Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: sponsors

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 34
Volgende pagina

GroenGeelHart070

FC Den Haag! schreef:

Ja dat kan je positief noemen. Blijft wel dat daardoor dan de lening bij UVS verder op zal gaan lopen. Nou ja, we gaan het zien wat de toekomst brengt!
Tja die lening loopt dan iets op.
Maar als het op de juiste manier wordt geïnvesteerd (op én in het veld!), dan;
1. haal je spelers die serieuze transferinkomsten gaan opleveren en
2. verbetert het veldspel, dus de entertainment. Dit levert meer publiek en sponsors op

Investering in paar goede spelers en in de grasmat zorgt voor serieuzere inkomsten!
0
Woensdag 21 augustus 2019 om 10:49 uur

FC Den Haag!

Dennis72 schreef:

Hoezo manders kijk eens naar AZ

Alleen moet je wel spelers halen die verkoopbaar zijn en geen 30 +

Hoe denk jij geld te gaan verdienen dan?
Zeg niet dat het niet met aan/verkoop van spelers kan. Je kan echter ook door onder andere het aantrekken van sponsors, afstemmen uitgaven op je inkomsten etc. bereiken dat je winst maakt!
0
Woensdag 21 augustus 2019 om 08:20 uur

JB

FC Den Haag! schreef:

Ja logisch als je elk jaar een paar miljoen tekort komt! Lekker bezig geweest Manders met je begroting en een daardoor oplopende lening bij UVS.
Het probleem van de begroting de laatste jaren zijn niet de uitgaven, want die liggen al heel lang op hetzelfde niveau.

Het probleem is dat de laatste paar jaar de inkomsten fors zijn gedaald.
Ondanks toenemende bezoekersaantallen, hogere omzet in de horeca en meer televisiegeld.

Hopelijk dat de Chinese polder (je ziet het Kees, ook Chinezen kunnen polderen) aan de inkomstenkant het probleem gaat oplossen.
Al zijn Roda, NEC en Utrecht nou niet bepaald de clubs waarvan je kan zeggen dat die de laatste jaren voorop gelopen hebben bij het binnenhalen van grote sponsors.

Roda hangt aan een financieel draadje bij een Mexicaanse witwasser, NEC valt of staat met de wil van Boekhoorn om nog meer geld in zijn hobby te steken en Utrecht is wijlen zodra Van Seumeren gaat hemelen.

Positief punt vind ik dat er de afgelopen week/weken dus de tijd is genomen om het plaatje incl. van Steenis en Jansma compleet te maken en er geen beslissing met allerlei losse eindjes is genomen.
0
Woensdag 21 augustus 2019 om 08:19 uur

Aad

Bleek schreef:

Aldus de financiële expert die een paar maanden geleden nog aangaf dat het begrotingstekort gedicht was omdat we tv geld krijgen.. Over serieus nemen gesproken
Nou kom maar op met die shout. Ik wil wel eens lachen om degene die dat heeft gezegd. Als ik dat heb gedaan was ik straalbezopen wat niet kan omdat ik maximaal 2 biertjes per dag drink.
In de huidige situatie krijgen we NOOIT een sluitende begroting. Alle dikke contracten eruit, overhead flink beperken, seizoenkaarten duurder maken en aanpassen op gemiddeld eredivisieniveau, geen acties meer en vooral heel hard werken voor beter betalende sponsors.
0
Dinsdag 20 augustus 2019 om 17:27 uur

Ronaldo



ADO Den Haag, de club met de meeste Nederlandse spelers

Het lijkt een nieuwe trend dat clubs weer kiezen voor meer buitenlandse voetballers. Maar ADO Den Haag kiest juist voor spelers uit de regio, al is het crisis na de derde nederlaag.

Bart Vlietstra  18 augustus 2019, 20:58

De oer-Hagenaars Tom Beugelsdijk (l) en Lex Immers zijn razendpopulair bij de supporters. ©BSR Agency

Vijf minuten voor het einde van ADO Den Haag-Sparta worden op Midden-Noord, de meest luidruchtige tribune in het stadion van ADO, een oud laken en een spuitbus uit een binnenzak getoverd. Na afloop van het verloren duel (1-2) prijkt het kersverse spandoek ‘Wanbeleid’ voor vijf brede mannenborsten.

Crisis in Den Haag. ADO heeft nul punten uit drie duels. Er is gefluit en gescheld, maar als de spelers Midden-Noord klappend bedanken voor de steun, krijgen ze applaus terug.

‘De spelers zijn vooral Haagse jongens, de meesten kennen we persoonlijk. Dat scheelt,’ zegt Jacco van Leeuwen, voorzitter van supportersverenging Haagsche Bluf. De pijlen richten zich op de clubleiding, al weet niemand precies wie er aan welke knop draait sinds het vertrek van algemeen directeur Manders. Er wordt gesnakt naar een opvolger voor middenvelder El Khayati, die vorig seizoen een aandeel had in 29 treffers en naar Qatar toog.

Vooralsnog kleurt de selectie almaar groengeler. Liefst 13 spelers komen uit Den Haag of de nabije omgeving. Geen eredivisieclub doet ADO dat na. Een bewuste keuze, zegt technisch directeur Jeffrey van As. ‘Supporters herkennen zich in hen.’

Van Leeuwen beaamt het: ‘Zij snappen wat wij willen zien: schuim op de bekken, bloed aan de schoenen. We zijn een rauw, direct, trouw publiek. Ze moeten dat gras opvreten, ook al krijgen ze er buikpijn van omdat het kunstgras is.’

Van As: ‘Ze schrikken niet zo snel van een scheldwoord of oproer. Net als de trainer (Alfons Groenendijk, red.) en ik dat niet doen. We komen uit Leiden, dat is in de buurt. Spelers krijgen meer krediet, als ze maar alles geven. Ze hebben ook meer met maatschappelijke projecten in de regio. Sponsors zien ze graag langskomen.’

Lex Immers

Vooral Hagenaars Tom Beugelsdijk en Lex Immers zijn populair. Ze belijden in elk interview hun clubliefde. Beugelsdijk ging bij het beter betalende FSV Frankfurt ‘kapot van de heimwee’. Na een jaar keerde hij al terug. Immers, die op zijn rug een ooievaar en ‘FC Den Haag’ liet tatoeëren, spreekt na trainingen, op Twitter, Kids-dagen of tijdens darttoernooitjes veelvuldig met fans. De middenvelder legt uit, sust en bijt soms zich van zich af. ‘Dat vind ik dus mooi,’ zegt Van Leeuwen. ‘En Beugie is nooit te beroerd om een mooie boodschap in te spreken voor een jarig zoontje van een ADO-supporter. Soms gaat-ie zelfs langs.’

ADO vent het Haagse gezicht uit. ‘Support your locals’ staat er in het programmaboekje en op reclameborden onder foto’s van Beugelsdijk, Immers, Danny Bakker en Robert Zwinkels allen met een expressieve, bijna woeste uitdrukking. Samen spelen ze al 33 jaar in het eerste.

Oud-Ajacied Sheraldo Becker had het lang moeilijk met de fans. ‘We hielden niet zo van zijn gebaartjes, kwam hij ook nog uit de hoofdstad. Ja dan moet je twee keer zo hard gas geven,’ zegt Van Leeuwen

Toen Beckers opvolger, geboren Roosendaler Bilal Ould-Chikh, recentelijk een contract tekende, werd nadrukkelijk gecommuniceerd dat hij een huis in de Haagse volksbuurt Laakwartier bezit.

Ould-Chikh kwam transfervrij, zoals zowat elke nieuwkomer bij ADO. Vijf jaar geleden ging de club over in Chinese handen en werden de verwachtingen opgepompt, maar de middenmoot lijkt het maximaal haalbare met het huidige budget.

Van As: ‘We zijn vaker slecht gestart. Kwamen we ook weer bovendrijven. We doen kalmer aan met het salarisbudget, maar er komt heus nog wel wat bij.’

Geïrriteerd: ‘Toen ik El Khayati haalde was iedereen kritisch, nu kunnen we niet zonder hem. Ik praat al niet meer over hem, we kunnen blijven zeuren en klagen, maar ik geloof in deze groep. Dat doen er niet veel hier, nee... Totdat het beter gaat.’

Beloftenelftal

Van As trad 2,5 jaar geleden aan en wijst op de resultaten: de elfde, zevende en negende plaats, stijgende toeschouwersaantallen. Er is een beloftenelftal opgezet waarmee de doorstroming van eigen bloed nog makkelijker moet worden.

Van As blijft volharden in zijn dichtbij-huis-visie. ‘We pikten deze zomer Milan van Ewijk op bij Excelsior Maassluis, die doet het hartstikke goed. Moet ik dan allemaal scouts voor veel geld naar Oekraïne laten vliegen voor een rechtsback? Buiten de top 3, 4 kan geen club buitenlandse spelers halen met een directe meerwaarde.’

De spelersgroep is een vriendengroep. Na vorig seizoen ging het gros van de selectie gezamenlijk naar Ibiza. Beugelsdijk baalt bij een schorsing nog het meest dat hij de voorbereiding op een uitduel mist. ‘Lekker kaarten de avond ervoor in een hotel, en een dag later knallen met zijn allen voor de club die onze ouders al aanmoedigden.’

Danny Bakker, ook uit ‘een echte ADO-familie’, hoeft dezer dagen ’t Plein of het Lange Voorhout niet te mijden. ‘Het publiek blijft achter ons staan. Die wisselwerking helpt, de selectie is ook heel hecht. We accepteren meer van elkaar, gaan voor elkaar door het vuur, zeker in mindere tijden. Daarom komen we hier ook wel uit.’

Bij de supporters bestaan daarover twijfels. Van Leeuwen: ‘Het zijn fijne jongens, maar ze kunnen niet beter.’

Hij pleit voor acute versterking. ‘Desnoods uit Verweggistan.’

0
Maandag 19 augustus 2019 om 07:39 uur

Advertentie

GroenGeelHart070

JerryFC schreef:

Don Corleone die de lieve vrede opteert..
En daar gaan de laatste sponsors die hun naam aan ons wilden verbinden. Want wie de kleintjes niet eert...
0
Maandag 12 augustus 2019 om 11:17 uur

Mike

JB schreef:

Het grote probleem is dat wat je bespaart nooit opweegt tegen het bedrag dat de sponsoring achteruit is gegaan tijdens het fantastische bewind van Marketingmannetje Manders.

In de jaarrekeningen moet je goed tussen de regels doorlezen, maar als er staat dat de totale omzet (zonder transfers) omlaag is gegaan, terwijl er ook staat dat de inkomsten uit wedstrijden, horeca en televisiegelden zijn toegenomen dan zijn het dus de "beste sponsordeals ooit" die de gapende gaten in de begroting veroorzaken.

Vergeet niet dat de begroting van 15 miljoen nog steeds hetzelfde is als in de laatste jaren van vd Kallen en dat er toen zwarte cijfers geschreven werden.
Ook Wigt lukte dat nog min of meer.

Pas toen Marketingmannetje Manders Cars binnen haalde als vervanger van Basic Fit èn Kyocera samen en vervolgens ook nog eens Basic Fit als rugsponsor wist te vervangen door Munt Hypotheken zijn we als club in het begrotingsravijn gelazerd.
Je praat wel erg gemakkelijk over ‘marketing-mannetjes’. Tuurlijk zijn het voornamelijk ‘mannetjes’ die bij hun aanstelling vertellen dat ze voor hun baas wel even veel geld gaan verdienen. Dat is waar je ze op kunt aanvallen, hun arrogantie. Maar iedereen weet inmiddels ook dat er amper nog groeimogelijkheden zitten in de sponsor-inkomsten. Het aanbod aan sponsor- en reclame-mogelijkheden is enorm gegroeid. Ik ben al ruim 20 jaar sponsor en vindt het nog steeds leuk omdat ik me verbonden voel met de club. En inmiddels betaal ik 5x zoveel als die 20 jaar geleden. Ik zie ieder jaar sponsors vertrekken en erbij komen. Je kunt je inkomsten pas essentieel laten groeien als je een multinational als sponsor hebt. Bij ADO? Kansloos!
0
Vrijdag 2 augustus 2019 om 10:04 uur

Aad

pajam schreef:

Er zijn genoeg clubs die al decennia met minder geld meer voor elkaar krijgen.

Persoonlijk denk ik wél dat er commercieel meer uit de club te halen is. Maar in tegenstelling tot hoe het altijd gegaan is (en wellicht altijd gaat bij BVO`s), geloof ik in beginnen met budgetteren naar wat er binnenkomt (en niet gokken op transfers, zeker niet als ADO Den Haag zijnde die helemaal geen historie van hoge transfersommen vangen heeft!).
Als binnen budget blijven betekent dat we 15e worden, dan is dat wat het is.

Vervolgens aan commercie kant bewuster partners (sponsors) aan je binden; als er Cars Jeans op je stadion en je shirt staat, kan je niet verwachten dat Mercedes en Oger ernaast willen staan!

Aan ticketing kant kan je door de waarde rondom een wedstrijd te verhogen, meer publiek trekken ; meer buiten de stadion, meer in het stadion & meer voor én na de wedstrijd creëren.

Ik geloof oprecht dat je met ADO Den Haag een sponsor van het niveau va AEGON binnen kan trekken, maar je moet dan wel iets aan de (merk)beleving doen. Ook ben ik overtuigd dat je 15.000 stoelen wekelijks kan vullen met een achterland zoals die van Den Haag, maar ook hier moet je beleving creëren.

Kunnen we een top-5 club ? Binnen 5 á 10 jaar niet, maar we kunnen zeker meevechten rondom de 10e plaats én nog iets groeien in omzet & toeschouwers, zonder gekke dingen te moeten doen.

Maar wie ben ik
Wanneer van de huidige inkomsten wordt uitgegaan zal ADO afscheid moeten nemen van de Immersen, Beugelsdijken, Malonen, Meijersen, El Khayati`s en Necids. De grootverdieners zeg maar. Of dat nu direct een kwalitatieve aderlating is is maar de vraag, maar je zal als plaatsvervangers jonge spelers met beduidend lagere salarissen moeten halen of laten doorstromen uit eigen opleiding. En op de koop toenemen dat je minimaal een jaar sportief moet billenknijpen of (nog erger) een paar jaar KKD speelt.

Je zult de overhead moeten inperken door alleen maar de hoogstnoodzakelijke functies te bezetten.

Qua loonkosten (salarissen, sociale lasten, pensioenafdrachten, etc.) kan dat al gauw 2 miljoen aan kostenbesparing worden.

En dan nog moet je ergens een miljoen vandaan halen (of twee als je zou degraderen). Dat zou dan uit de commercie moeten komen. En we weten allemaal dat dat al 20 jaar een probleem is. De echt grote bedrijven / merken zitten niet op ADO te wachten. Die willen internationaal voetbal met reclame op alle Europese Tv-schermen. En daarom ben ik bang dat je altijd bij sponsors als Car Jeans terecht zal komen. Tenzij je een bedrijf / merk kan strikken dat voor het eerst op de Nederlandse markt komt en direct een groot marktaandeel wil veroveren zonder bakken geld aan Ster- of RTL-reclame te hoeven uitgeven.

Dat is op zich allemaal nodig maar in mindere mate wanneer de aandeelhouder eindelijk zijn bedoelingen duidelijk maakt en als dat het promoveren van ADO tot (sub-)topclub is er naar handelt. Door bevoorbeeld een flinke aandelen-emissie van 25.000.000 zodat er kwalitatief betere spelers kunnen worden aangetrokken en kunnen worden betaald.

Nou, ik zie dat niet gebeuren dus we zullen het eerste scenario (bezuinigen, bezuinigen en nog eens bezuinigen) tot uitvoer moeten brengen.
0
Maandag 29 juli 2019 om 13:19 uur

pajam

rd.. schreef:

Hoe moeilijk is het nou van DH een draaiend geheel te maken?

Ik denk echt héél moeilijk. Relatief weinig sponsorinkomsten. En als ik zie dat kaartjes voor 5 eu van de hand gaan (reclame een tijdje terug)... Dan denk ik: Sja, dan wordt het een moeilijk verhaal!

Hoeveel rek zit er nog op? Ook niet veel meer, dat denk ik echt. De marge waarbinnen alles moet gebeuren is echt buitengewoon krap.

Met Cars Jeans was een sponsordeal afgesproken waar we trots op konden zijn. Beter dan ooit. Hopelijk wordt dat enigszins zichtbaar in de jaarcijfers. Maar het gaat ons niet naar de zwarte cijfers tillen gok ik.
Er zijn genoeg clubs die al decennia met minder geld meer voor elkaar krijgen.

Persoonlijk denk ik wél dat er commercieel meer uit de club te halen is. Maar in tegenstelling tot hoe het altijd gegaan is (en wellicht altijd gaat bij BVO`s), geloof ik in beginnen met budgetteren naar wat er binnenkomt (en niet gokken op transfers, zeker niet als ADO Den Haag zijnde die helemaal geen historie van hoge transfersommen vangen heeft!).
Als binnen budget blijven betekent dat we 15e worden, dan is dat wat het is.

Vervolgens aan commercie kant bewuster partners (sponsors) aan je binden; als er Cars Jeans op je stadion en je shirt staat, kan je niet verwachten dat Mercedes en Oger ernaast willen staan!

Aan ticketing kant kan je door de waarde rondom een wedstrijd te verhogen, meer publiek trekken ; meer buiten de stadion, meer in het stadion & meer voor én na de wedstrijd creëren.

Ik geloof oprecht dat je met ADO Den Haag een sponsor van het niveau va AEGON binnen kan trekken, maar je moet dan wel iets aan de (merk)beleving doen. Ook ben ik overtuigd dat je 15.000 stoelen wekelijks kan vullen met een achterland zoals die van Den Haag, maar ook hier moet je beleving creëren.

Kunnen we een top-5 club ? Binnen 5 á 10 jaar niet, maar we kunnen zeker meevechten rondom de 10e plaats én nog iets groeien in omzet & toeschouwers, zonder gekke dingen te moeten doen.

Maar wie ben ik
0
Maandag 29 juli 2019 om 12:47 uur

marcellino

ADO Zuidplas schreef:

Door Manders zitten we nu in de ellende, organisatorisch en financieel. Mam heeft weinig gepresteerd, was ongeschikt voor de opdracht en is er alleen zelf beter van geworden. Ik kan me er erg boos om maken. Vanavond op weg naar het strand kwamen de Ajax en Feijenoord shirtjes me weer tegemoet. Het doet pijn aan me ogen dat zo’n grote stad na Holland Sport ook ADO gaat verliezen en dat is dichterbij dan we zouden willen. De gemeente gaat niet meer bijspringen want de club is al verwijderd uit het DNA van de stad. Bewust of onbewust laat ik in het midden.
Tijdje niet geweest maar heb ik wat gemist."gaat ADO het niet reden".
Snap de onzekerheid niet zo we zijn de laatste 2 jaar gegroeid steeds meer mensen krijgen interesse in ADO dat zijn toch duidelijke stappen.ja op financieel gebied gaat het niet goed maar dat is al 10 jaar zo ,al gaat de ene aandeelhouder anders met zijn centen om dan de andere.
De geroemde van der kalken schreef zwarte cijfers maar verkocht daar wel tekens je beste spelers voor wat uiteindelijk inhield dat we er zo slecht voorstonden dat er ook niks meer te verkopen was en van der kalken het geld niet had om ADO weer een geld impuls te geven.op dat moment kwam wang om de hoek kijken en ik zeg niet dat het de beste deal is maar laten we blij wezen dat iemand wou instappen in dit ADO. Er kwamen 2 spelers en prompt strijden om degradatie werd vermeden.nu 2 jaar achter elkaar in het linker rijtje dus sportief gaat het beter als heel veel jaren ,financieel blijft een probleem.
Ik ben maar een simpele ziel.maar als je al je beste spelers verkoopt om zwarte cijfers te draaien ben je een gezonde club voor even.eigenlijk moeten de inkomsten van toeschouwers,sponsors en merchandising zo goed zijn dat je het geld van de verkoop van spelers kan her investeren.zo maak je stappen en zo ben je een gezonde club.
Wie doet het dan zo fout uvs van der kalken?
Ik denk dat ze allebij op hun manier hun steentje hebben bijgedragen.en er voor gezorgd hebben dat ADO überhaupt nog bestaat.
Echter blijf ik van mening dat als je belangrijke bronnen in je bezit hebt zoals zuilen en contracten voor meerdere jaren je ADO daar bij niet helpt en er van profiteert.los er van wat ik van de verkoop vindt en wat uvs nu laat zien.

ADO is nog steeds het product aan het verbeteren want tenslotte gaat het om wat je op het veld hebt lopen.daar ligt de waarde van je club niet dat je 2 of 3 keer zwarte cijfers draait.als dadelijk kanon en el kayati verkocht worden en ze stoppen dat geld in de tekorten schrijven we 2 jaar lang zwarte cijfers echter bungelen we dan wel onderin de eredivisie en ik neem aan dat we dat ook niet willen.of misschien ook wel als ik sommige hier mag geloven.liever degradatie dan risico nemen en in de eredivisie blijven.
Maar goed ieder zijn mening ik zie het allemaal niet zo somber in.hoop alleen dat er een team komt te staan die zich 100% in zet.
0
Donderdag 25 juli 2019 om 09:30 uur

Nu online

Rooie91, opper, Vakkie-G, GroenGeelHart070, wiegah070 en 397 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 34
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Jari Vlak Daryl van Mieghem Juho Kilo

Laatste wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Telstar
1-1
20 september 2024

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Jong FC Utrecht
27 september 2024 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 FC Den Bosch 7 - 16
2 Excelsior 7 - 14
3 Helmond Sp. 7 - 14
4 Jong PSV 7 - 11
5 FC Eindhoven 7 - 11
6 Graafschap 7 - 11
7 Telstar 7 - 11
8 Jong AZ 7 - 11
9 FC Volendam 7 - 10
10 Jong Ajax 7 - 9
11 FC Dordrecht 7 - 9
12 Roda JC 7 - 9
13 FC Emmen 7 - 8
14 SC Cambuur 7 - 7
15 ADO Den Haag 7 - 7
16 TOP Oss 7 - 7
17 MVV Maastr. 7 - 6
18 VVV-Venlo 7 - 5
19 Vitesse 7 - 4
20 Jong Utrecht 7 - 2