Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: naamsbekendheid

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 6
Volgende pagina

Ferdy

Nou, t is me t dagje wel.
Weet niet of iemand de grotere sportsites in China volgt maar die Chinese droom kan je mooi vergeten. Alle Europese topclubs stappen inmiddels in n avontuur met China om t voetbal daar te promoten/opleidingen enzovoorts. Daar kan je nooit tegenop, alleen al wat trainers leveren is hier een probleem terwijl n Barcelona of ManU zomaar n paar blikken hooggekwalificeerde trainers kunnen leveren en dan heb ik t nog niet eens over naamsbekendheid of vertrouwen hebben in n club die opleidingen geeft...

0
Woensdag 20 januari 2016 om 16:55 uur

JeffreyP

Onze assistent-Chinees zou 3 dagen mediastilte houden, dat betekent dat er vandaag nog iets van een nieuwsbericht verwacht kan worden over de persoon?

We moeten ons niet gek laten maken door de media, maar één hoofdgedachte voorop stellen, en dat is het volgende:
Een Chinese investeerder zal altijd geld (willen) verdienen aan zijn investering, al is dat op lange termijn.
Ook onze Wang zal kosten wat het kost willen verdienen aan ons ADO. Dit moet voor ons een geruststelling zijn, aangezien hij enkel kan verdienen door ADO op een hoger niveau te brengen met zo min mogelijk eigen kosten en mooie sponsors die zich aan de club moeten verbinden.
Om dat te kunnen realiseren moet er eerst op bestuurlijk vlak de juiste poppetjes zitten. (Laat dat nou heel toevallig ook zijn eerste prio geweest zijn.)

Het valt me op hoe naïef men kijk heeft op de knullige nieuwsberichten over ADO momenteel. Het volgende perspectief is natuurlijk glazen-bol-werk, maar lijkt mij geen rare theorie:

Wigt is vanaf het moment van definitieve aanstelling als AD aangesteld met de gedachte deze als tijdelijke opvulling te gaan gebruiken om verder te zoeken naar een zwaargewicht die de sponsoren naar ADO moet meebrengen. Ik ben er van overtuigd dat Wigt een jaarcontract heeft gekregen en aanblijft t/m 1 juli (eindtermijn tussenjaar).
De eerste breukjes van Wigt zijn al zichbaar. Het uitwisselingsproject met trainers die voor 1500 euro per maand in Verwegistan moeten werken is natuurlijk een zeer onrealistische vraag (a la eisenpakket Fontein) om hem al schuld van falen in de schoenen te kunnen schuiven. Ook het niet optreden in de media de afgelopen dagen is zeer opmerkelijk. Die kunnen we afschrijven per eind juni en ontstaat er opnieuw een vacature voor de positie van AD.

De positie van hoofdtrainer Fraser zal ook een andere invulling krijgen per het nieuwe seizoen.

Daarbij is Jol al onderdeel van ADO, maar is er tot op heden mediastilte rond Jol, terwijl ik niet kan voorstellen dat hij enkel meedoet aan de stemronde voor het maken van besluiten. Deze zal later een aanwezige rol krijgen binnen ADO.

Daarbij gaf Fontein aan dat Advocaat en co al klaarstonden om te tekenen, maar last-minute dat niet hebben gedaan omdat Fontein eruit werd gegooid. Kan me niet voorstellen dat door het vertrekken van Fontein deze heren de ADO-deur hebben dichtgegooid en zullen er een paar van die namen heus wel binnen een jaar opdraven.

De open plaatsen aan het eind van dit seizoen:
- Algemeen Directeur (Chinees met naamsbekendheid)
- Technisch Directeur (Dick Advocaat)
- Hoofdtrainer (Martin Jol)
- Assistent trainer (Cock Jol)
- Hoofdsponsor (Internationaal bedrijf)

Kortom: Tussenjaar!

0
Donderdag 1 oktober 2015 om 14:11 uur

pajam

10 september 2015 EXTERION MEDIA EN ADO DEN HAAG STARTEN SAMENWERKING
ADO Den Haag en Exterion Media hebben een samenwerkingsovereenkomst ondertekend die beide partijen in ieder geval tot juni 2016 aan elkaar verbindt. Dinsdagmiddag 8 september werd de deal bekrachtigd in de perskamer in het Kyocera Stadion.
Exterion Media is in Nederland marktleider op het gebied van buitenreclame en heeft met haar brede aanbod veel mogelijkheden om zowel regionaal als landelijk naamsbekendheid op te bouwen. Bovendien is Exterion Media een grote speler in interactieve buitenreclame.
Via Exterion Media bereik in de regio vergroten
Door de samenwerking met Exterion Media kan ADO Den Haag het bereik richting de fans in de gehele regio vergroten. Een mooie deal vindt ook Peter Berg, Commercieel Manager bij ADO Den Haag: "Ik ben allereerst blij om te zien dat een grote partij als Exterion Media zich wil verbinden aan ADO Den Haag en de toegevoegde waarde van ons netwerk inziet. Exterion Media is sinds enige tijd de grootste partij in deze regio als het gaat om buitenreclame. Buitenreclame is voor ADO Den Haag belangrijk door het grote bereik en vooral de hoge contactfrequentie. Via Exterion Media kunnen we nog vaker in contact komen met onze fans."
Netwerk ADO Den Haag reuze interessant
Exterion Media kan op haar beurt middels de samenwerking profiteren van het brede netwerk van de club uit de Residentie. "In maart 2015 hebben wij definitief het reclamecontract voor het Stadsgewest Haaglanden veroverd. Daarmee zijn wij de komende 5 jaar de exploitant van alle reclamevlakken in de gemeenten Den Haag, Delft, Westland en Midden-Delfland. Voor ons was naast de landelijke verkoop ook de regionale verkoop al erg belangrijk, maar dat wordt nu alleen nog maar belangrijker. We moeten de ondernemer in de regio Haaglanden beter leren kennen en het netwerk van ADO Den Haag is daarin reuze interessant. Vandaar dat wij erg blij zijn met deze samenwerking", aldus Marcel den Hoed, Sales Director bij Exterion Media.
0
Donderdag 10 september 2015 om 17:18 uur

Jos Raaf

Sprinkhaan070 schreef:

ICBC denk ik..
Het zal er een worden die wel enig belang moet hebben met naamsbekendheid in Nederland/Europa Maar misschien wordt het wel een Kruidvat/Trekpleister of een AVR afvalverwerkingsbedrijf want daar zit ook een groot Chinese bedrijven achter. Noem maar even iets he
0
Donderdag 13 augustus 2015 om 11:46 uur

Kees

Prima zaak dat Martin Jol de R.v.C. komt versterken. Veel voetbalkennis, een ADO verleden en een persoonlijkheid.

De stelling dat ie er financieel beter van wil worden is ook meteen uit de wereld. Mooi. En gezien zijn contacten in de (internationale) voetbalwereld zullen we er uiteraard op vooruitgaan.

Wel betreurenswaardig dat er niemand op de box het al wist en dat wij niet door Wang zijn geraadpleegd. We moeten met zijn allen toch iets meer marketing gaan bedrijven om onze naamsbekendheid als orakel te vergroten.
0
Donderdag 13 augustus 2015 om 09:19 uur

Fransje

Moi schreef:

Deze man mag een sv krijgen. In 5 seconden heeft zijn ADO belachelijk gemaakt. Hoe ga je dit gedrag aan de sponsoren verkopen?
Dat je bij Den Haag, dankzij onze roemruchte supporters, meer naamsbekendheid krijgt als bij Excelsior of Willem II. En dat voor dezelfde prijs, sterker bij ons krijg je zelfs korting op de gratis bitterballen.
0
Zondag 9 augustus 2015 om 22:36 uur

Advertentie

JB

gillah schreef:

De sponsor zit zelfs in de clubnaam, er zijn dependances in Salzburg en New York, er is ook een F1 team, enz. Veel clubs gebruiken marketing om sportief succesvoller te worden en bij Red Bull is dat andersom. Andere banden tussen het bedrijfsleven en clubs bestaan al vanuit oudsher en worden dus gezien als traditie (Bayer, Philips). En in Duitsland zijn ook andere clubs waarbij de band tussen het bedrijfsleven en de club erg opzichtig zijn niet populair, kijk maar naar Ingolstadt en ook Wolfsburg.
De sponsor zit niet (!) in de clubnaam, maar oké, dat is omdat in Duitsland op een paar uitzonderingen na niet mag.
Bovendien heeft de club zelf 51% van de aandelen in bezit, ook een typisch Duitse maatregel.

Het grappige in Duitsland is dat RB Leipzig niet gehaat wordt door de supporters van de andere Traditionsvereinen in Leipzig, die overigens ergens onderaan het Duitse voetbal aanmodderen.
Maar juist door supporters van clubs als Ingolstadt en Wolfsburg.
En de clubs in de Hauptstad Berlin die al jaren in de marge van het Duitse voetbal rondhangen terwijl men dat niet bij de status als Hauptstad vindt passen

Overigens is er niet 1 bedrijf dat bijv. in de Premier League shirtsponsor is ook maar 1 seconde geïnteresseerd in de ontwikkeling van het Engelse voetbal.
Al die bedrijven gebruiken sport alleen maar om media-aandacht en daarmee naamsbekendheid te kopen.
He, is dat niet wat jij van Red Bull en het voetbal in Leipzig beweert?
0
Dinsdag 28 juli 2015 om 18:37 uur

JB

Aad schreef:

Beetje kromme redenering. Bij de vrouwen gaat het om een fractie van het bedrag dat met de mannen gemoeid is.
Mister Wang zoekt duidelijk naar een zo breed mogelijke acceptatie. Ik vind hem steeds aardiger

Nu moet hij mij echter nog overtuigen dat hij geen rokende puinhoop achterlaat wanneer hij het speeltje ADO zat is. In de manier van versterken zoals dat nu plaatsvindt zie ik weinig toekomstvisie terug.
Het past juist in het totaalplaatje van de ontwikkelplannen.

Damesvoetbal is best groot in China, staan nu net achter Nederland op de ranking maar is sinds de 2e plaats op het WK van 1999 behoorlijk weggezakt.
Hebben nu wel onze dames uitgeschakeld en hebben de kwartfinale gehaald.

Dit gaat dus niet alleen om acceptatie van Wang in het Haagse, maar (naar mijn mening) ook om extra naamsbekendheid van ADO in China.....
0
Dinsdag 21 juli 2015 om 09:29 uur

<FCDH>

Home » Telesport » Voetbal » ADO Den Haag

Deel op FB8 Share on Facebook



za 31 jan 2015, 10:22
Wang wil met ADO Ajax voorbij

door Robin Jongmans
Wang Hui wil in naamsbekendheid Ajax voorbij en tiki-taka op écht gras in Den Haag. De nieuwe eigenaar van ADO presenteerde gisteren een Chinees menu waarvan de fans het water in de mond loopt.
ADO-eigenaar Wang
ADO-eigenaar Wang
Foto: TLG
Vanaf nu moet hij bewijzen dat hij geen gebakken lucht verkoopt. „Als men in de wereld over de Nederlandse competitie hoort, moet ADO de eerste naam zijn die mensen te binnenschiet”, zei Wang, toen hij samen met directeur Maarten Fontein de toekomstplannen voor de club ontvouwde. „ADO over vijf jaar? Dan moet het een bekende Europese club zijn.”
In de denkwereld van Wang is nou eenmaal niets onmogelijk. Hij heeft er met sportmarketingbedrijf United Vansen al voor gezorgd dat de duels om de Italiaanse en Spaanse supercup de komende jaren in China worden afgewerkt en sloot een megadeal met Real Madrid voor de merchandising in zijn land.
Het Spaanse netwerk dat hij daarbij opbouwde moet ADO aan extra kwaliteit op het veld helpen. Daarmee moet de ploeg van Henk Fraser de komende jaren naar de subtop van Nederland en het liefst de Europa League worden geloodst.

Teleneus
0
Zaterdag 31 januari 2015 om 11:47 uur

T3

Haagshart schreef:

Die Fontein zal wel een flink salaris krijgen.
Maar op dit moment denk ik dat hij zichzelf makkelijk terug verdient.
1 goede sponsor of deal in China en dat is alweer terug verdiend. Ben benieuwd wanneer ADO op tv komt in China. Misschien ADO-Ajax wel.
Trip naar China wellicht in winterstop of eind van dit seizoen. Je zal toch naamsbekendheid moeten opbouwen daar
0
Dinsdag 26 augustus 2014 om 20:35 uur

Nu online

Ronnie, guru en 434 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 6
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Juho Kilo Daryl van Mieghem Alex Schalk

Laatste wedstrijd

Logo TOP Oss Logo ADO Den Haag
1-5
4 oktober 2024

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Roda JC
18 oktober 2024 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Den Bosch + 9 - 18
2 Helmond Sp. 9 - 18
3 Excelsior 9 - 17
4 Graafschap 9 - 15
5 FC Eindhoven 9 - 15
6 FC Dordrecht 9 - 15
7 FC Volendam 9 - 13
8 Telstar 9 - 13
9 Roda JC 9 - 13
10 FC Emmen 9 - 12
11 Jong PSV 9 - 11
12 Jong AZ 9 - 11
13 ADO Den Haag 9 - 11
14 Jong Ajax 9 - 10
15 SC Cambuur 9 - 10
16 MVV Maastr. 9 - 8
17 VVV-Venlo 9 - 8
18 TOP Oss 9 - 8
19 Vitesse -6 9 - 4
20 Jong Utrecht 9 - 4