Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: cultuur

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 37
Volgende pagina

haagse-Dick

Ik weiger er in te geloven dat Chun Li een oplichter is,

Bedrijf van de maand | april | Dong Dao `Ondernemen is cross-culturele handel`.

Dong Dao was de eerste private Chinese bedrijf in Europa, en sinds de aankomst heeft talrijke consumentenproducten gemaakt voor bekende bedrijven in Europa. Dong Dao werd een van de eerste Europese bedrijven die handelen volgens een gedragscode. Als gevolg daarvan hebben ze gekozen als preferred supplier door diverse internationale bedrijven en merken voor promotie, marketing en verpakking. Vandaag de dag, `Made in China` is niet langer synoniem is met een goedkope label.
"Wij zijn niet alleen een bedrijf, maar ook een cultuur", zegt Chun Li, CEO van Dong Dao. Vertaald uit moderne Chinese Dong Dao betekent `de weg naar het oosten.`
Dong Dao naast een preferred supplier voor de Chinese productie, is ook de agent en distributeur voor diverse luxe Europese merken, de introductie van de beste Europese producten naar het Verre Oosten, samen met de Europese cultuur en levensstijl.
Naast de promotie, marketing en verpakkingsmateriaal Dong Dao is actief in drie andere categorieën. "We zijn ook de wereld verbinden door middel van sport, onderwijs en uitgeverijen", vervolgt Chun Li.

Sport

Onlangs werd Dong Dao Group hoofdsponsor van de jeugdopleiding van ADO Den Haag.
"We exporteren het Nederlandse voetbal ervaring naar China. Wij bieden professionele voetbal management voor spelers en coaches voor te bereiden op de nieuwe markt.

De reden dat we werden de hoofdsponsor van de ADO-jeugd team is dat we willen helpen ADO. We de zorg over de ontwikkeling van de jeugd; we willen naar Den Haag promoten als een internationale stad; we willen het Nederlandse voetbal te bevorderen; we willen het Chinese voetbal ontwikkeling te helpen en hopelijk tot een win-win-win situatie te creëren. "

Mr Li op WestHolland
"Als ik de steun van een organisatie kunnen hebben gehad, zoals de WestHolland Foreign Investment Agency (WFIA) 20 jaar geleden om ons te helpen, zou het een stuk makkelijker geweest om zaken te doen. Ze zijn echt de verbinding tussen Chinese bedrijven en de Nederlandse markt:. De beste organisatie om te helpen buitenlandse bedrijven om zaken te doen "
Over de regio
`s-Gravenhage is de beste plek voor een buitenlander om hun bedrijf te starten; het heeft wat andere Nederlandse steden, maar heeft ook wat andere Nederlandse steden niet hebben. 20 jaar geleden reisden we door heel Nederland om een geschikte locatie te vinden, hebben we gekozen voor het comfort van Den Haag. We begonnen hier, vertrokken voor ongeveer 5 jaar te zijn dichter bij het ​​vliegveld, maar kwam terug naar Den Haag om nooit meer te verlaten. "
0
Woensdag 20 augustus 2014 om 21:51 uur

wdr

H@@GenEES schreef:

Nee je heb gelijk de kruimeltjes breken door, en ik blijf erbij dat die ook te scouten zijn, je kunt mij niet wijsmaken dat er bij de amateurs geen Bakkertjes en van Duintjes rondlopen, kijk maar waar Toornstra vandaan kwam.

Naar mijn mening levert een effectief scoutingapparaat meer talenten op dan een kaal geplukte jeugdopleiding die ook nog is aardig op de begroting drukt.

Daar blijf ik bij.
Prima, ik respecteer je mening. Ik vind het mooi, clubs bij wie veel eigen jeugdspelers doorbreken, wat bijdraagt aan een eigen cultuur. En ADO doet het niet slecht op dat vlak.
0
Zaterdag 16 augustus 2014 om 15:31 uur

wdr

Tommy schreef:

bakker was ik ff vergeten excuus
bij deze schenk ik je vergiffenis.

Die jeugdopleiding moet blijven! Voor de ontwikkeling van Haagse en Nederlandse voetbaltalenten, bewaker van de Haagse voetbalcultuur en ook van ADO en als leverancier van talenten voor het eerste. Zelfs als ze al eerder weg zijn, kunnen we er nog aan verdienen, zie Krul.

Zonder jeugdopleiding zou ADO een koopclub worden zonder eigen cultuur. Zeg wat je wilt van Ajax en Feyenoord, maar het is te gek dat die vaak goede spelers opleiden die het eerste halen en zelfs international en/of topspeler worden. Geeft een extra dimensie aan een club. Als die Chinezen echt geld brengen, mag er wat mij betreft nog veel meer aandacht en geld naar de jeugdopleiding.
0
Zaterdag 16 augustus 2014 om 14:59 uur

JB

Havane schreef:

Presteren Mike,
Dat doet een rvc niet, een rvc houdt toezicht. Toezicht of zaken gebeuren zoals het hoort. Het aanstellen van een directeur hoort in samenspraak te zijn gegaan met de rvc. Of de rvc deugt of niet..... Dat is een andere discussie.
Zoals Fonteijn zelf aangeeft is er nog niets getekend omdat alle formaliteiten nog niet waren vervuld.
Formaliteiten als het "voorgenomen besluit" van zijn benoeming langs de RvC sturen zodat zij er even naar kunnen kijken en kunnen toetsen of het aanstellen van iemand die
- zeer ruime ervaring heeft bij Ajax, AZ, UEFA, ECA,
- ervaring heeft met het binnenhalen van grote sponsors (Aegon, Adidas),
- ervaring heeft met het Chinese bedrijfsleven en de cultuur, daar zelfs een aantal jaren heeft gewoond om er namens Unilever bedrijven op te zetten
- die zowel in het voetbal als in het (grote) bedrijfsleven een heel groot netwerk (en aanzien!) heeft

inderdaad in het belang van ADO is zodat de AANDEELHOUDER deze beoogde directeur definitief kan benoemen. Zoals in de statuten staat…..

Maar nee, Jagersma zal op de Nieuwjaarsborrel van de Gemeente waarschijnlijk zijn eigen netwerk hebben uitgebreid met de chef van de Plantsoenendienst….die hij heel geschikt vindt. Tenslotte maakt groen 50% van onze clubkleuren uit…..
0
Woensdag 13 augustus 2014 om 00:05 uur

slash070

<FCDH> schreef:

Ja en alles moet in 2 minuten besproken worden natuurlijk want Jack ze club kan niet wachten natuurlijk
Dat Wang zowat niks over de club weet of cultuur is niet zo verwonderlijk natuurlijk, maar dat hij daarover informatie haalt bij mensen die daar wel kaas van hebben gegeten is alleen maar toe te juichen, tenminste dat vind ik dan. Over de financiële zaken van de club zal hij ongetwijfeld wel alle ins en outs weten.
0
Maandag 11 augustus 2014 om 16:02 uur

ADOnieuwegein

Wat weer een gezeur omdat kleinere clubs meer scc hebben verkocht. We hebben nooit geen scc cultuur gehad, wanneer accepteren we dat nu eens??
0
Woensdag 6 augustus 2014 om 11:08 uur

Advertentie

rh_vakm

Interview met Wang Hui, bron NRC

-------------------------------------------------


Wang Hui, eigenaar ADO Den Haag
Een Chinese zakenman heeft grote plannen met de eredivisieclub. „Ik hoop op internationalere uitstraling.”

DOOR ONZE CORRESPONDENT OSCAR GARSCHAGEN

Van Storky, de mascotte van eredivisieclub ADO Den Haag, heeft de nieuwe eigenaar van de club, de Chinese advocaat en zakenman Wang Hui (52), nog nooit gehoord. „Wie? Wat? Een ooievaar. Echt waar? Van Storky, de mascotte van eredivisieclub ADO Den Haag, heeft de nieuwe eigenaar van de club, de Chinese advocaat en zakenman Wang Hui (52), nog nooit gehoord. „Wie? Wat? Een ooievaar. Echt waar? Grappig”, grijnst hij verbaasd. Lichtelijk in verlegenheid gebracht, erkent hij dat hij nog geen groen/gele clubdas heeft en het fenomeen van het ‘Haags kwartiertje’ hem onbekend is.
Als Wang Hui volgend weekeinde weer in het Kyocera Stadion is voor de seizoensopening tegen het uitgedunde Feyenoord, gaat hij kennismaken met de symbolen en mores van de fanatiekste fans van ‘Alles Door Oefening’.
Dan heeft de miljonair en gepassioneerde voetbalfan ook alle tijd om met directie en trainersstaf te praten over zijn plannen voor de aankoop van nieuwe spelers voordat het transferseizoen sluit en over zijn wens om het aantal zitplaatsen uit te breiden van 15.000 naar 30.000.
„We hopen dat ADO in drie tot vijf jaar in de Europa League kan spelen. In die tijd hoop ik de club een internationalere uitstraling in Europa, Azië en China te geven. Wij willen met ADO groeien, ook in China zelf door de uitwisseling van kennis en spelers en de oprichting van een voetbalschool. Ik heb geen plan de club over vijf of tien jaar weer te verkopen”, vertelt hij op zijn kantoor in het financiële district van Beijing.
Stevige ambities dus voor de tweede Nederlandse middenmoter die in buitenlandse handen is gekomen. Wang Hui’s sportbedrijf United Vansen heeft daarvoor bedragen tot tien miljoen euro in gedachten. „Ik ga goed luisteren naar de ideeën van de coach en dan beslissen wij. En wat het stadion betreft denk ik dat huren door de lage prijs beter is dan het stadion te kopen, maar ik hoop wel dat wij het aantal stoelen snel kunnen verdubbelen.”
Tot voor kort had de zichtbaar fitte Wang Hui, die Tot voor kort had de zichtbaar fitte Wang Hui, die zijn Chinees doorspekt met Engelse uitdrukkingen, nooit van ADO Den Haag gehoord. De club kwam op zijn weg tijdens zijn zoektocht naar een betaalbare Europese voetbalclub met potentie. Het idee een club te kopen ontstond in de marge van de organisatie van de Super-Cuptoernooien, waarmee clubs en United Vansen miljoenen verdienen.
Kwaliteitsclub
De zoektocht voerde hem eerst naar landen [Duitsland, Engeland, Italië en Frankrijk] met competities die in China nauwgezet worden gevolgd. Den Haag kende Wang Hui alleen als zetel van het Internationaal Hof van Justitie, waar hij vorig jaar nog moest zijn voor een advocatenzaak. De mooie stad achter de duinen maakte een goede indruk – „niet groot, schoon, comfortabel en rustig” – dus ADO Den Haag zou ook wel een kwaliteitsclub zijn, dacht hij bij het eerste contact.
„De juiste en ook betaalbare club vinden is in Europa niet makkelijk; de meeste maken verlies, hebben lage winstmarges of hebben weinig mogelijkheden de winst te vergroten. Dat geldt zelfs voor topclubs als Manchester United. Wat mij aantrok in ADO Den Haag is, dat de club de afgelopen drie jaar winst heeft gemaakt, de kosten betrekkelijk laag zijn en er veel kansen zijn voor sportieve verbetering.” Snel voegt Wang Hui er aan toe, dat hij er niet over piekert om het DNA van ADO te veranderen en dat niemand hoeft te vrezen dat de bijna 110 jaar oude club opeens Chinees wordt en de spelers hun ‘broodjûh è mè ù’ met stokjes moeten gaan eten.
„Ik heb van jongs af aan op straat gespeeld en pas sinds mijn middelbare schooltijd op echte velden en in teams. Ik weet hoe belangrijk de cultuur van een club is. De tijd dat ik speelde voor het eerste team van de Beijing Universiteit waren de gelukkigste jaren van mijn leven.”
De reden dat hij geen Chinese club heeft gekocht schuilt, vertelt hij, in de ondermaatse kwaliteit van het Chinese voetbal. Het is een van de redenen dat Chinese amateurs het liefst in universiteits- en bedrijfsteams spelen of bij kleine clubs in de lagere klassen. De grotere Chinese clubs worden slecht bestuurd, zijn statusspeeltjes van nieuwe rijken, er zijn geen jeugdopleidingen en de competitie wordt ondermijnd door corrupte spelers, scheidsrechters en bestuurders. „Winst maken met een Chinese club is onmogelijk in het huidige systeem”, zegt Wang Hui. Kansen op snelle verbetering ziet hij niet.
"Er mogen dan 1,3 miljard Chinezen zijn, maar in Nederland met maar zeventien miljoen inwoners zijn er tienmaal zoveel mensen actief in het voetbal dan in China. We hebben hier weliswaar veel fans, maar die kijken alleen televisie.”
Inderdaad zijn Chinese voetbalfans kijkers (en gokkers) maar geen sportieve doeners. Daar komt bij dat ouders vinden dat hun kleine keizers en keizerinnen te veel risico’s lopen op een voetbalveld.
Wang Hui’s staf heeft het razend druk met de verkoop van de kaarten voor de Franse Super-Cupwedstrijden, de Trophée des Champions, die dit weekend in het Beijingse Vogelneststadion worden gehouden. Wang Hui organiseerde eerder al de Super Coppa Italiana en is in onderhandeling met de Duitse en Spaanse voetbalfederaties voor vergelijkbare toernooien in China. Speciaal voor de organisatie van deze toernooien heeft hij samen met vrienden United Vansen opgericht. Een Nederlandse Super-Cupcompetitie in China, uiteraard met ADO als deelnemer, zou hij graag opzetten.
Intussen organiseert zijn bedrijf reizen van Chinese voetbal- en golffans naar Europese, Australische en Latijns-Amerikaanse topwedstrijden, en naar de grote Amerikaanse golftoernooien. Wie niet van sport houdt kan bij hem ook trips boeken naar Franse wijnhuizen en grote vastgoedveilingen. Hij werkt ook als vertegenwoordiger van Chinese spelers in het buitenland en buitenlandse coaches in China.
Wang Hui behoort tot de generatie zakenlieden die dankzij een groot netwerk aan politieke en zakelijke contacten en de snelle groei van de vastgoedsector en de economie rijk zijn geworden.

Rode kapitalist

Als zonen van een hoge partijfunctionaris hadden hij en zijn broer een streepje voor bij de opdrachtgevers in de nationale en Beijingse overheden. Zijn broer, mede-investeerder in United Vansen en dus ook in ADO Den Haag, bouwde een van de grootste vastgoedbedrijven van het land op, terwijl Wang Hui een advocatenpraktijk begon met ministeries en staatsbedrijven als belangrijkste klanten. Als rode kapitalist en bestuurder van de Chinese voetbalfederatie adviseert Wang Hui de Beijingse afdeling van de communistische partij CPC, maar is geen lid van de partij.
Natuurlijk spelen ook politieke en commerciële motieven een rol bij de aankoop van ADO Den Haag. President en partijleider Xi Jinping is een fanatieke voetbalfan, die het Chinese voetbalsysteem wil verbeteren door samenwerking met buitenlandse clubs. Met zijn scherp afgestelde politieke antennes weet Wang Hui dat zijn aanschaf van ADO Den Haag bij Xi Jinping goed is gevallen. „Hij wil dat wij een brug bouwen naar het Nederlandse voetbal dat hij zeer bewondert”, weet hij. Het kan in het byzantijnse Chinese politieke systeem nuttig en lucratief zijn om in de gunst van de keizer te zijn.

Europees platform

ADO Den Haag biedt hem, hoopt hij, op termijn in zakelijk opzicht een ‘Europees platform’ aan. Het eigendomschap van een goed presterende Nederlandse club, die ook op Europees niveau meedoet, is natuurlijk een instrument in de kunst van van de relatievorming (guanxi).
Door zijn Europese voetbalcontacten is hij al eerder door BMW, Mercedes-Benz en Porsche ingehuurd als advocaat in productaansprakelijkheidszaken. Opening van kantoren in Duitsland, de VS en mogelijk ook Nederland is in voorbereiding.
Wang Hui is er duidelijk fier op dat hij de eerste, en tot nu toe enige, Chinese ondernemer is die zich de eigenaar kan noemen van een Europese ‘top-leagueclub’. „Nog geen enkele Chinese onderneming heeft eerder in een Europese club geïnvesteerd”, zegt hij zelfvoldaan.
Op één prestatie is Wang Hui nog trotser en dat zijn de twintig doelpunten die hij het afgelopen seizoen heeft gescoord als aanvaller in zijn kantoorteam, dat speelt in de Chinese Advocatencompetitie. „Twintig doelpunten, ik ben topscorer”, zegt ie, terwijl hij voor fotograaf Ruben Lundgren zijn buik inhoudt en de schouders na achter trekt.

Verkoop Van der Kallen vangt 8 miljoen

ADO Den Haag wordt voor ruim acht miljoen euro overgenomen door het Chinese sportmarketingbedrijf United Vansen. Voor dat bedrag heeft eigenaar Mark van der Kallen zijn aandelen verkocht.
De gemeente Den Haag kon de verkoop blokkeren, maar heeft intussen ingestemd.
Sommige fans reageerden sceptisch en gingen op zoek naar een alternatieve koper. Die bleef uit.

------------------------------------






0
Zaterdag 2 augustus 2014 om 14:17 uur

pajam

haagse-Dick schreef:

oja is Turks maar dacht dat ze dat in Iran ook deden, maar zou er best graag een keer heen willen. Zag pas een reisprogramma over Iran en het is daar gematigder dan men denkt. Mooi land en hele vriendelijke mensen!

Buitenland en geen eredivisie ervaring en heeft een mooie leeftijd!

Nee, dat olie en mannen die aan elkaar frutselen is exclusief voor de Turken, zelfs de nationale sport daar.

Als je historie, cultuur, natuur en lekker eten je doel is, is Iran zelfs onder het huidige regime een prima vakantieoord! Men is zéér gastvrij en het reizen is gewoon prima veilig te doen.

Ben je een vrouw, dan zou ik het reizen met name in de zomerse periode afraden, dit i.v.m. de kleding eisen in Iran voor vrouwen onder de huidige regering.

Worden we blij als deze spits komt?
0
Vrijdag 1 augustus 2014 om 09:31 uur

<FCDH>


Overname van ADO Den Haag lijkt beter opgezet dan bij Vitesse

Woensdag, 30 juli 2014 om 08:45
Tot medio 1971 maakte Den Haag zich druk over de vurige rivaliteit tussen ADO en Holland Sport. Maar op 21 mei 1971 voegde Piet Vink, wethouder van sportzaken in de gemeente, de twee clubs samen tot FC Den Haag. De fusie was bedoeld om de bewoner van het Zuiderpark weer op te stoten in de vaart van de Eredivisie. Zoals voordien met drie keer een derde plaats, in 1965, 1966 en 1971.

Maar nimmer meer reikte FC Den Haag hoger dan een vijfde plaats, in 1972 en 1973, en veel later nog eens in 1987. Het verval duwde de club uit de derde stad van het land dieper en dieper weg naar uiteindelijk de eerste divisie, voor het eerst weer in 1982. De nostalgie naar het gulden verleden bleef schrijnen. Ook na de verhuizing in 2007 naar een knusse accommodatie nabij het Prins Clausplein.
De beste klassering deed zich voor in 2011, als zevende. Maar te vaak doolde ADO Den Haag verloren rond in het mijnenveld van een dreigende degradatie. Pas de laatste twee seizoenen rehabiliteerde het zich enigszins, dankzij de negende plaats, als een vrij stabiele middenmoter. Gezien het budget van veertien miljoen een puike prestatie, maar tevens ook de limiet qua verwachtingen en potentie.
Een Chinees marketing/evenementen-bureau, United Vansen International Sports uit Beijing, wil nu, na de definitieve overname van ADO, zowel de begroting als de status en het bereik opschroeven naar het peil van de eerste vijf in de Eredivisie. Eigenaar Hui Wang heeft toegezegd in elk geval structureel garant te staan voor een besteding van zo’n 24 tot 25 miljoen euro, ruim tien miljoen hoger en afgezet tegen de afgelopen competitie goed voor een positie tussen AZ (zesde met 26 miljoen) en Heerenveen (zevende met 22 miljoen). Maar de bezuinigingen slaan alom toe, zo ook bij Vitesse (was als nummer vijf 30 miljoen).

Juist Vitesse heeft als eerste club in Nederland zijn ziel verkocht aan een buitenlandse financier/investeerder. Het blijft hardnekkig ontkennen dat het is vervallen tot een slaafse satelliet van Chelsea, maar hoe dan ook had het met de (schijn)verkoop aan Merab Jordania op 16 augustus 2010 de dubieuze primeur in de hoogste afdeling. Onderwijl rukt ook de invloed van de Doyen Sports Group, een Brits-Maltese investeringsmaatschappij, op bij FC Twente, en langzaam bij PSV, Vitesse en aarzelend zelfs bij Feyenoord. Niet ten onrechte baart de KNVB dat veel zorgen.
Uiteraard houdt ‘Zeist’ de ontwikkelingen in Den Haag eveneens scherp in de gaten. Het is voor het eerst dat nu ook een Chinees bedrijf een club in Europa daadwerkelijk overneemt. Waarbij de transparante identiteit en de cultuur van United Vansen geen geheimen kennen. De Chinezen hebben nauwe banden met bonden uit Italië, Spanje en Frankrijk. Ze organiseren bijvoorbeeld komende zaterdag de Franse Super Cup tussen PSG en Guingamp in Beijing, zoals eerder met de Italiaanse en Spaanse versie.
Zakenman Wang wil ADO niet alleen terugbrengen naar de subtop in Nederland, maar ook benutten en uitbouwen voor de opleiding van Chinese trainers en talent. Het oosterse rijk met 1,351 miljard inwoners zweeft op de FIFA-ranglijst rond de honderdste plaats (nu 94ste). Onwaardig in de huidige visie van China als wereldmacht. Oud-spelers uit Den Haag moeten onder meer bij die scholing hun ervaring en kennis overdragen. Een grootse renovatie van het Zuiderpark als sportcentrum past al evenzeer in de plannen van Wang voor de wedergeboorte in Den Haag.

De nieuwe eigenaar van ADO Den Haag waakt voor alles dezelfde kostbare fouten te maken als bij clubs als Vitesse, maar ook bij AS Monaco (Rus Dimitri Rybolovlev), Cardiff City (Maleisiër Vicent Tan) en Hull City (Egyptenaar Assem Allam). Belangrijk is de wankele organisatie van de club te verbeteren. Maar voor de rest mijdt hij elke bemoeienis met delicate zaken als logo, clubkleuren en uitstraling.
In een openhartig onderhoud heeft Wang kennelijk ook al de kritische en achterdochtige aanhang en achterban van ADO kunnen geruststellen. Kortom, in veel opzichten lijkt deze buitenlandse overname beter doordacht en opgezet, en bovenal gegrond op oprechte bedoelingen……
LEX MULLER
Sportjournalist sinds mensenheugenis. Schrijft al sinds 1966 over voetbal. Bezocht WK`s vanaf 1974. Werkte tot 1994 voor kranten, waaronder twintig jaar bij het Algemeen Dagblad. Switchte daarna naar de televisie, maar legt zich sinds 1 januari 2011 volledig toe op sport op internet.
0
Woensdag 30 juli 2014 om 08:55 uur

haagse-Dick

lasoog1 schreef:

nah..flauw. ik heb alleen hiero gemeld dat tim komt. we zien wel.
Hij was er toch al volgens jou???? Ik denk dat hij helemaal niet meer komt al is het wel handig dat ie de club en cultuur kent in onze stad!
0
Vrijdag 25 juli 2014 om 21:34 uur

Nu online

Kees, Ado Vakkie S, Anne van Schuurman, James, Mitcheldegroot89, FC Den Haag!, Advocado en 320 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 37
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Juho Kilo Daryl van Mieghem Alex Schalk

Laatste wedstrijd

Logo TOP Oss Logo ADO Den Haag
1-5
4 oktober 2024

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Roda JC
18 oktober 2024 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Den Bosch + 9 - 18
2 Helmond Sp. 9 - 18
3 Excelsior 9 - 17
4 Graafschap 9 - 15
5 FC Eindhoven 9 - 15
6 FC Dordrecht 9 - 15
7 FC Volendam 9 - 13
8 Telstar 9 - 13
9 Roda JC 9 - 13
10 FC Emmen 9 - 12
11 Jong PSV 9 - 11
12 Jong AZ 9 - 11
13 ADO Den Haag 9 - 11
14 Jong Ajax 9 - 10
15 SC Cambuur 9 - 10
16 MVV Maastr. 9 - 8
17 VVV-Venlo 9 - 8
18 TOP Oss 9 - 8
19 Vitesse -6 9 - 4
20 Jong Utrecht 9 - 4