Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: antwoord

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 16
Volgende pagina

rd..

ghostdrift schreef:

Ik heb je gevraagd of jouw voorkeur bij Lentze ligt dan geef je geen antwoord word nu eens een vent met eigen mening i.p.v. je overal achter te verschuilen
Ik heb gezien dat je de vraag stelde. Waarom denk je dat ik geen antwoord heb gegeven?
0
Zondag 17 oktober 2021 om 15:00 uur

ghostdrift

rd.. schreef:

Eens, geheel eens. Behalve dat laatste.

Iets is beter dan niets. Ik weet serieus niet of ik wil dat de club waarvan ik houd (op een gezonde manier) een soort slap aftreksel wordt van een voetbalclub... Een oefenteam. Een veredeld VVCS-team voor jongens die beloofd zijn dat ze de top halen. Die er puur lopen voor zichzelf.

Zo`n team kan overal spelen in Zierikzee. In Weesp. In Etten-Leur.

Dit allemaal even los van de huidige perikelen.
Ik heb je gevraagd of jouw voorkeur bij Lentze ligt dan geef je geen antwoord word nu eens een vent met eigen mening i.p.v. je overal achter te verschuilen
0
Zondag 17 oktober 2021 om 12:10 uur

Bolskie

Als laatste in ons interview-drieluik met journalisten ditmaal Valentijn Driessen, sportjournalist bij De Telegraaf.



HCF: De overname door een buitenlandse investeerder in 2014, hoe keek jij hier tegenaan?

VD: Kritisch en gereserveerd. Ik ben al vaker getuige geweest van de aankondiging van luchtkastelen door plotseling opduikende suikerooms. De Chinese (mede)eigenaars toentertijd van andere clubs in Europa namen een aandeel in een club zonder daarin verder te investeren om sportief stappen te maken.

HCF: Liep je ook de polonaise met het vooruitzicht om ADO voortaan te mogen becommentariëren bij bijvoorbeeld een wedstrijd in de poule-fase CL tegen Barcelona?

VD: Ja, toen de vrouwen kampioen werden, maar toen had FC Barcelona nog geen vrouwenafdeling. In dit vooruitzicht heb ik nooit geloofd evenals in die tweede ring in het Cars Jeans Stadion. Bij mij toch eerst zien dan geloven. Een gezonde achterdocht in combinatie met enig cynisme houd je met twee benen op de grond.

HCF: De eerste overname-perikelen dienden zich eigenlijk direct al aan door het uitblijven van het overnamebedrag. Ging toen ook al een belletje bij je rinkelen?

VD: Ja, ook omdat UVS na wat onderzoek door Marcel Vink, toenmalig De Telegraaf-correspondent in China, een kleine speler bleek te zijn. Ik begreep aan de andere kant de terughoudendheid vanuit China omdat UVS een kat in de zak had gekocht. De cijfers waren enorm opgepoetst en ze moesten direct het eerste jaar als eigenaar een groot verlies compenseren.

HCF: De jaren daarna en laten we het kort houden tot 2020 zijn toch ellendig geweest op bestuurlijk gebied. Directeuren kwamen en gingen. Vreemde aankopen op spelersgebied enzovoorts.
Was het toen al duidelijk dat het trekken aan een dood paard was voor UVS?

VD: UVS is daar zelf bij geweest door het steunen van directeuren die grote schulden maakten en wegkwamen met allerlei hosannaverhalen ondanks dieprode cijfers. Een eigenaar hoort er bovenop te zitten, maar UVS was te goed van vertrouwen en er ontbrak een vastomlijnd financieel toekomstplan. Zie hoe Frans van Seumeren als eigenaar in het klein en de eigenaren van PSG en Manchester City hun eigenaarschap invullen door er bovenop te zitten.

HCF: Wat is voor jou (buiten de huidige perikelen, daar komen we zo op) het absolute dieptepunt op bestuurlijk niveau?

VD: Het is bijna een aaneenschakeling van dieptepunten. Het wantrouwen tussen directie en eigenaar met rechtzaken tot gevolg. Daarbij was het een geweldige weeffout om de eigenaar in de rvc niet de meerderheid van commissarissen te geven. UVS stond met de handen op de rug gebonden. Ook de ondoorzichtige structuur met de HFC en STA zit de club nog altijd in de weg hoewel beide gremia afstand doen van hun aandelen en posities willen opofferen. Ook in deze is het eerst zien dan geloven.

HCF: Ligt het nou aan de directies die kwamen en gingen of kan je toch ook UVS als schuldenaar aanwijzen?

VD: Beiden, maar eindverantwoordelijk zijn de eigenaren. Zij hadden scherper toezicht moeten houden op de falende directeuren en goeie bestuurders moeten recruteren met verstand van het metier.

HCF: In zijn algemeenheid: clubs in het Nederlandse voetbal, het is vaak toch één groot drama op bestuurlijk gebied?

VD: Bestuurlijke missers vinden overal plaats, maar worden in het betaalde voetbal breed uitgemeten omdat de media er met een vergrootglas bovenop zitten en emotie een grote rol speelt. Nog versterkt door de fans. Bij Unilever staat geen mens op de stoep als de Colgate tandpasta niet verkocht wordt en uit het assortiment verdwijnt.

HCF: Waar ligt dat aan?

VD: Het verloop veel te hoog is en nieuwe bestuurders vaak dezelfde beginnersfouten maken. Bestuurders ervaren een bestuursfunctie in het profvoetbal als een statussymbool, genieten van de bekendheid en naamsbekendheid, het plaatsje op het ereterras en gebruiken dit als springplank voor een lucratievere carrière in het ‘normale’ bedrijfsleven.

HCF: De heren zijn geschoold, topfuncties in het bedrijfsleven gehad maar kunnen een BVO niet besturen…is dat de opportunistische voetbalwereld? Winnen of verliezen maakt een trainer…maar in dit soort gevallen ook de directie?

VD: Er zitten te weinig bestuurders met een sportachtergrond die emoties kunnen managen en zich niet laten leiden door winnen of verliezen.

HCF: Laten we overstappen naar de huidige perikelen omtrent de club; Hoe is het mogelijk dat wat al zeker zes maanden speelt nog steeds geen fatsoenlijk perspectief heeft?

VD: In eerst plaats vanwege het technisch failliet van ADO Den Haag. In het verlengde daarvan het ontbreken van een niet te weigeren aankoopbod van een externe partij. Los van plucheplakkers, onwerkbare en ondoorzichtige bestuursstrutuur, de diverse eigenaren (stadion/club) , de financiële belangen en de zeggenschap van de diverse bestuurlijke gremia.

HCF: Is Reiziger (de herstructureringsdeskundige) wel of niet goed bezig i.c.m. met de WHOA-regeling? Er gebeurt toch veel te weinig.

VD: Hij is klaar met de schuldensanering tot 1,5 miljoen euro. Maar zolang de club niet is verkocht, moet die WHOA-regeling van toepassing blijven omdat Reiziger onder de huidige omstandigheden niets anders kan beslissen dan dat ADO niet levensvatbaar is, een doorstart geen zin heeft en een faillissement als enige optie overblijft gezien de huidige schuldpositie.

HCF: Wat denk je over de HFC, STA en directie op dit moment? Laten zij steken vallen?

VD: Je vraagt je af of ze alles uit de kast hebben gehaald om alle opties intensief te bestuderen en of ze alle opties serieus hebben genomen. Volgens de gemeente is er pas sinds anderhalve week een gespreksrelatie met de club na de brief van ADO aan het gemeentebestuur om financiële hulp. Deze weg had al veel eerder bewandeld moeten worden zodat ook bij het overnameproces het mes niet op de keel kon worden gezet van ADO.

HCF: Krijgen jullie de “verantwoordelijken” op regelmatige basis te spreken of is de deur dicht?

VD: Daar kan ik niet over oordelen. Bewondering voor collega’s Marijn Abbenhuijs, Jim van der Deijl en Stef de Bont voor de wijze waarop zij deze Haagse soap coveren en met primeurs komen ondanks het getoonde gebrek aan transparantie van alle betrokken partijen en gespin van belangstellende (pseudo)kopers.

HCF: Op welke manier zou UVS via de WHOA eventueel haar aandelen kwijt kunnen raken. Hoe gaat dat in zijn werk? En hoeveel invloed heeft ADO in dat geval op wie de nieuwe grootaandeelhouder wordt?

VD: Zie het antwoord op deze vraag van Marijn Abbenhuijs in een vorig vraaggesprek gepubliceerd door Hague City Firm 1977.

HCFportief is het, na alle ellende van vorig jaar prachtig wat de spelers en staf presteren afgezien van de 6 (9) punten aftrek die volgens de rigide regels van de KNVB gelden toch geweldig?

VD: Spelers en staf presteren geweldig. Pijnlijk vond ik dat Martin Jol, die het zinkende schip in februari op het oog verliet omdat het karwei was geklaard, in een vraaggesprek op deze site min of meer de credits opeiste na het winnen van de periodetitel. Wat Jol in mijn ogen zeker geen ongeschikte kandidaat maakt om ADO over te nemen in de combine met Jeroen Lentze. Integendeel zelfs.

HCF: Hoe zit jij erin? Je bent sportjournalist en geen politiek verslaggever maar soms krab jij jezelf toch ook achter je oren door wat er allemaal gebeurt met de club?

VD: Nee, dat is het voordeel als je iets langer meeloopt in de voetballerij. Al verwonder ik me af en toe wel, maar dan vaker over de naïviteit bij betrokkenen en volgers.

HCF: Afgelopen zondag (ADO-Den Bosch) was geen al te beste wedstrijd maar je hebt dan toch ook een topdag, al is het voetbal een niveau lager?

VD: Mijn dag wordt niet gemaakt door winst of verlies. Het stoorde metzondag dat ADO Den Haag-FC Den Bosch even gestaakt moest worden. Dat doet geen goed aan een club, die in een doodsstrijd is verwikkeld en afhankelijk van allerlei buitenstaanders om te overleven. Het bevestigt de negatieve beeldvorming met eventueel kwalijke consequenties voor de diverse reddingspogingen.

Tevens vond ik het spandoek met daarop KNVB maffia ongepast. Evenals het gegeven in een van de vorige vragen dat de regels van de KNVB rigide zijn. ADO Den Haag is verantwoordelijk voor haar eigen wanbeleid en de huidige uitzichtloze situatie van de club, waarbij aangetekend dat de club lid is van de KNVB en zelf een handtekening heeft gezet onder de reglementen van de voetbalbond met daarin allerlei licentie-eisen.

ADO Den Haag moet blij zijn dat zij de eerste periodetitel mochten behouden terwijl de club reglementair niet voldoen aan de (financiële) voorwaarden en licentie-eisen om deel te nemen aan de competitie in de Eerste Divisie. En ADO zelfs toestemming kreeg om ondanks een technisch failliete boedel en het niet nakomen van licentievoorwaarden spits Thomas Verheydt te contracteren. Dit valt niet te verkopen aan andere clubs in de Eerste Divisie zoals FC Dordrecht, FC Eindhoven, TOP Oss, Telstar of Volendam. Hier is gewoon sprake van een oneerlijk competitieverloop.

Als de ADO-fans dat bedoelde met ‘KNVB maffia’ dan was het spandoek op zijn plaats. Of bedoelden ze dat ADO in het voorjaar van 2020 door de KNVB onterecht werd behoed van degradatie? Dat zal toch niet. De KNVB nam in mijn ogen toen overigens een terechte beslissing met als argument dat je een club niet kan laten degraderen, die officieel nog niet is gedegradeerd.



Die emoties die loskomen bij supporters kan je je daar iets bij voorstellen?

VD: Nauwelijks, en ze zijn vaak niet op hun plaats. Los van de wijze waarop zulke emoties gepaard met frustraties geuit worden. Onder andere met ‘huisbezoeken’ in de privé-omgeving. Ik vind de huidige situatie veel erger voor de gewone werknemers – niet de voetballers – van ADO Den Haag. Mensen die al zijn ontslagen of in onzekerheid verkeren over hun baan terwijl ze maandelijks hun huur of hypotheek moeten betalen en hun kinderen te eten willen geven. Daar denk ik altijd aan als een club degradeert, niet aan de tranen op de tribune.

Hoeveel uur besteed je gemiddeld aan ADO?

VD: Sinds de degradatie niet veel. Al praat ik in mijn omgeving vaak over ADO met ADO-fans. En om alles bij te houden in deze hectische tijd kost ook de nodige tijd. Alles zonder enige tegenzin trouwens.

HCF: Als last but zeker weten not least: Hoe zie jij de komende twee weken verlopen, is het over en sluiten of komt er op het laatste moment toch een investeerder en staat de gemeente alsnog garant voor 6 miljoen?

VD: Ik reken erop en ving signalen op dat de gemeente bereid is tot een garantstelling zodat er in relatieve rust verder gewerkt kan worden aan oplossing en/of verkoop van ADO Den Haag. Echt gezond zou zijn een doorstart op amateurniveau volgens het scenario Glasgow Rangers met behoud van de jeugdopleiding en een gedegen sportief en financieel meerjarenplan.

Valentijn, namens de HCF-redactie hartelijk dank voor je antwoorden!

Redactie : Dit artikel is vrijdag 15-10-2021 geschreven, inmiddels komen er wat andere zaken aan de orde maar die zijn niet meegenomen in bovenstaande artikel.
0
Zondag 17 oktober 2021 om 10:12 uur

rd..

Club Achter de Duinen schreef:

Nieuwsbericht op Club Achter de Duinen:

`Stadion 20 miljoen waard en moet beter benut`
De kans dat de gemeente het stadion voor een schappelijke prijs verkoopt is klein, volgens Anthony Rothengatter.
Lees het nieuwsbericht
De man kreeg te weinig aandacht!

HGC, KZ en HDM laten spelen in een stadion ter grootte van het Cars Jeans Stadion... Heel erg leuk vanuit het `stadion` gedacht, maar of daar behoefte aan is, dat is natuurlijk vraag 2. Vraag 2 waar ik het antwoord al op weet. GEEN behoefte. Niks niet, niemand niet.

Dit is een `probleem` waar ieder stadion mee te kampen heeft. Het is geen probleem, Anthony maakt er een probleem van en probeert er een verdienmodel aan te hangen. Leuk bedacht vanachter het bureau, in de praktijk een dwaas idee.
0
Woensdag 13 oktober 2021 om 09:53 uur

gonz

Bleek schreef:

En weer zo hoog van tevoren blazen dat er keihard bewijs is..

Zouden ze niet door hebben dat ze inmiddels net zo’n kwalijke rol in het hele proces spelen als alle andere betrokken partijen..
Eerst wordt er hier op de shoutbox voortdurend en zonder enig bewijs beweert dat HHC of Lentze /Jol stadion en parkeerterreinen in eigen bezit wilden krijgen om er aan te verdienen.
Door publicatie van die biedingsbrief is er oa bewijs dat stadion en parkeerplaatsen in bezit zouden komen van de club. En dat gemeente het laatste woord heeft bij evt doorververkoop van de club.

Ook wordt wordt er hier voortdurend gespeculeerd over de plannen van Lentze-Jol. Door publicatie van de RfP kan daar nu ook geen misverstand meer over bestaan.

We stellen vragen aan betrokkenen daarop krijg je antwoord.

Door ons heb je nu meer duidelijkheid met bewijzen dan dat je er voor had.

En kan jij je laatste stelling bewijzen? Of neem je dat voor het gemak maar aan?

Verder begrijpen wij ook niet waarom Lentze/Jol vanaf bijv 10 september alles zelf naar buiten heeft gegooid. Maar dat ze zijn/worden tegengewerkt, zoals iedere overnamekandidaat, dat ziet een blinde nog.






0
Zondag 10 oktober 2021 om 10:18 uur

Superfc

Henniesz schreef:

Hoe denk je anders dat alles in de media terrecht kwam echt niet van de verkoperskant lijkt mij. Is ook 1 van de redenen voor nederlof geweest. Die heeft toen gezegd bedankt. En ga verder met lentze en jol das al paar maanden terug.. er tussendoor nog even vanand die 3x termijnen laat verstrijken en het bestuur niet op anticipeert kost je ook een maand. Ik weet natuurlijk ook niet 100% zeker maar dit is geen zuivere koffie laataar zeggen. Is gewoon 1 soap geworden helaas
Goedemorgen Hennie,
Ik heb geen idee hoe het in media terecht is gekomen en welke hoek. En zoals ik je antwoord lees jij een vermoeden/eigen interpretatie. Tuurlijk het lijkt logisch maar we weten het niet.
Daar wringt het. Nu jol/lentze ook naar buiten komen met tegenwerken moet je wel hard bewijs hebben. Ik ben niet voor of tegen iets of iemand wel ben ik voorzichtig met mijn vermoeden/}interpretatie voor waar aan te nemen.
Tot op heden is er geen bewijs maar ook geen brwijs dat Jol/Lentze prachtige plannen heeft of is tegengewerkt maar ook geen bewijs dat het vandaag 14 grd gaat worden....
Mijn vermoeden...groep Jol/lentze brengt een eenzijdig verhaal naar buiten. Dat is niet erg, wel erg wordt het als we alles zonder wederhoor overnemen als zijnde feiten.
Fijne zaterdag
0
Zaterdag 9 oktober 2021 om 07:39 uur

ghostdrift

Gerard64 schreef:

Nee, niet meer gezien
Dank je wel voor je antwoord
0
Woensdag 6 oktober 2021 om 16:29 uur

Advertentie

StilleWillie

Dat je nog even moet volhouden

Edwin is alleen maar het pispaaltje
Hij probeert ook te doen wat goed is

Alleen is de oplossing die ik bied het einde van zijn opdrachtgever meneer van Steenis etc. Ik wil een simpele organisatie, de spelersbus en niks meer
De aftrap
En de tribunes
Ik zie mogelijkheden en ik heb beperkt geld beschikbaar

Ik heb een half jaar geleden gevraagd om cijfers
Nooit gekregen
Waarom niet?

Simpele vraag, dan kan ik naar de bank en niet alleen privé geld meenemen

Dat is de normaalste zaak van de wereld trouwens

Niemand stopt alleen z’n eigen geld erin

Nooit gehoord dat het te weinig is
Waarom niet?

Omdat 150k voldoende is om met een goed plan een sluitende financiering te krijgen
Crowdfunding erbij en je bent klaar

Als ik een vraag mag stellen?

Stel er zou een crowdfunding actie starten, waarbij je voor 1000 euro inleg een jaarkaart zou krijgen, en binnen het jaar zou je je geld terugkrijgen

WIE zou er dan meedoen?

Waarom crowdfunding?
Omdat ik de spelers een NETTO jaarsalaris wil geven
Dat jaarsalaris heb ik nu ff gesteld op het Nivo van Jong Ajax, oftewel 8k per maand

Ik heb nog steeds geen cijfers, vandaar dat ik ergens van uit moet gaan
Maar je zou me erg helpen als ik hierop een antwoord zou krijgen

Met het plan waar ik mee bezig ben, kan ik dat gemakkelijk betalen
Sterker nog: jullie mogen het zelf overmaken naar die gasten
En als Ruud meeleest: graag m’n uitnodiging accepteren ik ben die MAZLOV gast



0
Woensdag 6 oktober 2021 om 15:55 uur

Hagenees1972

Reintjes is een intelligente man, profesionele mensen op zijn nivo maken niet zomaar foutjes....

Daarom had ik graag van hem gehoord hoe het “Foutje”... “De deal is rond”.. wat voor zoveel commotie zorgde, heeft kunnen ontstaan.

Hoe is dat toen gelopen, wie waren erbij betrokken?

Dat zijn vragen waar wij supporters als belangrijkste stakeholder wel een serieus en volledig antwoord op mogen verwachten.
0
Dinsdag 5 oktober 2021 om 22:26 uur

gillah

gonz schreef:

Laat me raden. Dat ligt aan de supporters
Het type vraagstelling is een beetje van een jaloerse vrouw die al zeker weet dat haar partner vreemd gaat. Je kan dan als man je best doen, maar je antwoord voldoet nooit.
0
Dinsdag 5 oktober 2021 om 21:48 uur

Nu online

Lellow, poemba, Mr.070, ps070, Marko1969, Michiel, opper, Marcie, Alle ballen op Jort, Bert, TheMariner, Vak_W, Bhattoe 74, lernst, adorob, Bleek en 417 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 16
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Daryl van Mieghem Jari Vlak Juho Kilo

Laatste wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Jong FC Utrecht
1-1
27 september 2024

Volgende wedstrijd

Logo TOP Oss Logo ADO Den Haag
4 oktober 2024 om 20:00 uur
Frans Heesen Stadion, Oss

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Excelsior 8 - 17
2 FC Den Bosch 8 - 17
3 Helmond Sp. 7 - 14
4 Graafschap 8 - 14
5 FC Eindhoven 8 - 12
6 Telstar 8 - 12
7 Jong PSV 7 - 11
8 FC Emmen 8 - 11
9 Jong AZ 8 - 11
10 FC Volendam 8 - 10
11 Roda JC 8 - 10
12 Jong Ajax 7 - 9
13 FC Dordrecht 7 - 9
14 ADO Den Haag 8 - 8
15 VVV-Venlo 8 - 8
16 TOP Oss 8 - 8
17 SC Cambuur 8 - 7
18 MVV Maastr. 8 - 7
19 Vitesse -6 8 - 4
20 Jong Utrecht 8 - 3