Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: sponsor

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 28
Volgende pagina

DHFC070

Mike schreef:

Je praat wel erg gemakkelijk over ‘marketing-mannetjes’. Tuurlijk zijn het voornamelijk ‘mannetjes’ die bij hun aanstelling vertellen dat ze voor hun baas wel even veel geld gaan verdienen. Dat is waar je ze op kunt aanvallen, hun arrogantie. Maar iedereen weet inmiddels ook dat er amper nog groeimogelijkheden zitten in de sponsor-inkomsten. Het aanbod aan sponsor- en reclame-mogelijkheden is enorm gegroeid. Ik ben al ruim 20 jaar sponsor en vindt het nog steeds leuk omdat ik me verbonden voel met de club. En inmiddels betaal ik 5x zoveel als die 20 jaar geleden. Ik zie ieder jaar sponsors vertrekken en erbij komen. Je kunt je inkomsten pas essentieel laten groeien als je een multinational als sponsor hebt. Bij ADO? Kansloos!
Goed te lezen dat je na al die jaren nog een trouwe sponsor en supporter bent. Hulde daarvoor!

Verder heeft JB natuurlijk gewoon gelijk en heeft Manders alles stelselmatig beter doen overkomen dan het was. Het is immers maar net hoe je het verpakt naar de buitenwereld. Gelukkig zijn er ook nog zat mensen die hier wel doorheen kunnen prikken.

Denk aan de grootste sponsordeal ooit. Het betreft wel een package-deal en brachten voorheen meerdere sponsoren niet een groter bedrag op voor dezelfde sponsoring? De bezettingsgraad hoofdtribune omhoog maar daarvoor wel de capaciteit met 1/3 is vervangen door een tafeltje? En zo kun je er nog velen meer verzinnen.

Mbt je regel over een multinational als sponsor ben ik het absoluut niet met je eens. Juist de sponsoren daaronder en een grote business club kunnen van goudwaarde zijn. Waarom denk je dat de sponsorinkomsten al jaren lang met tonnen tegelijk dalen? 1 blik naar de hoofdtribune en je weet het antwoord. Oke dit enkel ophangen aan Manders is niet eerlijk want heel het China verhaal heeft hier een groot aandeel in.

Manders zijn doelstelling was om binnen 3 jaar de eigen broek op te houden. Een jip en janneke evaluatie kan zijn dat hij een 20% te grote broek aan heeft. Kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat hij daarom "weggepromoveerd" is naar de KNVB.
Opgeruimd staat netjes ben benieuwd welke passant we nu weer aan het roer krijgen die enkel oog heeft voor de korte termijn lees eigen belang, wat ik ergens ook nog wel kan begrijpen aangezien je er toch max 2 a 3 jaar zult zitten.
0
Vrijdag 2 augustus 2019 om 11:12 uur

Mike

JB schreef:

Het grote probleem is dat wat je bespaart nooit opweegt tegen het bedrag dat de sponsoring achteruit is gegaan tijdens het fantastische bewind van Marketingmannetje Manders.

In de jaarrekeningen moet je goed tussen de regels doorlezen, maar als er staat dat de totale omzet (zonder transfers) omlaag is gegaan, terwijl er ook staat dat de inkomsten uit wedstrijden, horeca en televisiegelden zijn toegenomen dan zijn het dus de "beste sponsordeals ooit" die de gapende gaten in de begroting veroorzaken.

Vergeet niet dat de begroting van 15 miljoen nog steeds hetzelfde is als in de laatste jaren van vd Kallen en dat er toen zwarte cijfers geschreven werden.
Ook Wigt lukte dat nog min of meer.

Pas toen Marketingmannetje Manders Cars binnen haalde als vervanger van Basic Fit èn Kyocera samen en vervolgens ook nog eens Basic Fit als rugsponsor wist te vervangen door Munt Hypotheken zijn we als club in het begrotingsravijn gelazerd.
Je praat wel erg gemakkelijk over ‘marketing-mannetjes’. Tuurlijk zijn het voornamelijk ‘mannetjes’ die bij hun aanstelling vertellen dat ze voor hun baas wel even veel geld gaan verdienen. Dat is waar je ze op kunt aanvallen, hun arrogantie. Maar iedereen weet inmiddels ook dat er amper nog groeimogelijkheden zitten in de sponsor-inkomsten. Het aanbod aan sponsor- en reclame-mogelijkheden is enorm gegroeid. Ik ben al ruim 20 jaar sponsor en vindt het nog steeds leuk omdat ik me verbonden voel met de club. En inmiddels betaal ik 5x zoveel als die 20 jaar geleden. Ik zie ieder jaar sponsors vertrekken en erbij komen. Je kunt je inkomsten pas essentieel laten groeien als je een multinational als sponsor hebt. Bij ADO? Kansloos!
0
Vrijdag 2 augustus 2019 om 10:04 uur

Ooievaar

rijswijk hoekpolder schreef:

Hoe en wat zou jij anders doen ZONDER geld in de knip?
Door een goed scoutingapparaat op te zetten. Dat verdient zichzelf vele malen terug. Kan je ook een speler goedkoop halen en duur doorverkopen. Schijnt erg ingewikkeld te zijn om oud spelers aan te spreken, als je zelf niet de moeite neemt om de eigen tribune af te komen.

Haal gerust eens de stofkam door je personeelsbestand. Zitten er veel voor veel geld en weten heel goed te maskeren wat ze uitvoeren. Dit leidt i.i.g. niet tot een goede selectie, een grotere sponsor, of een substantiële aanwas van het sponsorbestand, best wel leeg op de ere. Een prima Jeugdopleiding, veel betere afdeling commerciële zaken, of een goede AD met een goed functionerende RvC.

Neem nu het lachwekkende gehannes met de invulling van de positie van de AD terwijl zwaargewicht en droomkandidaat Kees Jansma zich beschikbaar stelt.

Als je dat gewoon een beetje normaal invult allemaal dan verkoop je heel wat meer scc`s dan die 5100. Wat natuurlijk heel erg matig is. Oh dat is waar ook, geen scc cultuur. Tijden veranderen, zeker als je een nieuw stadion bespeelt.

Dit is lachwekkend. Een elftal wat geen of nauwelijks restwaarde heeft. Van een al lang versleten keeper tot een spits die niemand meer wil hebben. Al heb ik voor Kramer wel een zwak, want die doet waar hij zelf zin in heeft en trekt zich van de hele wereld niets aan. Was in het verleden een kanjer, maar dat was toen. Nu is het maar afwachten. Al hoop ik dat hij zijn draai weer vindt, maar niemand wil hem -meer- hebben...

Nu weer een probleemgeval wat overal voor ellende zorgt, dus hier ook, daar hoef je geen psycholoog voor te zijn, en keeper nummer zoveel van PSV. Voorlopig komt van die versterkingen waar Van As mee zwaait weinig terecht. Oh ja, de transermarkt is nog open tot 31-08.

Dat zijn mijn aanbevelingen. Maar er zitten er veel te veel binnen de club die een club binnen de club vormen en geen donder presteren. Dan krijg je dus 5e rangs paniek aankopen al dan niet op huurbasis. Valt werkelijk geen lijn in te ontdekken. Hopelijk wordt het bij Utrecht vanavond verlengen bij 41 en worden ze naar 112 strafschoppen uitgeschakeld...

0
Donderdag 1 augustus 2019 om 19:09 uur

Eagle187

Max schreef:

Een jaar geleden Veerman, nu Wehrmann. Wat voor soap wordt dat nu weer dan?
V en W gehad. X en Y zullen wel niet bestaan, gaan we volgend jaar voor Zeeman.... Nieuwe sponsor?
0
Woensdag 31 juli 2019 om 23:05 uur

rd..

pajam schreef:

Er zijn genoeg clubs die al decennia met minder geld meer voor elkaar krijgen.

Persoonlijk denk ik wél dat er commercieel meer uit de club te halen is. Maar in tegenstelling tot hoe het altijd gegaan is (en wellicht altijd gaat bij BVO`s), geloof ik in beginnen met budgetteren naar wat er binnenkomt (en niet gokken op transfers, zeker niet als ADO Den Haag zijnde die helemaal geen historie van hoge transfersommen vangen heeft!).
Als binnen budget blijven betekent dat we 15e worden, dan is dat wat het is.

Vervolgens aan commercie kant bewuster partners (sponsors) aan je binden; als er Cars Jeans op je stadion en je shirt staat, kan je niet verwachten dat Mercedes en Oger ernaast willen staan!

Aan ticketing kant kan je door de waarde rondom een wedstrijd te verhogen, meer publiek trekken ; meer buiten de stadion, meer in het stadion & meer voor én na de wedstrijd creëren.

Ik geloof oprecht dat je met ADO Den Haag een sponsor van het niveau va AEGON binnen kan trekken, maar je moet dan wel iets aan de (merk)beleving doen. Ook ben ik overtuigd dat je 15.000 stoelen wekelijks kan vullen met een achterland zoals die van Den Haag, maar ook hier moet je beleving creëren.

Kunnen we een top-5 club ? Binnen 5 á 10 jaar niet, maar we kunnen zeker meevechten rondom de 10e plaats én nog iets groeien in omzet & toeschouwers, zonder gekke dingen te moeten doen.

Maar wie ben ik
Nou je hebt een verhaal waar je over na hebt gedacht, niks mis mee.

Je hebt gelijk over de uitstraling van de sponsor. Een ondernemer die niet al te best te boek stond qua duurzaamheid bovendien, maar dat even terzijde. Het is een naam waarvan veel nu niet zullen zeggen: "o nou, als hij erin stapt dan doe ik ook mee!"

En zo gaat het al jaren. En ik denk dat het niet gaat veranderen. Er zit aan de omzetkant te weinig rek. En kosten reduceren kun je maar eenmalig echt goed. Dan misschien zwarte cijfers, maar hoelang?
0
Maandag 29 juli 2019 om 13:07 uur

pajam

rd.. schreef:

Hoe moeilijk is het nou van DH een draaiend geheel te maken?

Ik denk echt héél moeilijk. Relatief weinig sponsorinkomsten. En als ik zie dat kaartjes voor 5 eu van de hand gaan (reclame een tijdje terug)... Dan denk ik: Sja, dan wordt het een moeilijk verhaal!

Hoeveel rek zit er nog op? Ook niet veel meer, dat denk ik echt. De marge waarbinnen alles moet gebeuren is echt buitengewoon krap.

Met Cars Jeans was een sponsordeal afgesproken waar we trots op konden zijn. Beter dan ooit. Hopelijk wordt dat enigszins zichtbaar in de jaarcijfers. Maar het gaat ons niet naar de zwarte cijfers tillen gok ik.
Er zijn genoeg clubs die al decennia met minder geld meer voor elkaar krijgen.

Persoonlijk denk ik wél dat er commercieel meer uit de club te halen is. Maar in tegenstelling tot hoe het altijd gegaan is (en wellicht altijd gaat bij BVO`s), geloof ik in beginnen met budgetteren naar wat er binnenkomt (en niet gokken op transfers, zeker niet als ADO Den Haag zijnde die helemaal geen historie van hoge transfersommen vangen heeft!).
Als binnen budget blijven betekent dat we 15e worden, dan is dat wat het is.

Vervolgens aan commercie kant bewuster partners (sponsors) aan je binden; als er Cars Jeans op je stadion en je shirt staat, kan je niet verwachten dat Mercedes en Oger ernaast willen staan!

Aan ticketing kant kan je door de waarde rondom een wedstrijd te verhogen, meer publiek trekken ; meer buiten de stadion, meer in het stadion & meer voor én na de wedstrijd creëren.

Ik geloof oprecht dat je met ADO Den Haag een sponsor van het niveau va AEGON binnen kan trekken, maar je moet dan wel iets aan de (merk)beleving doen. Ook ben ik overtuigd dat je 15.000 stoelen wekelijks kan vullen met een achterland zoals die van Den Haag, maar ook hier moet je beleving creëren.

Kunnen we een top-5 club ? Binnen 5 á 10 jaar niet, maar we kunnen zeker meevechten rondom de 10e plaats én nog iets groeien in omzet & toeschouwers, zonder gekke dingen te moeten doen.

Maar wie ben ik
0
Maandag 29 juli 2019 om 12:47 uur

Superjantje

Bolskie schreef:

Ja tuurlijk want als die rellen wilt veroorzaken zit die hier goed toch op de box denk dat morgen iedereen voor de hoofdingang staat
ik ga morgen iig Omroep WEST volgen of dat het geval is!

Maar dit soort acties heeft sowieso g1 nut toch? ..Stel dat je alle verantwoordelijken etc idd aanvalt door bestuurskamer in te rennen zodat ze er allemaal ermee kappen...feit blijft dat UVS de eigenaar is en heus niet dat opgeeft door zulke acties.Zal vast allemaal wel ergens wettelijk vastgelegd zijn..En als UVS dat wel doet hebben we g1 ADO/FC DEN HAAG meer want g1 sponsor meer die dan wil/durft instappen en vertrouwen in haagse ondernemers zoals JVZW heb ik al helemaal niet..toen ze de kans hadden om ADO te kopen gaven ze niet thuis.




0
Zondag 28 juli 2019 om 22:58 uur

Ashwin

Ze hebben de zelfde sponsor als Leicester City daar is ook een thai de baas
0
Vrijdag 26 juli 2019 om 20:54 uur

Advertentie

Haagshart

JB96 schreef:

Leuven speelt in de Belgische `eerste klasse B`, hetzelfde als onze KKD. Is vergelijkbaar met niveau Sparta/NAC/De Graafschap, waar we het altijd moeilijk mee hebben..
Hebben wel een aardige sponsor uit Thailand en spelen in Adidas zie ik.
0
Vrijdag 26 juli 2019 om 20:40 uur

Dappere dodo

Ze zoeken nu ook een mouw-sponsor
Nog ff en dat hele shirt staat vol met reclame

Of loop ik nu te mauwen
0
Maandag 22 juli 2019 om 14:02 uur

Nu online

Fido, LeoH, zuiderwijk, carbayon en 281 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 28
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Juho Kilo Daryl van Mieghem Alex Schalk

Laatste wedstrijd

Logo TOP Oss Logo ADO Den Haag
1-5
4 oktober 2024

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Roda JC
18 oktober 2024 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Den Bosch + 9 - 18
2 Helmond Sp. 9 - 18
3 Excelsior 9 - 17
4 Graafschap 9 - 15
5 FC Eindhoven 9 - 15
6 FC Dordrecht 9 - 15
7 FC Volendam 9 - 13
8 Telstar 9 - 13
9 Roda JC 9 - 13
10 FC Emmen 9 - 12
11 Jong PSV 9 - 11
12 Jong AZ 9 - 11
13 ADO Den Haag 9 - 11
14 Jong Ajax 9 - 10
15 SC Cambuur 9 - 10
16 MVV Maastr. 9 - 8
17 VVV-Venlo 9 - 8
18 TOP Oss 9 - 8
19 Vitesse -6 9 - 4
20 Jong Utrecht 9 - 4