Bleek
slash070 schreef:
Ok, wist ik niet. Des te meer een reden om snel uit de kkd te raken, valt daarin niks terug te verdienen.
Ok, wist ik niet. Des te meer een reden om snel uit de kkd te raken, valt daarin niks terug te verdienen.
In de ere divisie ook niet. We maken al
Tientallen jaren structureel verlies op een paar incidentjes na.
De volgende luchtfietser komt ook weer met ambitieus gezwets. Ze moeten gewoon heeeeeeel simpel niet meer uitgeven dan wat er binnenkomt.
En ja dat is impopulair omdat je dan moet gaan snijden maar het is echt de enige manier om een gezonde bedrijfsvoering op poten te gaan zetten.
Tientallen jaren structureel verlies op een paar incidentjes na.
De volgende luchtfietser komt ook weer met ambitieus gezwets. Ze moeten gewoon heeeeeeel simpel niet meer uitgeven dan wat er binnenkomt.
En ja dat is impopulair omdat je dan moet gaan snijden maar het is echt de enige manier om een gezonde bedrijfsvoering op poten te gaan zetten.
12
|
Donderdag 19 september 2024 om 17:07 uur |
slash070
slash070 schreef:
Ok, wist ik niet. Des te meer een reden om snel uit de kkd te raken, valt daarin niks terug te verdienen.
Ok, wist ik niet. Des te meer een reden om snel uit de kkd te raken, valt daarin niks terug te verdienen.
En dan snap ik ook helemaal niks van het neerzetten van een beginneling op de directiestoel, ipv een sterke organisator die de weg weet in het wereldje.
6
|
Donderdag 19 september 2024 om 17:02 uur |
slash070
Law schreef:
Helaas voor hun niet…alles werd zo gezegd bevroren en kon wel oplopen. Dus kwamen de opnieuw gemaakte schulden op het conto van de nieuwe eigenaar
Helaas voor hun niet…alles werd zo gezegd bevroren en kon wel oplopen. Dus kwamen de opnieuw gemaakte schulden op het conto van de nieuwe eigenaar
Ok, wist ik niet. Des te meer een reden om snel uit de kkd te raken, valt daarin niks terug te verdienen.
3
|
Donderdag 19 september 2024 om 16:56 uur |
Law
slash070 schreef:
O ok, wist niet dat dat ook voor rekening kwam voor de aanstaande nieuwe aandeelhouder. Dact dat die Whoa een soort van schuldsanering was en Bolt op €0,- kon beginnen ipv in de min.
O ok, wist niet dat dat ook voor rekening kwam voor de aanstaande nieuwe aandeelhouder. Dact dat die Whoa een soort van schuldsanering was en Bolt op €0,- kon beginnen ipv in de min.
Helaas voor hun niet…alles werd zo gezegd bevroren en kon wel oplopen. Dus kwamen de opnieuw gemaakte schulden op het conto van de nieuwe eigenaar
3
|
Donderdag 19 september 2024 om 16:52 uur |
slash070
Kees schreef:
@ Aad.
Bolt heeft al, volgens de media, zo'n kleine 20 miljoen in ADO gestoken. Betreft onder meer de overname en garant staan voor de schulden. Daarnaast zijn er aan de inkomstenkant ook een paar plusjes.
Het heeft er de schijn van dat Matthijsen dit jaar een (beduidend) lager budget heeft.
Is het mogelijk dat Bolt, tussentijds, een andere koers is ingeslagen en beduidend sneller afschrijft? Kunnen we dat al ergens anders aan het aflezen? Voetbalbegroting voor 2024-2025 is niet te achterhalen.
@ Aad.
Bolt heeft al, volgens de media, zo'n kleine 20 miljoen in ADO gestoken. Betreft onder meer de overname en garant staan voor de schulden. Daarnaast zijn er aan de inkomstenkant ook een paar plusjes.
Het heeft er de schijn van dat Matthijsen dit jaar een (beduidend) lager budget heeft.
Is het mogelijk dat Bolt, tussentijds, een andere koers is ingeslagen en beduidend sneller afschrijft? Kunnen we dat al ergens anders aan het aflezen? Voetbalbegroting voor 2024-2025 is niet te achterhalen.
Of er is vorig seizoen verkeerd gegokt met te veel uitgaven, men name in de winterstop, kan ook nog.
1
|
Donderdag 19 september 2024 om 15:47 uur |
slash070
Law schreef:
Men moest toen de dagelijkse operatie ook door zetten. Gedurende de WHOA is er op een peildatum een eindafrekening gemaakt wat betreft de schulden. Dat moet ergens aan het begin van het traject zijn want de schuldenlast is het uitgangspunt. Ten tijde van de WHOA liepen alle kosten door dus dat word een nieuwe optelsom…tel daarbij advocaatkosten en dan nog de mega rekening van Reiziger en Co en je zit zo weer met een miljoenen schuld
Men moest toen de dagelijkse operatie ook door zetten. Gedurende de WHOA is er op een peildatum een eindafrekening gemaakt wat betreft de schulden. Dat moet ergens aan het begin van het traject zijn want de schuldenlast is het uitgangspunt. Ten tijde van de WHOA liepen alle kosten door dus dat word een nieuwe optelsom…tel daarbij advocaatkosten en dan nog de mega rekening van Reiziger en Co en je zit zo weer met een miljoenen schuld
O ok, wist niet dat dat ook voor rekening kwam voor de aanstaande nieuwe aandeelhouder. Dact dat die Whoa een soort van schuldsanering was en Bolt op €0,- kon beginnen ipv in de min.
1
|
Donderdag 19 september 2024 om 15:44 uur |
Law
slash070 schreef:
Dan hebben ze dat vlug voor elkaar.
Dacht op moment van overname dat het Whoa traject was afgerond en schulden op 0 stond,en. Dat Bolt met een schone lei kon beginnen, of iets in die geest?
Dan hebben ze dat vlug voor elkaar.
Dacht op moment van overname dat het Whoa traject was afgerond en schulden op 0 stond,en. Dat Bolt met een schone lei kon beginnen, of iets in die geest?
Men moest toen de dagelijkse operatie ook door zetten. Gedurende de WHOA is er op een peildatum een eindafrekening gemaakt wat betreft de schulden. Dat moet ergens aan het begin van het traject zijn want de schuldenlast is het uitgangspunt. Ten tijde van de WHOA liepen alle kosten door dus dat word een nieuwe optelsom…tel daarbij advocaatkosten en dan nog de mega rekening van Reiziger en Co en je zit zo weer met een miljoenen schuld
2
|
Donderdag 19 september 2024 om 15:40 uur |
Advertentie
slash070
Aad schreef:
Er van uitgaande dat de info die ik ooit las juist is heeft Bolt nog een garantieverplichting tot eind seizoen 2025-2026. Dan zou het bedrag wel eens tussen de 30 en 35 miljoen kunnen liggen. En dat is echt allemaal "verloren" geld.
Wanneer je ergens geld insteekt wil je daarvan rendement. In het geval ADO/Bolt denk je dan niet aan een basis exploitatieresultaat maar aan enige vorm van rendement uit transfergelden dan wel spelers die elders in de groep clubs sterker kunnen maken. Daar is voorlopig met de huidige selectie geen uitzicht op.
Gezien de afgelopen transferperiode denk ik dat Bolt inderdaad een andere koers is ingeslagen. Die van verliesbeperking. Alleen nog maar voldoen aan de verplichtingen en niets extra's. Daarom denk ik dat de aangetrokken buitenlanders uit de Bolt-hoed komen en er gegokt wordt dat zij meer waard worden na een of meerdere seizoenen onder de inspirerende leiding van Kalezic. De rol van Mathijssen lijkt mij min of meer uitgespeeld.
2026 wordt dus een spannend jaar. Mijn verwachting: Bolt stapt eruit en degene die dan zo gek is de verplichtingen op zich te nemen krijgt alle aandelen gratis en voor niks. En komt er dan zo'n gek?
Er van uitgaande dat de info die ik ooit las juist is heeft Bolt nog een garantieverplichting tot eind seizoen 2025-2026. Dan zou het bedrag wel eens tussen de 30 en 35 miljoen kunnen liggen. En dat is echt allemaal "verloren" geld.
Wanneer je ergens geld insteekt wil je daarvan rendement. In het geval ADO/Bolt denk je dan niet aan een basis exploitatieresultaat maar aan enige vorm van rendement uit transfergelden dan wel spelers die elders in de groep clubs sterker kunnen maken. Daar is voorlopig met de huidige selectie geen uitzicht op.
Gezien de afgelopen transferperiode denk ik dat Bolt inderdaad een andere koers is ingeslagen. Die van verliesbeperking. Alleen nog maar voldoen aan de verplichtingen en niets extra's. Daarom denk ik dat de aangetrokken buitenlanders uit de Bolt-hoed komen en er gegokt wordt dat zij meer waard worden na een of meerdere seizoenen onder de inspirerende leiding van Kalezic. De rol van Mathijssen lijkt mij min of meer uitgespeeld.
2026 wordt dus een spannend jaar. Mijn verwachting: Bolt stapt eruit en degene die dan zo gek is de verplichtingen op zich te nemen krijgt alle aandelen gratis en voor niks. En komt er dan zo'n gek?
Dan hebben ze dat vlug voor elkaar.
Dacht op moment van overname dat het Whoa traject was afgerond en schulden op 0 stond,en. Dat Bolt met een schone lei kon beginnen, of iets in die geest?
Dacht op moment van overname dat het Whoa traject was afgerond en schulden op 0 stond,en. Dat Bolt met een schone lei kon beginnen, of iets in die geest?
1
|
Donderdag 19 september 2024 om 15:33 uur |
grijze gek
Aad schreef:
Met al het geld dat bij ADO over de balk wordt gegooid had dit er ook nog wel bij gekund. Een gok maar als de man weer aan het voetballen gaat heb je er een goeie aan.
Met al het geld dat bij ADO over de balk wordt gegooid had dit er ook nog wel bij gekund. Een gok maar als de man weer aan het voetballen gaat heb je er een goeie aan.
Ja jammer, die had misschuen Kaliec zijn nek omgedraaid tijdens de training als hij te hard zou worden aangepakt
3
|
Donderdag 19 september 2024 om 14:04 uur |
GroenGeelHart070
GroenGeelHart070 schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat de gekochte spelers investeringen zijn. Blijken ze van meerwaarde, dat ze dan voor weinig 'intern' verkocht worden, aan een zusterclub. Zolang we nog geen sportieve prestaties (lees promotie) gaan leveren, dat we als satellietclub gebruikt gaan worden
Ik heb zo'n vermoeden dat de gekochte spelers investeringen zijn. Blijken ze van meerwaarde, dat ze dan voor weinig 'intern' verkocht worden, aan een zusterclub. Zolang we nog geen sportieve prestaties (lees promotie) gaan leveren, dat we als satellietclub gebruikt gaan worden
Het stuk in AD nu, van Nikiema, is dat soms een afgeleide van mijn reactie hierboven, het fungeren als satellietclub? Ik kan het namelijk niet lezen
1
|
Donderdag 19 september 2024 om 13:12 uur |
Nu online
Swaber, KvR, Erik070, fcdh-denhaag, Francisco, Jurriën, Lellow en 180 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Excelsior | 15 | - | 32 |
2 | FC Volendam | 16 | - | 32 |
3 | FC Emmen | 16 | - | 30 |
4 | Helmond Sp. | 16 | - | 30 |
5 | Graafschap | 16 | - | 29 |
6 | FC Dordrecht | 16 | - | 26 |
7 | Den Bosch + | 15 | - | 25 |
8 | SC Cambuur | 15 | - | 25 |
9 | Roda JC | 15 | - | 23 |
10 | ADO Den Haag | 16 | - | 22 |
11 | Telstar | 16 | - | 22 |
12 | FC Eindhoven | 16 | - | 19 |
13 | Jong AZ | 16 | - | 18 |
14 | Jong PSV | 16 | - | 17 |
15 | TOP Oss | 16 | - | 17 |
16 | MVV Maastr. | 16 | - | 16 |
17 | Jong Ajax | 16 | - | 15 |
18 | VVV-Venlo | 16 | - | 11 |
19 | Jong Utrecht | 15 | - | 8 |
20 | Vitesse -6 | 15 | - | 6 |