Welkom in de shoutbox, gast
GroenGeleGroninger
Ik denk dat er uiteindelijk niet zo heel gemerkt gaat worden van deze overname. Wat ik zoal heb gelezen over United Vansen International Sports co. ltd is mijn gevoel niet dat dit bedrijf van ADO een topclub gaat maken. Als je bijvoorbeeld kijkt in Afrika, daar investeren de Chinezen flink en doen het op een beschaafde manier waarbij Europese en Amerikaanse bedrijven vrijwel altijd heibel in de tent hebben. Denk niet dat men hier bang hoeft te zijn op taferelen die gebeurt zijn zoals bij Cardiff City, waarbij complete clubcultuur naar de filistijnen wordt geholpen. Zo zijn die Chinezen meestal niet. Mijn gevoel zegt dat we het hier niet echt over een `overname` hoeven te spreken maar meer een partnership, wat United Vansen International ook al heeft met de Franse en Spaanse voetbalbond en Sampdoria. Wat inhoudt dat United Vansen enkele Europese clubs zal willen gebruiken als marketingsproducten in eigen land. In China is een hele grote markt voor het bekijken van voetbal. ADO zal dan denk ik ook jaarlijks een trainingskamp beleggen in China en vele uitwisselingsprojecten ondersteunen waarvan vooral het voetbal in China van zal profiteren (clinics etc). ADO en andere Europese clubs zullen een product worden in China waar United Vansen zijn winst uit gaat halen. United Vansen is niet geïnteresseerd in ADO, dat zijn ze in de winst die ze met de club kunnen behalen. Het zal me ook niet verbazen als er komende maanden berichten naar buiten komen van nieuwe partnerdeals van United Vansen met andere Europese clubs. ADO kan door deze deal vast sneller stappen maken, maar om nu te gaan spreken over `aanschurken met Feyenoord en die ene club uit 020` is denk ik niet realistisch. Eerst maar eens de aansluiting in de subtop zien te vinden.
0
|
Donderdag 26 juni 2014 om 14:20 uur |
<FCDH>
Haagse ADO-supporter: `Wij zetten Messi op de reservebank`
DEN HAAG - De mogelijke verkoop van ADO Den Haag aan het Chinees bedrijf United Vansen levert veel reacties op. Van de lokale Haagse politiek tot sport-analisten. Maar ook de ADO-supporters en de Chinese gemeenschap in Den Haag zijn er maar druk mee. Want ADO is het gesprek van de dag.
Leo’s Koffiehuis in Den Haag is Oranje gekleurd van buiten, maar binnen gaat het alleen maar over groen-geel. Er heerst vooral verwarring over de mogelijke verkoop van ADO aan de Chinezen. Aan de ene kant zijn de fans blij dat na vele jaren nagelbijten, degradatie voetbal en financiële onzekerheid, ADO weer een topclub kan worden. ‘Ik vind het prima de Chinezen’, zegt ADO-fan Ruud Hagelaars. ‘Ik hou van Chinees eten en als de Chinezen er genoeg geld inpompen hou ik ook van de Chinezen,’ aldus Ruud.
Hogerop kijken
‘Ik hoop dat er wat geld loskomt en dat wij hogerop kunnen gaan kijken’, zegt Ferry van Alphen, een andere bezoeker van het koffiehuis. En eigenaar Leo laat zijn fantasie de vrije loop, ‘Als het een hele rijke Chinees is zetten wij Messi op de reservebank en dan een leuk team er om heen met Suarez om lekker de tanden er in te zetten. Het lijkt me wel wat’.
Geen Peking eend
Maar er wordt ook gevreesd dat ADO zijn eigen karakter verliest. Dat gebeurt vaak als een rijke eigenaar van ver weg een kleine club koopt. ‘Ik vind het nog een beetje eng want ik wil dat ADO Haags blijft, dat is voor mij het belangrijkste. Ik wil niet dat wij een tweede Vitesse worden’ zegt een fan en Leo sluit zich daarbij aan: ‘Wij willen natuurlijk groen-geel blijven met de ooievaar, geen Peking eend.’
Meten met Feyenoord, PSV en 020
De lokale politiek kijkt ook naar de laatste ontwikkelingen rond ADO. De gemeente heeft een prioriteitsaandeel bij de club en dat betekent dat ze de verkoop kan blokkeren. Hoewel de eerste reacties enigszins positief zijn. ‘Voor ons is het heel erg belangrijk het belang van ADO Den Haag voor de stad, dat er een goed stadion is, dat het met de veiligheid goed zit en ook de continuïteit van de vereniging, dat het in goede handen is’, zegt wethouder Karsten Klein.
Raadslid Richard de Mos, zelfs een fanatieke ADO-fan, is concreter: ‘Als deze Chinese onderneming ervoor gaat zorgen dat ons ADO zich kan meten met Feyenoord, PSV en met die club uit 020 dan is het goed nieuws. Maar wij moeten natuurlijk de boel in de gaten houden dat wij geen Vitesse achtige toestanden krijgen met financieel wanbeleid en dat de club niet de feeling verliest met de supporters’.
Chinezen kunnen het prima
Volgens voetbalanalist Johan Derksen kan het nu alleen maar beter gaan met ADO. ‘Ik denk dat die Chinezen dit niet minder kunnen doen dan al die beschaafde Hagenezen die de laatste jaren daar bewind gevoerd hebben dus in dat kader ben ik niet zo ongerust. Het gaat om geld. Uit welk land je komt maakt helemaal niets uit, als je maar geld meebrengt’.
Wagenstraat groen-geel
ADO kan ook op een nieuwe groep supporters rekenen. Want ook in Chinatown in Den Haag hebben ze het nieuws gehoord. ‘Ik vind het te gek’, zegt een Chinees restauranteigenaar aan de Wagenstraat. Chinezen gaan tegenwoordig niet massaal naar ADO kijken, maar een Chinese eigenaar kan daar verandering in brengen. ‘Ik zal er reclame voor maken, veel vrienden meenemen’, zegt een Chinese restaurant medewerkster die toevallig ook een ADO-fan is. ‘Ik vind het echt leuk’.
DEN HAAG - De mogelijke verkoop van ADO Den Haag aan het Chinees bedrijf United Vansen levert veel reacties op. Van de lokale Haagse politiek tot sport-analisten. Maar ook de ADO-supporters en de Chinese gemeenschap in Den Haag zijn er maar druk mee. Want ADO is het gesprek van de dag.
Leo’s Koffiehuis in Den Haag is Oranje gekleurd van buiten, maar binnen gaat het alleen maar over groen-geel. Er heerst vooral verwarring over de mogelijke verkoop van ADO aan de Chinezen. Aan de ene kant zijn de fans blij dat na vele jaren nagelbijten, degradatie voetbal en financiële onzekerheid, ADO weer een topclub kan worden. ‘Ik vind het prima de Chinezen’, zegt ADO-fan Ruud Hagelaars. ‘Ik hou van Chinees eten en als de Chinezen er genoeg geld inpompen hou ik ook van de Chinezen,’ aldus Ruud.
Hogerop kijken
‘Ik hoop dat er wat geld loskomt en dat wij hogerop kunnen gaan kijken’, zegt Ferry van Alphen, een andere bezoeker van het koffiehuis. En eigenaar Leo laat zijn fantasie de vrije loop, ‘Als het een hele rijke Chinees is zetten wij Messi op de reservebank en dan een leuk team er om heen met Suarez om lekker de tanden er in te zetten. Het lijkt me wel wat’.
Geen Peking eend
Maar er wordt ook gevreesd dat ADO zijn eigen karakter verliest. Dat gebeurt vaak als een rijke eigenaar van ver weg een kleine club koopt. ‘Ik vind het nog een beetje eng want ik wil dat ADO Haags blijft, dat is voor mij het belangrijkste. Ik wil niet dat wij een tweede Vitesse worden’ zegt een fan en Leo sluit zich daarbij aan: ‘Wij willen natuurlijk groen-geel blijven met de ooievaar, geen Peking eend.’
Meten met Feyenoord, PSV en 020
De lokale politiek kijkt ook naar de laatste ontwikkelingen rond ADO. De gemeente heeft een prioriteitsaandeel bij de club en dat betekent dat ze de verkoop kan blokkeren. Hoewel de eerste reacties enigszins positief zijn. ‘Voor ons is het heel erg belangrijk het belang van ADO Den Haag voor de stad, dat er een goed stadion is, dat het met de veiligheid goed zit en ook de continuïteit van de vereniging, dat het in goede handen is’, zegt wethouder Karsten Klein.
Raadslid Richard de Mos, zelfs een fanatieke ADO-fan, is concreter: ‘Als deze Chinese onderneming ervoor gaat zorgen dat ons ADO zich kan meten met Feyenoord, PSV en met die club uit 020 dan is het goed nieuws. Maar wij moeten natuurlijk de boel in de gaten houden dat wij geen Vitesse achtige toestanden krijgen met financieel wanbeleid en dat de club niet de feeling verliest met de supporters’.
Chinezen kunnen het prima
Volgens voetbalanalist Johan Derksen kan het nu alleen maar beter gaan met ADO. ‘Ik denk dat die Chinezen dit niet minder kunnen doen dan al die beschaafde Hagenezen die de laatste jaren daar bewind gevoerd hebben dus in dat kader ben ik niet zo ongerust. Het gaat om geld. Uit welk land je komt maakt helemaal niets uit, als je maar geld meebrengt’.
Wagenstraat groen-geel
ADO kan ook op een nieuwe groep supporters rekenen. Want ook in Chinatown in Den Haag hebben ze het nieuws gehoord. ‘Ik vind het te gek’, zegt een Chinees restauranteigenaar aan de Wagenstraat. Chinezen gaan tegenwoordig niet massaal naar ADO kijken, maar een Chinese eigenaar kan daar verandering in brengen. ‘Ik zal er reclame voor maken, veel vrienden meenemen’, zegt een Chinese restaurant medewerkster die toevallig ook een ADO-fan is. ‘Ik vind het echt leuk’.
0
|
Woensdag 25 juni 2014 om 19:29 uur |
haagse-Dick
Langebach2 schreef:
Heel China loopt straks in groen gele shirtjes en dat is echt geen grap.
Kijk naar VVV Venlo toen in Japan met Honda, je kon die shirts van VVV gewoon in de winkel kopen.
Heel China loopt straks in groen gele shirtjes en dat is echt geen grap.
Kijk naar VVV Venlo toen in Japan met Honda, je kon die shirts van VVV gewoon in de winkel kopen.
ADO en United Vansen zullen geen mededelingen doen tot het moment dat de overname ook formeel volledig is afgerond. Daarop vooruitlopend sprak ELF Voetbal exclusief met Chun Li, eigenaar van het bedrijf Dong Dao en de man die ADO Den Haag aan United Vansen heeft gekoppeld.
Elders op deze website de volledige tekst van het interview met Li, die heel open is over de nieuwe financiële mogelijkheden die ADO in de toekomst gaat krijgen.
"United Vansen heeft - en dat was een eis van Mark van der Kallen - toegezegd een investering van miljoenen euro`s te zullen doen. Maar door de deal zijn er ineens nog veel meer manieren waardoor ADO Den Haag extra inkomsten zal vergaren."
"De Haagse club is vanaf nu hét symbool van het Nederlandse voetbal binnen China. Dat wil zeggen dat er veel meer Chinese spelers, teams en coaches naar ADO zullen komen om kennis en vaardigheden op te doen. En verder kan je er ook zeker van zijn, dat er door de bekendheid van ADO meer Chinese toeristen en bedrijven naar Den Haag zullen komen. Dat betekent voor de stad natuurlijk een extra impuls voor de economie. Den Haag wordt nóg internationaler."
"Maar het meest interessant is het feit dat China inmiddels voetbalgek is; een immens groot land met vele honderden miljoenen voetbalfans. Die zullen vanaf nu ADO Den Haag gaan volgen en dat opent een geweldige markt voor de Nederlandse TV rechten en ADO-merchandising. En vergeet de andere zakelijke mogelijkheden niet die de bekendheid van ADO binnen China met zich mee gaat brengen."
Dat denk ik ook
Elders op deze website de volledige tekst van het interview met Li, die heel open is over de nieuwe financiële mogelijkheden die ADO in de toekomst gaat krijgen.
"United Vansen heeft - en dat was een eis van Mark van der Kallen - toegezegd een investering van miljoenen euro`s te zullen doen. Maar door de deal zijn er ineens nog veel meer manieren waardoor ADO Den Haag extra inkomsten zal vergaren."
"De Haagse club is vanaf nu hét symbool van het Nederlandse voetbal binnen China. Dat wil zeggen dat er veel meer Chinese spelers, teams en coaches naar ADO zullen komen om kennis en vaardigheden op te doen. En verder kan je er ook zeker van zijn, dat er door de bekendheid van ADO meer Chinese toeristen en bedrijven naar Den Haag zullen komen. Dat betekent voor de stad natuurlijk een extra impuls voor de economie. Den Haag wordt nóg internationaler."
"Maar het meest interessant is het feit dat China inmiddels voetbalgek is; een immens groot land met vele honderden miljoenen voetbalfans. Die zullen vanaf nu ADO Den Haag gaan volgen en dat opent een geweldige markt voor de Nederlandse TV rechten en ADO-merchandising. En vergeet de andere zakelijke mogelijkheden niet die de bekendheid van ADO binnen China met zich mee gaat brengen."
Dat denk ik ook
0
|
Dinsdag 24 juni 2014 om 23:08 uur |
<FCDH>
<FCDH>
Langebach2 schreef:
Nu het TV West Nieuws, met daarin info over de chinezen.
Nu het TV West Nieuws, met daarin info over de chinezen.
Net op tv west Chinezen willen vele miljoenen investeren om nieuwe spelers te halen
Ongekende bedragen worden genoemd in Nederland
Chinezen willen meerdere Chinezen bedrijven en zakenmensen naar ADO halen
Geen spelers huren maar kopen
ADO moet binnen een jaar naar de top van het voetbal en zelfs champions league worden genoemd
Net op tv west
Ongekende bedragen worden genoemd in Nederland
Chinezen willen meerdere Chinezen bedrijven en zakenmensen naar ADO halen
Geen spelers huren maar kopen
ADO moet binnen een jaar naar de top van het voetbal en zelfs champions league worden genoemd
Net op tv west
0
|
Dinsdag 24 juni 2014 om 18:40 uur |
<FCDH>
Advertentie
Kees
Exclusief: Partij achter Chinese overname ADO heeft grootste plannen
Via een persbericht heeft ADO Den Haag dinsdagmiddag bekend gemaakt dat de aandelen van de club, die de afgelopen jaren in het bezit waren van de Haagse zakenman Mark van der Kallen, zullen worden overgenomen door het Chinese sportmarketingbedrijf United Vansen International Sports Co, bekend van onder meer de organisatie van de Spaanse- en Franse Super Cup wedstrijden in Bejing.
Foto
Foto: ANP Pro Shots
“ Het veel sterker maken van ADO Den Haag is het hoofddoel van de nieuwe Chinese eigenaar”
Tot het moment dat de overname van ADO Den Haag ook formeel voor de volle 100% is afgerond, zullen zowel de Haagse Eredivisieclub als ook de nieuwe eigenaar United Vansen geen officiële mededelingen doen.
Toch kan ELF Voetbal voor wat betreft de plannen van het Chinese bedrijf met ADO Den Haag vandaag al een tipje van de sluier oplichten. De overname is immers een onverwacht uitvloeisel van de mediaplannen die Sports Media Corporation - het moederbedrijf van ELF Voetbal - in China ontwikkelt, waarvoor het de hulp heeft ingeroepen van het in Den Haag gevestigde bedrijf Dong Dao.
Chun Li, eigenaar van Dong Dao, is uiteindelijk de man die ADO Den Haag aan United Vansen heeft gekoppeld. Enkele dagen na het afronden van de deal, blijkt hij in een exclusief gesprek dat ELF Voetbal met hem had nog steeds opgewonden over de nieuwe mogelijkheden die de deal biedt aan zowel ADO Den Haag als ook aan zijn moederland China.
ELF Voetbal: Er is één ding dat ADO-fans als eerste zullen willen weten. Wordt ADO Den Haag er beter van of is de club nu een tweede Vitesse geworden?
Chun Li: "Zeker niet. Zonder dat ik op de hoogte ben van alle details van Vitesse, is deze deal niet bedoelt om spelers op te leiden voor een andere club. Het veel sterker maken van ADO Den Haag is het hoofddoel van de nieuwe Chinese eigenaar."
ELF Voetbal: Hoe komt een Chinees bedrijf terecht bij ADO Den Haag?
Chun Li: "Bijna alle vooraanstaande Chinese bedrijven die in Nederland actief zijn, hebben of hun hoofdkantoor of een vestiging in Den Haag. Ook mijn bedrijf is al sinds geruime tijd in Den Haag gevestigd. Ik ben in april 2013 met ADO in contact gekomen. ADO wilde toen een seminar houden voor de honderden Chinese bedrijven die in het Westen van Nederland - en vooral in Den Haag - zijn gevestigd. Mijn bedrijf Dong Dao werd benaderd om een introductie te houden omdat het op dat moment het enige Nederlandse bedrijf was dat als sponsor actief was binnen het Nederlandse betaalde voetbal. Op de vraag wat volgens mij de beste manier zou zijn om Chinese bedrijven aan ADO te binden, heb ik voorgesteld om in het Kyocera Stadion een speciale `China Lounge` te openen."
ELF Voetbal: Hoe werd daar op gereageerd?
Chun Li: "De Chinese bedrijven waren best onder de indruk. Maar destijds was het nog een probleem dat ADO in China een onbekende club was en de commerciële waarde gering. Vorig jaar was Ajax nog de enige Nederlandse club die men in China kende, maar inmiddels is dat anders.""
ELF Voetbal: Waar komt de interesse voor het Nederlandse voetbal - en in het bijzonder voor ADO Den Haag - eigenlijk vandaan?
Chun Li: "Wij zijn al meer dan 20 jaar in Den Haag gevestigd. Mijn zoon is hier geboren, spreekt beter Nederlands dan Chinees en heeft bij verschillende clubs in de regio gespeeld. Toen viel me op dat iedere club - of het nu een profclub is of en amateurclub - van dezelfde Nederlandse voetbalfilosofie uit gaat en min of meer op dezelfde manier traint."
ELF Voetbal: Wat maakt ADO Den Haag anders dan andere Nederlandse clubs?
Chun Li: "De basis van het Nederlandse voetbal ligt nu eenmaal in Den Haag met z`n oeroude traditie clubs als de Koninklijke HVV, HBS, Quick en DHC. Zij vormen - samen met die honderden andere clubs in de regio - een soort voetbalpiramide met ADO aan de top - één die een eindeloze stroom aan talenten heeft voortgebracht.
Maar er is meer. De regering zit hier, de Koning woont er en naast alle ambassades en internationale organisaties die hier gevestigd zijn, is Den Haag ook nog eens de wereldhoofdstad van recht en vrede. Kortom: de stad is het ideale platform om van ADO Den Haag dé internationale ontmoetingsplek te maken. De club kan veel meer zijn dan alleen maar een regionale voetbalclub."
ELF Voetbal: Je weet inmiddels al veel van ADO…
Chun Li: "Ik ken de lange geschiedenis en de traditie om beroemde spelers en trainers voort te brengen. Mensen als Dick Advocaat en Martin Jol. Zij horen bij ADO en ik hoop dat ze in de toekomst bij dit nieuwe avontuur betrokken willen zijn. ADO Den Haag is een prachtige club die het verdient om nog veel groter te worden dan het nu al is. Goede marketing moet ervoor zorgen dat het stadion nog voller wordt dan het al is."
ELF Voetbal: Maar er is nog heel wat voor nodig voordat het zo ver is.
Chun Li: "We hebben met veel mensen, bedrijven en keners in en om de club gesproken - met jullie bijvoorbeeld - en iedereen heeft gezegd dat het écht mogelijk is. Maar dat vraagt wel een forse investering. Op ieder gebied moet de club beter worden."
ELF Voetbal: Maar er is toch ook al wel het één en ander gedaan het afgelopen seizoen?
Chun Li: "Zeker. Er is veel gedaan om ADO Den Haag in China onder de aandacht te brengen. In september en oktober afgelopen jaar heeft Wang Chu, een Chinese middenvelder, twee keer een oefenstage gemaakt en in maart zijn in de Chinese media beelden te zien geweest van een ADO-training van de 11-jarige zoon van de Chinese recordinternational Li Ming - die niet alleen een beroemd speler is, maar ook een vooraanstaand trainer - die acht weken op bezoek is geweest.
Verder was het natuurlijk geen toeval dat een Chinese jeugdploeg die vorige maand aan drie grote toernooien heeft deelgenomen in Den Haag logeerde, terwijl het evenmin toeval is dat ik met mijn bedrijf Dong Dao sponsor ben geworden van de ADO jeugdopleiding.
Omdat Europees voetbal nog steeds zo bijzonder is in China, zijn al deze activiteiten, zowel in het nieuws als ook op de sociale media, uitvoerig besproken. Inmiddels is ADO in China net als Ajax ook al een bekende club.
Maar we gaan nog meer doen. Zo komen er volgend jaar veel meer Chinese ploegen naar ADO in het kader van een uitwisselingsproject. In de zomer van 2015 verwacht ik al duizenden Chinese kinderen op speciale ADO zomerkampen."
ELF Voetbal: Maar uit al die plannen en activiteiten is nu nog iets veel groters voortgekomen…
Chun Li: "Toen ik vorig jaar met Mark van der Kallen, de eigenaar van ADO, in contact kwam, vertelde hij dat hij veel mogelijkheden zag om de club naar een hoger plan te tillen, maar dat hij daar de tijd eigenlijk niet voor had. Hij vroeg me of ik kon kijken of er een Chinees bedrijf was die de club naar een hoger niveau wilde brengen. Dat was voor hem een absolute voorwaarde.
Het was een verzoek dat precies past bij wat Dong Dao doet. ADO heeft geld nodig om zich verder te ontwikkelen en China heeft veel meer voetbalkennis nodig om ook beter te gaan presteren. Een duidelijke win-win situatie dus."
ELF Voetbal: Uiteindelijk werd het United Vansen.
Chun Li: "Gezien de unieke ligging van de stad Den Haag was een aantal grote en zeer rijke Chinese bedrijven sterk geïnteresseerd; een aantal onroerend goed bedrijven bijvoorbeeld en zelfs een olie bedrijf. Maar uiteindelijk leek me United Vansen de beste partij omdat voetbal hun `core business` is en ze een aantal immens grote investeringsmaatschappijen als aandeelhouder hebben en heb ik ADO en United Vansen aan elkaar aanbevolen. De topman, de heer Hui Wang, is niet alleen een enorme voetbalfan, maar heeft zelf in zijn jeugd ook gevoetbald. Al sinds 2007 organiseert hij in Bejing een universiteitscompetitie en werd onder zijn leiding in 2009 en 2011 de Italiaanse Super Cup gespeeld in het Olympische Vogelnest Stadion. Verder hebben ze de rechten van de Spaanse nationale ploeg in China, kortom de eigenaar begrijpt de Europese voetbalcultuur."
ELF Voetbal: Dat betekent dus dat ze ook begrijpen welke rol ADO vervult in de stad en in de regio.
Chun Li: "Ik heb aangegeven - en dat heeft United Vansen ook toegezegd - dat ADO Den Haag een Nederlandse club moet blijven. In de technische staf, de jeugdopleiding, het management team, alsmede de commerciële en marketing mensen komen Nederlandse topmensen. En natuurlijk houdt ADO z`n kleuren en z`n logo. Het enige dat verandert is dat de ambities worden opgeschroefd en dat er geld komt om dat mogelijk te maken."
ELF Voetbal: Zet alle plannen nog eens op een rijtje als je wilt.
Chun Li: "Ik zal het puntsgewijs doen:
• ADO moet binnen de stad een nog prominentere plaats krijgen. Het moet een echt toeristische trekpleister worden.
• De club moet één van de sociale middelpunten van de stad worden en tegelijkertijd dé plek worden waar Oost en West elkaar ontmoeten. En zakelijk gezien wordt ADO Den Haag hét ontmoetingspunt voor Nederlandse- en Chinese bedrijven.
• Binnen een paar jaar moet ADO naar de top van het Nederlandse voetbal. Eerst maar eens een evenaring van z`n beste positie ooit. Vervolgens een plek in de Europa League en uiteindelijk - wie weet - naar de Champions League.
• En tegelijkertijd moet ADO Den Haag in China één van de uithangborden van het Nederlandse voetbal worden en een belangrijke rol gaan spelen in de ontwikkeling van het Chinese voetbal."
ELF Voetbal: Maar dat vergt een forse investering.
Chun Li: "United Vansen heeft toegezegd een investering van miljoenen euro`s te zullen doen. Maar door de deal zijn er ineens nog veel meer manieren waardoor de club extra inkomsten zal vergaren.
ADO is vanaf nu hét symbool van het Nederlandse voetbal binnen China. Dat wil zeggen dat er veel meer Chinese spelers, teams en coaches naar ADO zullen komen kennis en vaardigheden op te doen.
Je kan er ook zeker van zijn dat er door de bekendheid van ADO meer Chinese toeristen en bedrijven naar Den Haag zullen komen. Dat betekent voor de stad natuurlijk een extra impuls voor de economie. Den Haag wordt nóg internationaler.
Maar het meest interessant is het feit dat China inmiddels voetbalgek is; een immens groot land met vele honderden miljoenen voetbalfans. Die zullen vanaf nu ADO Den Haag gaan volgen en dat opent een geweldige markt voor de Nederlandse TV rechten en ADO-merchandising. En vergeet de andere zakelijke mogelijkheden niet die de bekendheid van ADO met zich mee gaat brengen.
Nee, ik durf te zeggen dat de deal niet alleen goed is voor ADO en de stad Den Haag, maar ook goed voor het imago van Nederland en … voor mij ook heel belangrijk: voor de ontwikkeling van het Chinese voetbal. Ik noem zowel China als ook de stad Den Haag mijn thuis"
ELF Voetbal: Zit het werk er nu op?
Chun Li: "Nee hoor. Dong Dao gaat in samenwerking met de Nederlandse voetbalbond het `KNVB Worldcoaches Programme` in China promoten. Vorige week was daarvoor in Bejing een grote bijeenkomst (zie foto bovenaan dit artikel, red.). En in China gaan we op scholen een voetbalprogramma ontwikkelen waarbij basisbegrippen uit de Nederlandse school op Chinese kinderen zal worden overgebracht. ADO zal zeker een belangrijke rol gaan spelen in de immens grote markt die China is. Nee, voorlopig zit een rustig moment er nog niet in."
Reageer op dit nieuwsbericht
Voorwaarden
2000 karakters over
0
|
Dinsdag 24 juni 2014 om 15:17 uur |
frans swa
Home » Nieuws » “ADO vanaf nu hét gezicht van Nederlandse voetbal in China”
dongdao2
“ADO vanaf nu hét gezicht van Nederlandse voetbal in China”
Geplaatst door: Alain in Nieuws Foto`s gemaakt door: Richard Mulder 24 juni 2014 0
Eerder vandaag kwam het grote nieuws naar buiten dat ADO Den Haag wordt overgenomen door een Chinees bedrijf, genaamd United Vansen International Sports Co. De overname vloeit voort uit de mediaplannen van Sports Media Corporation, dat samenwerkt met het in Den Haag gevestigde bedrijf Dong Dao.
Dong Dao is tevens de sponsor van de jeugdopleiding van ADO Den Haag. Chun Li, de eigenaar van Dong Dao, heeft ADO Den Haag in feite aan United Vansen gekoppeld. De overname heeft grote gevolgen voor zowel ADO Den Haag als voor de bekendheid in China. Dat laat hij weten in gesprek met ELF Voetbal.
“Wij zijn al meer dan 20 jaar in Den Haag gevestigd. Mijn zoon is hier geboren, spreekt beter Nederlands dan Chinees en heeft bij verschillende clubs in de regio gespeeld. Toen viel me op dat iedere club – of het nu een profclub is of en amateurclub – van dezelfde Nederlandse voetbalfilosofie uit gaat en min of meer op dezelfde manier traint.”
dongdao1
“United Vansen heeft – en dat was een eis van Mark van der Kallen – toegezegd een investering van miljoenen euro’s te zullen doen. Maar door de deal zijn er ineens nog veel meer manieren waardoor ADO Den Haag extra inkomsten zal vergaren. De Haagse club is vanaf nu hét symbool van het Nederlandse voetbal binnen China. Dat wil zeggen dat er veel meer Chinese spelers, teams en coaches naar ADO zullen komen om kennis en vaardigheden op te doen. En verder kan je er ook zeker van zijn, dat er door de bekendheid van ADO meer Chinese toeristen en bedrijven naar Den Haag zullen komen. Dat betekent voor de stad natuurlijk een extra impuls voor de economie. Den Haag wordt nóg internationaler.”
“Maar het meest interessant is het feit dat China inmiddels voetbalgek is; een immens groot land met vele honderden miljoenen voetbalfans. Die zullen vanaf nu ADO Den Haag gaan volgen en dat opent een geweldige markt voor de Nederlandse TV rechten en ADO-merchandising. En vergeet de andere zakelijke mogelijkheden niet die de bekendheid van ADO binnen China met zich mee gaat brengen.”
0
|
Dinsdag 24 juni 2014 om 15:12 uur |
R.E.
Haagse Kelt schreef:
Joh, Groningen ligt 10 jaar op ons voor. Qua toeschouwersaantallen, sponsors, beleid, directie etc etc
Je kan als ADO 2 dingen doen: of proberen een klapper a la Suarez bij Groningen te maken door enkele dure jonge gasten uit het buitenland te halen. Of je probeert het via de weg der geleidelijkheid wat ADO nu doet. En ja, hier worden nog te veel fouten bij gemaakt zoals het transfervrij vertrekken van 3 (!) basisspelers. Ik denk dat ADO hier al veel winnen door een goede TD aan te stellen, want nu ben je nog te veel overgeleverd aan de zgn zakelijke slimmigheidjes v vd Kallen en Beyersbergen wat al bakken met geld heeft gekost, denk maar aan die huurconstructies met Immers en Chery.
Maar al met al is de weg der geleidelijkheid wel beter dan risico nemen wat mij betreft.
Joh, Groningen ligt 10 jaar op ons voor. Qua toeschouwersaantallen, sponsors, beleid, directie etc etc
Je kan als ADO 2 dingen doen: of proberen een klapper a la Suarez bij Groningen te maken door enkele dure jonge gasten uit het buitenland te halen. Of je probeert het via de weg der geleidelijkheid wat ADO nu doet. En ja, hier worden nog te veel fouten bij gemaakt zoals het transfervrij vertrekken van 3 (!) basisspelers. Ik denk dat ADO hier al veel winnen door een goede TD aan te stellen, want nu ben je nog te veel overgeleverd aan de zgn zakelijke slimmigheidjes v vd Kallen en Beyersbergen wat al bakken met geld heeft gekost, denk maar aan die huurconstructies met Immers en Chery.
Maar al met al is de weg der geleidelijkheid wel beter dan risico nemen wat mij betreft.
Wat is dan die "weg der geleidelijkheid"? Op deze manier wordt er niets opgebouwd en is er totaal geen visie voor de lange termijn. Een voorbeeld van verkeerde zuinigheid: 3,5 jaar geleden had ADO Strootman kunnen overnemen van Sparta. Sparta wilde van ADO Ricky van den Berg (die toen al geen basisplaats meer had bij ADO, maar die bij Sparta een mooi verleden had) plus bijbetaling. Erg hoog had die bijbetaling niet kunnen zijn, want toen ADO geen interesse bleek te hebben, kocht Utrecht Strootman voor 7 ton maar zonder ruilspeler erbij. Zes maanden later verdiende Utrecht vele miljoenen door de verkoop van Strootman aan PSV (en 2 jaar later nog een flink bedrag door de verkoop aan AS Roma; waarschijnlijk komt daar de komende jaren nog wel een doorverkoop bij). Ja, je had dan een risico genomen (overigens een heel klein risico, want iedereen kon toen al zien dat Strootman een heel groot talent was), maar dat was wel beloond met enorme transferinkomsten en dus met een échte grote stap vooruit.
0
|
Vrijdag 20 juni 2014 om 11:34 uur |
Kees
haagse-Dick schreef:
Alleen te zien aan de kleuren, voor de rest is het geen Den Haag site meer!
Alleen te zien aan de kleuren, voor de rest is het geen Den Haag site meer!
Ik neem aan dat het grappig bedoeld is. Voor velen en voor mij de leukste supporterssite die we hebben. En dat al negen jaar lang. Soms een traan, meestal een lach en af en toe humor. Wat wil je nog meer?
Niet voor niets zijn vele shouters hier al jarenlang actief en blijven terugkomen.
Niet voor niets zijn vele shouters hier al jarenlang actief en blijven terugkomen.
0
|
Woensdag 18 juni 2014 om 21:24 uur |
Nu online
Marcie, GroenGeelHart070, Law en 303 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 22 | - | 46 |
2 | Excelsior | 22 | - | 42 |
3 | SC Cambuur | 22 | - | 38 |
4 | FC Dordrecht | 22 | - | 37 |
5 | ADO Den Haag | 21 | - | 34 |
6 | Graafschap | 21 | - | 33 |
7 | Den Bosch + | 21 | - | 33 |
8 | Roda JC | 22 | - | 33 |
9 | FC Emmen | 21 | - | 32 |
10 | Helmond Sp. | 21 | - | 31 |
11 | Telstar | 22 | - | 29 |
12 | FC Eindhoven | 22 | - | 29 |
13 | MVV Maastr. | 22 | - | 26 |
14 | Jong AZ | 22 | - | 26 |
15 | TOP Oss | 22 | - | 25 |
16 | Jong Ajax | 22 | - | 24 |
17 | VVV-Venlo | 22 | - | 22 |
18 | Jong PSV | 22 | - | 21 |
19 | Jong Utrecht | 21 | - | 14 |
20 | Vitesse | 22 | - | -8 |