Welkom in de shoutbox, gast
Ooievaar
Onze club heeft gewoon een paar jongens met de haagse mentalitiet die zich niets laten zeggen door wie dan ook, en daar is atteveld het slachtoffer van.
Op zich prima als je maradona heet, -en je die mentaliteit ook op t veld laat zien- maar niet als je buijs, immers, vd bergh of bosschaart heet.
Onze helden hebben welgeteld 2x die mentaliteit laten zien, ajax thuis en utrecht uit. Diezelfde helden vonden de onortodoxe en soms vreemde manier van omgang van atteveld reden om hem weg te pesten.
Als de spelers elke wedstrijd die mentaliteit hadden laten zien dan had ik er makkelijker mee kunnen leven dan nu.
Ik vind nogmaals dat de spelers minstens evenveel schuld aan de beschadiging van atteveld en de eindklassering hebben als atteveld zelf.
Dat ben ik volledig met je eens. Atteveld is slachtoffer geworden van een onzinnig verwachtingspatroon, ingegeven door 'het licht' directie en RvC. Wat natuurlijk al voor de nodige druk zorgde voordat de voorbereiding startte.
Selectie was door het wegvallen van Ranco, Knopper Pique minder als de jaargang daarvoor. En toen was het al niet bijzonder.
Buijs heeft goeddeels als een drol gespeeld, dus die heeft echt z'n verantwoordelijkheid niet gepakt. Al z'n domme kaarten staan me eigenlijk het meest bij.
Enigste positieve is het de doorbraak van Toornstra, maar daar moeten we komend seizoen echt geen wonderen van verwachten. Ook die jongen krijgt waarschijnlijk een terugslag.
Ik kijk eigenlijk niet meer naar dat programma, maar omdat Atteveld kwam heb ik gekeken. Ik vond het tenenkrommend, en die Guinee vind ik een ontzettende gluipdekûh, wat een engnek de onbetrouwbaarheid slaat van z'n valse smoel van hem af. Mr personality van de koude grond Derksen die niet meer naar het stadion durft wat een slapjanus zeg, slaat alleen maar onzin uit, dus daar heb ik weinig aan gemist de afgelopen maanden.
Atteveld heeft fouten gemaakt, is handtastelijk geweest, en kan wellicht de druk ook niet aan. Valt ook absoluut niet te handhaven. Dit voor alle duidelijkheid.
Maar om alle schuld louter en alleen bij hem te leggen is voor mij veel te kort door de bocht. De man had gewoon te maken met een matige selectie, die het ook nog verdomde om de mouwen op te stropen. En een stel idioten als bestuur. Wens de nieuwe trainer veel succes!!
Overigens heeft Atteveld niet met modder naar de club gesmeten, en dat vind ik wel zo prettig. Dat hadden die Guinee en Derksen graag gewild. Ze waren natuurlijk helemaal niet geïnteresseerd in z'n verhaal maar het betere gooi- en smijtwerk zagen deze pseudo persoonlijkheden natuurlijk wel zitten. Alles voor de kijkcijfers niet waar?
Dat hele programma heeft de diepgang van een surfplank.
Hoe dan ook, ga plat. Wens een ieder een goede nachtrust en morgen gezond weer op. Laat ik eens mild zijn.
JB jongen, laat je snel eens wat van je horen?
0
|
Maandag 17 mei 2010 om 23:00 uur |
Ooievaar
@ooievaar.
heb je slecht geslapen of zo bert,je bent weer lekker bezig.je hebt het maar over vloet,of we daar zo goed onder waren,en over een houwdegen.nou die houwdegen hebben we in atteveld,maar die is weer te hard voor onze zielige spelertjes.ik kan jou af en toe echt niet volgen hoor.trouwens,is vloet geen trainer van nec,die maar een plekkie boven ons eindigde.en nog wat,volgens sommige twitter geruchten van jou zo geliefde hcf,is atteveld ontslagen.verder nog een prettige dag
Jij ook een fijne avond.
Het schijnt mode te zijn om die jongens van HCF aan te vallen. Waarom is mij niet duidelijk. Alsof zij of ik er voor verantwoordelijk zijn dat we komend jaar gaan degraderen. Ja ik baal ook als er om het minste geringste kk wordt geroepen op Midden Noord, ik houd daar ook niet van. En werp dat verre van me. Waavan akte.
Die jongens van HCF laten zich niet piepelen, en komen gewoon voor hun mening uit, daar heb ik ten allen tijden respect voor of je het er nou mee eens bent of niet. Die jongens geven veel om de club, net zoals ik en zijn niet bereid alles maar voor zoete koek te slikken.
Het is geen klapvee ook dat schept een band. Ze lopen niet met hun hoofd in de wolken na weer een lulverhaal van Kallen of één of andere adjudant van de grote leider Kallen.
Zij zien het wel zitten in Kallen. Ik absoluut niet, dus we verschillen wel degelijk van mening. En ik ben geenszins van plan om mijn mening aan te passen. Aan wie dan ook. Dat houdt het wel overzichtelijk.
Zij vinden het volkomen belachelijk dat de derde stad van nederland z'on waardeloos bestuur heeft. Ik ook.
Jammer voor jou, maar ik zal dat operettebestuur vol ijdeltuiten blijven bestoken. Weet je nog dat ik tegen je zij dat ze met Groenendijk zouden komen aanzetten, i.p.v. Everse.
Ik schijn er voortdurend naast te zitten. Komend jaar speel je weer om de Harry Haar Knip Trophee, wedden?
Vloet kwam binnen bij Nec toen het helemaal op z'n reet lag. Ik heb veel respect voor Vloet. Heeft bij ons door de zo door jou geliefde Ringeling, man man man wordt eens wakker, onder zeer moeilijke omstandigheden moeten werken. Dat bestuur waren een stelletje fraudeurs.
Heb hem toen geproken op de Aftrap en wenstte hem veel succes, ik zei hem dat hij dat zeker nodig zou hebben. Hij heeft de club weer teruggebracht naar waar we horen, ondanks Ringeling die de hele boel in de soep liet draaien.
Dat men mij hier aanvalt zegt meer over die stumpers dan over mij. Ik beledig mijn medesupporters niet al zie ik vaak de grootste onzin voorbij komen. Jouw tribune maatje heeft aandelen in Kallen, ik vind die Kallen gewoon een bloedzuiger. Waar was die 'grote supporter' Kallen dan. Hou toch op zeg. Die man wil gewoon verdienen ook over mijn rug.
Kallen is net z'on proleet als Ringeling, zitten er alleen voor hun eigen zaken, En zijn ijdele hulpjes knappen het vuile werk op.
De club is ziek, doodziek. Ik heb ze allemaal behoorlijk op een rijtje hoor.
Ik blijf zeggen wat ik vind. En al zeg ik het zelf motiveer dat telkens ook dat dit bestuur raad van elf de dood in de pot is.
Ik heb vaak gelijk, dat zit sommigen nog al dwars. Die idioten moeten de focus niet op mij leggen, maar op de club. Opdat we eens een keertje gaan presteren met een begroting van een middenmoter. We zijn geen amateurclub, maar worden wel geleid door ijdele amateurs.
Plek 15 volkomen lachtwekkend. k u t b e s t u u r!!!!!!!!!!!
0
|
Vrijdag 14 mei 2010 om 23:22 uur |
Bert
Ik hoop van harte dat ALLE trainers en TD's van Nederland de shouts op deze site lezen. Dan zullen ze al van te voren begrijpen dat ze zeer zeer weinig krediet krijgen en blijven ze lekker weg.
Wat moeten wij met trainers? Wat moeten wij met spelers? Wat moeten wij met een geldschieter die onze club er boven op hielp? Wat moeten wij met een directie en een RvC?
Wij hebben immers Ooievaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mischien vondt jij het een leuk seizoen ik niet. We hebben 30 punten gehaald voor hetzelfde geld hadden we in die slangenkuil gezeten die nacompetitie heet. Ik weet niet hoe jij op de tribune hebt gezeten maar ik heb geen nagel meer over.
Als je na zo'n seizoen weer maar 15e bent geworden terwijl plek 12 het doel was heb je het slecht gedaan. Met slechts maar 30 punten.
Niet alleen Ooievaar maar ook Immers en Buijs leggen de vinger op de zere plek. Kijk maar bij TV West. Er is veel mis bij de club getuige de interesse in Alphons Groenendijk. Absoluut niet geschikt als hoofdtrainer dat kan ik je nu al vertellen. Waar dat aan ligt? Gebrek aan ervaring. Wel ben ik het met je eens dat Ernie Brandts een geschikte kandidaat is.
0
|
Vrijdag 14 mei 2010 om 21:20 uur |
Ruudje16
bij de vorige poll of ik vertrouwen had in volgend seizoen, heb ik ja gestemd.
mischien door mijn groengele bril.
Maar van alle trainers die ze kunnen aantrekken, zouden ze misschien AG aan trekken.
Dan zie ik het niet echt meer zitten voor volgend seizoen,
deze man heeft nooit indruk op me kunnen maken met zijn wedstrijd analyses.
Ik hoop t beste, maar verwacht weer seizoen zoals deze!
Kun jij (voor ons haalbare) trainers noemen die wel indruk (maar dan een positieve) maken met hun wedstrijdanalyses ??
Als het op analyses aankomt zou ik graag Martin van Vianen als trainer zien.
Heb het gevoel dat hij bijna altijd de vinger op de zere plek weet te leggen.
En bij de wedstrijden en over de organisatie van ADO Den Haag.....
0
|
Vrijdag 14 mei 2010 om 18:20 uur |
Johannes
Wellicht, maar hij spreekt Jagersma, Vierling en de rest van de raad van elf niet tegen. En daar gaat het om. Want dat is de reden.
Vind het alleen in en in triest dat die jongen straks de schuld krijgt van de misère. Met het paard van de schillenboer win je nu éénmaal geen conncours hipique. Maar hij wordt er wel op afgerekend.
Sususpesa, tja. Kallen, Henk bedankt
OOievaar, je pleit eerst voor meer groen-gelen bij de club; dat het een schande is dat bijv. Lems en Roeleveld 'weggejaagd' zijn. Nu zijn ze kennelijk van plan om Groenendijk met in het kielzog Valk en Gentile terug te halen en het is weer niet goed.
Daarbij komt nog dat Groenendijk nog niets heeft laten zien en je hebt hem al als verliezer weggezet. Net als Supusepa. Nog geen bal geraakt maar het is nu al triest volgens jou. Mag ik je herinneren aan de uitnodiging voor Jong Oranje van Jens Toornstra? Er zijn altijd verrassingen mogelijk en wie weet roept de hele voetbalwereld over een jaar wel hoe dom Ajaks geweest is om zo'n geweldige back gratis (denk ook even aan Elia trouwens) naar Den Haag te laten gaan. Laten we even wachten tot hij daadwerkelijk is aangetrokken en tot hij daadwerkelijk wat heeft laten zien in bijv. een oefenwedstrijd. We kunnen natuurlijk ook aan Jagersma vragen of het hem behaagt om jou persoonlijk om advies te vragen en om voorzichtig aan je uit te leggen dat Maxwell en Clichy helaas niet willen komen. Denk nou voor één keer even positief. Hadden ze bij NEC gedacht dat hun eigen jeugd (!) Nuijtinck het zo goed zou doen linksachter?
Kritisch volgen is goed, maar meteen alles wat zelfs nog niet eens vast staat overigens - het is maar een gerucht van het AD - veroordelen als waardeloos... Wil je nou serieus genomen worden of niet?
0
|
Vrijdag 14 mei 2010 om 12:49 uur |
Advertentie
Haagse Roel
Wordt het zo zoetjes aan niet eens tijd, om Kallen eens echt te vragen wat hij nou wil met de club? Of beter gezegd het project ADO. Of schijt iedereen in z'n broek voor die man. Met name de pers of wat er voor doorgaat, durft nooit eens een kritische vraag te stellen aan de man.
Is het nou zo ingewikkeld om hem te vragen waarom het z'on bende is? Waarom er met z'on begroting zo bedroefend slecht wordt gepresteerd? Waarom er zo veel overhead is? Waarom de RvC voortdurend op de plek van de trainer gaat zitten?
Dat er bij veel clubs gesneden dient te worden dat ontken ik niet, maar het valt ook niet te ontkennen dat bijna al die clubs boven ons geïndigd zijn. Vandaar mijn vrees. Het was afgelopen seizoen al volslagen brandhout, kan je nagaan wat het komende seizoen te gebeuren staat. Zou zeggen: doe de oogkleppen eens af.
Overigens ben ik fan van FC DEN HAAG en niet van FC Bestuur, wat uit ijdeltuiten, idioten en zakkenvullers bestaat. Maar werkelijk geen éne klote om de club geef.
Ach kerel, hoe is trouwens met je ......., je kan hier lullen als Brugman, het schiet niet op. Ik heb een GG hart, al ben ik al dertig jaar geen inwoner meer van die mooie stad achter de duinen ,de club heeft mij nooit losgelaten. Gisteren nog ff met mijn gezinnetje (mei vakantie) alles laten zien wat zo mooi is aan DH.
Maar goed, daar kopen we niets voor......je slaat de spijker op z'n kop met de vraag wat wil Kallen nou ......Nog niet zolang geleden mooie bla bla verhalen over "geen kaartje meer te krijgen en 2e ring" maar sindsdien geen zinnig verhaal van de beste man meer gehoord. Hij wordt omringd door mensen met voetbalkennis van een broodje bal.
Ik realiseer mij dat ik nu goedkoop scoor maar ik zou mijn oor maar eens ten luister leggen ( heb ik in het verleden al eerder aangegeven) bij types als Nijland , v.d Velde en vooral Munsterman..........Twente was pakweg 7 jaar geleden bijna failliet, stond net zoals wij bij de gemeente te bedelen.....en zie het resultaat!!!!!!!!!! Praten we over, met alle respect , over een club uit de achterhoek...
Wat wij graag moeten en willen zien is daadkracht, dat ontbreekt op ieder front in de huidige organisatie. Dat ontbreekt chronisch bij onze club.
Natuurlijk speelt de malaise in de economie een rol, maar die treft iedere club. Ik zie bij ons vooralsnog geen heldere lichten die hier creatief mee weten om te gaan.
0
|
Zaterdag 8 mei 2010 om 01:03 uur |
Ooievaar
Ondanks dat een enkeling er anders over denkt vind ik Van Laar echt de juiste vent voor de opleiding van de jeugd en verdere taken. Het is een intelligente, welbeschaafde man met een groot voetbalverleden als trainer zo ook kon hij aardig voetballen en heeft het tot het nederlands amateurteam geschopt.
Ik neem aan dat jij en ik het er over eens zijn dat Van der Kallen een prima zakenman is. Mede daarom kan ik me absoluut niet voorstellen dat hij geen lange termijnvisie heeft en achter de schermen niet reeds druk bezig is.
Ook ja-knikkers wil hij toch niet in zijn omgeving hebben. Uiteindelijk bepaalt hij dus wat heeft hij aan mensen die met hem meepraten?
Nee hoor Kees. Je hoort mij niet zeggen dat Van Laar bagger is. Maar ik sla mensen als Roelveld, Lems of Fraser hoger aan. Maar hij is in ieder geval een veel betere optie als Oscar van Alkemade. Is trouwens ook zeer ingenomen met zichzelf.
Op de aftrap zijn een hoop dingen voor verbetering vatbaar. Maar gelukkig zijn de resultaten niet al te beroerd uitgvallen. De A1 heeft zich na de winterstop behoorlijk hersteld, leek voor de winterstop nergens op met ondermeer een 10-0!!! nederlaag tegen Ajax(...)
De B1 heeft zich net weten te handhaven en de C1 heeft het ook behoorlijk gedaan.
Maar het streven moet altijd zijn dat alle standaard jeugdeltallen meedraaien in het linkerrijtje, en uiteraard doorstromen richting 1e selectie.
Het 2e is niet gedegradeerd voor het eerst, en heeft het behoorlijk gedaan door ondermeer 2x van PSV te winnen. Alleen weet ik niet of daar bij tijd en wijle niet het halve 1e werd opgesteld. Handhaving is natuurlijk het streven maar een minstens zo voornaam doel van het 2e is natuurlijk opleiden.
De club moet werk maken van opleiding en scouting zeker als je niet veel te besteden hebt. Als hij geen ja-knikkers om zich heen wil hebben wat ziet hij dan in hemelsnaam in Jagersma, Vierling en erkend plucheplakker als Rijenga? Wat hij daar namens ADO doet is mij volstrekt onduidelijk.
Er moeten persoonlijkheden worden binnengehaald, zoals Roeleveld, Lems, Henk Fraser, Vloet, Kila en Aad De Mos. Of minimaal geluisterd worden naar mensen met verstand van zaken. Jansma, Jol, Advocaat, Sylvia Toth, Winsemius, Braaksma als horecaman. Riemer v.d. Velde, Nol Hendriks voor de scouting, hoe ze dat nou opzetten?
Maar dat zie ik niet gebeuren, omdat die schijt hebben aan deze machthebbers, en dat is nou net niet de bedoeling. Daardoor staat alles stil. Ja er zijn plannen om de RvC te laten advisteren, maar zal niet verbaasd zijn als dat gewoon slippendragers zijn van die figuren die er nu zitten.
Atteveld de selectie laten samenstellen is lachwekkend, het gaat Kallen natuurlijk niet om die paar ton, die haalt hij zo uit z'n achterzak. Het gaat hem dat hij zich niet de wet laat voorschrijven door spelers en supporters. Daar valt echt wel wat voor te zeggen, maar je moet toch in het belang denken van de club, en nooit en te nimmer om je eigen ego. Want dan ben je rijk of niet niet geschikt.
We hadden al een selectie die kwalitatief weinig voorstelde, diezelfde selectie loopt leeg, enig idee hoe de selectie nu wel op sterkte wordt gebracht zeker in ogenschouw nemende dat er fors bezuinigd dient te worden. Wie daar de verantwoordig voor draagt?
Ik vrees dat men gewoon helemaal niets uitvoert, er is niemand met verstand van zaken en niemand die de koers uitzet. Juist omdat Kallen totaal geen verstand heeft van de voetbalwereld moet je je laten bijstaan door mensen die wèl verstand van zaken hebben. Maar dat staat zijn ego en dat van de Raad van Carnaval niet toe. Of dacht je dat Joop Munsterman het helemaal in z'n ééntje kampioen is geworden?
Ik vrees dat de zaak gewoon stil staat, en we straks bij Laakwartier wederom allerlei proefrotooi te zien krijgen, waardoor je hele voorbereiding wederom naar de vaantjes is, en we weer allerlei noodverbanden dienen aan te leggen in de winterstop. Dat kan je één hooguit twee keer doen, maar dat gaat geheid een keer helemaal mis. En dan degradeer je. Kallen wordt schadeloos gesteld door gemeente en laat je vervolgens steunen.
Tenzij(...)
Het is mooi weer, ik ga lekker naar buiten.
Kojak; ik mail je grote vriend, verheug me er op om je maandag te zien. Doe je je HCF pet op? anders herken ik je niet. Geintje
Gegroet,
Ooievaar
0
|
Woensdag 5 mei 2010 om 14:05 uur |
Ooievaar
Wanneer Jagersma dat heeft gezegd heeft Ooievaar alle reden om niet rustig te slapen. Dan heeft Jagersma namelijk nog steeds niet door wat de rol van de RvC is.
Jagersma moet met dit soort zaken niet naar buiten treden. Daarmee passeert hij de directie en die dient de spreekbuis van de club te zijn. Dus wanneer er een moet oprotten moet dat Jagersma zijn.
Je hebt inderdaad het gras voor m'n voeten weggemaaid. Een hele rake constatering. Ik wil het graag netjes houden.
Overigens hoop ik van harte dat ik er op alle fronten finaal naast zit. Ik zal buitengewoon blijmoedig de hoon van jou, Vincent en Kojak over me heen laten komen. Maar ook dat hoef ik jullie zeker niet uit te leggen (...)
0
|
Zondag 2 mei 2010 om 20:34 uur |
Ooievaar
#Ooievaar
Even zo een reactie op je shout want anders loopt Max zijn harde schijf vol.
Jij eindigt zoals ik ben begonnen: De spil waar het om draait is en blijft geld. Geld om van der Kallen af te kopen, geld om te investeren in een goed beleid.
En daar ga je weer fluitend aan voorbij.
Een ledenraad is in principe aardig gedacht maar dat werkt al nauwelijks bij de hondenclub waar ik lid van ben. En die heeft maar 250 leden. 250 zielen, 250 gedachten.
ADO (in potentie) 15.000 zielen = dus 15.000 gedachten. Soms maar licht verschillend maar ook pertinent oneens.
De oplossing zit mijns inziens alleen maar in de samenstelling van een RvC en de wil om er wat van te maken. En het heilig voornemen uit de pers te blijven en alle kritiek en lof binnenshuis te houden.
Dat laatste geloof ik absoluut niet in. Jagersma is net zo publiciteitsgeil als ' het licht' zo niet erger. Ze hebben met elkaar gemeen dat ze geen van beiden verstand van zaken hebben.
Natuurlijk weet ik dat we een ledenraad hebben, alleen gouden aandeel of niet ligt daar niet het mandaat of de feitelijke macht.
Het middel om je als club te ontdoen van Kallen & Co is natuurlijk geld, dat kost een paar miljoen, ja ben wel blond maar dat geld heeft de club niet op de plank liggen.
Dus zou je dat moeten lenen bij de gemeente. Terug te betalen incl. rente in pak'm beet 25 jaar. Ook de gemeente heeft belang bij een ADO wat succesvol is, dat straalt ook door naar hun ego, daar zijn dat soort jongens natuurlijk buitengewoon gevoelig voor. Het zijn net mensen.
Natuurlijk zal het de eerste periode een kwestie van bouwen zijn. Een periode van dertig jaar wanbeleid poets je niet zo maar even weg. Maar met mensen die echt hart voor de club hebben, en kennis van zaken hebben kan er mede door het stadion en locatie best iets heel moois gaan groeien en bloeien.
En vergeet niet dat het supportersprobleem niet meer speelt. We komen nu louter en alleen in het nieuws omdat de heren bestuurders er een tragikomedie van maken.
Bij het begin beginnen dus.
Overigens heb ik in de verste verte geen idee wat de machthebbers van plan zijn. Enige vorm van structuur is nog steeds niet te ontwaren.
Hoe de selectie er uit komt te zien. Atteveld op de achtergrond bezig met de selectie samen te stellen, dat zou toch zeer bijzonder zijn, ongeacht hoe je over de man denkt. Wie er gaan, wie er komt. Wie er voor de groep komt te staan. Kortom hoe het hele plaatje er uit komt te zien. Dadelijk komt de WK en ligt het hele zaakje weer plat.
Overigens prettige wedstrijd morgen, zou ontzetten mooi zijn als we nog een paar plekjes zouden kunnen stijgen, Hoef ik jou niet uit te leggen.
0
|
Zaterdag 1 mei 2010 om 22:03 uur |
Ooievaar
Mooi zijn we het er in ieder geval over eens dat we geen wrok naar elkaar toe koesteren. Al mag het best wel eens stevig gaan ben niet van suikergoed hoor. Geldt ook voor Kojak - door mij zeer gewaardeerd - maar we zijn het bijna nooit met elkaar eens, althans over het reilen en zeilen bij ADO. Maar ga met hem met alle genoegen een biertje drinken, of kom wel eens langs bij zijn kroeg in het leidse, ik werk daar namelijk.
Ik zie v.d. Kallen liever vandaag dan morgen gaan. Zoals je weet doet die man dit natuurlijk niet uit liefdadigheid, en dat hoeft ook niet voor de goede orde. Maar hem hoog verheven op een voetstuk plaatsen vind ik totaal niet aan de orde. Mark v.d. Kallen denkt alleen aan de BV van de Kallen, en dat hij ADO voor een appel en een ei - want daar hebben we het natuurlijk over in dit geval - heeft overgenomen daar zit natuurlijk een diepere gedachte achter. Die is namelijk doordat hij de gemeente van gezichsverlies en lastige vragen redt, krijgt hij natuurlijk wel een aantal vergunningen los om z'n eigen projecten op te zetten, c.q. uit te voeren al dan of niet bij de Binckhorst. En rijden volgend jaar de spelers wellicht in een Audi/VW rondt. Daar zou ik een stuk minder moeite mee hebben, als hij ons de supporters geen flauwekulverhalen op de mouw zou spelden, want daar ben ik niet van gediend. En kom je gewoon aan de beurt. Je kan onze club een echte volksclub niet op een achternamiddag leiden vanuit je stoel terwijl te geen benul hebt welke emoties er spelen binnen de club, laat staan bij de trouwe achternban. Voor sommigen is die club hun hele hebben en houwen(...) Overigens heb ik niet zoveel tegen de persoon v.d.Kallen maar ik geloof niet in het concept dat je als club van één man afhankelijk of in zeer grote mate afhankelijk bent. Het duurt zo lang het duurtl, Holland Sport of AZ het gaat een keer mis om wat voor reden dan ook. En als hij aan supporters vraagt wij zijn jullie dan wel? Dan geeft dat weinig blijk van inlevingsvermogen en respect voor je klanten.
Overigens heeft de gemeente er ruim vijftig miljoen ingestopt d.m.v. een loopplankfinanciering, bouw stadion en de opgetreden exploitatie tekorten toegedekt. Het valt de gemeente inderdaad te verwijten dat ze zich niet goed hebben laten adviseren of het wel z'on goed idee was om met v.d. Kallen in zee te gaan. Maar ja, ik snap natuurlijk donders goed dat gemeente dolblij was dat er een koper voor de club was, die ook nog met een mooi verhaal kwam.
V.d. Kallen laat zich bewust omringen door figuren die naar zijn pijpen dansen van kijk mij eens ff Jagersma, tot mislukte ijsmeester Vierling. Dat is een kwalijke zaak want deze ijdeltuiten staan het niet toe dat er mensen met voetbal know how binnen komen.
Ik pleit er nergens voor om directeuren -waar je naar mijn smaak geen donder aan hebt- om die zo maar op straat te gooien, maar het zou wel handig zijn om bestaande contracten net zoals dat bij spelers het geval is niet te verlengen, of desnoods via outplacement aan een andere baan te helpen. Daar zit inderdaad een kostenplaatje aan, maar de club wordt tot op de dag van vandaag dramatisch slecht bestuurd dus zo voort blijven modderen is geen optie. Ik hoef jou niet uit te leggen wat de concequenties zouden zijn als we zouden degraderen.
Overigens de jongens en meisjes die daar voor een modaal salaris hun werk doen op de administratie mogen van mij lekker blijven zitten hoor. Daar zitten niet de echte kosten natuurlijk. Waarom zouden wij eigenlijk een stadionmanager moeten hebben. Zo veel gebeurt er niet maar veel belangrijker vind ik dat dat stadion eigenomdom is van de gemeente, dus laten zij daar iemand neerzetten. Snijdt het mes aan twee kanten, die gemeente heeft er alle belang bij dat dat stadion goed wordt geëxlpoiteerd.
Ik pleit voor een hele andere constructie dan Kallen met z'n slippendragers.
Mijn oplossing is alsvolgt:
Sorry verkeerde toets. Maar mijn oplossing is alsvolgt:
Een ledenraad dus uit de geledingen uit de club zelf. Die alle touwjes in handen heeft. Dus die een trainer aanstelt en liefst ook een TD.
Die mensen dienen dan bv om de drie maande verantwoording af te leggen aan de ledenraad. Die ledenraad zou dan weer onder toezicht moeten staan van de gemeente als grootste sponsor. De leden uit die ledenraad zou je kunnen recruteren uit mensen die een ADO hart hebben, kennis van zaken hebben, er louter en alleen zitting hebben voor het welzijn voor de club, en geen financiële belangen er bij hebben of een dubbele agenda er op na houden.
Die leden zouden uiteraard ook uit de supporters geledingen gerecruteerd kunnen worden. Ik zou om iedereen scherp te houden om de vier jaar verkiezingen houden, door en voor de leiden. Als je een scc hebt dan zou je wat mij betreft lid kunnen worden. En gedraag je je niet als lid dan wordt je of geschorst of geroyeerd. Erg simpel wat mij betreft.
Doordat je de dagelijkse gang van zaken over laat aan de ledenraad ben je er in ieder geval van verzekerd dat je
A) tot op het bot gemotiveerde mensen aan het roer hebt staan die
alleen voor ogen hebben het welzijn van de club.Dat ze kennis van zaken hebben hoeft verder geen betoog. Dus en hart voor de club en know how!!
B) Je bent dan van het gedonder af dat de club een speelbal wordt
van allerlei passanten die opnieuw het wiel willen uitvinden,
maar bovenal toch bijzonder geïnteresseerd zijn om hun eigen
zakken zo snel mogelijk te vullen, en de supporters in vertwijfeling achterlatend.
Dan kan je naar mijn smaak de club op termijn naar een hoger peil brengen.
Door de catering eens aan gaan pakken, kijk eens naar het Twente model. Alles in eigen beheer, dat stimuleert de supporters alleen maar om wat extra's te nuttigen.
Scouting te professionaliseren, laten mensen met verstand van zaken eens rondkijken bij Heerenveen, Groningen of hun oor eens te luisten leggen bij Nol Hendriks.
Merchandise stroomlijnen. Het gaat er nogal amateurischtisch aan toe. Laten de juiste mensen eens kijken hoe een club als FC Köln dat aanpakt. Redelijk grote stad, ook geen topploeg, maar die genereren daar aardig wat inkomsten uit.
De gang van zaken op De Aftrap is ook voor verbetering vatbaar. Dus niet een houding tegen aspirant talenten van: wat kom je doen? liever niet. Maar enthousiaste, doch kundige mensen met een beetje empatisch vermogen. Kijk eens naar Sparta hoe zijn dat doen.
Nou zal je er wellicht niet aan ontkomen om voor bepaalde zaken expertise in te huren. Zoals eerder aangegeven. Huur een paar jongens in van Nijenrode, laat die op contractbasis werken, en laat zij zich eens bezighouden met merchandise en een plan opzetten om meer scc's aan de man te brengen. bij elk target wat ze halen geef je die gasten een bonus. Dus een win- win situatie.
Ga als club wervend te werk. Zet filialen op in de bollenstreek, Zoetermeer, Westland, en maak het aantrekkelijk voor de mensen om naar ADO te komen. Aondje ADO Den Haag? Ja graag!! Zet advertenties in de bladen in die betreffende gebieden. Leids Daglad. AD bollenstreek de plaatselijke sufferdjes enz enz. Geef kinderen onder de twaalf een ADO tenue kado. Je moet je de mensen een beetje kietelen.
Maar dan moet je dan wel wat voor doen, de mensen komen niet zo maar. Dus de handen uit de mouwen.
Maar het valt of staat met mensen in je organisatie met kennis van zaken of die willen adviseren.
Namen die me te binnen schieten zijn in willekeurige volgorde.
Jansma, Jol, Advocaat, Kila, Korevaar, van Vliet, Braaksma, Loek van Driel, Carlos Roeleveld, Lems, Pieter Winsemius.
Ik zeg niet dat je dit één twee drie kunt bewerkstelligen, en je hoeft het ook niet met me eens te zijn. Maar het zijn wèl oplossingen waar ik heilig in geloof.
Voor de club door de club. Je schijnt een financiële achtergrond te hebben, dan voldoe je waarschijnlijk aan de voorwaarden om penninmeester te worden. Asessment, en aan het werk dan maar.
Uiteraard nogmaals zal je Kallen en Co af moeten kopen, maar als je de gemeente daar echt enthousiast voor kan maken, dan kan je groeien als kool.
Succes valt en staat met goed beleid maken en dit ook durven uitvoeren.
Lang verhaal inderdaad, maar ik wilder er toch wel terdege serieus op ingaan.
Gegroet,
Ooievaar
0
|
Zaterdag 1 mei 2010 om 17:58 uur |
Nu online
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 22 | - | 46 |
2 | Excelsior | 22 | - | 42 |
3 | FC Dordrecht | 22 | - | 37 |
4 | SC Cambuur | 21 | - | 35 |
5 | ADO Den Haag | 21 | - | 34 |
6 | Den Bosch + | 20 | - | 33 |
7 | Roda JC | 21 | - | 33 |
8 | Graafschap | 20 | - | 32 |
9 | FC Emmen | 20 | - | 32 |
10 | Helmond Sp. | 21 | - | 31 |
11 | Telstar | 22 | - | 29 |
12 | FC Eindhoven | 21 | - | 26 |
13 | Jong AZ | 22 | - | 26 |
14 | TOP Oss | 22 | - | 25 |
15 | MVV Maastr. | 21 | - | 23 |
16 | VVV-Venlo | 22 | - | 22 |
17 | Jong Ajax | 21 | - | 21 |
18 | Jong PSV | 21 | - | 21 |
19 | Jong Utrecht | 20 | - | 13 |
20 | Vitesse | 22 | - | -8 |