Welkom in de shoutbox, gast
Haagse Roel
Kijk dit bedoel ik nou .Ik sla helemaal niet door .Lees mijn shout nog maar eens!!Ik vermeld alleen wat ik heb gezien dat Horvath 2 keer in de fout ging bij een buitenspelval en opbouwend totaal niets heeft toegevoegd .Heeft niets met doorslaan te maken .Zijn niets meer en niets minder dan feiten die zaterdagavond zijn gebeurd .Dit bedoel ik nou met dat je hier niet eens meer een wedstrijd of speler kan analyseren want dan kraak ik weer af .En het vervelende van de vedettes vervangen zoals jij het noemt is natuurlijk een groot probleem .Je kan er wel een vervangen ,maar je kan niet zomaar nog een paar jupiler niveau spelers neerzetten .
Persoonlijk ben ik blij met v.d Kallen, simpel zonder hem waren we er niet of speelde we al weer lang en breed in de Jupiler.
Wat mij wel irriteert is dat hij na afgelopen seizoen, wat natuurlijk veel te snel kwam , niet echt doorpakt. En dan bedoel ik met name aanvallend en qua coaching.
Ik deel je kritiek op Horvath maar deze jongen heeft m.i wel de potentie om Derijck op te volgen. Dat Kallen Steijn heeft aangesteld is niet slim, je weet dat er verwachtingen zijn en je kent de aanpak die Brom had.
Aanpak van Steijn valt volledig verkeerd binnen de groep, je kan het onervarenheid noemen, ik noem het liever niet snugger.....hij heeft tenslotte een aantal jaren meegelopen en zou toch moeten weten hoe werkt.
Hoe ze in godsnaam bij John Verhoek zijn uitgekomen is mij een raadsel , of het moet de toch wel erg simplistische reden zijn dat het een Hagenees is en het broertje van.....zoals je terecht al eerder aangaf......Powel , Cariciolo en Platvoet schoten er in de Jupiler ook een paar in .....so what.
Ik verwacht geen 7e plek , maar wel een team dat strijdt en vecht voor elk punt, de motivatie hiervoor is ver te zoeken bij een aantal dragende spelers.
Heb het hier al vaker gezegd, in de spits heb je een ervaren rot nodig, die van te voren al weet waar een bal gaat komen en een bal kan vasthouden : VOH................krijgt de rest wellicht ook weer boost......
0
|
Woensdag 14 september 2011 om 00:18 uur |
Reswek
oke reswek en wat maakt het elftal dan beter met cherry is dat de schakel die we missen dat zal dan wel heel erg armoedig zijn dat een jonge speler uit de jupiler even het elftal gaat dragen of beter laat voetballen.
de trainer zijn schuld,laten we blij zijn dat na zo een mooi jaar hij durft
in te stappen ben het totaal niet eens met vele shouters dat het aan steijn ligt,laat ik duidelijk zijn het is mijn trainer ook niet (is verdedegend ingesteld)maar dit probleem wordt veroorzaakt door de grote bazen bij ado en de spelers zelf.
er is geen geld ja dat weten we,maar in plaats dat we investeren op het moment dat hetoed gaat verkrachten we heel het elftal.
het ergste is nog dat spelers die iets waard waren dalijk geen stuiver meer waard zijn.
en dit alles door het bestuur.
ik zij al in mijn vorige shout goedkoop is duurkoop en daar sta ik nog steeds achter,je twee beste en bepalende voetballers zijn weg en je haalt er tweede rang spelers voor terug.
de spelers hebben zeker wel instelling en motivatie,alleen zijn zij niet dom
ten eerste weten zij ook wel dat vorig jaar moeilijk te evenaren is,daar komt nog eens bij dat iedereen in de selectie er rekening mee had gehouden bulykin zou komen.
en dat dereijck zou bijtekenen,ado had hem ook aan zijn contract kunnen houden.
daarom is het ook niet gek dat spelers als immers,toornstra en verhoek weg wilde.
verhoek had echt wel voor twente gekozen als zij hadden gekomen
en toornstra had echt wel op de tweede aanbieding van utrecht ingegaan als van summeren niet had ingegepen,en idem dito voor immers naar feijenoord.
je moet ergens geloof in hebben en dit elftal gelooft nergens meer in,
dat ze dan de eerste 20 minuten zo goed beginnen kan je misschien wel op de naam van steijn schrijven .
ja en lukt het dan niet dan zakt het weer weg naar een bedenkelijk niveau.
nogmaals er word echt niet slecht gevoetbald maar je hebt geen leiders en geen goaltjes dief,dus het zal wel vaker voor komen dat je de betere ploeg bent maar toch verliest en dat is zo frustrerend omdat je met twee gerichte aankopen gewoon weer bij de eerste 8 had meegedraaid
* als een trainer geen invloed zou hebben op de speelwijze en instelling en motivatie, waarom kon vd Brom dit dan wel met nagenoeg dezelfde selectie ( Derijck en Bulykin top ook mijn favorieten maar zonder deze 2 kan de rest niet meer voetballen dus volgens jou? )
*je zegt de spelers hebben wel instelling en motivatie maar daarna zeg je dat ze weten dat het vorie jaar niet te evenaren zijn en dat ze verwacht hadden dat derick en buly zouden blijven, je hebt pas insteling als je dan bij jezelk denk komt maar op , ook zonder deze 2 vreten we het gras op, dat is instelling en motivatie, nee jij zegt dat ze daarom weg wilden, nou wat een motivatie zeg!??!?!!
* het elftal gelooft nergens meer in zeg je? en aan wie de opdracht dit om recht te zetten??? juist de trainer ja... trainer zijn is meer dan een paar oefeningen bedenken voor op de training en kijken naar de rondo-tjes
* niet slecht gevoetbald??? als je dit niet slecht vind heb jij denk ik naar een ander ado gekeken dan ik vanaf de 1e wedstrijd
een goaltjesdief had je echt niet geholpen de laatste weken want er worden amper grote kansen gecreeerd
de beter ploeg? wanneer dan tegen rkc? tegen de graafschap? tegen psv? tegen groningen? wanneer was je de beter ploeg dan zoals je zegt???
waren we maar de beter ploeg dan had t zeker goed gekomen ja.....
2 gerichte aankopen? ok en wie moeten dan zijn? 2 gerichte aankopen in dit ongemotiveerd, als los zand spelende team heeft ook geen zin tenzij deze Messi en Puyol zijn...........
0
|
Maandag 12 september 2011 om 16:29 uur |
marcellino
die doorgewinterde goaltjesdief van een VOH had afgelopen zaterdag ook niks in kunnen brengen tegen dat gepromoveerd dorpsclubje rkc
heeft gewoon met inzet,motivatie,wedstrijdinstelling, concentratie etc etc te maken
en wie daar verantwoordelijk voor zijn? de trainer voornamelijk!
en sommige spelers laten op deze manier van spelen de ploeg en de supporters in de steek
kijk tuurlijk willen die gasten ook maar op 1 of andere manier is de magie weg.... toornstra immers raken gewoon echt geen pepernoot meer, verhoek wel wat beter zaterdag maar ook niet echt flitsend meer, dat geschuif op een aantal positie`s werkt natuurlijk ook niet
denk nu na alles gezien te hebben dat uiteindelijk Vicento toch de beste keuze is voor linksvoor en LAAT die jongen gwoon STAAN.
ook ben ik van mening dat de trainer de ballen moet hebben om een immers en/of toornstra op de bank te zetten en te startten met Chery en/of mulders
maar goed, het zal allemaal best goed komen maar tis zo vervelend om weer met zo een klote gevoel aan de laatste wedstrijd terug te denken en naar twente uit zondag
we zijn wel wat gewend bij denhaag na al die drama jaren maar heb geen zin in een kut seizoen en daarom moet steijn ingrijoen voor het te laat is!!!!!
dus daarom horvath/morec achterin
chery op middenveld erbij en wellicht ook mulders(die doet weinig fout en is een harde jongen)
voorin links gewoon vicento en de 2 verhoekjes(heb wel vertrouwen in sjonnie verhoek, die komt er wel)
voor de rest doood en doooodzonde dat ze Pique zo hebben laten gaan, die mis je misschien og wel t meest (ok ok derijck en bulykin atuurlijk ook
onbegrijplijk en dan zeggen ja was de keuze van vd brom, toen vd brom weg was had hij nog geen club maja dat is weer het bestuur van denhaag
de trainer zijn schuld,laten we blij zijn dat na zo een mooi jaar hij durft
in te stappen ben het totaal niet eens met vele shouters dat het aan steijn ligt,laat ik duidelijk zijn het is mijn trainer ook niet (is verdedegend ingesteld)maar dit probleem wordt veroorzaakt door de grote bazen bij ado en de spelers zelf.
er is geen geld ja dat weten we,maar in plaats dat we investeren op het moment dat hetoed gaat verkrachten we heel het elftal.
het ergste is nog dat spelers die iets waard waren dalijk geen stuiver meer waard zijn.
en dit alles door het bestuur.
ik zij al in mijn vorige shout goedkoop is duurkoop en daar sta ik nog steeds achter,je twee beste en bepalende voetballers zijn weg en je haalt er tweede rang spelers voor terug.
de spelers hebben zeker wel instelling en motivatie,alleen zijn zij niet dom
ten eerste weten zij ook wel dat vorig jaar moeilijk te evenaren is,daar komt nog eens bij dat iedereen in de selectie er rekening mee had gehouden bulykin zou komen.
en dat dereijck zou bijtekenen,ado had hem ook aan zijn contract kunnen houden.
daarom is het ook niet gek dat spelers als immers,toornstra en verhoek weg wilde.
verhoek had echt wel voor twente gekozen als zij hadden gekomen
en toornstra had echt wel op de tweede aanbieding van utrecht ingegaan als van summeren niet had ingegepen,en idem dito voor immers naar feijenoord.
je moet ergens geloof in hebben en dit elftal gelooft nergens meer in,
dat ze dan de eerste 20 minuten zo goed beginnen kan je misschien wel op de naam van steijn schrijven .
ja en lukt het dan niet dan zakt het weer weg naar een bedenkelijk niveau.
nogmaals er word echt niet slecht gevoetbald maar je hebt geen leiders en geen goaltjes dief,dus het zal wel vaker voor komen dat je de betere ploeg bent maar toch verliest en dat is zo frustrerend omdat je met twee gerichte aankopen gewoon weer bij de eerste 8 had meegedraaid
0
|
Maandag 12 september 2011 om 15:58 uur |
Reswek
Misschien is er tussen ADO en Vennegoor nog wel helemaal niet eens gesproken over salaris.
Het ging volgens mij toen alleen maar over eventuele interesse, maar Vennegoor had geen haast omdat de transferdeadline bij hem toch niet van toepassing was.
Hij wilde eerst kijken of er nog buitenlandse interesse was voor hem. Maar hij zit nog steeds zonder club.
ADO heeft een behoorlijk salaris geboden aan die rus, dus dat zullen ze misschien bij Vennegoor ook wel kunnen doen.
Ik denk dat met zijn komst het hele elftal wel weer eens een boost kan krijgen. Het is doodzonde dat we na 1 seizoen weer net zo hard terug naar af zijn gegaan. Met de komst van een doorgewinterde geslepen goaltjesdief als Vennegoor zal het over de hele linie beter gaan . Op alle vlakken dus !
heeft gewoon met inzet,motivatie,wedstrijdinstelling, concentratie etc etc te maken
en wie daar verantwoordelijk voor zijn? de trainer voornamelijk!
en sommige spelers laten op deze manier van spelen de ploeg en de supporters in de steek
kijk tuurlijk willen die gasten ook maar op 1 of andere manier is de magie weg.... toornstra immers raken gewoon echt geen pepernoot meer, verhoek wel wat beter zaterdag maar ook niet echt flitsend meer, dat geschuif op een aantal positie`s werkt natuurlijk ook niet
denk nu na alles gezien te hebben dat uiteindelijk Vicento toch de beste keuze is voor linksvoor en LAAT die jongen gwoon STAAN.
ook ben ik van mening dat de trainer de ballen moet hebben om een immers en/of toornstra op de bank te zetten en te startten met Chery en/of mulders
maar goed, het zal allemaal best goed komen maar tis zo vervelend om weer met zo een klote gevoel aan de laatste wedstrijd terug te denken en naar twente uit zondag
we zijn wel wat gewend bij denhaag na al die drama jaren maar heb geen zin in een kut seizoen en daarom moet steijn ingrijoen voor het te laat is!!!!!
dus daarom horvath/morec achterin
chery op middenveld erbij en wellicht ook mulders(die doet weinig fout en is een harde jongen)
voorin links gewoon vicento en de 2 verhoekjes(heb wel vertrouwen in sjonnie verhoek, die komt er wel)
voor de rest doood en doooodzonde dat ze Pique zo hebben laten gaan, die mis je misschien og wel t meest (ok ok derijck en bulykin atuurlijk ook
onbegrijplijk en dan zeggen ja was de keuze van vd brom, toen vd brom weg was had hij nog geen club maja dat is weer het bestuur van denhaag
0
|
Maandag 12 september 2011 om 15:30 uur |
ADODENHAAG
Horvath is echt een hele goede aankoop. Hier kunnen we weer stappen mee maken! Complimenten voor ADO hoe ze dit geregeld hebben zonder dat het uitgelekt is.
Bij NAC waren ze ook erg weg van hem: http://youtu.be/dNzm_2DXBIA
Ik zag trouwens kritiek op W. Verhoek maar ik vind dat onterecht. Kwam tegen de Graafschap niet helemaal tot zijn recht maar had gewoon 4 of 5 goede acties. Daar win je wedstrijden mee hoor... en dat zijn broertje komt zal zeker een extra motivatie voor hem zijn.
0
|
Dinsdag 30 augustus 2011 om 10:27 uur |
zuid tribune
In moeilijke tijden, is het beste medicijn om eens lekker drie punten mee naar huis te nemen. Dat kan die gasten een behoorlijke motivatie boost geven. De jonge gasten zijn talenten, maar zeker nog niet rijp voor 34 eredivisiewedstrijden, dus versterking moet er komen en gaat er dus ook komen. Nog steeds alle vertrouwen in Mark van der Kallen. Roeien met de riemen die we hebben, het is bijna 1 september.
En als John Verhoek onderweg is, van harte welkom op `t Ooievaarsnest. Maak er een glanzend seizoen van met je broer !
0
|
Zondag 28 augustus 2011 om 20:55 uur |
<FCDH>
Geschreven door HCF in gesprek woensdag, 24 augustus 2011
Gisteren heeft het reeds eerder aangekondigde gesprek plaatsgevonden tussen drie afgevaardigden van de HCF en Mark van der Kallen. In de aanloop naar dit gesprek hebben we op de site een oproep geplaatst met het verzoek om eventuele vragen die er zijn aan ons mee te geven. Op dit verzoek zijn diverse goede en minder goede vragen binnen gekomen. Aangezien de tijd die we hadden beperkt was hebben we een selectie gemaakt van de meest relevante onderwerpen die ter tafel moesten komen.
De reden van dit gesprek is een redelijke open deur. We hebben zeker geen goede seizoenstart en zoals het er nu naar uit ziet mogen we ons wellicht zelfs wel weer druk gaan maken om een mogelijke strijd om lijfsbehoud in de Eredivisie. Daarnaast rommelt het aan alle kanten in en om alles wat maar enigszins met FC Den Haag te maken heeft, de communicatie vanuit de club richting de supporters is opnieuw erbarmelijk en misschien wel veel erger, op het spelersfront wil het ook niet lukken. De vermeende leegloop blijft dan wel uit maar de transferperiode is dan ook nog niet afgelopen en dit lijkt wel continu mee te wegen bij elke speler die zich vorig seizoen in de kijker heeft gespeeld.
Daarnaast gonst het van de geruchten en speculaties binnen de club en in het bijzonder ten aanzien van de heer Mark van der Kallen. Wat is er waar van deze geruchten en speculaties en kunnen ze worden ontkracht of worden bevestigd. Met dit in ons achterhoofd zijn we het gesprek ingegaan, gewapend met een bundeltje papieren met vragen van de supporters aangevuld met die van ons zelf. Zittend in het zonnetje op het terras begonnen we met ons vragenvuurtje aan Mark.
In een eerder stadium hebben we het onderwerp al eens ter tafel gebracht. In navolging van andere clubs, wat is er waar van het gerucht dat FCDH bezig is met het opzetten van een spelersfonds waarbij eventuele investeerders minimaal 50.000 euro moesten inleggen?
Mark: Dit is geen gerucht dit hebben we ook echt geprobeerd, er zijn zelfs brochures van. We hebben gepolst wat het animo was onder eventuele business relaties. We hebben het zelfs gehad over een specifiek rendement wat het de investeerder zou opleveren alleen bleek dat er vanuit de benaderde relaties nagenoeg geen interesse voor was en daarmee is dit gestaakt.
De recentelijk aangetrokken algemeen directeur, de heer Manders, heeft na een periode van vier maanden al weer het bijltje erbij neergegooid. Wat is hiervan de reden en wat heeft hij in die periode eigenlijk bewerkstelligd?
Mark: De heer Manders heeft zelf besloten om te stoppen, ook wij waren verbaasd over het besluit. Zeker na een dergelijk korte periode. De reden die hij hiervoor op gaf was dat hij zich niet kon vinden in de(invulling vd) werkzaamheden en had besloten iets geheel anders te gaan doen alwaar hij hoopte meer voldoening te behalen. Overigens iets wat in het geheel niet met de voetbalwereld te maken heeft.
Het gat wat nu valt naar aanleiding van het wegvallen van een algemeen directeur, wordt dit weer gedicht en zo ja zijn er al concrete gesprekken geweest met een mogelijk opvolger?
Mark: Ja het gat zal weer gedicht gaan worden, we starten snel met gesprekken maar daar kan ik in dit stadium niet zoveel over zeggen. De behoefte om die positie in te vullen is zondermeer aanwezig.
Wie is er op dit moment verantwoordelijk voor het technische beleid, wie zet nu de grote lijnen uit voor de komende, zeg, vijf jaar zowel op voetbal technisch gebied als voor de club?
Mark: Laat ik vooropstellen dat e.e.a. samenhangt met het onverwachte vertrek van John van der Brom wat ook voor ons rauw op het dak kwam. Vergeet niet dat John aan het eind van het seizoen nog de afspraak had gemaakt met alle spelers dat iedereen bij de club bleef. Dat hij dan vervolgens degene is die zelf besluit te vertrekken, moet je even verwerken om daarna weer snel door te schakelen. We moesten snel schakelen en wetend hoe ook de spelers erin zaten, een afweging met externe kandidaten, hebben we besloten het stokje door Maurice over te laten nemen. Maurice is daarmee dus ook degene die de lijnen uitzet op voetbal technisch gebied in overleg met zijn technische staf. Maurice heeft, met dit besluit, dan ook onze volledige vertrouwen gekregen. Maurice en de staf inclusief scouting doen de voorstellen in de keuze van spelers. De RvC neem t uiteindelijk het besluit over aanname of vertrek. Voor wat betreft de contractuele en financiële onderhandelingen , doen Paul Beyersbergen en ik dat na het vertrek van de heer Wetzel.
Maar denk je dan niet dat Maurice Steijn te licht (en te lief) is en daarmee nog niet het charismatische en natuurlijke overweegt heeft wat een John van der Brom wel had?
Mark: Nee hoe zo, ik zie dat niet zo, natuurlijk had John van den Brom iets speciaals maar vergeet niet dat John ook nog eredivisie onervaren was toen hij aan deze klus begon. Ere wie ere toe komt, we hebben een goed jaar achter de rug. Het vertrek van John heeft er voor gezorgd dat de spelersgroep de motivatie opnieuw moet vinden om weer door te gaan waar we vorig seizoen zijn geëindigd maar daarvoor heb je wel een professionele mentaliteit nodig. Daarnaast zijn spelers enorm afgeleid door alle transfer gedoe., voor ado allemaal nieuwe zaken. Het ontbreken van een speler in het veld zoals een Bulykin die de groep op sleeptouw kon nemen helpt ook niet, overigens was het de mening van John vorig seizoen om niet met Bulykin door te willen gaan. Niet zo relevant omdat het financieel toch geheel onhaalbaar was met een prijskaartje tot vandaag rond de 2 mln. euro.. Maurice en de spelers moeten nu doorpakken we zien geen reden of noodzaak om een andere trainer aan te stellen.
Dus de contracten en contractbesprekingen worden nu door u en de heer Beijersberg opgepakt. Hoe komt het dan dat een speler als Derijck zo maar kan vertrekken of een Pique? Plaatsvervanger van laatstgenoemde, Luksik da’s toch ook niet echt een aanwinst, toch?
Mark: Over Derijck is bijzonder lang onderhandeld. We wilden hem graag behouden. Wij hebben hem een aanbod gedaan wat zeker in de geschiedenis van de club nog niet eerder is gedaan, maar hij stond daar zelf niet voor open. Hij wilde graag voor een topclub uitkomen en heeft daarmee ons aanbod niet geaccepteerd. Pique laten gaan is op advies van John van der Brom geweest en het aantrekken van Luksik is na zorgvuldige scouting en in goed onderling overleg met de gehele technische staf besloten.
Twee jaar geleden hebben we ook al eens gesproken over de groei van de club, afgelopen jaar hebben we enorme vooruitgang geboekt. Jammer genoeg is het nu zo dat we het idee hebben dat we weer vijf jaar zijn terug geworpen, hoe ervaart u dat?
Mark: Ja we hebben destijds besproken dat we kleine stapjes moeten maken om de club te laten groeien en vorig jaar hebben we een groei stuip gekend. Dat zal dit jaar niet zo zijn, dat neemt niet weg dat alles wat doen nog steeds in het belang van de groei van de club is. Vergeet ook niet dat bij het vertrek van John ongetwijfeld heeft meegespeeld dat ook hij zich realiseerde dat het geen gemakkelijke opgave zou worden om het succes van vorig seizoen te evenaren of te overtreffen.
In het kader van de contracten en de groei van de club. Het spitsen probleem is nog steeds aanwezig en ook achterin hebben we een probleem, hoe zal dit worden ingevuld?
Mark: Een topspits kost gewoon veel geld, daar betaal je 3 á 4 miljoen voor en dat geld is er niet. Met mijn amateurvoetbal kennis zou Lex Immers in de spits nog steeds een optie zijn. Mulder kan dan daar achter spelen. Ik hoor je denken, hoe zit het dan met Vennegoor of Hesselink? Er is één maal kort naar geïnformeerd en daar is geen reactie op gekomen dus dat is wat mij betreft nu niet aan de orde. Vergeet ook niet dat het een heel spel is wat gespeeld wordt rond de transfermarkt en alles wat daarmee samenhangt. Iedereen wacht zoveel mogelijk tot het laatste moment om spelers aanbiedingen te doen om niet de prijs onnodig op te drijven. Daarmee wil ik niet zeggen dat we geen spelers meer zullen aantrekken, sterker nog we zijn voornemens om nog voor het verstrijken van de termijn drie of vier spelers als versterking binnen te halen. – Nee, er zijn geen namen genoemd—
Het aantrekken van spelers is altijd weer een geld kwestie. Waarom heeft Den Haag nog steeds geen miljoenen sponsor weten binnen te halen? Is dit nog steeds een imago kwestie?
Mark: Steeds minder met imago maar meer met de economische situatie en we doen het echt goed in vergelijking met andere clubs. Miljoenensponsors zijn heel zeldzaam..
Maar wat heeft het Europese avontuur de club dan opgeleverd?
Mark: Ik ken nog niet de exacte cijfers maar ik weet wel dat we er voorlopig op hebben moeten toeleggen. Een dergelijke voorronde wedstrijd levert niet echt veel geld op, rond de 60.000 euro. We hadden hoop dat we poulefase zouden bereiken maar dat is jammer genoeg niet gelukt.
Over de Europese tour, hoe kan het dat de reizen voor de supporters zo duur waren terwijl de businessleden een reis aangeboden kregen die goedkoper was, zij het zonder hotel?
Mark: Geen idee, wie heeft dit geregeld dan? Ik weet nog wel dat ik op vakantie was en een kennis van me heb gecontact of hij geen vlucht kon regelen. Naar nu blijkt was het vliegtuig naar Cyprus half leeg. Ik had liever gezien dat er dan een man of 60 aan supporters voor de helft van de prijs was meegevlogen in plaats van nu een half leeg vliegtuig. Een gemiste kans, heel jammer.
Gezien alle contractuele lijntjes die er inmiddels liggen tussen diverse vdKallen BV-tjes naar ADO Den Haag mag er veronderstelt worden dat de club binnenkort in de etalage zal worden gezet, ofwel hoe lang is Mark van der Kallen nog van plan te blijven bij Den Haag?
Mark: (enigszins geërgerd) Wat bedoel je hiermee? Wat voor contractuele lijntjes bedoel je?
Nou, het gonst van de geruchten dat er allerlei bedrijven contracten krijgen die direct of indirect zijn gelieerd aan U. Denk hierbij aan de nieuwe shirt sponsoring (Erea – via de heer Beijersberg), Wittebrug voor de lease auto’s, uw eigen beveiligingsbedrijf in het stadion en niet te vergeten de reclame zuilen voor het stadion?
Mark: Het toeval wil dat dit onderwerp vandaag tijdens onze directie vergadering ook ter tafel is gekomen. Ik maak me hier echt boos om, alles wat ik (we) doen is in het belang van de club en daar verdien ik geen piek aan. Je mag van mij zo het stokje over nemen als je het idee hebt dat ik daar met verkeerde bedoelingen zit. Ik steek heel veel tijd in de club met de beste intenties, het enige waar een factuur met korting voor wordt gestuurd is voor de reclame zuilen indien een klant van ADO die wil gebruiken. De rest gaat allemaal naar de clubkas. Dit gerucht is voor mij zo storend dat ik hiervoor vanuit de club om transparante communicatie ga verzoeken, want ik stoor me hier mateloos aan. Het is simpelweg niet waar.
Om de gifbeker dan maar helemaal leeg te drinken, hoe zit het dan met het gerucht dat u in een één-tweetje met de gemeente met een stuk braakliggend terrein de “redder van Den Haag” kon worden?
Mark: Ook dat is niet waar, klaar!
We laten het hier bij en gaan door met de ‘reguliere’ vragen. Wanneer de club omhoog wil en jeugdige spelers uit de regio bij de club wil houden, dan zal er toch echt een jeugdcomplex moeten komen wat van deze tijd is. Eén waar de jeugdige spelers ook de kans krijgen, het voetbal goed te combineren met school. De vraag is dus, wat gaat er gebeuren met de jeugdafdeling op de aftrap?
Mark: Nou daar is binnen de gemeente al over gesproken medio volgend jaar zal er gestart gaan worden aan een geheel nieuw complex in het Zuiderpark.
Zijn er nog plannen de fanshop verder uit te breiden? Het aanbod in de fan shop is zeer matig, tevens word het mensen niet altijd makkelijk gemaakt fan artikelen aan te schaffen?
Mark: Daar ga ik niet over maar ik weet wel dat er plannen zijn om hier ook verder te groeien.
Waarom word er niet meer tijd gestoken in een actieve webshop voor de merchandising?
Mark: Daar wordt momenteel aan gewerkt en gaat er binnenkort ook zeker komen.
Mensen die in`t oosten van`t land wonen moeten vele kilometers rijden (heen en terug) voor`t aanvragen van een clubcard vanwege de speciale foto die alleen bij de club gemaakt kan worden. Wanneer wordt de clubcard afgeschaft of is deze card gewoon via de post bestelbaar?
Mark: Daar gaan wij niet over. Wat we gelukkig wel zien is dat er steeds meer thuiswedstrijden gespeeld worden zonder de verplichte clubcard. Het is een landelijk iets en wij kunnen daar niet eenzijdig besluiten dat we het niet meer gebruiken. Mede de gemeente bepaald, afhankelijk hoe de supporters zich gedragen, hoeveel ruimte we daar hebben.
Hoe is het mogelijk dat ik al verschillende seizoenen verschillende vragen verstuur richting ADO Den Haag ( info@adodenhaag.nlDit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. ) en hier NOOIT een antwoord op krijg?
Mark: Wat moet ik hier op zeggen dat is ronduit slecht. Supporters zijn de klant, jammer genoeg is daar binnen de club nog niet iedereen van doordrongen. Ook hier zullen we aan moeten werken.
De catering in het stadion blijft een discussie punt, waarom wordt er bijvoorbeeld nog steeds zonder krachtstroom gewerkt terwijl hier al diverse toezeggingen over zijn gedaan?
Mark: Geen idee, als er behoefte is aan krachtstroom moet de cateraar dit gewoon aanvragen.
Het contract met de huidige cateraar loopt binnen afzienbare tijd af. Wat zijn de ideeën m.b.t. een eventuele verlenging of beëindiging (denk aan prestatie contract)?
Mark: Volgens mij loopt het contract niet af. In het belang van de club is wel een onderwerp waar overleg over gaande is. Ook uit die hoek kwamen al geluiden dat ik een persoonlijke hetze was begonnen terwijl ik me van geen kwaad bewust ben en alleen kijk naar het clubbelang..
Hospitallity blijft een issue. Een nieuw beveiligingsbedrijf met een ‘opdracht’ om de orde te handhaven, waardoor er nu een situatie is ontstaan waarbij mensen van het niveau skybox zelfs niet meer bij lagere gelegenheden naar binnen mogen of zelfs helemaal de tribune niet meer op mogen, beveiligingspersoneel wat op hardhandige wijze bezoekers en zelfs eigen ADO personeel weigert. Wat vindt u hiervan?
Mark: Ik zal je zeggen dat het zelfs mij ook nog steeds overkomt dat ik ergens wordt tegen gehouden en dat went ook wel weer. Een nieuw beveiligingsbedrijf heeft nou eenmaal strikte regels en voert dit uit. Dit is het terrein van Maurice Westerwoudt, hij zou hier eerder wat over kunnen zeggen dan ik.
Hoe kun je verkopen dat er ieder jaar weer verrassingen zijn aangaande de spontane veranderingen m.b.t. de rechten en plichten voor/van de businessclub leden. Waar men voorheen een parkeerkaart kreeg voor P3 krijgt men nu ineens alleen nog maar een P4 kaart, communicatie is een groot probleem, transparantie ontbreekt, is dit eigenlijk wel een agenda punt voor Den Haag/MvdK?
Mark: Da’s niet goed, maar ook daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Ook voor dit punt moet je terecht bij Maurice of Dick Vierling. Maar er zou wel over gecommuniceerd moeten worden, zoals al eerder gezegd supporters en businessleden zijn de klant. Zo zou er dus ook mee omgegaan moeten worden, hier hebben we nog zaken te verbeteren.
Als afsluiter nog een paar korte vragen;
FCDH zit bij mij in het hart?
Mark: Absoluut!
Mijn leiderschapsstijl omschrijf ik als?
Mark: Mensen de ruimte geven
Een club als FCDH behoord in de top drie?
Mark: Ja zeker weten, maar kan tien jaar duren!
Ik sta open voor suggesties en waardeer andermans mening?
Mark: Ja anders had ik hier niet gezeten
Namens de supporters willen we Mark bedanken voor dit open hartige gesprek en de toelichting die hij heeft willen geven op de soms kritische vragen.
0
|
Woensdag 24 augustus 2011 om 19:27 uur |
Fransje
Mooi inititiatief, alleen een paar opmerkingen.
- webformulier doet het niet (geeft spam aan) en e-mail komt terug
- Op de page Inleiding en Motivatie wordt verwezen naar pagina 19...vast een foutje
- Er stroomt geen geld terug naar de stichting bij verkoop speler(s) waarbij bijgedragen is! Dat zou niet erg verstandig zijn, maak iig concrete afspraken over de herbesteding van het geld (incl rente). Anders is het verloren geld en kan het wegvloeien in wanbeleid.
Zijn nog wel meer kanttekeningen maar ik vind het vooral een goed initiatief die veel waarde kan hebben voor onze club.
0
|
Zaterdag 20 augustus 2011 om 08:40 uur |
Advertentie
zuid tribune
0
|
Zaterdag 6 augustus 2011 om 10:33 uur |
DHFC070
tuurlijk, er erover zeiken en klagen helpt daar echt tegen?
Nee zeker niet maar het is wel een treurige constatering.
Een nieuwe vakindeling met een echt sfeervak kan uitkomst bieden maarja dan wordt het door iedereen meteen vergeleken met vak 410.
Heb de afgelopen jaren mede dingen geprobeerd maar dit werd slecht opgepakt of het was stank voor dank. Ik heb in ieder geval niet meer de motivatie om nog maar iets aan de voetbalsfeer (niet dagje uit sfeer) bij te dragen.
Als er dan personen langskomen die net doen of er zo'n geweldige sfeer hangt hier en we de grootste sfeermakers van Nederland zijn dan kan ik het niet laten om "negatief" te reageren al noem ik het meer zelf meer realistisch.
MTB jij gaat zelf al een aardig tijdje mee en komt ook bij veel uitwedstrijden dan moet je toch ook wel opvallen hoe slecht de sfeer bij ons is? Mensen zingen alleen maar mee als er ged kan worden en we een persoon kunnen intimideren.
0
|
Zaterdag 30 juli 2011 om 13:30 uur |
Nu online
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 23 | - | 49 |
2 | Excelsior | 23 | - | 45 |
3 | FC Dordrecht | 23 | - | 40 |
4 | Den Bosch + | 23 | - | 39 |
5 | SC Cambuur | 23 | - | 38 |
6 | Graafschap | 22 | - | 36 |
7 | Roda JC | 23 | - | 36 |
8 | ADO Den Haag | 22 | - | 34 |
9 | Helmond Sp. | 22 | - | 34 |
10 | FC Emmen | 22 | - | 32 |
11 | Telstar | 23 | - | 32 |
12 | FC Eindhoven | 23 | - | 32 |
13 | MVV Maastr. | 23 | - | 26 |
14 | Jong AZ | 23 | - | 26 |
15 | VVV-Venlo | 23 | - | 25 |
16 | TOP Oss | 23 | - | 25 |
17 | Jong Ajax | 23 | - | 24 |
18 | Jong PSV | 23 | - | 21 |
19 | Jong Utrecht | 23 | - | 14 |
20 | Vitesse -27 | 23 | - | -8 |