Welkom in de shoutbox, gast
Kees
H@@GenEES schreef:
De Nederlandse competitie/voetbal is zooooo fantastisch dat NL niet naar het EK gaat en voor de winter al uit Europa geknikkerd zijn, nee sorry jij en Danny hebben helemaal gelijk, ik weet mijn plaats weer...
De Nederlandse competitie/voetbal is zooooo fantastisch dat NL niet naar het EK gaat en voor de winter al uit Europa geknikkerd zijn, nee sorry jij en Danny hebben helemaal gelijk, ik weet mijn plaats weer...
Ik denk, als ik me er tenminste ook mee mag bemoeien, dat zowel jij en Danny allebei een goed punt hebben.
De opleidingen van onder meer de KNVB behoren tot de beste van de wereld. Echter in diezelfde opleidingen is bijna enkel de nadruk op het voetballend vermogen. Het gedeelte dat voetbal steeds meer beslist wordt vanwege het feit dat het een contactsport is, raakt ondergewaardeerd. Juist op dat vlak verliezen "wij" veel wedstrijden.
De Nederlandse voetballiefhebber vindt in de regel de schoonheid van het spel één van de belangrijkste aspecten. Ook hier op de box lees je dat regelmatig terug. Soms ziet men liever een fantastische wedstrijd i.p.v. een draak van een wedstrijd met een beter resultaat voor ADO.
Op het gebied van het voetballend vermogen zullen wij nooit en te nimmer onderdoen in vergelijk met de grote voetballanden. Echter wat betreft uitgavepatroon en gogme op het veld zullen wij altijd de onderliggende partij zijn en dat is steeds vaker van beslissende aard.
in het AD van vandaag staat een groot interview met Van Bommel/Van Marwijk. Daar staat een hele hoop wijsheid in vermeld.
De keuze van Fraser om een type a la Lems, en zeker gezien de huidige maatstaven in de voetballerij, kan ik dan ook volledig onderschrijven.
Ik veronderstel dat, gezien de inside information die Rob Blankestein (Haaglanden voetbal) meestal heeft, we weleens op korte termijn verrast kunnen worden. Zeker als de resultaten de komende drie wedstrijden uitblijven.
De opleidingen van onder meer de KNVB behoren tot de beste van de wereld. Echter in diezelfde opleidingen is bijna enkel de nadruk op het voetballend vermogen. Het gedeelte dat voetbal steeds meer beslist wordt vanwege het feit dat het een contactsport is, raakt ondergewaardeerd. Juist op dat vlak verliezen "wij" veel wedstrijden.
De Nederlandse voetballiefhebber vindt in de regel de schoonheid van het spel één van de belangrijkste aspecten. Ook hier op de box lees je dat regelmatig terug. Soms ziet men liever een fantastische wedstrijd i.p.v. een draak van een wedstrijd met een beter resultaat voor ADO.
Op het gebied van het voetballend vermogen zullen wij nooit en te nimmer onderdoen in vergelijk met de grote voetballanden. Echter wat betreft uitgavepatroon en gogme op het veld zullen wij altijd de onderliggende partij zijn en dat is steeds vaker van beslissende aard.
in het AD van vandaag staat een groot interview met Van Bommel/Van Marwijk. Daar staat een hele hoop wijsheid in vermeld.
De keuze van Fraser om een type a la Lems, en zeker gezien de huidige maatstaven in de voetballerij, kan ik dan ook volledig onderschrijven.
Ik veronderstel dat, gezien de inside information die Rob Blankestein (Haaglanden voetbal) meestal heeft, we weleens op korte termijn verrast kunnen worden. Zeker als de resultaten de komende drie wedstrijden uitblijven.
0
|
Zaterdag 19 september 2015 om 15:03 uur |
Kees
ADO Den Haag zoekt in buitenland naar speler ‘type Cor Lems’
ADO Nieuws, Nieuws
18 september, 2015
In het wekelijks gesprek met trainer Henk Fraser in de aanloop naar de volgende competitiewedstrijd, kwam ook aan de orde of ADO Den Haag nog op zoek is naar een speler om de selectie te versterken. Met name dan een contractvrije speler of een nieuweling tijdens de winterstop. Henk Fraser ging uitgebreid op dat vraagstuk in en gaf ook zijn visie op het presteren van Nederlandse clubs, het optreden van arbiters. Kortom, het mag van Fraser allemaal ‘wat mannelijker’.
Tekst: Rob Blankestein
Kijkend naar de nabije toekomst, in hoeverre zijn jullie je nog aan het oriënteren op wellicht contractvrije spelers of spelers die vrijkomen in de winterstop?
,,Het is duidelijk dat ik heel erg op zoek ben naar een speler die de boel op sleeptouw kan nemen en dan niet alleen qua voetbal, maar ook qua lichaamstaal en voorop gaat in de strijd. Daar heb je dan ook een bepaalde mentaliteit voor nodig en die spelers moet je dan ook leren kennen, dus we zijn ons aan het oriënteren en nog steeds aan het kijken en dan voornamelijk in het buitenland, omdat je hier in Nederland zo’n speler denk ik niet hebt of voor ons domweg niet haalbaar is om wat voor reden dan ook.â€
Kom je dan al niet gauw terecht in de categorie tussen pakweg de 28 en de 32 jaar?
,,Dat hoeft niet perse. Bijvoorbeeld Joeri de Kamps, die destijds van Ajax naar NAC is gegaan, dat is wel zo’n speler met zo’n mentaliteit. Alleen moet hij nog het controlerende aspect onder de knie krijgen, maar ik ben wel op zoek naar iemand die past bij die Haagse cultuur en die Haagse mentaliteit. Je bent altijd op zoek naar mensen die ook goed kunnen voetballen, want een Cor Lems in het verleden is denk ik het meest perfecte voorbeeld daarvan. Dat zou een type zijn, die ik er heel graag bij zou willen hebben, maar daar moet je hier en daar wel eens geluk mee hebben en vooral goed die persoon leren kennen. Als ze in het buitenland spelen dan heb je daar simpelweg niet de mogelijkheden voor.â€
Is het type voetballer die je net omschrijft niet het type waar de ‘hele Eredivisie’ op zoek naar is? Zeker in de context van wat we donderdagavond weer met z’n allen gezien hebben!
,,Dat denk ik wel. Ik heb al een hele tijd geleden mijn mening gegeven waar we denk ik in de Nederlandse competitie nog redelijk uit de voeten kunnen, maar tegen buitenlandse ploegen al wat minder, met uitzondering deze week dan van PSV. Want ik denk nog steeds dat wij in onze competitie hier en daar te voorzichtig zijn, want je ziet dat alle andere ploegen en wellicht ook qua trainingen wij in Nederland misschien wel te voorzichtig zijn qua trainingsarbeid. Ik denk dat er toch een bepaalde mentaliteitsverandering plaats moet vinden en daar moeten we dan ook met z’n allen achter gaan staan. Jarenlang konden we ons voetballend meten, maar heel veel buitenlandse ploegen hebben zich voetballend en dan vooral tactisch ontwikkeld, waardoor we vaak overlopen worden op kracht, snelheid en duelkracht. Deels komt dat door onze opvoeding omdat we toch vaak kijken naar het voetballende gedeelte. Dat is terecht omdat dat hoort bij onze cultuur, maar ik denk dat we wel af en toe heel truttige wedstrijden zien en dat komt dan mede omdat mensen onder druk staan van mensen die weer boven hen staan (Fraser doelt op KNVB Zeist – red.) omdat zij dat vooral zo willen hebben. Als je kijkt naar de goal van Havenaar die afgekeurd wordt tegen Heracles, dat is voor mij het ultieme voorbeeld. Als je in Engeland kijkt naar dat soort duels, dan word je als verdediger en ook als scheidsrechter keihard uitgelachen om in zo’n situatie te fluiten. Ik denk dat daar ook een hoop winst te halen is voor het Nederlandse voetbal. De sport mag voor mij zonder het nu te overdrijven – laat ik dat benadrukken – wel iets mannelijker worden.â€
Het is ook niet opvallend dat ploegen als Mydjeland en Molde wel de resultaten pakken tegen ploegen als Southampton en Fenerbace en wij Nederlandse teams tekort komen tegen de B-keus van Olympic Marseille en Partizan Belgrado. Wij lachten – even gechargeerd gezegd – toch vroeger om ploegen uit Denemarken en Noorwegen!
,,Tegen Belgische ploegen waren we normaal gesproken de betere en dat is volgens mij ook al weer een tijdje geleden. Je ziet ook dat de zogenaamd kleinere ploegen hun organisatie wel hebben staan dus er moet iets gebeuren.â€
© Haaglanden Voetbal
0
|
Zaterdag 19 september 2015 om 10:26 uur |
070
Max schreef:
Het is gewoon erg jammer dat we (ook dit jaar weer) het spel niet kunnen maken. Tegen Utrecht was dat ook al te zien. Bij een achterstand kunnen we de tegenstander niet onder druk zetten en kansen creeeren.
Als Manschot zijn werk had gedaan, waren we op 1-0 gekomen, was er vast en zeker ruimte ontstaan en waren we zo uitegelopen naar 3-1. We hebben geen ploeg die elke week de tegenstander van de mat speelt. We izjn 9 van de 10 wedstrijden bijna gelijkwaardig aan de tegenstander. Dan pakt een arbitrale dwaling gewoon altijd desastreus uit.
Ik vind wel dat je met Bakker, Kristensen en Alberg niet drie slapjanussen op het middenveld kan opstellen. Malone erbij snap ik dus goed. Vind Malone al jaren veel beter als middenvelder dan als rechtsback. Maar Korte en Ebuehi in de basis kan ik niet begrijpen. Dan ben je fysiek op twee plekken al minder dan je tegenstander. Dat moeten die andere acht veldspelers dan opvangen.
Het is gewoon erg jammer dat we (ook dit jaar weer) het spel niet kunnen maken. Tegen Utrecht was dat ook al te zien. Bij een achterstand kunnen we de tegenstander niet onder druk zetten en kansen creeeren.
Als Manschot zijn werk had gedaan, waren we op 1-0 gekomen, was er vast en zeker ruimte ontstaan en waren we zo uitegelopen naar 3-1. We hebben geen ploeg die elke week de tegenstander van de mat speelt. We izjn 9 van de 10 wedstrijden bijna gelijkwaardig aan de tegenstander. Dan pakt een arbitrale dwaling gewoon altijd desastreus uit.
Ik vind wel dat je met Bakker, Kristensen en Alberg niet drie slapjanussen op het middenveld kan opstellen. Malone erbij snap ik dus goed. Vind Malone al jaren veel beter als middenvelder dan als rechtsback. Maar Korte en Ebuehi in de basis kan ik niet begrijpen. Dan ben je fysiek op twee plekken al minder dan je tegenstander. Dat moeten die andere acht veldspelers dan opvangen.
Jammer alleen dat Malone de grootste slapjanus is van het rijtje dat je noemt. Wat komt die gozer veel tekort zeg, als back EN als middenvelder.. Bakker was overigens gisteren ook hopeloos net als Alberg de weken hiervoor. Maar die gasten hebben ooit aangetoond het niveau aan te kunnen. Spelers als Malone, Wormgoor en Jansen hebben dat zelden (Wormgoor) of nooit (Jansen, Malone) laten zien. Malone had alles in zich om een type Leroy Fer te worden, zo dacht ik drie seizoenen terug. Nu ben ik daar volledig van teruggekomen. Lichtpuntje gisteren was invalbeurt Gorre, en ook Duplan liet meerwaarde weer zien.
0
|
Maandag 14 september 2015 om 16:27 uur |
slash070
marcellino schreef:
Kees heracles heeft een voetballend en energiek vol middenveld
Dat hij dus niet voor alberg en kristensen speelt is ook niet meer dan normaal.
Je hebt gelijk dt het lijkt dat je je aanpast maar het grote probleem legt echt achter in.we begonnen goed de verdedigers van ons dekte door en we kwamen er een paar keer goef uit.waarom bij het begin van de tweede helft dat totaal anders was en er ineens achter uit werd gevoetbald is mij een raadsel.dat was ook onze slechte periode.de laatste 20 minuten herpakken ze zich weer en dan zie je gewoon dat je een goede voorhoede hebt.
Ik denk dat we ten allertijde thuis voor eigen kracht moeten gaan want ze spelen dan zelf amti voetbal maar de supporters gaan zich ook keren tegen de ploeg.als ze vooruit voetbalen merk je toch dat er sfeer komt op de tribunes maar jammer genoeg te laat.ik blijf er bij je verliest onverdiend en daar kan niemand wat aan doen
Kees heracles heeft een voetballend en energiek vol middenveld
Dat hij dus niet voor alberg en kristensen speelt is ook niet meer dan normaal.
Je hebt gelijk dt het lijkt dat je je aanpast maar het grote probleem legt echt achter in.we begonnen goed de verdedigers van ons dekte door en we kwamen er een paar keer goef uit.waarom bij het begin van de tweede helft dat totaal anders was en er ineens achter uit werd gevoetbald is mij een raadsel.dat was ook onze slechte periode.de laatste 20 minuten herpakken ze zich weer en dan zie je gewoon dat je een goede voorhoede hebt.
Ik denk dat we ten allertijde thuis voor eigen kracht moeten gaan want ze spelen dan zelf amti voetbal maar de supporters gaan zich ook keren tegen de ploeg.als ze vooruit voetbalen merk je toch dat er sfeer komt op de tribunes maar jammer genoeg te laat.ik blijf er bij je verliest onverdiend en daar kan niemand wat aan doen
Fraser kan met deze groep geen reactie voetbal meer spelen zoals hij eerder deed. Dat wil hij in principe ook niet meer vandaar de nieuwe type spelers die gehaald zijn. De verdediging oogt kwetsbaarder dan vorig jaar omdat we nu geen vleugelaanvallers meer hebben die zich te pletter lopen om mee te verdedigen, en daar 80 procent van hun energie in stoppen zoals bijvoorbeeld V.Duinen vorig jaar.
Als Duplan weghaalt om op het middenveld neer te zetten dan verzwakt je je juist je beste linie, de voorhoede. En als je Kristensen en Alberg op de bank zet haal je het voetbal uit je middenveld waar de voorhoede van afhankelijk is om aanvoer te krijgen. Als Alberg de kantjes er van af loopt zou ik Kristensen op zijn plek laten spelen, met Bakker en Jansen als controleurs op het middenveld. Malone maar weer als rechtsback, daar zijn op dit moment geen alternatieven voor. Zuiverloon met Wormgoor laten staan in het centrum, anders komt daar nooit geen vastigheid.
Stel je voor als dit jaar Immers op de plek van Alberg had gespeeld bij ons. . . . . The missing link. . .
Als Duplan weghaalt om op het middenveld neer te zetten dan verzwakt je je juist je beste linie, de voorhoede. En als je Kristensen en Alberg op de bank zet haal je het voetbal uit je middenveld waar de voorhoede van afhankelijk is om aanvoer te krijgen. Als Alberg de kantjes er van af loopt zou ik Kristensen op zijn plek laten spelen, met Bakker en Jansen als controleurs op het middenveld. Malone maar weer als rechtsback, daar zijn op dit moment geen alternatieven voor. Zuiverloon met Wormgoor laten staan in het centrum, anders komt daar nooit geen vastigheid.
Stel je voor als dit jaar Immers op de plek van Alberg had gespeeld bij ons. . . . . The missing link. . .
0
|
Maandag 14 september 2015 om 14:58 uur |
haagse jr
ADODENHAAG schreef:
Wat je nu zegt heeft geenszins te maken met waarmee de discussie begon.
Wat je nu zegt heeft geenszins te maken met waarmee de discussie begon.
` luie ` Surinamers. Volgens mij is deze koosnaam wel bekend.
Kijk naar Zuiverloon. Heerenveen > West Bromwich Albion
Ook naar de Premier League gegaan.
Tiendalli Twente > Swansea City
Allebei een beetje hetzelfde soort type carrière. Het is geen ster. Heeft geen potentie. Wat heb je aan zulke voetballers.
Kijk naar Zuiverloon. Heerenveen > West Bromwich Albion
Ook naar de Premier League gegaan.
Tiendalli Twente > Swansea City
Allebei een beetje hetzelfde soort type carrière. Het is geen ster. Heeft geen potentie. Wat heb je aan zulke voetballers.
0
|
Woensdag 2 september 2015 om 14:47 uur |
Richard
Advertentie
Voodoo070
supporter-noord
ADODENHAAG
Ferdy schreef:
Ach, t zou super zijn. Zelfs zonder die sponsor gaat t nu best lekker. Wat miljoentjes zou top zijn natuurlijk.
Iets anders; klinkt bizar maar ik hoef t eigenlijk allemaal niet. Tuurlijk wil je top 5 spelen...dat moet kunnen maar...afgelopen zondag naar stadion, je bent nog niet uitgestapt of je ziet bekenden. Je loopt t MFC in en je ziet bekenden, je loopt de tribune op en je ziet bekenden, je zeikt die gozer van Henk Patat weer af over t ontbreken van pindasaus en die zegt.."zit je nou weer te zeiken" met n glimlach. Ik kom met mn manke poot bij n hoofsteward aangestrompeld en vraag of ik even via via naar binnen kan en dat kan dan.
Hou mn cluppie maar zoals t is. Ik hoef geen tweede ring met business-neuzen die de seizoenkaart van dr ICT-bedrijfje gebruiken en denken dat Beugelsdijk rood haar heeft. Klinkt melancholiek, zal best maar ik geniet van dat dorpse.
Gek he?
Ach, t zou super zijn. Zelfs zonder die sponsor gaat t nu best lekker. Wat miljoentjes zou top zijn natuurlijk.
Iets anders; klinkt bizar maar ik hoef t eigenlijk allemaal niet. Tuurlijk wil je top 5 spelen...dat moet kunnen maar...afgelopen zondag naar stadion, je bent nog niet uitgestapt of je ziet bekenden. Je loopt t MFC in en je ziet bekenden, je loopt de tribune op en je ziet bekenden, je zeikt die gozer van Henk Patat weer af over t ontbreken van pindasaus en die zegt.."zit je nou weer te zeiken" met n glimlach. Ik kom met mn manke poot bij n hoofsteward aangestrompeld en vraag of ik even via via naar binnen kan en dat kan dan.
Hou mn cluppie maar zoals t is. Ik hoef geen tweede ring met business-neuzen die de seizoenkaart van dr ICT-bedrijfje gebruiken en denken dat Beugelsdijk rood haar heeft. Klinkt melancholiek, zal best maar ik geniet van dat dorpse.
Gek he?
Is helemaal niet gek, ik heb dit type shout al zo vaak zien langskomen nu. En hoe beter we worden, hoe vaker ik het ga zien.
Groei is leven
Groei is leven
0
|
Dinsdag 25 augustus 2015 om 23:56 uur |
Jos Raaf
pajam schreef:
Als je je eigen shout terugleest, zal je denk ik best begrijpen waarom het denigrerend overkomt Jos.
Nu claim je dat MvdK creatief boekhouden toepastte om zwarte cijfers te draaien en dat we wat blij moeten zijn met de huidige (échte) zwarte cijfers....
Waar het mij omging is dat het ;
a) nog altijd onduidelijk is waarin we met dhr Wang nu precies opgeschoten zijn, want alle progressie is/was goed mogelijk met eigen middelen en met onze eigen management
b) het (misbruiken) gebruiken van de BVO als handelshuis waarbij je op eigen houtje spelers gaat benaderen, kopen, betalen en eventueel de winst afromen is een zéér riskante zaak. Niet alleen financieel, maar ook sportief
c) hetgeen Wigt zegt over budgetten (van de BVO zelf) die `op` zijn, mits de eigenaar zelf iets wilt financieren, geeft toch weer eens aan dat er geen enkele financiele investering op technisch vlak gedaan is door de nieuwe eigenaar?
positief en het belangrijske ; JA! We gaan erop vooruit, maar met name door onze eigen management.
Als je je eigen shout terugleest, zal je denk ik best begrijpen waarom het denigrerend overkomt Jos.
Nu claim je dat MvdK creatief boekhouden toepastte om zwarte cijfers te draaien en dat we wat blij moeten zijn met de huidige (échte) zwarte cijfers....
Waar het mij omging is dat het ;
a) nog altijd onduidelijk is waarin we met dhr Wang nu precies opgeschoten zijn, want alle progressie is/was goed mogelijk met eigen middelen en met onze eigen management
b) het (misbruiken) gebruiken van de BVO als handelshuis waarbij je op eigen houtje spelers gaat benaderen, kopen, betalen en eventueel de winst afromen is een zéér riskante zaak. Niet alleen financieel, maar ook sportief
c) hetgeen Wigt zegt over budgetten (van de BVO zelf) die `op` zijn, mits de eigenaar zelf iets wilt financieren, geeft toch weer eens aan dat er geen enkele financiele investering op technisch vlak gedaan is door de nieuwe eigenaar?
positief en het belangrijske ; JA! We gaan erop vooruit, maar met name door onze eigen management.
A) Veel nieuwe sponsoren, groter budget voor de jeugd, ADO trainers in China die daar eerste keus hebben in talenten, Aanstellen van Wigt, Metgod (Wigt blijkt een gouden greep, en hoe je het went of keert hij heeft hem aangesteld)
B) Pajam..dit weten we niet precies. Trouwens Fraser lijkt me niet het type welke zich laat sturen in een opstelling. Winst afromen hoeft helemaal niet erg te zijn! Het is te hopen dat hij bijvoorbeeld 10 miljoen verdient aan een speler...des te meer investeringen doen ze in spelers (mijn idee dan)
C) Laten we even wachten...misschien komen er de komende dagen wel een paar pareltjes binnenlopen nog.
En je laatste zin...ben ik het helemaal mee eens, Hulde voor ons Nederlandse management.
B) Pajam..dit weten we niet precies. Trouwens Fraser lijkt me niet het type welke zich laat sturen in een opstelling. Winst afromen hoeft helemaal niet erg te zijn! Het is te hopen dat hij bijvoorbeeld 10 miljoen verdient aan een speler...des te meer investeringen doen ze in spelers (mijn idee dan)
C) Laten we even wachten...misschien komen er de komende dagen wel een paar pareltjes binnenlopen nog.
En je laatste zin...ben ik het helemaal mee eens, Hulde voor ons Nederlandse management.
0
|
Dinsdag 25 augustus 2015 om 10:05 uur |
Nu online
Momenteel geen shouters online en 78 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 21 | - | 43 |
2 | Excelsior | 21 | - | 42 |
3 | FC Dordrecht | 21 | - | 36 |
4 | Den Bosch + | 20 | - | 33 |
5 | Graafschap | 20 | - | 32 |
6 | SC Cambuur | 20 | - | 32 |
7 | FC Emmen | 20 | - | 32 |
8 | ADO Den Haag | 20 | - | 31 |
9 | Helmond Sp. | 20 | - | 31 |
10 | Roda JC | 20 | - | 30 |
11 | Telstar | 21 | - | 29 |
12 | FC Eindhoven | 21 | - | 26 |
13 | Jong AZ | 21 | - | 25 |
14 | TOP Oss | 21 | - | 25 |
15 | MVV Maastr. | 21 | - | 23 |
16 | Jong Ajax | 21 | - | 21 |
17 | Jong PSV | 21 | - | 21 |
18 | VVV-Venlo | 21 | - | 19 |
19 | Jong Utrecht | 20 | - | 13 |
20 | Vitesse | 21 | - | -8 |