Welkom in de shoutbox, gast
Aad
pajam schreef:
Er zijn genoeg clubs die al decennia met minder geld meer voor elkaar krijgen.
Persoonlijk denk ik wél dat er commercieel meer uit de club te halen is. Maar in tegenstelling tot hoe het altijd gegaan is (en wellicht altijd gaat bij BVO`s), geloof ik in beginnen met budgetteren naar wat er binnenkomt (en niet gokken op transfers, zeker niet als ADO Den Haag zijnde die helemaal geen historie van hoge transfersommen vangen heeft!).
Als binnen budget blijven betekent dat we 15e worden, dan is dat wat het is.
Vervolgens aan commercie kant bewuster partners (sponsors) aan je binden; als er Cars Jeans op je stadion en je shirt staat, kan je niet verwachten dat Mercedes en Oger ernaast willen staan!
Aan ticketing kant kan je door de waarde rondom een wedstrijd te verhogen, meer publiek trekken ; meer buiten de stadion, meer in het stadion & meer voor én na de wedstrijd creëren.
Ik geloof oprecht dat je met ADO Den Haag een sponsor van het niveau va AEGON binnen kan trekken, maar je moet dan wel iets aan de (merk)beleving doen. Ook ben ik overtuigd dat je 15.000 stoelen wekelijks kan vullen met een achterland zoals die van Den Haag, maar ook hier moet je beleving creëren.
Kunnen we een top-5 club ? Binnen 5 á 10 jaar niet, maar we kunnen zeker meevechten rondom de 10e plaats én nog iets groeien in omzet & toeschouwers, zonder gekke dingen te moeten doen.
Maar wie ben ik
Er zijn genoeg clubs die al decennia met minder geld meer voor elkaar krijgen.
Persoonlijk denk ik wél dat er commercieel meer uit de club te halen is. Maar in tegenstelling tot hoe het altijd gegaan is (en wellicht altijd gaat bij BVO`s), geloof ik in beginnen met budgetteren naar wat er binnenkomt (en niet gokken op transfers, zeker niet als ADO Den Haag zijnde die helemaal geen historie van hoge transfersommen vangen heeft!).
Als binnen budget blijven betekent dat we 15e worden, dan is dat wat het is.
Vervolgens aan commercie kant bewuster partners (sponsors) aan je binden; als er Cars Jeans op je stadion en je shirt staat, kan je niet verwachten dat Mercedes en Oger ernaast willen staan!
Aan ticketing kant kan je door de waarde rondom een wedstrijd te verhogen, meer publiek trekken ; meer buiten de stadion, meer in het stadion & meer voor én na de wedstrijd creëren.
Ik geloof oprecht dat je met ADO Den Haag een sponsor van het niveau va AEGON binnen kan trekken, maar je moet dan wel iets aan de (merk)beleving doen. Ook ben ik overtuigd dat je 15.000 stoelen wekelijks kan vullen met een achterland zoals die van Den Haag, maar ook hier moet je beleving creëren.
Kunnen we een top-5 club ? Binnen 5 á 10 jaar niet, maar we kunnen zeker meevechten rondom de 10e plaats én nog iets groeien in omzet & toeschouwers, zonder gekke dingen te moeten doen.
Maar wie ben ik
Wanneer van de huidige inkomsten wordt uitgegaan zal ADO afscheid moeten nemen van de Immersen, Beugelsdijken, Malonen, Meijersen, El Khayati`s en Necids. De grootverdieners zeg maar. Of dat nu direct een kwalitatieve aderlating is is maar de vraag, maar je zal als plaatsvervangers jonge spelers met beduidend lagere salarissen moeten halen of laten doorstromen uit eigen opleiding. En op de koop toenemen dat je minimaal een jaar sportief moet billenknijpen of (nog erger) een paar jaar KKD speelt.
Je zult de overhead moeten inperken door alleen maar de hoogstnoodzakelijke functies te bezetten.
Qua loonkosten (salarissen, sociale lasten, pensioenafdrachten, etc.) kan dat al gauw 2 miljoen aan kostenbesparing worden.
En dan nog moet je ergens een miljoen vandaan halen (of twee als je zou degraderen). Dat zou dan uit de commercie moeten komen. En we weten allemaal dat dat al 20 jaar een probleem is. De echt grote bedrijven / merken zitten niet op ADO te wachten. Die willen internationaal voetbal met reclame op alle Europese Tv-schermen. En daarom ben ik bang dat je altijd bij sponsors als Car Jeans terecht zal komen. Tenzij je een bedrijf / merk kan strikken dat voor het eerst op de Nederlandse markt komt en direct een groot marktaandeel wil veroveren zonder bakken geld aan Ster- of RTL-reclame te hoeven uitgeven.
Dat is op zich allemaal nodig maar in mindere mate wanneer de aandeelhouder eindelijk zijn bedoelingen duidelijk maakt en als dat het promoveren van ADO tot (sub-)topclub is er naar handelt. Door bevoorbeeld een flinke aandelen-emissie van 25.000.000 zodat er kwalitatief betere spelers kunnen worden aangetrokken en kunnen worden betaald.
Nou, ik zie dat niet gebeuren dus we zullen het eerste scenario (bezuinigen, bezuinigen en nog eens bezuinigen) tot uitvoer moeten brengen.
Je zult de overhead moeten inperken door alleen maar de hoogstnoodzakelijke functies te bezetten.
Qua loonkosten (salarissen, sociale lasten, pensioenafdrachten, etc.) kan dat al gauw 2 miljoen aan kostenbesparing worden.
En dan nog moet je ergens een miljoen vandaan halen (of twee als je zou degraderen). Dat zou dan uit de commercie moeten komen. En we weten allemaal dat dat al 20 jaar een probleem is. De echt grote bedrijven / merken zitten niet op ADO te wachten. Die willen internationaal voetbal met reclame op alle Europese Tv-schermen. En daarom ben ik bang dat je altijd bij sponsors als Car Jeans terecht zal komen. Tenzij je een bedrijf / merk kan strikken dat voor het eerst op de Nederlandse markt komt en direct een groot marktaandeel wil veroveren zonder bakken geld aan Ster- of RTL-reclame te hoeven uitgeven.
Dat is op zich allemaal nodig maar in mindere mate wanneer de aandeelhouder eindelijk zijn bedoelingen duidelijk maakt en als dat het promoveren van ADO tot (sub-)topclub is er naar handelt. Door bevoorbeeld een flinke aandelen-emissie van 25.000.000 zodat er kwalitatief betere spelers kunnen worden aangetrokken en kunnen worden betaald.
Nou, ik zie dat niet gebeuren dus we zullen het eerste scenario (bezuinigen, bezuinigen en nog eens bezuinigen) tot uitvoer moeten brengen.
0
|
Maandag 29 juli 2019 om 13:19 uur |
rd..
Jurriën schreef:
Als we het geld nodig hebben zou ik Bakker of Kanon verkopen, Pinas kan beide posities opvullen. Het liefst eigenlijk Bakker want Pinas is gewoon een CVM
Als we het geld nodig hebben zou ik Bakker of Kanon verkopen, Pinas kan beide posities opvullen. Het liefst eigenlijk Bakker want Pinas is gewoon een CVM
Als je zeker weet dat je een gelijkwaardige speler kunt binnen halen voor minder, doen. Zo niet? Niet doen. Je moet zorgen dat je in de ere blijft, dat levert direct geld op. Sneller geld kunnen we niet krijgen.
0
|
Maandag 29 juli 2019 om 13:09 uur |
Jurriën
Anne van Schuurman
Aad schreef:
Van Ewijk kon nog bij 3 andere clubs terecht, waaronder Sparta en Excelsior. Die heeft echt de verwachting (ook gezien het vertrek van Troupée) dat hij een goede kans maakt op een basisplaats. En dat zal hem ook best zijn voorgeschoteld.
En waarom zou een speler blij moeten zijn dat hij een kans krijgt bij dat geweldige ADO. ADO moet blij zijn als ze een speler kunnen strikken. Dat blijkt wel uit deze en vorige transferperiode.
Van Ewijk kon nog bij 3 andere clubs terecht, waaronder Sparta en Excelsior. Die heeft echt de verwachting (ook gezien het vertrek van Troupée) dat hij een goede kans maakt op een basisplaats. En dat zal hem ook best zijn voorgeschoteld.
En waarom zou een speler blij moeten zijn dat hij een kans krijgt bij dat geweldige ADO. ADO moet blij zijn als ze een speler kunnen strikken. Dat blijkt wel uit deze en vorige transferperiode.
Ebuehi was ook echt nog zo`n broekie toen hij begon in de basis. Ik zou niet weten waarom het Van Ewijk niet zou lukken. Alles beter dan geld uitgeven aan ondermaatse huur, zoals afdankers van Feyenoord. Die ook nog de ontwikkeling van eigen jeugd blokkeren.
0
|
Maandag 29 juli 2019 om 13:03 uur |
pajam
rd.. schreef:
Hoe moeilijk is het nou van DH een draaiend geheel te maken?
Ik denk echt héél moeilijk. Relatief weinig sponsorinkomsten. En als ik zie dat kaartjes voor 5 eu van de hand gaan (reclame een tijdje terug)... Dan denk ik: Sja, dan wordt het een moeilijk verhaal!
Hoeveel rek zit er nog op? Ook niet veel meer, dat denk ik echt. De marge waarbinnen alles moet gebeuren is echt buitengewoon krap.
Met Cars Jeans was een sponsordeal afgesproken waar we trots op konden zijn. Beter dan ooit. Hopelijk wordt dat enigszins zichtbaar in de jaarcijfers. Maar het gaat ons niet naar de zwarte cijfers tillen gok ik.
Hoe moeilijk is het nou van DH een draaiend geheel te maken?
Ik denk echt héél moeilijk. Relatief weinig sponsorinkomsten. En als ik zie dat kaartjes voor 5 eu van de hand gaan (reclame een tijdje terug)... Dan denk ik: Sja, dan wordt het een moeilijk verhaal!
Hoeveel rek zit er nog op? Ook niet veel meer, dat denk ik echt. De marge waarbinnen alles moet gebeuren is echt buitengewoon krap.
Met Cars Jeans was een sponsordeal afgesproken waar we trots op konden zijn. Beter dan ooit. Hopelijk wordt dat enigszins zichtbaar in de jaarcijfers. Maar het gaat ons niet naar de zwarte cijfers tillen gok ik.
Er zijn genoeg clubs die al decennia met minder geld meer voor elkaar krijgen.
Persoonlijk denk ik wél dat er commercieel meer uit de club te halen is. Maar in tegenstelling tot hoe het altijd gegaan is (en wellicht altijd gaat bij BVO`s), geloof ik in beginnen met budgetteren naar wat er binnenkomt (en niet gokken op transfers, zeker niet als ADO Den Haag zijnde die helemaal geen historie van hoge transfersommen vangen heeft!).
Als binnen budget blijven betekent dat we 15e worden, dan is dat wat het is.
Vervolgens aan commercie kant bewuster partners (sponsors) aan je binden; als er Cars Jeans op je stadion en je shirt staat, kan je niet verwachten dat Mercedes en Oger ernaast willen staan!
Aan ticketing kant kan je door de waarde rondom een wedstrijd te verhogen, meer publiek trekken ; meer buiten de stadion, meer in het stadion & meer voor én na de wedstrijd creëren.
Ik geloof oprecht dat je met ADO Den Haag een sponsor van het niveau va AEGON binnen kan trekken, maar je moet dan wel iets aan de (merk)beleving doen. Ook ben ik overtuigd dat je 15.000 stoelen wekelijks kan vullen met een achterland zoals die van Den Haag, maar ook hier moet je beleving creëren.
Kunnen we een top-5 club ? Binnen 5 á 10 jaar niet, maar we kunnen zeker meevechten rondom de 10e plaats én nog iets groeien in omzet & toeschouwers, zonder gekke dingen te moeten doen.
Maar wie ben ik
Persoonlijk denk ik wél dat er commercieel meer uit de club te halen is. Maar in tegenstelling tot hoe het altijd gegaan is (en wellicht altijd gaat bij BVO`s), geloof ik in beginnen met budgetteren naar wat er binnenkomt (en niet gokken op transfers, zeker niet als ADO Den Haag zijnde die helemaal geen historie van hoge transfersommen vangen heeft!).
Als binnen budget blijven betekent dat we 15e worden, dan is dat wat het is.
Vervolgens aan commercie kant bewuster partners (sponsors) aan je binden; als er Cars Jeans op je stadion en je shirt staat, kan je niet verwachten dat Mercedes en Oger ernaast willen staan!
Aan ticketing kant kan je door de waarde rondom een wedstrijd te verhogen, meer publiek trekken ; meer buiten de stadion, meer in het stadion & meer voor én na de wedstrijd creëren.
Ik geloof oprecht dat je met ADO Den Haag een sponsor van het niveau va AEGON binnen kan trekken, maar je moet dan wel iets aan de (merk)beleving doen. Ook ben ik overtuigd dat je 15.000 stoelen wekelijks kan vullen met een achterland zoals die van Den Haag, maar ook hier moet je beleving creëren.
Kunnen we een top-5 club ? Binnen 5 á 10 jaar niet, maar we kunnen zeker meevechten rondom de 10e plaats én nog iets groeien in omzet & toeschouwers, zonder gekke dingen te moeten doen.
Maar wie ben ik
0
|
Maandag 29 juli 2019 om 12:47 uur |
Jurriën
pajam schreef:
& Jurrien (kan er niet 2 tegelijk quoten);
dus NAAST de jaarlijkse toevoeging van 3 miljoen uit China, verdampt er in 3 jaar tijd 6 miljoen aan transferinkomsten?
Dat betekent jaarlijks 30% tekort op de begroting?
Welke broek wilde Manders zelf ophouden eigenlijk?
& Jurrien (kan er niet 2 tegelijk quoten);
dus NAAST de jaarlijkse toevoeging van 3 miljoen uit China, verdampt er in 3 jaar tijd 6 miljoen aan transferinkomsten?
Dat betekent jaarlijks 30% tekort op de begroting?
Welke broek wilde Manders zelf ophouden eigenlijk?
Denk dat die transferinkomsten ook wat minder zijn. Immers 2,3 voor Björn Johnson is niet 2,3 miljoen op de rekening. Ik denk 2 jaar 900.000 oid. Daarnaast komen mensen als Necid weliswaar transfervrij maar die kosten best veel (tekenbonus bijv). En idd kostte de rechtszaak (en alle interimmers) klauwen met geld
0
|
Maandag 29 juli 2019 om 12:09 uur |
slash070
Geen geld om een transfersom te betalen, en het niet kunnen voldoen aan de te hoge salariseisen van sommige transfervrije spelers, ik heb er echt alle begrip voor. Dat geldt immers voor het merendeel van de eredivisieclubs, `tis niet anders op het moment.
Maar een speler huren, en dan ook nog eens voor de breedte, haalt alleen het gemiddelde van de transferwaarde naar beneden van de selectie en de geloofwaardigheid van enige vorm van beleid. Het is `pluk de dag, morgen zien we wel weer verder`. Blijkbaar staan er reserve spelers onder contract die ongeschikt zijn om ingezet te worden in de eredivisie. Opleiden doe je in de opleiding, wat op de reservebank zit bij het eerste moet gewoon inzetbaar zijn kwa niveau.
Er zou vandaag een interview met Van As komen, op adodenhaag.nl uiteraard. Mag hij als woordvoerder de voorgekauwde vragen politiek correct volgens de club normen beantwoorden. Lekker makkelijk om hem dat te laten doen terwijl dat de taak zou moeten zijn van Wang en Rinner samen bij een onafhankelijk en neutraal nieuwsblad, zonder ingestudeerde open deur vragen. Je zou bijna terug verlangen naar de `ex-adowatcher` en griezel Onno Hansum
Na het aanschaffen van de nieuwe SCC voel je je als supporter elk jaar steeds meer gebruikt, een beetje steeds meer `vies`. Maar blijft toch je cluppie he. #metoo
Maar een speler huren, en dan ook nog eens voor de breedte, haalt alleen het gemiddelde van de transferwaarde naar beneden van de selectie en de geloofwaardigheid van enige vorm van beleid. Het is `pluk de dag, morgen zien we wel weer verder`. Blijkbaar staan er reserve spelers onder contract die ongeschikt zijn om ingezet te worden in de eredivisie. Opleiden doe je in de opleiding, wat op de reservebank zit bij het eerste moet gewoon inzetbaar zijn kwa niveau.
Er zou vandaag een interview met Van As komen, op adodenhaag.nl uiteraard. Mag hij als woordvoerder de voorgekauwde vragen politiek correct volgens de club normen beantwoorden. Lekker makkelijk om hem dat te laten doen terwijl dat de taak zou moeten zijn van Wang en Rinner samen bij een onafhankelijk en neutraal nieuwsblad, zonder ingestudeerde open deur vragen. Je zou bijna terug verlangen naar de `ex-adowatcher` en griezel Onno Hansum
Na het aanschaffen van de nieuwe SCC voel je je als supporter elk jaar steeds meer gebruikt, een beetje steeds meer `vies`. Maar blijft toch je cluppie he. #metoo
0
|
Maandag 29 juli 2019 om 12:08 uur |
Advertentie
Aad
Petah schreef:
Leuk dat Google maar heb je hem Wel eens bekeken hij kan nog 100 wedstrijden spelen hij is zeer beperkt jou zienswijze is t zelfde als die van fons en van as gaan ons niks brengen je huurt een beperkte speler zit onze eigen jeugd in de weg en kost alleen goed
En is ook geen verbetering
Leuk dat Google maar heb je hem Wel eens bekeken hij kan nog 100 wedstrijden spelen hij is zeer beperkt jou zienswijze is t zelfde als die van fons en van as gaan ons niks brengen je huurt een beperkte speler zit onze eigen jeugd in de weg en kost alleen goed
En is ook geen verbetering
Wanneer het een speler is voor de breedte is het sowieso weggegooid geld en opnieuw een brevet van onvermogen voor de technische staf. Zelfs als het een aanvaller is. Niemand zit te wachten op een speler die de bank komt warm houden en af en toe eens 10 minuten het veld in mag na een half uur te hebben warmgelopen.
0
|
Maandag 29 juli 2019 om 11:01 uur |
rd..
Hagenees1972 schreef:
De kerstboom van Co anno 2019 krijgen we te zien in de defensieve versie van Fons let maar op.
De enige vraag is waar de aanvallende creativiteit vandaan gaat komen.
Als iedereen z’n taak uitvoert niet moeilijk om te spelen en lastig voor tegenstanders om van te winnen.
We gaan knalluh!
De kerstboom van Co anno 2019 krijgen we te zien in de defensieve versie van Fons let maar op.
De enige vraag is waar de aanvallende creativiteit vandaan gaat komen.
Als iedereen z’n taak uitvoert niet moeilijk om te spelen en lastig voor tegenstanders om van te winnen.
We gaan knalluh!
Haal Co maar bij de club ook. Over mensen met een netwerk gesproken.
O, we hebben geen geld.
Vandaag transfernieuws!
O, we hebben geen geld.
Vandaag transfernieuws!
0
|
Maandag 29 juli 2019 om 09:59 uur |
''Haagse Tsaar''
R.E. schreef:
Precies! Dan heb je daaraan toch al genoeg voor 1 transfervrije speler? En daarnaast zijn er dus nog die andere vergoedingen en besparingen. En wil jij de lege plekken dan helemaal niet opvullen?
Precies! Dan heb je daaraan toch al genoeg voor 1 transfervrije speler? En daarnaast zijn er dus nog die andere vergoedingen en besparingen. En wil jij de lege plekken dan helemaal niet opvullen?
Dat zullen ze dan ook hebben gedaan. Uiteraard wil ik die plekken opgevuld zien hebben maar waarschijnlijk is er minder geld dan dat we denken.
0
|
Zondag 28 juli 2019 om 23:30 uur |
Nu online
Brian, wiegah070, Franky en 55 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Excelsior | 14 | - | 29 |
2 | Helmond Sp. | 14 | - | 27 |
3 | Graafschap | 14 | - | 26 |
4 | FC Volendam | 14 | - | 26 |
5 | Den Bosch + | 14 | - | 25 |
6 | FC Dordrecht | 14 | - | 25 |
7 | FC Emmen | 14 | - | 24 |
8 | SC Cambuur | 14 | - | 22 |
9 | Telstar | 15 | - | 22 |
10 | ADO Den Haag | 14 | - | 21 |
11 | Roda JC | 14 | - | 20 |
12 | Jong AZ | 14 | - | 17 |
13 | TOP Oss | 14 | - | 16 |
14 | FC Eindhoven | 14 | - | 15 |
15 | Jong PSV | 14 | - | 14 |
16 | Jong Ajax | 14 | - | 12 |
17 | MVV Maastr. | 14 | - | 12 |
18 | VVV-Venlo | 15 | - | 11 |
19 | Jong Utrecht | 14 | - | 8 |
20 | Vitesse -6 | 14 | - | 6 |