Welkom in de shoutbox, gast
Haagse Kelt
tanker070 schreef:
DH blijft een amateuristisch geleid zooitje, dat blijkt echt nog steeds uit alles.
Nog steeds geen technisch directeur / manager die een lange termijn visie uitstippelt.
Zonder commercieel directeur, commercieel medewerkers nagenoeg allemaal ex-profvoetballers. Leuk en aardig voor het beeld naar buiten, maar hoe commercieel zijn ze echt ?
Algemeen directeur die voor 020 is en liegt dat het gedrukt staat.
Met de huidige mensen aan het roer gaan we niet verder komen, laatst nog het interview gezien met A. Kwetsel op GGH, die dat niet zo letterlijk zei, maar dat wel liet blijken.
DH blijft een amateuristisch geleid zooitje, dat blijkt echt nog steeds uit alles.
Nog steeds geen technisch directeur / manager die een lange termijn visie uitstippelt.
Zonder commercieel directeur, commercieel medewerkers nagenoeg allemaal ex-profvoetballers. Leuk en aardig voor het beeld naar buiten, maar hoe commercieel zijn ze echt ?
Algemeen directeur die voor 020 is en liegt dat het gedrukt staat.
Met de huidige mensen aan het roer gaan we niet verder komen, laatst nog het interview gezien met A. Kwetsel op GGH, die dat niet zo letterlijk zei, maar dat wel liet blijken.
Denk dat Andre W beter zn mond kan houden. Die koerste rechtstreeks op degradatie af na het binnenhalen van grootheden als Resodihardjo en Teixeira. Voer zijn eigen koers en vond het imago uitdragen (weten we het nog, die erehaag voor ajax, waarvan de `fans` onze jongens bijna de dood in hadden gejaagd) belangrijker dan een goede relatie met Haaglandia, de amateurclub in de regio met de grootste talenten, die nu allemaal naar Utrecht, ajax of Sparta gaan.
Commerciele afdeling mist inderdaad een echte klasbak, dat is zonneklaar. Maar technisch gezien denk ik niet dat alles beter wordt met een TD. Je bent dan veel te afhankelijk van 1 persoon en dat is met zo`n wankele basis als ADO levensgevaarlijk.
Commerciele afdeling mist inderdaad een echte klasbak, dat is zonneklaar. Maar technisch gezien denk ik niet dat alles beter wordt met een TD. Je bent dan veel te afhankelijk van 1 persoon en dat is met zo`n wankele basis als ADO levensgevaarlijk.
0
|
Woensdag 10 april 2013 om 19:35 uur |
Bert
Richard schreef:
Hoe goed gaat ADO om met eventuele nieuwe sponsoren, blijkt duidelijk uit de ontvangen e-mail die ik heb gekregen van een medewerken. Ik zelf die zich altijd heb ingezet voor de club, die er nota bene zelf heeft gevoetbald, die de stichting heeft opgericht met enkele anderen en die altijd goed was met het afnemen van 3 stoelen, en vaak extra kaarten bestelde voor relaties.
Deze mail heb ik gekregen na aanvraag van 6 kaarten voor de wedstrijd tegen 010, om die met een opdrachtgever ( potentiële nieuwe sponsor ,grootse Westlandse tuinder ) te kunnen bezoeken, hapje, drankje etc....
Beste meneer,
Hartelijk dank voor uw mail. Helaas moet ik u mededelen dat wij voor de wedstrijd ADO Den Haag – Feyenoord slechts kaarten verkopen aan onze eigen sponsoren.
Het is helaas niet mogelijk om als niet-sponsor kaarten te bestellen voor deze wedstrijd.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
Irene Bol
Commercieel Medewerker
WAARDELOOS
Hoe goed gaat ADO om met eventuele nieuwe sponsoren, blijkt duidelijk uit de ontvangen e-mail die ik heb gekregen van een medewerken. Ik zelf die zich altijd heb ingezet voor de club, die er nota bene zelf heeft gevoetbald, die de stichting heeft opgericht met enkele anderen en die altijd goed was met het afnemen van 3 stoelen, en vaak extra kaarten bestelde voor relaties.
Deze mail heb ik gekregen na aanvraag van 6 kaarten voor de wedstrijd tegen 010, om die met een opdrachtgever ( potentiële nieuwe sponsor ,grootse Westlandse tuinder ) te kunnen bezoeken, hapje, drankje etc....
Beste meneer,
Hartelijk dank voor uw mail. Helaas moet ik u mededelen dat wij voor de wedstrijd ADO Den Haag – Feyenoord slechts kaarten verkopen aan onze eigen sponsoren.
Het is helaas niet mogelijk om als niet-sponsor kaarten te bestellen voor deze wedstrijd.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
Irene Bol
Commercieel Medewerker
WAARDELOOS
Dit is inderdaad een waardeloze reactie van Ado.
Gaat goed daar op die commerciële afdeling.
Gaat goed daar op die commerciële afdeling.
0
|
Woensdag 10 april 2013 om 19:28 uur |
Club Achter de Duinen
Nieuwsbericht op Club Achter de Duinen:
ADO trekt salesmanager aan
ADO Den Haag heeft de commerciële afdeling per direct versterkt met een manager sales. Het gaat om de 37-jarige Peter Berg.
Lees het nieuwsbericht
ADO trekt salesmanager aan
ADO Den Haag heeft de commerciële afdeling per direct versterkt met een manager sales. Het gaat om de 37-jarige Peter Berg.
Lees het nieuwsbericht
0
|
Dinsdag 26 maart 2013 om 14:02 uur |
DJ
Bert schreef:
Dat buffet hebben we toch nog nergens gekregen bij een uitwedstrijd.
Dat buffet hebben we toch nog nergens gekregen bij een uitwedstrijd.
Over buffet gesproken;
Afdeling Hospitality & Events aan het woord
Als afdeling Hospitality & Events zijn wij verantwoordelijk voor alle evenementen buiten de wedstrijddagen om, maar verzorgen wij ook de catering aan de publieke en de Business kant van de tribune tijdens wedstrijd van ADO Den Haag.
Aan de publieke kant van de tribune voorzien wij elke wedstrijd de supporters via onze counters van eten en drinken. De afgelopen maanden hebben wij getracht het niveau van de counters naar een beter niveau te brengen. Zo hebben wij het assortiment van broodjes uitgebreid met een broodje Unox, broodje bal (i.s.m. Piet de Wit snacks) en een broodje hete kip. Ook schenken wij tegenwoordig door het gehele Kyocera Stadion Douwe Egberts koffie en Pickwick thee. Naast een kwaliteitsimpuls verhogen wij hierdoor ook de handelingssnelheid in de counters. Mede hierom schenken wij nu ook blikjes Bacardi Cola en Rasp 7up uit. Om de grote drinkers onder ons tevreden te stellen schenken wij naast 25cl bekers nu ook bier in halve liters!
Momenteel onderzoeken wij de mogelijkheden om in de toekomst te werken met medewerkers die u rechtstreeks op de tribune van drank kunnen voorzien, zodat u niet eens meer naar beneden hoeft te lopen en de mogelijkheden van cashless payment, zodat wij de lat van de handelingsnelheid van onze counters nog hoger kunnen leggen.
Ons streven is om goed naar de wensen en behoeften van de supporters en sponsoren te luisteren. Daarmee streven wij naar een optimale service. Mocht u suggesties hebben om het niveau van de catering op de publieke zijde naar een hoger niveau te brengen, dan kunt u altijd contact opnemen met events@adodenhaag.nl.
Met vriendelijke groet,
Ron de Visser
Manager Hospitality & Events
0
|
Zaterdag 23 maart 2013 om 10:07 uur |
DaveDH
Justin Goetzee maakt overstap naar NAC
Dit keer geen speler, maar een directeur die een transfer maakt. Justin Goetzee verruilt zijn rol als Commercieel Directeur bij ADO Den Haag per 1 mei 2013 voor diezelfde functie bij NAC Breda. Als Bredanaar kon hij een aanbod vanuit de club uit zijn stad, in wiens stadion hij vroeger op de tribune stond, niet laten gaan.
Goetzee kwam in april 2012 bij ADO Den Haag, nadat hij werkzaam was geweest bij onder andere RKC Waalwijk, PSV en de Stichting Meer dan Voetbal.
Justin Goetzee woont samen met zijn jonge gezin in Breda, naast de reisafstand en zijn historie bij NAC is daarmee een zeer belangrijke en begrijpelijke extra reden voor zijn overstap gegeven.
ADO Den Haag dankt Goetzee voor zijn inzet, onder zijn aanvoering is een verdere professionalisering van de commerciële afdeling in gang gezet en hij heeft eraan bijgedragen dat de hospitality voor onze sponsors op een hoger plan is gekomen. Die lijn zal ook onder zijn opvolger, waar momenteel al druk naar wordt gezocht, uiteraard worden voortgezet.
Vanavond om 18.30 uur kunt u op Eredivisie Live een exclusief interview met Justin Goetzee bekijken in ADO TV.
Dit keer geen speler, maar een directeur die een transfer maakt. Justin Goetzee verruilt zijn rol als Commercieel Directeur bij ADO Den Haag per 1 mei 2013 voor diezelfde functie bij NAC Breda. Als Bredanaar kon hij een aanbod vanuit de club uit zijn stad, in wiens stadion hij vroeger op de tribune stond, niet laten gaan.
Goetzee kwam in april 2012 bij ADO Den Haag, nadat hij werkzaam was geweest bij onder andere RKC Waalwijk, PSV en de Stichting Meer dan Voetbal.
Justin Goetzee woont samen met zijn jonge gezin in Breda, naast de reisafstand en zijn historie bij NAC is daarmee een zeer belangrijke en begrijpelijke extra reden voor zijn overstap gegeven.
ADO Den Haag dankt Goetzee voor zijn inzet, onder zijn aanvoering is een verdere professionalisering van de commerciële afdeling in gang gezet en hij heeft eraan bijgedragen dat de hospitality voor onze sponsors op een hoger plan is gekomen. Die lijn zal ook onder zijn opvolger, waar momenteel al druk naar wordt gezocht, uiteraard worden voortgezet.
Vanavond om 18.30 uur kunt u op Eredivisie Live een exclusief interview met Justin Goetzee bekijken in ADO TV.
0
|
Maandag 11 maart 2013 om 10:33 uur |
liefhebber
ypenburg070 schreef:
We hebben het hier over de kaartverkoop, maar het gaat eigenlijk al fout bij het, ik noem het maar, lekker maken van klanten. Als ik hier in de regio kijk, dan kan er zoveel beter met hele simpele opslossingen qau commerciel gebied. Ik heb geen commerciele achtergrond, maar elke "normale" jongen ziet dat er wel meer gerealiseerd kan worden om klanten binnen te halen.
Paar voorbeelden:
- Als ik in de zomer in Zoetermeer, in het stadshart (wat een buitenstad is van Den Haag en waar veel hagenezen naar toe zijn getrokken) loop en ik wil het net nieuwe shirt van ADO, kan ik dat niet krijgen. Uit mijn hoofd zijn 4 sportzaken(waaronder grote concerns als Sport2000) en geen één verkoopt een shirtje van Den Haag, vind ik dat toch schandalig. Ik moet dan vervolgens naar de Dorpstraat waar 1 winkeltje een shirtje heeft of naar het stadion! Maar dan zie je vervolgens shirtjes van de andere clubs ( 010,020) in overvloed hangen. Stuur bij wijze van spreke Rick Hoogendorp(als Comercieel medewerker) de straat op en laat hem banden leggen met winkeliers.
Zelfde geldt voor de haagse binnenstad! Je moet goed zoeken wil je iets van onze Club vinden!! Als je dan in 010 kijkt (en ik weet dat je dat niet kan vergelijken) daar staan tentjes met vlaggen en shirtjes van hun club en hebben een fanshop in de binnenstad. Nogmaals ik weet dat je dat niet kan vergelijken, maar als derde stad van Nederland met een club die groeit, dan moet je beginnen met je eigen stad mee te krijgen.
- Nog zoiets: De primera en de ticketbox punten. In de primera in Den Haag ook, er is nergens ook maar iets te vinden, dat laat zien dat ze achter de club staan. Er zijn uitzonderingen zoals De Primera in de Theresiastraat, die er alles aan doet om zijn club te steunen.
- Zelfde geld met voetbalclubs. stuur oud spelers, die nu in commerciele dienst zijn zoals Hoogendorp naar de amateurclubs toe om je arregementen te promoten. Zo haal je voetbalclubs binnen die veel jonge kinderen heeft die kennis maken met haagse voetbal!
Je hoeft niet massaal de regio in, want Leiden en Delft behoren toch al tot die andere clubs, maar Zoetermeer, Leidschendam, Voorburg en Den Haag liggen nog helemaal open. Pak je kansen als groeiende club!
- Tot slot ga als commerciele afdeling met je sponsers praten en probeer ze je club te promoten. Zoals TV West, sponser van Den Haag en wel groot bereik! Geheel of gedeeltlijk kunnen ze je natuurlijk sponseren door af en toe een Reclame van ADO over de radio en tv te gooien.(hoeft niet duur te zijn, kan als vriendendienst) en langs de A4 hebben ze een Billboard van TVWEST afslag verder dan stadion. Maak een speciale ADO/TVWest advertentie die aan dat billboard kan hangen.
Kortom ga als commerciele medewerkers de straat op, met wat merchadising producten, een rol posters, wat folders, en een stel contracten en ga de winkels en clubs langs.
Posters van de wedstrijden bij elke primera en daarnaast in elke haagse primera een hoekje met fan artikelen, naast de 010 en 020, ook Den Haag bidons en shirtjes in de sportwinkels in de regio, elke 2 weken een amateurclub met al zijn leden op de tribune (wellicht voor een zacht prijsje, maar wel met potentiele supporters en een vol vak) dat zou toch mooi zijn!! Als commerciele afdeling valt er veel te realiseren, lijkt mij! nogmaals heb geen commerciele achtergrond maar door veel te netwerken, kan je ver komen,lijkt mij!!!
We hebben het hier over de kaartverkoop, maar het gaat eigenlijk al fout bij het, ik noem het maar, lekker maken van klanten. Als ik hier in de regio kijk, dan kan er zoveel beter met hele simpele opslossingen qau commerciel gebied. Ik heb geen commerciele achtergrond, maar elke "normale" jongen ziet dat er wel meer gerealiseerd kan worden om klanten binnen te halen.
Paar voorbeelden:
- Als ik in de zomer in Zoetermeer, in het stadshart (wat een buitenstad is van Den Haag en waar veel hagenezen naar toe zijn getrokken) loop en ik wil het net nieuwe shirt van ADO, kan ik dat niet krijgen. Uit mijn hoofd zijn 4 sportzaken(waaronder grote concerns als Sport2000) en geen één verkoopt een shirtje van Den Haag, vind ik dat toch schandalig. Ik moet dan vervolgens naar de Dorpstraat waar 1 winkeltje een shirtje heeft of naar het stadion! Maar dan zie je vervolgens shirtjes van de andere clubs ( 010,020) in overvloed hangen. Stuur bij wijze van spreke Rick Hoogendorp(als Comercieel medewerker) de straat op en laat hem banden leggen met winkeliers.
Zelfde geldt voor de haagse binnenstad! Je moet goed zoeken wil je iets van onze Club vinden!! Als je dan in 010 kijkt (en ik weet dat je dat niet kan vergelijken) daar staan tentjes met vlaggen en shirtjes van hun club en hebben een fanshop in de binnenstad. Nogmaals ik weet dat je dat niet kan vergelijken, maar als derde stad van Nederland met een club die groeit, dan moet je beginnen met je eigen stad mee te krijgen.
- Nog zoiets: De primera en de ticketbox punten. In de primera in Den Haag ook, er is nergens ook maar iets te vinden, dat laat zien dat ze achter de club staan. Er zijn uitzonderingen zoals De Primera in de Theresiastraat, die er alles aan doet om zijn club te steunen.
- Zelfde geld met voetbalclubs. stuur oud spelers, die nu in commerciele dienst zijn zoals Hoogendorp naar de amateurclubs toe om je arregementen te promoten. Zo haal je voetbalclubs binnen die veel jonge kinderen heeft die kennis maken met haagse voetbal!
Je hoeft niet massaal de regio in, want Leiden en Delft behoren toch al tot die andere clubs, maar Zoetermeer, Leidschendam, Voorburg en Den Haag liggen nog helemaal open. Pak je kansen als groeiende club!
- Tot slot ga als commerciele afdeling met je sponsers praten en probeer ze je club te promoten. Zoals TV West, sponser van Den Haag en wel groot bereik! Geheel of gedeeltlijk kunnen ze je natuurlijk sponseren door af en toe een Reclame van ADO over de radio en tv te gooien.(hoeft niet duur te zijn, kan als vriendendienst) en langs de A4 hebben ze een Billboard van TVWEST afslag verder dan stadion. Maak een speciale ADO/TVWest advertentie die aan dat billboard kan hangen.
Kortom ga als commerciele medewerkers de straat op, met wat merchadising producten, een rol posters, wat folders, en een stel contracten en ga de winkels en clubs langs.
Posters van de wedstrijden bij elke primera en daarnaast in elke haagse primera een hoekje met fan artikelen, naast de 010 en 020, ook Den Haag bidons en shirtjes in de sportwinkels in de regio, elke 2 weken een amateurclub met al zijn leden op de tribune (wellicht voor een zacht prijsje, maar wel met potentiele supporters en een vol vak) dat zou toch mooi zijn!! Als commerciele afdeling valt er veel te realiseren, lijkt mij! nogmaals heb geen commerciele achtergrond maar door veel te netwerken, kan je ver komen,lijkt mij!!!
Kan een aantal van je punten wel indenken. Echter op een aantal punten sla je de plank mis!
Met sponsoren praten is een prima initiatief. Echter is er weinig tot geen draagvlak gelet op de feeling mbt enkele beleidbepalers (ik druk me hier vrij oppervlakkig uit). Vraag maar eens aan een aantal sponsoren!
Je laatste punt snijd zeker hout. Stuur de gehele afdeling, met name de oud spelers, naar amateurverenigingen. Daar zitten immers je potentiele klanten (lees suporters). Stel kaartjes beschikbaar voor een clubbladkwis, penalty dagje met je reserve keepers. Laat ze als gastspreker fungeren tijdens jeugdevenementen, nieuwjaar recepties of weet ik veel wat voor feestavonden. Snij je het mes aan 2 kanten met oogpunt op eventuele toekomstige sponsoren?? Schoolvoetbal bv in div regio`s.
Over leiden en delft denk ik dat je oordeelt op basis van aaname. De grootste fout die je kan maken is doelgroepen, of regio`s, uit te sluiten! Juist ook in deze regio`s liggen kansen. Vergeet even niet de leidse voetballers die bij oa fc denhaag hebben gespeeld. Hoe ado leeft in haar omliggende gemeentes. Voor B2B zijn deze regio`s juist interesant!!!
Misschien nog wel interesanter dan in de haagse gemeente zelf!?!?!
Ben alleen bang dat de commerciele afdeling niet op zulke initiatieven zit te wachten en zich liever beperkt tot wat huishoudelijke informele bezigheden dan daadwerkelijk op oorlogspad gaan.Trouwens een beetje algemene tendens bij de club helaas.
Maar wie weet......wat betreft de acties voor morgen zou je kunnen zeggen dat er misschien toch nog hoop is voor de toekomst. Ik juich zulke acties alleen maar toe. En trekken ze daar uiteindelijk is lering uit!!
Met sponsoren praten is een prima initiatief. Echter is er weinig tot geen draagvlak gelet op de feeling mbt enkele beleidbepalers (ik druk me hier vrij oppervlakkig uit). Vraag maar eens aan een aantal sponsoren!
Je laatste punt snijd zeker hout. Stuur de gehele afdeling, met name de oud spelers, naar amateurverenigingen. Daar zitten immers je potentiele klanten (lees suporters). Stel kaartjes beschikbaar voor een clubbladkwis, penalty dagje met je reserve keepers. Laat ze als gastspreker fungeren tijdens jeugdevenementen, nieuwjaar recepties of weet ik veel wat voor feestavonden. Snij je het mes aan 2 kanten met oogpunt op eventuele toekomstige sponsoren?? Schoolvoetbal bv in div regio`s.
Over leiden en delft denk ik dat je oordeelt op basis van aaname. De grootste fout die je kan maken is doelgroepen, of regio`s, uit te sluiten! Juist ook in deze regio`s liggen kansen. Vergeet even niet de leidse voetballers die bij oa fc denhaag hebben gespeeld. Hoe ado leeft in haar omliggende gemeentes. Voor B2B zijn deze regio`s juist interesant!!!
Misschien nog wel interesanter dan in de haagse gemeente zelf!?!?!
Ben alleen bang dat de commerciele afdeling niet op zulke initiatieven zit te wachten en zich liever beperkt tot wat huishoudelijke informele bezigheden dan daadwerkelijk op oorlogspad gaan.Trouwens een beetje algemene tendens bij de club helaas.
Maar wie weet......wat betreft de acties voor morgen zou je kunnen zeggen dat er misschien toch nog hoop is voor de toekomst. Ik juich zulke acties alleen maar toe. En trekken ze daar uiteindelijk is lering uit!!
0
|
Zaterdag 2 maart 2013 om 21:20 uur |
Advertentie
ypenburg070
We hebben het hier over de kaartverkoop, maar het gaat eigenlijk al fout bij het, ik noem het maar, lekker maken van klanten. Als ik hier in de regio kijk, dan kan er zoveel beter met hele simpele opslossingen qau commerciel gebied. Ik heb geen commerciele achtergrond, maar elke "normale" jongen ziet dat er wel meer gerealiseerd kan worden om klanten binnen te halen.
Paar voorbeelden:
- Als ik in de zomer in Zoetermeer, in het stadshart (wat een buitenstad is van Den Haag en waar veel hagenezen naar toe zijn getrokken) loop en ik wil het net nieuwe shirt van ADO, kan ik dat niet krijgen. Uit mijn hoofd zijn 4 sportzaken(waaronder grote concerns als Sport2000) en geen één verkoopt een shirtje van Den Haag, vind ik dat toch schandalig. Ik moet dan vervolgens naar de Dorpstraat waar 1 winkeltje een shirtje heeft of naar het stadion! Maar dan zie je vervolgens shirtjes van de andere clubs ( 010,020) in overvloed hangen. Stuur bij wijze van spreke Rick Hoogendorp(als Comercieel medewerker) de straat op en laat hem banden leggen met winkeliers.
Zelfde geldt voor de haagse binnenstad! Je moet goed zoeken wil je iets van onze Club vinden!! Als je dan in 010 kijkt (en ik weet dat je dat niet kan vergelijken) daar staan tentjes met vlaggen en shirtjes van hun club en hebben een fanshop in de binnenstad. Nogmaals ik weet dat je dat niet kan vergelijken, maar als derde stad van Nederland met een club die groeit, dan moet je beginnen met je eigen stad mee te krijgen.
- Nog zoiets: De primera en de ticketbox punten. In de primera in Den Haag ook, er is nergens ook maar iets te vinden, dat laat zien dat ze achter de club staan. Er zijn uitzonderingen zoals De Primera in de Theresiastraat, die er alles aan doet om zijn club te steunen.
- Zelfde geld met voetbalclubs. stuur oud spelers, die nu in commerciele dienst zijn zoals Hoogendorp naar de amateurclubs toe om je arregementen te promoten. Zo haal je voetbalclubs binnen die veel jonge kinderen heeft die kennis maken met haagse voetbal!
Je hoeft niet massaal de regio in, want Leiden en Delft behoren toch al tot die andere clubs, maar Zoetermeer, Leidschendam, Voorburg en Den Haag liggen nog helemaal open. Pak je kansen als groeiende club!
- Tot slot ga als commerciele afdeling met je sponsers praten en probeer ze je club te promoten. Zoals TV West, sponser van Den Haag en wel groot bereik! Geheel of gedeeltlijk kunnen ze je natuurlijk sponseren door af en toe een Reclame van ADO over de radio en tv te gooien.(hoeft niet duur te zijn, kan als vriendendienst) en langs de A4 hebben ze een Billboard van TVWEST afslag verder dan stadion. Maak een speciale ADO/TVWest advertentie die aan dat billboard kan hangen.
Kortom ga als commerciele medewerkers de straat op, met wat merchadising producten, een rol posters, wat folders, en een stel contracten en ga de winkels en clubs langs.
Posters van de wedstrijden bij elke primera en daarnaast in elke haagse primera een hoekje met fan artikelen, naast de 010 en 020, ook Den Haag bidons en shirtjes in de sportwinkels in de regio, elke 2 weken een amateurclub met al zijn leden op de tribune (wellicht voor een zacht prijsje, maar wel met potentiele supporters en een vol vak) dat zou toch mooi zijn!! Als commerciele afdeling valt er veel te realiseren, lijkt mij! nogmaals heb geen commerciele achtergrond maar door veel te netwerken, kan je ver komen,lijkt mij!!!
Paar voorbeelden:
- Als ik in de zomer in Zoetermeer, in het stadshart (wat een buitenstad is van Den Haag en waar veel hagenezen naar toe zijn getrokken) loop en ik wil het net nieuwe shirt van ADO, kan ik dat niet krijgen. Uit mijn hoofd zijn 4 sportzaken(waaronder grote concerns als Sport2000) en geen één verkoopt een shirtje van Den Haag, vind ik dat toch schandalig. Ik moet dan vervolgens naar de Dorpstraat waar 1 winkeltje een shirtje heeft of naar het stadion! Maar dan zie je vervolgens shirtjes van de andere clubs ( 010,020) in overvloed hangen. Stuur bij wijze van spreke Rick Hoogendorp(als Comercieel medewerker) de straat op en laat hem banden leggen met winkeliers.
Zelfde geldt voor de haagse binnenstad! Je moet goed zoeken wil je iets van onze Club vinden!! Als je dan in 010 kijkt (en ik weet dat je dat niet kan vergelijken) daar staan tentjes met vlaggen en shirtjes van hun club en hebben een fanshop in de binnenstad. Nogmaals ik weet dat je dat niet kan vergelijken, maar als derde stad van Nederland met een club die groeit, dan moet je beginnen met je eigen stad mee te krijgen.
- Nog zoiets: De primera en de ticketbox punten. In de primera in Den Haag ook, er is nergens ook maar iets te vinden, dat laat zien dat ze achter de club staan. Er zijn uitzonderingen zoals De Primera in de Theresiastraat, die er alles aan doet om zijn club te steunen.
- Zelfde geld met voetbalclubs. stuur oud spelers, die nu in commerciele dienst zijn zoals Hoogendorp naar de amateurclubs toe om je arregementen te promoten. Zo haal je voetbalclubs binnen die veel jonge kinderen heeft die kennis maken met haagse voetbal!
Je hoeft niet massaal de regio in, want Leiden en Delft behoren toch al tot die andere clubs, maar Zoetermeer, Leidschendam, Voorburg en Den Haag liggen nog helemaal open. Pak je kansen als groeiende club!
- Tot slot ga als commerciele afdeling met je sponsers praten en probeer ze je club te promoten. Zoals TV West, sponser van Den Haag en wel groot bereik! Geheel of gedeeltlijk kunnen ze je natuurlijk sponseren door af en toe een Reclame van ADO over de radio en tv te gooien.(hoeft niet duur te zijn, kan als vriendendienst) en langs de A4 hebben ze een Billboard van TVWEST afslag verder dan stadion. Maak een speciale ADO/TVWest advertentie die aan dat billboard kan hangen.
Kortom ga als commerciele medewerkers de straat op, met wat merchadising producten, een rol posters, wat folders, en een stel contracten en ga de winkels en clubs langs.
Posters van de wedstrijden bij elke primera en daarnaast in elke haagse primera een hoekje met fan artikelen, naast de 010 en 020, ook Den Haag bidons en shirtjes in de sportwinkels in de regio, elke 2 weken een amateurclub met al zijn leden op de tribune (wellicht voor een zacht prijsje, maar wel met potentiele supporters en een vol vak) dat zou toch mooi zijn!! Als commerciele afdeling valt er veel te realiseren, lijkt mij! nogmaals heb geen commerciele achtergrond maar door veel te netwerken, kan je ver komen,lijkt mij!!!
0
|
Zaterdag 2 maart 2013 om 13:10 uur |
pmc
JAN VILLERIUS OPGENOMEN IN HET ZIEKENHUIS
Heden bereikte ons het bericht dat oud speler Jan Villerius is opgenomen in het Reinier de Graaf Ziekenhuis in Delft. Jan Villerius ligt op de afdeling neurologie kamer 724. Hij zal het zeer waarderen om een kaartje te ontvangen.
Heden bereikte ons het bericht dat oud speler Jan Villerius is opgenomen in het Reinier de Graaf Ziekenhuis in Delft. Jan Villerius ligt op de afdeling neurologie kamer 724. Hij zal het zeer waarderen om een kaartje te ontvangen.
0
|
Donderdag 14 februari 2013 om 15:51 uur |
Johannes
pmc schreef:
Volgens ,ij was het zo dat MvdK de boarding heeft gekocht en ADO deze heeft in een constructie van huur/koop
Volgens ,ij was het zo dat MvdK de boarding heeft gekocht en ADO deze heeft in een constructie van huur/koop
Zo is het inderdaad in de media gecommuniceerd.
ADO huurt van hem de boarding, om daarna zelf met de commerciele afdeling geld te gaan verdienen middels die boarding. Zo op het oog klopt dat allemaal. Die boarding moesten we toch hebben, die oude troep was steeds kapot.
ADO huurt van hem de boarding, om daarna zelf met de commerciele afdeling geld te gaan verdienen middels die boarding. Zo op het oog klopt dat allemaal. Die boarding moesten we toch hebben, die oude troep was steeds kapot.
0
|
Donderdag 7 februari 2013 om 20:23 uur |
dondinges
marcellino schreef:
een mooie shout en je hebt ook gelijk in heel veel dingen alleen zie ik het nu niet beter worden maar slechter.
vorigjaar was het keer punt en dat zet zich nu door.ja als we naar dit moment kijken doen we het goed en mogen we niet klagen en over de bood waar je het over hebt die moet je weer stabiel maken maar om deze bood stabial te maken zou je toch moeten investeren op welke manier dan ook anders zinkt hij.
en bij ado zie je gewoon aankomen dat we het moeilijk gaan krijgen en elk tekort moeten dichten met de verkoop van spelers.
of zie jij een andere oplossing om geld te genereren
een mooie shout en je hebt ook gelijk in heel veel dingen alleen zie ik het nu niet beter worden maar slechter.
vorigjaar was het keer punt en dat zet zich nu door.ja als we naar dit moment kijken doen we het goed en mogen we niet klagen en over de bood waar je het over hebt die moet je weer stabiel maken maar om deze bood stabial te maken zou je toch moeten investeren op welke manier dan ook anders zinkt hij.
en bij ado zie je gewoon aankomen dat we het moeilijk gaan krijgen en elk tekort moeten dichten met de verkoop van spelers.
of zie jij een andere oplossing om geld te genereren
klopt we gaan het moeilijk krijgen. want we leven nog steeds op te grote voet. de begroting moet anders (bij fcdenhaagforum.nl heb ik daar een hele lap over neergetikt in een topic) lager inschatten en dan bij overschotten iets leuks kunnen doen met spelers halen in plaats van geld inplannen wat je niet hebt. het is niet zo zeer dat we geld moeten genereren, het is dat we het niet zomaar uitgeven.
maar t stiekeme belangrijke is dat bestuurders die de club verlaten zoals manders die zelf op stapt, ondanks dat ie geen of weinig dingen verbeterd heeft, toch zijn oprotbonus meekrijgt. dat kan gewoon niet. de afdeling waarvoor je verantwoordelijk bent moet minimaal gelijk zijn als bij binnenkomst en het aandeel van die bestuurder in het voorkomen van achteruitgang of het verbeteren moet aantoonbaar zijn.
want als je moet werken voor je bonus dan doe je dat. als je na 3 maanden opstapt en je hebt eigenlijk niets gedaan en je krijgt dat geld dan ook, dan wordt je makkelijk rijk. bonussen alleen aan de hand van toetsbare criteria niet zomaar in een contract. en dat geld voor spelers en de staf net zo goed.
als ik mijn werk niet goed doe en ik wordt ontslagen dan pleeg ik contractbreuk omdat ik mijn kant van de overeenkomst niet nakom. kom ik mijn kant wel na en willen ze me toch kwijt, dan moeten ze betalen. en als ik zelf op stap krijg ik sowieso niks en hoef ik zelfs niet bij de overheid aan te kloppen voor geld. en zo hoort dat ook voor bestuurders (en ook politici trouwens).
begroting moet worden ingezet op 8000 of 9000 bezoekers - aantal scc`s
scc inkomsten aparte pot (alles extra is dan mooi meegenomen)
sponsorinkomsten 80/90% van huidige bedrag en alles wat je volgend jaar dan meer binnenkrijg is mooi meegenomen
van de geld dat dan extra binnen komt kun je dan in eerste instantie je te korten wegwerken en mogelijk in de winter gericht versterkingen halen die je een betere 2e seizoenshelft opleveren.
en je moet sowieso (weet niet of dat zo is nu) een potje maken in je uitgavenkant van 10 of 15% onvoorziene kosten, die pas in goed overleg kan worden aangesproken (had wel handig geweest nu met de crisisheffing van de overheid)
maar t stiekeme belangrijke is dat bestuurders die de club verlaten zoals manders die zelf op stapt, ondanks dat ie geen of weinig dingen verbeterd heeft, toch zijn oprotbonus meekrijgt. dat kan gewoon niet. de afdeling waarvoor je verantwoordelijk bent moet minimaal gelijk zijn als bij binnenkomst en het aandeel van die bestuurder in het voorkomen van achteruitgang of het verbeteren moet aantoonbaar zijn.
want als je moet werken voor je bonus dan doe je dat. als je na 3 maanden opstapt en je hebt eigenlijk niets gedaan en je krijgt dat geld dan ook, dan wordt je makkelijk rijk. bonussen alleen aan de hand van toetsbare criteria niet zomaar in een contract. en dat geld voor spelers en de staf net zo goed.
als ik mijn werk niet goed doe en ik wordt ontslagen dan pleeg ik contractbreuk omdat ik mijn kant van de overeenkomst niet nakom. kom ik mijn kant wel na en willen ze me toch kwijt, dan moeten ze betalen. en als ik zelf op stap krijg ik sowieso niks en hoef ik zelfs niet bij de overheid aan te kloppen voor geld. en zo hoort dat ook voor bestuurders (en ook politici trouwens).
begroting moet worden ingezet op 8000 of 9000 bezoekers - aantal scc`s
scc inkomsten aparte pot (alles extra is dan mooi meegenomen)
sponsorinkomsten 80/90% van huidige bedrag en alles wat je volgend jaar dan meer binnenkrijg is mooi meegenomen
van de geld dat dan extra binnen komt kun je dan in eerste instantie je te korten wegwerken en mogelijk in de winter gericht versterkingen halen die je een betere 2e seizoenshelft opleveren.
en je moet sowieso (weet niet of dat zo is nu) een potje maken in je uitgavenkant van 10 of 15% onvoorziene kosten, die pas in goed overleg kan worden aangesproken (had wel handig geweest nu met de crisisheffing van de overheid)
0
|
Zaterdag 2 februari 2013 om 15:20 uur |
Nu online
Momenteel geen shouters online en 81 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 20 | - | 40 |
2 | Excelsior | 20 | - | 39 |
3 | FC Dordrecht | 20 | - | 36 |
4 | Den Bosch + | 20 | - | 33 |
5 | Graafschap | 20 | - | 32 |
6 | SC Cambuur | 20 | - | 32 |
7 | FC Emmen | 20 | - | 32 |
8 | ADO Den Haag | 20 | - | 31 |
9 | Helmond Sp. | 20 | - | 31 |
10 | Roda JC | 20 | - | 30 |
11 | Telstar | 20 | - | 26 |
12 | FC Eindhoven | 20 | - | 26 |
13 | MVV Maastr. | 20 | - | 23 |
14 | Jong AZ | 20 | - | 22 |
15 | TOP Oss | 20 | - | 22 |
16 | Jong Ajax | 20 | - | 21 |
17 | Jong PSV | 20 | - | 21 |
18 | VVV-Venlo | 20 | - | 16 |
19 | Jong Utrecht | 20 | - | 13 |
20 | Vitesse -27 | 20 | - | -8 |