Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: bedrijven

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 26
Volgende pagina

Petah

Ano-Niem schreef:

Grappig dat iedereen het businessplan wil zien en eigenlijk eist dat Manders verantwoording aflegt aan de supporters voor het zakelijke reilen en zeilen binnen de club.

Een BVO is tegenwoordig gewoon een bedrijf, met dien verstande dat er amusement wordt geleverd, er veel emotie hangt aan het bedrijf van supporters en samenleving en je assets op een veld staan en geen vaste waarde hebben. Bottom Line: je hebt kosten en uitgaven en die moeten in lijn zijn. Voor geld kun je bij sponsoren en banken terecht, of je verkoopt je assets.

Driekwart van de supporters snapt toch geen reet van het businessplan, maar beperken zich tot makkelijke kreten als, "maak het parkeren gratis", "zorg voor gratis OV" en "dump de chinees"

Ik ben er van overtuigd dat Manders er met de beste intenties zit en dat hij keihard werkt om het iedere dag beter te doen. Je ziet veranderingen en die zijn niet altijd even goed, maar geef ze een kans.
Een vergeet a.u.b. bedrijven als KPN, AEGON en Siemens. Die hebben gewoonweg geen interesse om een clubje als ADO te sponsoren. De exposure is minimaal, het afbreukrisiso is enorm en ze willen zich verbinden aan een club die meedoet om prijzen, overeenkomstig het merk dat ze zelf zijn.
.
Wat maak jou daar zo van overtuigd en aangezien hij elk jaar met stevige tekorten kampt doet hij het helemaal niet zo best t feit dat je van veen aanneemt getuigd van weinig ambitie

Het is heel makkelijk om maar steeds te roepen bedrijven hebben geen interesse supporters dit en dat

Als dat nou zo zou wezen heb je geen commerciële man nodig feit is er gebeurd al jaren niks meer kwa populairiteit zijn we de 5e club van Nederland
Als je daar niet veel mee kan doe je het toch niet goed of heb je weinig ambitie
0
Vrijdag 10 augustus 2018 om 13:05 uur

DHFC070

Leetje schreef:

Meer dan de oude begroting en wat losse tweets en uitspraken hebben we niet gezien van Manders. En dat terwijl ieder succes breed wordt uitgemeten door hem. Denk je werkelijk dat als hij een plan had hoe hij de begroting van ADO sluitend gaat maken hij dat niet aan ons allemaal gepresenteerd had?

Nee ik vermoed eigenlijk er is geen plan omdat men intern te hard bezig is met alle problemen op te lossen die er zijn. Men komt er gewoon niet aan toe. Als het plan er wel is neem ik mijn woorden terug. Waar kan ik het inzien?
Het plan bestaat uit een bierfiltje welke hij bij een interview met Haaglanden voetbal heeft gepresenteerd. Samenvattend meer seizoenskaarten en losse tickets zet geen zoden aan de dijk we moeten spelers goedkoop opvissen en deze met veel winst verkopen.
Moet zeggen met transfers zijn inderdaad de grootste klappen te maken maar een tekort van 4 miljoen jaarlijks dichten met transfers? Zelfs met het afgelopen seizoen, wat het beste in jaren was, lijkt dit niet te gaan lukken laat staan dat je niet ieder jaar het beste seizoen in jaren hebt....

Moet Marcellino wel gelijk geven in het feit dat de club ook in de steek wordt gelaten door de supporters en sponsoren werkelijk niemand loopt warm voor Ado. Dit is ook meteen de reden waarom je aan de inkomstenkant geen linkerrijtje club bent maar halverwege het rechterrijtje.

Wij als supporters hebben hier ook wel een belangrijk aandeel in. Als je iedereen om je heen altijd maar hoort zeuren en zeiken over de club denk je als nieuwe supporter ook niet van kom laat ik eens naar dat stadion gaan.
Vandaar dat ik over het algemeen zo positief mogelijk probeer te doen. Alleen de laatste paar weken lukt mij dit ook niet en dat komt met name door al die gladde-aal communicatie. Duidelijk tendens in de huidige maatschappij, het bedrijfsleven zit er tegenwoordig vol mee en er blijft maar nieuwe aanwas komen.

Ik zie overigens nog wel een nieuwe bron van inkomsten. Misschien moet Manders maar eens seminars gaan geven over Den Haag bij bedrijven in de regio met een afsluitende netwerk borrel. Daar komen de kwaliteiten van de meeste marketing figuren het best tot hun recht.
0
Vrijdag 10 augustus 2018 om 12:43 uur

Ano-Niem

Grappig dat iedereen het businessplan wil zien en eigenlijk eist dat Manders verantwoording aflegt aan de supporters voor het zakelijke reilen en zeilen binnen de club.

Een BVO is tegenwoordig gewoon een bedrijf, met dien verstande dat er amusement wordt geleverd, er veel emotie hangt aan het bedrijf van supporters en samenleving en je assets op een veld staan en geen vaste waarde hebben. Bottom Line: je hebt kosten en uitgaven en die moeten in lijn zijn. Voor geld kun je bij sponsoren en banken terecht, of je verkoopt je assets.

Driekwart van de supporters snapt toch geen reet van het businessplan, maar beperken zich tot makkelijke kreten als, "maak het parkeren gratis", "zorg voor gratis OV" en "dump de chinees"

Ik ben er van overtuigd dat Manders er met de beste intenties zit en dat hij keihard werkt om het iedere dag beter te doen. Je ziet veranderingen en die zijn niet altijd even goed, maar geef ze een kans.
Een vergeet a.u.b. bedrijven als KPN, AEGON en Siemens. Die hebben gewoonweg geen interesse om een clubje als ADO te sponsoren. De exposure is minimaal, het afbreukrisiso is enorm en ze willen zich verbinden aan een club die meedoet om prijzen, overeenkomstig het merk dat ze zelf zijn.
.
0
Vrijdag 10 augustus 2018 om 12:35 uur

Leetje

JB schreef:

Wow, een hoop minder stoelen op de hoofdtribune door ze verder uit elkaar te zetten en dan straks claimen dat de bezettingsgraad flink omhoog is gegaan.
Want o, o, o, wat loopt de verkoop van die stoelen hartstikke goed.

Zie hier de typische marketing manager aan het werk om aan zijn persoonlijke scorecard te werken.

Lijkt een beetje op zeggen dat je de beste shirtsponsor-deal uit de geschiedenis gesloten hebt, zonder er bij te vertellen dat je voor dat bedrag ook de naamgeving van het stadion erbij hebt verkocht.
Zodat je per saldo voor shirt + stadion flink minder geld binnen krijgt.
Het lijkt erop dat de kritische geluiden hier Manders hebben bereikt en dat hij nu met een goed nieuwsshow is begonnen over het verbouwde stadion, verkochte stoeltjes en niet te vergeten de enorm populaire Zhang. Die niet meer over straat kan in China. Maar zoals iemand anders al stelde onder het Zhang bericht: waarom is er dan nog geen webshop in het Engels en Chinees?? Hoe gaan we dan al die merchandise verkopen aan die 1 miljard Chinezen? En waarom is Manders niet op handelsmissie nu in China om Chinese bedrijven te interesseren om ADO te sponsoren??

Geen woorden maar daden Manders. Praten over de Chinese potentie helpt niet. Iets doen waaruit concreet blijkt dat we stappen maken wel.
0
Vrijdag 10 augustus 2018 om 10:21 uur

JB

jajoh schreef:

Ga jij ff op zijn stoel zitten dan. Jij en een paar anderen worden al panisch bijbrengen naam Manders. Maakt niet uit wat ie zegt.
Wordt helemaal niet panisch van de naam Manders.

Ben wel al 30 jaar bezig om bedrijven uit de shit te halen en dan herken je de steeds terugkerende patronen in het handelen en praten van mensen in bepaalde functies.

Het produkt dat marketing mensen het allerbeste verkopen is zichzelf....
0
Vrijdag 10 augustus 2018 om 10:13 uur

Leetje

JB schreef:

En dat is volgens mij nu net waar de schoen wringt bij Manders.

Hij is voor hij bij ADO kwam nooit algemeen directeur o.i.d. geweest, maar heeft juist altijd een commerciële functie gehad

1994–2001 Commercial Manager / ABN-Amro
2001-2002 Interim Manager HQ
2002-2005 Manager Sales, Business Development & Marketing / Euler Hermes
2005-2008 Sales Director / Atradius
2008-2011 Commercial Director / Graydon
2011-2011 Managing Director / ADO Den Haag
2011-2014 Managing Director / FMT Vastgoedbeheer
2014-2015 Commercial Director / Vesting Finance

Verder op zijn LinkedIn:
- uitgebreide marketing en sales ervaring in B2B en B2C
- ervaring in zowel strategie als uitvoering
- uitgebreid netwerk in de Benelux

Je zou dus verwachten dat hij de weg naar de sponsors moeten weten....
Klopt, het commerciële aanvalsplan zal dus van Manders moeten komen en niet van Van Veen. Ik schat Manders dus zwaarder in. In het lijstje staat een van mijn ex werkgevers en weet dat Manders echt wel wat kan. Geen hoogvlieger hoor maar een voldoende en wete hoe het zakelijk werkt. En daarom snap ik ook niet waarom hij niet met een goed doordacht plan komt. Als je naar de sponsoren kijkt van de meeste clubs zie ik daar geen grote multinationals op staan (bron: http://www.sportnext.nl/berichten/alle_cijfers_en_sponsors_van_de_18_eredivisieclubs_in_het_seizoen_2017_201

Het zijn allemaal lokale wat grotere bedrijven maar niet de absolute top (dus niet niveau Shell of Siemens). Daarvan zijn er in onze regio echt heel veel. Die moeten we toch aan ons kunnen binden. Met het juiste plan en de juiste man....
0
Donderdag 9 augustus 2018 om 15:33 uur

Advertentie

liefhebber

Aad schreef:

Ik weet niet hoe oud je bent, maar sedert 1982, toen de shirt-reclame in het betaald voetbal werd ingevoerd, is ADO op zoek geweest naar een grote shirt-sponsor.
Manders kan de plannen van alle vorige bestuurders uit de kast trekken en tot de conclusie komen dat een sponsor als Afas (groot softwarehouse) voor ADO nog nooit haalbaar is geweest. En dat heeft niets met regionaal te maken want Afas zit ergens bij Amersfoort in de buurt.
En het zal best iets meer kunnen zijn dan Cars Jeans maar staar je er niet op blind.
Prima punt Aad.. Sinds 1982 is de exposure van ADO nooit zo groot geweest. In positieve zin van het woord. Er is enorme progressie geboekt in zowel aantallen als samenstelling van supporters die de gang naar het stadion weer hebben gevonden. Ik durf te stellen dat een hype aanstaande is. Zeker onder de jeugd leeft ADO als nooit tevoren. Deze ontwikkeling heeft gewoon meer tijd nodig. Zeg zelf.... ooit in het zuiderpak zoveel kids gezien? Gezinnen? Dit bied kansen. Kansen om sponsoren te triggeren hier voordeel uit te halen. Hen te laten meeliften op het sportieve, maar zeker op het sociaal maatschappelijke aspect. Laten we eerlijk zijn.... Je kan weer zeggen...ik ben voor ons ADO
Je merkt dat er veel meer sympathie is ontstaan voor de club.
Dus er liggen weldegelijk mogelijkheden de inkomsten kant te versterken. Pas dan kan je investeren op het veld. AZ is een goed voorbeeld. Na de bank affaires van Scheringa bijna failliet. Nu misschien de 3e club van Nederland. Financieel gezien. En dat is niet alleen te danken aan Afas. Het is beter te analyseren wie en hoe de commerciële speerpunten zijn ontplooid. Er is vast een masterplan geweest.
Wat hebben wij? Mensen die in het zuiderpark tijdperk hun kansen hebben gehad, grotendeels mislukt, afgeserveerd, en inmiddels weer in het zadel geholpen en aan het roer gezet.
Wat hebben we nodig? Netwerkers, Pioniers, Marketing goeroes. Een masterplan. Hoeft geen eagon te zijn. Out of de box denken. Gericht op de doelgroep. Internationale bedrijven. B2B ........ de poort naar het Oosten. China...... En vice versa....... de poort naar Europa. Je mogelijkheden liggen daar waar anderen deze niet kunnen bieden.


0
Donderdag 9 augustus 2018 om 14:18 uur

Leetje

Aad schreef:

Ik weet niet hoe oud je bent, maar sedert 1982, toen de shirt-reclame in het betaald voetbal werd ingevoerd, is ADO op zoek geweest naar een grote shirt-sponsor.
Manders kan de plannen van alle vorige bestuurders uit de kast trekken en tot de conclusie komen dat een sponsor als Afas (groot softwarehouse) voor ADO nog nooit haalbaar is geweest. En dat heeft niets met regionaal te maken want Afas zit ergens bij Amersfoort in de buurt.
En het zal best iets meer kunnen zijn dan Cars Jeans maar staar je er niet op blind.
Ben 46 Aad en loop zelf ook al meer dan 20 jaar mee in het zakenleven. De commerciële kant, niet de financiële om eerlijk te zijn.

Jij hebt een beetje last van het calimero-effect: zij zijn groot.... Ik geloof namelijk WEL dat als je als volksclub voor een dubbeltje bent geboren toch een kwartje kan worden! Waarom zouden wij geen AFAS achtige sponsor (ik noem even een veel grotere softwareclub uit onze regio: Exact....) aan ons kunnen binden. Maar ja, dan moeten we wel (daar kom ik weer, ik weet het ik val in herhalingen) met een gedegen plan komen en met een goed aanbod voor dergelijke bedrijven. En dat aanbod moet worden gedaan door een man of vrouw van datzelfde corporate niveau. Maar helaas ik zie noch dat plan noch de mens van niveau bij onze club.

Maar sorry, kan niet bestaat niet!!
0
Donderdag 9 augustus 2018 om 13:03 uur

Mike

marcellino schreef:

J3 begint met onzin .maar daar achter aan zeg je wel fat succes wel kan helpen.nou geloof mij succes en bekendheid is nummer 1 voor sponsors.sponsoren uit liefdadigheid is in den haag uitgestorven. Dus als wij grote sponsors willen bonden dan zou je stelselmatig in het linkerrijtje moeten voetballen of via een externe geldschieter met een markt buiten Nederland een samenwerking aan gaan en laat dat laatste nu gebeurd zijn.
Nogmaals als je club 3 jaar lang op alles gekort heeft om zwarte cijfers te maken krijg je op den duur de klappen om je oren.en ik vind dat deze klappen goed zijn opgevangen door Manders en consorten.tuurlijk het kan altijd beter maar we zijn op de goede weg.
Volgens mij klopt dat. Een sponsor gaat het natuurlijk oa om naamsbekendheid maar succes en imago zijn voor de grote bedrijven veel belangrijker. Grote namen als Shell, Opel of Aegon hoeven niet te sponseren om naamsbekendheid.
Als ADO 4 jaar achter elkaar Europees voetbal haalt of de finale van de KNVB beker zullen er echt meer bedrijven toehappen.
Op dit moment zal er niet één groot bedrijf geïnteresseerd zijn omdat de club afhankelijk is van UVS. Zolang de Chinezen het heft in handen hebben zul je alleen maar kleine visjes vangen.
0
Woensdag 8 augustus 2018 om 17:12 uur

Leetje

liefhebber schreef:

Past in profiel en ziet vast een zakelijke win win met oogpunt op onze Chinese vrienden. En weet ook feilloos hier potentiële sponsoren en benodigde marketeers voor te vinden. Nu nog een business plan en kennismaking gesprek op poten zetten met onze ad.
Of zullen we dit ook zelf doen?
Mensenhandel en commerciële zaken zijn nu eenmaal mijn business.
Ze is een zwaargewicht, heeft wellicht niet heel veel met voetbal? Maar ze zou toch wel op persoonlijke titel wat bedrijven uit de (groene) energie, uitzendbranche en IT moeten kunnen aanspreken? Ik gok op zo maar 2 sponsoren per maand erbij. Target: groei van sponsorgeld 1 miljoen per jaar. Geven we haar een percentage van haar omzet en een leuke leasebak.

Dat plan laten we haar natuurlijk zelf maken. Van Manders en Remco hoeven we dat niet te verwachten. Dat is er al 2 jaar niet.
0
Woensdag 8 augustus 2018 om 16:50 uur

Nu online

Erik070, GroenGeelHart070, Swaber, denhaagmufc en 313 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 26
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Juho Kilo Daryl van Mieghem Alex Schalk

Laatste wedstrijd

Logo TOP Oss Logo ADO Den Haag
1-5
4 oktober 2024

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Roda JC
18 oktober 2024 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Den Bosch + 9 - 18
2 Helmond Sp. 9 - 18
3 Excelsior 9 - 17
4 Graafschap 10 - 16
5 FC Eindhoven 9 - 15
6 FC Dordrecht 9 - 15
7 Telstar 10 - 14
8 FC Volendam 9 - 13
9 Roda JC 9 - 13
10 FC Emmen 9 - 12
11 Jong PSV 9 - 11
12 Jong AZ 9 - 11
13 ADO Den Haag 9 - 11
14 Jong Ajax 9 - 10
15 SC Cambuur 9 - 10
16 MVV Maastr. 9 - 8
17 VVV-Venlo 9 - 8
18 TOP Oss 9 - 8
19 Vitesse -6 9 - 4
20 Jong Utrecht 9 - 4