Club Achter de Duinen

Advertentie

Volg Cadd op X

Volg Cadd op X

Voorspellingen-ranking

Voorspellingen-ranking

ADO-statistieken

ADO-statistieken

Inloggen

Naam / e-mail:
Wachtwoord:

Welkom in de shoutbox, gast

Tag: duidelijk

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 740
Volgende pagina

Mike

DeHaagseHyena schreef:

Dames en heren ik denk dat ik jullie wel kan verzekeren dat deze 2 a 3 versterkingen wel binnen zijn,,

 

Jol is in de meeste van jullie ogen een NSB er maar ik denk dat hij wel contact met de adomensen heeft gehad en de spelers graag bij ado zou willen stallen?

 

Als Lindgren en Wieleart een goede indruk maken en ado heeft een beetje een financiele meevaller dan huren ze ze mwet optie tot koop.....

 

Laatste nieuws, Ik heb info meegepikt van Derreick die waarschijnlijk ook vertrekt maar Derreick kunnen we ook geld voor vangen....?

 

Wiellaert voor Derreick en Lindgren voor Buijs.....zo gezien best een slimme zet van V.D Kallen als deze investering uitpakt zoals ik al heb uitgelegt....

 

 

Gr. DeHaagseHyena

Je hebt het voornamelijk over "ik denk" of over dingen die je van anderen gehoord hebt.

Leuk om ergens over te fantaseren maar er is niets duidelijk of rond.

0
Maandag 4 januari 2010 om 20:57 uur

Francisco

Jensen schreef:

Kees, Vd Bergh hoort, als hij speelt, ook achter Milic te lopen. Daar komt hij het best tot zijn recht. Rond de zestien.

 

Maar wat gebeurt er steeds als hij meedoet, die Immers gaat bij balbezit als een blind paard naar voren.

En ze proberen hem dan dan aan te spelen met lange halen.

Gevolg is dat Vd Bergh niet mee kan gaan, anders is het middenveld te weing bezet.

Hij blijft dus hangen. En gaat niet naar zijn plek waar hij hoort.

De lange halen leveren bijna altijd balverlies op. Het effect van het blinde lopen van Immers is dus ook nul komma nul.

Wat ze moeten doen is, bal op Vd Bergh, die verdeelt en sluit aan.

En Immers dus niet als een blinde naar voren laten lopen.

Dat is duidelijk. Soms vraag ik mij af waarom wissels niet worden toegepast of dat er niet wordt ingegrepen als er iets niet loopt.

Dan denk ik bij mezelf: waarom zit een trainer niet hoger op de tribune met een headset kan hij alles doorgeven aan de bank en in de rust gewoon duidelijk zijn verhaal doen. Het is volgens mij nl onmogelijk om vanuit de dugout e.e.a. goed te zien. Bij american football is dit al heel gewoon. Ik denk dat je daar ook al veel winst mee kunt pakken. Wat is jullie mening hierover?

 

in ieder geval een hele goede jaarwisseling allemaal

0
Donderdag 31 december 2009 om 15:56 uur

JB

Midden-Oost schreef:

Ik zat gisteren de kerstspecial van de VI te lezen. Er stond een interview in met Kessler, Kessler gaf in een antwoord aan dat hij verwacht dat alleen clubs als de top-3 aangevuld met AZ, Hee, Gro, Utr, Twe en NAC nog potentie hebben maar dat clubs als Sparta en Willem II gedoemd zijn tot het rechterrijtje (of erger). Opvallend was dat hij ADO al helemaal niet meer noemde…….

Er werd ook een specifieke vraag gesteld wat Kessler van VDK vond. Kessler : ‘als je A zegt moet je ook B zeggen en niet halverwege de rit eruit stappen’ Als je 10 miljoen investeert weet je dat je nog een keer 10 miljoen moet investeren. Als je alleen 5 miljoen investeert is dit niet structureel’.

Zou Kessler meer weten ???? Ik hoop het niet !!

Ik ga maar weer eens een gewaagde discussie beginnen. Als je op adofans.nl leest dat ADO al in 1960 met hetzelfde probleem zat als nu en je je eigenlijk moet afvragen of het linkerrijtje er ooit nog een keertje erin zit, is het dan misschien geen idee om (nu komt-ie) een fusie met Sparta bespreekbaar te maken ?

Sparta heeft een topopleiding, is razend populair in D/H, nette club, op zoek naar een groter stadion maar zal net als ADO wegzakken in de vergetelheid. Met budgetten van 10 – 20 miljoen is het een kwestie van tijd voordat de stekker eruit kan.

 

Samen zouden we wellicht een bolwerk kunnen vormen die weer tot de top zou kunnen horen. Misschien kunnen we iig eens kijken om onze opleidingen samen te voegen en zo een blok te vormen tegen Fey/Exc en Ajax.

Kijk wat er in het amateurvoetbal is gebeurd in groot D/H. De laatste 20 jaar zijn er 84 clubs verdwenen en zijn er nu nog (maar) 54 over waarvan we weten dat we de komende jaren nog van een flink aantal afscheid moeten nemen. Niks blijft hetzelfde en op deze voet doorgaan betekent op den duur ‘einde oefening’.

Absoluut mee oneens.

 

Kijk mijn shouts van de laatste dagen er eens op na.

 

De tandem vR-L was juist bezig om de jeugdopleiding op een goede manier op poten te zetten. Hebben alleen vanwege machtspelletjes vanuit het IJspaleis met tennisbobo RdB hun werk toen niet af kunnen maken.

 

Juist een eigen opleiding is straks goud waard!

Denk je dat er nog iemand naar Excelsior gaat als je weet dat er geen plek voor je is in het beloften elftal omdat jongens als Makaay, Hofland, de Cler, Tomasson hun speelminuten moeten maken, al dan niet op de terugweg van een blessure?

Hetzelfde geldt voor al die combinatieclubs als Twente/Heracles en Vitesse/Nec. (Hoe is het trouwens mogelijk dat supporters van die laatste 2 clubs dat pikken van hun bestuur?)

Het aantal plaatsen in jeugdopleidingen wordt schaars, en dus maak je meer kans de goede talenten niet alleen uit Den Haag maar ook uit de regio (en misschien zelfs wel uit Rotterdam) binnen te halen.

Samenvoegen van de opleiding met wie dan ook zie ik als een heilloze weg.

Daar komen de clubs die nu wel met een samengevoegde opleiding werken nog wel achter als er straks ineens een bijzonder talent rond loopt die beide clubs willen hebben. Of als er een tijdje niets door komt. Aan wie ligt het dan?

 

Mooi stukje trouwens vandaag op de clubsite in dit verband:

 

Jeugdopleiding werkt samen met VVCS
Om de gehele opleiding voor de jeugdspelers van ADO Den Haag nog completer te maken, is de jeugdopleiding een samenwerking aangegaan met de VVCS.
Hoofd Jeugdopleiding Oscar Alkemade legt uit waarom:

'De afgelopen jaren wordt er door iedereen in de voetbalwereld veel geklaagd dat er zoveel dubieuze figuren rondom het voetbalveld lopen die kinderen benaderen. Er wordt over en weer vaak met modder gegooid, maar uiteindelijk zitten men net zo gemakkelijk weer met elkaar aan tafel. Als jeugdopleiding van ADO Den Haag willen wij niet meedoen aan al die herkenbare wilde verhalen maar een oplossing zoeken voor de behoefte van ouders (en hun relatief jonge kinderen) om onafhankelijk van de club advies te kunnen inwinnen over de mogelijke carrière van hun zoon.

Als Hoofd Opleiding van ADO Den Haag ben ik in de overtuiging dat wij binnen onze mogelijkheden onze jeugdspelers een optimale begeleiding aanbieden op het gebied van voetbal. Tegenwoordig komt er echter zoveel meer bij kijken om jezelf als speler ook daadwerkelijk te kunnen ontwikkelen tot betaald voetballer. Onze medische ondersteuning en de studiebegeleiding beginnen meer dan professionele vormen aan te nemen. Alleen op het gebied van zakelijke, mentale en de persoonlijke begeleiding zijn we steeds op zoek naar verbetering van kwaliteit. Die verbeteringen passen goed bij de status van Regionale Voetbal Opleiding die ADO Den Haag in juli 2010 wil aannemen.

Bij ons wort je in principe opgeleid tot een beroepsvoetballer. Dat is een vak! Dan is het verstandig om je te laten informeren over je vak, ook op zakelijk gebied. Bij elke fatsoenlijke niet-voetbal opleiding krijg je het advies om je aan te sluiten bij een vakbond of vakvereniging.
Door de samenwerking met VVCS aan te gaan willen we een duidelijk signaal afgeven. Wij bieden hiermee een onafhankelijke partij, die samen met ons kwaliteit kan bieden op het brede gebied van spelersbegeleiding.
Bij ons krijgen een aantal jeugdspelers in het eindtraject van de opleiding (jeugd)spelerscontracten aangeboden om een opstart te kunnen maken van hun voetbalcarrière. In plaats van henzelf te laten zoeken in de ondoorzichtige wereld van de zaakwaarnemers bieden wij ze een aspirant-lidmaatschap van de VVCS aan zodat zij vroegtijdig de juiste informatie ontvangen. We hopen hen zo te behoeden voor allerlei valkuilen bij het begin van deze prille opstart. Voor alle duidelijkheid, lid zijn is geen verplichting en levert geen verplichtingen op. Wat het wel oplevert is transparantie en dat is een groot goed heden ten dage.'

 

Kijk, dat zijn nou stapjes in de goede richting.

0
Dinsdag 29 december 2009 om 13:50 uur

Bert

marcellino schreef:

Als dit als dat!!!

 

Daar gaan we weer.

er is geen als het heeft met kwaliteit te maken.

vicento schopt die bal er niet in omdat hij verkeerd staat opgesteld en dat heeft niets met als te maken maar met inzicht en kwaliteit.

 

we verliesen vaak in het haags kwartiertje dit heeft niet met als te maken maar met kwaliteit.

 

supporters komen als er kwaliteit is,sponsors komen als er kwaliteit is en punten komen als er kwaliteit is.

 

als bestaat niet, geluk kan ze zeker afdwingen maar daar moet je ook kwaliteit voor hebben en dat is iets wat den haag niet heeft jammer maar helaas.

 

we moeten het hebben van werk voetbal en passie.

Helemaal mee eens Marcellino pak de uitslagen er maar bij in het jaar dat we dergradeerden.

 

Ook steeds net niet. 2-1, 3-1 verloren we voetbalden vaak leuk mee. Maar niet meer dan dat. Tuurlijk ligt het dan aan de scheidsrechter of het veld. Of was Vincento weer even net niet.

Die jongen hoort nog geeneens in de basisopstelling.

 

Goede shouts zijn de shouts waarin beschreven wordt dat het wel goed komt.

 

Je kan ook boter op je hoofd hebben.

 

Ik zie het niet positief in en dat heb ik gisteren al duidelijk laten blijken. Zonder aankopen worden we een dolend schip op de oceaan.

0
Maandag 28 december 2009 om 18:57 uur

Fransje

lulijzer schreef:

Ja, zeker gezien de verhalen die al gaan over onze mooie groen gele club in combi met die fijne vent in het filmpje... Briljant hoor. Als je onze club mij 'zijn' club gaat vergelijken.... Nou, laat ik maar gewoon zeggen, dommer kan niet. Het is wachten tot dit filmpje op andere fora circuleerd en men er fijntjes bij vermeld dat wij ons zelf al aan het vergelijken zijn met die fijne gasten uit '40 - '45.

HCF, bedankt. pffffff.... lekkere gasten daar. Nou, ik vind er dus geen zak aan, laat dat duidelijk zijn.

Nou dat uis duidelijk...humorloze...zal echt blij zijn als de haagse humor van de HCF ook weer terug op de tribunes komt...ipv al die zuurpruimen die denken verstand van voetbal te hebben.

0
Zondag 27 december 2009 om 12:50 uur

Advertentie

lulijzer

rien1 schreef:

Heb net op de HCF-site beelden gezien van de vergadering van de RVC.   Whoehahahaha..... briljant.

Ja, zeker gezien de verhalen die al gaan over onze mooie groen gele club in combi met die fijne vent in het filmpje... Briljant hoor. Als je onze club mij 'zijn' club gaat vergelijken.... Nou, laat ik maar gewoon zeggen, dommer kan niet. Het is wachten tot dit filmpje op andere fora circuleerd en men er fijntjes bij vermeld dat wij ons zelf al aan het vergelijken zijn met die fijne gasten uit '40 - '45.

HCF, bedankt. pffffff.... lekkere gasten daar. Nou, ik vind er dus geen zak aan, laat dat duidelijk zijn.

0
Zondag 27 december 2009 om 10:46 uur

JB

<FCDH> schreef:

WAT IS WAAR? EN WAT IS NIET WAAR?

 

 de media zegt geen geld bij ado?

de media zeg 3 miljoen schuld?

 jagersma zegt geen grote schuld?

vd kallen betaald 3 miljoen voor 31 december?

geen spelers erbij of wel?

wetzel ontslagen kosten 3 ton of niks?

geen nieuwe td of wel?

 

wie weet het nou werkelijk????

ik denk dat er meer geld is dan ze zeggen?als je AW ontslaat met de wetenschap dat het 3 ton kan kosten moet er wel geld zijn anders snap ik het beleid daar niet ?

Beste <FCDH>

 

Als je wilt wat er werkelijk waar is, moet je op 1 plek zeker NIET op zoek gaan: de media.

 

Iedereen die 2 vingers min of meer foutloos Nederlands kan typen wordt tegenwoordig journalist genoemd en aangezien de koppen de lezers moeten trekken en het aantal elzers bepalend is voor de (advertnetie-)inkomsten is de inhoud absoluut van ondergeschikt belang.

En kennis van zaken is iets wat al helemaal niet gevraagd wordt.

 

Wat je o.a. hier al eerder hebt kunnen lezen:

- valt het financieel mee bij ADO.

- het tekort van 3 miljoen van vorig seizoen zit in de begroting van dit jaar, de vwerwachting is dat zo als de zaken er nu voor staan een groot deel van die schuld aan het einde van het seizoen weg is.

Er is dan nog wel een tekort, nmaar een stuk minder dan die 3 miljoen en dat betekend dus dat er, als je alleen naar het lopende seizoen kijkt, winst gemaakt wordt.

- als je de berichten van vdK en Jagersma goed leest zie je ook dat zij het over hebben dat het met de inkomsten (recette, sponsors) min of meer loopt zoals verwacht.

- de 3 miljoen die vdK moest betalen (en volgens diverse berichten al betaald heeft) hebben niets met een tekort over een overschot te maken. Wat er als uitkomst uit ej boekhouding/begroting komt en het bedrag dat op de bankrekening staat zijn verschillende bedrijfseconomische dingen. In de begroting en de boekhouding was die 3 miljoen al lang meegenomen, vdK moest die nu betalen, heeft hij ook gedaan en daarom kunnen rekenignen en slarissen gewoon betaald worden. En gaat bijv. het trainingskamp nu wel door.

- over nieuwe spelers is het beleid ook duidelijk. Er komt nu niets bij. Tenzij er tegen het einde van de transferperiode clubs zo omhoog zitten, dat wezenlijke versterkingen voor weinig opgehaald kunnen worden.

- de kosten voor eht ontslag van AW moeten nog bezien worden, maar zullen zeker niet de 3 ton bedragen waar de media over speculeren.

- voor de TD geldt hetzelfde als voor de nieuwe spelers. Eind januari, als er wellicht clubs/mensen in het nauw zitten, is het een stuk beter zaken doen. En zoals aangegeven, ook hier gaat men niet voor tweede keus.

 

Al met al ben ik ervan overtuigd dat het met onze club helemaal niet zo slecht gaat.

En zeer zeker niet zo slecht als de media roepen.

Maar de enige die het echt allemaal weet, is vdK.

En gezien zijn reacties is die duidelijk niet paniek of pessimistisch.

0
Donderdag 24 december 2009 om 12:28 uur

Solar

FC Den Haag! schreef:

Tsjaa Wetzel weg en nu....

 

Aad de Mos heeft al weer openlijk gesolliciteerd naar de functie en zo te horen zijn daar vele shouters voorstander van. Ik vraag me echter af waarom? Omdat hij een hagenees is? Zijn prestaties de laatste jaren zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven. Nou ja, met zijn rekenkwaliteiten zit het in ieder geval wel goed...

 

Het zou misschien wel wat kosten besparen want ik denk dat Knopper meteen zijn koffers pakt gezien zijn "goede" relatie met Aad de Mos.

 

Mijn vraag is dus: waarom Aad de Mos?

 

Dan zie ik denk ik liever een half jaar geen TD (omdat er toch geen nieuwe spelers bijkomen in de winterstop) en die tijd dan gebruiken om te zoeken naar de juiste kandidaat.

De Mos heeft welliswaar geen prestatie geleverd de laatste tien jaar maar dat doet er nu dan ook niet toe want hij komt als TD en niet als trainer.


Wat als TD wel van belang is dat deze persoon connecties in de voetballerij heeft. Aad de Mos heeft deze en niet zon beetje ook.

 

Ik ben dus duidelijk voorstander van zijn komst. Ik vraag me daarbij ook wel af. Wie moet het anders doen? 

 

 

 

0
Woensdag 23 december 2009 om 13:59 uur

Max

JB schreef:

Hier moeten we ons dus niet te druk om maken.

 

Wettelijk mag je in Nederland je ontslag niet accepteren.

Doe je dat wel, dan heb je geen recht op een uitkering.

Advocaten doen dit soort zaken voor een vast tarief van een paar honderd euro.

Die hebben een standaardbrief voor de kantonrechter in hun PC staan waar ze alleen nog de namene van werkgever en werknemer meoten invullen.

De rest is standaard.

 

En zoals hier al eerder geschreven, mocht AW nog recht hebben op 3 ton salaris tot het eidne van zijn contract, dan zal de afkoopsom wel ergens rond de helft liggen.

 

Tenzij vdK zijn huiswerk goed heeft gedaan en er door de RvC, die formeel directeuren aanstelt en ontslaat, aan dossiervorming is gedaan.

Zoals in de media naar voren komt zijn afspraken en informatieverplichtingen door AW niet nagekomen. Dit soort dingen kan je natuurlijk alleen maar niet nakomen als die formeel zijn vastgelegd. En dus heb je dan je dossier.

 

Overigens, tav de opmerkingen hier dat de RvC zich niet met de zaak RvdB had moeten bemoeien, daar ben ik het niet mee eens.

De RvC moet toezicht houden op het functioneren van de directie en, als naar het oordeel van de RvC een directeur grove fouten maakt, ingrijpen.

Formeel kunnen zij zelf niet aan het stuur gaan zitten, dat hebben ze ook in dit geval niet gedaan.

Aangezien de hele schorsing van AW ook binnenskamers is gehouden, is het waarschijnlijk dat de RvC pas bij RA terecht is gekomen in de zaak RvdB nadat AW geweigerd heeft een gesprek met RvdB aan te gaan.

Al ben ik ook van mening dat Jagersma af en toe te veel praat.

Maar als je het stukje van vdK in VI leest, vindt hij dat ook en zie de laatste dagen een ebhoorlijek terughoudendheid in hetgeen Jagersma via de media naar buiten brengt.

Ik denk dat vdK wel degelijk ook een stevig woordje met Jagersma/de RvC heeft gewisseld.

 

En dan nu naar de toekomst toe:

 

Haagse Aadje in de Beenhakker-rol zou mooi zijn.

Dus TD en af en toe de nog niet zo ervaren trainer wat influisteren.

Wordt ADO beter van, en wordt RA beter van.

 

Tenslotte:

Ik zie de toekomst nog steeds niet somber in.

Zoals Atteveld ook al na Heracles zei, iedere wedstrijd zijn er voldoende kansen, ook om op voorsprong te komen - zelfs tegen Ajax, Feijenoord, AZ en PSV.

Ze worden alleen om allerlei redenen niet gemaakt. Echt zorgen moet je je pas gaan maken als er weinig of geen kansen meer gecreerd worden.

Ben het niet met je eens wbt rvc-verhaal.

De rvc heeft formeel twee doelen: Strategisch beleid vaststellen en controleren of de uitvoering daarvan de goede kant op gaat.

Zwart-wit gezien: Zeggen tegen je directeur we gaan naar punt x. En als je directeur de club bij punt y heeft gebracht dan spreek je hem toe of gooi je 'm er uit.

Niks is zwart-wit, dus de rvc mag best op details invloed uitoefenen, die kunnen ook belangrijk zijn. Maar een personeelskwestie is duidelijk iets wat op het bord van de directeur hoort, ook al vind ik, jij en de rest dat die directeur het fout ziet. Hij is de enige die verantwoordelijk is voor het technische deel. De rvc is dat niet en wordt daar ook niet op afgerekend. Ook nu blijft de rvc ondanks hun bemoeienis gewoon zitten, want die zijn nergens verantwoordelijk voor.

En dan nog kan een rvc-lid wat druk uitoefenen op de td, wat masseren links en rechts, maar je td passeren kan niet, dan is er geen werkbare situatie meer. En als rvc-lid kan je ook niet in de media je td afvallen, wat is gebuerd.

Voor de rest ben ik niet rouwig om het vertrek van Wetzel, maar omdat de rvc graag aan de technische touwtjes trekt zijn ook zij verantwoordelijk voor de onrust en sportieve malaise en mogen ook zij hun conclussies trekken.

0
Woensdag 23 december 2009 om 12:43 uur

Kees

JB schreef:

En daar zou nu misschien het zakeninstinct van vd Kallen om de hoek kunnen komen kijken.

Die heeft heus vaker met zo'n bijltje gehakt.

Daar kun jij best weleens gelijk in hebben. Van edr Kallen kent het klappen van de zweep als geen ander in dit soort situaties.

 

De verklaring van ADO is ook buitengewoon hard en duidelijk. Kan me niet herinneren dat ik ergens in de voetballerij zo'n verklaring heb gelezen.

0
Dinsdag 22 december 2009 om 20:58 uur

Nu online

buurmanBrutus, malle eppie en 392 gasten.

Zoek in shoutbox

Naam:
Tekst:
Vanaf datum: Verwijder datum Kies een datum
Tot en met datum: Verwijder datum Kies een datum

Kies een pagina

Vorige pagina
Pagina 740
Volgende pagina

Spelersklassement

De top3:
Juho Kilo Daryl van Mieghem Alex Schalk

Laatste wedstrijd

Logo TOP Oss Logo ADO Den Haag
1-5
4 oktober 2024

Volgende wedstrijd

Logo ADO Den Haag Logo Roda JC
18 oktober 2024 om 20:00 uur
Bingoal Stadion

Advertentie

Keuken Kampioen Divisie

1 Den Bosch + 9 - 18
2 Helmond Sp. 9 - 18
3 Excelsior 9 - 17
4 Graafschap 9 - 15
5 FC Eindhoven 9 - 15
6 FC Dordrecht 9 - 15
7 FC Volendam 9 - 13
8 Telstar 9 - 13
9 Roda JC 9 - 13
10 FC Emmen 9 - 12
11 Jong PSV 9 - 11
12 Jong AZ 9 - 11
13 ADO Den Haag 9 - 11
14 Jong Ajax 9 - 10
15 SC Cambuur 9 - 10
16 MVV Maastr. 9 - 8
17 VVV-Venlo 9 - 8
18 TOP Oss 9 - 8
19 Vitesse -6 9 - 4
20 Jong Utrecht 9 - 4