Welkom in de shoutbox, gast
haagse-Dick
KR96
UPDATE VAN ONZE ALGEMEEN DIRECTEUR: SAMEN 1 ADO DEN HAAG!
Na een mooi weekend van ADO Den Haag, met een mooie winst voor ADO Den Haag A1 uit bij NEC/OSS ,waardoor ze nog kans hebben op de belangrijke play-offs en het verdiende gelijke spel tegen Ajax, wil ik u graag weer informeren over de huidige stand van zaken met betrekking tot onze club.
De eigendomsoverdracht is aanstaande, we zitten in een afrondende fase en ik verwacht dat de feitelijke overdracht van de aandelen binnen zeer afzienbare tijd zal plaatsvinden. Ik ben reeds geruime tijd met de nieuwe eigenaar in gesprek met betrekking tot de toekomst en de nieuwe eigenaar heeft de wens geuit dat ik CEO blijf van ADO Den Haag en heeft zich gecommitteerd aan de visie, zoals ik die heb gepresenteerd teneinde ADO Den Haag naar een nieuwe fase te leiden na een mooie basis die de afgelopen 7 jaar is gelegd.
Mag ik daar nu even bij stilstaan.
Laten we niet vergeten dat deze club 7 jaar geleden bijna failliet was en dankzij Mark van der Kallen, Paul Beyersbergen, dankzij de professionele organisatie, dankzij de raad van commissarissen, dankzij de voorgaande directeuren, de gemeente, alle vrijwilligers, dankzij de sponsoren, fans en businessleden is ADO Den Haag toch een gezonde club geworden die voor het derde achtereenvolgende jaar zwarte cijfers schrijft en ook dit jaar een gezonde trend laat zien en een aantal jaren achtereen in de middenmoot van de Eredivisie is geëindigd.
Daar mag u met z’n allen best trots op zijn. Een woord van dank en waardering voor u allen!
Wat niet goed was, was de instabiliteit van de sportieve prestatie en de vele wisselingen in de leiding de afgelopen jaren, dat denk ik remmend heeft gewerkt op een potentieel grotere positieve ontwikkeling.
Nu op naar de volgende fase in de historie van ADO Den Haag, zo aan de vooravond van ons 110 jarig jubileum, een goed moment om onze visie voor de toekomst met u te delen. In de korte tijd dat ik hier nu werkzaam ben hebben mijn gesprekken met diverse geledingen binnen de club mij echt vertrouwen gegeven dat de visie breed wordt gedragen en dus ook breed kan en moet worden uitgevoerd.
Wat is deze visie, waar wij in geloven:
Samen 1 ADO Den Haag; ADO Den Haag is een voetbalclub, die attractief voetbal speelt van en voor iedereen die zich betrokken voelt bij ADO Den Haag, gebaseerd op passie, strijd en oefening, gepaard met Haagse bluf en humor.
Iedere betrokkene bij ADO Den Haag moet zich lid voelen, of het de vrolijke schoonmaker is, of de vrijwilliger, of het personeelslid of onze gastvrouwen of de supporter of onze businessleden of onze voetballers en voetbalsters.
Centraal staat Voetbal, gevormd door de driehoek 1e elftal in de top van de driehoek met de jeugdopleiding en scouting als de bouwstenen voor het eerste elftal. Bij de Mannen en bij de Vrouwen.
Dan komen we bij de brandstof voor onze core business, ADO Den Haag ZAKELIJK, ADO Den Haag SUPPORTER en HFC ADO Den Haag.
Dit is de brandstof en de aandrijfassen die onze core business moeten voeden en ondersteunen.
Wij zullen gebruik maken van platforms uit de ADO Den Haag familie, zoals vertegenwoordigers van de supportersvakken (OGS), uit de diverse business segmenten (zakelijke platform) en HFC ADO Den Haag voor de nodige vrijwilligers hulp daar waar nodig teneinde de belangen van een ieder zo goed mogelijk te behartigen op het gewenste professionele niveau met 1 agenda en korte lijnen. Dus geen praatclubjes meer, geen eilandjes, geen aparte clubjes.
Deze visie zal de basis vormen van ons beleid de komende jaren.
Hoe gaan we dit doen:
Allereerst maken we een analyse van de huidige status quo binnen ADO Den Haag teneinde vast te stellen waar wij ons kunnen en moeten verbeteren om de groei en stabiliteit in sportieve en zakelijke prestaties te kunnen realiseren en een goed onderbouwd beleidsplan voor de komende jaren te maken.
Binnen de Voetbal driehoek betreft dit het 1e elftal, de scouting en de jeugdopleiding.
Binnen ADO Den Haag Zakelijk betreft dit de afdelingen Commercie en Hospitality en Events.
Binnen HFC ADO Den Haag zijn we natuurlijk bezig met de verbouwing van jeugdcomplex De Aftrap die voor volgend seizoen voltooid moet zijn.
En binnen ADO Den Haag Supporter zijn we maandelijks in gesprek met het overleg orgaan OGS.
Waarom geloof ik dat dit beter is voor ADO Den Haag, voor de supporter, voor HFC en de business partners?
Omdat de mensen die deze visie gaan leiden en uitvoeren met behulp van jullie allemaal, met behulp van het leger vrijwilligers, met behulp van de supporters zullen werken volgens 1 agenda met:
1) meer focus, meer snelheid.
2) duidelijk omschreven verantwoordelijkheden en minder vrijblijvendheid.
3) minder afhankelijkheid van groeperingen die “het erbij“ doen, naast hun normale werkzaamheden, minder praatclubjes overleg, minder negatieve energie.
4) centraal geleid door professionals.
110 JARIG JUBILEUM
We staan aan de vooravond van ons 110 jarig bestaan en we zullen het nieuwe motto:
“SAMEN 1 ADO DEN HAAG” lanceren tijden ons jubileum begin februari.
Graag wil ik hierbij ook alle oud-spelers van ons eerste elftal vragen zich bij ons te melden. Met het aankomend jubileumfeest op 31 januari willen we zo veel mogelijk oud-spelers vragen hierbij aanwezig te zijn en sowieso is het fijn om ons adressenbestand weer te updaten met alle gegevens van alle spelers uit onze historie, zodat we hen ook gemakkelijk kunnen bedienen en bereiken. We willen jullie graag dicht bij ons zien, jullie maken een groot onderdeel uit van onze historie en daarmee onze club. U kunt contact met ons opnemen via Rick Hoogendorp, r.hoogendorp@adodenhaag.nl, we hopen uw mail te ontvangen met een aanmelding voor het jubileumfeest.
HOOFDGEBOUW
In het hoofdgebouw gaat het één en ander veranderen, onze businessleden zijn daarover al geïnformeerd. Sponsors kunnen elkaar in het nieuwe concept veel gemakkelijker gaan ontmoeten. De ruimtes krijgen hier en daar nieuwe namen. Zo wordt de Businessclub voortaan de Zuiderpark Lounge. De Ooievaar is inmiddels al wel bekend, de Residentieclub wordt de Residentie Lounge. Daarnaast hebben we de Vastgoed lounge en de Skylounges.
SFEERACTIES
Verder vermeld ik hier met plezier dat er hard gewerkt wordt aan meer sfeer in en rondom het stadion. In het stadion heeft u de afgelopen wedstrijden al de eerste tekenen kunnen zien met de vuurwerkshow en de vele, vele vlaggen op alle tribunes. Overigens hulde voor alle vrijwilligers die deze vlaggen in elkaar hebben gezet en op de stoelen hebben geplaatst. Deze vlaggen blijven in gebruik. Ook rond het stadion wordt er met alle instanties gekeken wat er meer mogelijk is om al in een geelgroene stemming aan te komen bij het stadion. Ik hoop dat u allen ook daar snel ontwikkelingen gaat zien.
Graag wil ik jullie allemaal alvast een zeer prettige feestmaand toewensen en een heel gezond en sportief 2015.
Maarten Fontein
Na een mooi weekend van ADO Den Haag, met een mooie winst voor ADO Den Haag A1 uit bij NEC/OSS ,waardoor ze nog kans hebben op de belangrijke play-offs en het verdiende gelijke spel tegen Ajax, wil ik u graag weer informeren over de huidige stand van zaken met betrekking tot onze club.
De eigendomsoverdracht is aanstaande, we zitten in een afrondende fase en ik verwacht dat de feitelijke overdracht van de aandelen binnen zeer afzienbare tijd zal plaatsvinden. Ik ben reeds geruime tijd met de nieuwe eigenaar in gesprek met betrekking tot de toekomst en de nieuwe eigenaar heeft de wens geuit dat ik CEO blijf van ADO Den Haag en heeft zich gecommitteerd aan de visie, zoals ik die heb gepresenteerd teneinde ADO Den Haag naar een nieuwe fase te leiden na een mooie basis die de afgelopen 7 jaar is gelegd.
Mag ik daar nu even bij stilstaan.
Laten we niet vergeten dat deze club 7 jaar geleden bijna failliet was en dankzij Mark van der Kallen, Paul Beyersbergen, dankzij de professionele organisatie, dankzij de raad van commissarissen, dankzij de voorgaande directeuren, de gemeente, alle vrijwilligers, dankzij de sponsoren, fans en businessleden is ADO Den Haag toch een gezonde club geworden die voor het derde achtereenvolgende jaar zwarte cijfers schrijft en ook dit jaar een gezonde trend laat zien en een aantal jaren achtereen in de middenmoot van de Eredivisie is geëindigd.
Daar mag u met z’n allen best trots op zijn. Een woord van dank en waardering voor u allen!
Wat niet goed was, was de instabiliteit van de sportieve prestatie en de vele wisselingen in de leiding de afgelopen jaren, dat denk ik remmend heeft gewerkt op een potentieel grotere positieve ontwikkeling.
Nu op naar de volgende fase in de historie van ADO Den Haag, zo aan de vooravond van ons 110 jarig jubileum, een goed moment om onze visie voor de toekomst met u te delen. In de korte tijd dat ik hier nu werkzaam ben hebben mijn gesprekken met diverse geledingen binnen de club mij echt vertrouwen gegeven dat de visie breed wordt gedragen en dus ook breed kan en moet worden uitgevoerd.
Wat is deze visie, waar wij in geloven:
Samen 1 ADO Den Haag; ADO Den Haag is een voetbalclub, die attractief voetbal speelt van en voor iedereen die zich betrokken voelt bij ADO Den Haag, gebaseerd op passie, strijd en oefening, gepaard met Haagse bluf en humor.
Iedere betrokkene bij ADO Den Haag moet zich lid voelen, of het de vrolijke schoonmaker is, of de vrijwilliger, of het personeelslid of onze gastvrouwen of de supporter of onze businessleden of onze voetballers en voetbalsters.
Centraal staat Voetbal, gevormd door de driehoek 1e elftal in de top van de driehoek met de jeugdopleiding en scouting als de bouwstenen voor het eerste elftal. Bij de Mannen en bij de Vrouwen.
Dan komen we bij de brandstof voor onze core business, ADO Den Haag ZAKELIJK, ADO Den Haag SUPPORTER en HFC ADO Den Haag.
Dit is de brandstof en de aandrijfassen die onze core business moeten voeden en ondersteunen.
Wij zullen gebruik maken van platforms uit de ADO Den Haag familie, zoals vertegenwoordigers van de supportersvakken (OGS), uit de diverse business segmenten (zakelijke platform) en HFC ADO Den Haag voor de nodige vrijwilligers hulp daar waar nodig teneinde de belangen van een ieder zo goed mogelijk te behartigen op het gewenste professionele niveau met 1 agenda en korte lijnen. Dus geen praatclubjes meer, geen eilandjes, geen aparte clubjes.
Deze visie zal de basis vormen van ons beleid de komende jaren.
Hoe gaan we dit doen:
Allereerst maken we een analyse van de huidige status quo binnen ADO Den Haag teneinde vast te stellen waar wij ons kunnen en moeten verbeteren om de groei en stabiliteit in sportieve en zakelijke prestaties te kunnen realiseren en een goed onderbouwd beleidsplan voor de komende jaren te maken.
Binnen de Voetbal driehoek betreft dit het 1e elftal, de scouting en de jeugdopleiding.
Binnen ADO Den Haag Zakelijk betreft dit de afdelingen Commercie en Hospitality en Events.
Binnen HFC ADO Den Haag zijn we natuurlijk bezig met de verbouwing van jeugdcomplex De Aftrap die voor volgend seizoen voltooid moet zijn.
En binnen ADO Den Haag Supporter zijn we maandelijks in gesprek met het overleg orgaan OGS.
Waarom geloof ik dat dit beter is voor ADO Den Haag, voor de supporter, voor HFC en de business partners?
Omdat de mensen die deze visie gaan leiden en uitvoeren met behulp van jullie allemaal, met behulp van het leger vrijwilligers, met behulp van de supporters zullen werken volgens 1 agenda met:
1) meer focus, meer snelheid.
2) duidelijk omschreven verantwoordelijkheden en minder vrijblijvendheid.
3) minder afhankelijkheid van groeperingen die “het erbij“ doen, naast hun normale werkzaamheden, minder praatclubjes overleg, minder negatieve energie.
4) centraal geleid door professionals.
110 JARIG JUBILEUM
We staan aan de vooravond van ons 110 jarig bestaan en we zullen het nieuwe motto:
“SAMEN 1 ADO DEN HAAG” lanceren tijden ons jubileum begin februari.
Graag wil ik hierbij ook alle oud-spelers van ons eerste elftal vragen zich bij ons te melden. Met het aankomend jubileumfeest op 31 januari willen we zo veel mogelijk oud-spelers vragen hierbij aanwezig te zijn en sowieso is het fijn om ons adressenbestand weer te updaten met alle gegevens van alle spelers uit onze historie, zodat we hen ook gemakkelijk kunnen bedienen en bereiken. We willen jullie graag dicht bij ons zien, jullie maken een groot onderdeel uit van onze historie en daarmee onze club. U kunt contact met ons opnemen via Rick Hoogendorp, r.hoogendorp@adodenhaag.nl, we hopen uw mail te ontvangen met een aanmelding voor het jubileumfeest.
HOOFDGEBOUW
In het hoofdgebouw gaat het één en ander veranderen, onze businessleden zijn daarover al geïnformeerd. Sponsors kunnen elkaar in het nieuwe concept veel gemakkelijker gaan ontmoeten. De ruimtes krijgen hier en daar nieuwe namen. Zo wordt de Businessclub voortaan de Zuiderpark Lounge. De Ooievaar is inmiddels al wel bekend, de Residentieclub wordt de Residentie Lounge. Daarnaast hebben we de Vastgoed lounge en de Skylounges.
SFEERACTIES
Verder vermeld ik hier met plezier dat er hard gewerkt wordt aan meer sfeer in en rondom het stadion. In het stadion heeft u de afgelopen wedstrijden al de eerste tekenen kunnen zien met de vuurwerkshow en de vele, vele vlaggen op alle tribunes. Overigens hulde voor alle vrijwilligers die deze vlaggen in elkaar hebben gezet en op de stoelen hebben geplaatst. Deze vlaggen blijven in gebruik. Ook rond het stadion wordt er met alle instanties gekeken wat er meer mogelijk is om al in een geelgroene stemming aan te komen bij het stadion. Ik hoop dat u allen ook daar snel ontwikkelingen gaat zien.
Graag wil ik jullie allemaal alvast een zeer prettige feestmaand toewensen en een heel gezond en sportief 2015.
Maarten Fontein
0
|
Dinsdag 2 december 2014 om 14:51 uur |
haagse-Dick
<FCDH> schreef:
Die van Gelder bij de goal van kramer laten we dit maar snel vergeten
Die van Gelder bij de goal van kramer laten we dit maar snel vergeten
Die K van Gelder zit daar niet neutraal maar als een echte 020 supporter!....
Heb een boze mail gestuurd naar de NOS over v Gelder
http://over.nos.nl/uw-reacties/uw-vraag-of-reactie
Heb een boze mail gestuurd naar de NOS over v Gelder
http://over.nos.nl/uw-reacties/uw-vraag-of-reactie
0
|
Maandag 1 december 2014 om 10:07 uur |
Bert
D.H.zuid-west schreef:
Knap toch, zo dom lullen en je mening veranderen wanneer het je uitkomt en er ook nog dik voor betaald worden.... ik zou haast willen dat ik die vorm van "dementie" had.
Ik geloof trouwens alleen nog maar nieuwsberichten over de club wanneer zij dit hebben bevestigd op de officiele website. Die overname is voor mij dus pas een feit als de club dit zelf heeft bevestigd, en niet iemand van buitenaf. Al dat gejuich hier is leuk maar feitelijk dus voorbarig (al geloof ik nu ook wel dat het goed gaat komen hoor )
Wat betreft dat grasverhaal: laat dat kunstgras nou maar liggen en focus je op andere zaken, er is nog genoeg om verder te verbeteren/professionaliseren zoals de interne structuur en de jeugdopleiding.
Knap toch, zo dom lullen en je mening veranderen wanneer het je uitkomt en er ook nog dik voor betaald worden.... ik zou haast willen dat ik die vorm van "dementie" had.
Ik geloof trouwens alleen nog maar nieuwsberichten over de club wanneer zij dit hebben bevestigd op de officiele website. Die overname is voor mij dus pas een feit als de club dit zelf heeft bevestigd, en niet iemand van buitenaf. Al dat gejuich hier is leuk maar feitelijk dus voorbarig (al geloof ik nu ook wel dat het goed gaat komen hoor )
Wat betreft dat grasverhaal: laat dat kunstgras nou maar liggen en focus je op andere zaken, er is nog genoeg om verder te verbeteren/professionaliseren zoals de interne structuur en de jeugdopleiding.
Focus jij je nou maar even op die mail die ik heb gestuurd.
Gaat over het rijden morgen naar de wedstrijd van het jaar
Gaat over het rijden morgen naar de wedstrijd van het jaar
0
|
Zaterdag 29 november 2014 om 17:33 uur |
Bert
D.H.zuid-west schreef:
Voetbal is oppertinisme. Speelt een club een aantal wedstrijden goed achter elkaar dan komt er meer volk. Scoort een spits opeens meer dan gemiddeld en is de concurrentie ook nog eens op zoek naar een spits dan gaan de prijzen omhoog (marktwerking heet dat).
De juiste speler in vorm hebben waar vraag naar is kan tot opmerkelijke bedragen leiden... (Het helpt helemaal als er meerdere clubs interesse hebben). Op dit moment is er in Rotterdam een spitsenprobleem en hebben zij een vriendengroep met geld.... als je dan toch moet verkopen, knijp die lui dan helemaal leeg.
Voetbal is oppertinisme. Speelt een club een aantal wedstrijden goed achter elkaar dan komt er meer volk. Scoort een spits opeens meer dan gemiddeld en is de concurrentie ook nog eens op zoek naar een spits dan gaan de prijzen omhoog (marktwerking heet dat).
De juiste speler in vorm hebben waar vraag naar is kan tot opmerkelijke bedragen leiden... (Het helpt helemaal als er meerdere clubs interesse hebben). Op dit moment is er in Rotterdam een spitsenprobleem en hebben zij een vriendengroep met geld.... als je dan toch moet verkopen, knijp die lui dan helemaal leeg.
Voordat we naar Ado Ajax gaan moet er nog een Atletico Madrid supporter opgehaald worden in Schipluiden.
Zijn kaartje heeft die al vriendje van Carlo. Even overleggen via de mail hoe en wat
Zijn kaartje heeft die al vriendje van Carlo. Even overleggen via de mail hoe en wat
0
|
Vrijdag 14 november 2014 om 22:41 uur |
Bert
Advertentie
janjazz37
Bert schreef:
Lees de shout van Ooivaar nog maar eens goed door dan weten we precies door wie het komt.
Heb mij ook afgemeld voor de OGS daar gaat het over of er voetbalschermen in het stadion komen hangen. Daar ga ik mijn tijd niet aan besteden wellicht was of ben ik ook niet capabel.
Lees de shout van Ooivaar nog maar eens goed door dan weten we precies door wie het komt.
Heb mij ook afgemeld voor de OGS daar gaat het over of er voetbalschermen in het stadion komen hangen. Daar ga ik mijn tijd niet aan besteden wellicht was of ben ik ook niet capabel.
Het gaat zeker niet alleen over schermen daar, Bert.
Zie je mail.
Zie je mail.
0
|
Zondag 2 november 2014 om 01:33 uur |
Bert
D.H.zuid-west schreef:
Net een smsje gehad van ADO Den Haag dat ik als SCC houder als 1e het Limited Edition shirt mag bestellen...... Toch leuk om te zien dat de club zo bezig is met de merchandise, eerst een email en nu dit. Mooi shirt overigens
Net een smsje gehad van ADO Den Haag dat ik als SCC houder als 1e het Limited Edition shirt mag bestellen...... Toch leuk om te zien dat de club zo bezig is met de merchandise, eerst een email en nu dit. Mooi shirt overigens
Geen SMS gehad, ook geen mail en op de site van Ado kan ik het ook niet vinden.
Het zal wel aan mij liggen
Het zal wel aan mij liggen
0
|
Maandag 20 oktober 2014 om 23:01 uur |
Aad
Een oudere supporter schreef:
Daarom snap ik het hele beleid niet.
Bijv. Fontein met ervaring in de Chinese zakenwereld zegt dat zulke transacties (geld China uit, maar niet direct er wat voor terug) wel eens meer dan een jaar duren, maar dan wordt hij wel voor 4 maanden interim directeur om de overname goed te begeleiden. Dat is dus verspilling van geld om zo`n `zwaargewicht` aan te stellen terwijl ik hem tot nu toe niet echt daadkrachtig aan het werk heb gezien. Op een flutartikeltje na, met een inhoud die iedereen al weet.
Fontein die bewust ff minstens een aantal maanden directeur wordt, terwijl hij zelf wist en weet dat die overname veel later plaats zal gaan plaatsvinden als de onwetenden over de Chinese handel wisten.
Snap er geen laars van.
Daarom snap ik het hele beleid niet.
Bijv. Fontein met ervaring in de Chinese zakenwereld zegt dat zulke transacties (geld China uit, maar niet direct er wat voor terug) wel eens meer dan een jaar duren, maar dan wordt hij wel voor 4 maanden interim directeur om de overname goed te begeleiden. Dat is dus verspilling van geld om zo`n `zwaargewicht` aan te stellen terwijl ik hem tot nu toe niet echt daadkrachtig aan het werk heb gezien. Op een flutartikeltje na, met een inhoud die iedereen al weet.
Fontein die bewust ff minstens een aantal maanden directeur wordt, terwijl hij zelf wist en weet dat die overname veel later plaats zal gaan plaatsvinden als de onwetenden over de Chinese handel wisten.
Snap er geen laars van.
Sorry dat Fontein het beleids- en reorganisatieplan dat hij bij de Raad van Commissarissen heeft neergelegd niet onmiddellijk met jou heeft gedeeld.
Hij had toch kunnen weten dat jij, een van de meest positieve supporters van de club, inzicht had moeten krijgen zodat zwaargewicht Fontein aan jou kon bewijzen dat hij zijn geld waard is.
Nogmaals sorry en ik beloof je: Fontein trekt hieruit vast consequenties en neemt van de week nog ontslag. Tenzij jij natuurlijk zijn excuses accepteert.
Hij houdt zijn ontslagbrief daarom nog even vast en wacht met spanning op je mail, brief of telefoontje.
Omdat je een oudere supporter bent is telex, telegram van tamtam ook toegestaan.
Hij had toch kunnen weten dat jij, een van de meest positieve supporters van de club, inzicht had moeten krijgen zodat zwaargewicht Fontein aan jou kon bewijzen dat hij zijn geld waard is.
Nogmaals sorry en ik beloof je: Fontein trekt hieruit vast consequenties en neemt van de week nog ontslag. Tenzij jij natuurlijk zijn excuses accepteert.
Hij houdt zijn ontslagbrief daarom nog even vast en wacht met spanning op je mail, brief of telefoontje.
Omdat je een oudere supporter bent is telex, telegram van tamtam ook toegestaan.
0
|
Maandag 20 oktober 2014 om 12:51 uur |
Nu online
CashD070 en 291 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 21 | - | 43 |
2 | Excelsior | 21 | - | 42 |
3 | FC Dordrecht | 21 | - | 36 |
4 | Den Bosch + | 20 | - | 33 |
5 | Graafschap | 20 | - | 32 |
6 | SC Cambuur | 20 | - | 32 |
7 | FC Emmen | 20 | - | 32 |
8 | ADO Den Haag | 20 | - | 31 |
9 | Helmond Sp. | 20 | - | 31 |
10 | Roda JC | 20 | - | 30 |
11 | Telstar | 21 | - | 29 |
12 | FC Eindhoven | 21 | - | 26 |
13 | TOP Oss | 21 | - | 25 |
14 | MVV Maastr. | 21 | - | 23 |
15 | Jong AZ | 20 | - | 22 |
16 | Jong Ajax | 20 | - | 21 |
17 | Jong PSV | 21 | - | 21 |
18 | VVV-Venlo | 21 | - | 19 |
19 | Jong Utrecht | 20 | - | 13 |
20 | Vitesse | 21 | - | -8 |