Welkom in de shoutbox, gast
Tag: minder
pajam
Bleek schreef:
Dus alles directeuren die er gezeten hebben kunnen er eigenlijk
helemaal niets aan doen?
Dus alles directeuren die er gezeten hebben kunnen er eigenlijk
helemaal niets aan doen?
Lekkerrrr zwart/wit Bleek
Alle directeuren die er onder het bewind van UVS gezeten hebben, met het op dat moment aanwezige kennis en kaders , kun je niet verantwoordelijk houden voor het uitvoeren van `beleid` dit de eigenaar uitgestippeld heeft.
Nuance (sorry, niet zwart/wit) hierin is dat een 1e CEO (Wigt) véél minder kennis/ervaring had (kunnen hebben) met de kwajongen streken van UVS, dan iedere opvolger nadien. Zelfs in die situatie koos Wigt ervoor om alles netjes op papier vast te leggen (hierdoor had Manders mogelijkheid om een rechtszaak aan te spannen tegen UVS).
Alle directeuren zijn verder zelf verantwoordelijk voor invulling van het beleid binnen de kaders en mogelijkheden die ze hadden. Dus kies je ervoor om Wang op ze blauwe ogen (of bruin) te geloven, dan ben je zelf risico aan het nemen. Kies je ervoor om spelers o.b.v. stats aan te trekken idem.
etc. etc. etc.
Zo ongeveer naar mijn bescheiden mening heer Bleek

Alle directeuren die er onder het bewind van UVS gezeten hebben, met het op dat moment aanwezige kennis en kaders , kun je niet verantwoordelijk houden voor het uitvoeren van `beleid` dit de eigenaar uitgestippeld heeft.
Nuance (sorry, niet zwart/wit) hierin is dat een 1e CEO (Wigt) véél minder kennis/ervaring had (kunnen hebben) met de kwajongen streken van UVS, dan iedere opvolger nadien. Zelfs in die situatie koos Wigt ervoor om alles netjes op papier vast te leggen (hierdoor had Manders mogelijkheid om een rechtszaak aan te spannen tegen UVS).
Alle directeuren zijn verder zelf verantwoordelijk voor invulling van het beleid binnen de kaders en mogelijkheden die ze hadden. Dus kies je ervoor om Wang op ze blauwe ogen (of bruin) te geloven, dan ben je zelf risico aan het nemen. Kies je ervoor om spelers o.b.v. stats aan te trekken idem.
etc. etc. etc.
Zo ongeveer naar mijn bescheiden mening heer Bleek

![]() |
Donderdag 6 mei 2021 om 11:16 uur |
GroenGeelHart070
pajam schreef:
Waarom dan? Als je gewoon je werk uitvoert is er vrij weinig aan de hand. En als je niet presteert word je de rekening gepresenteerd.
Is op mijn werk niet anders hoor. En ik ben niet eens CEO (hoge bomen enzo).
Waarom dan? Als je gewoon je werk uitvoert is er vrij weinig aan de hand. En als je niet presteert word je de rekening gepresenteerd.
Is op mijn werk niet anders hoor. En ik ben niet eens CEO (hoge bomen enzo).
Ik begrijp de reactie wel. Er is altijd zoveel om over te zeiken en zo niet, dan alsnog. Evt. transfers in de toekomst uit de huidige selectie komen met terugwerkende kracht op rekening van Hamdi, beetje krom.
Maar goed jij hebt gelijk hoor, een AD moet alleen zeer resultaatgericht handelen en oplossen. Niks meer, niks minder
Maar goed jij hebt gelijk hoor, een AD moet alleen zeer resultaatgericht handelen en oplossen. Niks meer, niks minder
![]() |
Donderdag 6 mei 2021 om 09:12 uur |
Jurriën
HJ schreef:
Eens; en laten we eerlijk zijn het beeld dat een paar prominente hagenezen binnen 3 jaar elkaar de tent uit vechten is behoorlijk groot. Daarnaast lijden we verlies; een half vermogend zooitje hagenezen wat geen groot vermogen heeft en waar het misschien een keer opbreekt zet ook geen zoden aan de dijk; dan kan je beter iemand hebben die zijn hand niet omdraait voor een miljoentje.
En... stel je voor dat 1 amerikaanse sport grootheid in wat voor rol dan ook betrokken is met ADO; dat zou een inmense exposure geven in de US. Iets wat ik met een chinees voetballertje die het niveau niet haalt of een chinese bestuurder niet 1, 2, 3 zie gebeuren.
Eens; en laten we eerlijk zijn het beeld dat een paar prominente hagenezen binnen 3 jaar elkaar de tent uit vechten is behoorlijk groot. Daarnaast lijden we verlies; een half vermogend zooitje hagenezen wat geen groot vermogen heeft en waar het misschien een keer opbreekt zet ook geen zoden aan de dijk; dan kan je beter iemand hebben die zijn hand niet omdraait voor een miljoentje.
En... stel je voor dat 1 amerikaanse sport grootheid in wat voor rol dan ook betrokken is met ADO; dat zou een inmense exposure geven in de US. Iets wat ik met een chinees voetballertje die het niveau niet haalt of een chinese bestuurder niet 1, 2, 3 zie gebeuren.
Het gaat er om dat je het MKB meekrijgt. Het liefst heb je veel middelgrote sponsoren. Je wil dat er deals met elkaar worden gesloten voor en na de wedstrijd.
En dan het liefst niet alleen maar dezelfde mkb hoek. Bij Groningen bijv zie je soms in de business lounge bijna alleen maar accountmanagers van accountancy bedrijven haha dat werkt dan wat minder goed
En dan het liefst niet alleen maar dezelfde mkb hoek. Bij Groningen bijv zie je soms in de business lounge bijna alleen maar accountmanagers van accountancy bedrijven haha dat werkt dan wat minder goed
![]() |
Dinsdag 4 mei 2021 om 12:03 uur |
Tommy
BLEISWIJK-1 schreef:
Het gaat meer om de essentie van het verhaal. Denk je dat ze bij ADO, incl. supporters zitten te wachten op deze opmerking van Heere?
Er liggen wel andere prioriteiten, waar we meer over willen weten. Wat kan het ons bommen dat ze met basketballers bezig zijn. Daar komt het cultuurverschil al naar voren. Op een dag als vandaag ben ik blij dat ze verder kijken dan WSH.
Het gaat meer om de essentie van het verhaal. Denk je dat ze bij ADO, incl. supporters zitten te wachten op deze opmerking van Heere?
Er liggen wel andere prioriteiten, waar we meer over willen weten. Wat kan het ons bommen dat ze met basketballers bezig zijn. Daar komt het cultuurverschil al naar voren. Op een dag als vandaag ben ik blij dat ze verder kijken dan WSH.
Hoe blij we moeten zijn kan ik niet beoordelen.
Ik heb ook geen problemen met cultuur verschillen. Ik wil met den haag zo hoog mogelijk spelen.
En wie dat betaald maakt mij minder uit.
En als er haagse mensen instappen die over 3 jaar weer met bonje uit elkaar gaan hoef je echt niet beter af te zijn.
Verder hoeven er van mij gëen haagse spelers bij ado te spelen.
Spreek ik prima engels.
Amerikanen weten hoe ze een sportclub op moeten bouwen.
En is 10 miljoen zeker geen 100 miljoen.
En neem ik alle babbels van die snor niet zo serieus.
Die zegt gister trouwens wat kan ons ado nou schelen.
En zo zijn er in den haag er ook een hoop
Ik heb ook geen problemen met cultuur verschillen. Ik wil met den haag zo hoog mogelijk spelen.
En wie dat betaald maakt mij minder uit.
En als er haagse mensen instappen die over 3 jaar weer met bonje uit elkaar gaan hoef je echt niet beter af te zijn.
Verder hoeven er van mij gëen haagse spelers bij ado te spelen.
Spreek ik prima engels.
Amerikanen weten hoe ze een sportclub op moeten bouwen.
En is 10 miljoen zeker geen 100 miljoen.
En neem ik alle babbels van die snor niet zo serieus.
Die zegt gister trouwens wat kan ons ado nou schelen.
En zo zijn er in den haag er ook een hoop
![]() |
Dinsdag 4 mei 2021 om 11:37 uur |
DHFC070
gillah schreef:
Er gaan op dit moment meerdere dingen tegelijkertijd helemaal mis bij de club. Het sportieve gedeelte uiteraard. Onder eindverantwoordelijkheid van Hamdi is er op sportief vlak de ene na de andere beslissing genomen die dramatisch uitpakt (op deze manier verwoord kan denk ik niemand het daar mee oneens zijn). Hierover zou Hamdi best wat nederiger mogen zijn en zijn verantwoordelijkheid nemen (dit is mijn mening).
Daarnaast zitten we natuurlijk bedrijfseconomisch in een dramatische situatie. Je zou Hamdi kunnen verwijten dat hij in een zeer onzekere periode geld heeft uitgegeven aan nieuwe spelers (dat heb ik hem ook verweten). Maar tegelijkertijd is Hamdi wel binnen de begroting gebleven die met de grootaandeelhouder was afgesproken, er is zelfs één miljoen minder nodig van de grootaandeelhouder. Stel nou dat Hamdi geen nieuwe spelers had aangetrokken en in februari kwam het geld wél, dan had iedereen hem een jeweetwel gevonden omdat we met nieuwe spelers zeker erin waren gebleven. Dus hoewel zeer risicovol, begrijp ik de keuze van Hamdi wel. Alleen zijn de sportieve keuzes dan weer niet goed uitgepakt (zie boven).
Als je een negatief eigen vermogen hebt en je hebt plotseling een gaat van 3 miljoen euro in je begroting, dan is het onvermijdelijk dat je in zeer zwaar weer terecht komt. Dat kan je Hamdi niet verwijten en daar hoeft hij ook niet nederig over te zijn.
Er gaan op dit moment meerdere dingen tegelijkertijd helemaal mis bij de club. Het sportieve gedeelte uiteraard. Onder eindverantwoordelijkheid van Hamdi is er op sportief vlak de ene na de andere beslissing genomen die dramatisch uitpakt (op deze manier verwoord kan denk ik niemand het daar mee oneens zijn). Hierover zou Hamdi best wat nederiger mogen zijn en zijn verantwoordelijkheid nemen (dit is mijn mening).
Daarnaast zitten we natuurlijk bedrijfseconomisch in een dramatische situatie. Je zou Hamdi kunnen verwijten dat hij in een zeer onzekere periode geld heeft uitgegeven aan nieuwe spelers (dat heb ik hem ook verweten). Maar tegelijkertijd is Hamdi wel binnen de begroting gebleven die met de grootaandeelhouder was afgesproken, er is zelfs één miljoen minder nodig van de grootaandeelhouder. Stel nou dat Hamdi geen nieuwe spelers had aangetrokken en in februari kwam het geld wél, dan had iedereen hem een jeweetwel gevonden omdat we met nieuwe spelers zeker erin waren gebleven. Dus hoewel zeer risicovol, begrijp ik de keuze van Hamdi wel. Alleen zijn de sportieve keuzes dan weer niet goed uitgepakt (zie boven).
Als je een negatief eigen vermogen hebt en je hebt plotseling een gaat van 3 miljoen euro in je begroting, dan is het onvermijdelijk dat je in zeer zwaar weer terecht komt. Dat kan je Hamdi niet verwijten en daar hoeft hij ook niet nederig over te zijn.
Kan een heel stuk in je shout meegaan enkel zet je 2e alinea het e.e.a. wel in een ander perspectief als ik de volgende voetnoot plaats bij je uitspraak
"Maar tegelijkertijd is Hamdi wel binnen de begroting gebleven die met de grootaandeelhouder was afgesproken, er is zelfs één miljoen minder nodig van de grootaandeelhouder"
Zei het gister ookal tegen Bolskie maar haal dit uit het laatste jaarverslag:
Ten tijde van het opmaken van de jaarrekening is een nieuwe prognose opgesteld die rekening houdt met een seizoen lang met beperkt publiek
spelen. Hierin wordt een resultaat geprognotiseerd van € 4,8 miljoen negatief.
Zal mij dus echt verwonderen als het bij die 3 miljoen (wat dan 2,1 miljoen geworden zou zijn) zou blijven aan het eind van de rit.
"Maar tegelijkertijd is Hamdi wel binnen de begroting gebleven die met de grootaandeelhouder was afgesproken, er is zelfs één miljoen minder nodig van de grootaandeelhouder"
Zei het gister ookal tegen Bolskie maar haal dit uit het laatste jaarverslag:
Ten tijde van het opmaken van de jaarrekening is een nieuwe prognose opgesteld die rekening houdt met een seizoen lang met beperkt publiek
spelen. Hierin wordt een resultaat geprognotiseerd van € 4,8 miljoen negatief.
Zal mij dus echt verwonderen als het bij die 3 miljoen (wat dan 2,1 miljoen geworden zou zijn) zou blijven aan het eind van de rit.
![]() |
Dinsdag 4 mei 2021 om 09:56 uur |
gillah
DHFC070 schreef:
Inderdaad kennen we de ins en outs bijna nooit en blijft het jammer dat er niet vaker half jaarverslagen worden gemaakt ipv jaarverslagen. Enkel uit de jaarverslagen kun je zelf zaken eruit halen zonder beïnvloed te worden door een mening van de media / medeshouters etc.
Maar zonder de ins en outs te kennen van de deals en uitgave in de winterstop kun je aan de hand van de jaarverslagen wel concluderen dat er te naïef, emotioneel en opportunistisch financieel beleid gevoerd wordt na vd Kallen. Zowel onder Wigt, Manders als Hamdi.
Ik heb geen verwachtingen maar als ik als verantwoordelijke er zo`n pestbende van heb gemaakt zal ik me een stuk nederiger opstellen maarja wie ben ik? Laat ik het zo zeggen bij o.a. deze brief en dat interview een aantal weken geleden op ESPN komt Hamdi bij mij nou niet echt over als iemand die mede het boetekleed aantrekt. Meer algemeenheden, het is ons overkomen en het hoort bij de club Ado.
Inderdaad kennen we de ins en outs bijna nooit en blijft het jammer dat er niet vaker half jaarverslagen worden gemaakt ipv jaarverslagen. Enkel uit de jaarverslagen kun je zelf zaken eruit halen zonder beïnvloed te worden door een mening van de media / medeshouters etc.
Maar zonder de ins en outs te kennen van de deals en uitgave in de winterstop kun je aan de hand van de jaarverslagen wel concluderen dat er te naïef, emotioneel en opportunistisch financieel beleid gevoerd wordt na vd Kallen. Zowel onder Wigt, Manders als Hamdi.
Ik heb geen verwachtingen maar als ik als verantwoordelijke er zo`n pestbende van heb gemaakt zal ik me een stuk nederiger opstellen maarja wie ben ik? Laat ik het zo zeggen bij o.a. deze brief en dat interview een aantal weken geleden op ESPN komt Hamdi bij mij nou niet echt over als iemand die mede het boetekleed aantrekt. Meer algemeenheden, het is ons overkomen en het hoort bij de club Ado.
Er gaan op dit moment meerdere dingen tegelijkertijd helemaal mis bij de club. Het sportieve gedeelte uiteraard. Onder eindverantwoordelijkheid van Hamdi is er op sportief vlak de ene na de andere beslissing genomen die dramatisch uitpakt (op deze manier verwoord kan denk ik niemand het daar mee oneens zijn). Hierover zou Hamdi best wat nederiger mogen zijn en zijn verantwoordelijkheid nemen (dit is mijn mening).
Daarnaast zitten we natuurlijk bedrijfseconomisch in een dramatische situatie. Je zou Hamdi kunnen verwijten dat hij in een zeer onzekere periode geld heeft uitgegeven aan nieuwe spelers (dat heb ik hem ook verweten). Maar tegelijkertijd is Hamdi wel binnen de begroting gebleven die met de grootaandeelhouder was afgesproken, er is zelfs één miljoen minder nodig van de grootaandeelhouder. Stel nou dat Hamdi geen nieuwe spelers had aangetrokken en in februari kwam het geld wél, dan had iedereen hem een jeweetwel gevonden omdat we met nieuwe spelers zeker erin waren gebleven. Dus hoewel zeer risicovol, begrijp ik de keuze van Hamdi wel. Alleen zijn de sportieve keuzes dan weer niet goed uitgepakt (zie boven).
Als je een negatief eigen vermogen hebt en je hebt plotseling een gaat van 3 miljoen euro in je begroting, dan is het onvermijdelijk dat je in zeer zwaar weer terecht komt. Dat kan je Hamdi niet verwijten en daar hoeft hij ook niet nederig over te zijn.
Daarnaast zitten we natuurlijk bedrijfseconomisch in een dramatische situatie. Je zou Hamdi kunnen verwijten dat hij in een zeer onzekere periode geld heeft uitgegeven aan nieuwe spelers (dat heb ik hem ook verweten). Maar tegelijkertijd is Hamdi wel binnen de begroting gebleven die met de grootaandeelhouder was afgesproken, er is zelfs één miljoen minder nodig van de grootaandeelhouder. Stel nou dat Hamdi geen nieuwe spelers had aangetrokken en in februari kwam het geld wél, dan had iedereen hem een jeweetwel gevonden omdat we met nieuwe spelers zeker erin waren gebleven. Dus hoewel zeer risicovol, begrijp ik de keuze van Hamdi wel. Alleen zijn de sportieve keuzes dan weer niet goed uitgepakt (zie boven).
Als je een negatief eigen vermogen hebt en je hebt plotseling een gaat van 3 miljoen euro in je begroting, dan is het onvermijdelijk dat je in zeer zwaar weer terecht komt. Dat kan je Hamdi niet verwijten en daar hoeft hij ook niet nederig over te zijn.
![]() |
Dinsdag 4 mei 2021 om 09:36 uur |
rd..
Tommy schreef:
Ter verdediging van.hamdi.
In tijden van corona waar het bijna onmogelijk is inkomen te genereren heeft hij het tekort wat uvs liet vallen wel van 3 naar 2 miljoen terug gebracht.
Waar bijna elke club in nederland alleen maar meer tekort kwam.
Ter verdediging van.hamdi.
In tijden van corona waar het bijna onmogelijk is inkomen te genereren heeft hij het tekort wat uvs liet vallen wel van 3 naar 2 miljoen terug gebracht.
Waar bijna elke club in nederland alleen maar meer tekort kwam.
Ik snap niet goed wat je bedoelt? Het gat is alleen maar groter geworden. Iets minder groter dan een jaar ervoor, maar nog steeds groter. Het is iets minder slecht, maar nog steeds slecht.
En wat ik ook stel, corona heeft natuurlijk echt niet geholpen. Maar het zwalkende beleid, het geld over de balk pleuren met de wetenschap dat China de boel wel sluitend maakt is nauwelijks beleid te noemen. En corona of geen corona, vroeg of laat klapt de hele zooi... En ik vind wel dat de club en UVS dat aan hunzelf te danken hebben. Corona speelt hierin een hele kleine rol.
En wat ik ook stel, corona heeft natuurlijk echt niet geholpen. Maar het zwalkende beleid, het geld over de balk pleuren met de wetenschap dat China de boel wel sluitend maakt is nauwelijks beleid te noemen. En corona of geen corona, vroeg of laat klapt de hele zooi... En ik vind wel dat de club en UVS dat aan hunzelf te danken hebben. Corona speelt hierin een hele kleine rol.
![]() |
Maandag 3 mei 2021 om 20:09 uur |
Advertentie
Tommy
BLEISWIJK-1 schreef:
Helemaal met je eens.
Maar heel mijn verhaal was gebasseerd op het idee dat HCF en de KNVB een duidelijke voorkeur voor lokale aandeelhouders hebben.
Je moet het dan ook vanuit dit perspectief zien. Als dit geval is.
Morgenavond moet er meer duidelijk zijn. Er ligt namelijk een gedetailleerd plan klaar.
Jim van der Deijl
@JimvanderDeijl
Als antwoord op
@Ricardosmit40
Mogge Ricardo, in de vergadering is de man met geld gepresenteerd. Ook de mildere vorm van eisen aangaande structuurwijziging. Daarnaast is verteld dat morgen een gedetailleerd voorstel wordt gepresenteerd.
Helemaal met je eens.
Maar heel mijn verhaal was gebasseerd op het idee dat HCF en de KNVB een duidelijke voorkeur voor lokale aandeelhouders hebben.
Je moet het dan ook vanuit dit perspectief zien. Als dit geval is.
Morgenavond moet er meer duidelijk zijn. Er ligt namelijk een gedetailleerd plan klaar.
Jim van der Deijl
@JimvanderDeijl
Als antwoord op
@Ricardosmit40
Mogge Ricardo, in de vergadering is de man met geld gepresenteerd. Ook de mildere vorm van eisen aangaande structuurwijziging. Daarnaast is verteld dat morgen een gedetailleerd voorstel wordt gepresenteerd.
Bedoel je hfc of hcf? Ff voor mezelf. Want het aandeel hfc snap ik wel. Hcf wat minder want die hebben toch geen mee praat rechten?
![]() |
Maandag 3 mei 2021 om 13:17 uur |
Vakkie-C
rd.. schreef:
Dus in Haagse / NL handen is dan geen optie meer? Of zitten dat nog weer Nederlandse boeven bij in?
Dus in Haagse / NL handen is dan geen optie meer? Of zitten dat nog weer Nederlandse boeven bij in?
De Haagse jongens zijn nu niet aan het bieden en wachten op de uit komst van de aandelen op een dubbele op de eerste rij met als motto hoe minder ze hoeven te betalen hoe meer er in ado kan
Hetzij een heel groot risico want als de Amerikanen straks hun master plan kenbaar maken en ze komen er uit met de Chinezen dan is het van hun
Dan zijn onze Haagse jongens weer is te laat
Hetzij een heel groot risico want als de Amerikanen straks hun master plan kenbaar maken en ze komen er uit met de Chinezen dan is het van hun
Dan zijn onze Haagse jongens weer is te laat
![]() |
Zondag 2 mei 2021 om 16:54 uur |
BLEISWIJK-1
DHFC070 schreef:
Is er werkelijk waar nog iemand die heel dat sportieve nog iets boeit?
Treurige constatering in ieder geval bij mijzelf.... fan van een voetbalclub maar het gaat bijna nooit over voetbal.
Is er werkelijk waar nog iemand die heel dat sportieve nog iets boeit?
Treurige constatering in ieder geval bij mijzelf.... fan van een voetbalclub maar het gaat bijna nooit over voetbal.
Ik denk dat als het nu rustig was geweest. Maar je had met andehalf been in de KKD gestaan. Ook dan zou mijn interesse minder geweest zijn. Het is gewoon alles bij elkaar.
![]() |
Vrijdag 30 april 2021 om 18:09 uur |
Nu online
Aad, Kees, ADO079, Ronaldo, Tuurke63 en 83 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam * | 35 | - | 76 |
2 | Excelsior | 35 | - | 68 |
3 | ADO D.H. + | 35 | - | 66 |
4 | FC Dordrecht | 35 | - | 62 |
5 | SC Cambuur | 35 | - | 62 |
6 | Graafschap | 35 | - | 59 |
7 | Telstar | 35 | - | 55 |
8 | FC Emmen | 35 | - | 53 |
9 | Den Bosch + | 35 | - | 51 |
10 | Roda JC | 35 | - | 48 |
11 | Helmond Sp. | 35 | - | 46 |
12 | Jong AZ | 35 | - | 45 |
13 | FC Eindhoven | 35 | - | 45 |
14 | VVV-Venlo | 35 | - | 38 |
15 | MVV Maastr. | 35 | - | 37 |
16 | TOP Oss | 35 | - | 36 |
17 | Jong Ajax | 35 | - | 32 |
18 | Jong PSV | 35 | - | 27 |
19 | Jong Utrecht | 35 | - | 20 |
20 | Vitesse -39 | 35 | - | 1 |