Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: stadion

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 420
Volgende pagina

HJ

JB schreef:

Het "uitverkocht zijn van het stadion" is echt niet de financiële factor die het verschil maakt.

15.000 plaatsen
gemiddeld € 20 per plaats (incl. kinderkaartjes, scc korting enz)
17 thuiswedstrijden

levert in totaal € 5.100.000 op.

Oftewel met een begroting van € 15 mln haal je dus maximaal 1/3 van de begroting uit de recettes. Als elke wedstrijd tot de laatste plek is uitverkocht.
Dat scheelt dus zo 2-2,5 miljoen met de huidige situatie.
Mocht hier nog wat uit komen qua merchandise, consumpties e.d. mocht je nog een bekerwedstrijd hier en daar spelen, interessante (thuis) affiches in de voorbereiding hebben dan pak je zo 3 miljoen; en laat dat nou net zijn wat we nodig hebben.

Met een vol stadion wordt het voor sponsors ook weer interessanter... dus tel maar uit; een vol stadion is misschien wel de sleutel. Wat dat betreft blijft het jammer dat de haagse regio zo koud is naar zijn eigen club.
0
Donderdag 9 augustus 2018 om 16:02 uur

DHFC070

dirk schreef:

Met alle respect voor de financiële verhandelingen, maar wat ik in de discussie een beetje mis is dat Den Haag en omgeving in feite amper het huis uit komt voor ADO Den Haag. Zelfs als de clubleiding besluit de toegangskaartjes in prijs te verlagen, zijn nota bene een paar dagen voor de openingswedstrijd van de competitie slechts enkele vakken uitverkocht. Zoals jullie uit het voorgaande kunnen afleiden ben ik een simpele, maar met mijn boerenverstand geredeneerd is het dan niet vreemd dat er elk seizoen sprake is van een structureel tekort. Dat is alleen weg te werken indien de begroting sterk wordt afgeroomd, maar dan moet je als fervent supporter wel accepteren dat er straks uitsluitend nog voetballers van het niveau Lowie van Schijndel en Aschwin de Bruin op het kunstgras staan.
Je hebt helemaal gelijk de gehele regio loopt niet warm voor Den Haag, de "gewone" supporters niet en sponsoren ook niet. Want juist een sterke business club met veel kleinere sponsoren kan juist het verschil maken net zoals de structureel 14k betalende klanten i.p.v. 9k nu. Nee het zijn niet de lange halen snel thuis inkomsten zoals bij een verkoop van Johnsen maar het is wel een cashflow en grotere continuïteit. En laat cotinuiteit nou net 1 van de factoren zijn om lange termijn visie en beleid te kunnen maken / uitvoeren.

Om positief af te sluiten. We zijn wel goed op weg de laatste paar jaar. De kidstribune zit vaak vol en je ziet dat allerlei type mensen weer de weg naar het stadion weten te vinden die je in het Zuiderpark er niet aan dachten om te komen. Hier gaat enkel jaren overheen en vaak eindigen in het linkerrijtje helpt hier heel erg aan mee daar moet ik Marcellino gewoon gelijk in geven.
0
Donderdag 9 augustus 2018 om 14:42 uur

Haagse Kelt

liefhebber schreef:

Prima punt Aad.. Sinds 1982 is de exposure van ADO nooit zo groot geweest. In positieve zin van het woord. Er is enorme progressie geboekt in zowel aantallen als samenstelling van supporters die de gang naar het stadion weer hebben gevonden. Ik durf te stellen dat een hype aanstaande is. Zeker onder de jeugd leeft ADO als nooit tevoren. Deze ontwikkeling heeft gewoon meer tijd nodig. Zeg zelf.... ooit in het zuiderpak zoveel kids gezien? Gezinnen? Dit bied kansen. Kansen om sponsoren te triggeren hier voordeel uit te halen. Hen te laten meeliften op het sportieve, maar zeker op het sociaal maatschappelijke aspect. Laten we eerlijk zijn.... Je kan weer zeggen...ik ben voor ons ADO
Je merkt dat er veel meer sympathie is ontstaan voor de club.
Dus er liggen weldegelijk mogelijkheden de inkomsten kant te versterken. Pas dan kan je investeren op het veld. AZ is een goed voorbeeld. Na de bank affaires van Scheringa bijna failliet. Nu misschien de 3e club van Nederland. Financieel gezien. En dat is niet alleen te danken aan Afas. Het is beter te analyseren wie en hoe de commerciële speerpunten zijn ontplooid. Er is vast een masterplan geweest.
Wat hebben wij? Mensen die in het zuiderpark tijdperk hun kansen hebben gehad, grotendeels mislukt, afgeserveerd, en inmiddels weer in het zadel geholpen en aan het roer gezet.
Wat hebben we nodig? Netwerkers, Pioniers, Marketing goeroes. Een masterplan. Hoeft geen eagon te zijn. Out of de box denken. Gericht op de doelgroep. Internationale bedrijven. B2B ........ de poort naar het Oosten. China...... En vice versa....... de poort naar Europa. Je mogelijkheden liggen daar waar anderen deze niet kunnen bieden.


Prima shout. Maar wie gaat de benodigde mensen binnenhalen en/of de mensen vervangen die ondanks de sterk toegenomen potentie de club commercieel nog steeds geen grote stappen vooruit laten maken?
We zijn qua populariteit de 5e club van Nederland, het stadion ligt aan 1 van de drukste verkeersknooppunten van het land en er is een relatie met China, de snelst groeiende economie ter wereld. Daar moet toch veel meer uit te halen zijn?
0
Donderdag 9 augustus 2018 om 14:28 uur

liefhebber

Aad schreef:

Ik weet niet hoe oud je bent, maar sedert 1982, toen de shirt-reclame in het betaald voetbal werd ingevoerd, is ADO op zoek geweest naar een grote shirt-sponsor.
Manders kan de plannen van alle vorige bestuurders uit de kast trekken en tot de conclusie komen dat een sponsor als Afas (groot softwarehouse) voor ADO nog nooit haalbaar is geweest. En dat heeft niets met regionaal te maken want Afas zit ergens bij Amersfoort in de buurt.
En het zal best iets meer kunnen zijn dan Cars Jeans maar staar je er niet op blind.
Prima punt Aad.. Sinds 1982 is de exposure van ADO nooit zo groot geweest. In positieve zin van het woord. Er is enorme progressie geboekt in zowel aantallen als samenstelling van supporters die de gang naar het stadion weer hebben gevonden. Ik durf te stellen dat een hype aanstaande is. Zeker onder de jeugd leeft ADO als nooit tevoren. Deze ontwikkeling heeft gewoon meer tijd nodig. Zeg zelf.... ooit in het zuiderpak zoveel kids gezien? Gezinnen? Dit bied kansen. Kansen om sponsoren te triggeren hier voordeel uit te halen. Hen te laten meeliften op het sportieve, maar zeker op het sociaal maatschappelijke aspect. Laten we eerlijk zijn.... Je kan weer zeggen...ik ben voor ons ADO
Je merkt dat er veel meer sympathie is ontstaan voor de club.
Dus er liggen weldegelijk mogelijkheden de inkomsten kant te versterken. Pas dan kan je investeren op het veld. AZ is een goed voorbeeld. Na de bank affaires van Scheringa bijna failliet. Nu misschien de 3e club van Nederland. Financieel gezien. En dat is niet alleen te danken aan Afas. Het is beter te analyseren wie en hoe de commerciële speerpunten zijn ontplooid. Er is vast een masterplan geweest.
Wat hebben wij? Mensen die in het zuiderpark tijdperk hun kansen hebben gehad, grotendeels mislukt, afgeserveerd, en inmiddels weer in het zadel geholpen en aan het roer gezet.
Wat hebben we nodig? Netwerkers, Pioniers, Marketing goeroes. Een masterplan. Hoeft geen eagon te zijn. Out of de box denken. Gericht op de doelgroep. Internationale bedrijven. B2B ........ de poort naar het Oosten. China...... En vice versa....... de poort naar Europa. Je mogelijkheden liggen daar waar anderen deze niet kunnen bieden.


0
Donderdag 9 augustus 2018 om 14:18 uur

Haagse Kelt

JB schreef:

Het "uitverkocht zijn van het stadion" is echt niet de financiële factor die het verschil maakt.

15.000 plaatsen
gemiddeld € 20 per plaats (incl. kinderkaartjes, scc korting enz)
17 thuiswedstrijden

levert in totaal € 5.100.000 op.

Oftewel met een begroting van € 15 mln haal je dus maximaal 1/3 van de begroting uit de recettes. Als elke wedstrijd tot de laatste plek is uitverkocht.
Hier maak je een denkfout die ikzelf eerder ook maakte. Voor sponsors is het cruciaal dat het stadion vol zit. Dit weet ik van een gesprek dat een vriend van mij had met de commercieel directeur van FC Utrecht. Zij liepen/lopen daar ook vaak tegen een ‘nee’ van potentiele sponsors aan en dan wordt heel vaak als reden opgegeven dat het stadion niet vol zit.
De bezettingsgraad vh stadion en de interesse v sponsors zijn meer gecorreleerd dan menigeen denkt.
Ik denk dat er meer paralellen met Utrecht zijn. Daar zillen potentiele sponsors denken ‘Laat v Seumeren maar betalen’ net zoals ze dat hier van UVS denken.
Grote verschil tussen v Seumeren en IVS is dat v Seumeren niet al zn centjes terug wil en UVS wel. Bovendien zijn ze daar een stap verder en verlopen ze hun spelers voor veel meer dan hier.
Ik vind een bedrag van 4 milj per jaar dat je op een begroting van 15 milj tekort komt zeer zorgwekkend. Dat gaat een keer helemaal fout.
0
Donderdag 9 augustus 2018 om 14:04 uur

Kees

Welkom in het Circustheater waar u hedenavond de musical ..... bezoekt.
Helaas zijn er een tweetal hoofdrolspelers nog niet gecontracteerd. Wij verwachten dat wij binnen een drietal weken alsnog onze cast op orde hebben.

Welkom in ons bioscoopcomplex alwaar u de film ....... gaat aanschouwen. Helaas zijn de eerste vijftien minuten van de film verloren gegaan. Wij vertrouwen erop dat u van de resterende 85 minuten optimaal geniet.

Welkom in het Cars Jeans stadion.
Helaas zijn twee basisspelers nog niet door adequate vervangers opgevolgd. Wij verwachten dat wij binnen drie weken alsnog onze selectie op orde hebben. U kunt dan alsnog als SCC en niet SCC houder de laatste vijftien thuiswedstrijden van het seizoen genieten.
0
Donderdag 9 augustus 2018 om 13:22 uur

daveadodh

Falkenburg krijgt wel elke wedstrijd veel kansen, dus staat vaak op de goede plek. Nu hopen dat ze er tegen Emmen in gaan.. of dat de afvallende bal goed valt voor iemand anders. Ik ga in ieder geval wel met vertrouwen naar het stadion zondag en hoop gewoon op de 3 punten. Het hoeft niet mooi als de punten er maar zijn.
0
Donderdag 9 augustus 2018 om 12:56 uur

Advertentie

DHFC070

Aad schreef:

Mij hoor je niet zeggen dat de financiën niet belangrijk zijn. Alleen zie ik de discussie van afgelopen dagen (!) steeds weer een herhaling van zetten.

Ik zal er nog een keer woorden aan vuil maken.

Wanneer ADO realistisch wil begroten gelden een aantal uitgangspunten:

[LIST]
[*]Uitgaan van de huidige vaste inkomsten (geen transfergelden).
[*]Verhoging van de inkomsten is, het verleden heeft dit laten zien, maar beperkt mogelijk.
[*]Geen leningen meer vanuit China.
[/LIST]

Er zal dan in de kosten gesneden moeten worden. Stadionhuur staat min of meer vast. Evenals kosten van energie en water. Natuurlijk kunnen accountants- en juridische wat scherper maar veel valt daar ook niet te halen. Een de kantoorkosten (papier, computers, printers, etc.) zijn onvermijdbaar.

Er is maar 1 post waar je gigantisch op kunt besparen en dat zijn de salarissen. Alle dure en overbodige mensen eruit of vervangen door goedkopere krachten. Kleinere selectie, geen 2e elftal en jeugd onder de 16 jaar. Minder trainers, geen technisch manager.
Wanneer je deze maatregelen neemt bespaar je gauw een groot deel van het huidige verlies van + 2 miljoen.

Dan laat je sportief wel veren maar je bent in no-time financieel gezond. In de keuken-divisie, dat wel. Maar daar zijn we wel meer keren in beland en weer uitgekomen.

Een dilemma. Je mag kiezen.
Goed verhaal Aad en het is toch juist leuk om hierover te discussiëren?
Ik heb er in ieder geval veel meer mee dan bijvoorbeeld al die kansloze opstelling de hele tijd met al deze tekens ---------

Ga je niet aan de kostenkant bezuinigen dan gaat dat gat echt niet gedicht worden. En weet je waar je gaat belanden door jarenlang boven je stand te leven? Juist ja in de Keuken divisie enige voordeel is wel dat we er ervaring mee hebben de afgelopen 30 jaar.

Uitgave kant moet omlaag en inkomstenkant moet omhoog zo simpel is het een kan niet zonder het ander als je jaarlijks 20% tekort komt.
Grootste probleem is gewoon dat je te maken hebt met het sportieve aspect waar ook nog emoties bij komen kijken wat invloed zowel positief als negatief kan hebben aan beide kanten van de begroting.

@Leetje, Afas bij AZ is natuurlijk ook wel even heel wat anders dan een Den Haag sponsoren waar 1 grote wietlucht hangt in het stadion en de k.k.r.s nog steeds om je oren vliegen. Moet zeggen dat laatste en racisme gaat de goede kant op maar veel heeft daarin ook te maken met de prestaties op het veld. Dan heb ik nog niet genoemd dat AZ een subtopper is en tegen de top aan hangt op het moment.

7 ton voor shirtsponsor en naamgever van het stadion is ook weer te weinig en niet in lijn met de sportieve prestaties de laatste paar jaar daar moet ik je gelijk in geven.
0
Donderdag 9 augustus 2018 om 12:40 uur

marcellino

JB schreef:

Toen UVS ADO overnam waren er geen schulden, geen tekorten en een sluitende begroting.

De spelersgroep die er toen stond had zeker wel waarde.
Meerdere spelers uit die spelersgroep zijn na de overname door UVS voor goed geld verkocht.
Kramer zelfs als 1 na beste transfer in de clubgeschiedenis.

Echt grote sponsors als Basic Fit en Kyocera hebben de club verlaten.
Alleen vd Kallen is met Wittebrug als enige serieus te nemen subsponsor nog over.

Voor het verlies van 4 miljoen moet weer een lening in China worden afgesloten waardoor de totale schuld daar op 6,5 miljoen komt.

De transfer van Johnson valt in het boekjaar 2018-2019, zodat daarmee het begrote verlies van 4 miljoen voor ongeveer de helft kan worden opgevangen, tenzij dit geld toch wordt geherinvesteerd. Dus ook komende zomer weer een leningen China, waardoor je dan al aardig richting de 10 miljoen gaat....
Mooi verhaal maar ook jij kijkt dus naar het plaatje totaal geen schulden.iedereen kon zien en niet alleen wat waarde betreft dat ons elftal bagger was met als dieptepunt bijna voor degradatie spelen.als jij zegt dat de waarde van de spelers groep hoog was dan liegen de transferwaardes dus.
Ze hadden het stadion kunnen laten verpauperen, ze hadden het jwugdconplex niet hoeven bouwen ze hadden de beeldschermen niet hoeven plaatsen.nee ze hadden alles in de tekorten kunnen stoppen zodat we weer zwarte cijfers had en gemaakt.wie gaat dan het onderhoud betalen,wie had het jeugdconplex betaald en wie had de spelers gehaald die er nu zijn.je had gewoon weer voor degradatie gespeeld en had spelers als johnson .el kayati .immers en becker nooit kunnen halen.had je het met hooi.lorenzen,de twee kuipertjes moeten doen spelers die nu invallers zijn hadden dan in de bassis gestaan.maa4 het blijft een discussie waar de een zo denkt en de ander anders niks mis mee.ik zie wel dat ze grote stappen maken en als jij dat anders ziet is dat jouw goed recht.
0
Woensdag 8 augustus 2018 om 21:51 uur

marcellino

Mike schreef:

Jongen, ik ben net zo enthousiast over ADO als jij en het gaat echt niet beroerd, er wordt binnenskamers keihard gewerkt, maar er is een eigenaar die de afgelopen jaren zeer onbetrouwbaar is gebleken. We draaien nog steeds een verlies van een paar miljoen. In het buitenland legt een eigenaar dat zo even neer maar hier moet gesmeekt worden om een paar centen. Daar zijn we als club nu volledig afhankelijk van. Het aantal sponsors en binnenkomende sponsorgelden is beslist niet toegenomen en er is niemand die de plaats van UVS zou willen innemen, dat is de laatste jaren wel duidelijk geworden, ook niet die roeptoeter van een van Zweden.
Ziggo betaald aan Ajax 8 tot 10 miljoen per jaar. Je kunt opzoeken hoeveel Cars jeans betaalt.....
Je geeft zelf het antwoord al.voor uvs zijn er op de spelersgroep en stadion gekort en niet te weinig.een onbekende Chinees wil geld stoppen in ADO en tuurlijk willen ze daar iets voor terug.kan jij mij misschien vertellen wat uvs nu ongeveer 16 miljoen in ADO er al voor terug heeft gehad?
Juist geen enkele cent.
Zijn ze met een boekhouding bezig gebaseerd om ADO zo snel mogelijk te verkopen nee want dan hadden ze wel een goed voorbeeld kunnen nemen aan de vorige eigenaar.
Ze zijn bezig om ADO op de kaart te zetten zodat ADO en hun visie over voetbal gedeeld wordt waar zij twee vliegen in een klap slaan.geld verdienen in China en geld verdienen aan sponsors die geïndexeerd raken uit china in ADO.
Er zijn en gaan trainers naar China.er is een Chinees spits aangetrokken en ja zo een investering heeft tijd nodig om tot bloei t3 komen maar velen hier verwachten dat als Er een Chinees voetballer wordt aangetrokken en hij heeft 2 wedstrijden gevoetbald dat heel China ado wil sponsoren dat heeft wel even tijd nodig.denk je nou echt dat van as of Manders nu zangh naar China is daar van baalt.
Wat nou als zangh het heel goed gaat doen op de aziecup moet je kijken hoeveel sponsors en mensen geïnteresseerd zijn in ADO
0
Woensdag 8 augustus 2018 om 21:18 uur

Nu online

Dang3r, tjapi01 en 264 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 420
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Juho Kilo Kilian Nikiema Steven van der Sloot

Laatste wedstrijd

Logo FC Volendam Logo ADO Den Haag
1-2
7 februari 2025

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Jong Ajax
14 februari 2025 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Volendam + 25 - 49
2 Excelsior 25 - 45
3 SC Cambuur 25 - 44
4 FC Dordrecht 25 - 44
5 ADO Den Haag 25 - 43
6 Den Bosch + 25 - 42
7 Graafschap 25 - 40
8 Roda JC 25 - 37
9 FC Emmen 24 - 35
10 Helmond Sp. 24 - 35
11 Telstar 25 - 35
12 FC Eindhoven 25 - 35
13 MVV Maastr. 25 - 30
14 Jong AZ 25 - 30
15 Jong Ajax 24 - 27
16 VVV-Venlo 25 - 26
17 TOP Oss 25 - 26
18 Jong PSV 25 - 21
19 Jong Utrecht 24 - 14
20 Vitesse -27 25 - -2