Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: termijn

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 239
Volgende pagina

liefhebber

pajam schreef:

Het beeld dat jij schets is mijn inziens gedeeltelijk waar: Ja ADO Den Haag wilde spelers niet tegen een hoofdprijs behouden.
Nee, dat was niet gokken om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, dat is het resultaat van een ingestorte wereldeconomie (Waar het voetballerij zich ook niet aan kan ontrekken) en het feit dat onze mooie club nog miljoenen op de pof diende in te lossen.

Jij zegt, had voordat je het geld had om te investeren Bulykin aangetrokken voor een half miljoen. Had Derijck een salarisverhoging gegegeven waarvan zelfs van Seumeren rood op z`n kaken zou krijgen en krijg onrust in een selectie war de rest dan 1/4 van dat salaris verdiende.

A. Onrust door de scheve salarishuishouding
en
B. (belangrijker) ADO Den Haag kan dat niet betalen

Als we een spelers(Salaris) budget hebben van in totaal 4-5 miljoen (spelers salarissen moeten naar 30-35% van de totale omzet), kan je je niet veroorloven om dan 20-25% aan 2 spelers te besteden.
Hoe verkoop je dat aan Toornstra, W.Verhoek, Kum, Immers en cs?
conclusie laatste alinea om en nabij correct!
Dus moet je de omzet verhogen en meer geld genereren.
Sponsors en reclamegelden. Aan en verkoopbeleid. Het laatste is al genoeg besproken. Wie daar verantwoordelijk voor is ook!
Maar zeker niet de duimschroeven bij sponsors aandraaien en om ,direct, meer geld voor hetzelfde gaan vragen!
Hiermee doe je afbreuk aan de gedane lange investering van je sponsors.
Eindelijk gaat de investering renderen, komen er aanvullende eisen. Dat kan op termijn ook en werkt veel beter. Epansie op volume en daarna aan inhoud.
Als een sc op noord 100 kost en ze vragen het seizoen erna voor hetzelfde met 1? 2? 3? europees in vooruitzicht 175 verklaar je ze toch ook voor oplichters?? Dus bij slecht resultaat heb je genoegdoening ten aanzien van de nietgedane investering! Zo werkt het zonder echt een diehard ado hart. En zo zien sponsors dat. Puur zakelijk!!
Ja dat zet een negatieve spiraal met het oogpunt op de uit te voeren schuldensanering en het te voeren beleid.
lees marcelino/ooievaar. klopt allemaal.
En of het doorpakken heet of te maken heeft met visie, het is inherrent aan je product (spelersmateriaal en staf).
Waarom dan een luksik binnenhalen met zo`n salaris en bulykin uitonderhandelen. Derijck had in den beginnen niet zulke hoge eisen. Alleen speelde men blufpoker en zou hij met behoorlijk minder blij mogen zijn om bij ado te voetballen. En kum speelt er nu op in om dezelfde truc uit te spelen.
Mijn inziens volledig eens met marcelino...voor een dubbeltje....etc
Maar kom eens met een visie! Hoe zie jij dit beleid voor de toekomst uitpakken? Als we zo de kelder van de eredivisie naderen. Degradatie misschien. Jupilerlegue. 4 a 5000 man op vrijdag avond. Minder inkomsten maar dezelfde uitgave. Stadion en personeel wordt niet goedkoper. Stroom en gas idemdito. tv gelden dalen tot minimum.
Overtuig ons!
0
Dinsdag 28 februari 2012 om 12:47 uur

gillah

liefhebber schreef:

Als je het zakelijk bekijkt gaat het puur om management. Verstand van zaken, op zijn expertise, is er genoeg. Alleen in de voetballerij heeft hij samen met beiersbergen en steijn nul, nul ervaring. Als je in een dergelijk avontuur stapt zorg je op de eerste plaats dat je iemand op die positie neerzet die dat wel heeft! Wetzel had het maar was te mondig. Zie de afloop. Wat heeft wetzel nu zo verkeerd gedaan? Hij heeft wel kennis en expertise mbt contracten, salarissen, onderhandelingen transfermarkt en niet geheel onbelangrijk verstand van voetbal. En hoe is, ook hij, afgeserveerd? Weer 1.
Nee mvdk wil dit zelf doen met beiersbergen en de aankopen in overleg met steijn?????????? Sorry maar dat is hetzelfde als dat jij en ik morgen een reisburo gaan beginnen.(uitgaande van het feit dat dit ook niet jouw branche is buiten de jaarlijkse tripjes die je hebt gemaakt).
Welnu, lees het ad vandaag: mvdk, beiersbergen en steijn hebben wekelijks overleg. Dan vraag ik me af hoe en wie deze besprekingen op basis van kennis en knowhow op waarde inschat en hier een conclusie aan verbindt waarmee de club haar toekomstvisie kan bijstellen?
Dat is hetzelfde als de trainer van duindorp bij het bestuur moet komen, welke bestaat uit een timmerman en postbode, en onder het genot van een drankje de week bespreekt. (neem dit niet letterlijk, ik wil niemand tekort doen).
Een bedrijf, en je noemt zelf een begroting van 10 miljoen, kan niet op deze manier functioneren.
Nu, waarom kwam er voor de functie van wetzel (die het in mijn ogen niet zo slecht heeft gedaan, zie elia ,bodde etc etc) niemand terug??
Als je, bij invulling van deze functie, een goede besparing en misschien wel opbouw kappitaal (door aankoop/verkoop beleid) realiseert betaald de man zichzelf terug.
Als mvdk, die op en top zakenman is en dit echt wel weet, dit niet uitvoerd? Kan dit om 1 reden zijn:
- Ter bevordering van de eigen invloed en macht binnen de club.
Er waren mensen met een idee en visie. Allemaal afgeserveerd. En als ik namen noem komt daar weer discussie over en dat is niet waar het mij om gaat. Je kan ze zelf wel invullen!!
DUS MIJN MOTIVATIE ZOU BETEKENEN: MEER MENSEN BINNEN DE CLUB MET EEN STEM, GEZICHT EN DUIDELJKE TOEKOMSTVISIE GEBASEERD OP ERVARING, KENNIS EN EXPERTISE.
Of de directie van een voetbalclub het goed doet valt of staat met de prestaties van het eerste team. Dat maakt het erg lastig voor bestuurders. De financien kun je goed in de hand houden, maar een balletje binnenkant paal kan het verschil tussen 3 of geen punten betekenen. Als bij wijze van spreken John Verhoek al die ballen die hij van 5 meter naast of over schoot erin had gekregen stonden we nu 11e.

Korte lijnen, mensen die alles bepalen hoeft niet per se slecht te zijn, kijk maar naar Twente waar Munsterman en Van Der Laan (ook geen voetbalmannen) alle transfers doen. Bij ons gaat er flink wat mis maar dat los je niet zomaar op door meerdere een stem te krijgen.

Ik zou het liefste een goede scouting zien, een ervaren td zonder trainers ambities (Zoals die van PSV en Feyenoord) en een hoofd jeugdopleidingen die weet waar hij het over heeft. Dit kost echter geld, geld dat je niet op het veld kan hebben staan en dus (op korte termijn) ten koste van de prestaties van je eerste team gaan.
0
Dinsdag 28 februari 2012 om 10:32 uur

liefhebber

pajam schreef:

@ Ooievaar:

In ieder geval tof dat je even reageer!

Ik focus me gewoon op de feiten, wat iemand naast zijn werkzaamheden doet vindt ik interessant (zegt wel iets over de persoon), maar niet doosrlaggevend.

Voorlopig hoor ik wel een aantal theorien, maar daar doe ik persoonlijk niet veel mee.

En nee, in mijn ogen gaat het niet slecht sinds v/d Kallen er zit.
We zijn gepromoveerd, hebben Europees gespeeld, topclubs kopen bij ons, talenten vinden onze club weer een mooie stap en we hebben miljoenen gesaneerd.

Saneren dat overigens niet alleen via verkopen van spelers is gegaan, er is een hele hoop verandert in de gehele budgetering (salaris plafond): dure spelers eruit en die salarissen komen nooit meer terug. Dat is structurele bezuiniging, waar je geen ad hoc transferopbrengsten voor nodig hebt.

Er is een Stadionnaam-sponsor gekomen, wat die ook betaalt, daarvoor kregen we 0,0 en er zijn (ja door het vorige `wonder jaar` ) sponsoren bijgekomen.

Enige fout die ik zie is Steijn zijn wens vervullen. Op technische vlak moet er wat bijkomen (TD), die deze beslissingen beter kan nemen.
Steijn was (Echteraf) toch nog te onervaren, het was een goka, ook omdat Steijn dit vooral zelf graag wilde.
Sponsoren erbij?? Welk deel van het stadion kom jij? De businesstoelen zijn zeer zeer slecht verkocht! Er zijn sponsoren en stoelhouders weggelopen!! Persoonlijke afspraken waar oa mvdk persoonlijk bij betrokken was zijn gewoon weggegumd!! Jammer joh...en de groeten! Om persoonlijke redenen kan ik hierover verder geen inhoudelijke toelichtingen geven. Maar geloof me.....jij ziet verschillende zaken veel te positief!!
Als de man zo`n geweldig plan heeft liggen en daar mee de boer op gaat zal er toch echt wel een sponsor te vinden zijn voor het shirt? Nu noodgedwongen (ben ze wel heel dankbaar hoor) voor een min bedrag.
Saneren is 1........iets voor op lange termijn gezond maken is wat anders! Dus per saldo zal het nog moeten blijken of dit goed gaat uitpakken. Gelijk maar effe doorpakken....Steijn was goedkoop. Een TD gaat zn mondje roeren en dat is....hoef ik niet toe te lichten. Tenzij ze hem de baas kunnen zijn. Wordt dan dus een groentje.
Promotie was gewoon toeval.....kom op....wie???? Niemand had dat nog verwacht.
Europees voetbal komen er credits toe aan brom (kwal), bulykin, de belg en onze snelle links buiten. Deze zijn alle 3 GRATIS de deur uitgelopen. Mbt onze belg waren er genoeg momenten om bij te tekenen. Totdat mvdk blufpoker ging spelen en dereyck de onderhandelingen staakte. Kum heeft het spelletje nu ook in de gaten! Bulykin had in transferperiode slimmer moeten worden gehandeld. Op de laatste dag zij hij doei! Luksik verdient goed, over salarisplafond gesproken, maar bakt r helemaal niks van. Wie is hiervoor verantwoordelijk? Dan Ali.....? Huurspelers..verhoek..lalkovic=korte termijn visie.
Nu ook weer met mirado. ok het was geen topper. Maar de manier waarop????? Vraag maar eens rond naar de toonzetting van hun kant van het verhaal! De relatie met ado liep de laatste jaren steeds stroever! En wie gaat het nu doen??????? De 1 zn dood is de ander zn brood zeg ik dan maar. Op alle posities binnen de nv ado zie je steeds andere mensen. Hoe komt dat toch?? En dan gaan ze zich verschuilen achter een veto recht van de gemeente binnen de rvc.
Uberhaupt waarom denk jij dat de gemeente dit heeft gesteld als voorwaarde??
0
Dinsdag 28 februari 2012 om 00:12 uur

K.B

Maarja steijn eigelijk nog steeds een assistent trainer inruilen voor een andere assistent trainer lijkt me onlogisch, zowel op korte als op de lange termijn...
0
Maandag 27 februari 2012 om 22:38 uur

Bert

treb72 schreef:


Er wordt gekeken naar n functie verandering.
PSV Ajax model ex spelers die de lange termijn gaan bewaken zeker.

Moet die wel gaan inzien dat Höcher beter is dan Alie en Beugelsdijk naar Dordrecht sturen achteraf niet zo handig was.



0
Maandag 27 februari 2012 om 22:23 uur

Max

Max schreef:

Godzijdank. Sponsors die inspraak willen, alsjeblieft zeg. Ze dokken, vaak gevoed door clubliefde, en krijgen exposure terug. Een organisatie is niet te besturen met honderd inspraakclubjes.
Verder kunnen we wel lullig doen over zwarte cijfers, maar ik vind het een verademing dat we eindelijk een bestuurder met ballen hebben die aan de lange termijn denkt (EU, Griekenland). Dat hij niks wil uitgeven is onzin. Er zijn genoeg nieuwe spelers gehaald. Daarnaast voel ik me met het supportersbeleid van VdK weer klant ipv uitschot.

Nog even terug op het feit dat er genoeg spelers zijn gehaald: Het zijn wel totaal de verkeerde, daar ben ik het helemaal mee eens. Behalve het Oostblok-trio zijn er de afgelopen twee jaar bijna alleen maar miskopen gedaan. Eerst krijgt beginnend trainer John van den Brom carte blanche, vergissing nummer één, daarna denken commissarissen MvdK en PB dat ze het zelf wel kunnen, fout nummer twee. Zo`n gesprek met de spelersgroep moet bijv. ook gewoon door Cees Driebergen worden gevoerd en niet door mensen die als functie eigenlijk alleen een controlerende taak hebben.

Maar ik vind de kritiek op vdK veel te makkelijk. Dat hij alleen maar aan zichzelf denkt (is dat zo? En zo ja, wie dan niet??) en er zelf beter van wordt, onzin! Maarm stel wel een goede(! echt een goede, want op technisch vlak moet er echt een héle hoop gebeuren) TD aan.
0
Maandag 27 februari 2012 om 09:45 uur

marcellino

Aad schreef:

Ik lees geen wedstrijd maar bekijk hem.

Daarnaast geef ik al meer dan 30 jaar leiding aan diverse financiële afdelingen van diverse bedrijven. En tot mijn schade en schande heb ik moeten ervaren dat een slechte sfeer op de afdelingen, ook al zaten er goede mensen, fnuikend was voor de prestaties, het werktempo, ziekteverzuim, etc.
Dat is een kenmerk dat je bij alle bedrijven (en betaald voetbal is ook een bedrijf) terugziet.

Nogmaals: Spelers zoals Lex en Jens (die verleden jaar ook door jou bejubeld werden) kunnen niet plots niet meer voetballen.
En natuurlijk lopen er binnen de selectie mindere spelers maar wanneer de sfeer goed is trekken die zich op aan de rest of worden hun fouten door anderen gecorrigeerd.
en ter aanvulling

een bedrijf heeft protocolen
een bedrijfsbeleid en een visie.

als je als medewerker je daar in verdiept heb je geen leidinggevende nodig.
tuurlijk je moet een aanspreek punt hebben.
laten de spelers zich nu eens verdiepen in wat ze wel en wat ze niet kunnen,ze hebben toch niet zo een korte termijn geheugen dat ze ineens niet meer weten hoe ze moeten voetballen.
het is puur een mentaliteits kwestie kan je het niet opbrengen dan moet je weg wezen niets meer en niets minder
0
Zondag 26 februari 2012 om 11:47 uur

Advertentie

g

Kees schreef:

Maar op wat voor manier? Steijn eruit (is niet mijn keuze) of een ervaren vent als TD aanstellen?

Nogmaals: ik probeer me in Van der Kallen te verplaatsen. Heeft al tig bedrijven gezond gemaakt door keiharde ingrepen. Vooralsnog is het heel rustig.
Steijn heeft geen overwicht op de groep, en te weinig (tactische) bagage. Dat los je niet op met een TD.

Op de lange termijn heb je wel een TD nodig, maar op dit moment heb je alleen maar iemand nodig die die gasten gemotiveerd krijgt en het team weer aan het VOETBALLEN krijgt.
0
Zaterdag 25 februari 2012 om 20:46 uur

Mike

Kees schreef:

Klopt ook best wel wat je schrijft maar volgens mij is er absoluut geen sprake van een wisseling van de wacht. Het gaat mij er meer om dat een TD alle neventaken van Steijn uit handen neemt en van adviezen voorziet. Overigens was en is Steijn mijn keuze ook niet maar ik probeer het wel van twee kanten te beoordelen.

Je hoort en leest er werkelijk helemaal niets over en je weet dat bij onze club bijna alles uitlekt. Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat er bij de directie of R.v.C. maar een seconde over wordt nagedacht.
Ik snap dat men geen geld meer wil uitgeven en er geen garanties zijn dat een nieuwe trainer het op korte termijn beter zal doen.
Aan de andere kant zie je het elftal momenteel volledig wegglijden en veranderen onze bejubelde talenten tot amateurs.

Jongens als Toornstra, Chery, Visser en Immers zullen straks zonder enige twijfel naar een andere club willen verkassen omdat ze stilstand/achteruitgang in hun ontwikkeling zien.
Geen perspektief onder Steyn! Resultaat: weg investering! Want een speler van een degradant kost weinig.
Je ziet dat er bij Heerenveen spelers willen blijven omdat er een aansprekende trainer kom.
0
Maandag 20 februari 2012 om 13:02 uur

bufkes

janjazz37 schreef:

Begrijp al die negatieve shouts over Visser niet zo goed.
Ik vind hem zeer talentvol en hij heeft `t de laatste wedstrijden op een voor hem vreemde positie best goed gedaan.
Op die positie is Ammi natuurlijk de eerste keuze; Visser kan in dat geval heel goed in het centrum spelen. Acht hem daar beter dan N`toko.
Jammer dat Smolarek (niet fit?) nog niet in de basis heeft gestaan.
Over Lalkovich heb ik geen mening. Heb die jongen nooit in aktie gezien/
Zou zeggen, geef hem een kans.

Opstellen van Ali blijft een vreemde zaak.

Heb wel veel vertrouwen voor Excelsior
Ben het wat betreft Visser met je eens, een jonge talentvolle speler die op meerdere posities inzetbaar blijkt. Is eigenlijk geen verdediger maar nood breekt wet, als middenvelder moet echter nog wel de handelingssnelheid flink worden verbeterd maar dat komt van zelf !
Bijkomend voordeel is dat deze speler niets tot weinig heeft gekost en op termijn een volgende stap, lees transfergeld zou kunnen opleveren, kan gaan maken.
0
Vrijdag 17 februari 2012 om 16:09 uur

Nu online

Dennis72, Brian, wiegah070, KickOff, Haraldberg1, pwr, yesyes, den haag, ypenburg070 en 146 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 239
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Jari Vlak Daryl van Mieghem Juho Kilo

Laatste wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Telstar
1-1
20 september 2024

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Jong FC Utrecht
27 september 2024 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 FC Den Bosch 7 - 16
2 Excelsior 7 - 14
3 Helmond Sp. 7 - 14
4 Jong PSV 7 - 11
5 FC Eindhoven 7 - 11
6 Telstar 7 - 11
7 Graafschap 6 - 10
8 Jong AZ 6 - 10
9 FC Volendam 7 - 10
10 Jong Ajax 7 - 9
11 FC Dordrecht 7 - 9
12 Roda JC 7 - 9
13 FC Emmen 7 - 8
14 ADO Den Haag 7 - 7
15 TOP Oss 7 - 7
16 MVV Maastr. 7 - 6
17 VVV-Venlo 7 - 5
18 SC Cambuur 6 - 4
19 Vitesse 7 - 4
20 Jong Utrecht 6 - 2