Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: shirtsponsor

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 6
Volgende pagina

JB

Club Achter de Duinen schreef:

Nieuwsbericht op Club Achter de Duinen:

Manders over eerste grote verbouwing stadion
De vakantie is gebruikt om het stadion aan de kant van de hoofdtribune te verbouwen.
Lees het nieuwsbericht
Wow, een hoop minder stoelen op de hoofdtribune door ze verder uit elkaar te zetten en dan straks claimen dat de bezettingsgraad flink omhoog is gegaan.
Want o, o, o, wat loopt de verkoop van die stoelen hartstikke goed.

Zie hier de typische marketing manager aan het werk om aan zijn persoonlijke scorecard te werken.

Lijkt een beetje op zeggen dat je de beste shirtsponsor-deal uit de geschiedenis gesloten hebt, zonder er bij te vertellen dat je voor dat bedrag ook de naamgeving van het stadion erbij hebt verkocht.
Zodat je per saldo voor shirt + stadion flink minder geld binnen krijgt.
0
Vrijdag 10 augustus 2018 om 10:02 uur

DHFC070

Aad schreef:

Mij hoor je niet zeggen dat de financiën niet belangrijk zijn. Alleen zie ik de discussie van afgelopen dagen (!) steeds weer een herhaling van zetten.

Ik zal er nog een keer woorden aan vuil maken.

Wanneer ADO realistisch wil begroten gelden een aantal uitgangspunten:

[LIST]
[*]Uitgaan van de huidige vaste inkomsten (geen transfergelden).
[*]Verhoging van de inkomsten is, het verleden heeft dit laten zien, maar beperkt mogelijk.
[*]Geen leningen meer vanuit China.
[/LIST]

Er zal dan in de kosten gesneden moeten worden. Stadionhuur staat min of meer vast. Evenals kosten van energie en water. Natuurlijk kunnen accountants- en juridische wat scherper maar veel valt daar ook niet te halen. Een de kantoorkosten (papier, computers, printers, etc.) zijn onvermijdbaar.

Er is maar 1 post waar je gigantisch op kunt besparen en dat zijn de salarissen. Alle dure en overbodige mensen eruit of vervangen door goedkopere krachten. Kleinere selectie, geen 2e elftal en jeugd onder de 16 jaar. Minder trainers, geen technisch manager.
Wanneer je deze maatregelen neemt bespaar je gauw een groot deel van het huidige verlies van + 2 miljoen.

Dan laat je sportief wel veren maar je bent in no-time financieel gezond. In de keuken-divisie, dat wel. Maar daar zijn we wel meer keren in beland en weer uitgekomen.

Een dilemma. Je mag kiezen.
Goed verhaal Aad en het is toch juist leuk om hierover te discussiëren?
Ik heb er in ieder geval veel meer mee dan bijvoorbeeld al die kansloze opstelling de hele tijd met al deze tekens ---------

Ga je niet aan de kostenkant bezuinigen dan gaat dat gat echt niet gedicht worden. En weet je waar je gaat belanden door jarenlang boven je stand te leven? Juist ja in de Keuken divisie enige voordeel is wel dat we er ervaring mee hebben de afgelopen 30 jaar.

Uitgave kant moet omlaag en inkomstenkant moet omhoog zo simpel is het een kan niet zonder het ander als je jaarlijks 20% tekort komt.
Grootste probleem is gewoon dat je te maken hebt met het sportieve aspect waar ook nog emoties bij komen kijken wat invloed zowel positief als negatief kan hebben aan beide kanten van de begroting.

@Leetje, Afas bij AZ is natuurlijk ook wel even heel wat anders dan een Den Haag sponsoren waar 1 grote wietlucht hangt in het stadion en de k.k.r.s nog steeds om je oren vliegen. Moet zeggen dat laatste en racisme gaat de goede kant op maar veel heeft daarin ook te maken met de prestaties op het veld. Dan heb ik nog niet genoemd dat AZ een subtopper is en tegen de top aan hangt op het moment.

7 ton voor shirtsponsor en naamgever van het stadion is ook weer te weinig en niet in lijn met de sportieve prestaties de laatste paar jaar daar moet ik je gelijk in geven.
0
Donderdag 9 augustus 2018 om 12:40 uur

Dappere dodo

Hoe lang zal het duren voor we de volgende opmerkingen krijgen:

Het wordt een kut seizoen
We hebben een kut selectie
Onze trainer is kut
Verdediging is kut
Aanval is kut
Becker is kut
Billenknijpen is kut
Rakuten als shirtsponsor is zonder Ra en En ook kut
0
Maandag 9 juli 2018 om 20:32 uur

grijze gek

0
Woensdag 20 juni 2018 om 07:52 uur

T-FCDH

Bleek schreef:

Waar baseer je dat dan op? Hoeveel sponsoren hebben Werder en WBA erbij gekregen dan? Hoeveel shirts hebben Ze extra verkocht?

Prachtige markt in China! Maar ze Zijn daar niet debiel. Shirts van Topclubs verkopen daar goedaardig je denkt toch niet dat daar mensen in Eem shirt van Den Haag gaan lopen.
In onze eigen binnenstad lopen meer mensen met kleding van Ajax en Feyenoord.
Als je rondkijkt bij Albion zie je veel china terug, ben dr zelf geweest een half jaar terug namelijk, tevens hebben ze een chinese shirtsponsor, ik probeer gewoon te zeggen als je een chinees international aan de haak slaat die te boek staat als een van de grootste talenten dat je dan meer naamsbekendheid krijgt daar en dat ze geheid wedstrijden willen uitzenden en meer intresse krijgen in ado om te sponsoren, das toch niet zo gek?
0
Donderdag 14 juni 2018 om 15:03 uur

exopure

Bert schreef:

Ligt het aan mij? Zou goed kunnen hoor maar mij lukt het niet om de column te lezen.

De ADO-top tien van 2017Door: Dennis Drooglever

28 december 2017

En weer is een jaar voorbij. Ook dit jaar was er een met pieken en dalen.

 

Hieronder Dennis Drooglevers persoonlijke top tien van groengele hoogte- en dieptepunten over het jaar 2017. De volgorde is min of meer willekeurig.

 

De dieptepunten:


1  Blessure van Ricardo Kishna, die flink geld inleverde om bij zijn oude club ADO weer het plezier in het spelletje te vinden.

2  Scheidsrechters die met twee maten meten zoals uit tegen AZ, waar een makkelijk gegeven pingel tegen ADO Wilfried Kanon in tranen bracht.

3  Het inleveren van het gouden aandeel door de gemeente vanwege de financiën. Met daaraan gekoppeld het vertrek van Wim Deetman en Martin Jol.

4  Het degradatiespook was begin dit jaar volop aanwezig. ADO stond zelfs even op de laatste plaats.

5  Vol verwachting klopten de harten voor Dennis van der Heijden. Afgelopen zomer vertrokken naar Almere. Jammer dat hij bij ons niet is geslaagd.

6  Rechtszaken brachten ADO en China uiteindelijk op het het goede spoor. Maar nog altijd zijn er bewindvoerders met uurtje-factuurtje.

7  De ernstige oogblessure die Gervane Kastaneer opliep toen hij nog een keer voor ADO wilde schitteren en waardoor zijn transfer naar Duitsland afketste.

8  De komst van de verdedigers Kuipers en Kuipers. Tot nu toe door onder meer blessures niet gebracht waarop was gehoopt.

9  Plannen zijn er genoeg. Maar nog steeds is er geen goed openbaar vervoer naar het ADO-stadion.

10  De leegstand op de hoofdtribune neemt eerder toe dan af. Het kan toch niet anders dan dat we dit jaar het dieptepunt hebben bereikt?

 

De hoogtepunten:

 

1  De terugkeer van de verloren zoon. Lex Immers is weer thuis en heerst bij ADO wekelijks op het middenveld.

2  Het verlengen van de contracten van Wilfried Kanon en Danny Bakker. Twee sterkhouders die bovendien weer goed zijn voor een potentiële transferwaarde.

3  De vocale samenwerking tussen Vak G en Midden - Noord. Eerst even naar elkaar zwaaien en dan inzetten maar.

4  De prachtige doelpunten van Nasser El Khayati. Genieten. Niet alleen voor de Haagse fans, maar voor iedereen die van voetbal houdt.

5  Het is maar een transportmiddel. Maar die gloednieuwe spelersbus van ADO mag er zijn.

6  De FIFA-goal van Aaron Meijers thuis tegen Feyenoord. In samenwerking met Danny Bakker en Nasser El Khayati.

7  De handtekening van Cars Jeans onder een mooi contract als shirtsponsor en naamsponsor van het stadion.

8  De reis naar China. Ver weg en vermoeiend. Maar het groepsgevoel werd versterkt en Den Haag en Peking kunnen sindsdien weer door één deur.

9  Fons Groenendijk, Jeffrey van As en Dick Heesen. Sinds hun komst gaat het crescendo met ADO en is er rust.

10  ADO Den Haag - PEC Zwolle, de laatste wedstrijd van het seizoen bood superamusement en belooft veel goeds voor het komende jaar.

 

Mis je wat? Over de uitslag kan hieronder worden gecorrespondeerd.

0
Vrijdag 29 december 2017 om 11:02 uur

Advertentie

SSimons

Zoveel verdienen de Eredivisieclubs aan shirtsponsoring
Martijn Zeven

08 JULI 2017 OM 185

De voorbereiding op het nieuwe Eredivisieseizoen is in volle gang dus laten we even kijken wat de sponsorlogo’s op de borst van de gladiatoren op voetbalschoenen precies waard zijn.

We trappen af met Vitesse, dat is ook meteen de enige Eredivisieclub zonder shirtsponsor. Onlangs maakte de Arnhemse club bekend dat Truphone na drie jaar van het shirt verdwijnt. De Britse mobiele telefoonmaatschappij betaalde naar verluidt twee miljoen euro per jaar. Toch hoeft Vitesse niet op de kleintjes te letten. Dankzij eigenaar Alexander Chigirinskiy en het samenwerkingsverband met Chelsea kwamen er al zeven nieuwelingen naar de club.

De komende twee seizoenen prijkt de naam van Mascot Workwear op het shirt van Roda JC. Het Deense familiebedrijf maakt werkkleding en veiligheidsschoenen. Het is onduidelijk hoeveel geld er precies met de deal gemoeid is. Transportbedrijf KLG dat de afgelopen twee jaar op de borst van de Limburgers prijkte, betaalde naar verluidt zo’n €300.000 per jaar.

Sparta breidde de samenwerking met Centric, dat al aan de club was verbonden als hoofdsponsor van de jeugdopleiding en als co-sponsor van het eerste elftal, onlangs uit met het hoofdsponsorschap voor hetshirt. Het is niet bekend wat Centric dat eigendom is van Quote 500-lid Gerard Sanderink (nr. 32 met een persoonlijk vermogen van €500 miljoen), precies naar de Kasteelclub overmaakt. De vorige shirtsponsor Axidus betaalde naar verluidt 250.000 euro om op het shirt van de Rotterdammers te mogen staan.


Promovendus VVV en het bedrijf Seacon van VVV-voorzitter Hai Berden verlengden de samenwerking in 2015 nog tot het einde van komend seizoen. Welk bedrag er precies met de sponsoring is gemoeid is, is niet bekendgemaakt. De suikeroom van de Venlose club valt net buiten de Quote 500 met een geschat vermogen van €50 miljoen.

De CM Group maakte begin dit jaar bekend ook voor komend seizoen de sponsoring van NAC voor zijn rekening te nemen. Het bedrijf van nummers 35 en 36 van Quotes Top 100 Jonge Miljonairs Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers, dat in de telecom en finianciele dienstverlening zit, zou de Bredanaars in de Jupiler League voor naar verluidt 250.000 euro sponsoren. Dat bedrag zou door de ras-Bredanaars Gooijers van Van Glabbeek na de promotie naar de Eredivisie wel eens flink kunnen oplopen.

Tricorp verlengde in maart van dit jaar de samenwerking met Willem II met twee jaar. Hoeveel de producent van bedrijfskleding uit het Brabantse Rijen precies betaalt is niet officieel naar buiten gebracht. Maar de Tilburgse club zou een bedrag van €450.000 euro per jaar voor de shirtreclame tegemoet kunnen zien.

Het geplaagde ADO Den Haag sloot eind vorig seizoen de grootste sponsordeal uit de clubgeschiedenis. Cars Jeans prijkt de komende drie seizoenen op het shirt van de Hagenaars en volgt Basic-Fit op, dat naar verluidt 500.000 euro per seizoen betaalde. De naam van Cars Jeans gaat bovendien ook op het voormalige Kyocera-Stadion staan.


De verzekeraar DSW, waar Quote 500-lid Chris Oomen bestuursvoorzitter is, prijkt al 13 jaar op het shirt van het Kralingse Excelsior en verlengde de samenwerking vorig jaar met nog eens drie seizoenen. DSW maakt naar verluidt een half miljoen euro per jaar over naar de Rotterdammers.

Molencaten van de recreatieparken verlengde begin dit jaar voor de tweede keer een eenjarige overeenkomst met PEC Zwolle en betaalt ongeveer €600.000 per jaar.

Heracles Almelo wordt tot 2021 gesponsord door schoonmaakorganisatie Asito van de familie Van Riemsdijk, dat €800.000 per jaar zou betalen.

SC Heerenveen verruilde vorig seizoen ,na vijftien jaar Univé te hebben gehad, van shirtsponsor en vond in GroenLeven een vervanger. De zonnepanelenleverancier betaalt €900.000 per seizoen aan de trotse Friezen.

Debiteurenbeheerder Payt staat vanaf komend seizoen op het shirt van FC Groningen. Payt, dat Essent opvolgt als hoofdsponsor, betaalt in het eerste seizoen €1,1 miljoen en het jaar daarop twee ton daarbovenop. Vanwege afgesproken bonusregelingen kunnen de bedragen nog verder oplopen.

Pure Energie nam afgelopen seizoen het stokje over van Webprintals hoofdsponsor van FC Twente. Hoewel de betrokkenen geen precieze bedragen bekend willen maken, zouden de Tukkers zo’n 1,2 miljoen euro per jaar ontvangen.

FC Utrecht heeft zich in 2015 verbonden aan Zorg van de Zaak. De club uit de Domstad, waar Quote 500-lid Frans van Seumeren mede-eigenaar is, ontvangt €1,2 miljoen per jaar van de bedrijfsgezondheidsdienstverlener.

AFAS van Quote 500-leden Ton van der Veldt en Piet Mars staat al sinds 2010 op shirt van de Alkmaarse club AZ en is zeer diep met de club verweven aangezien het ook de naamgever van het stadion is. Hier ontvangen de Alkmaarders waarschijnlijk een bedrag van €3 miljoen voor.

Feyenoord ontvangt jaarlijks €4,5 miljoen van energieleverancier Qurrent. Vanwege clausules kan dit bedrag oplopen tot 6 miljoen. Overigens hangt er een luchtje aan de sponsoring van Qurrent, dat zelf verlieslijdend is maar een dochter van Stichting Doen, de investeringsmaatschappij van de Postcodeloterij, dat geleid wordt door de uitgesproken Feyenoordfan Boudewijn Poelmann.


Energiebedrijf Energiedirect verving vorig jaar na 34 jaar PSV-oprichter Phillips op de borst van de PSV-spelers. De energieleverancier betaalt €6 tot 7 miljoen euro per jaar afhankelijk van de prestaties van de topclub uit Eindhoven dat afgelopen seizoen nog een zeer teleurstellend jaar kende met de derde plek in de Eredivisie en geen aansprekende Europese prestaties.

Om af te sluiten verdient Ajax het meest van alle Eredivisieclubs aan zijn shirtsponsor. Ziggo sponsort sinds 2015 de Amsterdamse topclub Ajax , dat 8 miljoen euro per jaar krijgt bijgeschreven. Door twee miljoen euro aan variabele opbrengsten kan de totale som oplopen tot €10 miljoen euro per jaar. Afgaande op de uitstekende Europese prestaties van de ‘Godenzonen’ in de Europa League heeft Ajax dat bedrag het afgelopen seizoen wel op mogen strijken.

Overigens komt de club met het waarschijnlijk leukste shirt van Nederland niet uit in de Eredivisie. Quote 500-lid Marcel Boekhoorn is namelijk zwaar van plan om zijn Pandaberen op het shirt van de Nijmeegse degradant te zetten. Toch jammer dat de Nijmegenaren hoe dan ook niet in de Eredivisie te bewonderen zijn dit seizoen.

Quotenet.nl
0
Zaterdag 8 juli 2017 om 23:32 uur

Marijn

Vak B schreef:

Bedrag van sponsor klopt maar dat is incl stadion naam niet alleen voor het shirt masr bedankt voor je update weet jij toevallig of ze met kramer bezig zijn ????
Zou waarschijnlijk een 3e shirtsponsor bijkomen!
0
Dinsdag 4 juli 2017 om 21:17 uur

Broekhoest

marcellino schreef:

we hebben ook een nieuwe financiele directeur zag ik
En ook een nieuwe shirtsponsor.
0
Dinsdag 4 juli 2017 om 20:02 uur

China Town

Paar weken bij familie in China geweest. ADO Den Haag toch zeer bekend daar, relatie met UVS ook.
Kom je terug:
- Groenendijk bijgetekend :-)
- Asch bijgetekend :-)
- Cars Jeans nieuwe shirtsponsor
- Fit for Free, nieuwe rugsponsor
- Cars Jeans nieuwe sponsor stadion
- Kyocera blijf betrokken als subsponsor
- seizoenkaarten Aad Mansveld populair
- seizoenkaarten vak D nog populairder
- UVS stelt 2.000.000 extra ter beschikking voor spelers
Dat is een bedrag wat Jol, van Zweden, Kallen, etc. nog nooit bij elkaar geleurd hebben. Is de box van charlatan Vrolijk al verkocht?
Net weer twee dikke vette BC kaarten gekocht.
Leuk seizoen en de traditionele pitten gaan maar naar zaterdag of zondag voetbal. Niks mis, ieder zijn ding! Forza ?? 070!!
0
Donderdag 15 juni 2017 om 22:03 uur

Nu online

James, Alle ballen op Jort, lulijzer, haagse jr, Vakkie-G en 102 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 6
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Juho Kilo Kilian Nikiema Alex Schalk

Laatste wedstrijd

Logo Telstar Logo ADO Den Haag
2-1
4 januari 2025

Volgende wedstrijd

Logo De Graafschap Logo ADO Den Haag
10 januari 2025 om 20:00 uur
De Vijverberg, Doetinchem

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Volendam + 20 - 40
2 Excelsior 20 - 39
3 FC Dordrecht 20 - 36
4 Den Bosch + 20 - 33
5 Graafschap 20 - 32
6 SC Cambuur 20 - 32
7 FC Emmen 20 - 32
8 ADO Den Haag 20 - 31
9 Helmond Sp. 20 - 31
10 Roda JC 20 - 30
11 Telstar 20 - 26
12 FC Eindhoven 20 - 26
13 MVV Maastr. 20 - 23
14 Jong AZ 20 - 22
15 TOP Oss 20 - 22
16 Jong Ajax 20 - 21
17 Jong PSV 20 - 21
18 VVV-Venlo 20 - 16
19 Jong Utrecht 20 - 13
20 Vitesse -27 20 - -8