Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: foto

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 144
Volgende pagina

Ferdy

haagse-Dick schreef:

Lekker duidelijk zeg, maar wel leuk geprobeerd!!!....
Haha..sorry..foto loopt uit beeld. Enfin..genoeg over Duitsers, Britten en ander randvolk...
ADO is de naam!
0
Dinsdag 11 maart 2014 om 16:48 uur

<FCDH>

yesyes schreef:

Als er één geen onzin lult is het die ADO500 wel.
Zei ik ook niet dat maakt h@@g ervan ik vroeg alleen waarom ging ie dan op de foto
0
Maandag 3 maart 2014 om 11:22 uur

<FCDH>

ADO500 schreef:

Puur een gok :

Het zou mij niet verbazen als Jol volgend jaar bij ons TD wordt en al lang op de achtergrond werkzaam is. Eén van de redenen waarom Steijn weg moest was dat hij niet samen wilde werken met Martin Jol.

Jol mag/kan tot einde van dit seizoen officieel nog niets bij ADO vanwege de doorbetaling van zijn salaris door Fullham. Maar hij kan op de achtergrond al wel als adviseur bezig zijn. Laatste weken is hij ook steevast op de tribune te vinden.

In die visie past het ook dat Fraser nu ineens al wordt aangesteld voor de komende twee seizoenen. Fraser kan namelijk wel met Martin overweg en heeft wat dat betreft een minder groot ego dan Steyn. Want als Jol echt als TD bij ADO gaat werken zal die ook meer aandacht naar zich toe trekken en zal een hoofdtrainer meer in de luwte functioneren.

Maar nogmaals het zijn maar hersenspinsels en niet op feiten gebaseerd. Wellicht is de wens hier de vader van de gedachten
Als steijn niet met jol overweg kon snap ik niet dat ie met hem op de foto gaat?
0
Maandag 3 maart 2014 om 09:50 uur

Kees

zuid tribune schreef:

Kikkuh als je dat artikel kan scannen, wil het graag hebben
fckoln@outlook.com. Thanks.
Op adostats kun je ook nog foto`s achterhalen van de wedstrijd tegen Köln in 68. Ook nog wat andere info. Het groen/gele max-cadd treintje rijdt ook nog steeds.

Ook oud-shouter Ooievaar (jammer dat ie overigens weg is) was daar regelmatig.

ps Bert; Sorry, heb je shout nu pas gezien. Lijkt me absoluut geen probleem om in de rust binnen te komen.
0
Zaterdag 1 maart 2014 om 13:57 uur

tim_b

goedemorgen................


ff vraagje, heeft er iemand een goeie foto van het spandoek/vlag van streep, de gremlin,..dwerg..? (als ik het zo snel goed kon zien..... !?) lol
0
Zaterdag 22 februari 2014 om 08:43 uur

rh_vakm

Hieronder een artikel over onze club die ik zojuist op www.indehekken.net (aanrader deze site trouwens) tegenkwam.

-----------------------

Een volksclub in verval
17 FEBRUARI 2014 | DOOR JEROEN DE REGT | ACTUEEL


Het rommelt in Den Haag. Nou doet het dat vaker wel dan niet, dus we kijken er niet echt van op: de laatste plaats in de Eredivisie, en het vertoonde voetbal laat de nachtmerrie der degradatie steeds nadrukkelijker langskomen achter de duinen. Op zich is dat niet heel ongewoon; ik heb als fan van ADO Den Haag die situatie wel vaker meegemaakt. Maar nu is het echt menens: het is crisis. En niet alleen een puntencrisis of goalcrisis. Een onvervalste identiteitscrisis raakt het roemruchte ADO Den Haag als nooit tevoren.


Wanorde
ADO Den Haag staat voor heel veel dingen. Voor Aad Mansveld, Harry van der Laan, Lex Schoenmaker, en al die andere grote namen die het rood-groen, en later groengeel droegen op het veld. ADO staat ook voor een fanatieke aanhang die wel eens de grens opzoekt, voor onbeperkte vechtlust, en voor soms onrealistisch hoge verwachtingen. De geschiedenis en reputatie maken ADO Den Haag tot een van de roemruchte clubs van het land, iets om ondanks alles trots op te zijn.

Maar trots zijn op ‘mijn’ club gaat de laatste jaren steeds moeilijker. Natuurlijk is clubliefde voor het leven, en een groengeel hart verdwijnt nooit. Maar de wanorde die sinds een aantal jaar plaatsvindt brengt het voortbestaan van dat wat de club zo uniek maakt in de problemen.

De problemen begonnen eigenlijk al met de realisatie van het huidige Kyocera Stadion, als vervanging van het prachtige oude Zuiderpark. De gemeente Den Haag zag wel wat in een nieuw en hypermodern onderkomen, bij de ingang van de stad waar de A4 en A12 samenkomen. De zilveren diamant moest een niet te missen object worden, wat zou staan voor de vooruitstrevendheid van de stad. Dat een klassiek en sfeervol stadion daarvoor na om en nabij de tachtig jaar moest wijken, is bijzaak; dat oude stadion midden in de stad was toch maar onveilig en zorgde voor problemen, zo dachten de beleidsmakers van de hofstad.

Bestuurlijke chaos
De opening van het nieuwe stadion viel samen met een financiële crisis die, niet voor het eerst, het voortbestaan van de club in serieuze problemen bracht. Tegelijk met een aantal bizarre maatregelen voor het publiek die de sfeer verder de vernieling in brachten (denk aan een familietribune op de lange zijde, thuishaven van Midden-Noord), en degradatie naar de Eerste Divisie, stond de club zo ver in het rood dat alleen de rijke Mark van der Kallen de club kon redden. Maar liefst zeven miljoen euro stak hij in de club, om het voortbestaan van ADO Den Haag te garanderen.

Maar die redding, die in eerste instantie een geschenk uit de hemel was, brengt de club nu in grote problemen. Mark wil zijn zeven miljoen natuurlijk een keer terugzien, en houdt als man uit het bedrijfsleven tot die tijd de touwtjes stevig in handen. Officieel heeft hij geen heldere functie (adviseur van dit en dat), maar het is een publiek geheim dat Mark bij bijna alle besluiten het beslissende woord heeft. Een man uit het bedrijfsleven die de volledige gang van zaken bij een voetbalclub onder controle houdt, dat is vragen om problemen.

En dat blijkt: door de bestuurlijke chaos heeft de club de laatste jaren meer algemeen directeuren dan seizoenen versleten, en ook de huidige algemeen directeur (voormalig HTM-topman Piet Jansen) lijkt het niet heel lang meer vol te houden. Recentelijk zijn het door Voetbal International bekend geworden Graydonmannetje, en Rijnsburgse Boys-erelid Cees Driebergen via de achterdeur vertrokken. Hun reden om te vertrekken? De onduidelijke bestuurlijke structuur maakte het voor hen onmogelijk om hun taken op een gewenste manier uit te voeren. Dat mag ieder op een eigen manier interpreteren, maar ik kan niet anders concluderen dat Mark van der Kallen als praktische algemeen directeur ieders werk moeilijk maakt, bewust of onbewust.

Neerwaartse spiraal
Behalve een komen en gaan van algemeen directeuren haken mensen met een clubhart stuk voor stuk af op de mogelijkheid om een functie bij de club te vervullen. Het publiek schreeuwt tot de stembanden kapot zijn om mannen als Martin Jol en Dick Advocaat, mannen van de stad. Maar we weten net zo goed als zijzelf dat de bestuurlijke omstandigheden verre van ideaal zijn, en haken daarom stuk voor stuk af. Met het gedwongen vertrek van Maurice Steijn, ADO-liefhebber in hart en nieren, verdwijnt weer een man van de stad en van de club. Ook de al dertig jaar bij de club actief zijnde materiaalman André van Es moest vertrekken. Daarop hield commercieel directeur Richard Knopper (oud-speler) het zelf voor gezien, waarna in de wandelgangen wordt gesproken over het vertrek van enkele sponsoren: zij hebben geen vertrouwen meer in de huidige gang van zaken. Een neerwaartse spiraal is ingezet.

Maar wanneer eindigen de problemen? Niet zolang de club nog geld schuldig is aan Mark van der Kallen; hij blijft de touwtjes in handen houden tot de zeven miljoen euro’s tot de laatste cent zijn terugbetaald. Met de dreigende degradatie en de nu nog steeds instabiele financiële situatie van de club gaat dat nog wel even duren. Tot die tijd blijft ADO Den Haag dus in handen van zakenlui, en hoeven we niet te rekenen op bestuurlijke stabiliteit.

En de gemeente? Politieke steun is verboden, maar zelfs morele steun hoeven we, ondanks de liefhebberij van voetballiefhebber Richard de Mos, eigenlijk nauwelijks te verwachten. Het WK hockey staat immers voor de deur, dus Den Haag kan komende zomer weer lekker de sportstad uithangen. Dat de lokale betaald voetbalclub, ooit de trots van de stad, nu in ernstige problemen dreigt te komen, deert men weinig: zolang het stadion er staat, is het niet erg welk logo er op prijkt.

Hopen dat het goed komt
De supporters doen ondertussen hun uiterste best om de sfeer zo goed mogelijk te maken, met mooie sfeeracties en aanzienlijk meer gezang dan in eerdere seizoenen. Zoals het vroeger was zal het echter nooit meer worden; supportersinitiatieven worden afgewisseld met clubinitiatieven die de club meer laten lijken op een American Football-franchise: wat cheerleaders en een tweede mascotte (“het vriendinnetje van Storky”) met voetbal te maken hebben is mij onduidelijk.

Het moderne voetbal heeft onverbiddelijk toegeslagen in Den Haag. Laten we hopen dat het ooit weer goed komt.

(Foto met dank aan Club Achter de Duinen)


Jeroen de Regt
0
Maandag 17 februari 2014 om 22:25 uur

tanker070

H@@GenEES schreef:

Als ik dit lees lijkt het wel of dit de commerciële/PR afdeling van de gemeente is die aan het posten is. Het is onzin natuurlijk, dit is de (voor het gebrek van een beter woord) kots die uitgespuwd wordt door een geldverslindende PR bureau.

Ook een de zogenaamde groene marketing is bullshit voor een BVO, daar bereik je de doelgroep niet mee, de gemiddelde voetballiefhebber is niet geïnteresseerd in het maatschappelijk ondernemen van zijn favoriete club.

Ik durf te wedden dat als je de volgende thuiswedstrijd 1000 supporters zult vragen wat DH precies doet aan maatschappelijk ondernemen, dat er niet meer dan 10 zien die je kunnen vertellen wat het maatschappelijk ondernemen van DH precies inhoud en welke maatschappelijke projecten de club op dit moment bij betrokken is.

Het heeft nergens een impact en het levert nauwleijks iets tastbaars op, (hooguit een beetje goodwil bij de gemeente)

ik zie liever dat die inspanningen worden ingezet in bijvoorbeeld meer verkooppunten in de regio Haaglanden waar je merchandise kan kopen, ik zie liever dat er meer plekken in de regio Haaglanden komen waar je een clubcard of een seizoenskaart met een biometrische foto kunt bestellen.

Ik zie liever dat DH aanwezig op allerlei grote evenementen in de regio om de seizoenskaarten te pushen, dat gebeurd nog veel te weinig, ik zie liever die inspanningen gebruikt worden om daadwerkelijk meer mensen in het stadion te krijgen, dan nu het geval is.

Dat zie ik liever dan de spelers naar een klasje een kansenwijk sturen om te vertellen dat als die kansjeugd goed hun best op school blijven doen en altijd hun groenten opeten ook zij in het eerste van ADO kunnen komen.

Dat brengt namelijk geld in het laatje, al dat maatschappelijk ondernemen is leuk als je dit eerst op poten hebt staan.

Ik blijf er bij dat het zonde van de inspanningen is, DH is een voetbalclub en niet een maatschappelijke organisatie die alle ellende van DH moet aantrekken, daar zijn andere ruim gesubsidieerde instanties voor.

Wij moeten voetballen!!!!!!

Ben het niet vaak met je eens, maar hier heb je een aantal punten. Open een fanshop in het centrum met een uitgebreider assortiment en pashokjes en een mogelijkheid om daar een CC /SCC / biometrische foto te laten maken.

Stel een ervaren door de wol geverfde commercieel directeur aan en tuig een goede communicatie en marketing afdeling op met mensen die kennis van zaken hebben en niet met alles respect een oud speler met een LOI cursus of andere hobbyisten...

Het is nu nog steeds veel te amateuristisch!!!

0
Vrijdag 14 februari 2014 om 10:53 uur

Advertentie

H@@GenEES

JP schreef:

Als jij nu ook maar een klein beetje verstand hebt van marketing dan had jij kunnen weten dat maatschappelijk verantwoord ondernemen een onderdeel is of kan zijn van de marketingmix. Dat men bij ADO naar winst (profit) streeft, ook rekening wordt gehouden met het effect van alle bedrijfsactiviteiten op het milieu (planet) en oog heeft voor menselijke aspecten binnen en buiten het bedrijf (people).
Als ik dit lees lijkt het wel of dit de commerciële/PR afdeling van de gemeente is die aan het posten is. Het is onzin natuurlijk, dit is de (voor het gebrek van een beter woord) kots die uitgespuwd wordt door een geldverslindende PR bureau.

Ook een de zogenaamde groene marketing is bullshit voor een BVO, daar bereik je de doelgroep niet mee, de gemiddelde voetballiefhebber is niet geïnteresseerd in het maatschappelijk ondernemen van zijn favoriete club.

Ik durf te wedden dat als je de volgende thuiswedstrijd 1000 supporters zult vragen wat DH precies doet aan maatschappelijk ondernemen, dat er niet meer dan 10 zien die je kunnen vertellen wat het maatschappelijk ondernemen van DH precies inhoud en welke maatschappelijke projecten de club op dit moment bij betrokken is.

Het heeft nergens een impact en het levert nauwleijks iets tastbaars op, (hooguit een beetje goodwil bij de gemeente)

ik zie liever dat die inspanningen worden ingezet in bijvoorbeeld meer verkooppunten in de regio Haaglanden waar je merchandise kan kopen, ik zie liever dat er meer plekken in de regio Haaglanden komen waar je een clubcard of een seizoenskaart met een biometrische foto kunt bestellen.

Ik zie liever dat DH aanwezig op allerlei grote evenementen in de regio om de seizoenskaarten te pushen, dat gebeurd nog veel te weinig, ik zie liever die inspanningen gebruikt worden om daadwerkelijk meer mensen in het stadion te krijgen, dan nu het geval is.

Dat zie ik liever dan de spelers naar een klasje een kansenwijk sturen om te vertellen dat als die kansjeugd goed hun best op school blijven doen en altijd hun groenten opeten ook zij in het eerste van ADO kunnen komen.

Dat brengt namelijk geld in het laatje, al dat maatschappelijk ondernemen is leuk als je dit eerst op poten hebt staan.

Ik blijf er bij dat het zonde van de inspanningen is, DH is een voetbalclub en niet een maatschappelijke organisatie die alle ellende van DH moet aantrekken, daar zijn andere ruim gesubsidieerde instanties voor.

Wij moeten voetballen!!!!!!

0
Donderdag 13 februari 2014 om 15:31 uur

tim_b

Daily Shorts schreef:

http://www.vi.nl/nieuws/zwalkend-ado-den-haag-zet-steijn-op-straat.htm


toedeledoki !!!!

www.nu.nl

`ADO Den Haag ontslaat trainer Steijn`


ADO Den Haag heeft woensdag trainer Maurice Steijn ontslagen.


Foto: Hollandse Hoogte

Onder Steijn, die in de zomer van 2011 aantrad als trainer van ADO Den Haag, verloren de Hagenaars dinsdagavond tegen Heracles Almelo (3-0) voor de veertiende keer dit seizoen.

ADO is hekkensluiter in de eredivisie met twintig punten, evenveel als de nummer zeventien NEC.





De veertigjarige Steijn is de vierde trainer in de eredivisie die dit seizoen wordt ontslagen. Alex Pastoor (NEC), Gertjan Verbeek (AZ) en Ruud Brood (Roda JC) gingen hem voor.
0
Woensdag 5 februari 2014 om 11:08 uur

jajoh

Gelukkig hebben we de foto`s van vorige week nog...
0
Zaterdag 1 februari 2014 om 20:11 uur

Nu online

malle eppie, bennyboy1960, buurmanBrutus en 184 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 144
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Juho Kilo Daryl van Mieghem Alex Schalk

Laatste wedstrijd

Logo TOP Oss Logo ADO Den Haag
1-5
4 oktober 2024

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Roda JC
18 oktober 2024 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Den Bosch + 9 - 18
2 Helmond Sp. 9 - 18
3 Excelsior 9 - 17
4 Graafschap 9 - 15
5 FC Eindhoven 9 - 15
6 FC Dordrecht 9 - 15
7 FC Volendam 9 - 13
8 Telstar 9 - 13
9 Roda JC 9 - 13
10 FC Emmen 9 - 12
11 Jong PSV 9 - 11
12 Jong AZ 9 - 11
13 ADO Den Haag 9 - 11
14 Jong Ajax 9 - 10
15 SC Cambuur 9 - 10
16 MVV Maastr. 9 - 8
17 VVV-Venlo 9 - 8
18 TOP Oss 9 - 8
19 Vitesse -6 9 - 4
20 Jong Utrecht 9 - 4