Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: commerciële

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 36
Volgende pagina

Waht

Zou wat zijn zeg mocht het gebeuren dat we een topclub worden.
Toch wil ik het eerst allemaal aankijken. Hoe vaak zijn we niet al teleurgesteld, alrecon verhaal, nieuwe stadion, eventuele grote sponsors.
Als het echt allemaal doorgaat wat op het Elf voetbal site gezegd wordt zeg ik direct doen en capabele mensen aanstellen die ook in China goede dingen kunnen opzetten. Als je daar lamlullen naar toe stuurt iwordt ook dit verhaal een kans die je gaat missen en een andere Nederlandse club neemt het stokje over. Zie al een grote fout in het hele verhaal:
De commerciële afdeling van de club blijft ongemoeid.
Wel leuk zo`n bericht dat ADO een topmerk gaat worden.
0
Dinsdag 24 juni 2014 om 22:29 uur

pmc

friuli schreef:

Vanuit de club zou dat toch een eis moeten zijn eigelijk naar de Chinezen toe! Ook inversteren in het jeugdcomplex want anders doen wij niet mee!
United Vansen heeft grootse plannen met de Residentieclub. Zowel op financieel als organisatorisch vlak wil het bedrijf fors investeren.

Maar ook in de spelersgroep gaat United Vansen veel geld steken, waarbij er bedragen beschikbaar worden gesteld die in de Nederlandse markt normaal gesproken ondenkbaar zijn.

Eigenaar Mark van der Kallen en Paul Beyersbergen, medebestuurders in de SSO, hebben altijd als voorwaarde voor verkoop van de aandelen gesteld dat een nieuwe eigenaar financieel in staat moet zijn om substantieel in ADO Den Haag te investeren. United Vansen heeft zowel hen, als ook de gemeente Den Haag, die toezegging gedaan.

Ook in de jeugdopleiding gaat United Vansen investeren. Daarnaast heeft het bedrijf de garantie afgegeven dat er Nederlandse mensen aan het roer blijven staan bij ADO Den Haag. Dat geldt voor alle geledingen binnen de club, waaronder dus ook de technische staf en jeugdopleiding, maar ook de commerciële tak.

De club stelt dat het niet dezelfde koers wil varen als Vitesse. De leiding wil voorkomen dat er allerlei huurspelers binnenkomen. United Vansen probeert bij meerdere clubs in Europa voet aan de grond te krijgen. De keuze voor ADO Den Haag komt onder meer voort uit het feit dat de regering gevestigd is in Den Haag. Daarnaast onderhouden Den Haag en China al lange tijd nauwe banden.

ADO Den Haag stond zes jaar geleden nog aan de rand van de afgrond, zowel financieel als sportief. Na forse beleidsaanpassingen is de roemruchte club in de laatste jaren winstgevend. De omzet steeg in die periode van zeven naar vijftien miljoen euro.
0
Dinsdag 24 juni 2014 om 18:17 uur

Kees


Exclusief: Partij achter Chinese overname ADO heeft grootste plannen



Via een persbericht heeft ADO Den Haag dinsdagmiddag bekend gemaakt dat de aandelen van de club, die de afgelopen jaren in het bezit waren van de Haagse zakenman Mark van der Kallen, zullen worden overgenomen door het Chinese sportmarketingbedrijf United Vansen International Sports Co, bekend van onder meer de organisatie van de Spaanse- en Franse Super Cup wedstrijden in Bejing.

Foto
Foto: ANP Pro Shots




“ Het veel sterker maken van ADO Den Haag is het hoofddoel van de nieuwe Chinese eigenaar”

Tot het moment dat de overname van ADO Den Haag ook formeel voor de volle 100% is afgerond, zullen zowel de Haagse Eredivisieclub als ook de nieuwe eigenaar United Vansen geen officiële mededelingen doen.

Toch kan ELF Voetbal voor wat betreft de plannen van het Chinese bedrijf met ADO Den Haag vandaag al een tipje van de sluier oplichten. De overname is immers een onverwacht uitvloeisel van de mediaplannen die Sports Media Corporation - het moederbedrijf van ELF Voetbal - in China ontwikkelt, waarvoor het de hulp heeft ingeroepen van het in Den Haag gevestigde bedrijf Dong Dao.

Chun Li, eigenaar van Dong Dao, is uiteindelijk de man die ADO Den Haag aan United Vansen heeft gekoppeld. Enkele dagen na het afronden van de deal, blijkt hij in een exclusief gesprek dat ELF Voetbal met hem had nog steeds opgewonden over de nieuwe mogelijkheden die de deal biedt aan zowel ADO Den Haag als ook aan zijn moederland China.

ELF Voetbal: Er is één ding dat ADO-fans als eerste zullen willen weten. Wordt ADO Den Haag er beter van of is de club nu een tweede Vitesse geworden?

Chun Li: "Zeker niet. Zonder dat ik op de hoogte ben van alle details van Vitesse, is deze deal niet bedoelt om spelers op te leiden voor een andere club. Het veel sterker maken van ADO Den Haag is het hoofddoel van de nieuwe Chinese eigenaar."

ELF Voetbal: Hoe komt een Chinees bedrijf terecht bij ADO Den Haag?

Chun Li: "Bijna alle vooraanstaande Chinese bedrijven die in Nederland actief zijn, hebben of hun hoofdkantoor of een vestiging in Den Haag. Ook mijn bedrijf is al sinds geruime tijd in Den Haag gevestigd. Ik ben in april 2013 met ADO in contact gekomen. ADO wilde toen een seminar houden voor de honderden Chinese bedrijven die in het Westen van Nederland - en vooral in Den Haag - zijn gevestigd. Mijn bedrijf Dong Dao werd benaderd om een introductie te houden omdat het op dat moment het enige Nederlandse bedrijf was dat als sponsor actief was binnen het Nederlandse betaalde voetbal. Op de vraag wat volgens mij de beste manier zou zijn om Chinese bedrijven aan ADO te binden, heb ik voorgesteld om in het Kyocera Stadion een speciale `China Lounge` te openen."

ELF Voetbal: Hoe werd daar op gereageerd?

Chun Li: "De Chinese bedrijven waren best onder de indruk. Maar destijds was het nog een probleem dat ADO in China een onbekende club was en de commerciële waarde gering. Vorig jaar was Ajax nog de enige Nederlandse club die men in China kende, maar inmiddels is dat anders.""

ELF Voetbal: Waar komt de interesse voor het Nederlandse voetbal - en in het bijzonder voor ADO Den Haag - eigenlijk vandaan?

Chun Li: "Wij zijn al meer dan 20 jaar in Den Haag gevestigd. Mijn zoon is hier geboren, spreekt beter Nederlands dan Chinees en heeft bij verschillende clubs in de regio gespeeld. Toen viel me op dat iedere club - of het nu een profclub is of en amateurclub - van dezelfde Nederlandse voetbalfilosofie uit gaat en min of meer op dezelfde manier traint."

ELF Voetbal: Wat maakt ADO Den Haag anders dan andere Nederlandse clubs?

Chun Li: "De basis van het Nederlandse voetbal ligt nu eenmaal in Den Haag met z`n oeroude traditie clubs als de Koninklijke HVV, HBS, Quick en DHC. Zij vormen - samen met die honderden andere clubs in de regio - een soort voetbalpiramide met ADO aan de top - één die een eindeloze stroom aan talenten heeft voortgebracht.
Maar er is meer. De regering zit hier, de Koning woont er en naast alle ambassades en internationale organisaties die hier gevestigd zijn, is Den Haag ook nog eens de wereldhoofdstad van recht en vrede. Kortom: de stad is het ideale platform om van ADO Den Haag dé internationale ontmoetingsplek te maken. De club kan veel meer zijn dan alleen maar een regionale voetbalclub."

ELF Voetbal: Je weet inmiddels al veel van ADO…

Chun Li: "Ik ken de lange geschiedenis en de traditie om beroemde spelers en trainers voort te brengen. Mensen als Dick Advocaat en Martin Jol. Zij horen bij ADO en ik hoop dat ze in de toekomst bij dit nieuwe avontuur betrokken willen zijn. ADO Den Haag is een prachtige club die het verdient om nog veel groter te worden dan het nu al is. Goede marketing moet ervoor zorgen dat het stadion nog voller wordt dan het al is."

ELF Voetbal: Maar er is nog heel wat voor nodig voordat het zo ver is.

Chun Li: "We hebben met veel mensen, bedrijven en keners in en om de club gesproken - met jullie bijvoorbeeld - en iedereen heeft gezegd dat het écht mogelijk is. Maar dat vraagt wel een forse investering. Op ieder gebied moet de club beter worden."

ELF Voetbal: Maar er is toch ook al wel het één en ander gedaan het afgelopen seizoen?

Chun Li: "Zeker. Er is veel gedaan om ADO Den Haag in China onder de aandacht te brengen. In september en oktober afgelopen jaar heeft Wang Chu, een Chinese middenvelder, twee keer een oefenstage gemaakt en in maart zijn in de Chinese media beelden te zien geweest van een ADO-training van de 11-jarige zoon van de Chinese recordinternational Li Ming - die niet alleen een beroemd speler is, maar ook een vooraanstaand trainer - die acht weken op bezoek is geweest.
Verder was het natuurlijk geen toeval dat een Chinese jeugdploeg die vorige maand aan drie grote toernooien heeft deelgenomen in Den Haag logeerde, terwijl het evenmin toeval is dat ik met mijn bedrijf Dong Dao sponsor ben geworden van de ADO jeugdopleiding.
Omdat Europees voetbal nog steeds zo bijzonder is in China, zijn al deze activiteiten, zowel in het nieuws als ook op de sociale media, uitvoerig besproken. Inmiddels is ADO in China net als Ajax ook al een bekende club.
Maar we gaan nog meer doen. Zo komen er volgend jaar veel meer Chinese ploegen naar ADO in het kader van een uitwisselingsproject. In de zomer van 2015 verwacht ik al duizenden Chinese kinderen op speciale ADO zomerkampen."

ELF Voetbal: Maar uit al die plannen en activiteiten is nu nog iets veel groters voortgekomen…

Chun Li: "Toen ik vorig jaar met Mark van der Kallen, de eigenaar van ADO, in contact kwam, vertelde hij dat hij veel mogelijkheden zag om de club naar een hoger plan te tillen, maar dat hij daar de tijd eigenlijk niet voor had. Hij vroeg me of ik kon kijken of er een Chinees bedrijf was die de club naar een hoger niveau wilde brengen. Dat was voor hem een absolute voorwaarde.
Het was een verzoek dat precies past bij wat Dong Dao doet. ADO heeft geld nodig om zich verder te ontwikkelen en China heeft veel meer voetbalkennis nodig om ook beter te gaan presteren. Een duidelijke win-win situatie dus."

ELF Voetbal: Uiteindelijk werd het United Vansen.

Chun Li: "Gezien de unieke ligging van de stad Den Haag was een aantal grote en zeer rijke Chinese bedrijven sterk geïnteresseerd; een aantal onroerend goed bedrijven bijvoorbeeld en zelfs een olie bedrijf. Maar uiteindelijk leek me United Vansen de beste partij omdat voetbal hun `core business` is en ze een aantal immens grote investeringsmaatschappijen als aandeelhouder hebben en heb ik ADO en United Vansen aan elkaar aanbevolen. De topman, de heer Hui Wang, is niet alleen een enorme voetbalfan, maar heeft zelf in zijn jeugd ook gevoetbald. Al sinds 2007 organiseert hij in Bejing een universiteitscompetitie en werd onder zijn leiding in 2009 en 2011 de Italiaanse Super Cup gespeeld in het Olympische Vogelnest Stadion. Verder hebben ze de rechten van de Spaanse nationale ploeg in China, kortom de eigenaar begrijpt de Europese voetbalcultuur."

ELF Voetbal: Dat betekent dus dat ze ook begrijpen welke rol ADO vervult in de stad en in de regio.

Chun Li: "Ik heb aangegeven - en dat heeft United Vansen ook toegezegd - dat ADO Den Haag een Nederlandse club moet blijven. In de technische staf, de jeugdopleiding, het management team, alsmede de commerciële en marketing mensen komen Nederlandse topmensen. En natuurlijk houdt ADO z`n kleuren en z`n logo. Het enige dat verandert is dat de ambities worden opgeschroefd en dat er geld komt om dat mogelijk te maken."

ELF Voetbal: Zet alle plannen nog eens op een rijtje als je wilt.

Chun Li: "Ik zal het puntsgewijs doen:
• ADO moet binnen de stad een nog prominentere plaats krijgen. Het moet een echt toeristische trekpleister worden.
• De club moet één van de sociale middelpunten van de stad worden en tegelijkertijd dé plek worden waar Oost en West elkaar ontmoeten. En zakelijk gezien wordt ADO Den Haag hét ontmoetingspunt voor Nederlandse- en Chinese bedrijven.
• Binnen een paar jaar moet ADO naar de top van het Nederlandse voetbal. Eerst maar eens een evenaring van z`n beste positie ooit. Vervolgens een plek in de Europa League en uiteindelijk - wie weet - naar de Champions League.
• En tegelijkertijd moet ADO Den Haag in China één van de uithangborden van het Nederlandse voetbal worden en een belangrijke rol gaan spelen in de ontwikkeling van het Chinese voetbal."

ELF Voetbal: Maar dat vergt een forse investering.

Chun Li: "United Vansen heeft toegezegd een investering van miljoenen euro`s te zullen doen. Maar door de deal zijn er ineens nog veel meer manieren waardoor de club extra inkomsten zal vergaren.
ADO is vanaf nu hét symbool van het Nederlandse voetbal binnen China. Dat wil zeggen dat er veel meer Chinese spelers, teams en coaches naar ADO zullen komen kennis en vaardigheden op te doen.
Je kan er ook zeker van zijn dat er door de bekendheid van ADO meer Chinese toeristen en bedrijven naar Den Haag zullen komen. Dat betekent voor de stad natuurlijk een extra impuls voor de economie. Den Haag wordt nóg internationaler.
Maar het meest interessant is het feit dat China inmiddels voetbalgek is; een immens groot land met vele honderden miljoenen voetbalfans. Die zullen vanaf nu ADO Den Haag gaan volgen en dat opent een geweldige markt voor de Nederlandse TV rechten en ADO-merchandising. En vergeet de andere zakelijke mogelijkheden niet die de bekendheid van ADO met zich mee gaat brengen.
Nee, ik durf te zeggen dat de deal niet alleen goed is voor ADO en de stad Den Haag, maar ook goed voor het imago van Nederland en … voor mij ook heel belangrijk: voor de ontwikkeling van het Chinese voetbal. Ik noem zowel China als ook de stad Den Haag mijn thuis"

ELF Voetbal: Zit het werk er nu op?

Chun Li: "Nee hoor. Dong Dao gaat in samenwerking met de Nederlandse voetbalbond het `KNVB Worldcoaches Programme` in China promoten. Vorige week was daarvoor in Bejing een grote bijeenkomst (zie foto bovenaan dit artikel, red.). En in China gaan we op scholen een voetbalprogramma ontwikkelen waarbij basisbegrippen uit de Nederlandse school op Chinese kinderen zal worden overgebracht. ADO zal zeker een belangrijke rol gaan spelen in de immens grote markt die China is. Nee, voorlopig zit een rustig moment er nog niet in."







Reageer op dit nieuwsbericht

Voorwaarden







2000 karakters over
0
Dinsdag 24 juni 2014 om 15:17 uur

Kees

dutch schreef:

Dat hockey heeft niks met exposure voor ado te maken, is commercieel alleen voor de stad den haag en kyocera, meer niet
Een voetbalstadion is tegenwoordig niet meer winstgevend te maken met die maximaal 20 thuiswedstrijden op jaarbasis van onze club.

De overige 345 dagen moeten de ruimtes in het stadion ook geld opleveren. Dat gebeurt al heel veel en doordat het stadion nu volop in de belangstelling heeft gestaan zal dat alleen maar toenemen. Het ligt perfect aan de snelweg, voldoende parkeerruimte en ga zo maar door voor commerciële verhuur.

Daarnaast is Kyocera erg verguld met de extra reclame. Ook de gemeente Den Haag als eigenaar is er blij mee. Indirect levert dat club weer extra voordelen op zoals beter onderhoud en ga zo maar door.

Daarnaast zal er hopelijk vanuit de club en haar supportersorganen er nog meer op aangedrongen worden om het voor ons ook gezellig te maken rondom het stadion.
0
Zondag 15 juni 2014 om 12:05 uur

SSimons

BLEISWIJK-1 schreef:

Voor de mensen die denken dat het WK hockey niks voor Den Haag en daarmee indirect ook voor ADO kan betekenen. Vandaag in de Spits.

WK hockey, "goudmijn voor Den Haag"
Ik heb inmiddels ook foto`s gezien van een ADO lounge ter promotie van onze club. Ik hoop dat de commerciele afdelinge op volle toeren aan het werk is tijdens het WK Hockey om te netwerken. Op zo`n presenteerblaadje zul
je mogelijke nieuwe sponsers en/of nieuwe aanwas van publiek niet meer krijgen. Ik hoop ook dat de club omniet diverse faciliteiten kan overnemen.
0
Dinsdag 3 juni 2014 om 09:02 uur

Franky

Thijs schreef:

Even rekenen:

6.3 miljoen aan salarissen voor 97 mensen is gemiddeld 64948 euro per jaar

Als alle 68 medewerkers die geen speler zijn modaal (34500 pj) zouden verdienen(utopie) dan verdienden zij 2346000 euro

6300000-2346000=3954000 over voor de spelersgroep
3954000/27=146444 gemiddeld

Als je dan 5 grootverdieners zou hebben a 2 ton daalt het gemiddelde voor de rest naar 134272.

Aangezien er natuurlijk in de staf en de directie/kantoor meer zal worden verdiend dan modaal gaan deze cijfers rap omlaag.
Het is maar een eyeopener

Onthoudt hierbij dat de technische staf ook meer verdient dan de gemiddelde medewerker en dat er ook een (dure) directeur is. De medewerkers op de commerciële afdeling zullen ook ongetwijfeld meer dan 34500 per jaar verdienen. Ik denk dat het gemiddelde van de basis tussen de 90.000 en 150000 zal liggen. (Dit is absoluut natte vinger werk!) Met een enkeling die meer verdient.
0
Woensdag 14 mei 2014 om 11:20 uur

Haagse Kelt

tanker070 schreef:

Imago is niet het antwoord, dat ligt meer in een gemis aan commerciële slagkracht, voetbal knowhow en een gedegen strategie.....
Commerciele slagkracht krijg je pas als je produkt goed is. En je produkt is voetbal. Op dat gebied moet je expertise inhuren. Dan komt de rest vanzelf. Alleen praatjes vullen geen gaatjes.
0
Dinsdag 18 februari 2014 om 23:51 uur

tanker070

Ron001 schreef:

Krijg een beetje een Sjakie gevoel! Vroeger was inderdaad BIJNA alles beter! Maar al met al, we hadden geen brom jaar gehad zonder v/d kallen! En ja de man maakt ook fouten, is ook een mens! Maar wat is dan de oplossing? Als die er al is?! Imago is helaas het antwoord ....
Imago is niet het antwoord, dat ligt meer in een gemis aan commerciële slagkracht, voetbal knowhow en een gedegen strategie.....
0
Dinsdag 18 februari 2014 om 22:54 uur

Advertentie

wdr

liefhebber schreef:

Precies! Wat denk je waarom bv munsterman zocht naar potentiële sponsoren in het westen van het land. Kijk is naar het bedrijfsleven in die streken? Veelal regionaal op wat uitschieters na. Ook daar is een bepaalde concurentie. De bakker uit almelo denkt er niet over een bordje bij fctwente te doen! Vergeet niet dat onze regio qua potentie veel en veel interessanter is dan andere streken. Ok, na het commerciële de beleving. Tja kijk is naar de samenstelling bb van de Haagse regio! Het gevarieerde aanbod van sporten op niveau! Het percentage ajakkes vs feijenooit! Ik denk dat ons negatieve imago langzaamaan weg ebt maar helaas nog negatief meespeelt in het genereren van een grotere groei. Zowel commercieel als qua gunfactor. En dat heeft tijd nodig en slimmere mensen op commercieel en bestuurlijk niveau!
Precies. We hebben 40 calimero jaren van onderpresteren achter de rug. Het is moeilijk om dat te ontstijgen, maar het kán wel. Dan moet je dus wel een goed bestuur en commerciële afdeling en trainersstaf hebben. Die hebben we nu dus helaas niet, maar misschien op een dag...
0
Maandag 10 februari 2014 om 23:38 uur

liefhebber

supporter-noord schreef:

Drenthe ?? Overijssel bedoel je. Maar daar heb je Twente, Heracles en GoAhead al dus dat valt wel mee.
Precies! Wat denk je waarom bv munsterman zocht naar potentiële sponsoren in het westen van het land. Kijk is naar het bedrijfsleven in die streken? Veelal regionaal op wat uitschieters na. Ook daar is een bepaalde concurentie. De bakker uit almelo denkt er niet over een bordje bij fctwente te doen! Vergeet niet dat onze regio qua potentie veel en veel interessanter is dan andere streken. Ok, na het commerciële de beleving. Tja kijk is naar de samenstelling bb van de Haagse regio! Het gevarieerde aanbod van sporten op niveau! Het percentage ajakkes vs feijenooit! Ik denk dat ons negatieve imago langzaamaan weg ebt maar helaas nog negatief meespeelt in het genereren van een grotere groei. Zowel commercieel als qua gunfactor. En dat heeft tijd nodig en slimmere mensen op commercieel en bestuurlijk niveau!
0
Maandag 10 februari 2014 om 23:32 uur

Nu online

James, Erik070, Bolluhboeah, MichelAdamsMatje, Franky, Advocado, Vakkie-G, kojak1 en 342 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 36
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Daryl van Mieghem Jari Vlak Juho Kilo

Laatste wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Jong FC Utrecht
1-1
27 september 2024

Volgende wedstrijd

Logo TOP Oss Logo ADO Den Haag
4 oktober 2024 om 20:00 uur
Frans Heesen Stadion, Oss

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Excelsior 8 - 17
2 FC Den Bosch 8 - 17
3 Helmond Sp. 8 - 17
4 Graafschap 8 - 14
5 FC Eindhoven 8 - 12
6 Telstar 8 - 12
7 FC Dordrecht 8 - 12
8 Jong PSV 8 - 11
9 FC Emmen 8 - 11
10 Jong AZ 8 - 11
11 FC Volendam 8 - 10
12 Roda JC 8 - 10
13 Jong Ajax 8 - 9
14 ADO Den Haag 8 - 8
15 VVV-Venlo 8 - 8
16 TOP Oss 8 - 8
17 SC Cambuur 8 - 7
18 MVV Maastr. 8 - 7
19 Vitesse -6 8 - 4
20 Jong Utrecht 8 - 3