Welkom in de shoutbox, gast
Tag: stoppen
jajoh
Drama reacties hier om Kanon. Goede gozer, aardige verdediger maar sommige vergeten hier dat er ook wedstrijden waren waar de tegenpartij hem lieten opbouwen......
drama. nog nooit zoveel balverlies gehad als toen
En dan melodramatische wat ik hier las zoals "bedankt Wang"...
Als je nu nog niet doorhebt dat er iets groots en goeds aan de gang is, lees Duplan als voorbeeld, dan kun je beter stoppen.
drama. nog nooit zoveel balverlies gehad als toen
En dan melodramatische wat ik hier las zoals "bedankt Wang"...
Als je nu nog niet doorhebt dat er iets groots en goeds aan de gang is, lees Duplan als voorbeeld, dan kun je beter stoppen.
0
|
Woensdag 1 juli 2015 om 11:56 uur |
Aad
Johannes schreef:
Voor wie wil weten hoe het echt zit, waarom Wang niet even 5 of 10 miljoen in ADO kan pompen:
http://home.knvb.nl/themas/financi%C3%ABle-integriteit/financial-fair-play/
Onderdeel van Financial Fair Play is de break-even rule, sinds 2013/’14 in werking. Deze gaat er in zijn algemeenheid vanuit dat een club niet meer uitgeeft dan dat zij omzet maakt. De regel is erop gericht dat clubs met eigen omzet handelen en niet op basis van injecties van externe partijen of een eigenaar. Deze break-even rule gaat niet over de schulden van een club, maar over de omzet die een voetbalclub binnenkrijgt en wat het uitgeeft.
Wanneer spelers worden gekocht voor hoge bedragen, rijst regelmatig de vraag of dit past bij de regels van Financial Fair Play. Hier geeft UEFA uitleg over de wijze van verwerken van transfersommen op de financiële balans:
https://youtu.be/uyiCfCSbQFE
Voor wie wil weten hoe het echt zit, waarom Wang niet even 5 of 10 miljoen in ADO kan pompen:
http://home.knvb.nl/themas/financi%C3%ABle-integriteit/financial-fair-play/
Onderdeel van Financial Fair Play is de break-even rule, sinds 2013/’14 in werking. Deze gaat er in zijn algemeenheid vanuit dat een club niet meer uitgeeft dan dat zij omzet maakt. De regel is erop gericht dat clubs met eigen omzet handelen en niet op basis van injecties van externe partijen of een eigenaar. Deze break-even rule gaat niet over de schulden van een club, maar over de omzet die een voetbalclub binnenkrijgt en wat het uitgeeft.
Wanneer spelers worden gekocht voor hoge bedragen, rijst regelmatig de vraag of dit past bij de regels van Financial Fair Play. Hier geeft UEFA uitleg over de wijze van verwerken van transfersommen op de financiële balans:
https://youtu.be/uyiCfCSbQFE
Het is inderdaad zo dat een club niet meer mag uitgeven dan er omzet is. Daarnaast zijn er ook regels over de verhouding tussen eigen en vreemd vermogen.
Wanneer dit eigen vermogen, bij voorbeeld door een storting van aandelenkapitaal, wordt opgehoogd mag men dat geld volgens mij ook in de investeringen of kostendekking stoppen.
Wanneer er geld in gepompt wordt door middel van leningen (van United Vansen) bij voorbeeld is dat vreemd vermogen én geen omzet en mag dat niet voor kostendekking worden aangewend dus niet voor salarissen en/of transfersommen.
En dat is nu waarom ik steeds kritiek heb op mister Wang. Hij heeft nog steeds niet duidelijk kunnen maken onder welke noemer naar ADO overgemaakte gelden (zo die er al zijn) worden verantwoord.
Mij grote zorg is niet het heden maar de toekomst. Wat blijft er na het tijdperk Wang achter? Net zoiets als Vitesse nu? Een enorme schuldenlast op de balans met als consequentie hoge rentelasten?
Ooit is in het kader van de financiering gesproken over het feit dat de begroting van ADO verhoogd zou worden middels door United Vansen te genereren sponsorgelden. Persoonlijk zie ik niet gebeuren dat die sponsors uit China komen. Waarom? ADO is een relatief onbetekenende club, Nederland telt maar 18 miljoen mensen een relatief kleine markt voor Chinese ondernemingen. Dan is een Franse, Engelse of Duitse "Jupiler"-club lucratiever. Er heeft zich dan ook, althans niet zichtbaar, ook maar 1 Chinese (nieuwe) sponsor zich aangediend.
Het zal dus inderdaad geleidelijk moeten, maar waarom dan van de daken schreeuwen dat er miljoenen worden overgemaakt? En nu niet gaan shouten dat dit niet uit de ADO-mond komt. Kijk dan de interviews met de woordvoerders van de afgelopen maanden er maar op na.
Al met al (en dat probeer ik steeds duidelijk te maken) dat behalve de naam van de aandeelhouder er niet zoveel is veranderd. Behalve dan dat het management wordt versterkt en dat is dan misschien de enige inbreng van mister Wang tot nu toe.
Maar ik wacht met spanning af en hoop dat ik het mis heb en we op korte termijn toch de versterking gaan krijgen die ons naar het linkerrijtje brengt. En dat dan zonder je sterkste spelers te moeten verkopen en erop te gokken dat de vervangers het net zo goed of beter gaan doen.
Wanneer dit eigen vermogen, bij voorbeeld door een storting van aandelenkapitaal, wordt opgehoogd mag men dat geld volgens mij ook in de investeringen of kostendekking stoppen.
Wanneer er geld in gepompt wordt door middel van leningen (van United Vansen) bij voorbeeld is dat vreemd vermogen én geen omzet en mag dat niet voor kostendekking worden aangewend dus niet voor salarissen en/of transfersommen.
En dat is nu waarom ik steeds kritiek heb op mister Wang. Hij heeft nog steeds niet duidelijk kunnen maken onder welke noemer naar ADO overgemaakte gelden (zo die er al zijn) worden verantwoord.
Mij grote zorg is niet het heden maar de toekomst. Wat blijft er na het tijdperk Wang achter? Net zoiets als Vitesse nu? Een enorme schuldenlast op de balans met als consequentie hoge rentelasten?
Ooit is in het kader van de financiering gesproken over het feit dat de begroting van ADO verhoogd zou worden middels door United Vansen te genereren sponsorgelden. Persoonlijk zie ik niet gebeuren dat die sponsors uit China komen. Waarom? ADO is een relatief onbetekenende club, Nederland telt maar 18 miljoen mensen een relatief kleine markt voor Chinese ondernemingen. Dan is een Franse, Engelse of Duitse "Jupiler"-club lucratiever. Er heeft zich dan ook, althans niet zichtbaar, ook maar 1 Chinese (nieuwe) sponsor zich aangediend.
Het zal dus inderdaad geleidelijk moeten, maar waarom dan van de daken schreeuwen dat er miljoenen worden overgemaakt? En nu niet gaan shouten dat dit niet uit de ADO-mond komt. Kijk dan de interviews met de woordvoerders van de afgelopen maanden er maar op na.
Al met al (en dat probeer ik steeds duidelijk te maken) dat behalve de naam van de aandeelhouder er niet zoveel is veranderd. Behalve dan dat het management wordt versterkt en dat is dan misschien de enige inbreng van mister Wang tot nu toe.
Maar ik wacht met spanning af en hoop dat ik het mis heb en we op korte termijn toch de versterking gaan krijgen die ons naar het linkerrijtje brengt. En dat dan zonder je sterkste spelers te moeten verkopen en erop te gokken dat de vervangers het net zo goed of beter gaan doen.
0
|
Zaterdag 27 juni 2015 om 14:35 uur |
Aad
H@@GenEES schreef:
Deze discussie was er nooit geweest als Wang gewoon open kaart had gespeeld en verteld had wat die van plan is met de club en waarom hij veel geld investeert in een club uit één van de slechtste competities van Europa en hoe die denkt al dat geld terug te gaan verdienen, we praten hier wel over een minimale investering van 20/40 miljoen euro over de aankomende jaren, is geen kattenpis en links of rechtsom dat geld moet wel weer terug komen
Deze vragen lijken mij heel legitiem en als die daar nu een redelijk antwoord op had gegeven ipv met sprookjes van structurele top 5 en Ajax doen vergeten in Europa (te belachelijk voor woorden) dan had je veel minder discussie gehad, nu is het net alsof ze wat te verbergen hebben, vooral de motieven van het kopen van de club blijven imho verdacht.
Deze discussie was er nooit geweest als Wang gewoon open kaart had gespeeld en verteld had wat die van plan is met de club en waarom hij veel geld investeert in een club uit één van de slechtste competities van Europa en hoe die denkt al dat geld terug te gaan verdienen, we praten hier wel over een minimale investering van 20/40 miljoen euro over de aankomende jaren, is geen kattenpis en links of rechtsom dat geld moet wel weer terug komen
Deze vragen lijken mij heel legitiem en als die daar nu een redelijk antwoord op had gegeven ipv met sprookjes van structurele top 5 en Ajax doen vergeten in Europa (te belachelijk voor woorden) dan had je veel minder discussie gehad, nu is het net alsof ze wat te verbergen hebben, vooral de motieven van het kopen van de club blijven imho verdacht.
Als ik jou was zou ik stoppen met mensen te overtuigen die niet willen luisteren naar de echte feiten en reële argumenten. Die beloftes feiten noemen en nog steeds geloven dat mister Wang de grote weldoener is die ADO op een hoger plan gaat brengen.
Goed ik bezondig mij er ook wel aan maar het is paarlen voor de zwijnen.
Goed ik bezondig mij er ook wel aan maar het is paarlen voor de zwijnen.
0
|
Vrijdag 26 juni 2015 om 10:25 uur |
Dannyy
Petah
dewa
Ik geef Wigt het voordeel van de twijfel. Hij komt op mij nogal licht over. Hij kan een grijns niet onderdrukken (een beetje een jongetje met een nieuw speeltje) en de manier waarop kandidaten zijn af geserveerd is een beetje discutabel, omdat hij daar zelf een stem in had. Dat geeft hijzelf ook toe. Bovendien zegt hij dan eerst er komt geen geld om vervolgens weer wat anders te roepen. Komt op mij over alsof hij nergens bestuurlijk bij betrokken wordt. Geeft op zich niks. Wang betaald en bepaalt. In Wang heb ik zeker wel vertrouwen maar hij moet wel stoppen met iedere week zijn verhaal te veranderen. Mocht Wang met een sterke TD komen krijg ik er nog meer vertrouwen in. Een tussenjaar moeten we denk ik vooral zien in de contracten die doorlopen waar men misschien liever een betere speler/trainer had gezien. Vooruit dan maar als dat nodig is om uiteindelijk de weg omhoog echt in te slaan dan moet het maar. Alleen zou ik willen vragen om niet al die komedie er om heen. Al die praatjes, dan weer dit dan weer een heel ander verhaal. Wigt doet wat Wang zegt en heeft weinig eigen inbreng. Prima maar doe niet net alsof wij in Nederland iets te vertellen hebben over de te varen koers.
0
|
Donderdag 11 juni 2015 om 17:40 uur |
Advertentie
Aad
KR96 schreef:
Ik vind deze jongen niet eens in de buurt komen van de huidige selectie, laat staan dat het een vooruitgang zou zijn. Mag hopen dat ADO naar betere spelers kijkt dan deze jongen...
Ik vind deze jongen niet eens in de buurt komen van de huidige selectie, laat staan dat het een vooruitgang zou zijn. Mag hopen dat ADO naar betere spelers kijkt dan deze jongen...
Vi moet je niet geloven, TV west ook niet, JHdB niet, diverse zogenaamd goed ingevoerde personen niet. Dat is de algemene opinie op deze box.
Waarom zou je dan dagblad Tubantia WEL geloven ?
Vast een zaakwaarnemer die door het strooien van diverse namen het salaris van de speler (en zijn eigen vergoeding) heeft proberen op te drijven.
Laten we eens stoppen met speculeren en aanhouden wat ADO zelf zegt: Als je het niet van ons hoort moet je het niet zonder meer aannemen.
Waarom zou je dan dagblad Tubantia WEL geloven ?
Vast een zaakwaarnemer die door het strooien van diverse namen het salaris van de speler (en zijn eigen vergoeding) heeft proberen op te drijven.
Laten we eens stoppen met speculeren en aanhouden wat ADO zelf zegt: Als je het niet van ons hoort moet je het niet zonder meer aannemen.
0
|
Maandag 8 juni 2015 om 11:08 uur |
dewa
Bert schreef:
Cilissen is gewoon geen complete keeper. Hij kan geen penalty stoppen.
Vermeer is ook niks. Daar heb je gelijk in.
Ik vind Manuel Neurer een goede keeper. Veruit de beste.
Hahn is wel een groot talent. En over onze eigen keeper ben ik ook niet ontevreden. Ik vind Hanssen zeker niet minder dan Cilissen.
Cilissen is gewoon geen complete keeper. Hij kan geen penalty stoppen.
Vermeer is ook niks. Daar heb je gelijk in.
Ik vind Manuel Neurer een goede keeper. Veruit de beste.
Hahn is wel een groot talent. En over onze eigen keeper ben ik ook niet ontevreden. Ik vind Hanssen zeker niet minder dan Cilissen.
v/d Sar kon, net als veel goede keepers, ook geen penalty stoppen. Een penalty stoppen heeft alleen met geluk te maken. De mensen die met verstand keepen halen daar dus geen enkel voordeel uit. Krul duikt erg/te vroeg naar de hoek en door zijn extreem lange reach kan hij soms nog net bij de bal. Ook hier geven de statistieken weer aan dat Krul ook geen penaltykiller is. Hij had van de 18 pingels daarvoor er geen 1 gestopt als ik me goed herinner. Schiet ze allemaal in de bovenhoek en hij pakt er geen een meer. Het zijn altijd de springapen die penaltys stoppen. En bijna nooit de beste keepers. Uitzonderingen daargelaten. En natuurlijk is Neuer een goede keeper. waarschijnlijk de beste, maar dat wil toch niet zeggen dat Cillissen geen goede keeper is. Hahn is een groot talent maar bij lange na niet beter dan Cillissen. Onze eigen keeper komt in de statistieken steevast iets boven het gemiddelde uit, en een behoorlijk stuk boven Vermeer. Prima dus. Over dit soort gevoelskwesties kan je niet anders dan je aan de statistieken vasthouden. Ik vond Cillissen al een geweldige keeper en Vermeer vond ik al 4 jaar niks. De statistieken hebben dat bevestigd. Als je het puur op gevoel doet moet je van goede huize komen. En er zijn maar heel weinig mensen die dat kunnen ook al denkt iedereen "Ik kan dat wel" Gevoel is een emotie en mensen kunnen geen objectieve beslissingen nemen op basis van emotie. Vandaar dat je hier ook vaak van die debiele opmerkingen leest.
0
|
Zondag 7 juni 2015 om 11:36 uur |
Bert
dewa schreef:
Zoooo jij hebt er echt kijk op. Laat me raden. Jij hebt een hekel aan AJAX? Ha Ha beantwoordt dat maar niet hoor.
Over de mist in gaan gesproken.
Cillissen wordt door ALLE kenners terecht gezien als de beste doelman van Nederland.
Hij heeft net zoveel uitstraling als v/d Sar. En dat was toch echt de beste keeper die wij ooit gehad hebben. Of zie jij dat ook anders?
Je hoort ongetwijfeld bij de mensen die v/d sar ook niks vonden. Toen de echte kenners al lang door hadden dat v/d Sar de beste was, riep nog 80% van Nederland dat het niks was want hij had geen uitstraling.
Pas toen hij naar Man. U. ging zagen deze heldere lichten pas dat ze al 10 jaar blind waren geweest.
Over de baas zijn.
Cillissen wordt door alle spelers en de hele technische staf van AJAX geprezen om zijn coaching en leiderschap. En dat zijn toch de mensen die dat het beste kunnen beoordelen. Maar ik begrijp het wel, Krul is een Hagenees en Jasper speelt in Amsterdam. Maar weet je wat? Ga jij maar met 11 Hagenezen proberen landskampioen te worden. Ik wens je veel succes.
Zoooo jij hebt er echt kijk op. Laat me raden. Jij hebt een hekel aan AJAX? Ha Ha beantwoordt dat maar niet hoor.
Over de mist in gaan gesproken.
Cillissen wordt door ALLE kenners terecht gezien als de beste doelman van Nederland.
Hij heeft net zoveel uitstraling als v/d Sar. En dat was toch echt de beste keeper die wij ooit gehad hebben. Of zie jij dat ook anders?
Je hoort ongetwijfeld bij de mensen die v/d sar ook niks vonden. Toen de echte kenners al lang door hadden dat v/d Sar de beste was, riep nog 80% van Nederland dat het niks was want hij had geen uitstraling.
Pas toen hij naar Man. U. ging zagen deze heldere lichten pas dat ze al 10 jaar blind waren geweest.
Over de baas zijn.
Cillissen wordt door alle spelers en de hele technische staf van AJAX geprezen om zijn coaching en leiderschap. En dat zijn toch de mensen die dat het beste kunnen beoordelen. Maar ik begrijp het wel, Krul is een Hagenees en Jasper speelt in Amsterdam. Maar weet je wat? Ga jij maar met 11 Hagenezen proberen landskampioen te worden. Ik wens je veel succes.
Cilissen is gewoon geen complete keeper. Hij kan geen penalty stoppen.
Vermeer is ook niks. Daar heb je gelijk in.
Ik vind Manuel Neurer een goede keeper. Veruit de beste.
Hahn is wel een groot talent. En over onze eigen keeper ben ik ook niet ontevreden. Ik vind Hanssen zeker niet minder dan Cilissen.
Vermeer is ook niks. Daar heb je gelijk in.
Ik vind Manuel Neurer een goede keeper. Veruit de beste.
Hahn is wel een groot talent. En over onze eigen keeper ben ik ook niet ontevreden. Ik vind Hanssen zeker niet minder dan Cilissen.
0
|
Zondag 7 juni 2015 om 11:18 uur |
dewa
Haagse Kelt schreef:
Ik zat tot 2 dagen geleden ook nog op Advocaat te hopen. Helaas helaas.
Uiteraard zegt iedereen dat ie zijn keuze obv geld heeft gemaakt, maar ik geloof dat niet. Ik nam hem destijds de keuze voor AZ wel kwalijk, want toen was duidelijk dat Steijn er snel uitgegooid zou worden. Maar ik denk dat Dick echt een liefhebber is die die paar weken in Sunderland machtig mooi heeft gevonden. En dus kon ie de verleiding om nog een jaar op het Engelse gras te staan niet weerstaan.
Voor ons doodzonde, maar ergens begrijp ik hem wel. Maar kap dan met het roepen in de media dat ADO je club is etc. Want als dat echt zo is had je nu van waarde kunnen zijn Dick.
Ik zat tot 2 dagen geleden ook nog op Advocaat te hopen. Helaas helaas.
Uiteraard zegt iedereen dat ie zijn keuze obv geld heeft gemaakt, maar ik geloof dat niet. Ik nam hem destijds de keuze voor AZ wel kwalijk, want toen was duidelijk dat Steijn er snel uitgegooid zou worden. Maar ik denk dat Dick echt een liefhebber is die die paar weken in Sunderland machtig mooi heeft gevonden. En dus kon ie de verleiding om nog een jaar op het Engelse gras te staan niet weerstaan.
Voor ons doodzonde, maar ergens begrijp ik hem wel. Maar kap dan met het roepen in de media dat ADO je club is etc. Want als dat echt zo is had je nu van waarde kunnen zijn Dick.
Ik denk ook dat het meer de liefhebber is die gewoon niet kan stoppen met werken dan dat het om het geld gaat. Toch blijft het zonde dat het er weer niet van komt. Ik gun die man alles maar hij moet inderdaad stoppen om met tranen in zijn ogen te zeggen dat ADO zijn club is. En dat hij zo graag iets wil doen voor de club waar alles is begonnen. Geniet van je werk en het mooie leven dat je hebt Dick, maar hou je mond over ADO.
0
|
Vrijdag 5 juni 2015 om 19:51 uur |
Nu online
pvandelft19@gmail.com, kojak1, Heino, guru, Kees, LemonHaze, Vak_W, Lellow en 164 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Excelsior | 14 | - | 29 |
2 | Helmond Sp. | 14 | - | 27 |
3 | Graafschap | 14 | - | 26 |
4 | FC Volendam | 14 | - | 26 |
5 | Den Bosch + | 14 | - | 25 |
6 | FC Dordrecht | 14 | - | 25 |
7 | FC Emmen | 14 | - | 24 |
8 | SC Cambuur | 14 | - | 22 |
9 | ADO Den Haag | 14 | - | 21 |
10 | Roda JC | 14 | - | 20 |
11 | Telstar | 14 | - | 19 |
12 | Jong AZ | 14 | - | 17 |
13 | TOP Oss | 14 | - | 16 |
14 | FC Eindhoven | 14 | - | 15 |
15 | Jong PSV | 14 | - | 14 |
16 | Jong Ajax | 14 | - | 12 |
17 | MVV Maastr. | 14 | - | 12 |
18 | VVV-Venlo | 14 | - | 11 |
19 | Jong Utrecht | 14 | - | 8 |
20 | Vitesse -6 | 14 | - | 6 |