Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: fcdh

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 153
Volgende pagina

kikoman

Der Rudy schreef:

Braaksma, Jansen, (doel)Punt en Schaling zijn het niet eens met de begroting? ALS JE DE CLUB OVERNEEMT, MAAK JE TOCH JE EIGEN BEGROTING ? De club heeft een 2e hypotheek afgesloten, dan gaat dat geld wat je leent toch de club in ? DAN HOEVEN DIE INVESTEERDERS TOCH MINDER TE STORTEN ? Wat is dan het (echte) probleem van deze groep investeerders ? Of zijn er misschien motieven die de buitenwacht niet mag weten ? Wordt vervolgd.
`Schuld FCDH met 4,5 miljoen euro gestegen`
DEN HAAG - De schulden van FC Den Haag zijn stukken hoger dan gedacht, zegt een van de investeerdersgroepen die geld in de noodlijdende voetbalclub wil steken.

Uit de begroting blijkt volgens de groep Braaksma dat de schuld verder is opgelopen met 4,5 miljoen euro, van 7 miljoen naar 11,5 miljoen. De groep Braaksma, met daarin onder meer voetbalmakelaar Rob Jansen, is enorm geschrokken van de begroting van de club en overweegt zich nu terug te trekken als geldschieter.

De investeerders zijn verder niet te spreken over de tweede hypotheek op het stadion. Eerder werd bekend dat FCDH met een tweede hypotheek haar schulden wil aflossen. De Haagse gemeenteraad is vooralsnog niet meer bereid om extra geld in FC Den Haag te steken.

Bron: www.westonline.nl  

0
Woensdag 13 februari 2008 om 18:46 uur

Alleenstaande vandaal

vince schreef:

Ik heb nachtdienst, maar toch bedankt.
Ben vooral supporter van ADO trouwens...:-))

Welke investeerder zou er tevreden zijn met GEEN rendement?

@ Vincent

Welke investeerder zou er tevreden zijn met GEEN rendement?
Jij. Ik. De Gemeente. De supporters. De schuldeisers.

In het geval van FCDH zijn de zgn. "investeerders" tevens degenen die het beleid bepalen. Als je zelf een bedrijf leidt en constant verlies draait, heb je geen rendement van je investering.

Het is onredelijk om alsnog derden daarvoor te laten bloeden.

Plezier met je nachtdienst en Kung Hei Fat Choi!

0
Zondag 10 februari 2008 om 04:11 uur

mj

Kees Punt van‘groep Braaksma’:Kwijtschelden in ruil voor hoofdgebouw, sigaar uit eigen doos
FC Den Haag pakte vrijdag wel een 3-0 winst. Met het oog op de financiële problemen komt er nog steeds ‘geen witte rook uit de schoorsteen’. Sportsignaal Voetbal Magazine sprak met Kees Punt, van de investeerdersgroep Braaksma/Jansen.

dor Rob Blankenstein

Kees, er zijn twee investeerdersgroepen die concrete belangstelling hebben om financieel wat te gaan betekenen voor FC Den Haag. Dat zijn de “Marc van der Kallen groep” en jullie, de “Lammert Braaksma/Rob Jansen” groep. Is de indruk juist, dat jullie groep ‘meer FCDH-supporter’ is dan de andere?

‘Dat weet ik niet. Wij zijn in ieder geval FCDH-supporters, maar ik geloof dat Marc dat ook wel is, want anders zou hij niet zover zijn zoals hij nu is.’

De “Van der Kallen groep” zou – zo is gezegd - alleen interesse hebben in het hoofdgebouw van het stadion en de aandelen, terwijl jullie duidelijk hebben gezegd ‘wij willen eerst de exploitatie draaiende krijgen en de crediteuren tevreden stellen’. Dan is er toch sprake van een ander uitgangspunt.

‘Ja, dat heb ik ook gehoord en ik weet niet of dat helemaal reëel is. Wij willen natuurlijk ook het hoofdgebouw, maar dat is niet zozeer omdat wij het hoofdgebouw willen, maar zonder het hoofdgebouw is het moeilijk om het financieringsverhaal te krijgen. Het voorstel, zoals het er nu schijnt te liggen van de gemeente, is dat ze 6,5 miljoen willen, wat het geleende bedrag is en er komt een tweede hypotheek op het hoofdgebouw, dat wij als groep dan zouden moeten financieren en jaarlijks moeten aflossen met het renteverhaal erbij.

Maar vanuit ons oogpunt is het zo, dat de crediteuren voorop staan (deze hebben gezamenlijk 4,4 miljoen euro tegoed - red.), die moeten goed behandeld worden. Ook vind ik dat er natuurlijk nog meer mensen zijn, zoals een John van Ringelenstein bijvoorbeeld, die er ook heel veel geld in gestopt heeft, privé geld. Die moet ook goed behandeld worden en dat is toch het probleem. Wij vinden dat daar goed naar gekeken moet worden.’

Is het dan niet zo, dat John van Ringelenstein - samen met Rob Jansen - ook ‘iets’ gaat doen bij jullie investeerdersgroep?

‘Dat weet ik niet. Rob Jansen is wel iemand, die zich heeft aangemeld in de zin van ‘ik wil meedoen’, maar van John weet ik dat niet. Het is niet per definitie een verhaal, dat John mee gaat doen, maar hij moet wel voor wat hij heeft gedaan z’n respect krijgen en moet hij in ieder geval met respect behandeld worden. Daarna zien wij wel weer.’

Wat is op dit moment - vrijdagavond 8 februari laat op de avond - red.) de status van de onderhandelingen, want - zoals ons bekend - wil de gemeente wel ‘wat’ doen, alleen in andere media wordt constant gesproken over het kwijtschelden van een schuld van 6,5 miljoen. Daar is echter toch geen sprake van! Een voorbeeld, als ik jou 600 euro schuldig ben en jij zegt laat maar zitten, maar tegelijkertijd zeg je ‘maar ik wil wel die laptop van je’, dan is er toch geen sprake van kwijtschelding!

‘Dat is een beetje het probleem. Als je het zo bekijkt, is dat een beetje kort door de bocht, maar het is wel ‘waar het een beetje op neerkomt’. Uiteindelijk is op dit moment het hoofdgebouw van FCDH of van de SSO (Stichting Stadion Ontwikkeling) en de schuld is aan de gemeente en als je dan gaat zeggen ‘wij schelden de schuld kwijt, maar wij willen wel het hoofdgebouw, dan is dat een sigaar uit eigen doos. Je kunt natuurlijk ook zeggen het hoofdgebouw is ingekomen dankzij de gemeente, dus ze hebben het al een keer betaald. Het is een heel moeilijk verhaal, maar het kwijtschelden van een schuld - en dat zie ik ook nu vandaag weer in de krant staan - dat is het duidelijk niet! Als de gemeente dat zou doen, dan waren wij eruit.’

Wat is voor jullie investeerdersgroep dan nog de bottleneck om er wel of niet in te stappen?

‘Hoe je het wendt of keert, het is natuurlijk een zakelijk en een emotioneel verhaal, want wij hebben gevoel voor FCDH, anders zouden wij hier ook geen box hebben genomen ( (Un moment d’ADO - red.). Maar het moet wel reëel blijven en zoals de gemeente het nu ziet, wij mogen wel het hoofdgebouw, maar de lening blijft staan. Dan betaal je gewoon ineens een x-bedrag meer en uiteindelijk komt het wel neer op geld en het gaat erom welk bedrag heb je er voor over en wat is het waard. Als het geld, dat wij ervoor over hebben niet naar de crediteuren en/of John (van Ringelenstein – red.) gaat, dan denk ik dat het niet goed gaat en dan houden wij dus te weinig over. Het komt er dus op neer, dat de gemeente meer geld wil, dan wij willen betalen op dit moment.’

De gesprekken zijn nog steeds gaande. In welk stadium verkeren die gesprekken nu en waarneer komt het moment, waarop jullie zeggen ‘wij zijn er uit!’

‘Ik lees en hoor ook steeds, dat er koortsachtig gesproken wordt en dat mensen bezig zijn om de partijen bij elkaar te brengen, maar ik heb er nog niets van gemerkt. Wij hebben al een week geen gesprek meer gehad. Vorige week vrijdag hebben wij voor het laatst gesproken bij de gemeente en daarna hebben wij nog wat telefoontjes gehad. Vorige week zaterdag hebben wij hier in het stadion nog even gezeten en vervolgens is de SSO met de gemeente gaan praten om te kijken naar een of andere oplossing. Die weten wij formeel ook niet en die zou gisteren (donderdag - red.) in een besloten vergadering neergelegd zijn, maar wij hebben nog niets gehoord.’


Volgens onze informatie zou het gaan om een regeling met verzachtende omstandigheden en daar kun je je natuurlijk van alles bij voorstellen. Maar wat kan Kees Punt zich daarbij voorstellen?

‘Ik heb geen idee, wij tasten al een paar dagen in het duister en wij zijn gebeld door de SSO dat men ermee bezig is en men is met de gemeente aan het kijken of er een deal uit kan komen. De gemeente moet het dan vervolgens weer bij de raad neerleggen en men zou vrijdag (8 februari) - vandaag dus - bij ons terugkomen en dan zouden wij weer ‘een nieuw verhaal’ krijgen, waarop wij dan zouden kunnen schieten om het wel of niet te doen. Er zou vandaag (vrijdag -red.) een nieuw verhaal gepresenteerd worden aan de investeerders. Dit is het verhaal, dat wij gehoord hebben van de gemeente, maar ik heb geen idee wat het gaat worden, maar wij hebben nu (vrijdag, 23.30 uur – red.) nog steeds niets gezien of gehoord.’

Heb je wel een idee?

‘Ja, wij hebben wel een idee en wij vernemen het ook via de media, maar ik ben bang, dat het nog niet het verhaal is, dat wij graag zouden horen.’

Hoe groot acht jij de kans, dat het allemaal toch nog op z’n pootjes terechtkomt?

‘Dat vind ik heel moeilijk. Je begint natuurlijk het verhaal een poos terug met de eerste berichten en dan denk je ‘het zal toch niet waar zijn, dat het failliet gaat, dat kan toch niet’, maar als uiteindelijk alleen de gemeente de bepalende factor gaat worden - met alle respect want zij heeft natuurlijk ook haar bijdrages geleverd en dus is het niet zo, dat daar de schuld ligt - maar er zijn natuurlijk maar weinig partijen die verder iets kunnen doen. De crediteuren zullen het niet doen, want die willen geld hebben, dus het moet ergens vandaan komen.

Iemand moet ergens iets doen en ik heb nog steeds het gevoel zo’n stadion kun je niet drie jaar leeg laten staan (bij faillissement geen licentie de eerste drie jaar - red.), want dat is veel duurder dan de schuld die er nu is. Dus dat lijkt mij ook niet echt slim en wat wij niet hopen is dat het een principekwestie wordt. Een politieke kwestie, zoals woensdag die baksteen door de ruiten bij Gerard Verspuij (gemeenteraadslid PvdA - red.), want dat helpt natuurlijk ook niet mee. Zo’n gemeenteraadslid of zo’n wethouder zal dan niet gelijk zeggen ‘ik ga eens even positief meedenken’. Dat zijn acties, die werken alleen maar tegen je.’


Er is ook sprake van, dat de investeerders FCDH toch na 1 februari wat geld hebben toegeschoven om voorlopig nog door te gaan. Wat is daar van waar?

‘Het enige dat ik weet, is dat wij betaald hebben om het mogelijk te maken dat er gevoetbald kon worden tegen FC Den Bosch of vanavond, want wij hebben gezegd wij willen in ieder geval dat er gespeeld wordt. Als je een wedstrijd niet meer speelt, dan is het over denk ik en dan praat niemand meer met elkaar.’

Wat is er waar van het verhaal, dat jullie niet door één deur zouden kunnen met de “Van der Kallen groep”?

‘Nee, dat klopt niet. Wij zijn on speaking terms en morgen (zaterdag – red.) hebben wij zelfs een afspraak met Marc van der Kallen om te kijken of wij ‘iets’ voor elkaar en met elkaar kunnen betekenen. Maar het is ook niet zo - zoals nu simpel geredeneerd wordt - van 8 miljoen van ons en 8 miljoen van de groep Van der Kallen zodat het een optelsom wordt, want zo werkt het ook niet. Maar goed, wij praten met elkaar en wij zien wel wat het wordt.’


Bron: www.sportsignaalvoetbalmagazine.nl



0
Zaterdag 9 februari 2008 om 10:11 uur

Haagse Roel

Hahaa dat Tv west, op hun eigen site wijst een poll uit dat 73 % van de hagenaars wil dat FCDH doorgaat.
0
Donderdag 7 februari 2008 om 17:48 uur

Haagse Roel

Gompie schreef:

Ik ben mordicus tegen elke vorm van subsidie aan een commercieel bedrijf. En dat pretendeert ADO te zijn nietwaar? En wat gebeurt er met de groenteboer op de hoek die het niet redt? Precies, die sluit zijn tent. Wat is dan het verschil met ADO? Is dat soms eens per week een sociale werkplaats om die harde kern van zogenaamde `supporters` van de straat te houden?
Gompie - Zoetermeer - 07/02/08 - 12:39:38 2033297
Je naam zegt al genoeg dwaas !!!

Ik zag je opmerking ook al op AD.nl staan......wat doe jij in je vrije tijd ??? ballet, toneel, opera`s bezoeken.........worden allemaal zwaar gesubsidieerd hoor zielepoot.......dat je niets met FCDH hebt prima maar hou dit soort geneuzel voor jezelf. 

Bovendien generaliseer/discrimineer je behoorlijk door iedere supporter van DH als " Tuig" neer te zetten.........lamlul
0
Donderdag 7 februari 2008 om 16:16 uur

Haagse Roel

Edwin schreef:

Minder dan 1% komt ook naar het stadion, dat klopt, maar de doelgroep is ruim 236000 mensen groot. Om het stadion vol te krijgen (met alleen mensen uit Den Haag) moet je dus 1 op de 15 inwoners met minimaal een beetje gevoel voor de club een clubkaart geven.  De werkelijke groep is groter, omdat de supporters ook elders vandaan komen.

Statistiek blijft afhankelijk van de uitleg, die men er aan wil geven.

Veel plezier bij HMC

Tip : Reageer niet op die gast, voorheen supporter met ook allerlei dwaze opmerkingen.

 

TV west bewijst zichzelf geen goeie dienst....wat een vooringenomen standpunt zeg.......500 hagenezen wordt een mening gevraagd......waar zijn jullie geweest ?? allochtone wijk of de " deftige"  buurt .

Pleur lkker op met je onderzoek, jullie hebben helemaal niets met de club, blijkt ook wel door die randdebielen die jullie de wedstrijden laten verslaan, wat een dombo`s, totaal geen kennis van zaken....

FCDH heeft zker wel de aandacht van (ex) hagenezen. Ook niet buiten de stadsgrenzen geweest zeker. Ik woon zelf  nu in Lelystad......ruim 110 km buiten DH en ik zelf  ken  in mijn directe omgeving al 10 man die FCDH een warm hart toedragen. Zie hier ook regelmatig berichten vanuit Heemskerk, Nieuwegein, Vlissingen enz enz dus fuck lkker op met je onderzoek.

Zodra die belachelijke maatregelen weg zijn kom ik weer eerste of eredivisie...........FCDH

0
Donderdag 7 februari 2008 om 00:42 uur

Danny

<FCDH> schreef:

was de schuld geen 4.5 miljoen ?
ze hadden 7 miljoen nodig werd er gezegd?
nou jansen kon met investeerders 8 miljoen erin pompen werd er gezegd?
conclussie we hebben een begroting van 1 miljoen dus genoeg om dit jaar uit te spelen en in die tijd alvast investeerders te zoeken voor het nieuwe seizoen?
dan maar 3 of 4 dure spelers eruit zetten maar het behoud van de club vindt ik toch echt belangrijker dan die 4 spelers
Dure spelers hebben een contract, ook al gooi je ze eruit moet je toch afkopen. Noem maar 4 dure jongens op.....Boschaart,Haar,Hogendorp,Knopper (of zo?) Dit is nou een reden dat er chronisch geld tekort is. Voor fcdh dure aankopen, hoge salarissen...helaas niet altijd grote prestaties. 7 miljoen nodig en nog een schuld aan de gemeente van slordig 6,nogwat was het toch?
0
Dinsdag 5 februari 2008 om 23:10 uur

Advertentie

fc

<FCDH> schreef:

spanning om te snijden bij ado bron het ad wie kan dat stuk hier ff plaatsen?
Spanning bij FC Den Haag te snijden
De crisis bij FC Den Haag is nog niet ten einde. De gemeente Den Haag, de directie van de club en mogelijke investeerders proberen de club van de ondergang te redden. De schuldeisers zitten in de wachtkamer. „FCDH heeft geluk dat het zulke trouwe leveranciers heeft."

Het zong onmiddellijk rond na de verloren wedstrijd tegen FC Den Bosch (0-1) afgelopen zondag: FC Den Haag heeft zijn laatste wedstrijd gespeeld. De spelers van Stormvogels/Telstar hebben aanstaande vrijdag een vrije avond.

Paniekvoetbal dus, want er moet namelijk heel wat gebeuren wil de competitiewedstrijd FC Den Haag-Stormvogels/Telstar vrijdag geen doorgang vinden. „Alleen als de club failliet is, zal er niet worden gevoetbald,” laat Renske Bruinsma, woordvoerster van de KNVB, weten.

De schuldeisers van FCDH kunnen in elk geval geen stokje steken voor het duel. Zij kunnen hoogstens beslag laten leggen op de recette, maar de wedstrijd kan dan gewoon doorgang vinden.

Degenen die wél roet in het eten kunnen gooien, zijn de beveiligers in het stadion in Forepark. Het bedrijf dat op wedstrijddagen het stadion beveiligt, heet The Security Company (TSC). Mocht dat tot de schuldeisers horen én besluiten vrijdag de mensen terug te trekken, dan komt de veiligheid van de burger in het geding en kan de burgemeester het duel verbieden. Maar tot nu toe is het personeel gewoon ingeboekt. Namens het bedrijf is niemand bereikbaar voor commentaar.

De kosten van een wedstrijddag van FC Den Haag worden geschat op 50.000 euro. Daarvan wordt het meeste geld uitgegeven aan veiligheid. De vereniging schakelt daarvoor behalve TSC ook Bex Beveiliging in voor de doordeweekse dagen. Bex is één van de schuldeisers van FC Den Haag.

„We waren onaangenaam verrast door de berichten in de media dat een vertrouwelijk document was uitgelekt,” zegt Bex-directeur René Baggerman. „Het is vervelend om dat uit de krant te lezen. FC Den Haag had best even iets van zich kunnen laten horen. Wij doen al acht jaar zaken met FC Den Haag. Je bent betrokken, het is je cluppie en er is een bepaalde band. Wat dat betreft heeft FC Den Haag geluk dat het zulke trouwe leveranciers heeft.”

FCDH vroeg de leveranciers annex schuldeisers tot 1 februari om coulance. Nu die datum is verstreken, blijken ze (nog) niet in groten getale bij FC Den Haag op de stoep te staan. Als de club het saneringsplan van UNO uitvoert, krijgen ze maar een kwart terug van hun geld. De gemeente bedingt dat FCDH de schuldeisers goed behandelt, omdat het ook toekomstige investeerders zijn. Baggerman: „Het is duidelijk dat wij in de wachtkamer zitten.”

Gisteren was hij nog bij FC Den Haag ’om opheldering te vragen’. Hij vertrok uit Forepark met een goed gevoel. „Het luchtte me op. Ik kan me niet voorstellen dat deze club naar de knoppen gaat.”

Toch stijgt de spanning bij FC Den Haag, dat deze dagen een strijd van leven op dood voert. Het bestaan van het roemruchte Haagse voetbalbolwerk hangt aan een flinterdun draadje.

Het onderzoeksbureau UNO presenteert op 18 januari een rapport over de financiële situatie van FCDH. De totale schuld van de club bedraagt zo’n 16,6 miljoen euro.

Dezelfde dag doet de Stichting Stadion Ontwikkeling (SSO) een oproep aan investeerders een bod te doen op het grootste deel van het hoofdgebouw van de club. Twee partijen komen met een concreet voorstel. De eerste is Mark van der Kallen, directeur van Thieme GrafiMedia Groep. Hij is sinds een maand nauw betrokken bij de Haagse voetbalclub omdat hij deze redde met een lening van acht ton. De tweede is een groep van Lammert Braaksma. Dat is een voormalig horeca-ondernemer die met onder anderen Rob Jansen geld in de club wil steken. Laatstgenoemde deed drie weken op het sterfbed van zijn vader de belofte zich altijd in te zetten om FC Den Haag terug te brengen waar het hoort: in de top van het Nederlandse voetbal. Overigens is het opvallend dat zowel de groep Van der Kallen als Braaksma bereid is acht miljoen euro te investeren.

Toch moet FCDH op 29 januari aan de gemeente melden dat dit geld onvoldoende is om de club te redden. Een dag later stuurt de directeur van FCDH, John Arzbach, het college van burgemeester en wethouders een brief met daarin een doemscenario als Den Haag niet bereid is zes ton aan de club te geven of garant te staan voor dat bedrag. Het stadsbestuur is woedend en voelt zich ernstig onder druk gezet.

Bovendien is er een praktisch probleem. Zowel de gemeenteraad als het college van burgemeester en wethouders heeft in het verleden duidelijk gemaakt dat er geen rechtstreekse financiële steun van de gemeente aan de voetbalclub meer mag worden gegeven. Vandaar dat het college nog maar één mogelijkheid rest: kwijtschelden van de restanten van een schuld van 6,5 miljoen euro. Op dit moment is daarvan nog 6,38 miljoen over.

Daar staat dan tegenover dat de gemeente het grootste deel van het hoofdgebouw krijgt. Ondertussen hebben ambtenaren op het Haagse stadhuis een analyse gemaakt van beide aanbiedingen van de investeerders. Zij denken dat die van de groep Lammert Braaksma het meest gunstig is.

Bron: www.ad.nl

0
Dinsdag 5 februari 2008 om 15:36 uur

R ichard

JP schreef:

Wilde acties hebben geen zin en ontstaan vanuit emotie,..snap het heus,..maar heb nog even geduld.

Als er actie gevoerd moet worden doe het dan wel gestructureerd. Laten alle supportersverenigingen de handen dan ineen slaan. Maar wel als het water aan de lippen staat!
Gemeente-Gemeente-Gemeente

Waarom onze club afpakken? Waarom? Omdat wij er wanbeleid is gevoerd ok... Maar vergeet niet dat ook bij U een wanbeleid word gevoerd? Waarom, krijg je haat en nijd? Ja waarom!!! Omdat ook ik G V D me geld liever zie gaan naar mijn liefde FCDH en NIET naar die graf allochtonen die motten inburgeren!!!  Of naar projecten die loverboys moeten tegen gaan houden... Kom G V D niet aan mijn FC want............
0
Dinsdag 5 februari 2008 om 13:20 uur

Blijf hoop houden

old firm schreef:

M`n bloed begint te koken........al meer dan een jaar ben ik m`n woede aan het opkroppen,moet er een keer uit !
Wat er ook gebeurd, zal ringel,deetman en de boer nooit vergeten/vergeven!
Tijd geleden met een echte FCDH fan en zakenman staan praten, op mijn vraag waarom investeer jij niet in den haag kreeg ik als antwoord :  Den Haag gaat nooit naar de klote, al moet ik er zelf geld in pompen.... Hoop dat hij zijn woord houd, en dat hij nog veel rollen behang zal verkopen
0
Dinsdag 5 februari 2008 om 12:43 uur

Nu online

Superjantje en 357 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 153
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Daryl van Mieghem Jari Vlak Juho Kilo

Laatste wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Jong FC Utrecht
1-1
27 september 2024

Volgende wedstrijd

Logo TOP Oss Logo ADO Den Haag
Morgen om 20:00 uur
Frans Heesen Stadion, Oss

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Excelsior 8 - 17
2 FC Den Bosch 8 - 17
3 Helmond Sp. 8 - 17
4 Graafschap 8 - 14
5 FC Eindhoven 8 - 12
6 Telstar 8 - 12
7 FC Dordrecht 8 - 12
8 Jong PSV 8 - 11
9 FC Emmen 8 - 11
10 Jong AZ 8 - 11
11 FC Volendam 8 - 10
12 Roda JC 8 - 10
13 Jong Ajax 8 - 9
14 ADO Den Haag 8 - 8
15 VVV-Venlo 8 - 8
16 TOP Oss 8 - 8
17 SC Cambuur 8 - 7
18 MVV Maastr. 8 - 7
19 Vitesse -6 8 - 4
20 Jong Utrecht 8 - 3