Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: mascotte

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 3
Volgende pagina

Bert

pajam schreef:

nog 6x winnen en een paar keer gelijk spelen en we handhaven ons, op naar weer een bagger seizoen.

Nou ja jij bent de mascotte toch? Volgend jaar toch een SCC?
0
Maandag 24 november 2014 om 20:01 uur

rh_vakm

Interview met Wang Hui, bron NRC

-------------------------------------------------


Wang Hui, eigenaar ADO Den Haag
Een Chinese zakenman heeft grote plannen met de eredivisieclub. „Ik hoop op internationalere uitstraling.”

DOOR ONZE CORRESPONDENT OSCAR GARSCHAGEN

Van Storky, de mascotte van eredivisieclub ADO Den Haag, heeft de nieuwe eigenaar van de club, de Chinese advocaat en zakenman Wang Hui (52), nog nooit gehoord. „Wie? Wat? Een ooievaar. Echt waar? Van Storky, de mascotte van eredivisieclub ADO Den Haag, heeft de nieuwe eigenaar van de club, de Chinese advocaat en zakenman Wang Hui (52), nog nooit gehoord. „Wie? Wat? Een ooievaar. Echt waar? Grappig”, grijnst hij verbaasd. Lichtelijk in verlegenheid gebracht, erkent hij dat hij nog geen groen/gele clubdas heeft en het fenomeen van het ‘Haags kwartiertje’ hem onbekend is.
Als Wang Hui volgend weekeinde weer in het Kyocera Stadion is voor de seizoensopening tegen het uitgedunde Feyenoord, gaat hij kennismaken met de symbolen en mores van de fanatiekste fans van ‘Alles Door Oefening’.
Dan heeft de miljonair en gepassioneerde voetbalfan ook alle tijd om met directie en trainersstaf te praten over zijn plannen voor de aankoop van nieuwe spelers voordat het transferseizoen sluit en over zijn wens om het aantal zitplaatsen uit te breiden van 15.000 naar 30.000.
„We hopen dat ADO in drie tot vijf jaar in de Europa League kan spelen. In die tijd hoop ik de club een internationalere uitstraling in Europa, Azië en China te geven. Wij willen met ADO groeien, ook in China zelf door de uitwisseling van kennis en spelers en de oprichting van een voetbalschool. Ik heb geen plan de club over vijf of tien jaar weer te verkopen”, vertelt hij op zijn kantoor in het financiële district van Beijing.
Stevige ambities dus voor de tweede Nederlandse middenmoter die in buitenlandse handen is gekomen. Wang Hui’s sportbedrijf United Vansen heeft daarvoor bedragen tot tien miljoen euro in gedachten. „Ik ga goed luisteren naar de ideeën van de coach en dan beslissen wij. En wat het stadion betreft denk ik dat huren door de lage prijs beter is dan het stadion te kopen, maar ik hoop wel dat wij het aantal stoelen snel kunnen verdubbelen.”
Tot voor kort had de zichtbaar fitte Wang Hui, die Tot voor kort had de zichtbaar fitte Wang Hui, die zijn Chinees doorspekt met Engelse uitdrukkingen, nooit van ADO Den Haag gehoord. De club kwam op zijn weg tijdens zijn zoektocht naar een betaalbare Europese voetbalclub met potentie. Het idee een club te kopen ontstond in de marge van de organisatie van de Super-Cuptoernooien, waarmee clubs en United Vansen miljoenen verdienen.
Kwaliteitsclub
De zoektocht voerde hem eerst naar landen [Duitsland, Engeland, Italië en Frankrijk] met competities die in China nauwgezet worden gevolgd. Den Haag kende Wang Hui alleen als zetel van het Internationaal Hof van Justitie, waar hij vorig jaar nog moest zijn voor een advocatenzaak. De mooie stad achter de duinen maakte een goede indruk – „niet groot, schoon, comfortabel en rustig” – dus ADO Den Haag zou ook wel een kwaliteitsclub zijn, dacht hij bij het eerste contact.
„De juiste en ook betaalbare club vinden is in Europa niet makkelijk; de meeste maken verlies, hebben lage winstmarges of hebben weinig mogelijkheden de winst te vergroten. Dat geldt zelfs voor topclubs als Manchester United. Wat mij aantrok in ADO Den Haag is, dat de club de afgelopen drie jaar winst heeft gemaakt, de kosten betrekkelijk laag zijn en er veel kansen zijn voor sportieve verbetering.” Snel voegt Wang Hui er aan toe, dat hij er niet over piekert om het DNA van ADO te veranderen en dat niemand hoeft te vrezen dat de bijna 110 jaar oude club opeens Chinees wordt en de spelers hun ‘broodjûh è mè ù’ met stokjes moeten gaan eten.
„Ik heb van jongs af aan op straat gespeeld en pas sinds mijn middelbare schooltijd op echte velden en in teams. Ik weet hoe belangrijk de cultuur van een club is. De tijd dat ik speelde voor het eerste team van de Beijing Universiteit waren de gelukkigste jaren van mijn leven.”
De reden dat hij geen Chinese club heeft gekocht schuilt, vertelt hij, in de ondermaatse kwaliteit van het Chinese voetbal. Het is een van de redenen dat Chinese amateurs het liefst in universiteits- en bedrijfsteams spelen of bij kleine clubs in de lagere klassen. De grotere Chinese clubs worden slecht bestuurd, zijn statusspeeltjes van nieuwe rijken, er zijn geen jeugdopleidingen en de competitie wordt ondermijnd door corrupte spelers, scheidsrechters en bestuurders. „Winst maken met een Chinese club is onmogelijk in het huidige systeem”, zegt Wang Hui. Kansen op snelle verbetering ziet hij niet.
"Er mogen dan 1,3 miljard Chinezen zijn, maar in Nederland met maar zeventien miljoen inwoners zijn er tienmaal zoveel mensen actief in het voetbal dan in China. We hebben hier weliswaar veel fans, maar die kijken alleen televisie.”
Inderdaad zijn Chinese voetbalfans kijkers (en gokkers) maar geen sportieve doeners. Daar komt bij dat ouders vinden dat hun kleine keizers en keizerinnen te veel risico’s lopen op een voetbalveld.
Wang Hui’s staf heeft het razend druk met de verkoop van de kaarten voor de Franse Super-Cupwedstrijden, de Trophée des Champions, die dit weekend in het Beijingse Vogelneststadion worden gehouden. Wang Hui organiseerde eerder al de Super Coppa Italiana en is in onderhandeling met de Duitse en Spaanse voetbalfederaties voor vergelijkbare toernooien in China. Speciaal voor de organisatie van deze toernooien heeft hij samen met vrienden United Vansen opgericht. Een Nederlandse Super-Cupcompetitie in China, uiteraard met ADO als deelnemer, zou hij graag opzetten.
Intussen organiseert zijn bedrijf reizen van Chinese voetbal- en golffans naar Europese, Australische en Latijns-Amerikaanse topwedstrijden, en naar de grote Amerikaanse golftoernooien. Wie niet van sport houdt kan bij hem ook trips boeken naar Franse wijnhuizen en grote vastgoedveilingen. Hij werkt ook als vertegenwoordiger van Chinese spelers in het buitenland en buitenlandse coaches in China.
Wang Hui behoort tot de generatie zakenlieden die dankzij een groot netwerk aan politieke en zakelijke contacten en de snelle groei van de vastgoedsector en de economie rijk zijn geworden.

Rode kapitalist

Als zonen van een hoge partijfunctionaris hadden hij en zijn broer een streepje voor bij de opdrachtgevers in de nationale en Beijingse overheden. Zijn broer, mede-investeerder in United Vansen en dus ook in ADO Den Haag, bouwde een van de grootste vastgoedbedrijven van het land op, terwijl Wang Hui een advocatenpraktijk begon met ministeries en staatsbedrijven als belangrijkste klanten. Als rode kapitalist en bestuurder van de Chinese voetbalfederatie adviseert Wang Hui de Beijingse afdeling van de communistische partij CPC, maar is geen lid van de partij.
Natuurlijk spelen ook politieke en commerciële motieven een rol bij de aankoop van ADO Den Haag. President en partijleider Xi Jinping is een fanatieke voetbalfan, die het Chinese voetbalsysteem wil verbeteren door samenwerking met buitenlandse clubs. Met zijn scherp afgestelde politieke antennes weet Wang Hui dat zijn aanschaf van ADO Den Haag bij Xi Jinping goed is gevallen. „Hij wil dat wij een brug bouwen naar het Nederlandse voetbal dat hij zeer bewondert”, weet hij. Het kan in het byzantijnse Chinese politieke systeem nuttig en lucratief zijn om in de gunst van de keizer te zijn.

Europees platform

ADO Den Haag biedt hem, hoopt hij, op termijn in zakelijk opzicht een ‘Europees platform’ aan. Het eigendomschap van een goed presterende Nederlandse club, die ook op Europees niveau meedoet, is natuurlijk een instrument in de kunst van van de relatievorming (guanxi).
Door zijn Europese voetbalcontacten is hij al eerder door BMW, Mercedes-Benz en Porsche ingehuurd als advocaat in productaansprakelijkheidszaken. Opening van kantoren in Duitsland, de VS en mogelijk ook Nederland is in voorbereiding.
Wang Hui is er duidelijk fier op dat hij de eerste, en tot nu toe enige, Chinese ondernemer is die zich de eigenaar kan noemen van een Europese ‘top-leagueclub’. „Nog geen enkele Chinese onderneming heeft eerder in een Europese club geïnvesteerd”, zegt hij zelfvoldaan.
Op één prestatie is Wang Hui nog trotser en dat zijn de twintig doelpunten die hij het afgelopen seizoen heeft gescoord als aanvaller in zijn kantoorteam, dat speelt in de Chinese Advocatencompetitie. „Twintig doelpunten, ik ben topscorer”, zegt ie, terwijl hij voor fotograaf Ruben Lundgren zijn buik inhoudt en de schouders na achter trekt.

Verkoop Van der Kallen vangt 8 miljoen

ADO Den Haag wordt voor ruim acht miljoen euro overgenomen door het Chinese sportmarketingbedrijf United Vansen. Voor dat bedrag heeft eigenaar Mark van der Kallen zijn aandelen verkocht.
De gemeente Den Haag kon de verkoop blokkeren, maar heeft intussen ingestemd.
Sommige fans reageerden sceptisch en gingen op zoek naar een alternatieve koper. Die bleef uit.

------------------------------------






0
Zaterdag 2 augustus 2014 om 14:17 uur

slash070

Welke dwaas zou die WK Hockey mascotte "Stockey" met die 020 snavel eigenlijk bedacht hebben, kolere zeg. . .

https://d1mmhyuttt0vnc.cloudfront.net/uploads/2013/08/15/297/stockey-vuurtoren-bijgesneden-580x326.jpg
0
Dinsdag 6 mei 2014 om 21:56 uur

tanker070

Kees schreef:

Hoe onvoorstelbaar triest hoe Utrecht met Wouters omgaat. Steeds vaker worden clubiconen gepasseerd. Op termijn gaat dat toch echt tegen je werken. Wat dat betreft doen ze het bij Bayern en Ajax goed. Je eigen cultuur bewaken is zo belangrijk. Gelukkig hebben wij Schoenmaker nog.

Overigens zie ik Toornstra bij Utrecht blijven als Brom komt. Tenzij Utrecht geld nodig heeft. Volgens mij heeft Driebergen indertijd 20 % bedongen.
Volgens mij wordt Schoenmaker bij ons ook alleen maar gebruikt als mascotte i.p.v. als daadwerkelijk adviseur of cultuurbewaker....

Triest, clubicoon van jewelste. Die man verdiend een standbeeld, zou mooi zijn als dat nog gerealiseerd kan worden nu die nog leeft...
0
Donderdag 17 april 2014 om 16:49 uur

rh_vakm

Hieronder een artikel over onze club die ik zojuist op www.indehekken.net (aanrader deze site trouwens) tegenkwam.

-----------------------

Een volksclub in verval
17 FEBRUARI 2014 | DOOR JEROEN DE REGT | ACTUEEL


Het rommelt in Den Haag. Nou doet het dat vaker wel dan niet, dus we kijken er niet echt van op: de laatste plaats in de Eredivisie, en het vertoonde voetbal laat de nachtmerrie der degradatie steeds nadrukkelijker langskomen achter de duinen. Op zich is dat niet heel ongewoon; ik heb als fan van ADO Den Haag die situatie wel vaker meegemaakt. Maar nu is het echt menens: het is crisis. En niet alleen een puntencrisis of goalcrisis. Een onvervalste identiteitscrisis raakt het roemruchte ADO Den Haag als nooit tevoren.


Wanorde
ADO Den Haag staat voor heel veel dingen. Voor Aad Mansveld, Harry van der Laan, Lex Schoenmaker, en al die andere grote namen die het rood-groen, en later groengeel droegen op het veld. ADO staat ook voor een fanatieke aanhang die wel eens de grens opzoekt, voor onbeperkte vechtlust, en voor soms onrealistisch hoge verwachtingen. De geschiedenis en reputatie maken ADO Den Haag tot een van de roemruchte clubs van het land, iets om ondanks alles trots op te zijn.

Maar trots zijn op ‘mijn’ club gaat de laatste jaren steeds moeilijker. Natuurlijk is clubliefde voor het leven, en een groengeel hart verdwijnt nooit. Maar de wanorde die sinds een aantal jaar plaatsvindt brengt het voortbestaan van dat wat de club zo uniek maakt in de problemen.

De problemen begonnen eigenlijk al met de realisatie van het huidige Kyocera Stadion, als vervanging van het prachtige oude Zuiderpark. De gemeente Den Haag zag wel wat in een nieuw en hypermodern onderkomen, bij de ingang van de stad waar de A4 en A12 samenkomen. De zilveren diamant moest een niet te missen object worden, wat zou staan voor de vooruitstrevendheid van de stad. Dat een klassiek en sfeervol stadion daarvoor na om en nabij de tachtig jaar moest wijken, is bijzaak; dat oude stadion midden in de stad was toch maar onveilig en zorgde voor problemen, zo dachten de beleidsmakers van de hofstad.

Bestuurlijke chaos
De opening van het nieuwe stadion viel samen met een financiële crisis die, niet voor het eerst, het voortbestaan van de club in serieuze problemen bracht. Tegelijk met een aantal bizarre maatregelen voor het publiek die de sfeer verder de vernieling in brachten (denk aan een familietribune op de lange zijde, thuishaven van Midden-Noord), en degradatie naar de Eerste Divisie, stond de club zo ver in het rood dat alleen de rijke Mark van der Kallen de club kon redden. Maar liefst zeven miljoen euro stak hij in de club, om het voortbestaan van ADO Den Haag te garanderen.

Maar die redding, die in eerste instantie een geschenk uit de hemel was, brengt de club nu in grote problemen. Mark wil zijn zeven miljoen natuurlijk een keer terugzien, en houdt als man uit het bedrijfsleven tot die tijd de touwtjes stevig in handen. Officieel heeft hij geen heldere functie (adviseur van dit en dat), maar het is een publiek geheim dat Mark bij bijna alle besluiten het beslissende woord heeft. Een man uit het bedrijfsleven die de volledige gang van zaken bij een voetbalclub onder controle houdt, dat is vragen om problemen.

En dat blijkt: door de bestuurlijke chaos heeft de club de laatste jaren meer algemeen directeuren dan seizoenen versleten, en ook de huidige algemeen directeur (voormalig HTM-topman Piet Jansen) lijkt het niet heel lang meer vol te houden. Recentelijk zijn het door Voetbal International bekend geworden Graydonmannetje, en Rijnsburgse Boys-erelid Cees Driebergen via de achterdeur vertrokken. Hun reden om te vertrekken? De onduidelijke bestuurlijke structuur maakte het voor hen onmogelijk om hun taken op een gewenste manier uit te voeren. Dat mag ieder op een eigen manier interpreteren, maar ik kan niet anders concluderen dat Mark van der Kallen als praktische algemeen directeur ieders werk moeilijk maakt, bewust of onbewust.

Neerwaartse spiraal
Behalve een komen en gaan van algemeen directeuren haken mensen met een clubhart stuk voor stuk af op de mogelijkheid om een functie bij de club te vervullen. Het publiek schreeuwt tot de stembanden kapot zijn om mannen als Martin Jol en Dick Advocaat, mannen van de stad. Maar we weten net zo goed als zijzelf dat de bestuurlijke omstandigheden verre van ideaal zijn, en haken daarom stuk voor stuk af. Met het gedwongen vertrek van Maurice Steijn, ADO-liefhebber in hart en nieren, verdwijnt weer een man van de stad en van de club. Ook de al dertig jaar bij de club actief zijnde materiaalman André van Es moest vertrekken. Daarop hield commercieel directeur Richard Knopper (oud-speler) het zelf voor gezien, waarna in de wandelgangen wordt gesproken over het vertrek van enkele sponsoren: zij hebben geen vertrouwen meer in de huidige gang van zaken. Een neerwaartse spiraal is ingezet.

Maar wanneer eindigen de problemen? Niet zolang de club nog geld schuldig is aan Mark van der Kallen; hij blijft de touwtjes in handen houden tot de zeven miljoen euro’s tot de laatste cent zijn terugbetaald. Met de dreigende degradatie en de nu nog steeds instabiele financiële situatie van de club gaat dat nog wel even duren. Tot die tijd blijft ADO Den Haag dus in handen van zakenlui, en hoeven we niet te rekenen op bestuurlijke stabiliteit.

En de gemeente? Politieke steun is verboden, maar zelfs morele steun hoeven we, ondanks de liefhebberij van voetballiefhebber Richard de Mos, eigenlijk nauwelijks te verwachten. Het WK hockey staat immers voor de deur, dus Den Haag kan komende zomer weer lekker de sportstad uithangen. Dat de lokale betaald voetbalclub, ooit de trots van de stad, nu in ernstige problemen dreigt te komen, deert men weinig: zolang het stadion er staat, is het niet erg welk logo er op prijkt.

Hopen dat het goed komt
De supporters doen ondertussen hun uiterste best om de sfeer zo goed mogelijk te maken, met mooie sfeeracties en aanzienlijk meer gezang dan in eerdere seizoenen. Zoals het vroeger was zal het echter nooit meer worden; supportersinitiatieven worden afgewisseld met clubinitiatieven die de club meer laten lijken op een American Football-franchise: wat cheerleaders en een tweede mascotte (“het vriendinnetje van Storky”) met voetbal te maken hebben is mij onduidelijk.

Het moderne voetbal heeft onverbiddelijk toegeslagen in Den Haag. Laten we hopen dat het ooit weer goed komt.

(Foto met dank aan Club Achter de Duinen)


Jeroen de Regt
0
Maandag 17 februari 2014 om 22:25 uur

Advertentie

haagse-Dick

De winst van ADO zit `m in een onderbroek

Waarom verliest ADO een makkelijke pot tegen hekkensluiter NEC, maar wint het wel als de Haagse club tegenover Feyenoord staat? Een ogenschijnlijk lastige kwestie, maar niet als je weet dat het eigenlijk maar door één ding komt: de aanwezigheid van Hagenaar Chris Toet op de tribune. Of beter gezegd: zijn groen-gele onderbroek.


Mooi is het exemplaar dat Chris ooit eens op de kop tikte bij modeketen H&M zeker niet, maar zijn mythische status is ongeëvenaard. Vijftien keer zat hij met de slip onder zijn spijkerbroek de afgelopen jaren in het stadion, geen enkele keer verloor ADO de wedstrijd.

Om de club onder uit de ranglijst zien te krijgen, zou de mascotte dus nog wel wat vaker plaats moeten nemen in het stadion. Maar Toet deelt zijn zeges maar spaarzaam uit. Ook zondag als de club uit speelt tegen Heerenveen blijft hij thuis. Chris houdt namelijk diep in zijn hart nét ietsje meer van Feyenoord.

En dat leverde hem afgelopen zaterdag een pijnlijk moment op toen hij in het stadion de wedstrijd zag tussen ADO en de Rotterdamse club (3-2). Chris zucht: `Ik dacht dat het een mooie dag zou zijn om af te rekenen met de legende.`
0
Zaterdag 1 februari 2014 om 12:07 uur

janjazz37

D.H.zuid-west schreef:

Vasthouden die lijn Kees, te beginnen met vanavond. Dit is een regelrechte degradatiewedstrijd die gewonnen moet worden.

we gaan winnen vandaag want Pajam komt weer kijken

Als we winnen, dan maar voortaan Pajam mee het veld op als mascotte
0
Zaterdag 9 november 2013 om 17:59 uur

1905

pajam schreef:

Thanks Bert, helemaal goed en super tof van je, waardeer ik heel erg!
Als we nu weer winnen hangen we je als mascotte in het doel
0
Zondag 3 november 2013 om 17:18 uur

<FCDH>

`Asshole` is naam van mascotte WK hockey
16-8-13 - 05:16 bron: AD
VIDEO Nog geen dag na de presentatie ligt er al een smet op de vrolijke WK hockey-mascotte Stockey. Dat schrijft het AD.
De naam van de kleurrijke ooievaar verwijst naar Storky, de ooievaar en deel van het wapen van Den Haag. Verder lijkt het natuurlijk op hockey - dat speel je met een stokkie. Maar in het Engels heeft het woord een totaal andere, veel minder vrolijke betekenis: asshole, oftewel klootzak.

`De Engelse WK-deelnemers zullen raar opkijken als ze met Stockey worden geconfronteerd. Dit is buitengewoon onhandig`, zegt sportmarketeer Bob van Oosterhout. De hockeybond trekt de mascotte niet terug. De ooievaar moet juist de komende tijd Nederland warm maken voor het toernooi van volgend jaar.
0
Vrijdag 16 augustus 2013 om 09:10 uur

<FCDH>

ADO Den Haag-mascotte Storky krijgt stadspenning Den Haag

DEN HAAG - Storky, de mascotte van ADO Den Haag, is zaterdag in het zonnetje gezet. Uit handen van wethouder Karsten Klein kreeg Storky de stadspenning van Den Haag.
`Wij waarderen de jarenlange vrijwillige inzet van Storky enorm`, zei Klein tijdens de jaarlijkse open dag van ADO Den Haag. Storky werd op het grote podium gehuldigd voor duizenden ADO-fans. De Haagse sportwethouder gaf aan best een dagje te willen ruilen met Storky.
0
Zaterdag 13 juli 2013 om 17:11 uur

Nu online

S.upporter, carbayon, Anne van Schuurman, Wahter, Aad, ADO73, Tante Wil, Vink, Eeuwig Den Haag, Renearmand56, Franky, ADOZoetermeer en 245 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 3
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Juho Kilo Kilian Nikiema Matteo Waem

Laatste wedstrijd

Logo Excelsior Logo ADO Den Haag
1-0
26 januari 2025

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo FC Eindhoven
31 januari 2025 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Volendam + 23 - 49
2 Excelsior 23 - 45
3 FC Dordrecht 23 - 40
4 SC Cambuur 23 - 38
5 Graafschap 22 - 36
6 Den Bosch + 22 - 36
7 Roda JC 23 - 36
8 ADO Den Haag 22 - 34
9 Helmond Sp. 22 - 34
10 FC Emmen 22 - 32
11 Telstar 23 - 32
12 FC Eindhoven 23 - 32
13 MVV Maastr. 23 - 26
14 Jong AZ 23 - 26
15 TOP Oss 23 - 25
16 Jong Ajax 23 - 24
17 VVV-Venlo 22 - 22
18 Jong PSV 22 - 21
19 Jong Utrecht 22 - 14
20 Vitesse -27 23 - -8