Welkom in de shoutbox, gast
KR96
Tikki Takka schreef:
Kan een leuke raadsvergadering worden vanavond. Wat een interessante wending van de gemeente. In plaats van terugkopen, nu weggeven? Ach ja, belangrijkste in de politiek is dat je niet de zwarte piet krijgt toegeschoven.
Kan een leuke raadsvergadering worden vanavond. Wat een interessante wending van de gemeente. In plaats van terugkopen, nu weggeven? Ach ja, belangrijkste in de politiek is dat je niet de zwarte piet krijgt toegeschoven.
Pure indekking inderdaad. Duidelijk geen behoefte om verantwoording te nemen voor ADO met een aandeel dat in principe waardeloos is. Teleurstellend, maar begrijpelijk. Hopelijk kost dit ADO op lange termijn niet de kop.
0
|
Donderdag 22 juni 2017 om 15:32 uur |
JB
Uit het rapport van Knüpe over FC Twente:
Samenvatting1 van het rapport
Belangrijkste punten:
- Een ongezonde cultuur en onduidelijke governance; de structuur moet anders.
- De KNVB werd bewust op het verkeerde been gezet.
- De heren Van den Belt, Ten Hag, Trebbe en De Winter kunnen om uiteenlopende redenen niet langer geloofwaardig functioneren binnen FC Twente ’65 B.V. (FCT) en de gelieerde entiteiten; dat geldt ook voor de reeds vertrokken heren Munsterman en Van der Laan.
- De financiële situatie is zorgelijk en behoeft nadere aandacht.
Er ging bij FC Twente ’65 B.V. (FCT) vanaf 2012 tot en met 2015 - de onderzoeksperiode - wat betreft bestuur, toezicht en besluitvorming veel mis. De ambitie om FCT verder vooruit te brengen, resulteerde in een ongezonde cultuur en in een schimmenspel tussen de “statutaire
functionarissen”. De functionarissen die (direct dan wel indirect) geld aan FCT uitleenden of zich garant stelden, hadden te veel in de melk te brokkelen. Het motto binnen het bestuur
leek: “Wie betaalt, bepaalt.” Daarbij werd bestuurlijk niet altijd integer gehandeld. Zo werd de licentiecommissie van de KNVB (LC) inzake de kwesties Doyen en Tadic bewust op het verkeerde been gezet. Transparantie over een ieders handelen was onvoldoende aanwezig.
Wel moet gezegd dat een aantal personen die verwijten zijn te maken, met inzet van veel (vrije) tijd en geld veel voor de club deden. Per saldo lijkt ook niemand beter te zullen worden van hetgeen niet klopte. Ook moet onderkend worden dat er bij FCT veel goeds tot stand is gekomen. De club leeft en is bepaald maatschappelijk betrokken. Maar als vennootschap is
FCT toe aan een ingrijpende renovatie. Er is een breed gedragen besef dat het anders moet en kan.
Op basis van het onderzoek en in antwoord op de drie onderdelen van de
onderzoeksopdracht worden de volgende aanbevelingen gedaan:
De aanbeveling met betrekking tot personen:
de personen die vanaf 2013 en vóór de formele invoering van de nieuwe (one tier board) structuur eind juni 2015 in enige statutaire rol bij FCT betrokken zijn geweest, moeten om uiteenlopende redenen vertrekken, al was het maar omdat - na al hetgeen heeft plaatsgevonden – zij niet meer als statutaire functionarissen geloofwaardig zijn. Dit betreft de heren Van den Belt, Ten Hag, Trebbe en De Winter. Dat geldt ook voor de reeds vertrokken heren Munsterman en Van der Laan.
De aanbeveling met betrekking tot de toekomstige structuur:
FCT moet naar een bestuursmodel met een professionele, sterke directie die het gezicht naar buiten vormt, onder toezicht van een raad van commissarissen (RvC) op voldoende afstand. Alle leden
van de RvC moeten onafhankelijk zijn, in die zin dat zij geen vertegenwoordigers van
participanten, sponsoren, de gemeente of van supportersverenigingen kunnen zijn.
Voldoende draagvlak bij dergelijke geledingen is evenwel noodzakelijk. Het bestuur van de Stichting FC Twente ’65, die de aandelen FCT houdt, zal eveneens uit onafhankelijke personen moeten bestaan. Dus niet langer enige positie voor de participanten bij die stichting.
Op termijn zal in de structuur van FCT ook ruimte moeten komen voor betrokkenheid van supporters(verenigingen), bijvoorbeeld door het officieel betrekken bij de profielen van de in de toekomst te benoemen directeuren en leden van de RvC van FCT.
De gemeente Enschede als beoogd verlener van de garantie aan de nieuwe
geldverschaffers van de (aanstaande) Stichting FC Twente Stadion kan bijvoorbeeld door middel van invloed op de bestuurssamenstelling van die stichting en op de inhoud van de huurovereenkomst van de Grolsch Veste die mogelijk met FCT gesloten zal gaan worden, de nodige waarborgen krijgen.
De directie van FCT zal zich onder meer actief moeten richten op goed werkgeverschap, in iedere betekenis van het woord. FCT moet weer een bedrijf worden waar je graag wilt werken.
De inventarisatie van mogelijke financiële tegenvallers uit het verleden is in het kader van het samenstellen van de halfjaarcijfers per eind 2015, de liquiditeitsprognose tot en met 30 juni 2016 en de begroting voor 2016/2017 in volle gang. Met de huidige (versterkte) personele bezetting van FCT moet het mogelijk zijn tijdig met een betrouwbaar financieel beeld te komen. Daarbij moet vooral aandacht worden besteed aan het afronden van de
schuldsanering.
Of dit financiële beeld voor FCT voldoende positief zal blijken te zijn om de KNVB-licentie te behouden, is een kwestie die te zijner tijd moet worden beslist op basis van de toetsing van de aan te leveren financiële gegevens aan de hand van de reglementen van de KNVB.
Misschien dat meneer Knüpe zijn eigen stuk nog eens moet doornemen en in plaats van FCT ADO moet lezen......
Samenvatting1 van het rapport
Belangrijkste punten:
- Een ongezonde cultuur en onduidelijke governance; de structuur moet anders.
- De KNVB werd bewust op het verkeerde been gezet.
- De heren Van den Belt, Ten Hag, Trebbe en De Winter kunnen om uiteenlopende redenen niet langer geloofwaardig functioneren binnen FC Twente ’65 B.V. (FCT) en de gelieerde entiteiten; dat geldt ook voor de reeds vertrokken heren Munsterman en Van der Laan.
- De financiële situatie is zorgelijk en behoeft nadere aandacht.
Er ging bij FC Twente ’65 B.V. (FCT) vanaf 2012 tot en met 2015 - de onderzoeksperiode - wat betreft bestuur, toezicht en besluitvorming veel mis. De ambitie om FCT verder vooruit te brengen, resulteerde in een ongezonde cultuur en in een schimmenspel tussen de “statutaire
functionarissen”. De functionarissen die (direct dan wel indirect) geld aan FCT uitleenden of zich garant stelden, hadden te veel in de melk te brokkelen. Het motto binnen het bestuur
leek: “Wie betaalt, bepaalt.” Daarbij werd bestuurlijk niet altijd integer gehandeld. Zo werd de licentiecommissie van de KNVB (LC) inzake de kwesties Doyen en Tadic bewust op het verkeerde been gezet. Transparantie over een ieders handelen was onvoldoende aanwezig.
Wel moet gezegd dat een aantal personen die verwijten zijn te maken, met inzet van veel (vrije) tijd en geld veel voor de club deden. Per saldo lijkt ook niemand beter te zullen worden van hetgeen niet klopte. Ook moet onderkend worden dat er bij FCT veel goeds tot stand is gekomen. De club leeft en is bepaald maatschappelijk betrokken. Maar als vennootschap is
FCT toe aan een ingrijpende renovatie. Er is een breed gedragen besef dat het anders moet en kan.
Op basis van het onderzoek en in antwoord op de drie onderdelen van de
onderzoeksopdracht worden de volgende aanbevelingen gedaan:
De aanbeveling met betrekking tot personen:
de personen die vanaf 2013 en vóór de formele invoering van de nieuwe (one tier board) structuur eind juni 2015 in enige statutaire rol bij FCT betrokken zijn geweest, moeten om uiteenlopende redenen vertrekken, al was het maar omdat - na al hetgeen heeft plaatsgevonden – zij niet meer als statutaire functionarissen geloofwaardig zijn. Dit betreft de heren Van den Belt, Ten Hag, Trebbe en De Winter. Dat geldt ook voor de reeds vertrokken heren Munsterman en Van der Laan.
De aanbeveling met betrekking tot de toekomstige structuur:
FCT moet naar een bestuursmodel met een professionele, sterke directie die het gezicht naar buiten vormt, onder toezicht van een raad van commissarissen (RvC) op voldoende afstand. Alle leden
van de RvC moeten onafhankelijk zijn, in die zin dat zij geen vertegenwoordigers van
participanten, sponsoren, de gemeente of van supportersverenigingen kunnen zijn.
Voldoende draagvlak bij dergelijke geledingen is evenwel noodzakelijk. Het bestuur van de Stichting FC Twente ’65, die de aandelen FCT houdt, zal eveneens uit onafhankelijke personen moeten bestaan. Dus niet langer enige positie voor de participanten bij die stichting.
Op termijn zal in de structuur van FCT ook ruimte moeten komen voor betrokkenheid van supporters(verenigingen), bijvoorbeeld door het officieel betrekken bij de profielen van de in de toekomst te benoemen directeuren en leden van de RvC van FCT.
De gemeente Enschede als beoogd verlener van de garantie aan de nieuwe
geldverschaffers van de (aanstaande) Stichting FC Twente Stadion kan bijvoorbeeld door middel van invloed op de bestuurssamenstelling van die stichting en op de inhoud van de huurovereenkomst van de Grolsch Veste die mogelijk met FCT gesloten zal gaan worden, de nodige waarborgen krijgen.
De directie van FCT zal zich onder meer actief moeten richten op goed werkgeverschap, in iedere betekenis van het woord. FCT moet weer een bedrijf worden waar je graag wilt werken.
De inventarisatie van mogelijke financiële tegenvallers uit het verleden is in het kader van het samenstellen van de halfjaarcijfers per eind 2015, de liquiditeitsprognose tot en met 30 juni 2016 en de begroting voor 2016/2017 in volle gang. Met de huidige (versterkte) personele bezetting van FCT moet het mogelijk zijn tijdig met een betrouwbaar financieel beeld te komen. Daarbij moet vooral aandacht worden besteed aan het afronden van de
schuldsanering.
Of dit financiële beeld voor FCT voldoende positief zal blijken te zijn om de KNVB-licentie te behouden, is een kwestie die te zijner tijd moet worden beslist op basis van de toetsing van de aan te leveren financiële gegevens aan de hand van de reglementen van de KNVB.
Misschien dat meneer Knüpe zijn eigen stuk nog eens moet doornemen en in plaats van FCT ADO moet lezen......
0
|
Woensdag 21 juni 2017 om 11:29 uur |
Aad
Petah schreef:
wanbetaler genoemd worden met bijna 20 miljoen straks in de club als die 4 mil doorgaat
Heeft uvs ons sponsors gekost ja maar dat hebben wigt en Manders ook zegwaard kyocera om er maar twee te noemen
Feit is de club word al jaren slecht gerund we hadden met kallen alleen een hele scherpe eigenaar die gewoon een prima zakenman was en zich met alles bemoeide daarom ging t goed
Nu hebben we iemand met geld en die word aan alle kanten tegengewerkt dat ligt mede aan hem maar ook aan de mannen in pak bij de gemeente de hfc en het bestuur en personeel
Als je alleen uvs de schuld geeft ben je blind
wanbetaler genoemd worden met bijna 20 miljoen straks in de club als die 4 mil doorgaat
Heeft uvs ons sponsors gekost ja maar dat hebben wigt en Manders ook zegwaard kyocera om er maar twee te noemen
Feit is de club word al jaren slecht gerund we hadden met kallen alleen een hele scherpe eigenaar die gewoon een prima zakenman was en zich met alles bemoeide daarom ging t goed
Nu hebben we iemand met geld en die word aan alle kanten tegengewerkt dat ligt mede aan hem maar ook aan de mannen in pak bij de gemeente de hfc en het bestuur en personeel
Als je alleen uvs de schuld geeft ben je blind
Dus jij wilt de controle over je club door gemeente en de HFC inruilen voor de belofte van geld (let wel: geen concrete bankoverschrijving)?
Jij wilt de cultuur van je club opofferen in ruil voor een lening die de balanspositie van de club nog minder aantrekkelijk maakt voor eventuele volgende aandeelhouders wanneer de Chinezen van hun speeltje af willen.
Je denkt wel heel erg op korte termijn maar ik en een hoop medesupporters zouden graag willen dat de club over 10 jaar nog bestond en juichen daarom de houding van gemeente en HFC toe.
Jij wilt de cultuur van je club opofferen in ruil voor een lening die de balanspositie van de club nog minder aantrekkelijk maakt voor eventuele volgende aandeelhouders wanneer de Chinezen van hun speeltje af willen.
Je denkt wel heel erg op korte termijn maar ik en een hoop medesupporters zouden graag willen dat de club over 10 jaar nog bestond en juichen daarom de houding van gemeente en HFC toe.
0
|
Maandag 19 juni 2017 om 12:01 uur |
Filosoof
Kees schreef:
We kennen de voorgestelde wijziging natuurlijk (nog) niet maar ik ga er vanuit dat het veel met zeggenschap (gemeente-HFC ???) te maken heeft.
Dat is een zorgelijke ontwikkeling.
Echter verplaats je eens in U.V.S. Zij kopen met heel veel geld de club en hebben niet het alleenrecht.
De gemeente, welke keer op keer de fout is ingegaan tijdens de overname door het niet voldoende controleren van de afspraken, wil een vinger in de pap houden. Daarnaast heeft me bij de gemeente geen enkele affiniteit met het besturen van een B.V.O. en heeft men lange tijd laf geacteerd om niet hun zetel in te vullen.
Overigens wel begrijpelijk als je al zo`n dikke 70 miljoen in de voorbije 15 jaar hebt geïnvesteerd dat je een bepaalde zeggenschap wenst.
Dan de HFC. Een club van zo`n honderd leden nog geloof ik welke zeggenschap wenst op basis van het verre verleden. Tsja, en als Santbergen dan ook nog gaat roepen dat het mogelijk is om de licentie in te trekken dan maak je je niet geliefd.
Voordat er misverstanden ontstaan. Ik ben blij met de rol van zowel de HFC als wel de gemeente maar probeer me in de Chinese gedachtegang te verplaatsen.
Daarnaast begrijp ik de rol en met name de invulling van beide bewindvoerders niet. Ik ben daar erg verbaasd over en kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom zij bewust de confrontatie hebben gezocht. Ik had veel meer meditation verwacht.
We kennen de voorgestelde wijziging natuurlijk (nog) niet maar ik ga er vanuit dat het veel met zeggenschap (gemeente-HFC ???) te maken heeft.
Dat is een zorgelijke ontwikkeling.
Echter verplaats je eens in U.V.S. Zij kopen met heel veel geld de club en hebben niet het alleenrecht.
De gemeente, welke keer op keer de fout is ingegaan tijdens de overname door het niet voldoende controleren van de afspraken, wil een vinger in de pap houden. Daarnaast heeft me bij de gemeente geen enkele affiniteit met het besturen van een B.V.O. en heeft men lange tijd laf geacteerd om niet hun zetel in te vullen.
Overigens wel begrijpelijk als je al zo`n dikke 70 miljoen in de voorbije 15 jaar hebt geïnvesteerd dat je een bepaalde zeggenschap wenst.
Dan de HFC. Een club van zo`n honderd leden nog geloof ik welke zeggenschap wenst op basis van het verre verleden. Tsja, en als Santbergen dan ook nog gaat roepen dat het mogelijk is om de licentie in te trekken dan maak je je niet geliefd.
Voordat er misverstanden ontstaan. Ik ben blij met de rol van zowel de HFC als wel de gemeente maar probeer me in de Chinese gedachtegang te verplaatsen.
Daarnaast begrijp ik de rol en met name de invulling van beide bewindvoerders niet. Ik ben daar erg verbaasd over en kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom zij bewust de confrontatie hebben gezocht. Ik had veel meer meditation verwacht.
Als ik (gemeente Den Haag) eigenaar ben van het stadion - minus het hoofdgebouw, dat overigens ook niet eens van de club is, maar van de Stichting Stadion Ontwikkeling - zou ik ook een stevige vinger in de pap willen houden. Los natuurlijk van de vele miljoenen gemeenschapsgeld die in het verleden in de club zijn gepompt. De gemeente is daarmee min of meer schatplichtig ten opzichte van de inwoners van de stad om de eigen belangen maximaal te beheren/beïnvloeden. En ja, de HFC lijkt wellicht een clubje bejaarden met sentimenten en hang naar - lang - vervlogen tijden, maar ik vind hun rol als cultuurbewaker niet te onderschatten. In tijden waarin alles lijkt te worden vercommercialiseerd, en korte termijn denken de norm is, is reflectie goed. Sinds 1905 he! Niet vergeten!
0
|
Zondag 18 juni 2017 om 09:04 uur |
KR96
lars Utrecht schreef:
Poeh.. Blijft toch iedere keer vervelend nieuws komen voor jullie. Ik snap er alleen weinig van. Jullie lenen 4 miljoen (?) van Wang en de gemeente vind dat niet goed? Denk dat de KNVB het wel goed vind als het volgens de regels zal gaan. Enig idee waarom de gemeente (Jol en die andere) het niet goed vonden?
En hebben jullie ook enig idee met welke spelers ze bezig zijn als de KNVB deze begroting wel goedkeurt?
Groetjes van een Utrechtsupporter
Poeh.. Blijft toch iedere keer vervelend nieuws komen voor jullie. Ik snap er alleen weinig van. Jullie lenen 4 miljoen (?) van Wang en de gemeente vind dat niet goed? Denk dat de KNVB het wel goed vind als het volgens de regels zal gaan. Enig idee waarom de gemeente (Jol en die andere) het niet goed vonden?
En hebben jullie ook enig idee met welke spelers ze bezig zijn als de KNVB deze begroting wel goedkeurt?
Groetjes van een Utrechtsupporter
Gaan min of meer twee versies.
De versie van de Gemeente en HFC (de andere aandeelhouder) is dat ADO op deze manier extra tekorten creëert en dit op de lange termijn onhoudbaar is, waardoor de club in nog ergere financiële problemen zou komen. Zij willen daarom een agiostorting, ofwel (min of meer) gratis geld.
De versie van ADO (inclusief de heren aangesteld door de ondernemingsraad) is iets anders, die melden dat het om een achtergestelde lening gaat zonder betalingstermijn, hetgeen betekent dat ADO pas hoeft te betalen als zij financieel gezond is. Door de lening zou ADO zowel kunnen investeren in spelers wel wel de gaten dichten.
Het gat in de begroting zelf is nog onduidelijk, maar de VI suggereerde dat het om 6 miljoen zou gaan, dat is 40% van de totale begroting. Dit lijkt mij bijna onmogelijk aangezien ADO, en elke andere eredivisieclub, dan allang omgekukeld zou zijn.
De versie van de Gemeente en HFC (de andere aandeelhouder) is dat ADO op deze manier extra tekorten creëert en dit op de lange termijn onhoudbaar is, waardoor de club in nog ergere financiële problemen zou komen. Zij willen daarom een agiostorting, ofwel (min of meer) gratis geld.
De versie van ADO (inclusief de heren aangesteld door de ondernemingsraad) is iets anders, die melden dat het om een achtergestelde lening gaat zonder betalingstermijn, hetgeen betekent dat ADO pas hoeft te betalen als zij financieel gezond is. Door de lening zou ADO zowel kunnen investeren in spelers wel wel de gaten dichten.
Het gat in de begroting zelf is nog onduidelijk, maar de VI suggereerde dat het om 6 miljoen zou gaan, dat is 40% van de totale begroting. Dit lijkt mij bijna onmogelijk aangezien ADO, en elke andere eredivisieclub, dan allang omgekukeld zou zijn.
0
|
Zaterdag 17 juni 2017 om 15:27 uur |
DHFC070
Tikki Takka schreef:
Het is voor ons lastig te beoordelen of HFC ADO/gemeente of Knuppe/Manders de nieuwe geldstroom van UVS op de juiste waarde schatten omdat wij niet alle ins en outs van het financiële plan kennen. We moeten het nu doen met de info van Tacootje en we weten hoe betrouwbaar die berichtgeving in het verleden was.
Wat we wel kunnen vaststellen is dat Knuppe/van der Have volledig gefaald hebben in het herstellen van de relaties binnen ADO, sterker nog, er is nu sprake van totale oorlog binnen de club. De mannetjes zijn binnengehaald omdat ze misschien verstand van centjes hebben, van mensen hebben ze in ieder geval totaal geen verstand.
Het is voor ons lastig te beoordelen of HFC ADO/gemeente of Knuppe/Manders de nieuwe geldstroom van UVS op de juiste waarde schatten omdat wij niet alle ins en outs van het financiële plan kennen. We moeten het nu doen met de info van Tacootje en we weten hoe betrouwbaar die berichtgeving in het verleden was.
Wat we wel kunnen vaststellen is dat Knuppe/van der Have volledig gefaald hebben in het herstellen van de relaties binnen ADO, sterker nog, er is nu sprake van totale oorlog binnen de club. De mannetjes zijn binnengehaald omdat ze misschien verstand van centjes hebben, van mensen hebben ze in ieder geval totaal geen verstand.
Al was de geldstroom van 4 miljoen in de vorm van een agio storting dan nog is dat je kop in het zand steken en de werkelijk oorzaak van alle problemen (veel maar dan ook veel te weinig inkomsten) niet oplossen en voor je uit schuiven. Nogmaals korte termijn ipv lange termijn beleid voeren.
Dan sta je een later weer bij meneer Zhang te bedelen om minimaal 3 miljoen. Of met "meneer eigen broek op houden" Manders aan het roer over een half jaar alweer.
Dan sta je een later weer bij meneer Zhang te bedelen om minimaal 3 miljoen. Of met "meneer eigen broek op houden" Manders aan het roer over een half jaar alweer.
0
|
Zaterdag 17 juni 2017 om 10:40 uur |
DHFC070
gillah schreef:
Eens. Die lening is alleen maar het vooruitschuiven van problemen. Want wat dan het seizoen daarop? Heeft Manders en consorten dan ineens het tekort op de begroting ingelopen, gaan ze wéér lenen of alsnog bezuinigen?
Eens. Die lening is alleen maar het vooruitschuiven van problemen. Want wat dan het seizoen daarop? Heeft Manders en consorten dan ineens het tekort op de begroting ingelopen, gaan ze wéér lenen of alsnog bezuinigen?
Voor zover ik de "logica" kan zien willen ze de lening gebruiken als een soort van overbruggingskrediet naar het volgende seizoen wanneer een aantal dure contracten aflopen. Waardoor er dus automatisch wat ruimte komt in de uitgave kant.
Havenaar 5 ton.
Duplan 3,5 ton.
Meijers 3 ton.
Beugelsdijk 3 ton.
Setkus 2 ton?
tel daarbij op de dure contracten die nu afgelopen zijn:
Schaken 3 ton.
Kanon 4 ton.
Maargoed dan nog zou de begroting bij lange na niet sluitend zijn. Kortom je moet terug in begroting of ineens een inhaalslag maken van 20% op de inkomsten. Wat me met deze onrust en 0,0 beleid en continuïteit een utopie lijkt. Vicieuze cirkel als je het mij vraag temeer omdat er gewoon amper iemand warm draait voor Den Haag de afgelopen 30 jaar ongeveer?
Salarisplafond van 2,5 ton instellen. Dure spelers verkopen of transfervrij laten vertrekken waardoor de begroting naar 12 miljoen kan en vervolgens v.As creatief laten zijn met een lege zak met geld ala afgelopen winterstop.
Problemen voor je uitschuiven is namelijk geen oplossing. Pure zelfmoord op lange termijn om de begroting niet drastisch omlaag te schroeven als de inkomsten kant zo tegenvalt in vergelijking met de uitgaven > 25% (VI had het zelfs over 5 miljoen!)
Havenaar 5 ton.
Duplan 3,5 ton.
Meijers 3 ton.
Beugelsdijk 3 ton.
Setkus 2 ton?
tel daarbij op de dure contracten die nu afgelopen zijn:
Schaken 3 ton.
Kanon 4 ton.
Maargoed dan nog zou de begroting bij lange na niet sluitend zijn. Kortom je moet terug in begroting of ineens een inhaalslag maken van 20% op de inkomsten. Wat me met deze onrust en 0,0 beleid en continuïteit een utopie lijkt. Vicieuze cirkel als je het mij vraag temeer omdat er gewoon amper iemand warm draait voor Den Haag de afgelopen 30 jaar ongeveer?
Salarisplafond van 2,5 ton instellen. Dure spelers verkopen of transfervrij laten vertrekken waardoor de begroting naar 12 miljoen kan en vervolgens v.As creatief laten zijn met een lege zak met geld ala afgelopen winterstop.
Problemen voor je uitschuiven is namelijk geen oplossing. Pure zelfmoord op lange termijn om de begroting niet drastisch omlaag te schroeven als de inkomsten kant zo tegenvalt in vergelijking met de uitgaven > 25% (VI had het zelfs over 5 miljoen!)
0
|
Vrijdag 16 juni 2017 om 21:41 uur |
DHFC070
Lekkere bende weer maar gelukkig zijn we dat wel gewend bij Den Haag.
Eindelijk trapt de gemeente terecht eens op de rem omdat andere dat niet doen.
30% tekort op de begroting het afgelopen jaar en dan maar een achtergestelde lening aan gaan van 4 miljoen? Dat riekt niet alleen naar wanbeleid maar ook het kweken van een nieuwe luchtballon en de echte problemen voor je uitschuiven. Iets van korte termijn denken ipv lange termijn, lees beleid voeren.
Voor de zoveelste keer een begroting maken op gebakken lucht en onzekerheden. Kennelijk houden die Have en Kruppe ook wel van een potje roulette. Wat zal het dit keer zijn zwart <> rood of je kan beter zeggen (erger je) groen <> geel.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om een realistische calvinistische begroting op te stellen. Het mag duidelijk zijn dat de inkomsten omhoog moeten maar hier is het commerciële beleid niet naar en is een langdurig proces. Dan moet je het dus zoeken aan de uitgave kant. Als je dit niet voor elkaar krijgt moet je maar naar 12 a 13 miljoen in de begroting. Ja dit betekent geen versterkingen en misschien nog wel wat extra spelers laten gaan maar je moet ooit eens de problemen oplossen.
Eindelijk trapt de gemeente terecht eens op de rem omdat andere dat niet doen.
30% tekort op de begroting het afgelopen jaar en dan maar een achtergestelde lening aan gaan van 4 miljoen? Dat riekt niet alleen naar wanbeleid maar ook het kweken van een nieuwe luchtballon en de echte problemen voor je uitschuiven. Iets van korte termijn denken ipv lange termijn, lees beleid voeren.
Voor de zoveelste keer een begroting maken op gebakken lucht en onzekerheden. Kennelijk houden die Have en Kruppe ook wel van een potje roulette. Wat zal het dit keer zijn zwart <> rood of je kan beter zeggen (erger je) groen <> geel.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om een realistische calvinistische begroting op te stellen. Het mag duidelijk zijn dat de inkomsten omhoog moeten maar hier is het commerciële beleid niet naar en is een langdurig proces. Dan moet je het dus zoeken aan de uitgave kant. Als je dit niet voor elkaar krijgt moet je maar naar 12 a 13 miljoen in de begroting. Ja dit betekent geen versterkingen en misschien nog wel wat extra spelers laten gaan maar je moet ooit eens de problemen oplossen.
0
|
Vrijdag 16 juni 2017 om 20:22 uur |
Advertentie
FC Den Haag!
Telegraaf:
ADO Den Haag heeft zijn begroting voor komend seizoen ingeleverd bij de licentiecommissie van de KNVB. Technisch manager Jeffrey van As smacht naar snelle goedkeuring, want tien dagen voor de eerste training is hij nog met handen en voeten gebonden op de transfermarkt.
Dat geld hoeft niet terug, zo lang ADO dat vermogen niet heeft. Pas als ADO dit – mogelijk in de verre toekomst- kan terugbetalen, dan pas zou dit bedrag teruggestort hoeven worden’’, zegt Ben Knüppe, eerder door de Ondernemingskamer aangesteld als rvc-voorzitter, die stelt dat ook over het afgesproken rentepercentage geen zorgen hoeven te zijn.
Het moet een eerste teken zijn van de – zo laat men blijken - gereanimeerde samenwerking tussen ADO en zijn Chinese aandeelhouder. Er is vertrouwen in het huidige (sportieve) beleid na de uiteindelijke elfde plek van vorig seizoen. Aan de andere kant vertelt (een deel van) de lening hoe groot de financiële problemen nog zijn. Als ADO na goedkeuring van de begroting echt door kan, ligt er voor Van As de grote taak om in samenspraak met de technische staf op creatieve wijze het (financiële) verschil te maken op de transfermarkt. Al wordt dat pas zichtbaar op de lange termijn. Op de korte termijn moet directeur Mattijs Manders commercieel gezien direct keihard door, met een hele nieuwe rij rvc-leden in de rug. Maar over die benoemingen moet eerst nog overeenstemming worden bereikt.
ADO Den Haag heeft zijn begroting voor komend seizoen ingeleverd bij de licentiecommissie van de KNVB. Technisch manager Jeffrey van As smacht naar snelle goedkeuring, want tien dagen voor de eerste training is hij nog met handen en voeten gebonden op de transfermarkt.
Dat geld hoeft niet terug, zo lang ADO dat vermogen niet heeft. Pas als ADO dit – mogelijk in de verre toekomst- kan terugbetalen, dan pas zou dit bedrag teruggestort hoeven worden’’, zegt Ben Knüppe, eerder door de Ondernemingskamer aangesteld als rvc-voorzitter, die stelt dat ook over het afgesproken rentepercentage geen zorgen hoeven te zijn.
Het moet een eerste teken zijn van de – zo laat men blijken - gereanimeerde samenwerking tussen ADO en zijn Chinese aandeelhouder. Er is vertrouwen in het huidige (sportieve) beleid na de uiteindelijke elfde plek van vorig seizoen. Aan de andere kant vertelt (een deel van) de lening hoe groot de financiële problemen nog zijn. Als ADO na goedkeuring van de begroting echt door kan, ligt er voor Van As de grote taak om in samenspraak met de technische staf op creatieve wijze het (financiële) verschil te maken op de transfermarkt. Al wordt dat pas zichtbaar op de lange termijn. Op de korte termijn moet directeur Mattijs Manders commercieel gezien direct keihard door, met een hele nieuwe rij rvc-leden in de rug. Maar over die benoemingen moet eerst nog overeenstemming worden bereikt.
0
|
Vrijdag 16 juni 2017 om 12:52 uur |
pajam
China Town schreef:
Support het nou, want jij zelf hebt geen enkele alternatief!
Support het nou, want jij zelf hebt geen enkele alternatief!
Begrijp je wel wat je zegt?
Volgens jou kijk op het geheel moeten we niet verder kijken dan onze neus lang is. En als er dus gezegd wordt dat er geld vanuit China komt, zijn de details niet meer van belang.
Dit omdat de Haagse ondernemers er nooit staan als we ze nodig hebben.
Misschien moet je proberen te begrijpen dat je insteek naief is en als gevolg kan hebben dat de club ADO Den Haag in middellange termijn dood en begraven is!
BVO`s moeten hun eigen broek kunnen ophouden, als dat voor ons in het ergste geval betekent dat we amper 12 miljoen begroting bijeen kunnen rapen, dan is dat wat het is!
Liever dan maar een kleine club die al blij moet zijn met de 15e plaats, dan een heroine junk die verslaafd is aan een injectie vanuit een onbetrouwbare dealer!!
Volgens jou kijk op het geheel moeten we niet verder kijken dan onze neus lang is. En als er dus gezegd wordt dat er geld vanuit China komt, zijn de details niet meer van belang.
Dit omdat de Haagse ondernemers er nooit staan als we ze nodig hebben.
Misschien moet je proberen te begrijpen dat je insteek naief is en als gevolg kan hebben dat de club ADO Den Haag in middellange termijn dood en begraven is!
BVO`s moeten hun eigen broek kunnen ophouden, als dat voor ons in het ergste geval betekent dat we amper 12 miljoen begroting bijeen kunnen rapen, dan is dat wat het is!
Liever dan maar een kleine club die al blij moet zijn met de 15e plaats, dan een heroine junk die verslaafd is aan een injectie vanuit een onbetrouwbare dealer!!
0
|
Vrijdag 16 juni 2017 om 06:52 uur |
Nu online
BLEISWIJK-1, FFL, Marcie en 223 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 20 | - | 40 |
2 | Excelsior | 20 | - | 39 |
3 | FC Dordrecht | 20 | - | 36 |
4 | Den Bosch + | 20 | - | 33 |
5 | Graafschap | 20 | - | 32 |
6 | SC Cambuur | 20 | - | 32 |
7 | FC Emmen | 20 | - | 32 |
8 | ADO Den Haag | 20 | - | 31 |
9 | Helmond Sp. | 20 | - | 31 |
10 | Roda JC | 20 | - | 30 |
11 | Telstar | 20 | - | 26 |
12 | FC Eindhoven | 20 | - | 26 |
13 | MVV Maastr. | 20 | - | 23 |
14 | Jong AZ | 20 | - | 22 |
15 | TOP Oss | 20 | - | 22 |
16 | Jong Ajax | 20 | - | 21 |
17 | Jong PSV | 20 | - | 21 |
18 | VVV-Venlo | 20 | - | 16 |
19 | Jong Utrecht | 20 | - | 13 |
20 | Vitesse -27 | 20 | - | -8 |