Welkom in de shoutbox, gast
Edwin
rijswijk hoekpolder schreef:
Ik begrijp je ,maar ik zei niet er is geen mogelijkheid om daar te komen ik zei waardeloos.
Als ik met het ov naar daar moet gaan ben ik bijna een uur kwijt bijna plus nog dat pokke eind lopen vanaf forepark .
PS niet letterlijk 1 uur maar wel bijna
Ik begrijp je ,maar ik zei niet er is geen mogelijkheid om daar te komen ik zei waardeloos.
Als ik met het ov naar daar moet gaan ben ik bijna een uur kwijt bijna plus nog dat pokke eind lopen vanaf forepark .
PS niet letterlijk 1 uur maar wel bijna

Ik loop het in 30 minuten..... anders eerst 5 minuten met de auto en dan nog 15 minuten lopen. Naar het Zuiderpark deed ik daar (exclusief zoeken van
een schaarse parkeerplaats), ook bijna een uur over.
Als het goed is, komt er een pendelbus vanaf Forepark en nog later een tram langs het stadion.
een schaarse parkeerplaats), ook bijna een uur over.
Als het goed is, komt er een pendelbus vanaf Forepark en nog later een tram langs het stadion.
![]() |
Donderdag 15 februari 2018 om 14:53 uur |
fcdh17
Jurriën
Nou Matthijs...
De gemeente Den Haag wilde graag dat ADO Den Haag minimaal eredivisie voetbal bleef spelen met daarbij een passend stadion. Op de voormalige plaats in het Zuiderpark in Den Haag was te weinig ruimte om het stadion uit te breiden met extra functies. In opdracht van de Gemeente Den Haag maakte ZJA Zwarts & Jansma Architecten eerst een stedenbouwkundige studie voor een nieuw, multifunctioneel, stadion met ontwikkelingsmogelijkheden voor een hotel, kantoren en diverse commerciële functies.
De definitieve locatie was in eerste instantie nog niet bekend; de gemeente moest nog kiezen uit drie locaties. ZJA werkte één van de drie locaties uit, de ‘Gavi-kavel’, gelegen tussen de A4 en de A12 bij het Prins Clausplein. Het stadion was gepland voor 15.000 á 20.000 bezoekers die het stadion bereiken d.m.v. een zogenaamde ‘peoplemover’ vanaf reeds geplande openbare vervoersfaciliteiten. Ook was er onder het stadion een ruime parkeergarage voorzien.
In het stadion moesten diverse functies gehuisvest worden om het stadion rendabel te houden. Bij deze commerciële invulling van het stadion werd gedacht aan kantoorgebouwen, grootschalige detailhandel, recreatieve ruimten en een hotel. Deze commerciële ruimten moesten aanvankelijk onder de tribunes komen; later waren om het stadion heen ook gebouwen met een commerciële invulling gepland.
Golvend landschap van glanzend aluminium
Het stadion voor de voetbalclub ADO in Den Haag is uiteindelijke gebouwd naast de A12 en de A4 en ontworpen door ZJA. Vanaf het Prins Clausplein ontvouwt zich voor de automobilist een golvend landschap van glanzend aluminium met als herkenbaar baken de in het dak geïntegreerde lichtmasten van het stadion. Drie ringvormige verkeersaders organiseren de bezoekersstromen. De buitenste ring voert auto`s vanaf de snelwegen A12 en A4 richting de 3500 parkeerplaatsen.
In een volledig obstakelvrije zone rond het stadion worden de voetgangers verdeeld over de verschillende ingangen van het stadion. Binnen het stadion verplaatsen bezoekers zich via de zogenaamde ADO-passage: deze `straat` met eet- en drinkgelegenheden en fanshops is met een breedte van vijftien meter ruimer dan gebruikelijk.
Het stadion met 15.000 stoelen biedt optimale zichtlijnen vanaf de tribunes en zitplaatsen dicht op het veld: de onderste rijen bevinden zich op slechts vier meter van het gras. In de betonconstructie is rekening gehouden met een uitbreiding naar 27.000 stoelen.
Sportbeleving staat voorop in het stadion. In de centrale hal kruisen de looproutes van bezoekers en sporters waardoor bezoekers een glimp kunnen opvangen van hun sportidool. Ook de indeling van de tribunes draagt bij aan optimale sportbeleving: in plaats van de klassieke indeling met vier kaarsrechte tribunes en open hoeken, lopen de betonnen tribunes rond de hoek om zodat de wave ononderbroken over de tribunes kan golven.(
) De overkapping van het stadion volgt de lijn van de tribunes, waardoor meer mensen droog zitten. Tenslotte is de akoestiek van het stadion `hard` gehouden zodat de buzz al bij binnenkomst hoorbaar is.
Rond het stadion is een ring voorzien met commerciële voorzieningen. Winkels, showrooms, een wasstraat en een bioscoop dienen voor bedrijvigheid te zorgen buiten de momenten dat ADO voetbalt. Deze voorzieningen zijn gepland in een latere fase en krijgen eenzelfde uitstraling als het stadion.
De gemeente Den Haag wilde graag dat ADO Den Haag minimaal eredivisie voetbal bleef spelen met daarbij een passend stadion. Op de voormalige plaats in het Zuiderpark in Den Haag was te weinig ruimte om het stadion uit te breiden met extra functies. In opdracht van de Gemeente Den Haag maakte ZJA Zwarts & Jansma Architecten eerst een stedenbouwkundige studie voor een nieuw, multifunctioneel, stadion met ontwikkelingsmogelijkheden voor een hotel, kantoren en diverse commerciële functies.
De definitieve locatie was in eerste instantie nog niet bekend; de gemeente moest nog kiezen uit drie locaties. ZJA werkte één van de drie locaties uit, de ‘Gavi-kavel’, gelegen tussen de A4 en de A12 bij het Prins Clausplein. Het stadion was gepland voor 15.000 á 20.000 bezoekers die het stadion bereiken d.m.v. een zogenaamde ‘peoplemover’ vanaf reeds geplande openbare vervoersfaciliteiten. Ook was er onder het stadion een ruime parkeergarage voorzien.
In het stadion moesten diverse functies gehuisvest worden om het stadion rendabel te houden. Bij deze commerciële invulling van het stadion werd gedacht aan kantoorgebouwen, grootschalige detailhandel, recreatieve ruimten en een hotel. Deze commerciële ruimten moesten aanvankelijk onder de tribunes komen; later waren om het stadion heen ook gebouwen met een commerciële invulling gepland.
Golvend landschap van glanzend aluminium
Het stadion voor de voetbalclub ADO in Den Haag is uiteindelijke gebouwd naast de A12 en de A4 en ontworpen door ZJA. Vanaf het Prins Clausplein ontvouwt zich voor de automobilist een golvend landschap van glanzend aluminium met als herkenbaar baken de in het dak geïntegreerde lichtmasten van het stadion. Drie ringvormige verkeersaders organiseren de bezoekersstromen. De buitenste ring voert auto`s vanaf de snelwegen A12 en A4 richting de 3500 parkeerplaatsen.
In een volledig obstakelvrije zone rond het stadion worden de voetgangers verdeeld over de verschillende ingangen van het stadion. Binnen het stadion verplaatsen bezoekers zich via de zogenaamde ADO-passage: deze `straat` met eet- en drinkgelegenheden en fanshops is met een breedte van vijftien meter ruimer dan gebruikelijk.
Het stadion met 15.000 stoelen biedt optimale zichtlijnen vanaf de tribunes en zitplaatsen dicht op het veld: de onderste rijen bevinden zich op slechts vier meter van het gras. In de betonconstructie is rekening gehouden met een uitbreiding naar 27.000 stoelen.
Sportbeleving staat voorop in het stadion. In de centrale hal kruisen de looproutes van bezoekers en sporters waardoor bezoekers een glimp kunnen opvangen van hun sportidool. Ook de indeling van de tribunes draagt bij aan optimale sportbeleving: in plaats van de klassieke indeling met vier kaarsrechte tribunes en open hoeken, lopen de betonnen tribunes rond de hoek om zodat de wave ononderbroken over de tribunes kan golven.(

Rond het stadion is een ring voorzien met commerciële voorzieningen. Winkels, showrooms, een wasstraat en een bioscoop dienen voor bedrijvigheid te zorgen buiten de momenten dat ADO voetbalt. Deze voorzieningen zijn gepland in een latere fase en krijgen eenzelfde uitstraling als het stadion.



![]() |
Zondag 4 februari 2018 om 11:22 uur |
fcdh17
DHFC070 schreef:
119 uitsupporters naar Heracles uit.
Groningen uit 50?
119 uitsupporters naar Heracles uit.
Groningen uit 50?
Verwacht Groningen uit wel 3/400 man. Zondagmiddag, auto 4eu en bus 14eu. Heracles zonde maar is niet om de hoek en 20:45 op zaterdag is nou niet heel aantrekkelijk. Mis zelf morgen mijn eerste wedstrijd van het seizoen door verjaardag van mijn broer. Zonde, maar hoort erbij.
![]() |
Vrijdag 2 februari 2018 om 18:07 uur |
DHFC070
Voor degene die ook met de auto naar Almelo gaan....
LET OP : De supporters die gebruik maken van de verplichte autocombi zullen per auto, op vrijdagavond tussen 19.00 uur en 23.00 uur, de parkeerkaart op moeten halen in het MFC. Deze kaart geeft toegang tot het parkeerterrein achter het uitvak van Heracles Almelo waar iedere supporter zijn uitgeprinte E-ticketing omwisselbiljet kan wisselen bij een steward van ADO Den Haag.
LET OP : De supporters die gebruik maken van de verplichte autocombi zullen per auto, op vrijdagavond tussen 19.00 uur en 23.00 uur, de parkeerkaart op moeten halen in het MFC. Deze kaart geeft toegang tot het parkeerterrein achter het uitvak van Heracles Almelo waar iedere supporter zijn uitgeprinte E-ticketing omwisselbiljet kan wisselen bij een steward van ADO Den Haag.
![]() |
Donderdag 1 februari 2018 om 07:20 uur |
grijze gek
Advertentie
Aad
GreenYellowTheHague schreef:
Het zou mij niet verbazen... ADO is natuurlijk een goede stap voor die jongen om door te groeien naar een eventuele grotere club, ADO doet het naar behoren in de hoogste NL competitie, plus die jongen speelt 2 wedstrijden in de basis. Langdurend contract aanbieden en lekker door laten groeien bij ons
Het zou mij niet verbazen... ADO is natuurlijk een goede stap voor die jongen om door te groeien naar een eventuele grotere club, ADO doet het naar behoren in de hoogste NL competitie, plus die jongen speelt 2 wedstrijden in de basis. Langdurend contract aanbieden en lekker door laten groeien bij ons
Zal ook niet aan die jongen liggen maar ze hebben tegenwoordig vanaf een jaar of 16 al een zaakwaarnemer die vooral zijn eigen zaakjes goed waarneemt.
Je weet wel: centjes en procentjes. Pinas wordt lekker gemaakt met veel geld en komt dan op een bankje terecht. Met alle kans om daar nauwelijks van af te komen. En de enige die dan nog steeds lacht is de zaakwaarnemer want die heeft al een volgend slachtoffertje op het oog.
Waar is de tijd dat ze achterop de fiets bij pa naar de club kwamen en blij waren met een klein contractje, een fiets of zelfs auto van de zaak en pa een seizoenkaart voor de eretribune
Je weet wel: centjes en procentjes. Pinas wordt lekker gemaakt met veel geld en komt dan op een bankje terecht. Met alle kans om daar nauwelijks van af te komen. En de enige die dan nog steeds lacht is de zaakwaarnemer want die heeft al een volgend slachtoffertje op het oog.
Waar is de tijd dat ze achterop de fiets bij pa naar de club kwamen en blij waren met een klein contractje, een fiets of zelfs auto van de zaak en pa een seizoenkaart voor de eretribune

![]() |
Maandag 29 januari 2018 om 14:35 uur |
fcdh17
ADODENHAAG schreef:
We kunnen het met elkaar eens zijn dat buscombi`s een drama zijn. Zeker als je boven de 20 bent.
We kunnen het met elkaar eens zijn dat buscombi`s een drama zijn. Zeker als je boven de 20 bent.
Is zeker zo. Dit seizoen alle uitwedstrijden geweest tot nog toe. Alleen Feyenoord (beker) en Twente met de bus gegaan. Word nou niet zo vrolijk van die bus. Twente kwamen we na 25 min pas aan bij het stadion toen het al 1-2 stond, terwijl mensen die met de auto waren gewoon ander stuk snelweg hebben gepakt wat wij niet mochten van de lokale driehoek.. nee auto scheelt zeker en is ook goedkoper.
![]() |
Woensdag 17 januari 2018 om 17:11 uur |
Dennis72
T3
Nu online
Jordy, opper, RickZ, Jurriën, Tante Wil, Prutser 070, Haagse Haas, buurmanBrutus, Aad, Madmax, Bolskie, Wahter, Erik070, ton, ADOZoetermeer, Marcush, ADO079, Bollie74, Dannyy, Ran1972, 10, Mike, guru, rien1, Advocado, KvR, JB96, supporter-noord, GS, BigMac, pajam, twaalfdespeler, BLEISWIJK-1, langepino, Lellow, hagenees abroad, fcsoep, GroenGeelHart070, Jacco, Superjantje, FC Den Haag!, Kees en 300 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 27 | - | 55 |
2 | Excelsior | 27 | - | 49 |
3 | FC Dordrecht | 26 | - | 47 |
4 | ADO Den Haag | 26 | - | 46 |
5 | SC Cambuur | 26 | - | 45 |
6 | Graafschap | 27 | - | 43 |
7 | Den Bosch + | 27 | - | 43 |
8 | Helmond Sp. | 26 | - | 39 |
9 | FC Emmen | 26 | - | 38 |
10 | Telstar | 27 | - | 38 |
11 | Roda JC | 27 | - | 38 |
12 | FC Eindhoven | 27 | - | 35 |
13 | MVV Maastr. | 26 | - | 33 |
14 | Jong AZ | 26 | - | 30 |
15 | Jong Ajax | 25 | - | 27 |
16 | TOP Oss | 27 | - | 27 |
17 | VVV-Venlo | 26 | - | 26 |
18 | Jong PSV | 25 | - | 21 |
19 | Jong Utrecht | 25 | - | 17 |
20 | Vitesse -27 | 27 | - | 1 |