Welkom in de shoutbox, gast
Edwin
Fransje schreef:
1. Luinge wens ik wel degelijk de toe, en dan het liefst teelbal....echt een supergezwel zodat die niet meer kan lopen en dus fluiten. Misschien dat hij dan beseft wat voor ventje het eigenlijk is.
Neem allemaal even de rustig de tijd om dat tot je te laten doordringen -dit zijn dus de supporters waar DH het van moet hebben.
...
Dit is dus een voorbeeld van ons probleem naar buiten toe!
In zijn hart is hij voor de club, met zijn reacties maakt hij de club kapot door dit soort opmerkingen.
Denk dit soort dingen als je daar behoefte aan hebt (hoop voor je, dat je het zelf nooit krijgt, zoals ...... ik ben de naam van de Den Haag speler kwijt, die dit dus gehad heeft en het gelukkig overleefde), maar hou ze verder lekker voor jezelf, zodat de club er geen last van heeft. De meeste andere shouters nemen deze opmerkingen niet serieus, maar de buitenwacht (media!) die meelezen wel.
![]() |
Woensdag 11 november 2009 om 12:33 uur |
Fransje
Voor alle duidelijkheid: waar ik 'je / jij / jouw' schrijf, bedoel ik 'men' -en het is dus niet persoonlijk!
Waar ik ziek van wordt is:
1. dat er steeds maar weer wordt geroepen dat niemand een ander werkelijk de kk toewenst, maar dat dit soort spreekkoren nou eenmaal bij DH hoort en dat iedereen dat nou toch wel snapt.
Ik zou zeggen, maak eens een rondje langs de supporters (uit en thuis). 1 op de 3 mensen in Nederland heeft/krijgt een vorm van de ziekte, dus vrijwel iedereen kent wel iemand die het heeft. Denk je werkelijk dat die staan te juichen als het woord elke minuut tien keer van de tribune rolt? Denk je werkelijk dat het ze niet raakt?
2. Door de jaren heen is er veel veranderd in het voetbal. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar dat verandert er niet veel aan. Vroeger kon je misschien wegkomen met een bom op het veld, nu niet meer. Vroeger kon je misschien wegkomen met een kwetsend spreekkoor, nu niet meer. Als je zo'n grote jongen bent om zo'n spreekkoor in te zetten, moet je de consequenties ook aanvaarden. Als de wedstrijd door jouw toedoen wordt gestaakt, wees dan een vent en aanvaardt dat je daarvoor gestraft wordt.
En als je het lef hebt om te gaan aplaudiseren als de wedstrijd wordt gestaakt -waarmee je de hele wereld laat zien dat je schijt hebt aan de club en alleen maar op rellen uit bent- ga dan niet lopen janken dat de wereld onrechtvaardig is als je een sv krijgt.
3. Kennelijk vindt men bij de HCF nog steeds dat het stoer is, en kennelijk vindt men het belang van een klein clubje supporters groter dan dat van de club. Dus wordt er weer een advocaat geregeld en wordt iedereen vooral opgeroepen om niet individueel op te treden, maar als groep.
Wees dan ook echte kerels, en accepteer dat je als groep wordt aangepakt.
1. Luinge wens ik wel degelijk de toe, en dan het liefst teelbal....echt een supergezwel zodat die niet meer kan lopen en dus fluiten. Misschien dat hij dan beseft wat voor ventje het eigenlijk is. Uiteraard hoop ik voor hem en zijn naaste dat hij voorspoedig zal genezen maar lang moet revalideren.
2. Zoals ik al eerder vermelde is het een bepaalde omgang van emoties. Waar ik me aan stoor is dat Luinge zich wel degelijk bewust is op welke manier hij fluit en zich daarom snel aangesproken voelde. Net als het feit dat bij overtredingen consequent gefloten moet worden moet er ook consequent worden opgetreden bij spreekkoren. En daar ligt de verantwoordelijkheid bij de KNVB omdat dit niet gebeurd. Waar andere clubs bij dit soort gelegenheden heel snel naar de knvb wijzen doet tot op de dag van vandaag Den Haag dit niet.
3. Het is heel goed dat er een vereniging is die handelt voor het collectief om voor één ieder de schade zo beperkt mogelijk te houden omdat gehandeld is uit emotie en niet het bewust schade toebrengen van de club. Daarnaast gaat het hier niet om een klein clubje.
![]() |
Woensdag 11 november 2009 om 11:51 uur |
g
g ik kan je totaal niet maar wat je zegt gaat echt nergens over.
het ergste wat gebeurd is was de problemen met de stewards en dat keur ik af.
maar als jij zo een drama maakt over een spreekkoor blijf dan lekker weg.
en ga zeker ook niet naar andere clubs want ook daar gebeurd het.
ik vind je zeer hypocriet en onrealistisch.
Voor alle duidelijkheid: waar ik 'je / jij / jouw' schrijf, bedoel ik 'men' -en het is dus niet persoonlijk!
Waar ik ziek van wordt is:
1. dat er steeds maar weer wordt geroepen dat niemand een ander werkelijk de kk toewenst, maar dat dit soort spreekkoren nou eenmaal bij DH hoort en dat iedereen dat nou toch wel snapt.
Ik zou zeggen, maak eens een rondje langs de supporters (uit en thuis). 1 op de 3 mensen in Nederland heeft/krijgt een vorm van de ziekte, dus vrijwel iedereen kent wel iemand die het heeft. Denk je werkelijk dat die staan te juichen als het woord elke minuut tien keer van de tribune rolt? Denk je werkelijk dat het ze niet raakt?
2. Door de jaren heen is er veel veranderd in het voetbal. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar dat verandert er niet veel aan. Vroeger kon je misschien wegkomen met een bom op het veld, nu niet meer. Vroeger kon je misschien wegkomen met een kwetsend spreekkoor, nu niet meer. Als je zo'n grote jongen bent om zo'n spreekkoor in te zetten, moet je de consequenties ook aanvaarden. Als de wedstrijd door jouw toedoen wordt gestaakt, wees dan een vent en aanvaardt dat je daarvoor gestraft wordt.
En als je het lef hebt om te gaan aplaudiseren als de wedstrijd wordt gestaakt -waarmee je de hele wereld laat zien dat je schijt hebt aan de club en alleen maar op rellen uit bent- ga dan niet lopen janken dat de wereld onrechtvaardig is als je een sv krijgt.
3. Kennelijk vindt men bij de HCF nog steeds dat het stoer is, en kennelijk vindt men het belang van een klein clubje supporters groter dan dat van de club. Dus wordt er weer een advocaat geregeld en wordt iedereen vooral opgeroepen om niet individueel op te treden, maar als groep.
Wees dan ook echte kerels, en accepteer dat je als groep wordt aangepakt.
![]() |
Woensdag 11 november 2009 om 10:31 uur |
Kees
Bloemen sturen om ze te steunen in hun wanvertoning?
beetje verkeerd signaal lijkt me.
wat zou het een mooi gebaar zijn als er morgen 15,-- terug gestort wordt door ado den haag met de excuses van de selectie voor hun vertoonde spel en gedrag.
Met hoeveel mensen moet je eigenlijk zijn voor een spreekkoor?
Eenieder zijn mening over wat voor soort gebaar er moet zijn.
Wil jij die 15 euro terug? Zal toch wel niet!
Twee of meer personen en je hebt een koor.
![]() |
Dinsdag 10 november 2009 om 19:48 uur |
marcellino
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag. Je verschuilen achter andere is zo makkelijk. Je hebt altijd een keus om bij jezelf te blijven en op die manier te reageren.
Als buys en ricky echt zulke goede vrienden zijn verwacht ik trouwens dat buys ook zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld.
Of wetzel het zover laat komen heeft dan onvermijdelijk gevolgen voor atteveld.
Wat er ook gebeurd is.
alles is niet goed te praten,maar ook jij moet toch wel kunnen zien dat het tien keer vergoot word.
welke kans krijg je als club.
ik denk geen een.
ik zit een beetje alle bladen en club sites te bekijken.
en iedereen heeft een mening over dingen die nog en eens zijn bewezen.
psv bus vernield:wie zegt dat het door den haag supporters is gedaan.
Of zijn we vergeten dat duindorp al niet bekent staat voor slopen op tereinen waar ook deze bus stond.
imago schade: het roepen van bepaalde scheldworden.
wat bij ons weer leidt tot staking en wat zwaar overtrokken is
luinge had de wedstrijd toch totaal niet in de hand en als mensen dan gaan roepen je maar hij is wel consequent.
misschien omdat hij dat is laat hij wedstrijden uit de hand lopen want dan voel je totaal de wedstrijd niet aan.
het gemene spel van den haag,welk gemeen spel het was van den haag kant dramatisch ze waren zo mak als lammetjes hoe komt die man erbij.
immers speeld de bal als je daar al een kaart voor wil geven is dat geel.
v/d bergh is te laat maar pakt hem van de zijkant met zijn kuit ,wat kan je in vredens naam blesseren als je iemand zo tackeld ja je zelf,ook dit was geel.
we waren vooraf al kansloos maar als een scheidsrechter zijn eigen wedstrijd gaat fluiten is het helemaal het einde.
dan nog de opstelling:vonden we deze allemaal goed kan me dat toch niet voorstellen.
waarom speeld hij niet met spelers die daar ook horen te staan of speeld er meer!!!!!
waarom zet je ricky in het veld als je ziet dat je volledig weg gevoetbald wordt.
waarom pak je psv niet vanaf de eerste minuut aan je weet dat ze een doordeweekse wedstrijd in hun benen hebben.
iedereen heeft toch kunnen zien dat er totaal geen strijd en passie was en dat is al na sparta zo hoe komt dat.
hebben we hier niet geroepen dat we het niet erg vinden als den haag verliest maar dan wel met opgeheven hoofd.
het is toch dramatisch wat ze laten zien,elke club wordt beter en wij zaken steeds verder terug.
je ziet gewoon wat het allemaal kan veroorzaken.
en iedereen iis daar schuldig aan.
ik ben er van overtuigd dat prof voetbal in den haag alleen kan slagen als we ook daadwerkelijk een rol van betekenis kunnen spelen en dan bedoel ik en plaats tussen 1 en 8.
lukt dat niet dan moeten we lekker in de eerste divisie gaan spelen want dan blijf je dit soort problemen houden
![]() |
Dinsdag 10 november 2009 om 11:38 uur |
Advertentie
rien1
Wat een ellende allemaal!! Ben om 7.30u uit mijn nachtdienst gekomen, en heb eerst alle shouts effe gelezen. En de herhaling van VI met Wetzel ook effe gezien. Ik ben me te pletter geschrokken van alles wat ik op VI gezien en hier en daar gelezen heb.
Als dit allemaal echt de waarheid is, kan ADO zo niet verder en moet er iets gebeuren voordat er helemaal niets meer hersteld kan worden. Ik zeg dus ook met nadruk ALS het waar is!
Spelers slaan, oren trekken, kortom de Snor deed een boekje open over Atteveld en haalde ook zijn verleden bij Roda JC nog even aan waar de spelers ook niet uitgepraat raakten over het gedrag van hun (destijds) trainer. En dan nog de spelers die het extreem confronterende gedrag van Atteveld niet meer aankunnen. Vandaag weer een stuk van vd Bergh dat Atteveld het dan misschien goed bedoeld, maar heeft moeite met zijn benadering die te hard en ook te cynisch is. Het walgelijke "gedoe" in Heerenveen met het erbij halen van prive-zaken van Dereijck. Iets met Horvath op de training en iets met een ijzeren stang. Horvath (en ook Dereijck) die geen schim meer is sinds Sparta-thuis. En dan zondag de helemaal onbegrijpelijke opstelling van de trainer die een soort van zelfmoord-missie op het veld zette door spelers op verkeerde plekken te zetten, en de betere speler doodleuk op de bank te zetten.
Ik heb Atteveld tot een week of 2 geleden altijd een goeie man voor ADO genoemd (en wie niet eigenlijk). Maar als er maar de helft van waar is, is er maar 1 oplossing. Het is niet voor niets dat de spelers geen schim meer zijn van de eerste 5 wedstrijden.
![]() |
Dinsdag 10 november 2009 om 09:47 uur |
Appie Happie
Nou dat lijkt mij duidelijk. Ricky speelt geen wedstrijd meer bij ADO. Als dat waar is van Heerenveen uit, verklaart het wel een hoop. Er lijkt een soort lamlendigheid in de ploeg te zitten?!
Jammer. Had een hoop verwachtingen van Ricky, maar met dit soort acties maakt hij de ploeg niet beter. Hoop voor hem dat er mooie club komt en dat ADO nog wat kan verdienen. Is iedereen beter af.
![]() |
Maandag 9 november 2009 om 23:18 uur |
Reswek
Ik heb het je gisteren ook al gevraagd, maar waarom actie? Is Ricky groter dan de club?
Laat ze elkaar lekker onderling afknallen en we zien wel weer wat de volgende opstelling wordt.
waarom actie vraag je?
omdat ik en vele andere met mij zulke trieste actie's van AW en RA niet zomaar pikken zoals we dat in het verleden ook niet hebben gedaan.... denhaag is altid de club van de supporters geweest en als de selectie ons weken in de steek laat dan gaan wij op de training verhaal halen... en dat moet nu ook maar weer eens gebeuren, want de meeste van jullie brave korfballertjes vinden ricky maar een stuk ongeluk maar er zal na de uitzending van vandaag veel meer onrust uitbreken..... spelers aan de oren, prive zaken erbij halen in de rust van de wedstrijd tegen heerenveen( dat gaat dus over Danny Buijs die een hele moeilijke tijd heeft gehad met zijn vrouw) nou sorry als je dat soort zaken aanhaalt in de rust van de wedstrijd waar iedereen bijzit dan spoor je niet... op deze manier gaat de club kapot omdat de selectie zo weer uit elkaar valt, Wetzel beweert dat de spelerscommisie het met hem eens is enz nou onizn, ricky is heel populair bij de selectie, jongen die altijd lacht en in is voor een geintje en veel vrienden heeft in het veld en bij de club...... echt als t aan mij ligt komt er een Adelaar 2 scenario, toen is het ons ook gelukt maar ik heb t nu gehad met AW en RA...... soltani linkshalf laat me niet lachen man!!!!!!!
![]() |
Maandag 9 november 2009 om 23:18 uur |
lulijzer
Een mooie column voor een 'objectief' opererend scheidsrechter.
Helaas is deze column verre van objectief, ik heb wat quotes gemarkeerd. Op welke wijze zijn deze meningen van invloed op objectief fluiten vraag ik me dan af. KNVB, dit kan je toch niet zomaar laten passeren?
_____________________________________________________
Column door R. Luinge:
Toen ik aan het studeren was om belastingambtenaar te worden, vertelde een van mijn leermeesters me dat ik nooit, maar dan ook nóóit, mocht marchanderen. Dat is de doodzonde in ons vak. Die wijze les hangt nu boven bij ons op de afzuigkap, waardoor ik elke keer als ik aan het koken ben eraan herinnerd word. En dat is best vaak, want iedereen weet hoeveel een scheidsrechter thuis te vertellen heeft.
Op de stofzuiger heb ik een spreuk van mezelf geplakt. ‘Roelof is Roelof’, staat er te lezen. Vond ik wel mooi, eenvoudig maar meteen helder en duidelijk. Met die wijsheden – ik noem ze ‘Roelofs levensweg’ – houd ik me ook staande in het scheidsrechterswereldje. Zonder al te veel problemen, durf ik er best aan toe te voegen.
Soms zit ik thuis, zoals vanavond na zo’n wedstrijd in Den Haag, en hoop ik dat de voetbalwereld iets meer van mijn karakter had gehad. Dat gemekker over die rode kaarten van spelers die met gestrekt been inkomen en dan verbaasd zijn dat ze van mij het veld moeten verlaten... Het is haast niet goed te praten.
Maar wat ik nog erger vind is de reactie van die rare trainer van ADO, Raymond Atteveld. Die ontloopt zijn verantwoordelijkheid door allerlei vreemde uitspraken te doen. Als zijn spelers zich misdragen en het publiek pakt dat vervolgens op door mijn moeder constant voor ‘hoer’ uit te maken, moet zo’n man zich dat aantrekken. Dat is zíjn verantwoordelijkheid, zijn spelers hebben invloed op het publiek. Maar wat zegt-ie na afloop? ‘Als Luinge beweert dat dat zo is, komt dat voor zijn rekening. Natuurlijk kunnen spelers invloed hebben op datgene wat er op de tribunes gebeurt. Bijvoorbeeld wat het sussen betreft. Bij deze wedstrijd denk ik echter dat we de zaken los van elkaar moeten zien.’
Daar word ik dus zó verdrietig van dat ik vanavond - de afwas is net gedaan - een spreuk voor hem aan het verzinnen ben. Maar wat moet je tegen zo’n iemand zeggen? Iemand die alleen met zichzelf en met zijn baan bezig is? Iemand die het belangrijker vindt dat hij geen gezichtsverlies lijdt dan dat hij dit soort teksten uit het stadion probeert te verbannen?
Ik zal u vertellen dat ik net eerst nog de was heb gedaan en mijn vrouws blouse heb gestreken om mezelf wat tijd te gunnen om er echt goed over na te denken. Pas bij het laatste rondje met de hond kreeg ik mijn ingeving. Het wordt: ‘Beter laat leren dan nooit!’ Mooi hè? Ik ga het morgenvroeg op de bus doen. Na het eerste rondje met de hond.
___________________________________________________
Dit lijkt mij toch doorspekt van gevoelens die het objectief beoordelen van een wedstrijd in de weg staan. Ach ja....
![]() |
Maandag 9 november 2009 om 19:10 uur |
Ooievaar
Voor de liefhebbers: vanavond komt 'het licht'bij vi tv.
Iedereen is schuldig, behalve hij. Hij zal het wel weer hebben over stapjes maken.
'"jammer dat het publiek het niet begrijpt, want we zijn echt heel goed bezig en werken keihard om ADO weer op de kaart te krijgen" en meer van dat soort gezwets van onze publiciteitsgeile , niets presterende, kakineuze, prutsende, gebakkenlucht verplaatsende, met het vizier louter en alleen op Venlo gerichte en op z'n vriend Wotte gefocuste flapdrol.
Nou beste mensen: we kunnen hoog en laag springen, maar hij, de RvC en v.d. Kallen hangen lulverhalen op.
De realiteit is dat we weer met z'n allen in de maling genomen zijn, alle mooie verhalen ten spijt.
Wanprestaties levert ellende en onrust op. Negende begroting, en dan nog z'on derderrangs elftal. Wetzel Opwottûh!!!!!
![]() |
Maandag 9 november 2009 om 18:31 uur |
Nu online
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 25 | - | 49 |
2 | Excelsior | 25 | - | 45 |
3 | SC Cambuur | 25 | - | 44 |
4 | FC Dordrecht | 25 | - | 44 |
5 | ADO Den Haag | 25 | - | 43 |
6 | Den Bosch + | 25 | - | 42 |
7 | Graafschap | 25 | - | 40 |
8 | Roda JC | 25 | - | 37 |
9 | FC Emmen | 24 | - | 35 |
10 | Helmond Sp. | 24 | - | 35 |
11 | Telstar | 25 | - | 35 |
12 | FC Eindhoven | 25 | - | 35 |
13 | MVV Maastr. | 25 | - | 30 |
14 | Jong AZ | 25 | - | 30 |
15 | Jong Ajax | 24 | - | 27 |
16 | VVV-Venlo | 25 | - | 26 |
17 | TOP Oss | 25 | - | 26 |
18 | Jong PSV | 25 | - | 21 |
19 | Jong Utrecht | 24 | - | 14 |
20 | Vitesse -27 | 25 | - | -2 |