Kies een pagina
Pietje
Jerzy
Ciconia
Pietje
Drama
Pietje
Advertentie
DJ
Wel kritisch lezen.....
Uit het stuk hieronder:
"We zijn druk bezig om te kijken of dat mogelijk is. Feyenoord is ook heel geïnteresseerd om straks mee te doen. Voor de uitstraling van de eredivisie vrouwen zou zo’n club fantastisch zijn."
Pfff..... Geen zin om er in te investeren, maar als het toch wel geinig blijkt te zijn zo`n vrouwencompetitie dan willen ze ineens wel! En dat moet dan fantastisch zijn? Laat ze lekker weg blijven die profiteurs! En als ze dan toch willen, laat ze met de staart tussen de benen aansluiten en hun plek kennen. Nee, we moeten de zaken wel neerzetten zoals ze zijn.
Feyenoord is gewoon, net als Ajax en PSV, een club zonder brede voetbalvisie. Ikke ikke ikke.....
"We zijn druk bezig om te kijken of dat mogelijk is. Feyenoord is ook heel geïnteresseerd om straks mee te doen. Voor de uitstraling van de eredivisie vrouwen zou zo’n club fantastisch zijn."
Pfff..... Geen zin om er in te investeren, maar als het toch wel geinig blijkt te zijn zo`n vrouwencompetitie dan willen ze ineens wel! En dat moet dan fantastisch zijn? Laat ze lekker weg blijven die profiteurs! En als ze dan toch willen, laat ze met de staart tussen de benen aansluiten en hun plek kennen. Nee, we moeten de zaken wel neerzetten zoals ze zijn.
Feyenoord is gewoon, net als Ajax en PSV, een club zonder brede voetbalvisie. Ikke ikke ikke.....
![]() |
Donderdag 25 oktober 2007 om 11:12 uur |
Jager
Frans schreef:
Dames ADO DEN HAAG - SC HEERENVEEN 1-1
(Ruststand 0-1)
Minste wedstrijd van ADO Den Haag tot nu toe.
Onrustig, veel balverlies : onderschatting ?
Verdiend punt voor de hekkensluiter uit Friesland.
Dames ADO DEN HAAG - SC HEERENVEEN 1-1
(Ruststand 0-1)
Minste wedstrijd van ADO Den Haag tot nu toe.
Onrustig, veel balverlies : onderschatting ?
Verdiend punt voor de hekkensluiter uit Friesland.
Vrouwenvoetbal vanuit kelder omhoog
woensdag 24 oktober 2007
Door RIEPKO BUIKEMA
ROTTERDAM - De eredivisie vrouwen beleeft vanavond de zevende speelronde. Na twee maanden kan voorzichtig de eerste balans worden opgemaakt. ,,We moeten stapje voor stapje omhoog.’’
De eredivisie vrouwen kende op 29 augustus een spetterende opening. De Stichting Eredivisie Vrouwen presenteerde supermarktketen Plus als hoofdsponsor en maakte bekend dat de samenvattingen van vrouwenwedstrijden wekelijks op RTL zouden worden uitgezonden.
Het goede nieuws kon niet op, toen de kersverse vrouwenselecties van de zes deelnemende clubs zich trots voorstelden aan de ruim 5500 toeschouwers. Ook de openingswedstrijd die volgde was pure reclame voor het vrouwenvoetbal: vijf doelpunten en een veelvoud aan kansen brachten het publiek op de banken.
Over de publieke belangstelling is de Stichting Eredivisie Vrouwen volgens manager Priscilla Janssens, nog altijd dik tevreden. ,,Het aantal toeschouwers bij de wedstrijden is boven verwachting. Bij elke wedstrijd komen tussen de 500 en 1500 mensen kijken.
,,Met name bij ADO Den Haag is de belangstelling groot, daar zijn bij thuiswedstrijden 1200 tot 1500 supporters. De harde kern van de club staat helemaal achter de vrouwen en gedraagt zich voorbeeldig. Dat is fantastisch.’’
FC Twente is de enige club in de eredivisie die entree vraagt voor de thuiswedstrijden van zijn vrouwenteam. ,,Die drie euro is een symbolisch bedrag,’’ zegt commercieel directeur Jan van Halst. ,,Daarmee willen wij het vrouwenvoetbal positioneren. Je betaalt voor de kwaliteit die je ziet. Het is geen wegwerpartikel.’’
Met 500 tot 1000 betalende bezoekers wordt Twente nog niet rijk van de vrouwentak. ,,Dat wisten we ook. De toeschouwersaantallen zijn groeiende. We zijn in de kelder begonnen en moeten stapje voor stapje omhoog.
,,De selectie, de jeugdteams en de faciliteiten kosten de club allemaal geld. We proberen binnen het subisidiebedrag van de KNVB te blijven, maar dat gaat met hangen en wurgen.’’
Op een ander terrein boekt de Enschedese club wel degelijk winst, stelt Van Halst. ,,Qua exposure is het vrouwenteam een enorm succes. Onze hoofdsponsor is razend enthousiast.’’
De landelijke uitstraling van de nieuwe eredivisie wordt grotendeels bepaald door de wekelijkse televisieuitzending van de samenvattingen. RTL Voetbal zendt elke zaterdag en zondag een programma uit over de eredivisie vrouwen.
De kijkcijfers vallen tegen. Afgelopen zaterdagmiddag om 17.00 uur trokken de vrouwenwedstrijden op RTL 8 54.000 kijkers, een marktaandeel van 2,6 procent.
Geen cijfers waar de commerciële zender financieel veel wijzer van wordt. ,,Maar je moet niet vergeten dat de televisierechten veel goedkoper zijn dan bij de eredivisie voor mannen,’’ zegt RTL-woordvoerder Jaap Paulsen.
,,Vrouwenvoetbal is nog nooit eerder uitgezonden, dan kun je niet verwachten dat het heel snel op de kaart staat. Wij hopen dat het fors gaat aantrekken.’’
,,We hadden ook niet verwacht een enorm kijkcijferkanon te zijn,’’ zegt manager eredivisie vrouwen Janssens. ,,Maar de cijfers mogen nog wel wat hoger. Binnenkort brainstormen we met de perschefs van alle clubs over de manier waarop we het televisieprogramma extra onder de aandacht kunnen brengen.’’
Een andere manier om de competitie aantrekkelijker te maken voor het grote publiek is een uitbreiding van het deelnemersveld. Liefst met een club uit de top-drie van de mannen.
,,Roda JC heeft zich vorig jaar vrijwillig teruggetrokken. Die hebben daarom de eerste optie om toe te treden als er een uitbreiding komt,’’ zegt Janssens.
,,We zijn druk bezig om te kijken of dat mogelijk is. Feyenoord is ook heel geïnteresseerd om straks mee te doen. Voor de uitstraling van de eredivisie vrouwen zou zo’n club fantastisch zijn.
,,Tegelijkertijd moeten we het belang van de competitie in de gaten houden. Er moeten wel genoeg speelsters zijn met voldoende niveau om de teams te vullen. Het niveau van de competitie moet niet in elkaar donderen.’’’
woensdag 24 oktober 2007
Door RIEPKO BUIKEMA
ROTTERDAM - De eredivisie vrouwen beleeft vanavond de zevende speelronde. Na twee maanden kan voorzichtig de eerste balans worden opgemaakt. ,,We moeten stapje voor stapje omhoog.’’
De eredivisie vrouwen kende op 29 augustus een spetterende opening. De Stichting Eredivisie Vrouwen presenteerde supermarktketen Plus als hoofdsponsor en maakte bekend dat de samenvattingen van vrouwenwedstrijden wekelijks op RTL zouden worden uitgezonden.
Het goede nieuws kon niet op, toen de kersverse vrouwenselecties van de zes deelnemende clubs zich trots voorstelden aan de ruim 5500 toeschouwers. Ook de openingswedstrijd die volgde was pure reclame voor het vrouwenvoetbal: vijf doelpunten en een veelvoud aan kansen brachten het publiek op de banken.
Over de publieke belangstelling is de Stichting Eredivisie Vrouwen volgens manager Priscilla Janssens, nog altijd dik tevreden. ,,Het aantal toeschouwers bij de wedstrijden is boven verwachting. Bij elke wedstrijd komen tussen de 500 en 1500 mensen kijken.
,,Met name bij ADO Den Haag is de belangstelling groot, daar zijn bij thuiswedstrijden 1200 tot 1500 supporters. De harde kern van de club staat helemaal achter de vrouwen en gedraagt zich voorbeeldig. Dat is fantastisch.’’
FC Twente is de enige club in de eredivisie die entree vraagt voor de thuiswedstrijden van zijn vrouwenteam. ,,Die drie euro is een symbolisch bedrag,’’ zegt commercieel directeur Jan van Halst. ,,Daarmee willen wij het vrouwenvoetbal positioneren. Je betaalt voor de kwaliteit die je ziet. Het is geen wegwerpartikel.’’
Met 500 tot 1000 betalende bezoekers wordt Twente nog niet rijk van de vrouwentak. ,,Dat wisten we ook. De toeschouwersaantallen zijn groeiende. We zijn in de kelder begonnen en moeten stapje voor stapje omhoog.
,,De selectie, de jeugdteams en de faciliteiten kosten de club allemaal geld. We proberen binnen het subisidiebedrag van de KNVB te blijven, maar dat gaat met hangen en wurgen.’’
Op een ander terrein boekt de Enschedese club wel degelijk winst, stelt Van Halst. ,,Qua exposure is het vrouwenteam een enorm succes. Onze hoofdsponsor is razend enthousiast.’’
De landelijke uitstraling van de nieuwe eredivisie wordt grotendeels bepaald door de wekelijkse televisieuitzending van de samenvattingen. RTL Voetbal zendt elke zaterdag en zondag een programma uit over de eredivisie vrouwen.
De kijkcijfers vallen tegen. Afgelopen zaterdagmiddag om 17.00 uur trokken de vrouwenwedstrijden op RTL 8 54.000 kijkers, een marktaandeel van 2,6 procent.
Geen cijfers waar de commerciële zender financieel veel wijzer van wordt. ,,Maar je moet niet vergeten dat de televisierechten veel goedkoper zijn dan bij de eredivisie voor mannen,’’ zegt RTL-woordvoerder Jaap Paulsen.
,,Vrouwenvoetbal is nog nooit eerder uitgezonden, dan kun je niet verwachten dat het heel snel op de kaart staat. Wij hopen dat het fors gaat aantrekken.’’
,,We hadden ook niet verwacht een enorm kijkcijferkanon te zijn,’’ zegt manager eredivisie vrouwen Janssens. ,,Maar de cijfers mogen nog wel wat hoger. Binnenkort brainstormen we met de perschefs van alle clubs over de manier waarop we het televisieprogramma extra onder de aandacht kunnen brengen.’’
Een andere manier om de competitie aantrekkelijker te maken voor het grote publiek is een uitbreiding van het deelnemersveld. Liefst met een club uit de top-drie van de mannen.
,,Roda JC heeft zich vorig jaar vrijwillig teruggetrokken. Die hebben daarom de eerste optie om toe te treden als er een uitbreiding komt,’’ zegt Janssens.
,,We zijn druk bezig om te kijken of dat mogelijk is. Feyenoord is ook heel geïnteresseerd om straks mee te doen. Voor de uitstraling van de eredivisie vrouwen zou zo’n club fantastisch zijn.
,,Tegelijkertijd moeten we het belang van de competitie in de gaten houden. Er moeten wel genoeg speelsters zijn met voldoende niveau om de teams te vullen. Het niveau van de competitie moet niet in elkaar donderen.’’’
![]() |
Donderdag 25 oktober 2007 om 10:33 uur |
Nu online
Momenteel geen shouters online en 231 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 25 | - | 49 |
2 | Excelsior | 25 | - | 45 |
3 | SC Cambuur | 25 | - | 44 |
4 | FC Dordrecht | 25 | - | 44 |
5 | ADO Den Haag | 25 | - | 43 |
6 | Den Bosch + | 25 | - | 42 |
7 | Graafschap | 25 | - | 40 |
8 | Roda JC | 25 | - | 37 |
9 | FC Emmen | 24 | - | 35 |
10 | Helmond Sp. | 24 | - | 35 |
11 | Telstar | 25 | - | 35 |
12 | FC Eindhoven | 25 | - | 35 |
13 | MVV Maastr. | 25 | - | 30 |
14 | Jong AZ | 25 | - | 30 |
15 | Jong Ajax | 24 | - | 27 |
16 | VVV-Venlo | 25 | - | 26 |
17 | TOP Oss | 25 | - | 26 |
18 | Jong PSV | 25 | - | 21 |
19 | Jong Utrecht | 24 | - | 14 |
20 | Vitesse -27 | 25 | - | -2 |