Jager
ADO weert relschoppers
maandag 12 november 2007
Den Haag - De fans van ADO Den Haag die zondag na afloop van het duel met FC Den Bosch het veld opkwamen om amok te maken, zullen een stadionverbod krijgen van vijf jaar. De club was maandag de hele dag bezig met het achterhalen van de identiteit van de aanhangers. „Dat doen we aan de hand van beelden van RTL, mogelijk van videocamera’s in het stadion en foto’s,’’ zegt John Arzbach, de algemeen directeur van ADO Den Haag.
De leiding van ADO reageerde diep ontgoocheld op de incidenten na het duel met FC Den Bosch (0-2). De ploeg van trainer Wiljan Vloet won de cruciale partij, maar na afloop betraden zo’n veertig Haagse fans het veld om de supporters van de tegenpartij op te zoeken. De aanhangers van de thuisclub hielden zich op in de gracht naast het veld, waarna reclameborden werden vernield en over en weer met stoelen en vlaggenstokken werd gegooid. Buiten het stadion was het kort na de beladen voetbalpartij enige tijd onrustig. De ME voerde charges uit en de politie Brabant-Noord hield vijftien FC Den Bosch-fans aan.
Arzbach was verbijsterd: „ADO Den Haag heeft gewonnen. Een knappe prestatie met tien man. De voetballers hebben alles gegeven. Ga dan achter je ploeg staan. Dat Den Bosch-supporters ontevreden zijn, kan ik me voorstellen. Hun ploeg heeft verloren. Maar wij hebben nota bene gewonnen! Wees dan trots, neem een biertje en ga feest vieren. Hiermee bewijs je de club geen dienst. Dit is een schade voor de club en wéér een teleurstelling. Ik baal als een stekker.’’
Over de vraag hoe gemakkelijk de supporters van ADO Den Haag uit hun uitvak konden komen, wil John Arzbach niet eens nadenken. „Wij komen op bezoek, wij horen ons te gedragen. Dan wil ik me niet verschuilen achter loszittend prikkeldraad of zo dergelijks.’’
De algemeen directeur had zich tijdens de wedstrijd al geërgerd aan het verbale geweld vanaf de tribunes. „Die spreekkoren waren allesbehalve prettig, aldus Arzbach, die van de KNVB nog niets vernam. „Maar wij willen eerst zélf stelling nemen, wij moeten onze verantwoording nemen. Dinsdag zullen we met alle partijen gaan evalueren.’’
Volgens Dennis de Bruijn, voorzitter van de officiële supportersvereniging van ADO Den Haag, zijn de aanhangers van FC Den Bosch begonnen. „Tijdens de wedstrijd zijn zij al omgelopen buiten het stadion om via de andere kant het Haagse vak binnen te dringen. Pas toen dat gebeurde kwamen de ADO Den Haag-supporters het veld op,’’ aldus De Bruijn, die zelf op de eretribune zat. Hij laakt de organisatie. „Hoe is het mogelijk dat je zomaar het veld op kunt? Toen de spelers van ADO Den Haag na afloop naar het uitvak gingen om te bedanken stonden er ook vier, vijf supporters op het veld feest te vieren. Samen met de spelers. Zij zijn toen keurig het vak weer ingegaan. Op het moment dat zij erachter kwamen dat FC Den Bosch hun vak wilden bestormen, hebben zij gereageerd. Het was dus een reactie, al betreur ik de incidenten.’’
„Dit had voorkomen kunnen worden,’’ is De Bruijn stellig. „Ik heb zelf bij het vooroverleg gezeten met de clubs. FC Den Bosch is een aantal afspraken niet nagekomen. Er zou een groot, zwart doek hangen als afscheiding tussen de supportersgroepen. En meer stewards zouden worden ingezet. Je weet het van te voren: het is al jaren rivaliteit tussen ADO Den Haag en FC Den Bosch. Dan tref je maatregelen, lijkt mij.’’
Voor ADO Den Haag komen de nieuwe incidenten op een vervelend tijdstip. De club leek met het betreden van het nieuwe stadion op het bedrijventerrein Forepark een nieuwe weg te hebben ingeslagen nadat in mei een inktzwart voetbalseizoen werd afgesloten. In die voetbaljaargang, die eindigde met degradatie naar de eerste divisie, werden twee duels gestaakt door toedoen van eigen supporters. In november 2006 bestormden de Haagse aanhangers het veld tijdens ADO-Vitesse, vijf maanden later werd -bij het afscheid van het Zuiderpark nog wel_ het duel met FC Groningen gestaakt na het gooien van vuurwerk.
maandag 12 november 2007
Den Haag - De fans van ADO Den Haag die zondag na afloop van het duel met FC Den Bosch het veld opkwamen om amok te maken, zullen een stadionverbod krijgen van vijf jaar. De club was maandag de hele dag bezig met het achterhalen van de identiteit van de aanhangers. „Dat doen we aan de hand van beelden van RTL, mogelijk van videocamera’s in het stadion en foto’s,’’ zegt John Arzbach, de algemeen directeur van ADO Den Haag.
De leiding van ADO reageerde diep ontgoocheld op de incidenten na het duel met FC Den Bosch (0-2). De ploeg van trainer Wiljan Vloet won de cruciale partij, maar na afloop betraden zo’n veertig Haagse fans het veld om de supporters van de tegenpartij op te zoeken. De aanhangers van de thuisclub hielden zich op in de gracht naast het veld, waarna reclameborden werden vernield en over en weer met stoelen en vlaggenstokken werd gegooid. Buiten het stadion was het kort na de beladen voetbalpartij enige tijd onrustig. De ME voerde charges uit en de politie Brabant-Noord hield vijftien FC Den Bosch-fans aan.
Arzbach was verbijsterd: „ADO Den Haag heeft gewonnen. Een knappe prestatie met tien man. De voetballers hebben alles gegeven. Ga dan achter je ploeg staan. Dat Den Bosch-supporters ontevreden zijn, kan ik me voorstellen. Hun ploeg heeft verloren. Maar wij hebben nota bene gewonnen! Wees dan trots, neem een biertje en ga feest vieren. Hiermee bewijs je de club geen dienst. Dit is een schade voor de club en wéér een teleurstelling. Ik baal als een stekker.’’
Over de vraag hoe gemakkelijk de supporters van ADO Den Haag uit hun uitvak konden komen, wil John Arzbach niet eens nadenken. „Wij komen op bezoek, wij horen ons te gedragen. Dan wil ik me niet verschuilen achter loszittend prikkeldraad of zo dergelijks.’’
De algemeen directeur had zich tijdens de wedstrijd al geërgerd aan het verbale geweld vanaf de tribunes. „Die spreekkoren waren allesbehalve prettig, aldus Arzbach, die van de KNVB nog niets vernam. „Maar wij willen eerst zélf stelling nemen, wij moeten onze verantwoording nemen. Dinsdag zullen we met alle partijen gaan evalueren.’’
Volgens Dennis de Bruijn, voorzitter van de officiële supportersvereniging van ADO Den Haag, zijn de aanhangers van FC Den Bosch begonnen. „Tijdens de wedstrijd zijn zij al omgelopen buiten het stadion om via de andere kant het Haagse vak binnen te dringen. Pas toen dat gebeurde kwamen de ADO Den Haag-supporters het veld op,’’ aldus De Bruijn, die zelf op de eretribune zat. Hij laakt de organisatie. „Hoe is het mogelijk dat je zomaar het veld op kunt? Toen de spelers van ADO Den Haag na afloop naar het uitvak gingen om te bedanken stonden er ook vier, vijf supporters op het veld feest te vieren. Samen met de spelers. Zij zijn toen keurig het vak weer ingegaan. Op het moment dat zij erachter kwamen dat FC Den Bosch hun vak wilden bestormen, hebben zij gereageerd. Het was dus een reactie, al betreur ik de incidenten.’’
„Dit had voorkomen kunnen worden,’’ is De Bruijn stellig. „Ik heb zelf bij het vooroverleg gezeten met de clubs. FC Den Bosch is een aantal afspraken niet nagekomen. Er zou een groot, zwart doek hangen als afscheiding tussen de supportersgroepen. En meer stewards zouden worden ingezet. Je weet het van te voren: het is al jaren rivaliteit tussen ADO Den Haag en FC Den Bosch. Dan tref je maatregelen, lijkt mij.’’
Voor ADO Den Haag komen de nieuwe incidenten op een vervelend tijdstip. De club leek met het betreden van het nieuwe stadion op het bedrijventerrein Forepark een nieuwe weg te hebben ingeslagen nadat in mei een inktzwart voetbalseizoen werd afgesloten. In die voetbaljaargang, die eindigde met degradatie naar de eerste divisie, werden twee duels gestaakt door toedoen van eigen supporters. In november 2006 bestormden de Haagse aanhangers het veld tijdens ADO-Vitesse, vijf maanden later werd -bij het afscheid van het Zuiderpark nog wel_ het duel met FC Groningen gestaakt na het gooien van vuurwerk.
0
|
Dinsdag 13 november 2007 om 08:55 uur |
langepino
friuli
zuid tribune schreef:
Dan toch maar weer volgende week naar het IJshockey. Een schitterende en spannend pot tegen Tilburg in een kolkende Uithof. HYS uiteindelijk 6-4 gewonnen en op de eerste plaats !!!
Dan toch maar weer volgende week naar het IJshockey. Een schitterende en spannend pot tegen Tilburg in een kolkende Uithof. HYS uiteindelijk 6-4 gewonnen en op de eerste plaats !!!
KNVB: Jol niet in beeld als bondscoach
Indien Marco van Basten opstapt als bondscoach zal Martin Jol in ieder geval niet diens opvolger zijn. `Daar is geen sprake van, zelfs in de verste verte niet`, vertelt directeur betaald voetbal Henk Kesler in het AD. `En ook als Marco van Basten straks in december tegen ons zegt dat hij komende zomer afscheid van ons neemt, dan nóg zullen wij geen pogingen ondernemen Jol onder contract te nemen. We begrijpen niet wie dit steeds de wereld in helpt. Het is totale onzin. De naam van Jol komt bij ons op geen enkel lijstje voor.`
Kesler is niet blij met de - vooral uit de Engelse media afkomstige - berichten dat Jol een voorname kandidaat zou zijn voor de opvolging van Van Basten. De KNVB heeft inmiddels een brief naar deze media gestuurd met daarin het verzoek om te stoppen met de speculatieve verhalen. `Het is ook zulke nonsens. Natuurlijk zit je wel eens voor jezelf te filosoferen hoe het zou moeten als de bondscoach vertrekt. Wellicht praat je daar ook eens met een ander over. Maar nooit officieel. En er is ook nooit iemand in opdracht van de KNVB gaan praten met een kandidaat.`
Waarom de KNVB Jol niet als kandidaat-bondscoach ziet wil Kesler niet zeggen. `Dit is ons standpunt en dat lichten we verder niet toe. Dan kunnen we wel bezig blijven.` Begin december praten de KNVB en Van Basten met elkaar over de toekomst. Mocht dan het besluit vallen uit elkaar te gaan, dan wil de voetbalbond in ieder geval een Nederlander als opvolger voor Van Basten.
Indien Marco van Basten opstapt als bondscoach zal Martin Jol in ieder geval niet diens opvolger zijn. `Daar is geen sprake van, zelfs in de verste verte niet`, vertelt directeur betaald voetbal Henk Kesler in het AD. `En ook als Marco van Basten straks in december tegen ons zegt dat hij komende zomer afscheid van ons neemt, dan nóg zullen wij geen pogingen ondernemen Jol onder contract te nemen. We begrijpen niet wie dit steeds de wereld in helpt. Het is totale onzin. De naam van Jol komt bij ons op geen enkel lijstje voor.`
Kesler is niet blij met de - vooral uit de Engelse media afkomstige - berichten dat Jol een voorname kandidaat zou zijn voor de opvolging van Van Basten. De KNVB heeft inmiddels een brief naar deze media gestuurd met daarin het verzoek om te stoppen met de speculatieve verhalen. `Het is ook zulke nonsens. Natuurlijk zit je wel eens voor jezelf te filosoferen hoe het zou moeten als de bondscoach vertrekt. Wellicht praat je daar ook eens met een ander over. Maar nooit officieel. En er is ook nooit iemand in opdracht van de KNVB gaan praten met een kandidaat.`
Waarom de KNVB Jol niet als kandidaat-bondscoach ziet wil Kesler niet zeggen. `Dit is ons standpunt en dat lichten we verder niet toe. Dan kunnen we wel bezig blijven.` Begin december praten de KNVB en Van Basten met elkaar over de toekomst. Mocht dan het besluit vallen uit elkaar te gaan, dan wil de voetbalbond in ieder geval een Nederlander als opvolger voor Van Basten.
0
|
Zaterdag 10 november 2007 om 18:18 uur |
Drama
Vitesse wil Vloet als technisch directeur
ADO Den Haag-trainer Wiljan Vloet is, na het vertrek van Jan Streuer, door Vitesse benadert voor de functie van technisch directeur. De oefenmeester wil zich nu echter concentreren op ADO.
"Ik weet niet hoe dit nu weer kan uitlekken", zegt Vloet in Voetbal International. "Ik ben er ook niet blij mee, maar ik ben niet iemand die liegt."
Vloet, die met de Haagse ploeg achtste staat in de Jupiler League, geeft toe dat er contact is geweest met Vitesse: "Maar dat gebeurt allemaal achter de schermen. Ik wil me daar verder niet mee bezig houden. Ik heb een contract voor een jaar in Den Haag en mijn opdracht is duidelijk."
Eerder werden Marc van Hintum, Ted van Leeuwen en Rob Meppelink genoemd als mogelijke opvolger van Streuer. De voormalig technisch directeur verliet Vitesse op 1 november om als hoofd scouting aan de slag te gaan bij Shakhtar
ADO Den Haag-trainer Wiljan Vloet is, na het vertrek van Jan Streuer, door Vitesse benadert voor de functie van technisch directeur. De oefenmeester wil zich nu echter concentreren op ADO.
"Ik weet niet hoe dit nu weer kan uitlekken", zegt Vloet in Voetbal International. "Ik ben er ook niet blij mee, maar ik ben niet iemand die liegt."
Vloet, die met de Haagse ploeg achtste staat in de Jupiler League, geeft toe dat er contact is geweest met Vitesse: "Maar dat gebeurt allemaal achter de schermen. Ik wil me daar verder niet mee bezig houden. Ik heb een contract voor een jaar in Den Haag en mijn opdracht is duidelijk."
Eerder werden Marc van Hintum, Ted van Leeuwen en Rob Meppelink genoemd als mogelijke opvolger van Streuer. De voormalig technisch directeur verliet Vitesse op 1 november om als hoofd scouting aan de slag te gaan bij Shakhtar
0
|
Woensdag 7 november 2007 om 09:12 uur |
Harry
Jensen schreef:
noem ens wat van die voetbalvakmensen.
Wel realistisch.
Come on The Haque
noem ens wat van die voetbalvakmensen.
Wel realistisch.
Come on The Haque
Laten we, om ideetjes op te doen, eens kijken op het haaagse heldenplein. Keus zat, maar let op, want de Heijnen die nu de grote baas is speelt in de 7e klas en is niet dezelfde als Harry uit Venlo. En ook meepraters als de nieuwe directeur, ringeling, jansen en dergelijke types hebben bewezen er geen kaas van te hebben gegeten. Want we zitten al een jaar of drie met een baggergroep.
0
|
Zaterdag 3 november 2007 om 01:35 uur |
Advertentie
<FCDH>
ADO DH werkt aan verbetering nieuw stadion
ADO Den Haag roept haar supporters op om verbeterpunten aan te leveren ten aanzien van het nieuwe stadion. Met behulp van deze input wil de residentieclub de servicegraad in de nieuwe thuishaven optimaliseren.
John Arzbach (algemeen directeur ad interim ADO Den Haag): "Na de opening en de eerste competitiewedstrijden in het nieuwe stadion, heeft ADO Den Haag een groot aantal verbetersuggesties ontvangen. Helaas is het niet mogelijk om alle berichten van een persoonlijke reactie te voorzien. Wel zullen alle suggesties worden meegenomen in de evaluatie, teneinde onze supporters een zo goed mogelijk beleving van onze thuiswedstrijden te bezorgen."
"In het nieuwe stadion stellen wij de supporter centraal. Wij zijn dan ook zeer benieuwd hoe hij of zij de eerste wedstrijden heeft beleefd. Welke faciliteiten kunnen wij verbeteren of toevoegen om het bezoek aan een thuiswedstrijd van ADO voor onze supporters nog plezieriger te maken? Om de ultieme beleving mogelijk te maken, is de feedback van diegenen waar wij het uiteindelijk voor doen essentieel."
Supporters die tips of aanbevelingen hebben, kunnen deze sturen naar het e-mailadres stadion@adodenhaag.nl onder vermelding van `Evaluatie nieuw stadion`.
De rubriek `Veelgestelde vragen` (FAQ) is uitgebreid. Hierin wordt antwoord gegeven op veelgestelde vragen, mede met betrekking tot (de regelgeving in en huisregels van) het nieuwe stadion.
iedereen ff mailen dat we in het midden willen staan op de lange zij
ADO Den Haag roept haar supporters op om verbeterpunten aan te leveren ten aanzien van het nieuwe stadion. Met behulp van deze input wil de residentieclub de servicegraad in de nieuwe thuishaven optimaliseren.
John Arzbach (algemeen directeur ad interim ADO Den Haag): "Na de opening en de eerste competitiewedstrijden in het nieuwe stadion, heeft ADO Den Haag een groot aantal verbetersuggesties ontvangen. Helaas is het niet mogelijk om alle berichten van een persoonlijke reactie te voorzien. Wel zullen alle suggesties worden meegenomen in de evaluatie, teneinde onze supporters een zo goed mogelijk beleving van onze thuiswedstrijden te bezorgen."
"In het nieuwe stadion stellen wij de supporter centraal. Wij zijn dan ook zeer benieuwd hoe hij of zij de eerste wedstrijden heeft beleefd. Welke faciliteiten kunnen wij verbeteren of toevoegen om het bezoek aan een thuiswedstrijd van ADO voor onze supporters nog plezieriger te maken? Om de ultieme beleving mogelijk te maken, is de feedback van diegenen waar wij het uiteindelijk voor doen essentieel."
Supporters die tips of aanbevelingen hebben, kunnen deze sturen naar het e-mailadres stadion@adodenhaag.nl onder vermelding van `Evaluatie nieuw stadion`.
De rubriek `Veelgestelde vragen` (FAQ) is uitgebreid. Hierin wordt antwoord gegeven op veelgestelde vragen, mede met betrekking tot (de regelgeving in en huisregels van) het nieuwe stadion.
iedereen ff mailen dat we in het midden willen staan op de lange zij
0
|
Donderdag 1 november 2007 om 14:33 uur |
northy
Ik heb een vraag naar aegon gestuurd waarom ze sponsor geworden zijn van hun in noord-holland.Dit kreeg ik als antwoord.
U vraagt zich af waarom AEGON vanaf het seizoen 2008 - 2009 hoofd- en shirtsponsor van Ajax wordt. Laat ik beginnen met u te zeggen dat ik begrijp dat niet iedereen even enthousiast kan zijn over een dergelijke beslissing. Voetbal is immers emotie. Dat is ook de kracht van voetbal. De één kiest voor Feyenoord, de ander voor ADO of SC Heerenveen. Dat kan natuurlijk.
Ik wil u graag toelichten waarom AEGON heeft besloten voor een periode van 7 jaar hoofdsponsor van Ajax te worden.
AEGON is een van oorsprong Nederlands bedrijf, maar inmiddels werken we in meer dan 20 landen met 29.000 medewerkers. En bieden oplossingen aan die bedoeld zijn om de inkomensvoorziening van vele miljoenen klanten op termijn te versterken. We bieden in alle landen waar AEGON opereert vooral pensioenen, levensverzekeringen en spaar- en beleggingsproducten aan. Juist omdat we een verzekeraar zijn, weten we dat je moet nadenken over de lange termijn. Dat geldt niet alleen voor onze producten, maar ook voor onze visie op sponsoring.
De sponsoring van Ajax is dan ook een beslissing van AEGON Nederland en het internationale overkoepelende bedrijf, AEGON N.V.
Internationaal opent Ajax voor ons deuren in voor ons heel belangrijke groeilanden, zoals China, India, Taiwan en Japan. Maar ook dichter bij huis spreekt Ajax enorm tot de verbeelding: in Hongarije, Tsjechië, Slowakije en Polen bijvoorbeeld.
AEGON Nederland blijft overigens ook hoofdsponsor van de KNSB. Het schaatsen sponsoren we al meer dan 30 jaar. We staan in de sportmarketing bekend als een betrouwbare en langdurige partner. Ajax is voor AEGON in Nederland een aanvulling op onze sponsoring van de KNSB.
Niet iedereen hoeft een fan van Ajax te zijn, maar u zult het met me eens zijn dat Ajax een instituut is met wereldfaam. Met een lange historie. En voetbalhelden en memorabele overwinningen. Of zoals premier Balkenende onlangs zei in een interview: "Het getekende Ajaxshirt werd door de Chinese premier veel meer gewaardeerd dan de ets die ik hem gaf van Rembrandt."
Ik hoop u met deze reactie uitgelegd te hebben waarom AEGON hoofd- en shirtsponsor van Ajax wordt met ingang van het nieuwe seizoen.
Mocht u toch besluiten uw verzekeringen bij AEGON op te zeggen, dient u contact op te nemen met uw eigen tussenpersoon, waar u die verzekeringen ook heeft gesloten. Maar ik hoop natuurlijk dat u bij AEGON blijft en begrijpt waarom Ajax voor ons wereldwijd een interessant sponsorship is.
Met vriendelijke groet,
Jan Driessen
Directeur Communicatie AEGON Nederland
antwoord.
U vraagt zich af waarom AEGON vanaf het seizoen 2008 - 2009 hoofd- en shirtsponsor van Ajax wordt. Laat ik beginnen met u te zeggen dat ik begrijp dat niet iedereen even enthousiast kan zijn over een dergelijke beslissing. Voetbal is immers emotie. Dat is ook de kracht van voetbal. De één kiest voor Feyenoord, de ander voor ADO of SC Heerenveen. Dat kan natuurlijk.
Ik wil u graag toelichten waarom AEGON heeft besloten voor een periode van 7 jaar hoofdsponsor van Ajax te worden.
AEGON is een van oorsprong Nederlands bedrijf, maar inmiddels werken we in meer dan 20 landen met 29.000 medewerkers. En bieden oplossingen aan die bedoeld zijn om de inkomensvoorziening van vele miljoenen klanten op termijn te versterken. We bieden in alle landen waar AEGON opereert vooral pensioenen, levensverzekeringen en spaar- en beleggingsproducten aan. Juist omdat we een verzekeraar zijn, weten we dat je moet nadenken over de lange termijn. Dat geldt niet alleen voor onze producten, maar ook voor onze visie op sponsoring.
De sponsoring van Ajax is dan ook een beslissing van AEGON Nederland en het internationale overkoepelende bedrijf, AEGON N.V.
Internationaal opent Ajax voor ons deuren in voor ons heel belangrijke groeilanden, zoals China, India, Taiwan en Japan. Maar ook dichter bij huis spreekt Ajax enorm tot de verbeelding: in Hongarije, Tsjechië, Slowakije en Polen bijvoorbeeld.
AEGON Nederland blijft overigens ook hoofdsponsor van de KNSB. Het schaatsen sponsoren we al meer dan 30 jaar. We staan in de sportmarketing bekend als een betrouwbare en langdurige partner. Ajax is voor AEGON in Nederland een aanvulling op onze sponsoring van de KNSB.
Niet iedereen hoeft een fan van Ajax te zijn, maar u zult het met me eens zijn dat Ajax een instituut is met wereldfaam. Met een lange historie. En voetbalhelden en memorabele overwinningen. Of zoals premier Balkenende onlangs zei in een interview: "Het getekende Ajaxshirt werd door de Chinese premier veel meer gewaardeerd dan de ets die ik hem gaf van Rembrandt."
Ik hoop u met deze reactie uitgelegd te hebben waarom AEGON hoofd- en shirtsponsor van Ajax wordt met ingang van het nieuwe seizoen.
Mocht u toch besluiten uw verzekeringen bij AEGON op te zeggen, dient u contact op te nemen met uw eigen tussenpersoon, waar u die verzekeringen ook heeft gesloten. Maar ik hoop natuurlijk dat u bij AEGON blijft en begrijpt waarom Ajax voor ons wereldwijd een interessant sponsorship is.
Met vriendelijke groet,
Jan Driessen
Directeur Communicatie AEGON Nederland
antwoord.
0
|
Zaterdag 27 oktober 2007 om 21:47 uur |
marcellino
Waarom niet zo...... schreef:
Mocht onze John Arzbach niet algemeen directeur worden, dan zie ik het graag zo:
-Martin Jol als technisch directeur EN............
-Erika Terpstra als algemeen directeur!!
Met zoveel kennis en positiviteit van mensen met een Haags voetbalhart en sport in het algemeen.... Lijkt me fantastisch voor de club!
-Kom op Pierre, ga eens een beetje aan Erika trekken....
Kan Arzbach lekker met zijn bedrijf onze club blijven sponsoren en zijn netwerk blijven gebruiken. Misschien als taak binnen ADO ook nog zoiets als manager supporterszaken? Ach, ik raaskal maar wat...
Mocht onze John Arzbach niet algemeen directeur worden, dan zie ik het graag zo:
-Martin Jol als technisch directeur EN............
-Erika Terpstra als algemeen directeur!!
Met zoveel kennis en positiviteit van mensen met een Haags voetbalhart en sport in het algemeen.... Lijkt me fantastisch voor de club!
-Kom op Pierre, ga eens een beetje aan Erika trekken....
Kan Arzbach lekker met zijn bedrijf onze club blijven sponsoren en zijn netwerk blijven gebruiken. Misschien als taak binnen ADO ook nog zoiets als manager supporterszaken? Ach, ik raaskal maar wat...
Jol als technisch directeur??
moet je niet verstand van zaken hebben en eenige ervaring!!
Jol wordt op het veld en nog niet achter een bureau
Het is op dit moment belangrijk dat de communicatie met de gemeente beter gaat iemand die daar veel te zeggen heeft is arzbach.
Arzbach zijn bedrijf!!
Hij werkt niet meer bij HOMMERSON,en is adviseur geworden dus hij kan niet sponsoren.
Den Haag is qua organisatie ziek en daar moet wat aan gebeuren,sportief gaat het wat beter maar met de club zelf nog niet we zitten tot ons oren in de schulden en hebben zeker geen geld om een versterking van betekenis aan te trekken
moet je niet verstand van zaken hebben en eenige ervaring!!
Jol wordt op het veld en nog niet achter een bureau
Het is op dit moment belangrijk dat de communicatie met de gemeente beter gaat iemand die daar veel te zeggen heeft is arzbach.
Arzbach zijn bedrijf!!
Hij werkt niet meer bij HOMMERSON,en is adviseur geworden dus hij kan niet sponsoren.
Den Haag is qua organisatie ziek en daar moet wat aan gebeuren,sportief gaat het wat beter maar met de club zelf nog niet we zitten tot ons oren in de schulden en hebben zeker geen geld om een versterking van betekenis aan te trekken
0
|
Vrijdag 26 oktober 2007 om 13:04 uur |
Waarom niet zo......
Mocht onze John Arzbach niet algemeen directeur worden, dan zie ik het graag zo:
-Martin Jol als technisch directeur EN............
-Erika Terpstra als algemeen directeur!!
Met zoveel kennis en positiviteit van mensen met een Haags voetbalhart en sport in het algemeen.... Lijkt me fantastisch voor de club!
-Kom op Pierre, ga eens een beetje aan Erika trekken....
Kan Arzbach lekker met zijn bedrijf onze club blijven sponsoren en zijn netwerk blijven gebruiken. Misschien als taak binnen ADO ook nog zoiets als manager supporterszaken? Ach, ik raaskal maar wat...
-Martin Jol als technisch directeur EN............
-Erika Terpstra als algemeen directeur!!
Met zoveel kennis en positiviteit van mensen met een Haags voetbalhart en sport in het algemeen.... Lijkt me fantastisch voor de club!
-Kom op Pierre, ga eens een beetje aan Erika trekken....
Kan Arzbach lekker met zijn bedrijf onze club blijven sponsoren en zijn netwerk blijven gebruiken. Misschien als taak binnen ADO ook nog zoiets als manager supporterszaken? Ach, ik raaskal maar wat...
0
|
Vrijdag 26 oktober 2007 om 11:02 uur |
Jager
Frans schreef:
Dames ADO DEN HAAG - SC HEERENVEEN 1-1
(Ruststand 0-1)
Minste wedstrijd van ADO Den Haag tot nu toe.
Onrustig, veel balverlies : onderschatting ?
Verdiend punt voor de hekkensluiter uit Friesland.
Dames ADO DEN HAAG - SC HEERENVEEN 1-1
(Ruststand 0-1)
Minste wedstrijd van ADO Den Haag tot nu toe.
Onrustig, veel balverlies : onderschatting ?
Verdiend punt voor de hekkensluiter uit Friesland.
Vrouwenvoetbal vanuit kelder omhoog
woensdag 24 oktober 2007
Door RIEPKO BUIKEMA
ROTTERDAM - De eredivisie vrouwen beleeft vanavond de zevende speelronde. Na twee maanden kan voorzichtig de eerste balans worden opgemaakt. ,,We moeten stapje voor stapje omhoog.’’
De eredivisie vrouwen kende op 29 augustus een spetterende opening. De Stichting Eredivisie Vrouwen presenteerde supermarktketen Plus als hoofdsponsor en maakte bekend dat de samenvattingen van vrouwenwedstrijden wekelijks op RTL zouden worden uitgezonden.
Het goede nieuws kon niet op, toen de kersverse vrouwenselecties van de zes deelnemende clubs zich trots voorstelden aan de ruim 5500 toeschouwers. Ook de openingswedstrijd die volgde was pure reclame voor het vrouwenvoetbal: vijf doelpunten en een veelvoud aan kansen brachten het publiek op de banken.
Over de publieke belangstelling is de Stichting Eredivisie Vrouwen volgens manager Priscilla Janssens, nog altijd dik tevreden. ,,Het aantal toeschouwers bij de wedstrijden is boven verwachting. Bij elke wedstrijd komen tussen de 500 en 1500 mensen kijken.
,,Met name bij ADO Den Haag is de belangstelling groot, daar zijn bij thuiswedstrijden 1200 tot 1500 supporters. De harde kern van de club staat helemaal achter de vrouwen en gedraagt zich voorbeeldig. Dat is fantastisch.’’
FC Twente is de enige club in de eredivisie die entree vraagt voor de thuiswedstrijden van zijn vrouwenteam. ,,Die drie euro is een symbolisch bedrag,’’ zegt commercieel directeur Jan van Halst. ,,Daarmee willen wij het vrouwenvoetbal positioneren. Je betaalt voor de kwaliteit die je ziet. Het is geen wegwerpartikel.’’
Met 500 tot 1000 betalende bezoekers wordt Twente nog niet rijk van de vrouwentak. ,,Dat wisten we ook. De toeschouwersaantallen zijn groeiende. We zijn in de kelder begonnen en moeten stapje voor stapje omhoog.
,,De selectie, de jeugdteams en de faciliteiten kosten de club allemaal geld. We proberen binnen het subisidiebedrag van de KNVB te blijven, maar dat gaat met hangen en wurgen.’’
Op een ander terrein boekt de Enschedese club wel degelijk winst, stelt Van Halst. ,,Qua exposure is het vrouwenteam een enorm succes. Onze hoofdsponsor is razend enthousiast.’’
De landelijke uitstraling van de nieuwe eredivisie wordt grotendeels bepaald door de wekelijkse televisieuitzending van de samenvattingen. RTL Voetbal zendt elke zaterdag en zondag een programma uit over de eredivisie vrouwen.
De kijkcijfers vallen tegen. Afgelopen zaterdagmiddag om 17.00 uur trokken de vrouwenwedstrijden op RTL 8 54.000 kijkers, een marktaandeel van 2,6 procent.
Geen cijfers waar de commerciële zender financieel veel wijzer van wordt. ,,Maar je moet niet vergeten dat de televisierechten veel goedkoper zijn dan bij de eredivisie voor mannen,’’ zegt RTL-woordvoerder Jaap Paulsen.
,,Vrouwenvoetbal is nog nooit eerder uitgezonden, dan kun je niet verwachten dat het heel snel op de kaart staat. Wij hopen dat het fors gaat aantrekken.’’
,,We hadden ook niet verwacht een enorm kijkcijferkanon te zijn,’’ zegt manager eredivisie vrouwen Janssens. ,,Maar de cijfers mogen nog wel wat hoger. Binnenkort brainstormen we met de perschefs van alle clubs over de manier waarop we het televisieprogramma extra onder de aandacht kunnen brengen.’’
Een andere manier om de competitie aantrekkelijker te maken voor het grote publiek is een uitbreiding van het deelnemersveld. Liefst met een club uit de top-drie van de mannen.
,,Roda JC heeft zich vorig jaar vrijwillig teruggetrokken. Die hebben daarom de eerste optie om toe te treden als er een uitbreiding komt,’’ zegt Janssens.
,,We zijn druk bezig om te kijken of dat mogelijk is. Feyenoord is ook heel geïnteresseerd om straks mee te doen. Voor de uitstraling van de eredivisie vrouwen zou zo’n club fantastisch zijn.
,,Tegelijkertijd moeten we het belang van de competitie in de gaten houden. Er moeten wel genoeg speelsters zijn met voldoende niveau om de teams te vullen. Het niveau van de competitie moet niet in elkaar donderen.’’’
woensdag 24 oktober 2007
Door RIEPKO BUIKEMA
ROTTERDAM - De eredivisie vrouwen beleeft vanavond de zevende speelronde. Na twee maanden kan voorzichtig de eerste balans worden opgemaakt. ,,We moeten stapje voor stapje omhoog.’’
De eredivisie vrouwen kende op 29 augustus een spetterende opening. De Stichting Eredivisie Vrouwen presenteerde supermarktketen Plus als hoofdsponsor en maakte bekend dat de samenvattingen van vrouwenwedstrijden wekelijks op RTL zouden worden uitgezonden.
Het goede nieuws kon niet op, toen de kersverse vrouwenselecties van de zes deelnemende clubs zich trots voorstelden aan de ruim 5500 toeschouwers. Ook de openingswedstrijd die volgde was pure reclame voor het vrouwenvoetbal: vijf doelpunten en een veelvoud aan kansen brachten het publiek op de banken.
Over de publieke belangstelling is de Stichting Eredivisie Vrouwen volgens manager Priscilla Janssens, nog altijd dik tevreden. ,,Het aantal toeschouwers bij de wedstrijden is boven verwachting. Bij elke wedstrijd komen tussen de 500 en 1500 mensen kijken.
,,Met name bij ADO Den Haag is de belangstelling groot, daar zijn bij thuiswedstrijden 1200 tot 1500 supporters. De harde kern van de club staat helemaal achter de vrouwen en gedraagt zich voorbeeldig. Dat is fantastisch.’’
FC Twente is de enige club in de eredivisie die entree vraagt voor de thuiswedstrijden van zijn vrouwenteam. ,,Die drie euro is een symbolisch bedrag,’’ zegt commercieel directeur Jan van Halst. ,,Daarmee willen wij het vrouwenvoetbal positioneren. Je betaalt voor de kwaliteit die je ziet. Het is geen wegwerpartikel.’’
Met 500 tot 1000 betalende bezoekers wordt Twente nog niet rijk van de vrouwentak. ,,Dat wisten we ook. De toeschouwersaantallen zijn groeiende. We zijn in de kelder begonnen en moeten stapje voor stapje omhoog.
,,De selectie, de jeugdteams en de faciliteiten kosten de club allemaal geld. We proberen binnen het subisidiebedrag van de KNVB te blijven, maar dat gaat met hangen en wurgen.’’
Op een ander terrein boekt de Enschedese club wel degelijk winst, stelt Van Halst. ,,Qua exposure is het vrouwenteam een enorm succes. Onze hoofdsponsor is razend enthousiast.’’
De landelijke uitstraling van de nieuwe eredivisie wordt grotendeels bepaald door de wekelijkse televisieuitzending van de samenvattingen. RTL Voetbal zendt elke zaterdag en zondag een programma uit over de eredivisie vrouwen.
De kijkcijfers vallen tegen. Afgelopen zaterdagmiddag om 17.00 uur trokken de vrouwenwedstrijden op RTL 8 54.000 kijkers, een marktaandeel van 2,6 procent.
Geen cijfers waar de commerciële zender financieel veel wijzer van wordt. ,,Maar je moet niet vergeten dat de televisierechten veel goedkoper zijn dan bij de eredivisie voor mannen,’’ zegt RTL-woordvoerder Jaap Paulsen.
,,Vrouwenvoetbal is nog nooit eerder uitgezonden, dan kun je niet verwachten dat het heel snel op de kaart staat. Wij hopen dat het fors gaat aantrekken.’’
,,We hadden ook niet verwacht een enorm kijkcijferkanon te zijn,’’ zegt manager eredivisie vrouwen Janssens. ,,Maar de cijfers mogen nog wel wat hoger. Binnenkort brainstormen we met de perschefs van alle clubs over de manier waarop we het televisieprogramma extra onder de aandacht kunnen brengen.’’
Een andere manier om de competitie aantrekkelijker te maken voor het grote publiek is een uitbreiding van het deelnemersveld. Liefst met een club uit de top-drie van de mannen.
,,Roda JC heeft zich vorig jaar vrijwillig teruggetrokken. Die hebben daarom de eerste optie om toe te treden als er een uitbreiding komt,’’ zegt Janssens.
,,We zijn druk bezig om te kijken of dat mogelijk is. Feyenoord is ook heel geïnteresseerd om straks mee te doen. Voor de uitstraling van de eredivisie vrouwen zou zo’n club fantastisch zijn.
,,Tegelijkertijd moeten we het belang van de competitie in de gaten houden. Er moeten wel genoeg speelsters zijn met voldoende niveau om de teams te vullen. Het niveau van de competitie moet niet in elkaar donderen.’’’
0
|
Donderdag 25 oktober 2007 om 10:33 uur |
Nu online
haagse chick, Marcie, Mikebroekhuizen, Rob2002, Aad en 491 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 22 | - | 46 |
2 | Excelsior | 22 | - | 42 |
3 | SC Cambuur | 22 | - | 38 |
4 | FC Dordrecht | 22 | - | 37 |
5 | ADO Den Haag | 21 | - | 34 |
6 | Graafschap | 21 | - | 33 |
7 | Den Bosch + | 21 | - | 33 |
8 | Roda JC | 22 | - | 33 |
9 | FC Emmen | 21 | - | 32 |
10 | Helmond Sp. | 21 | - | 31 |
11 | Telstar | 22 | - | 29 |
12 | FC Eindhoven | 22 | - | 29 |
13 | MVV Maastr. | 22 | - | 26 |
14 | Jong AZ | 22 | - | 26 |
15 | TOP Oss | 22 | - | 25 |
16 | Jong Ajax | 22 | - | 24 |
17 | VVV-Venlo | 22 | - | 22 |
18 | Jong PSV | 22 | - | 21 |
19 | Jong Utrecht | 21 | - | 14 |
20 | Vitesse | 22 | - | -8 |