Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: bedrijven

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 22
Volgende pagina

Petah

SSimons schreef:

Jammer, grote sponsor geweest en nu van de jeugd..

Rabobank wil niets meer met betaald voetbal te maken hebben: ‘Risico op witwassen en corruptie’

updateDe Rabobank neemt afstand van het betaald voetbal in Nederland, omdat de bank de risico`s van het zaken doen met profclubs te groot acht. Dat bevestigt een woordvoerder naar aanleiding van berichtgeving door NRC.

Binnenlandredactie 19-08-19, 23:49 Laatste update: 20-08-19, 09:45

5

In het betaald voetbal is sprake van een verhoogd risico op zaken als witwassen, corruptie en fraude. ,,Vanuit onze rol van poortwachter vinden we dat niet meer kunnen”, aldus de zegsman. Het besluit van de Rabo volgt op een eerder onderzoek van De Nederlandsche Bank (DNB) in 2017. De toezichthouder vroeg banken en trustkantoren onder meer de monitoring van transacties in en rond de voetbalsport te verhogen.

Behalve het weigeren van clubs uit de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie, mogen medewerkers van Rabobank ‘vanuit een potentieel belangenconflict’ geen bijbaan als bestuurder of commissaris bij een club in het betaald voetbal meer accepteren.

Ongeveer 80 procent van de clubs uit het betaald voetbal zijn klant bij de Rabobank. Zij mogen gewoon klant blijven. Het besluit is opmerkelijk omdat de Rabobank, veelal via de regiokantoren, nauwe banden onderhoudt met veel clubs in de ere- en eerste divisie.
Meest hypocriete bank van allemaal ondertussen met het kartel op de grens van de vs miljoenen in jutte zakken binnen krijgen en er graag zaken mee doen

Ja tot dat je gepakt werdt banken wat een walgelijke bedrijven
0
Dinsdag 20 augustus 2019 om 10:30 uur

JB

rooney schreef:

Alleen al het feit dat Rinner wordt aangesteld als ad-interim van Manders en vervolgens tijdens de drukste periode van het jaar (transferperiode) met vakantie is waardoor er geen mandaat (als dat waar is) is, blijkt al dat het een puinzooi is.
Dit is grote onzin.

Zelfs de allergrootste bedrijven hebben volgens de inschrijving bij de KvK maar een handjevol "tekenbevoegden".
En zou volgens de logica die hier wordt neergezet dus bij Shell of Unilever alleen de CEO kopieerpapier of koffie voor de koffie-automaten mogen bestellen.
En zou bij het Behangpaleis alleen JvZ in hoogst eigen persoon de rollen behang en doosje behangplak mogen bestellen bij de leveranciers en verkopen aan de klanten.

Onzin dus.

Overal, dus ook bij ADO, zijn er intern vastgelegde "gedelegeerde bevoegdheden", op grond waarvan medewerkers namens het bedrijf mogen kopen en verkopen, personeel mogen aannemen of ontslaan enz. tot bepaalde grenzen.
En in geval van een vakantie worden normaal gesproken bij elke organisatie die bevoegdheden tijdelijk verruimd, dus ook dat zal bij ADO het geval zijn.

In een uitzonderingssituatie die de (tijdelijke) bevoegdheden te boven gaat altijd nog contact gezocht worden met degene die op vakantie is, zodat bijv. via e-mail toestemming kan geven voor een bepaalde transactie.

Tenslotte is Rinner niet degene die potentiële nieuwe spelers moet scouten/beoordelen, dus waarom zou hij in het stadion moeten zijn?
0
Woensdag 14 augustus 2019 om 10:24 uur

JB

Tommy schreef:

En wat betreft nrc?? Ook uit de lucht gegrepen?
Het stuk in NRC is veel genuanceerder.
Maar NRC hoeft dan ook niet voornamelijk van de clickbait op internet te hebben, die bedrijven nog behoorlijke journalistiek.
En NRC heeft geen lange historie van diepgewortelde aversie tegen ADO, die er bij VI wel al jarenlang is.

Blijft natuurlijk een puinbak zoals het nu gaat.
Maar wat er echt aan de hand is lees je niet in het stuk in VI, dat is alleen maar bedoeld om namens 1 bepaalde kant de boel op te naaien.
En om te weten welke kant dat is, hoef je alleen maar naar hun sprookjesboekenuitgeverij te kijken.
0
Woensdag 14 augustus 2019 om 07:18 uur

JB

FCDHZwoude schreef:

Vind wel dat je enigzins denigrerend praat over Marketeers. Je hebt duidelijk een Finance achtergrond maar dan zou je wel als geen ander moeten weten dat de twee elkaar goed in evenwicht houden. Zonder Finance wordt het een puinhoop en zonder Marketing gebeurt er niets. Als een bedrijf het goed doet werken de twee zelfs nauw samen, bijvoorbeeld door te sturen op klantwaarde. Daar ligt de sleutel, ook voor ADO.
Ik kan het helemaal met jouw redenatie eens zijn.
Alleen de praktijk wijkt, zoals zo vaak, ook hierin behoorlijk af van de theorie.

30 jaar ervaring in puinruimen bij bedrijven (net zo goed veroorzaakt door financials met dubbele titels voor en achter hun naam) geeft bij mij toch het beeld dat commerciële mensen over het algemeen een 020-mentaliteit hebben.
Dat zij de godenzonen zijn waarop het hele bedrijf draait.
Terwijl dit absoluut niet zo is....

En helaas, de uitzonderingen kan ik na 30 jaar met gemak op een halve hand tellen...
0
Zaterdag 10 augustus 2019 om 16:20 uur

Haagse Kelt

Aad schreef:

Wanneer van de huidige inkomsten wordt uitgegaan zal ADO afscheid moeten nemen van de Immersen, Beugelsdijken, Malonen, Meijersen, El Khayati`s en Necids. De grootverdieners zeg maar. Of dat nu direct een kwalitatieve aderlating is is maar de vraag, maar je zal als plaatsvervangers jonge spelers met beduidend lagere salarissen moeten halen of laten doorstromen uit eigen opleiding. En op de koop toenemen dat je minimaal een jaar sportief moet billenknijpen of (nog erger) een paar jaar KKD speelt.

Je zult de overhead moeten inperken door alleen maar de hoogstnoodzakelijke functies te bezetten.

Qua loonkosten (salarissen, sociale lasten, pensioenafdrachten, etc.) kan dat al gauw 2 miljoen aan kostenbesparing worden.

En dan nog moet je ergens een miljoen vandaan halen (of twee als je zou degraderen). Dat zou dan uit de commercie moeten komen. En we weten allemaal dat dat al 20 jaar een probleem is. De echt grote bedrijven / merken zitten niet op ADO te wachten. Die willen internationaal voetbal met reclame op alle Europese Tv-schermen. En daarom ben ik bang dat je altijd bij sponsors als Car Jeans terecht zal komen. Tenzij je een bedrijf / merk kan strikken dat voor het eerst op de Nederlandse markt komt en direct een groot marktaandeel wil veroveren zonder bakken geld aan Ster- of RTL-reclame te hoeven uitgeven.

Dat is op zich allemaal nodig maar in mindere mate wanneer de aandeelhouder eindelijk zijn bedoelingen duidelijk maakt en als dat het promoveren van ADO tot (sub-)topclub is er naar handelt. Door bevoorbeeld een flinke aandelen-emissie van 25.000.000 zodat er kwalitatief betere spelers kunnen worden aangetrokken en kunnen worden betaald.

Nou, ik zie dat niet gebeuren dus we zullen het eerste scenario (bezuinigen, bezuinigen en nog eens bezuinigen) tot uitvoer moeten brengen.
Realistisch relaas.
Daarnaast denk ik dat synergie met China het toverwoord is. We zitten nu eenmaal aan elkaar vast, doe daar dan wat mee.
Voor grotere Nederlandse bedrijven is ADO wel interessant als daar genetwerkt kan worden met Chinese bedrijven. En vice versa ook.
Maar dat ga je met Remco v Veen niet redden, Mo Hamdi zou misschien een goede eerste stap zijn.
Ik heb maar 1 keer gedacht ` nu gaat het hier wat worden` en dat was met Fontein. Zou ook naar hem nog eens een visje uitgooien.
Maar ja, sweet dreams...
0
Maandag 29 juli 2019 om 13:32 uur

Aad

pajam schreef:

Er zijn genoeg clubs die al decennia met minder geld meer voor elkaar krijgen.

Persoonlijk denk ik wél dat er commercieel meer uit de club te halen is. Maar in tegenstelling tot hoe het altijd gegaan is (en wellicht altijd gaat bij BVO`s), geloof ik in beginnen met budgetteren naar wat er binnenkomt (en niet gokken op transfers, zeker niet als ADO Den Haag zijnde die helemaal geen historie van hoge transfersommen vangen heeft!).
Als binnen budget blijven betekent dat we 15e worden, dan is dat wat het is.

Vervolgens aan commercie kant bewuster partners (sponsors) aan je binden; als er Cars Jeans op je stadion en je shirt staat, kan je niet verwachten dat Mercedes en Oger ernaast willen staan!

Aan ticketing kant kan je door de waarde rondom een wedstrijd te verhogen, meer publiek trekken ; meer buiten de stadion, meer in het stadion & meer voor én na de wedstrijd creëren.

Ik geloof oprecht dat je met ADO Den Haag een sponsor van het niveau va AEGON binnen kan trekken, maar je moet dan wel iets aan de (merk)beleving doen. Ook ben ik overtuigd dat je 15.000 stoelen wekelijks kan vullen met een achterland zoals die van Den Haag, maar ook hier moet je beleving creëren.

Kunnen we een top-5 club ? Binnen 5 á 10 jaar niet, maar we kunnen zeker meevechten rondom de 10e plaats én nog iets groeien in omzet & toeschouwers, zonder gekke dingen te moeten doen.

Maar wie ben ik
Wanneer van de huidige inkomsten wordt uitgegaan zal ADO afscheid moeten nemen van de Immersen, Beugelsdijken, Malonen, Meijersen, El Khayati`s en Necids. De grootverdieners zeg maar. Of dat nu direct een kwalitatieve aderlating is is maar de vraag, maar je zal als plaatsvervangers jonge spelers met beduidend lagere salarissen moeten halen of laten doorstromen uit eigen opleiding. En op de koop toenemen dat je minimaal een jaar sportief moet billenknijpen of (nog erger) een paar jaar KKD speelt.

Je zult de overhead moeten inperken door alleen maar de hoogstnoodzakelijke functies te bezetten.

Qua loonkosten (salarissen, sociale lasten, pensioenafdrachten, etc.) kan dat al gauw 2 miljoen aan kostenbesparing worden.

En dan nog moet je ergens een miljoen vandaan halen (of twee als je zou degraderen). Dat zou dan uit de commercie moeten komen. En we weten allemaal dat dat al 20 jaar een probleem is. De echt grote bedrijven / merken zitten niet op ADO te wachten. Die willen internationaal voetbal met reclame op alle Europese Tv-schermen. En daarom ben ik bang dat je altijd bij sponsors als Car Jeans terecht zal komen. Tenzij je een bedrijf / merk kan strikken dat voor het eerst op de Nederlandse markt komt en direct een groot marktaandeel wil veroveren zonder bakken geld aan Ster- of RTL-reclame te hoeven uitgeven.

Dat is op zich allemaal nodig maar in mindere mate wanneer de aandeelhouder eindelijk zijn bedoelingen duidelijk maakt en als dat het promoveren van ADO tot (sub-)topclub is er naar handelt. Door bevoorbeeld een flinke aandelen-emissie van 25.000.000 zodat er kwalitatief betere spelers kunnen worden aangetrokken en kunnen worden betaald.

Nou, ik zie dat niet gebeuren dus we zullen het eerste scenario (bezuinigen, bezuinigen en nog eens bezuinigen) tot uitvoer moeten brengen.
0
Maandag 29 juli 2019 om 13:19 uur

Madmax

De toekomst van Alessio Da Cruz blijft onzeker, de spits die bijna zeker Parma zal verlaten om continu te kunnen spelen. Een van de Italiaanse bedrijven die het meest geïnteresseerd is in de speler is Ascoli, die volgens Sky Sport de naam van de Nederlander boven aan zijn verlanglijst voor de offensieve afdeling zou hebben gezet.
0
Donderdag 18 juli 2019 om 22:53 uur

Kees

Ik las vandaag een enkele keer dat Jim van der Deijl weinig tot niks weet van eventuele nieuwkomers of andere nieuwtjes.

Neem maar aan dat juist hij één van de heel weinigen is die wel op de hoogte is. Keer op keer heeft hij het bij het rechte eind. Dat valt me iedere keer weer op en dat al een jaar of twee of langer.

Het is overigens wel erg jammer dat rtvwest en het algemeen dagblad enkel nog maar doen aan verslaglegging en geen onderzoeksjournalistiek bedrijven.

De club heeft ze helemaal ingepakt.
0
Dinsdag 16 juli 2019 om 22:40 uur

Advertentie

hg

check eens de CV en referenties van Hamdi en waarom hij overal met pek en veren de deur uit wordt getrapt! Zoveel bedrijven in 3 jaar tijd... mensen denk na!

Mo Hamdi is een oplichter! Heeft niets gepresteerd en liegt zijn hele CV bij elkaar! Is ontslagen bij ADO omdat hij lekte naar de pers en niet 1 sponsor binnenhaalde! Het is een vriendje van Jan-Hermen de Bruin, de man die ADO nog heeft aangeklaagd! Je zet jezelf zwaar voor lul!

Word ook gezegd
0
Zondag 14 juli 2019 om 13:57 uur

Vakkie-G

Een oudere supporter schreef:

Hoorde toendertijd dat hij bij de commerciele afdeling werd weggepest omdat hij vond dat de boel serieuzer moest worden aangepakt.

Het idee van de China lounge heeft heel lang boven ADO rondgehangen. Dat is wel typisch ADO. Als je een idee binnenbrengt en je doet zelf de uitvoering niet, dan verliest de club razendsnel de interesse. Na twee trainingsweken was het duidelijk dat de komst van de Chinese speler niet door zou gaan. En toen Chun vervolgens aangaf, dat het China lounge-project niet levensvatbaar was, omdat er – zonder een Chinese speler in de selectie – te weinig belangstelling bestond vanuit het Chinese bedrijfsleven, werd Chun door de meeste medewerkers van de commerciële afdeling en door Piet Jansen eigenlijk niet meer serieus genomen. Alleen Mohammed Hamdi – die nu helaas weg is – bleef voortdurend contact houden en bleef Chun andere mogelijkheden voorleggen.


Mohammed Hamdi
Op een gegeven moment stelde Mo Hamdi hem voor om sponsor te worden bij de club. Als hij dat zou doen, dan moest de club hem weer serieus nemen. Mohammed vertelde dat de club behoefte had aan een hoofdsponsor voor de jeugdafdeling, omdat Van Arkel ermee zou gaan stoppen. Als Chun daarin zou stappen, kon niemand meer zeggen dat alle verhalen over China gebakken lucht waren. Chun had hierin wel interesse, maar dan zou er bij De Aftrap wel een ontvangstruimte moeten komen. Als hij zijn naam aan de ADO-jeugd zou gaan verbinden, wilde hij Chinese bedrijven gaan uitnodigen. En daarvoor moest het wel een beetje aangekleed zijn. Omdat het niet duidelijk was of ADO de belofte dat op 1 januari het gehele jeugdcomplex herbouwd zou zijn wel zou kunnen nakomen, bleef Chun een paar maanden aarzelen. Zonder ontvangstruimte was de sponsoring – wat hem betreft – weggegooid geld.
0
Woensdag 10 juli 2019 om 12:17 uur

Nu online

Marko1969, opper en 248 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 22
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Juho Kilo Daryl van Mieghem Alex Schalk

Laatste wedstrijd

Logo TOP Oss Logo ADO Den Haag
1-5
4 oktober 2024

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Roda JC
18 oktober 2024 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Den Bosch + 9 - 18
2 Helmond Sp. 9 - 18
3 Excelsior 9 - 17
4 Graafschap 10 - 16
5 FC Eindhoven 9 - 15
6 FC Dordrecht 9 - 15
7 Telstar 10 - 14
8 FC Volendam 9 - 13
9 Roda JC 9 - 13
10 FC Emmen 9 - 12
11 Jong PSV 9 - 11
12 Jong AZ 9 - 11
13 ADO Den Haag 9 - 11
14 Jong Ajax 9 - 10
15 SC Cambuur 9 - 10
16 MVV Maastr. 9 - 8
17 VVV-Venlo 9 - 8
18 TOP Oss 9 - 8
19 Vitesse -6 9 - 4
20 Jong Utrecht 9 - 4