Welkom in de shoutbox, gast
B1905
Kees schreef:
Liever niet op mijn tekst quoten. Wordt lastig voor sommige telefoonlezers zo`n lange lap tekst.
Liever niet op mijn tekst quoten. Wordt lastig voor sommige telefoonlezers zo`n lange lap tekst.
Mocht het werkelijk waar.zijn dan is mag Je toch blij zijn dat die fontijn weg is. Maar Wang geeft.wel toe dat een AD de hele dag aanwezig moet zijn. Met andere woorden, werken voir je geld. Hahaha niet meer dan normaal vind ik.
![]() |
Vrijdag 6 maart 2015 om 19:28 uur |
Kees
Hui Wang reageert vanuit China op vertrek van Maarten Fontein
ADO Nieuws, Nieuws
6 maart, 2015
Maarten Fontein stapte afgelopen woensdag op als directeur van ADO Den Haag. Hij gaf er zijn verhaal bij, over inperkingen van zijn gezag en onmogelijke eisen. Hui Wang heeft inmiddels uitgebreid gereageerd vanuit China. Ook Haaglanden Voetbal kreeg de antwoorden op prangende vragen.
Bent u nog steeds een gelukkig man, nu u inmiddels meer dan een maand de eigenaar bent van ADO Den Haag?
,,Ja natuurlijk, het elftal is nu al vijf wedstrijden ongeslagen. Dat maakt mij heel erg blij.â€
Afgelopen woensdag vertrok Maarten Fontein plotseling als algemeen directeur. Daar moet u zich tot zorgen om maken?
,,het was een grote verrassing voor mij. Maar het is Maarten Fonteins eigen beslissing. Ik heb hem niet weggestuurd. Hij heeft de club verlaten, zonder ADO Den Haag de tijd te geven een nieuwe directeur te vinden. Hij veroorzaakte daarmee de problemen.â€
Maarten Fontein liet weten, dat u het hem onmogelijk maakte om te blijven. Zo zou hij op de wedstrijddag als eerst in het stadion moeten zijn en als laatste moeten vertrekken. Naar verluidt zou zijn vrouw dat niet zo leuk vinden.
Maar dat vind ik normaal. Hij wilde een heel groot salaris en zo’n wedstrijddag is de belangrijkste dag voor ADO. Als hij de grote man wil zijn die verantwoordelijk is, dan moet hij dan op zijn werk zijn. Het is hetzelfde als een kapitein die op zijn schip moet zijn.â€
Maar waarom waren er zoveel beperkingen in zijn contract?
Maarten heeft ons een versie van het contract gepresenteerd, dat al door hem was ondertekend. Hij wilde dat wij het zo zouden ondertekenen. Nadat de overdracht was voltooid, hebben wij ontdekt, dat veel dingen die hij ons verteld had, niet correct waren. In het begin hadden wij de hoop, dat wij ADO zouden kunnen helpen te groeien, gebaseerd op zijn kennis. Maar toen kwamen wij erachter, dat hij niet eerlijk was geweest en hij zijn kennis over ADO en de Nederlandse wet heeft gebruikt in zijn eigen voordeel. Niet voor ADO Den Haag en niet voor ons. Zodoende konden wij hem niet langer de vrije hand geven. Ik heb geleerd, dat men in Holland een uitdrukking heeft dat zegt ‘Er bestaat niet iets als een beetje vertrouwen. Of je hebt 100 % vertrouwen, of je hebt 0 % vertrouwen. Op het laatst hadden wij niet veel vertrouwen meer in hem.â€
Maar waarom gaf u hem toch een contract?
,,In de eerste plaats, Maarten Fontein gebruikte zijn kennis van de wet en de verschillen tussen die van Nederland en China en maakte zijn eigen contract. Dat leverde een situatie op, waarin wij gedwongen werden hem een contract te geven wat hij maar wilde. En wat ik al eerder zei, hij tekende zelf het contract waarin stond dat hij 27.000 euro per maand zou ontvangen en gelijk voor drie jaar zou tekenen. Hij zei tevens, dat dit verlangd salaris al 30% lager lag, dan zijn normale honorarium. Wij hadden toen al onze twijfels, maar om ADO in alle rust de operatie van de overname te kunnen vervolgen, waren wij bereid zijn condities te accepteren. Maar terwijl het contract nog definitief moest worden gemaakt en getekend, liet Maarten Fontein in de media al weten, dat hij een driejarig contract had getekend.
Wang, met rechts Maarten Fontein
Wang, met rechts Maarten Fontein
.
Toen wij nader onderzoek deden, kwamen wij erachter, dat de hoogte van het salaris dat hij vroeg, niet gebruikelijk is voor een club als ADO Den Haag, maar liefst twee keer zoveel. Wij kregen ook de signalen, dat de mensen in Nederland verbaasd waren over zijn verlangd salaris en dat – volgens de Nederlandse wet – na drie jaar zijn contract automatisch zou worden omgezet in een definitief contract. Wij wilden daarover met hem praten, maar volgens Fortuin is het in Nederlands gebruikelijk dat een mondelinge overeenkomst al bindend is.
En omdat wij respecteren wat in Nederland gebruikelijk is en Chinezen niet willen terugkomen op hun woord, zijn wij toch akkoord gegaan met het contract. Maar als hij voor ADO Den haag wil werken met zo’n groot salaris, dan moet hij ook resultaten halen. Op die manier zou hij zijn grote salaris dat hij wilde hebben kunnen terugverdienen. Maar natuurlijk alleen als hij zou voldoen aan enkele normale targets. Maar ik heb nu sterk de indruk, dat hij beter is in het vragen om geld, dan te bedenken hoe hij geld kan verdienen voor de club.â€
In de Nederlandse media verscheen in januari van dit jaar het bericht, dat het uw opdracht was om de Raad van Commissarissen op te heffen. Is dat juist?
,,Dat is totaal bezijden de waarheid. Zoal u weet, moest de afgelopen zomer de Gemeente Den Haag akkoord gaan met de overname. Ik heb toen de burgemeester ontmoet en hij vroeg mij intern niet teveel te wijzigen bij ADO Den Haag. Ik ben daarmee akkoord gegaan en dat heb ik ook aan de Raad van Commissarissen laten weten.
Het was dus mijn bedoeling om de organisatie onveranderd te laten, zoals met de gemeente overeengekomen was. In ieder geval voor de eerste periode. Later zou dan beoordeeld worden of het nodig was andere mensen aan te trekken. Maar Maarten Fontein liet mij – net enkele dagen voor mijn komst naar Nederland – weten, dat de complete Raad van Commissarissen wilde aftreden omdat zij niet wilde werken met een Chinese eigenaar. Dat gaf mij geen andere keus.
Na de vergadering met de RvC, hoorden wij van één van de leden, dat Maarten hen had verteld, dat ik wilde dat zij zouden aftreden, omdat ‘de Chinezen allemaal nieuwe leden voor de Raad van Commissarissen wilden hebben’. Eén van de leden vernam via de ochtendkrant, dat de Chinezen wilden dat hij wegging. Vreselijk. Dat was een complete leugen. Ik had gehoopt, dat zij allen zouden willen blijven, want dat had ik de burgemeester ook toegezegd. Toen ik vernam, dat het een list van Maarten Fontein was, was ik bijzonder geschokt.â€
Was dit de eerste ‘slechte’ ervaring met Fontein?
,,Nee, de eerste twee twijfels ontstonden tijdens zijn trip naar China in januari. Wij hoopten, dat hij een businessplan zou presenteren, zodat wij in staat waren om geld te investeren in ADO Den Haag. Er waren nog maar twee weken te gaan in de transferperiode, zodat wij zeer snel moesten handelen. Maar Marten had niets voorbereid. Alleen zijn eigen contract. We hebben hem de hele dag gegeven om zijn businessplan te maken, maar hij kon dat niet produceren. Daarom hadden wij niet genoeg tijd meer om een voorstel neer te leggen – met betrekking tot de transferperiode in januari – bij de ‘board of directors’ van United Vansen
In de Haagse media verscheen echter het bericht, dat Fontein de man was, die – gedurende zijn trip naar China – de overname heeft gered.
,,Nonsens. Het grootste gedeelte van het geld was al betaald voordat hij naar China kwam. Bij de onderhandelingen met betrekking tot het overmaken van het geld is hij helemaal niet berokken geweest.â€
Wordt de nieuwe directeur van ADO Den Haag een Chinees of iemand gezonden vanuit China, nu de eerste heeft gefaald? Maarten Fontein suggereerde zoiets.
,,De nieuwe directeur wordt natuurlijk iemand uit Nederland. ADO Den Haag is een Nederlandse club. Vanaf het allereerste begin wilde ik dat ADO geleid zou worden door een Nederlandse directeur. Omdat ik een nieuwkomer ben in Nederland, heb ik wat tijd nodig om de alles te leren kennen over de situatie hier en de Nederlandse mensen. Maar ik ben ervan overtuigd, dat wij zeker een geschikte persoon vinden om deze job te doen.â€
En moet de nieuwe directeur ook gaan werken onder de nieuwe strikte regels, die u ook aan Maarten Fontein heeft voorgelegd?
,,Natuurlijk niet. Als hij wil werken voor een normaal salaris, kan hij ook werken onder normale omstandigheden. Maar wij blijven van mening, dat hij de gehele dag aanwezig moet zijn als de club thuis speelt. Dat is toch normaal, of niet?
© Haaglanden Voetbal
Reacties van onze lezers
0 Geplaatste reacties
![]() |
Vrijdag 6 maart 2015 om 19:21 uur |
marcellino
GroenGeleGroninger schreef:
Waar zijn die mensen dan die wat willen betekenen voor ADO?
Waar zijn die mensen dan die wat willen betekenen voor ADO?
heb jij advocaat voor de overnamen elke thuis wedstrijd op de tribune zien zitten dan.
heeft advocaat niet gezegd dat hij een functie wil bekleden of liegt advocaat???
wil jol niet komen omdat hij niet kan samen werken met fontein.
heeft advocaat niet gezegd dat hij een functie wil bekleden of liegt advocaat???
wil jol niet komen omdat hij niet kan samen werken met fontein.
![]() |
Vrijdag 6 maart 2015 om 18:58 uur |
marcellino
MTB schreef:
Ik begin er zo langzamerhand wel in te geloven dat het een goeie zaak is dat Fontein weg is.
Als je zo links en rechts de geluiden hoort van binnen de club was het echt een dictator en is het de vraag of hij er voor ado zat of voor FCfontijn. Ook hoorde ik geruchten dat hij er gewoon keihoord uitgekickt is en niet zelf opgestapt is en dat die 16 punten verzonnen zijn om gezichtsverlies te voorkomen.
Helaas nog geen namen gehoord maar onder de beoogde opvolgers schijnen ook bekende en grote namen te zitten. ben benieuwd.
Ik begin er zo langzamerhand wel in te geloven dat het een goeie zaak is dat Fontein weg is.
Als je zo links en rechts de geluiden hoort van binnen de club was het echt een dictator en is het de vraag of hij er voor ado zat of voor FCfontijn. Ook hoorde ik geruchten dat hij er gewoon keihoord uitgekickt is en niet zelf opgestapt is en dat die 16 punten verzonnen zijn om gezichtsverlies te voorkomen.
Helaas nog geen namen gehoord maar onder de beoogde opvolgers schijnen ook bekende en grote namen te zitten. ben benieuwd.
beste MTB.
ik heb nog nooit ergens gezien in een bedrijf die wil groeien en het liefst zo snel mogelijk dat er een directeur binnen komt die het op de lieve manier doet.
meestal krijg je een troubleshooter die een selectie gaat maken.
tuurlijk zijn de medewerkers niet tevreden ze werken voor een habbekrats en dan komt ineens fontein binnen.
maar even voor de duidelijkheid we zijn geen liefdadigheid instelling we zijn een bedrijf die naar de beste 5 plekken van de eredivisie wil. en ja dan moet er gemaaid en geoogst worden.
ik heb nog nooit ergens gezien in een bedrijf die wil groeien en het liefst zo snel mogelijk dat er een directeur binnen komt die het op de lieve manier doet.
meestal krijg je een troubleshooter die een selectie gaat maken.
tuurlijk zijn de medewerkers niet tevreden ze werken voor een habbekrats en dan komt ineens fontein binnen.
maar even voor de duidelijkheid we zijn geen liefdadigheid instelling we zijn een bedrijf die naar de beste 5 plekken van de eredivisie wil. en ja dan moet er gemaaid en geoogst worden.
![]() |
Vrijdag 6 maart 2015 om 13:23 uur |
marcellino
Kees schreef:
Ik begrijp goed dat Fontein zich niet als loopjongen laat gebruiken. En gelijk heeft ie. Echter nu is ie in alle opzichten ADO in een kwaad daglicht aan het zetten.
In mijn beleving net zo zwak als Wetzel (het Volkskrant-interview kort voor zijn ontslag) en Stein (ik kom nooit meer bij ADO) in zijn reactie.
Ik begrijp goed dat Fontein zich niet als loopjongen laat gebruiken. En gelijk heeft ie. Echter nu is ie in alle opzichten ADO in een kwaad daglicht aan het zetten.
In mijn beleving net zo zwak als Wetzel (het Volkskrant-interview kort voor zijn ontslag) en Stein (ik kom nooit meer bij ADO) in zijn reactie.
fontein krijgt een papier voor zich waar staat hoe hij moet werken.
daar is hij het niet mee eens.
dan kan je daar met elkaar over in gesprek.
dat is niet gebeurd fontein heeft gelijk zijn conclusie getrokken ,los ervan dat fontein misschien in zijn optiek gelijkt heeft zegt dit wel wat over hoe hij betrokken is bij ADO.
Als je het echt goed voor hebt met ADO ga je tot de laatste snik door om zoveel mogelijk van je plan eruit te krijgen ,nu is hij weg gelopen en laat veel mensen die het in hem zagen zitten in de kou staan.
daar is hij het niet mee eens.
dan kan je daar met elkaar over in gesprek.
dat is niet gebeurd fontein heeft gelijk zijn conclusie getrokken ,los ervan dat fontein misschien in zijn optiek gelijkt heeft zegt dit wel wat over hoe hij betrokken is bij ADO.
Als je het echt goed voor hebt met ADO ga je tot de laatste snik door om zoveel mogelijk van je plan eruit te krijgen ,nu is hij weg gelopen en laat veel mensen die het in hem zagen zitten in de kou staan.
![]() |
Vrijdag 6 maart 2015 om 13:01 uur |
EagleForce
1905 schreef:
Volgens EagleForce komt het allemaal wel goed en moeten we ons niet druk maken het bedrijf valt niet om, nee dat niet maar voorlopig zijn we terug bij af.
Volgens EagleForce komt het allemaal wel goed en moeten we ons niet druk maken het bedrijf valt niet om, nee dat niet maar voorlopig zijn we terug bij af.
Klopt, komt ook goed, gewoon positief zijn.
En we zijn zeker niet terug bij af............we hebben een nieuwe eigenaar die ambities heeft om hogerop te komen. vd Kallen, die overigens destijds de club heeft gered, was daar verder klaar mee. Die had er genoeg inzitten en wilde niet verder alleen investeren.
Ook de 2 gehuurde spelers zijn een direct gevolg van Wang`s inmenging.
Enige is dat we en directeur kwijt zijn die niet met de nieuwe baas wilde werken, maar daar hebben we afgelopen jaren al genoeg van gehad, directeuren.
We zijn dus zeker NIET terug bij af collega-supporter!
En we zijn zeker niet terug bij af............we hebben een nieuwe eigenaar die ambities heeft om hogerop te komen. vd Kallen, die overigens destijds de club heeft gered, was daar verder klaar mee. Die had er genoeg inzitten en wilde niet verder alleen investeren.
Ook de 2 gehuurde spelers zijn een direct gevolg van Wang`s inmenging.
Enige is dat we en directeur kwijt zijn die niet met de nieuwe baas wilde werken, maar daar hebben we afgelopen jaren al genoeg van gehad, directeuren.
We zijn dus zeker NIET terug bij af collega-supporter!
![](https://www.clubachterdeduinen.nl/media/images/smileys/wink.gif)
![](https://www.clubachterdeduinen.nl/media/images/smileys/thumb.gif)
![]() |
Donderdag 5 maart 2015 om 16:04 uur |
Advertentie
Ron001
EagleForce schreef:
Denk dat je dit tegen Wizard moet zeggen, ik vroeg namelijk hetzelfde als jij om te komen met feiten
Denk dat je dit tegen Wizard moet zeggen, ik vroeg namelijk hetzelfde als jij om te komen met feiten
![](https://www.clubachterdeduinen.nl/media/images/smileys/very-happy.gif)
![](https://www.clubachterdeduinen.nl/media/images/smileys/very-happy.gif)
![](https://www.clubachterdeduinen.nl/media/images/smileys/thumb.gif)
![](https://www.clubachterdeduinen.nl/media/images/smileys/smoke.gif)
Ja sorry deze vraag was voor Wizzard...
Maar moet nu werken... Laten we ons nog niet al te druk maken zolang we geen goed onderbouwde critiek hebben!! Nu zijn het allemaal aannames!! En daar krijg je geen rechter van overtuigd!!!!
Maar moet nu werken... Laten we ons nog niet al te druk maken zolang we geen goed onderbouwde critiek hebben!! Nu zijn het allemaal aannames!! En daar krijg je geen rechter van overtuigd!!!!
![]() |
Donderdag 5 maart 2015 om 15:14 uur |
Johannes
Club Achter de Duinen schreef:
Nieuwsbericht op Club Achter de Duinen:
Kramer en Van Duinen terug op training
Michiel Kramer en Mike van Duinen waren donderdag weer terug op het trainingsveld.
Lees het nieuwsbericht
Nieuwsbericht op Club Achter de Duinen:
Kramer en Van Duinen terug op training
Michiel Kramer en Mike van Duinen waren donderdag weer terug op het trainingsveld.
Lees het nieuwsbericht
Prima! Maar was Henk F. er ook weer bij? Ik vond de timing van het ziek thuis zijn vervelend. Ik dacht: het zal toch niet... Fontein weg, Fraser ook? Maar waarschijnlijk zie ik spoken.
Op dit moment past het ook om even credits te geven aan H@@genees, tot nu toe heeft hij gelijk waar het gaat om die overname.
en Marcellino: als iemand een club koopt met als doelstelling voor de prijzen spelen, dan kan dat alleen maar werken als je `all-in` gaat en tientallen miljoenen er in pompt. En zelfs dan moet je geduldig zijn: bij PSG, Chelsea en Manchester City heeft het ook jaren van investeren gekost voordat ze konden oogsten. Als je er half zacht in gaat, a la Vitesse of zelfs zoals Monaco... dan wordt het een grote deceptie met een heel groot risico op ellende achteraf als de Chinezen er weer vanaf willen omdat het toch niet zo leuk is.
Ik ben van heel enthousiast nu echt terug bij er niet in geloven. Helaas.
Op dit moment past het ook om even credits te geven aan H@@genees, tot nu toe heeft hij gelijk waar het gaat om die overname.
en Marcellino: als iemand een club koopt met als doelstelling voor de prijzen spelen, dan kan dat alleen maar werken als je `all-in` gaat en tientallen miljoenen er in pompt. En zelfs dan moet je geduldig zijn: bij PSG, Chelsea en Manchester City heeft het ook jaren van investeren gekost voordat ze konden oogsten. Als je er half zacht in gaat, a la Vitesse of zelfs zoals Monaco... dan wordt het een grote deceptie met een heel groot risico op ellende achteraf als de Chinezen er weer vanaf willen omdat het toch niet zo leuk is.
Ik ben van heel enthousiast nu echt terug bij er niet in geloven. Helaas.
![]() |
Donderdag 5 maart 2015 om 13:02 uur |
jajoh
Kijk, je kunt het ook zo zien dat Fontein ook een galbak is door de club zo van de 1 op andere dag in de stront te laten zakken. Hij kan wel op elk mogelijke televisie en radio kanaal zijn verhaal doen hoe zielig hij is omdat ie moest werken voor zijn geld, feit blijft dat HIJ gisteren is opgestapt en dat HIJ nu verantwoordelijk is voor de paniek en chaos.
Over een paar dagen zit meneer Fontein weer op een warm eiland want dan heeft hij overal zijn verhaal kunnen doen.
Over een paar dagen zit meneer Fontein weer op een warm eiland want dan heeft hij overal zijn verhaal kunnen doen.
![]() |
Donderdag 5 maart 2015 om 12:09 uur |
gillah
DHFC070 schreef:
Het blijft doodzonde want we hadden eindelijk een zwaargewicht op de "hoogste" positie binnen de organisatie en er was eindelijk bestuurlijke rust. Westerwoudt kan ik verder lasting beoordelen maar dat het geen zwaargewicht is ala Fontein lijkt me duidelijk.
Wat op het moment achterblijft is een stuurloos schip met 0 directeuren en 1 RVC lid. Iets wat we in deze periode nou net niet kunnen gebruiken aangezien we sportief nog niet veilig zijn en in deze periode het geraamte moet worden gezet voor volgend seizoen. Nu ga je onzekere maanden tegemoet en zie ik de paniekaankopen en vreemdelingen legioen al verschijnen in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.
Als je zo tussen alle stukken en interviews van de media doorleest was het grote probleem voor Fontein de 16 extra speciale voorwaarden bij het nieuwe driejarige contract wat voor hem is opgesteld vanuit China. Als je dit moet geloven waren Wang en Fontein er kwa zijn salaris wel uit.
Voorwaarden:
1. Als eerste op de club zijn en als laatste weggaan
Dit vind ik niet zo`n hele gekke voorwaarden al is het wat ouderwets. Je bezet als algemeen directeur de hoogste positie binnen de organisatie (hierarchie) en moet het goede voorbeeld geven
2. Fontein mocht niet meer met de media praten.
Een algemeen directeur moet zich nooit uitlaten over sportieve en technische zaken en op dat gebied op de achtergrond blijven. Echter zijn er altijd zaken die leidschap vragen over andere onderwerpen en dan is het vreemd als je hem nooit in beeld zou zien.
3. Geen visie verkondigen via de officiele kanalen.
Ik ben een groot voorstander van transparantie, openheid en duidelijkheid. Via de officiele kanalen kan ik nog begrijpen alleen toch vind ik dat de achterban en sponsoren wel het nodige mee mogen krijgen van het beleid.
4. Sportief vlak dit seizoen 8e en volgend seizoen 5e.
Om deze doelstelling te bewerkstelligen is toch wel een behoorlijke geldinjectie nodig. Over het benodigde bedrag waren Wang en Fontein het duidelijk niet eens. Voor ons verder lastig te beoordelen.
5. Voor bijna iedere beslissing een handtekening nodig vanuit China.
Wie betaald die betaald is natuurlijk geen hele gekke gedachte. Maar dagelijks een club runnen met meer dan 5000km afstand is natuurlijk niet te doen zelfs niet met de moderne communicatie middelen.
6. ?
7. ?
8. ?
9. ?
10. ?
11. ?
12. ?
13. ?
14. ?
15. ?
16. ?
Het blijft doodzonde want we hadden eindelijk een zwaargewicht op de "hoogste" positie binnen de organisatie en er was eindelijk bestuurlijke rust. Westerwoudt kan ik verder lasting beoordelen maar dat het geen zwaargewicht is ala Fontein lijkt me duidelijk.
Wat op het moment achterblijft is een stuurloos schip met 0 directeuren en 1 RVC lid. Iets wat we in deze periode nou net niet kunnen gebruiken aangezien we sportief nog niet veilig zijn en in deze periode het geraamte moet worden gezet voor volgend seizoen. Nu ga je onzekere maanden tegemoet en zie ik de paniekaankopen en vreemdelingen legioen al verschijnen in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.
Als je zo tussen alle stukken en interviews van de media doorleest was het grote probleem voor Fontein de 16 extra speciale voorwaarden bij het nieuwe driejarige contract wat voor hem is opgesteld vanuit China. Als je dit moet geloven waren Wang en Fontein er kwa zijn salaris wel uit.
Voorwaarden:
1. Als eerste op de club zijn en als laatste weggaan
Dit vind ik niet zo`n hele gekke voorwaarden al is het wat ouderwets. Je bezet als algemeen directeur de hoogste positie binnen de organisatie (hierarchie) en moet het goede voorbeeld geven
2. Fontein mocht niet meer met de media praten.
Een algemeen directeur moet zich nooit uitlaten over sportieve en technische zaken en op dat gebied op de achtergrond blijven. Echter zijn er altijd zaken die leidschap vragen over andere onderwerpen en dan is het vreemd als je hem nooit in beeld zou zien.
3. Geen visie verkondigen via de officiele kanalen.
Ik ben een groot voorstander van transparantie, openheid en duidelijkheid. Via de officiele kanalen kan ik nog begrijpen alleen toch vind ik dat de achterban en sponsoren wel het nodige mee mogen krijgen van het beleid.
4. Sportief vlak dit seizoen 8e en volgend seizoen 5e.
Om deze doelstelling te bewerkstelligen is toch wel een behoorlijke geldinjectie nodig. Over het benodigde bedrag waren Wang en Fontein het duidelijk niet eens. Voor ons verder lastig te beoordelen.
5. Voor bijna iedere beslissing een handtekening nodig vanuit China.
Wie betaald die betaald is natuurlijk geen hele gekke gedachte. Maar dagelijks een club runnen met meer dan 5000km afstand is natuurlijk niet te doen zelfs niet met de moderne communicatie middelen.
6. ?
7. ?
8. ?
9. ?
10. ?
11. ?
12. ?
13. ?
14. ?
15. ?
16. ?
In onze westerse, kapitalistische wereld is het niet gebruikelijk dat dit soort dingen in een arbeidsovereenkomst staan. In een arbeidsovereenkomst staat voor welke functie iemand wordt aangenomen, hoeveel uur hij moet werken, wat het salaris is, hoeveel vakantiedagen hij krijgt, wat zijn pensioenopbouw is etc. Hoe hij zijn werk precies moet uitvoeren staat niet in het contract maar hoogstens in de functieomschrijving. Er spreekt niet veel vertrouwen uit om dit soort trivialiteiten in het arbeidscontract te zetten. Bovendien zou hij in theorie kunnen ontslagen worden als hij de voorwaarden uit het contract zou overtreden. Bij het niet goed uitvoeren van een functieomschrijving is dat veel ingewikkelder.
![]() |
Donderdag 5 maart 2015 om 10:54 uur |
Nu online
Renearmand56, fcdh-middennoord, ADO079, James, pajam, opper, TheMariner, Haraldberg1, Bleek, Dang3r, fcdh-denhaag, Jk23 en 360 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 24 | - | 49 |
2 | Excelsior | 24 | - | 45 |
3 | Den Bosch + | 24 | - | 42 |
4 | FC Dordrecht | 24 | - | 41 |
5 | SC Cambuur | 24 | - | 41 |
6 | ADO Den Haag | 24 | - | 40 |
7 | Graafschap | 24 | - | 37 |
8 | Roda JC | 24 | - | 36 |
9 | FC Emmen | 23 | - | 35 |
10 | Helmond Sp. | 23 | - | 35 |
11 | Telstar | 24 | - | 32 |
12 | FC Eindhoven | 24 | - | 32 |
13 | MVV Maastr. | 24 | - | 29 |
14 | Jong AZ | 24 | - | 29 |
15 | TOP Oss | 24 | - | 26 |
16 | VVV-Venlo | 24 | - | 25 |
17 | Jong Ajax | 23 | - | 24 |
18 | Jong PSV | 24 | - | 21 |
19 | Jong Utrecht | 23 | - | 14 |
20 | Vitesse -27 | 24 | - | -5 |