Welkom in de shoutbox, gast
Kies een pagina
Harrie
Gisteren waren er pas tussen 1500-2000 kaarten verkocht
En, beste marketing"deskundigen" onder leiding van Arbach : probeer een volgende keer eens in plaats van "half geld" aan te bieden gratis een genodigde mee te nemen. Het is geen risicowedstrijd, dus....
We hebben vulling nodig van die lege tribunes. Je staat met je bek vol tanden als ze in de kroeg weer over ADO beginnen.
![]() |
Donderdag 1 november 2007 om 10:35 uur |
northy
U vraagt zich af waarom AEGON vanaf het seizoen 2008 - 2009 hoofd- en shirtsponsor van Ajax wordt. Laat ik beginnen met u te zeggen dat ik begrijp dat niet iedereen even enthousiast kan zijn over een dergelijke beslissing. Voetbal is immers emotie. Dat is ook de kracht van voetbal. De één kiest voor Feyenoord, de ander voor ADO of SC Heerenveen. Dat kan natuurlijk.
Ik wil u graag toelichten waarom AEGON heeft besloten voor een periode van 7 jaar hoofdsponsor van Ajax te worden.
AEGON is een van oorsprong Nederlands bedrijf, maar inmiddels werken we in meer dan 20 landen met 29.000 medewerkers. En bieden oplossingen aan die bedoeld zijn om de inkomensvoorziening van vele miljoenen klanten op termijn te versterken. We bieden in alle landen waar AEGON opereert vooral pensioenen, levensverzekeringen en spaar- en beleggingsproducten aan. Juist omdat we een verzekeraar zijn, weten we dat je moet nadenken over de lange termijn. Dat geldt niet alleen voor onze producten, maar ook voor onze visie op sponsoring.
De sponsoring van Ajax is dan ook een beslissing van AEGON Nederland en het internationale overkoepelende bedrijf, AEGON N.V.
Internationaal opent Ajax voor ons deuren in voor ons heel belangrijke groeilanden, zoals China, India, Taiwan en Japan. Maar ook dichter bij huis spreekt Ajax enorm tot de verbeelding: in Hongarije, Tsjechië, Slowakije en Polen bijvoorbeeld.
AEGON Nederland blijft overigens ook hoofdsponsor van de KNSB. Het schaatsen sponsoren we al meer dan 30 jaar. We staan in de sportmarketing bekend als een betrouwbare en langdurige partner. Ajax is voor AEGON in Nederland een aanvulling op onze sponsoring van de KNSB.
Niet iedereen hoeft een fan van Ajax te zijn, maar u zult het met me eens zijn dat Ajax een instituut is met wereldfaam. Met een lange historie. En voetbalhelden en memorabele overwinningen. Of zoals premier Balkenende onlangs zei in een interview: "Het getekende Ajaxshirt werd door de Chinese premier veel meer gewaardeerd dan de ets die ik hem gaf van Rembrandt."
Ik hoop u met deze reactie uitgelegd te hebben waarom AEGON hoofd- en shirtsponsor van Ajax wordt met ingang van het nieuwe seizoen.
Mocht u toch besluiten uw verzekeringen bij AEGON op te zeggen, dient u contact op te nemen met uw eigen tussenpersoon, waar u die verzekeringen ook heeft gesloten. Maar ik hoop natuurlijk dat u bij AEGON blijft en begrijpt waarom Ajax voor ons wereldwijd een interessant sponsorship is.
Met vriendelijke groet,
Jan Driessen
Directeur Communicatie AEGON Nederland
antwoord.
![]() |
Zaterdag 27 oktober 2007 om 21:47 uur |
Wel kritisch lezen.....
"We zijn druk bezig om te kijken of dat mogelijk is. Feyenoord is ook heel geïnteresseerd om straks mee te doen. Voor de uitstraling van de eredivisie vrouwen zou zo’n club fantastisch zijn."
Pfff..... Geen zin om er in te investeren, maar als het toch wel geinig blijkt te zijn zo`n vrouwencompetitie dan willen ze ineens wel! En dat moet dan fantastisch zijn? Laat ze lekker weg blijven die profiteurs! En als ze dan toch willen, laat ze met de staart tussen de benen aansluiten en hun plek kennen. Nee, we moeten de zaken wel neerzetten zoals ze zijn.
Feyenoord is gewoon, net als Ajax en PSV, een club zonder brede voetbalvisie. Ikke ikke ikke.....
![]() |
Donderdag 25 oktober 2007 om 11:12 uur |
Jager
Dames ADO DEN HAAG - SC HEERENVEEN 1-1
(Ruststand 0-1)
Minste wedstrijd van ADO Den Haag tot nu toe.
Onrustig, veel balverlies : onderschatting ?
Verdiend punt voor de hekkensluiter uit Friesland.
woensdag 24 oktober 2007
Door RIEPKO BUIKEMA
ROTTERDAM - De eredivisie vrouwen beleeft vanavond de zevende speelronde. Na twee maanden kan voorzichtig de eerste balans worden opgemaakt. ,,We moeten stapje voor stapje omhoog.’’
De eredivisie vrouwen kende op 29 augustus een spetterende opening. De Stichting Eredivisie Vrouwen presenteerde supermarktketen Plus als hoofdsponsor en maakte bekend dat de samenvattingen van vrouwenwedstrijden wekelijks op RTL zouden worden uitgezonden.
Het goede nieuws kon niet op, toen de kersverse vrouwenselecties van de zes deelnemende clubs zich trots voorstelden aan de ruim 5500 toeschouwers. Ook de openingswedstrijd die volgde was pure reclame voor het vrouwenvoetbal: vijf doelpunten en een veelvoud aan kansen brachten het publiek op de banken.
Over de publieke belangstelling is de Stichting Eredivisie Vrouwen volgens manager Priscilla Janssens, nog altijd dik tevreden. ,,Het aantal toeschouwers bij de wedstrijden is boven verwachting. Bij elke wedstrijd komen tussen de 500 en 1500 mensen kijken.
,,Met name bij ADO Den Haag is de belangstelling groot, daar zijn bij thuiswedstrijden 1200 tot 1500 supporters. De harde kern van de club staat helemaal achter de vrouwen en gedraagt zich voorbeeldig. Dat is fantastisch.’’
FC Twente is de enige club in de eredivisie die entree vraagt voor de thuiswedstrijden van zijn vrouwenteam. ,,Die drie euro is een symbolisch bedrag,’’ zegt commercieel directeur Jan van Halst. ,,Daarmee willen wij het vrouwenvoetbal positioneren. Je betaalt voor de kwaliteit die je ziet. Het is geen wegwerpartikel.’’
Met 500 tot 1000 betalende bezoekers wordt Twente nog niet rijk van de vrouwentak. ,,Dat wisten we ook. De toeschouwersaantallen zijn groeiende. We zijn in de kelder begonnen en moeten stapje voor stapje omhoog.
,,De selectie, de jeugdteams en de faciliteiten kosten de club allemaal geld. We proberen binnen het subisidiebedrag van de KNVB te blijven, maar dat gaat met hangen en wurgen.’’
Op een ander terrein boekt de Enschedese club wel degelijk winst, stelt Van Halst. ,,Qua exposure is het vrouwenteam een enorm succes. Onze hoofdsponsor is razend enthousiast.’’
De landelijke uitstraling van de nieuwe eredivisie wordt grotendeels bepaald door de wekelijkse televisieuitzending van de samenvattingen. RTL Voetbal zendt elke zaterdag en zondag een programma uit over de eredivisie vrouwen.
De kijkcijfers vallen tegen. Afgelopen zaterdagmiddag om 17.00 uur trokken de vrouwenwedstrijden op RTL 8 54.000 kijkers, een marktaandeel van 2,6 procent.
Geen cijfers waar de commerciële zender financieel veel wijzer van wordt. ,,Maar je moet niet vergeten dat de televisierechten veel goedkoper zijn dan bij de eredivisie voor mannen,’’ zegt RTL-woordvoerder Jaap Paulsen.
,,Vrouwenvoetbal is nog nooit eerder uitgezonden, dan kun je niet verwachten dat het heel snel op de kaart staat. Wij hopen dat het fors gaat aantrekken.’’
,,We hadden ook niet verwacht een enorm kijkcijferkanon te zijn,’’ zegt manager eredivisie vrouwen Janssens. ,,Maar de cijfers mogen nog wel wat hoger. Binnenkort brainstormen we met de perschefs van alle clubs over de manier waarop we het televisieprogramma extra onder de aandacht kunnen brengen.’’
Een andere manier om de competitie aantrekkelijker te maken voor het grote publiek is een uitbreiding van het deelnemersveld. Liefst met een club uit de top-drie van de mannen.
,,Roda JC heeft zich vorig jaar vrijwillig teruggetrokken. Die hebben daarom de eerste optie om toe te treden als er een uitbreiding komt,’’ zegt Janssens.
,,We zijn druk bezig om te kijken of dat mogelijk is. Feyenoord is ook heel geïnteresseerd om straks mee te doen. Voor de uitstraling van de eredivisie vrouwen zou zo’n club fantastisch zijn.
,,Tegelijkertijd moeten we het belang van de competitie in de gaten houden. Er moeten wel genoeg speelsters zijn met voldoende niveau om de teams te vullen. Het niveau van de competitie moet niet in elkaar donderen.’’’
![]() |
Donderdag 25 oktober 2007 om 10:33 uur |
Karel
Beste giancarlo,het is hier al geen eenheid,dus wens ik je veel sterkte met je page.
![]() |
Donderdag 18 oktober 2007 om 01:34 uur |
Danny
"Aegon wil via Ajax ook internationale bekendheid verwerven. De club uit de hoofdstad heeft in het buitenland qua naam nog altijd een streepje voor op bijvoorbeeld Feyenoord en PSV, waardoor de keuze voor Ajax een logische is. “Met schaatsen lukt het niet om in het buitenland naam te maken, maar met Ajax wel. De voetbalclub is wereldwijd bekend en dat geeft Aegon een internationaal platform.”
Met ADO komen ze niet verder dan regionale reclame! Toch hoop ik dat er ooit een keer is flink wat geld in de club gepompt word. Maar ik denk dat het niet zo snel gaat gebeuren!
![]() |
Dinsdag 16 oktober 2007 om 17:43 uur |
jajoh
toch vreemd dat jongens zoals bodde
het niet redden hier maar ergens anders wel
Geen steun vanuit de club en van de trainer
en geen steun van medespelers
zegt genoeg
logish dat hij nu weer beter presteerd, want hij moet zich daar eerst weer opnieuw bewijzen.....
![]() |
Dinsdag 16 oktober 2007 om 16:24 uur |
Aad
het nieuwe stadion had elke wedstrijd uitverkocht moeten wezen dat dat nu niet gebeurd is een schande we hebben het wel over een bedrag van bijna 50 miljoen euro en dan zo weinig mensen die er komen? het had de trots van elke hagenees moeten wezen maar door het beleid van onze in D66 lopende pakken met sjaaltjes poppetjes is het een nazi kamp geworden
Heb je ervaring in een nazi-kamp? Al eens voor het vuurpeloton gestaan of verrot geschopt omdat je het niet eens was met het feit dat er Hollanders werden gemarteld en vergast??
Maar dat terzijde ..............
Eeen ADO stadion zal NOOIT uitverkocht raken dan alleen maar bij wedstrijden tegen PSV, Ajax en Feyenoord etc.
De keren dat het in de afgelopen pakweg 30 jaar was uitverkocht zijn op 2 handjes te tellen.
Den Haag is geen voetbalstad en wordt dat ook niet ook. Supporters van buiten Den Haag tellen volgens velen in deze rubriek niet mee (ontken het maar eens) dus die voelen zich echt niet welkom en blijven dus weg of gaan naar Sparta (ik ken er een hoop) of Feyenoord. Tenzij ze dus net als ik een bord voor de kop hebben en de agressieve reacties van diverse mensen op deze site voor een groot deel aan zich voorbij laten gaan.
Wees van een ding zeker: Degenen die jij bedoelt (die D66 pakken) lachen zich alleen maar dood en krijgen hun gelijk bevestigd door de tweedeling die er nu is tussen de diverse supportersgroepen en de manier waarop daar met elkaars mening wordt omgegaan.
![]() |
Zondag 14 oktober 2007 om 20:19 uur |
Advertentie
Feyerd
Of mot ik zeggen zat .
Want als echte Feyenoorder hoop ik dat ADO Den Haag weer gauw promoveert .
Maar natuurlijk niet met flut-voetbal , waar je het lazarus van krijgt .
Laat nou al die supporters weer naar de wedstrijden gaan , en hun hart laten spreken .
Is het bestuur niet goed , dan kan je daar een lied over zingen ! En dat megasterk natuulijk .
Na het klote seizoen van Feyenoord heb ik altijd gezegd dat Feenoord weer zal herrijzen dit jaar !
En na het slechte seizoen van ADO Den Haag hoop ik vanuit mijn hart van vuur dat ADO Den Haag gaat herrijzen .
Groetjes uit Rotjeknor !
![]() |
Woensdag 3 oktober 2007 om 04:45 uur |
Haagse Roel
Het gokschandaal binnen de voetballerij, zoals dat twaalf dagen geleden naar buiten werd gebracht door ELF Voetbal, heeft er een nieuwe dimensie bij gekregen, nu De Telegraaf vanmorgen haar voorpagina opent met een lang verhaal vol bekentenissen van MVV-trainer Robert Maaskant. De kop zegt alles: SPELERS GOKKEN ILLEGAAL.
Maaskant zegt in de krant: ,,Het gebeurt gewoon en daar kunnen we niet omheen.`` De trainer laat weten in 2002 voor het eerst in aanraking te zijn gekomen met het illegale gokcircuit. Hij was toen trainer van RBC. Volgens Maaskant gokten zijn spelers destijds illegaal op wedstrijden bij een illegale organisatie. Hij noemt onder meer Edwin de Graaf (ex-Feyenoord, ex-ADO Den Haag en nu NAC Breda), die dit ook ruiterlijk toegeeft. Oók dat het nu nog steeds gebeurt: ,,Veel spelers wedden gokken bij Unibet (gokorganisatie, gevestigd op Malta, red.). Dat is mij bekend.``
Maaskant is van mening dat dit soort gokpraktijken niet kunnen en komt daarom met zijn onthullingen naar buiten. Over de beschuldigingen die ELF Voetbal naar buiten bracht, zegt hij: ,,Ik ben ervan overtuigd, ik ben er zeker van dat spelers van ADO gokken op wedstrijden.``
Maaskant vertelt in De Telegraaf ook openlijk over een wedstrijd tussen Telstar en zijn club FC Zwolle van 27 maart 1983, waarin Telstar-speler Jan Mulder (niet de oud-international en Postbank-reclameman, red.) eerst opzettelijk hands gemaakt zou hebben en later ook nog eens de bal in eigen doel schoot. Maaskant: ,,Telstar-keeper Jan Nederburgh werd woedend op Mulder, viel hem aan en wilde hem bij de strot grijpen. Hij riep: "Jij hebt verdorie die wedstrijd verkocht".``
![]() |
Vrijdag 28 september 2007 om 16:43 uur |
Nu online
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 25 | - | 49 |
2 | Excelsior | 25 | - | 45 |
3 | SC Cambuur | 25 | - | 44 |
4 | FC Dordrecht | 25 | - | 44 |
5 | ADO Den Haag | 25 | - | 43 |
6 | Den Bosch + | 25 | - | 42 |
7 | Graafschap | 25 | - | 40 |
8 | Roda JC | 25 | - | 37 |
9 | FC Emmen | 24 | - | 35 |
10 | Helmond Sp. | 24 | - | 35 |
11 | Telstar | 25 | - | 35 |
12 | FC Eindhoven | 25 | - | 35 |
13 | MVV Maastr. | 25 | - | 30 |
14 | Jong AZ | 25 | - | 30 |
15 | Jong Ajax | 24 | - | 27 |
16 | VVV-Venlo | 25 | - | 26 |
17 | TOP Oss | 25 | - | 26 |
18 | Jong PSV | 25 | - | 21 |
19 | Jong Utrecht | 24 | - | 14 |
20 | Vitesse -27 | 25 | - | -2 |