Welkom in de shoutbox, gast
Tag: europa
haagse-Dick
R.E.
De spelers van AZ willen niet verder met hun zeer succesvolle coach Verbeek, omdat er geen klik zou zijn, hoewel de resultaten in de afgelopen jaren uitstekend zijn (3 x Europees gespeeld, 1 x de beker gewonnen en ook nu weer goed begonnen in de Europa League). Wat is er belangrijker: de vraag of er een klik is tussen spelers en trainer of de vraag of de trainer slecht presteert? Natuurlijk het laatste! Nu weten de ADO-spelers dus wat zij moeten doen met hun falende coach Steijn!
0
|
Zondag 29 september 2013 om 13:11 uur |
<FCDH>
Moi schreef:
voetballiefhebbers gaan voor kwaliteit he.
Het voetbal in Nederland wordt door de snor en de zijnen stevig afgekraakt.via fox mag je naar top clubs kijken zonder dat je een maagzweer zal oplopen.
voetballiefhebbers gaan voor kwaliteit he.
Het voetbal in Nederland wordt door de snor en de zijnen stevig afgekraakt.via fox mag je naar top clubs kijken zonder dat je een maagzweer zal oplopen.
Wat betreft het voetbal heeft de snor gelijk in Europa hebben we als Nederlandse club voorlopig niks te zoeken
0
|
Maandag 23 september 2013 om 16:42 uur |
TillValhall
Haagsesjaak schreef:
Een beetje erg pro voor het korps he en de overige land en luchtmacht eenheden een beetje afschilderen. Ik werk er toevallig en ik gun iedere eenheid zijn bestaansrecht. Wat er nu gebeurd bij de krijgsmacht is te schandalig voor woorden. Loyaliteit wordt zo bekroond door de overheid maar dat het alleen zo schandalig is voor de marine en de rest niet, vind ik persoonlijk erg hypocriet. Geen enkele eenheid kan zonder de andere.
Een beetje erg pro voor het korps he en de overige land en luchtmacht eenheden een beetje afschilderen. Ik werk er toevallig en ik gun iedere eenheid zijn bestaansrecht. Wat er nu gebeurd bij de krijgsmacht is te schandalig voor woorden. Loyaliteit wordt zo bekroond door de overheid maar dat het alleen zo schandalig is voor de marine en de rest niet, vind ik persoonlijk erg hypocriet. Geen enkele eenheid kan zonder de andere.
Waarde collega,
ik vind dat we om redenen van militaire ratio en op basis van financieel steekhoudende argumenten (de politieke en economische realiteiten waar we nou eenmaal mee geconfronteerd worden) door moeten gaan met de Marine. A: exploitatie is slechts 300 miljoen per jaar, en daarmee met afstand het laagste van alle KMD`en, B: 4 KMD`n is niet houdbaar met het door de politiek nagestreefde budget, en C: duplicatie van capaciteit die reeds EU-breed in veel grotere mate en in kwalitaitieve superioriteit aanwezig is is geldverspilling. De toekomst voor de allerkleinste landen waar wij toe behoren gegeven de huidige capaciteit is taakspecialisatie en elkaar opzoeken. Ik onderken daarin voor NLD 2 varianten:
1) Variant in de NATO blijven.
Militair fuseren met UK en capitaliseren op maritieme capaciteit. Dit is gunstig voor beide partijen gezien de reeds lange betrekkingen (UK/NL Landing Force) en het potentieel om elkaar te completeren. De amfibische capaciteit neemt bij de Britten af en zij zijn bezig 2 vliegkampschepen en nieuwe destroyers en fregatten te bouwen. Wij hebben de potentie om -uitgaande van dit of een met circa 1 miljard verlaagd budget en taakspecialisatie als randvoorwaarde- het Korps uit te bouwen (met zoiets als 2x USS Makin Island type LHD`s en het neerzetten van een echte brigade met de capaciteit om met de verbonden wapens op te treden, hetgeen KL en DHC overbodig maakt) en de Vloot te moderniseren/uit te breiden (denk bv aan 6 op 7 Prov. klasse casco gebaseerde destroyers ter vervanging van de zinloze OPV`s en de resterende M-fregatten, Walrusklasse moet vervangen gaan worden in uiterlijk 2018 voor naar mijn voorkeur U216).
UK en NLD hebben de potentie om elkaar in dit opzicht aan te vullen. Zij met de Vloot als hoofdmoot, en wij met het Korps als hoofdmoot.
2) Variant uit de NATO
De samenwerking opzoeken met de andere 2 neutrale landen in Europa die potentie hebben. (Zweden en Ierland). Waarbij wij de maritieme/amfibische competenties inbrengen, Ierland mediaan gemotoriseerde competentie inbrengt, en Zweden lucht -en gemechaniseerde landcompetenties inbrengt.
Beide varianten zijn met politieke Verlichting absoluut haalbaar. Voor beide varianten geldt dat het ambitieniveau vastgesteld wordt op het Interventies binnen het Netwerkscenario, uitgaande van de variant `kort maar krachtig` [zie Verkenningenrapport].
Wat ik trouwens wel een sneer naar de KL toe vind is dat het 45RIOG is en niet 42RLJ dat eruit gaat. RIOG heeft veel oudere rechten en krijgsmachtbreed unieke vaandelopschriften en het Zilveren Kruis. RLJ heeft een strak embleem, maar is veel lager in anciënniteit dan RIOG. Maargoed, 42Bat was al veel langer op elkaar ingespeeld (ook nog vanuit Seedorf, en daardoor een tikje scherper dan de rest van de painf) dan het nog maar onlangs weer gereedgestelde 45Bat. Dus die keuze is vanuit operationeel oogpunt logisch. De actie van de KLu vind ik onvergeeflijk. En dan nog, 37 kisten heeft ook helemaal geen zin want je vreet dat personeel erdoor op. Met 37 kisten kun je maar 1 squadron vullen plus materieelreserve. [24 kisten per squadron: eerste en tweede wings zijn de commander en diens wingman die voor de entry/air superiority zorgen, de derde en vierde wings hebben de bommen, en de vijfde wing is cover.] Die overige 13 zijn materieelreserve/opleidingstoestellen. Je hebt geen ruk aan maar 1 squadron en vreet je personeel op want die gaan 365 dagen per jaar klokrond draaien. Zinloze aankoop.... Bovendien veel te duur en dat apparaat is vaporware en geen firmware! bovendien is het een verslechtering van de capaciteit want je gaat van 9 hard points op de F-16 naar 4 [externe] op de F-35. Wil je er meer dan zul je stealth op moeten offeren en in die stealth heeft de KLu juist het hele vertrouwen gesteld. Dit zijn hele vieze spelletjes die gespeeld zijn door Van Baalen en Berlijn. Puur Atlanticisme, een politieke beslissing om per se dit product af te willen nemen. Eurofighter, Rafale F2 en Gripen zijn allemaal superieure, goedkopere en reeds bewezen platformen.
Als je het op prijs stelt om hier verder over te praten (zodat we het CADD forum hier verder niet voor gebruiken): ijzervreter@yahoo.com
ik vind dat we om redenen van militaire ratio en op basis van financieel steekhoudende argumenten (de politieke en economische realiteiten waar we nou eenmaal mee geconfronteerd worden) door moeten gaan met de Marine. A: exploitatie is slechts 300 miljoen per jaar, en daarmee met afstand het laagste van alle KMD`en, B: 4 KMD`n is niet houdbaar met het door de politiek nagestreefde budget, en C: duplicatie van capaciteit die reeds EU-breed in veel grotere mate en in kwalitaitieve superioriteit aanwezig is is geldverspilling. De toekomst voor de allerkleinste landen waar wij toe behoren gegeven de huidige capaciteit is taakspecialisatie en elkaar opzoeken. Ik onderken daarin voor NLD 2 varianten:
1) Variant in de NATO blijven.
Militair fuseren met UK en capitaliseren op maritieme capaciteit. Dit is gunstig voor beide partijen gezien de reeds lange betrekkingen (UK/NL Landing Force) en het potentieel om elkaar te completeren. De amfibische capaciteit neemt bij de Britten af en zij zijn bezig 2 vliegkampschepen en nieuwe destroyers en fregatten te bouwen. Wij hebben de potentie om -uitgaande van dit of een met circa 1 miljard verlaagd budget en taakspecialisatie als randvoorwaarde- het Korps uit te bouwen (met zoiets als 2x USS Makin Island type LHD`s en het neerzetten van een echte brigade met de capaciteit om met de verbonden wapens op te treden, hetgeen KL en DHC overbodig maakt) en de Vloot te moderniseren/uit te breiden (denk bv aan 6 op 7 Prov. klasse casco gebaseerde destroyers ter vervanging van de zinloze OPV`s en de resterende M-fregatten, Walrusklasse moet vervangen gaan worden in uiterlijk 2018 voor naar mijn voorkeur U216).
UK en NLD hebben de potentie om elkaar in dit opzicht aan te vullen. Zij met de Vloot als hoofdmoot, en wij met het Korps als hoofdmoot.
2) Variant uit de NATO
De samenwerking opzoeken met de andere 2 neutrale landen in Europa die potentie hebben. (Zweden en Ierland). Waarbij wij de maritieme/amfibische competenties inbrengen, Ierland mediaan gemotoriseerde competentie inbrengt, en Zweden lucht -en gemechaniseerde landcompetenties inbrengt.
Beide varianten zijn met politieke Verlichting absoluut haalbaar. Voor beide varianten geldt dat het ambitieniveau vastgesteld wordt op het Interventies binnen het Netwerkscenario, uitgaande van de variant `kort maar krachtig` [zie Verkenningenrapport].
Wat ik trouwens wel een sneer naar de KL toe vind is dat het 45RIOG is en niet 42RLJ dat eruit gaat. RIOG heeft veel oudere rechten en krijgsmachtbreed unieke vaandelopschriften en het Zilveren Kruis. RLJ heeft een strak embleem, maar is veel lager in anciënniteit dan RIOG. Maargoed, 42Bat was al veel langer op elkaar ingespeeld (ook nog vanuit Seedorf, en daardoor een tikje scherper dan de rest van de painf) dan het nog maar onlangs weer gereedgestelde 45Bat. Dus die keuze is vanuit operationeel oogpunt logisch. De actie van de KLu vind ik onvergeeflijk. En dan nog, 37 kisten heeft ook helemaal geen zin want je vreet dat personeel erdoor op. Met 37 kisten kun je maar 1 squadron vullen plus materieelreserve. [24 kisten per squadron: eerste en tweede wings zijn de commander en diens wingman die voor de entry/air superiority zorgen, de derde en vierde wings hebben de bommen, en de vijfde wing is cover.] Die overige 13 zijn materieelreserve/opleidingstoestellen. Je hebt geen ruk aan maar 1 squadron en vreet je personeel op want die gaan 365 dagen per jaar klokrond draaien. Zinloze aankoop.... Bovendien veel te duur en dat apparaat is vaporware en geen firmware! bovendien is het een verslechtering van de capaciteit want je gaat van 9 hard points op de F-16 naar 4 [externe] op de F-35. Wil je er meer dan zul je stealth op moeten offeren en in die stealth heeft de KLu juist het hele vertrouwen gesteld. Dit zijn hele vieze spelletjes die gespeeld zijn door Van Baalen en Berlijn. Puur Atlanticisme, een politieke beslissing om per se dit product af te willen nemen. Eurofighter, Rafale F2 en Gripen zijn allemaal superieure, goedkopere en reeds bewezen platformen.
Als je het op prijs stelt om hier verder over te praten (zodat we het CADD forum hier verder niet voor gebruiken): ijzervreter@yahoo.com
0
|
Donderdag 19 september 2013 om 23:37 uur |
TillValhall
haagse-Dick schreef:
Waar lopen wij hier veilig rond dan, is 1 grote tering bende in nederland de kontelikkers van amerika. En kan nog wel veel meer argumenten noemen maar vind dit de moeite niet waard
Waar lopen wij hier veilig rond dan, is 1 grote tering bende in nederland de kontelikkers van amerika. En kan nog wel veel meer argumenten noemen maar vind dit de moeite niet waard
Dat van dat pikkiezuigen bij Amerika ben ik met je eens, en dat moet ook gisteren afgelopen zijn. Maar van het Korps moeten ze afblijven. En kom op, zoooo`n teringbende is NLD niet. En de krijgsmacht is er niet om het binnenland in toom te houden hé. Als die flikkers van de burgerlijke politie niks anders uitvoeren dan verkeersboetes uitdelen ipv op straatterroristen -van elke kleur en gading- en ander tuig te jagen is dat niet het pakkie an van de krijgsmacht.
NLD als in Europa centraal gelegen, economisch open en maritieme natie heeft juist fundamenteel belang bij veiligheid op zee en landinwaarts gericht vanaf zee. Als het op zee/langs kuststreken (waar wereldwijd toevallig de meeste mensen wonen) een bende is komt er niks Rotterdam binnen of uit en ligt NLD plat. Zonder Marine (dus Vloot én Korps) wordt het pas een teringbende! Land -en Luchtmacht zijn er in de hele EU zat (en nog veel beter dan in NLD, kijk maar eens naar die van Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Zweden, Denemarken, UK en Polen). Het heeft dus voor NLD helemaal geen zin om die staande te houden. Ook uit oogpunt van financiële rendabiliteit niet. De politiek wil graag met de krijgsmacht "wereldwijd en veelzijdig inzetbaar" zijn, maar dat gaat dus niet met 4 krijgsmachtdelen als ze tegelijkertijd naar een Defensiebegroting van 6 á 5 miljard willen. Met nog maar 1 krijgsmachtdeel is dat wel haalbaar. En dan ga je dus kijken waar je een niche op hebt. De Marine dus. Er zit heel veel gevestigde/ervaren industrie en kennis op het gebied van scheepsbouw in NLD, dus dát moet je in stand houden. Alle andere krijgsmachtdelen zijn `import`. Als je doorgaat met de Marine heb je grote kans dat er op de begroting meer ruimte is om het onderzoeksbudget te concentreren op maar 1 krijgsmachtdeel. Wat weer zorgt voor wetenschappelijke dynamiek (zet Damen, KIM, MOC, TNO en de technische universiteiten en hogescholen maar eens bij elkaar) en innovatie in zowel als een aanjager voor de economie. En dat hebben we heel erg hard nodig. Omdat dat waarschijnlijk weer eens werkgelegenheid oplevert ipv afbreekt zoals nu... Die JSF is bullshit, dat levert echt geen werkgelegenheid op. NLD heeft maar 2% van de voor NLD bestemde F-35`s. (de bedrading, dat mag Stork doen... De rest is allemaal Made in USA). Dus die knuppels van de KLu moeten niet zo dom lullen. Kontlikkers van Amerika...
En weer on topic over FCDH: bizar dat Wasilewski niet onze kant op is gekomen. Ik dacht écht dat `ie met ons bezig was. Wordt een hele zoektocht naar een vervanger voor Wormgoor!
NLD als in Europa centraal gelegen, economisch open en maritieme natie heeft juist fundamenteel belang bij veiligheid op zee en landinwaarts gericht vanaf zee. Als het op zee/langs kuststreken (waar wereldwijd toevallig de meeste mensen wonen) een bende is komt er niks Rotterdam binnen of uit en ligt NLD plat. Zonder Marine (dus Vloot én Korps) wordt het pas een teringbende! Land -en Luchtmacht zijn er in de hele EU zat (en nog veel beter dan in NLD, kijk maar eens naar die van Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Zweden, Denemarken, UK en Polen). Het heeft dus voor NLD helemaal geen zin om die staande te houden. Ook uit oogpunt van financiële rendabiliteit niet. De politiek wil graag met de krijgsmacht "wereldwijd en veelzijdig inzetbaar" zijn, maar dat gaat dus niet met 4 krijgsmachtdelen als ze tegelijkertijd naar een Defensiebegroting van 6 á 5 miljard willen. Met nog maar 1 krijgsmachtdeel is dat wel haalbaar. En dan ga je dus kijken waar je een niche op hebt. De Marine dus. Er zit heel veel gevestigde/ervaren industrie en kennis op het gebied van scheepsbouw in NLD, dus dát moet je in stand houden. Alle andere krijgsmachtdelen zijn `import`. Als je doorgaat met de Marine heb je grote kans dat er op de begroting meer ruimte is om het onderzoeksbudget te concentreren op maar 1 krijgsmachtdeel. Wat weer zorgt voor wetenschappelijke dynamiek (zet Damen, KIM, MOC, TNO en de technische universiteiten en hogescholen maar eens bij elkaar) en innovatie in zowel als een aanjager voor de economie. En dat hebben we heel erg hard nodig. Omdat dat waarschijnlijk weer eens werkgelegenheid oplevert ipv afbreekt zoals nu... Die JSF is bullshit, dat levert echt geen werkgelegenheid op. NLD heeft maar 2% van de voor NLD bestemde F-35`s. (de bedrading, dat mag Stork doen... De rest is allemaal Made in USA). Dus die knuppels van de KLu moeten niet zo dom lullen. Kontlikkers van Amerika...
En weer on topic over FCDH: bizar dat Wasilewski niet onze kant op is gekomen. Ik dacht écht dat `ie met ons bezig was. Wordt een hele zoektocht naar een vervanger voor Wormgoor!
0
|
Donderdag 19 september 2013 om 22:50 uur |
Advertentie
gillah
Haagse Kelt schreef:
Mwaoh, maandagavond is misschien nog wel kutter dan woensdagmiddag zeker wat betreft het kidsvak/scholen/voetbalclubs. En dan ga je weer mensen duperen die de vrijdagavond niet kunnen.
De knvb had ADO tegemoet kunnen komen door deze wedstrijd niet per se binnen enkele weken ingehaald te willen hebben. Bijvoorbeeld door ADO-Vitesse tijdens de volgende (niet volg wk maar daarna) bekerronde te laten spelen en dan de evt bekerwedstrijden van ADO en Vitesse 1 week eerder of later tijdens een Europacupavond te laten spelen, dat mag nl wel van de UEFA.
Maar ja, knvb en ADO tegemoet komen is een onmogelijke combi.
Ik vind dat ADO het gegeven de omstandigheden nog netjes heeft opgelost met die gratis kaarten.
Mwaoh, maandagavond is misschien nog wel kutter dan woensdagmiddag zeker wat betreft het kidsvak/scholen/voetbalclubs. En dan ga je weer mensen duperen die de vrijdagavond niet kunnen.
De knvb had ADO tegemoet kunnen komen door deze wedstrijd niet per se binnen enkele weken ingehaald te willen hebben. Bijvoorbeeld door ADO-Vitesse tijdens de volgende (niet volg wk maar daarna) bekerronde te laten spelen en dan de evt bekerwedstrijden van ADO en Vitesse 1 week eerder of later tijdens een Europacupavond te laten spelen, dat mag nl wel van de UEFA.
Maar ja, knvb en ADO tegemoet komen is een onmogelijke combi.
Ik vind dat ADO het gegeven de omstandigheden nog netjes heeft opgelost met die gratis kaarten.
De KNVB had ook kunnen besluiten om de wedstrijd in te halen in een Europa-cup week waarin er géén Russische club thuis speelt. Op 1 oktober speelt Zenit thuis en op 2 oktober CSKA. Als de KNVB voor dinsdag 22 oktober had gekozen had je om 18.30 kunnen beginnen.
0
|
Dinsdag 17 september 2013 om 19:39 uur |
Ricky
Sound
Erg netjes die geste van de club, maar ik nam het hun in de eerste plaats niet kwalijk. Behalve natuurlijk wanneer zou blijken dat er iemand daar verantwoordelijk blijkt te zijn voor de wateroverlast, maar vd Kallen mag dan denken dat ie een god is, volgens mij kan hij het niet laten regenen en ik heb hem ook geen gras zien leggen.
Het is die UEFA weer eens. Commercieel gelul met typisch Europees bureaucratische trekjes. Ik snap best dat je liever niet hebt dat een Barca vs Real niet tegelijk wordt uitgezonden op betaalkanalen als een halve finale Europa League tussen Porto en Motherwell ofzo, want dan weet je inderdaad zeker dat er niemand naar die laatste wedstrijd kijkt, maar een inhaalwedstrijd van Den Haag? Wat is het probleem? Een tekort aan belchinezen ofzo?
Het is die UEFA weer eens. Commercieel gelul met typisch Europees bureaucratische trekjes. Ik snap best dat je liever niet hebt dat een Barca vs Real niet tegelijk wordt uitgezonden op betaalkanalen als een halve finale Europa League tussen Porto en Motherwell ofzo, want dan weet je inderdaad zeker dat er niemand naar die laatste wedstrijd kijkt, maar een inhaalwedstrijd van Den Haag? Wat is het probleem? Een tekort aan belchinezen ofzo?
0
|
Dinsdag 17 september 2013 om 15:15 uur |
JerryFC
Daarnaast mag vanuit de UEFA, op de speeldagen dat de UEFA Champions League en Europa League wedstrijden worden gespeeld, geen nationale competitiewedstrijd gelijktijdig met UEFA clubcompetities worden gespeeld, tenzij deze een half uur voor aanvang van de UEFA aanvangstijden zijn beëindigd.
Maar vanavond om 20.45u wel een hele competitieronde Engelse Championship, League 1, Conference, Duitse Regionalliga en wat wedstrijden in Schotland, Zweden, Bosnië, Slowakije en Rusland...
Maar vanavond om 20.45u wel een hele competitieronde Engelse Championship, League 1, Conference, Duitse Regionalliga en wat wedstrijden in Schotland, Zweden, Bosnië, Slowakije en Rusland...
0
|
Dinsdag 17 september 2013 om 14:38 uur |
Nu online
Momenteel geen shouters online en 134 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Helmond Sp. | 13 | - | 27 |
2 | Excelsior | 13 | - | 26 |
3 | Den Bosch + | 13 | - | 25 |
4 | Graafschap | 13 | - | 25 |
5 | FC Volendam | 13 | - | 23 |
6 | FC Dordrecht | 13 | - | 22 |
7 | FC Emmen | 13 | - | 21 |
8 | Telstar | 13 | - | 19 |
9 | SC Cambuur | 13 | - | 19 |
10 | ADO Den Haag | 13 | - | 18 |
11 | Roda JC | 13 | - | 17 |
12 | FC Eindhoven | 13 | - | 15 |
13 | Jong PSV | 13 | - | 14 |
14 | Jong AZ | 13 | - | 14 |
15 | TOP Oss | 13 | - | 13 |
16 | Jong Ajax | 13 | - | 12 |
17 | MVV Maastr. | 13 | - | 11 |
18 | VVV-Venlo | 13 | - | 11 |
19 | Jong Utrecht | 13 | - | 8 |
20 | Vitesse -6 | 13 | - | 6 |