Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: jaarrekening

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 6
Volgende pagina

JB

Leetje schreef:

Gedurende boekjaar 2018-2019 zal de achtergestelde lening omgezet worden in agio waardoor het eigen vermogen eind 2018-2019 naar verwachting positief zal zijn.

Maar of dat daadwerkelijk echt is gebeurd?

Maar het zou wel top zijn, want dat betekent dat het Eigen Vermogen drastisch is verbeterd: van - naar +. Dan hoeft onze nieuwe directie `alleen nog maar` het jaarlijkse gat in de begroting weg te werken. Is in 2 jaar te doen.
Nog een maandje afwachten op de nieuwe jaarrekening, dan weten we het zeker.
0
Donderdag 29 augustus 2019 om 16:12 uur

JB

Leetje schreef:

Klopt. Maar zover ik weet zijn de miljoenen gestort door UVS achtergestelde leningen, geen agio stortingen. Die hoeven niet direct te worden terugbetaald, vandaar de term `achtergestelde leningen` .....maar, toch zullen ze een keer terugbetaald moeten worden. Dat kan ADO niet. Nooit. Dat is voor nu geen probleem zolang de Chinezen jaarlijks blijven betalen. Die hopen dat Hamdi het begrotingstekort gaat ombuigen naar een overschot. Over 2 jaar komen ze erachter dat die dat ook niet kan, want met voetbal verdien je als club geen geld op het niveau van ADO. En dan vrees ik met grote vrees dat ze stoppen met geld storten. Schuld zal dan zijn opgelopen tot € 13 - € 15 miljoen. En dat zal dan hopelijk de Gemeente Den Haag willen oppakken ten koste van ons als belastingbetaler. Gaat gewoon de afvalstoffen heffing omhoog of zo. Of de erfpacht.
Mijn bron binnen de club (de gepubliceerde jaarrekening, pagina 9) geeft aan:

Gedurende boekjaar 2018-2019 zal de achtergestelde lening omgezet worden in agio waardoor het eigen vermogen eind 2018-2019 naar verwachting positief zal zijn.
0
Donderdag 29 augustus 2019 om 15:27 uur

JB

Leetje schreef:

Klopt. Maar zover ik weet zijn de miljoenen gestort door UVS achtergestelde leningen, geen agio stortingen. Die hoeven niet direct te worden terugbetaald, vandaar de term `achtergestelde leningen` .....maar, toch zullen ze een keer terugbetaald moeten worden. Dat kan ADO niet. Nooit. Dat is voor nu geen probleem zolang de Chinezen jaarlijks blijven betalen. Die hopen dat Hamdi het begrotingstekort gaat ombuigen naar een overschot. Over 2 jaar komen ze erachter dat die dat ook niet kan, want met voetbal verdien je als club geen geld op het niveau van ADO. En dan vrees ik met grote vrees dat ze stoppen met geld storten. Schuld zal dan zijn opgelopen tot € 13 - € 15 miljoen. En dat zal dan hopelijk de Gemeente Den Haag willen oppakken ten koste van ons als belastingbetaler. Gaat gewoon de afvalstoffen heffing omhoog of zo. Of de erfpacht.
Mijn bron binnen de club (de gepubliceerde jaarrekening, pagina 9) geeft aan:

Gedurende boekjaar 2018-2019 zal de achtergestelde lening omgezet worden in agio waardoor het eigen vermogen eind 2018-2019 naar verwachting positief zal zijn.
0
Donderdag 29 augustus 2019 om 15:27 uur

JB

Bolskie schreef:

Je noemt weer hamdi want stel je voor dat het komt vanuit kamp rinner/Melkert dat kan natuurlijk nooit. Het moet de Chinezen wel zijn toch?
Er loopt een heel dik lijntje tussen de VI redactie en JvZ.
En die heeft zijn favoriet voor de functie van AD en zijn favoriet voor de Kop van Jut. En Rinner hangt daar ergens tussen.

Jammer dat de jaarrekening er nog niet is, want dan kon direct de roddel dat Melkert geen 30k maar zelfs wel 80k zou hebben ontvangen (let op de vrijblijvende formulering van VI!) terug naar de Efteling.
0
Woensdag 14 augustus 2019 om 12:33 uur

DHFC070

Bolskie schreef:

Het klopt wel wat je zegt bleek maar ik doel meer dat men aanhoud aan de 10e begroting. Als bv: wij hebben een begroting van 15mil daarvan is 5mil voor de selectie. Soort gelijke club Willem 2, Heracles hebben een begroting van 12,5. Waarvan misschien ook 5 mil naar de selectie gaat. Waarom zijn er bij ons dan zoveel overige kosten dan gaat het kosten plaatje toch niet op. Dan is de conclusie toch of op kantoor word teveel betaald of er gaat teveel naar de selectie al lijkt dat laatste mij niet het geval of is dat te simpel gedacht??
Bij de categorie indeling hanteerde de KNVB naar mijn weten altijd tussen de 55% en 60% van de totale begroting voor salarissen als "gezond". Hoe dat bij ons zit met alleen spelers salarissen valt uit de jaarrekening niet helemaal te achterhalen.

Lonen en salarissen
2016-2017 €7.174.000
2017-2018 €8.029.000

Wel een stijging van 10% wat toch redelijk opvallend is. Verder zijn natuurlijk al de verhalen verschenen van alle topfuncties binnen de club die zich laten inhuren. Ja dan kan je er makkelijk zonder vergoeding weer vanaf wordt dan gezegd, terwijl als zo iemand er 2 a 3 jaar zit je dit al dubbel en dwars hebt betaald via het salaris omdat het uurloon gewoon veel hoger is. Flexibele schil is een must maar dan vooral op operationele functies.

Conclusie dat op kantoor teveel wordt betaald of dat we na Ajax het meeste kantoorpersoneel hebben kan ik niet beantwoorden. Wil hem wel omdraaien misschien hebben wij wel teveel mensen in dienst die te weinig inkomsten genereren?
0
Vrijdag 2 augustus 2019 om 06:56 uur

Advertentie

JB

Bolskie schreef:

Leuk die begrotingen maar hoeveel geld van die begrotingen is er daadwerkelijk voor de spelersgroep heb het al eerder gevraagd want veel roepen in koor dat je aan de hand van de begroting verplicht bent om op die plek bijv te eindigen maar vraag het mij af of dat ook wel zo werkt. Niemand die daar iets zinnigs over kan zeggen??
Uit de jaarrekeningen:

Totale personeelskosten...................FC Utrecht......FC Groningen
2017-2018 10.540.000................11.503.000 ....10.225.000
2016-2017 9.305.000
2015-2016 9.699.000
2014-2015 8.193.000


Aantal contractspelers
2017-2018 29............................. 47................28
2016-2017 31
2015-2016 28
2014-2015 29

Aantal trainers /medische staf
2017-2018 31..............................36................29
2016-2017 34
2015-2016 33
2014-2015 20


Aantal Directie en overig personeel
2017-2018 45...............................50...............36
2016-2017 50
2015-2016 48
2014-2015 49


Kosten per fte
2017-2018 100.380.......................86.490..........110.270
2016-2017 80.920
2015-2016 88.980
2014-2015 83.602

Helaas is nergens uit de jaarrekening precies te halen wat er aan de spelers betaald wordt.

Korte conclusies:
- Vanaf 2015 is de invloed van het "beleidsplan van Wang" zichtbaar
- Manders heeft er de nodige mensen uitgeknikkerd, en daar minder mensen voor terug gehaald die wel een stuk duurder zijn
- FC Utrecht wordt enigszins vertekend doordat die heel veel jeugdspelers afgelopen een (minimaal) contract hebben gegeven
0
Donderdag 1 augustus 2019 om 07:09 uur

DHFC070

JB schreef:

Ik heb het even voor je nagezocht in de jaarrekeningen:

Achtergestelde lening per einde boekjaar 2017/2018: 3.440.000


Resultaat

2014/2015......................... -694
2015/2016......................... -350
2016/2017....................... -3.204
2017/2018....................... -3.096
Bedankt voor de onderbouwing.

Met je vorige shout ging ik ook maar de jaarrekeningen nog maar eens goed bekijken. En dat valt het me eigenlijk allemaal nog mee en heb me laten leiden door media berichten waar prognose, begroot en uiteindelijk resultaat door elkaar worden gehaald.

Ten tijde van het indienen van de begroting voor het boekjaar 2017-2018 werd een resultaat begroot van € 4.514.000
negatief. De prognose ten tijde van het opmaken van deze jaarrekening laat een beter te verwachten resultaat zien van
€ 3.974.000 negatief.


Over het verslagjaar 2017-2018 is een resultaat na belasting geboekt van € 3,1 miljoen negatief. Dit
resultaat ligt in lijn met het voorgaande jaar (€3,2 miljoen negatief) maar is duidelijk beter dan de
begroting van € 4,5 miljoen negatief. De netto omzet (exclusief transfer activiteiten) is ten opzichte
van vorig seizoen gelijk gebleven
0
Dinsdag 30 juli 2019 om 15:49 uur

JB

DHFC070 schreef:

Klopt helemaal wat je zegt in deze post in die periode was China inderdaad ook 1 van de grote schuldigen
maar...ik heb het vooral over de periode nadat China hun aandelen tijdelijk kwijt was tot nu, waar wil je China dan nog de schuld van geven waarom Manders en co niet de eigen broek op konden houden? Is dit vanwege gebrek en onduidelijk over visie waar ze in China naartoe willen? Of de benoeming van een nieuwe directeur wat maar op zich blijft wachten? Andere redenen om nu naar China te wijzen zie ik niet eerlijk gezegd.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de cijfers die eind september naar buiten komen over het afgelopen boekjaar. Want hoeveel is er uiteindelijk naar de onderhoud post gegaan, hoeveel is er naar Knuppe en van Have gegaan, hoeveel van het Johnsen geld is naar het jaarlijkse tekort van 3 miljoen gegaan, heeft China nog een agiostorting gedaan etc.

Overigens als reactie op een eerdere post van je. Schuld en tekort op de begroting is iets heel anders. We komen structureel, dus ieder jaar weer, 3 miljoen tekort op de begroting. Zonder agiostortingen of transfers kan dit inderdaad dus een schuld opleveren die alsmaar oploopt.
Dus inderdaad 4 jaar x 3 miljoen is 12 miljoen. Een groot gedeelte hiervan is jaar na jaar gedekt door een achtergestelde lening vanuit China. Bij mijn weten nu zo`n 9 miljoen maar weet niet de exacte cijfers? Overige zal wel gedekt zijn met transfergeld van met name Johnsen en Havenaar.

Feit is overigens ook dat Manders in de jaren wel degelijk het jaarlijkse tekort op de begroting heeft teruggebracht want we komen van de 4 miljoen structureel jaarlijks tekort.
Als ik jouw laatste zin lees, weet ik dat ik de rest niet had hoeven te lezen....

En nee, er is nog lang geen 9 miljoen aan achtergestelde leningen vanuit China overgemaakt.

Binnenkort moet de jaarrekening er zijn, dan komt het allemaal wel weer op een rijtje.
0
Dinsdag 30 juli 2019 om 15:01 uur

lulijzer

lulijzer schreef:

Het is eigenlijk een schande dat NAC het veld moet ruimen voor FC Twente. Ik ben van mening dat de KNVB hier grote steken laat vallen. (En ja, ook ADO moet er als de duvel voor zorgen dat de begroting een sluitende is..)
Waar ik begroting schrijf moet uiteraard ook (en vooral) jaarrekening staan...
0
Woensdag 24 april 2019 om 11:48 uur

DHFC070

daveadodh schreef:

Zover ik weet doet manders het prima. Gewoon laten blijven joh.. eindelijk is wr stabiliteit bij de club waarom zou je dat nu gaan veranderen?
Kop in het zand? kijk met een schuin oog naar de jaarrekening van afgelopen seizoen en je weet genoeg.

"Op basis van de laatste prognose creëert de vennootschap gedurende het seizoen 2017-2018 in de bedrijfsvoering een liquiditeitstekort van EUR 2,6 miljoen. Dit tekort is ruimschoots afgedekt door het banksaldo 24 per aanvang van het seizoen en een door de aandeelhouder afgegeven garantie."

"Om ook het gehele volgende seizoen 2019-2020 liquide te zijn en te blijven zullen ingezette maatregelen om de omzet van de NV te laten stijgen sponsoring, ticketing, hospitality en overige inkomsten) en verdere maatregelen om kosten niveaus te verlagen, voortgezet worden. Ondanks
het vertrouwen in deze plannen zal ADO Den Haag voor het jaar 2019-2020 bij het uitblijven van transfer resultaten nog afhankelijk zijn van een agiostorting of nieuwe achtergestelde lening door de Grootaandeelhouder. Deze heeft hiertoe bereidheid getoond en toegezegd de middelen ter beschikking te stellen."


Als je dit een gezonde situatie noemt en stabiliteit bij de club dan steek je moedwillig je kop in het zand. Er komt weinig naar buiten maar ik heb liever dat er wat meer naar buiten komt maar we wel zwarte cijfers schrijven na 3 jaar zoals Manders zijn eigen doelstelling.

Nee hoor lekker propoganda berichten de wereld inslingeren zodra er iets negatiefs naar buiten komt via de landelijke media. Verder is die officiële site nooit up to date maar nu ineens wel. Een beetje Trump / Noord Korea praktijken is onze Manders niet vies van.

Sponsoring, ticketing, hospitality en overige inkomsten HAHA volgend seizoen zitten er 3k minder mensen na dit afbraak seizoen.
0
Vrijdag 5 april 2019 om 19:36 uur

Nu online

kojak1, Renearmand56, KickOff en 63 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 6
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Kilian Nikiema Juho Kilo Matteo Waem

Laatste wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Vitesse
2-0
8 november 2024

Volgende wedstrijd

Logo Jong AZ Logo ADO Den Haag
22 november 2024 om 20:00 uur
AFAS Trainingscomplex

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Excelsior 14 - 29
2 Helmond Sp. 14 - 27
3 Graafschap 14 - 26
4 FC Volendam 14 - 26
5 Den Bosch + 14 - 25
6 FC Dordrecht 14 - 25
7 FC Emmen 14 - 24
8 SC Cambuur 14 - 22
9 Telstar 15 - 22
10 ADO Den Haag 14 - 21
11 Roda JC 14 - 20
12 Jong AZ 14 - 17
13 TOP Oss 14 - 16
14 FC Eindhoven 14 - 15
15 Jong PSV 14 - 14
16 Jong Ajax 14 - 12
17 MVV Maastr. 14 - 12
18 VVV-Venlo 15 - 11
19 Jong Utrecht 14 - 8
20 Vitesse -6 14 - 6