Welkom in de shoutbox, gast
Tikki Takka
SSimons
Zoveel verdienen de Eredivisieclubs aan shirtsponsoring
Martijn Zeven
08 JULI 2017 OM 185
De voorbereiding op het nieuwe Eredivisieseizoen is in volle gang dus laten we even kijken wat de sponsorlogo’s op de borst van de gladiatoren op voetbalschoenen precies waard zijn.
We trappen af met Vitesse, dat is ook meteen de enige Eredivisieclub zonder shirtsponsor. Onlangs maakte de Arnhemse club bekend dat Truphone na drie jaar van het shirt verdwijnt. De Britse mobiele telefoonmaatschappij betaalde naar verluidt twee miljoen euro per jaar. Toch hoeft Vitesse niet op de kleintjes te letten. Dankzij eigenaar Alexander Chigirinskiy en het samenwerkingsverband met Chelsea kwamen er al zeven nieuwelingen naar de club.
De komende twee seizoenen prijkt de naam van Mascot Workwear op het shirt van Roda JC. Het Deense familiebedrijf maakt werkkleding en veiligheidsschoenen. Het is onduidelijk hoeveel geld er precies met de deal gemoeid is. Transportbedrijf KLG dat de afgelopen twee jaar op de borst van de Limburgers prijkte, betaalde naar verluidt zo’n €300.000 per jaar.
Sparta breidde de samenwerking met Centric, dat al aan de club was verbonden als hoofdsponsor van de jeugdopleiding en als co-sponsor van het eerste elftal, onlangs uit met het hoofdsponsorschap voor hetshirt. Het is niet bekend wat Centric dat eigendom is van Quote 500-lid Gerard Sanderink (nr. 32 met een persoonlijk vermogen van €500 miljoen), precies naar de Kasteelclub overmaakt. De vorige shirtsponsor Axidus betaalde naar verluidt 250.000 euro om op het shirt van de Rotterdammers te mogen staan.
Promovendus VVV en het bedrijf Seacon van VVV-voorzitter Hai Berden verlengden de samenwerking in 2015 nog tot het einde van komend seizoen. Welk bedrag er precies met de sponsoring is gemoeid is, is niet bekendgemaakt. De suikeroom van de Venlose club valt net buiten de Quote 500 met een geschat vermogen van €50 miljoen.
De CM Group maakte begin dit jaar bekend ook voor komend seizoen de sponsoring van NAC voor zijn rekening te nemen. Het bedrijf van nummers 35 en 36 van Quotes Top 100 Jonge Miljonairs Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers, dat in de telecom en finianciele dienstverlening zit, zou de Bredanaars in de Jupiler League voor naar verluidt 250.000 euro sponsoren. Dat bedrag zou door de ras-Bredanaars Gooijers van Van Glabbeek na de promotie naar de Eredivisie wel eens flink kunnen oplopen.
Tricorp verlengde in maart van dit jaar de samenwerking met Willem II met twee jaar. Hoeveel de producent van bedrijfskleding uit het Brabantse Rijen precies betaalt is niet officieel naar buiten gebracht. Maar de Tilburgse club zou een bedrag van €450.000 euro per jaar voor de shirtreclame tegemoet kunnen zien.
Het geplaagde ADO Den Haag sloot eind vorig seizoen de grootste sponsordeal uit de clubgeschiedenis. Cars Jeans prijkt de komende drie seizoenen op het shirt van de Hagenaars en volgt Basic-Fit op, dat naar verluidt 500.000 euro per seizoen betaalde. De naam van Cars Jeans gaat bovendien ook op het voormalige Kyocera-Stadion staan.
De verzekeraar DSW, waar Quote 500-lid Chris Oomen bestuursvoorzitter is, prijkt al 13 jaar op het shirt van het Kralingse Excelsior en verlengde de samenwerking vorig jaar met nog eens drie seizoenen. DSW maakt naar verluidt een half miljoen euro per jaar over naar de Rotterdammers.
Molencaten van de recreatieparken verlengde begin dit jaar voor de tweede keer een eenjarige overeenkomst met PEC Zwolle en betaalt ongeveer €600.000 per jaar.
Heracles Almelo wordt tot 2021 gesponsord door schoonmaakorganisatie Asito van de familie Van Riemsdijk, dat €800.000 per jaar zou betalen.
SC Heerenveen verruilde vorig seizoen ,na vijftien jaar Univé te hebben gehad, van shirtsponsor en vond in GroenLeven een vervanger. De zonnepanelenleverancier betaalt €900.000 per seizoen aan de trotse Friezen.
Debiteurenbeheerder Payt staat vanaf komend seizoen op het shirt van FC Groningen. Payt, dat Essent opvolgt als hoofdsponsor, betaalt in het eerste seizoen €1,1 miljoen en het jaar daarop twee ton daarbovenop. Vanwege afgesproken bonusregelingen kunnen de bedragen nog verder oplopen.
Pure Energie nam afgelopen seizoen het stokje over van Webprintals hoofdsponsor van FC Twente. Hoewel de betrokkenen geen precieze bedragen bekend willen maken, zouden de Tukkers zo’n 1,2 miljoen euro per jaar ontvangen.
FC Utrecht heeft zich in 2015 verbonden aan Zorg van de Zaak. De club uit de Domstad, waar Quote 500-lid Frans van Seumeren mede-eigenaar is, ontvangt €1,2 miljoen per jaar van de bedrijfsgezondheidsdienstverlener.
AFAS van Quote 500-leden Ton van der Veldt en Piet Mars staat al sinds 2010 op shirt van de Alkmaarse club AZ en is zeer diep met de club verweven aangezien het ook de naamgever van het stadion is. Hier ontvangen de Alkmaarders waarschijnlijk een bedrag van €3 miljoen voor.
Feyenoord ontvangt jaarlijks €4,5 miljoen van energieleverancier Qurrent. Vanwege clausules kan dit bedrag oplopen tot 6 miljoen. Overigens hangt er een luchtje aan de sponsoring van Qurrent, dat zelf verlieslijdend is maar een dochter van Stichting Doen, de investeringsmaatschappij van de Postcodeloterij, dat geleid wordt door de uitgesproken Feyenoordfan Boudewijn Poelmann.
Energiebedrijf Energiedirect verving vorig jaar na 34 jaar PSV-oprichter Phillips op de borst van de PSV-spelers. De energieleverancier betaalt €6 tot 7 miljoen euro per jaar afhankelijk van de prestaties van de topclub uit Eindhoven dat afgelopen seizoen nog een zeer teleurstellend jaar kende met de derde plek in de Eredivisie en geen aansprekende Europese prestaties.
Om af te sluiten verdient Ajax het meest van alle Eredivisieclubs aan zijn shirtsponsor. Ziggo sponsort sinds 2015 de Amsterdamse topclub Ajax , dat 8 miljoen euro per jaar krijgt bijgeschreven. Door twee miljoen euro aan variabele opbrengsten kan de totale som oplopen tot €10 miljoen euro per jaar. Afgaande op de uitstekende Europese prestaties van de ‘Godenzonen’ in de Europa League heeft Ajax dat bedrag het afgelopen seizoen wel op mogen strijken.
Overigens komt de club met het waarschijnlijk leukste shirt van Nederland niet uit in de Eredivisie. Quote 500-lid Marcel Boekhoorn is namelijk zwaar van plan om zijn Pandaberen op het shirt van de Nijmeegse degradant te zetten. Toch jammer dat de Nijmegenaren hoe dan ook niet in de Eredivisie te bewonderen zijn dit seizoen.
Quotenet.nl
Martijn Zeven
08 JULI 2017 OM 185
De voorbereiding op het nieuwe Eredivisieseizoen is in volle gang dus laten we even kijken wat de sponsorlogo’s op de borst van de gladiatoren op voetbalschoenen precies waard zijn.
We trappen af met Vitesse, dat is ook meteen de enige Eredivisieclub zonder shirtsponsor. Onlangs maakte de Arnhemse club bekend dat Truphone na drie jaar van het shirt verdwijnt. De Britse mobiele telefoonmaatschappij betaalde naar verluidt twee miljoen euro per jaar. Toch hoeft Vitesse niet op de kleintjes te letten. Dankzij eigenaar Alexander Chigirinskiy en het samenwerkingsverband met Chelsea kwamen er al zeven nieuwelingen naar de club.
De komende twee seizoenen prijkt de naam van Mascot Workwear op het shirt van Roda JC. Het Deense familiebedrijf maakt werkkleding en veiligheidsschoenen. Het is onduidelijk hoeveel geld er precies met de deal gemoeid is. Transportbedrijf KLG dat de afgelopen twee jaar op de borst van de Limburgers prijkte, betaalde naar verluidt zo’n €300.000 per jaar.
Sparta breidde de samenwerking met Centric, dat al aan de club was verbonden als hoofdsponsor van de jeugdopleiding en als co-sponsor van het eerste elftal, onlangs uit met het hoofdsponsorschap voor hetshirt. Het is niet bekend wat Centric dat eigendom is van Quote 500-lid Gerard Sanderink (nr. 32 met een persoonlijk vermogen van €500 miljoen), precies naar de Kasteelclub overmaakt. De vorige shirtsponsor Axidus betaalde naar verluidt 250.000 euro om op het shirt van de Rotterdammers te mogen staan.
Promovendus VVV en het bedrijf Seacon van VVV-voorzitter Hai Berden verlengden de samenwerking in 2015 nog tot het einde van komend seizoen. Welk bedrag er precies met de sponsoring is gemoeid is, is niet bekendgemaakt. De suikeroom van de Venlose club valt net buiten de Quote 500 met een geschat vermogen van €50 miljoen.
De CM Group maakte begin dit jaar bekend ook voor komend seizoen de sponsoring van NAC voor zijn rekening te nemen. Het bedrijf van nummers 35 en 36 van Quotes Top 100 Jonge Miljonairs Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers, dat in de telecom en finianciele dienstverlening zit, zou de Bredanaars in de Jupiler League voor naar verluidt 250.000 euro sponsoren. Dat bedrag zou door de ras-Bredanaars Gooijers van Van Glabbeek na de promotie naar de Eredivisie wel eens flink kunnen oplopen.
Tricorp verlengde in maart van dit jaar de samenwerking met Willem II met twee jaar. Hoeveel de producent van bedrijfskleding uit het Brabantse Rijen precies betaalt is niet officieel naar buiten gebracht. Maar de Tilburgse club zou een bedrag van €450.000 euro per jaar voor de shirtreclame tegemoet kunnen zien.
Het geplaagde ADO Den Haag sloot eind vorig seizoen de grootste sponsordeal uit de clubgeschiedenis. Cars Jeans prijkt de komende drie seizoenen op het shirt van de Hagenaars en volgt Basic-Fit op, dat naar verluidt 500.000 euro per seizoen betaalde. De naam van Cars Jeans gaat bovendien ook op het voormalige Kyocera-Stadion staan.
De verzekeraar DSW, waar Quote 500-lid Chris Oomen bestuursvoorzitter is, prijkt al 13 jaar op het shirt van het Kralingse Excelsior en verlengde de samenwerking vorig jaar met nog eens drie seizoenen. DSW maakt naar verluidt een half miljoen euro per jaar over naar de Rotterdammers.
Molencaten van de recreatieparken verlengde begin dit jaar voor de tweede keer een eenjarige overeenkomst met PEC Zwolle en betaalt ongeveer €600.000 per jaar.
Heracles Almelo wordt tot 2021 gesponsord door schoonmaakorganisatie Asito van de familie Van Riemsdijk, dat €800.000 per jaar zou betalen.
SC Heerenveen verruilde vorig seizoen ,na vijftien jaar Univé te hebben gehad, van shirtsponsor en vond in GroenLeven een vervanger. De zonnepanelenleverancier betaalt €900.000 per seizoen aan de trotse Friezen.
Debiteurenbeheerder Payt staat vanaf komend seizoen op het shirt van FC Groningen. Payt, dat Essent opvolgt als hoofdsponsor, betaalt in het eerste seizoen €1,1 miljoen en het jaar daarop twee ton daarbovenop. Vanwege afgesproken bonusregelingen kunnen de bedragen nog verder oplopen.
Pure Energie nam afgelopen seizoen het stokje over van Webprintals hoofdsponsor van FC Twente. Hoewel de betrokkenen geen precieze bedragen bekend willen maken, zouden de Tukkers zo’n 1,2 miljoen euro per jaar ontvangen.
FC Utrecht heeft zich in 2015 verbonden aan Zorg van de Zaak. De club uit de Domstad, waar Quote 500-lid Frans van Seumeren mede-eigenaar is, ontvangt €1,2 miljoen per jaar van de bedrijfsgezondheidsdienstverlener.
AFAS van Quote 500-leden Ton van der Veldt en Piet Mars staat al sinds 2010 op shirt van de Alkmaarse club AZ en is zeer diep met de club verweven aangezien het ook de naamgever van het stadion is. Hier ontvangen de Alkmaarders waarschijnlijk een bedrag van €3 miljoen voor.
Feyenoord ontvangt jaarlijks €4,5 miljoen van energieleverancier Qurrent. Vanwege clausules kan dit bedrag oplopen tot 6 miljoen. Overigens hangt er een luchtje aan de sponsoring van Qurrent, dat zelf verlieslijdend is maar een dochter van Stichting Doen, de investeringsmaatschappij van de Postcodeloterij, dat geleid wordt door de uitgesproken Feyenoordfan Boudewijn Poelmann.
Energiebedrijf Energiedirect verving vorig jaar na 34 jaar PSV-oprichter Phillips op de borst van de PSV-spelers. De energieleverancier betaalt €6 tot 7 miljoen euro per jaar afhankelijk van de prestaties van de topclub uit Eindhoven dat afgelopen seizoen nog een zeer teleurstellend jaar kende met de derde plek in de Eredivisie en geen aansprekende Europese prestaties.
Om af te sluiten verdient Ajax het meest van alle Eredivisieclubs aan zijn shirtsponsor. Ziggo sponsort sinds 2015 de Amsterdamse topclub Ajax , dat 8 miljoen euro per jaar krijgt bijgeschreven. Door twee miljoen euro aan variabele opbrengsten kan de totale som oplopen tot €10 miljoen euro per jaar. Afgaande op de uitstekende Europese prestaties van de ‘Godenzonen’ in de Europa League heeft Ajax dat bedrag het afgelopen seizoen wel op mogen strijken.
Overigens komt de club met het waarschijnlijk leukste shirt van Nederland niet uit in de Eredivisie. Quote 500-lid Marcel Boekhoorn is namelijk zwaar van plan om zijn Pandaberen op het shirt van de Nijmeegse degradant te zetten. Toch jammer dat de Nijmegenaren hoe dan ook niet in de Eredivisie te bewonderen zijn dit seizoen.
Quotenet.nl
0
|
Zaterdag 8 juli 2017 om 23:32 uur |
Aad
KR96 schreef:
http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/vijf-vragen-over-ado-is-de-club-uit-de-financieneuml-le-problemen~ae592dfe/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web
Volgens v. As blijft ADO zich richten op transfervrije spelers.
http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/vijf-vragen-over-ado-is-de-club-uit-de-financieneuml-le-problemen~ae592dfe/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web
Volgens v. As blijft ADO zich richten op transfervrije spelers.
Als de woorden van van As echt waar zijn komt El Khayaty dus niet en wordt Kanon heel erg moeilijk. Dan blijft er van de door Groenendijk gewenste as 0,0 over. Jammer maar uithuilen en opnieuw beginnen.
0
|
Vrijdag 7 juli 2017 om 16:37 uur |
gillah
KR96 schreef:
Hij scoorde volgens mij enkel op het moment dat we nog wonnen, maar ik snap je punt. Tweede goal tegen Vitesse was echt klasse, de eerste was wel gewoon een intikken na een goede actie van Kanon. De goal tegen Excelsior was goed afgerond maar ook een 100% kans, de goal tegen PEC kwam uit een corner en de andere goal kan ik mij niet heugen.
Vraag mij ook af of die jongen ooit een assist heeft gegeven.
Hij scoorde volgens mij enkel op het moment dat we nog wonnen, maar ik snap je punt. Tweede goal tegen Vitesse was echt klasse, de eerste was wel gewoon een intikken na een goede actie van Kanon. De goal tegen Excelsior was goed afgerond maar ook een 100% kans, de goal tegen PEC kwam uit een corner en de andere goal kan ik mij niet heugen.
Vraag mij ook af of die jongen ooit een assist heeft gegeven.
Je moet hem inderdaad niet groter maken dan hij is, maar het is ook niet zo dat hij er vrij weinig van kon en dat je blij moet zijn dat hij weg is. Hij is gewoon een zeer bruikbare speler voor ons met doorgroeimogelijkheden en het is erg jammer dat hij op deze manier vertrekt.
0
|
Donderdag 6 juli 2017 om 12:04 uur |
FC Den Haag!
Dannyy schreef:
Ik ben de enige die het jammer vindt dat Kastaneer weg is. Unieke speler die zijn kracht uitstekend weet te gebruiken in combinatie met zijn snelheid.
Ik ben de enige die het jammer vindt dat Kastaneer weg is. Unieke speler die zijn kracht uitstekend weet te gebruiken in combinatie met zijn snelheid.
Zijn vertrek vind ik een beetje dubbel. Het is zeker een talentvolle jongen, maar aan de andere kant zijn er de verhalen dat het een lastige jongen is in de groep. Wat dat betreft jammer dat Groenendijk niet is gevraagd naar de situatie rondom Kastaneer. Dan zou misschien meer duidelijk worden over het hoe en wat.
Denk gezien de huidige situatie dat het beter is dat hij vertrekt en wij op zoek gaan naar een nieuwe spits. En zoals ik gisteren al aangaf wellicht dan van der Heijden erbij houden als reservespits.
Denk gezien de huidige situatie dat het beter is dat hij vertrekt en wij op zoek gaan naar een nieuwe spits. En zoals ik gisteren al aangaf wellicht dan van der Heijden erbij houden als reservespits.
0
|
Donderdag 6 juli 2017 om 10:52 uur |
Dannyy
morley
FC Den Haag! schreef:
Er zal vast een kern van waarheid inzitten al is het vast niet het volledige verhaal. Van As gaf aan dat Kastaneer nog zou praten met het management. Werd ook niet duidelijk waarom dat nog ging gebeuren als hij toch niet zou bijtekenen. Blijkbaar toch om nog het nodige proberen uit te spreken.
Er zal vast een kern van waarheid inzitten al is het vast niet het volledige verhaal. Van As gaf aan dat Kastaneer nog zou praten met het management. Werd ook niet duidelijk waarom dat nog ging gebeuren als hij toch niet zou bijtekenen. Blijkbaar toch om nog het nodige proberen uit te spreken.
Was zo`n beetje de enige speler die goed speelde onder Petrovic.
Heeft zichzelf helaas onmogelijk gemaakt door zich, met Becker en Marengo in zijn kielzog, onuitstaanbaar te gedragen binnen de groep. Dit tot ergernis van vele medespelers.
Zo`n jongen moet je er niet bij willen hebben, zeker niet als Immers er bij is met zijn dominante persoonlijkheid. Dat gaat knallen...
Jammer want zeker een talentvolle speler.
Heeft zichzelf helaas onmogelijk gemaakt door zich, met Becker en Marengo in zijn kielzog, onuitstaanbaar te gedragen binnen de groep. Dit tot ergernis van vele medespelers.
Zo`n jongen moet je er niet bij willen hebben, zeker niet als Immers er bij is met zijn dominante persoonlijkheid. Dat gaat knallen...
Jammer want zeker een talentvolle speler.
0
|
Woensdag 5 juli 2017 om 09:22 uur |
Advertentie
Kees
marcellino schreef:
vind jij het niet kicken dan als je in een stadion zet met 6300o man zat een keer bij barcelona totaal mijn club niet maar moest bijna janken wat een sfeer.
vind jij het niet kicken dan als je in een stadion zet met 6300o man zat een keer bij barcelona totaal mijn club niet maar moest bijna janken wat een sfeer.
Als ik moet kiezen tussen morgen Scheveningen - ADO met zo`n dikke 2000 man nu bekend is dat Immers een half uur meebalt. Veel bekenden langs de lijn, lekker ongedwongen sfeertje, overal eet- en drinktentjes, schalen met vis en een lekker zonnetje.
Of Barcelona tegen wie dan ook dan kies ik toch voor Scheveningen - ADO. Alleen vind ik het reuze jammer dat ik elk seizoen weer naar veel nieuwe spelers moet kijken. Is de tendens tegenwoordig maar jammer is het wel.
Of Barcelona tegen wie dan ook dan kies ik toch voor Scheveningen - ADO. Alleen vind ik het reuze jammer dat ik elk seizoen weer naar veel nieuwe spelers moet kijken. Is de tendens tegenwoordig maar jammer is het wel.
0
|
Dinsdag 4 juli 2017 om 16:08 uur |
DennissDH
jajoh schreef:
Dat zou ik dan weer jammer vinden, geen namen op de shirts. Die sponsor zal dan toch basic fit zijn dan? En namen horen op t shirt vind ik..... Maar goed, geld geld geld. En neem het ze eens kwalijk.
Dat zou ik dan weer jammer vinden, geen namen op de shirts. Die sponsor zal dan toch basic fit zijn dan? En namen horen op t shirt vind ik..... Maar goed, geld geld geld. En neem het ze eens kwalijk.
Basic fit staat al boven op de rug
De tweede sponsor zal komen op dat vlak onder het spelersnummer waar normaal de naam zou komen te staan
Ja ik
Vind het ook jammer
De tweede sponsor zal komen op dat vlak onder het spelersnummer waar normaal de naam zou komen te staan
Ja ik
Vind het ook jammer
0
|
Dinsdag 4 juli 2017 om 13:03 uur |
Nu online
Jurriën, GGH en 73 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Excelsior | 14 | - | 29 |
2 | Helmond Sp. | 14 | - | 27 |
3 | Graafschap | 14 | - | 26 |
4 | FC Volendam | 14 | - | 26 |
5 | Den Bosch + | 14 | - | 25 |
6 | FC Dordrecht | 14 | - | 25 |
7 | FC Emmen | 14 | - | 24 |
8 | SC Cambuur | 14 | - | 22 |
9 | Telstar | 15 | - | 22 |
10 | ADO Den Haag | 14 | - | 21 |
11 | Roda JC | 14 | - | 20 |
12 | Jong AZ | 14 | - | 17 |
13 | TOP Oss | 14 | - | 16 |
14 | FC Eindhoven | 14 | - | 15 |
15 | Jong PSV | 14 | - | 14 |
16 | Jong Ajax | 14 | - | 12 |
17 | MVV Maastr. | 14 | - | 12 |
18 | VVV-Venlo | 15 | - | 11 |
19 | Jong Utrecht | 14 | - | 8 |
20 | Vitesse -6 | 14 | - | 6 |