selectie. Het is echt niet zo dat deze selectie overloopt van kwaliteit.
Ben ik fan van Kalezic? Zeker niet. Ook vorig jaar ergerde ik mij aan hem. Maar dit jaar heeft hij er wel een echt team van gemaakt.
Grlukkig hoef ik er geen beslissing over te nemen. Ze zoeken het maar uit.
![]() |
Zaterdag 26 april 2025 om 13:29 uur |
Nu online
DH070, Jordy, PietF, Brian, DHFC070, ADOZoetermeer, Mr.070 en 108 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam * | 36 | - | 79 |
2 | Excelsior | 36 | - | 71 |
3 | ADO D.H. + | 36 | - | 67 |
4 | FC Dordrecht | 36 | - | 65 |
5 | SC Cambuur | 36 | - | 65 |
6 | Graafschap | 36 | - | 59 |
7 | Telstar | 36 | - | 58 |
8 | FC Emmen | 36 | - | 53 |
9 | Den Bosch + | 36 | - | 52 |
10 | Roda JC | 36 | - | 49 |
11 | FC Eindhoven | 36 | - | 48 |
12 | Jong AZ | 36 | - | 46 |
13 | Helmond Sp. | 36 | - | 46 |
14 | VVV-Venlo | 36 | - | 41 |
15 | MVV Maastr. | 36 | - | 37 |
16 | TOP Oss | 36 | - | 36 |
17 | Jong Ajax | 36 | - | 35 |
18 | Jong PSV | 36 | - | 27 |
19 | Jong Utrecht | 36 | - | 20 |
20 | Vitesse -39 | 36 | - | 1 |