Welkom in de shoutbox, gast
rd..
Bron: Omroepwest.nl
Nooit meer belastinggeld naar ADO Den Haag! Of toch?
Lot van Bree
Vandaag, 070
DEN HAAG - De vakantie is nog maar koud begonnen of de Haagse gemeenteraad keert alweer terug van de camping. Volgende week woensdag wordt een spoeddebat gehouden, omdat een oude bekende in crisis verkeerd: ADO Den Haag. Hart voor Den Haag/Groep de Mos en de PVV willen dat de gemeente financieel bijspringt om de noodlijdende club te redden. Maar de rest van de gemeenteraad lijkt daar niet voor te porren.
Waarom wil Hart voor Den Haag/Groep de Mos dat de raad terugkomt van vakantie?
De grootste partij in de gemeenteraad vindt dat het Haagse stadsbestuur te weinig daadkracht toont en daardoor ADO Den Haag naar de afgrond leidt. Met zijn negen zetels kan Richard de Mos volgens de regels een commissievergadering uit laten schrijven en van die mogelijkheid maakt hij dan ook gebruik.
Voor Hart voor Den Haag is de directe aanleiding voor het debat een artikel in het voetbaltijdschrift VI deze week waarin staat dat Den Haag, die het stadion verhuurt aan ADO, niet akkoord is met de verlaging van de stadionhuur. `Door deze houding haken potentiële kopers af`, zegt Richard de Mos.
Klopt dat?
Een verlaging van de huur zou een voorwaarde zijn voor een aantal gegadigden. Maar volgens de herstructureringsdeskundige Jeroen Reiziger, die door de rechter is aangesteld om een acuut faillissement te voorkomen, is het verlagen van de huur in strijd met de Europese regels en daardoor `niet aannemelijk`.
Dus die huur gaat niet omlaag?
Een woordvoerder van de gemeente wil hier niet op ingaan omdat de gesprekken tussen de gemeente en Reiziger nog lopen. Maar het lijkt er dus op dat huurverlaging gezien wordt als staatssteun, omdat ADO een commerciële organisatie is.
Overigens heeft ADO formeel helemaal niet verzocht om een verlaging van de huur. `Er is geen officieel bericht vanuit ADO dat de club huurverlaging wil`, zei VVD-raadslid Chris van der Helm eerder.
Doet de gemeente dan helemaal niets om ADO van de ondergang te redden?
Er zou wel bekeken worden of het mogelijk is om vaker evenementen in het stadion toe te staan zodat de club meer inkomsten binnenkrijgt. Ook is het een optie dat ADO het onderhoud van het stadion zelf op zich neemt en er wordt gekeken naar het verstrekken van een overbruggingskrediet.
Hart voor Den Haag is verantwoordelijk voor de terugroepactie van de gemeenteraad. Wat vindt de rest van de politiek daarvan?
Alleen de PVV steunt De Mos volmondig. De partij vindt dat het college van burgemeester en wethouders ADO `laat bungelen`. `Waarom gaan er wel miljoenen naar elitaire theaters en wordt ADO aan zijn lot overgelaten?` vroeg PVV-fractievoorzitter Sebastian Kruis zich af.
Maar de andere partijen kijken hier anders naar en vinden een debat op dit moment niet zinvol. `Laat de Chinese eigenaar de financiële problemen zelf oplossen. Dat doen we niet met belastinggeld`, zei bijvoorbeeld Maarten De Vuyst van GroenLinks.
Vanwaar die terughoudendheid?
Die partijen vinden dat ADO zijn eigen broek moet ophouden. Ze wijzen naar de rol die de gemeente heeft en die reikt niet verder dan verhuurder van het stadion. Tot 2017 had de gemeente nog een gouden aandeel, bedoeld om ADO financieel in de gaten te kunnen houden. Maar dat aandeel heeft toenmalig D66-wethouder Tom de Bruijn retour gezonden, omdat het te weinig effectieve invloed gaf. Sindsdien is de gemeente, op papier, alleen verhuurder van het stadion.
Bovendien is het niet de eerste keer dat de gemeente bijspringt. In 2008 redde de gemeente ADO al eens van de ondergang en gaandeweg stak Den Haag tientallen miljoen euro`s in de club in de vorm van de bouw van het stadion, leningen en andere investeringen. De schatting is dat het gaat om ongeveer 70 miljoen euro. Daarom is het credo bij veel politieke partijen: geen geld meer naar ADO.
Dus hoeft ADO geen geld van de gemeente te verwachten?
Voorop gesteld: er ligt nu geen voorstel bij de gemeenteraad om met geld over de brug te komen. Maar de vraag dringt zich steeds weer op, en ja, ook in deze crisis wordt met een schuin oog naar de gemeente gekeken.
En als de vraag voor ligt en de gemeente de laatste strohalm voor ADO is, dan heeft de raad een lastige afweging te maken. Moet er weer geld naar een club die keer op keer in de problemen komt? Of is het na de zoveelste financiële crisis echt genoeg geweest en leeft de raad zijn eigen credo na: geen geld meer naar ADO Den Haag?
De consequentie van een `nee` is in dat geval dan wel dat de derde stad van het land geen betaald voetbalclub meer heeft, Den Haag blijft zitten met een duur stadion zonder voetbalclub en er miljoenen euro`s aan investeringen voor niets zijn geweest.
Nooit meer belastinggeld naar ADO Den Haag! Of toch?
Lot van Bree
Vandaag, 070
DEN HAAG - De vakantie is nog maar koud begonnen of de Haagse gemeenteraad keert alweer terug van de camping. Volgende week woensdag wordt een spoeddebat gehouden, omdat een oude bekende in crisis verkeerd: ADO Den Haag. Hart voor Den Haag/Groep de Mos en de PVV willen dat de gemeente financieel bijspringt om de noodlijdende club te redden. Maar de rest van de gemeenteraad lijkt daar niet voor te porren.
Waarom wil Hart voor Den Haag/Groep de Mos dat de raad terugkomt van vakantie?
De grootste partij in de gemeenteraad vindt dat het Haagse stadsbestuur te weinig daadkracht toont en daardoor ADO Den Haag naar de afgrond leidt. Met zijn negen zetels kan Richard de Mos volgens de regels een commissievergadering uit laten schrijven en van die mogelijkheid maakt hij dan ook gebruik.
Voor Hart voor Den Haag is de directe aanleiding voor het debat een artikel in het voetbaltijdschrift VI deze week waarin staat dat Den Haag, die het stadion verhuurt aan ADO, niet akkoord is met de verlaging van de stadionhuur. `Door deze houding haken potentiële kopers af`, zegt Richard de Mos.
Klopt dat?
Een verlaging van de huur zou een voorwaarde zijn voor een aantal gegadigden. Maar volgens de herstructureringsdeskundige Jeroen Reiziger, die door de rechter is aangesteld om een acuut faillissement te voorkomen, is het verlagen van de huur in strijd met de Europese regels en daardoor `niet aannemelijk`.
Dus die huur gaat niet omlaag?
Een woordvoerder van de gemeente wil hier niet op ingaan omdat de gesprekken tussen de gemeente en Reiziger nog lopen. Maar het lijkt er dus op dat huurverlaging gezien wordt als staatssteun, omdat ADO een commerciële organisatie is.
Overigens heeft ADO formeel helemaal niet verzocht om een verlaging van de huur. `Er is geen officieel bericht vanuit ADO dat de club huurverlaging wil`, zei VVD-raadslid Chris van der Helm eerder.
Doet de gemeente dan helemaal niets om ADO van de ondergang te redden?
Er zou wel bekeken worden of het mogelijk is om vaker evenementen in het stadion toe te staan zodat de club meer inkomsten binnenkrijgt. Ook is het een optie dat ADO het onderhoud van het stadion zelf op zich neemt en er wordt gekeken naar het verstrekken van een overbruggingskrediet.
Hart voor Den Haag is verantwoordelijk voor de terugroepactie van de gemeenteraad. Wat vindt de rest van de politiek daarvan?
Alleen de PVV steunt De Mos volmondig. De partij vindt dat het college van burgemeester en wethouders ADO `laat bungelen`. `Waarom gaan er wel miljoenen naar elitaire theaters en wordt ADO aan zijn lot overgelaten?` vroeg PVV-fractievoorzitter Sebastian Kruis zich af.
Maar de andere partijen kijken hier anders naar en vinden een debat op dit moment niet zinvol. `Laat de Chinese eigenaar de financiële problemen zelf oplossen. Dat doen we niet met belastinggeld`, zei bijvoorbeeld Maarten De Vuyst van GroenLinks.
Vanwaar die terughoudendheid?
Die partijen vinden dat ADO zijn eigen broek moet ophouden. Ze wijzen naar de rol die de gemeente heeft en die reikt niet verder dan verhuurder van het stadion. Tot 2017 had de gemeente nog een gouden aandeel, bedoeld om ADO financieel in de gaten te kunnen houden. Maar dat aandeel heeft toenmalig D66-wethouder Tom de Bruijn retour gezonden, omdat het te weinig effectieve invloed gaf. Sindsdien is de gemeente, op papier, alleen verhuurder van het stadion.
Bovendien is het niet de eerste keer dat de gemeente bijspringt. In 2008 redde de gemeente ADO al eens van de ondergang en gaandeweg stak Den Haag tientallen miljoen euro`s in de club in de vorm van de bouw van het stadion, leningen en andere investeringen. De schatting is dat het gaat om ongeveer 70 miljoen euro. Daarom is het credo bij veel politieke partijen: geen geld meer naar ADO.
Dus hoeft ADO geen geld van de gemeente te verwachten?
Voorop gesteld: er ligt nu geen voorstel bij de gemeenteraad om met geld over de brug te komen. Maar de vraag dringt zich steeds weer op, en ja, ook in deze crisis wordt met een schuin oog naar de gemeente gekeken.
En als de vraag voor ligt en de gemeente de laatste strohalm voor ADO is, dan heeft de raad een lastige afweging te maken. Moet er weer geld naar een club die keer op keer in de problemen komt? Of is het na de zoveelste financiële crisis echt genoeg geweest en leeft de raad zijn eigen credo na: geen geld meer naar ADO Den Haag?
De consequentie van een `nee` is in dat geval dan wel dat de derde stad van het land geen betaald voetbalclub meer heeft, Den Haag blijft zitten met een duur stadion zonder voetbalclub en er miljoenen euro`s aan investeringen voor niets zijn geweest.
0
|
Vrijdag 23 juli 2021 om 08:12 uur |
rd..
Bron AD
Den Haag praat serieus over steun voor noodlijdend ADO, maar huurverlaging komt er niet zomaar
Den Haag is serieus in gesprek over eventuele steun aan het noodlijdende ADO Den Haag. Daarbij passeren vele vormen van hulp de revue. Een verzoek van de voetbalvereniging om een verlaging van de huur voor het Cars Jeans Stadion is er nog niet geweest, zo meldt een bron met kennis van de gesprekken.
Lex de Jonge 21-07-21, 19:52
ADO verkeert in financiële nood, omdat de Chinese eigenaar United Vansen niet met de beloofde miljoenen over de brug komt. Ook de degradatie uit de eredivisie maakt de positie van de club er niet beter op. Het wachten is nu op een geschikte koper voor de voetbalclub, maar belangrijke gegadigden leggen harde eisen op tafel, zoals een forse huurverlaging.
Met Den Haag is onder meer gesproken over een mogelijk overbruggingskrediet voor de club en over het toestaan van meer evenementen in het Cars Jeans Stadion om de inkomsten te verhogen. Een andere optie die ter tafel is gekomen is dat ADO Den Haag het onderhoud van het stadion overneemt om zo de hoge kosten te drukken.
Maar kandidaat-kopers van de club, die vooraf al een forse huurverlaging eisen, hebben weinig kans, zo meent Jeroen Reiziger, die door de rechtbank is benoemd om voor ADO Den Haag een herstelplan te maken. ,,Daar zijn heel strenge Europese regels over’’, zegt hij. ,,Den Haag is verplicht een marktconforme huur te vragen. En als zo’n huurverlaging al zou kunnen, dan is dat iets voor de langere termijn. Daar gaat een procedure van maanden overheen.”
Martin Jol
Volgens Reiziger is er een aantal serieuze gegadigden om ADO Den Haag van de Chinese eigenaren over te nemen. Preciezer wil de zogeheten herstructureringsdeskundige zich niet uitdrukken, ook al omdat hijzelf niet altijd kan doorgronden hoe groot de belangstelling is van partijen die zich als potentiële koper van ADO Den Haag bij hem melden. ,,Soms weet je niet of iemand een gegadigde is, een geïnteresseerde of gewoon een gelukzoeker.”
Ict-zakenman Ad Nederlof leek een tijdlang de belangrijke overnamekandidaat te zijn. Het Haags Collectief met kopstukken als Ed Maas, Jeroen Lentze en Martin Jol heeft ook belangstelling voor ADO. Verder heeft zich zeker nog één andere potentiële koper bij Reiziger gemeld.
Die stelt overigens dat de haast om tot een vergelijk te komen met een van de koopkandidaten minder groot is dan wel wordt aangenomen. ,,Het hoeft niet allemaal per se voor 1 augustus rond te zijn’’, zegt hij. ,,Op die datum moeten we wel stukken inleveren bij de KNVB, maar daar valt waarschijnlijk wel een mouw aan te passen.’’
Op apegapen
Volgens partijleider Richard de Mos van Hart voor Den Haag is de nood wel degelijk aan de man. Hij roept de gemeenteraad op om terug te keren van vakantie, omdat Den Haag een huurverlaging zou hebben geweigerd: ,,Het zal toch niet gebeuren dat wethouders met zwakke knieën onze club om zeep helpen? ADO ligt op apegapen, er moet nu gehandeld worden’’, vindt hij.
Het ADO-stadion is eigendom van Den Haag. De club huurt het voor 180.000 euro per jaar, zo laat de gemeente desgevraagd weten. Verder betaalt ADO 55.000 euro per jaar voor het veld, 475.000 euro per jaar voor het hoofdgebouw en 165.000 euro per jaar voor de commerciële ruimtes. Voor de parkeerterreinen moet ADO respectievelijk 32.000 euro, 72.500 euro en 51.000 euro per jaar neertellen.
Maar of het tot een huurverlaging komt, is dus zeer de vraag. Niet alleen moet het stadsbestuur daartoe bereid zijn, ook de Haagse politiek zou daarmee moeten instemmen. En dan is het nog de vraag of het volgens de Europese regels kan. ,,Belangrijk is dat de gemeente heel constructief met ons in gesprek is”, zegt Reiziger. ,,Ze staat open voor hulp als dat echt nodig is. In welke vorm? Dat moet nog blijken.’’
Den Haag praat serieus over steun voor noodlijdend ADO, maar huurverlaging komt er niet zomaar
Den Haag is serieus in gesprek over eventuele steun aan het noodlijdende ADO Den Haag. Daarbij passeren vele vormen van hulp de revue. Een verzoek van de voetbalvereniging om een verlaging van de huur voor het Cars Jeans Stadion is er nog niet geweest, zo meldt een bron met kennis van de gesprekken.
Lex de Jonge 21-07-21, 19:52
ADO verkeert in financiële nood, omdat de Chinese eigenaar United Vansen niet met de beloofde miljoenen over de brug komt. Ook de degradatie uit de eredivisie maakt de positie van de club er niet beter op. Het wachten is nu op een geschikte koper voor de voetbalclub, maar belangrijke gegadigden leggen harde eisen op tafel, zoals een forse huurverlaging.
Met Den Haag is onder meer gesproken over een mogelijk overbruggingskrediet voor de club en over het toestaan van meer evenementen in het Cars Jeans Stadion om de inkomsten te verhogen. Een andere optie die ter tafel is gekomen is dat ADO Den Haag het onderhoud van het stadion overneemt om zo de hoge kosten te drukken.
Maar kandidaat-kopers van de club, die vooraf al een forse huurverlaging eisen, hebben weinig kans, zo meent Jeroen Reiziger, die door de rechtbank is benoemd om voor ADO Den Haag een herstelplan te maken. ,,Daar zijn heel strenge Europese regels over’’, zegt hij. ,,Den Haag is verplicht een marktconforme huur te vragen. En als zo’n huurverlaging al zou kunnen, dan is dat iets voor de langere termijn. Daar gaat een procedure van maanden overheen.”
Martin Jol
Volgens Reiziger is er een aantal serieuze gegadigden om ADO Den Haag van de Chinese eigenaren over te nemen. Preciezer wil de zogeheten herstructureringsdeskundige zich niet uitdrukken, ook al omdat hijzelf niet altijd kan doorgronden hoe groot de belangstelling is van partijen die zich als potentiële koper van ADO Den Haag bij hem melden. ,,Soms weet je niet of iemand een gegadigde is, een geïnteresseerde of gewoon een gelukzoeker.”
Ict-zakenman Ad Nederlof leek een tijdlang de belangrijke overnamekandidaat te zijn. Het Haags Collectief met kopstukken als Ed Maas, Jeroen Lentze en Martin Jol heeft ook belangstelling voor ADO. Verder heeft zich zeker nog één andere potentiële koper bij Reiziger gemeld.
Die stelt overigens dat de haast om tot een vergelijk te komen met een van de koopkandidaten minder groot is dan wel wordt aangenomen. ,,Het hoeft niet allemaal per se voor 1 augustus rond te zijn’’, zegt hij. ,,Op die datum moeten we wel stukken inleveren bij de KNVB, maar daar valt waarschijnlijk wel een mouw aan te passen.’’
Op apegapen
Volgens partijleider Richard de Mos van Hart voor Den Haag is de nood wel degelijk aan de man. Hij roept de gemeenteraad op om terug te keren van vakantie, omdat Den Haag een huurverlaging zou hebben geweigerd: ,,Het zal toch niet gebeuren dat wethouders met zwakke knieën onze club om zeep helpen? ADO ligt op apegapen, er moet nu gehandeld worden’’, vindt hij.
Het ADO-stadion is eigendom van Den Haag. De club huurt het voor 180.000 euro per jaar, zo laat de gemeente desgevraagd weten. Verder betaalt ADO 55.000 euro per jaar voor het veld, 475.000 euro per jaar voor het hoofdgebouw en 165.000 euro per jaar voor de commerciële ruimtes. Voor de parkeerterreinen moet ADO respectievelijk 32.000 euro, 72.500 euro en 51.000 euro per jaar neertellen.
Maar of het tot een huurverlaging komt, is dus zeer de vraag. Niet alleen moet het stadsbestuur daartoe bereid zijn, ook de Haagse politiek zou daarmee moeten instemmen. En dan is het nog de vraag of het volgens de Europese regels kan. ,,Belangrijk is dat de gemeente heel constructief met ons in gesprek is”, zegt Reiziger. ,,Ze staat open voor hulp als dat echt nodig is. In welke vorm? Dat moet nog blijken.’’
0
|
Woensdag 21 juli 2021 om 20:58 uur |
Kees
ikke_adofan schreef:
Kees, als ik even kort door de bocht denk; wij betalen 800k aan huur, een redelijk gemiddelde roi van 8% hanteer dan is het stadion voor 10mio te koop...moet te doen zijn toch voor een nieuwe investeerder.
Kees, als ik even kort door de bocht denk; wij betalen 800k aan huur, een redelijk gemiddelde roi van 8% hanteer dan is het stadion voor 10mio te koop...moet te doen zijn toch voor een nieuwe investeerder.
Dat durf ik niet te bevestigen maar klinkt redelijk logisch gezien afschrijvingen en groot onderhoud in het vooruitzicht.
Vraag me af wat de grond waard is?
Vraag me af wat de grond waard is?
0
|
Woensdag 21 juli 2021 om 11:36 uur |
Vak_W
Kees schreef:
Promotie uit de tweede divisie is toch (voorlopig) niet mogelijk?
Daarnaast gaat het echt wel goed komen met de club. Investeerders wachten nu op het juiste moment en nemen puntenaftrek wat betreft indienen van een sluitende begroting per 1 augustus ook voor lief.
Laat je allemaal toch niet zo gek maken en vertrouw op je eigen gezond verstand. Een groot (politiek) spel is het op het ogenblik en met name op het emotionele en financiële vlak.
Promotie uit de tweede divisie is toch (voorlopig) niet mogelijk?
Daarnaast gaat het echt wel goed komen met de club. Investeerders wachten nu op het juiste moment en nemen puntenaftrek wat betreft indienen van een sluitende begroting per 1 augustus ook voor lief.
Laat je allemaal toch niet zo gek maken en vertrouw op je eigen gezond verstand. Een groot (politiek) spel is het op het ogenblik en met name op het emotionele en financiële vlak.
Nogmaals: geen crediteurenakkoord op 1 augustus maakt de weg vrij voor een faillissementsaanvraag. Waarom denk je dat Reiziger de deadline van 1 augustus blijft noemen? Er zal vast wel 1 van die 150 crediteuren klaar zijn met de ellende. Niet gek laten maken, gezond verstand. Volgens mij zijn dat ten eerste geen termen die bij onze club van toepassing zijn. Ten tweede: als je je nu nog niet druk maakt, doe je het nooit meer. Ik vraag me oprecht af waar het optimisme van sommigen vandaan komt. Over spelers beginnen die we aan moeten trekken terwijl we ons nog maar met één vingertje vasthouden aan de klif waar we aan hangen voordat we in het ravijn storten. Ik ga ervan uit dat we op 1 augustus óf gered zijn (die kans wordt met het uur kleiner) óf het faillissement is aangevraagd. Maar hey, ik laat me graag verrassen.
0
|
Woensdag 21 juli 2021 om 11:28 uur |
BLEISWIJK-1
Bolskie schreef:
Kortom reiziger maakt er eerder een zooitje van dan dat hij met oplossing komt?
Kortom reiziger maakt er eerder een zooitje van dan dat hij met oplossing komt?
De vraag is.....voor wie zit hij er? Hij wil ADO draaiende houden. Daar ben ik van overtuigd. Maar volgens mij zit hij er niet voor de nieuwe eigenaren. Die staan bij hem niet boven de schuldeisers. Daarom lijkt het er regelmatig op dat hij nieuwe eigenaren tegen werkt.
0
|
Dinsdag 20 juli 2021 om 22:50 uur |
BLEISWIJK-1
Bleek schreef:
Er wordt niet gepokerd!
Er is geen crediteurenakkoord.
De falende huidige directie zit er gewoon nog steeds en vangt maandelijks een godsvermogen.
Er worden fossielen aangetrokken of verlengd.
Iedere potentiële nieuwe eigenaar heeft zijn klauwen er vanaf getrokken. En Laten we nou niet doen of dat een onderhandelingspel is want dit is een soap dit zijn weerga niet kent en is werkelijk nog nooit elders vertoond. Het is pure onkunde en een groot gebrek aan leiderschap..
Er wordt niet gepokerd!
Er is geen crediteurenakkoord.
De falende huidige directie zit er gewoon nog steeds en vangt maandelijks een godsvermogen.
Er worden fossielen aangetrokken of verlengd.
Iedere potentiële nieuwe eigenaar heeft zijn klauwen er vanaf getrokken. En Laten we nou niet doen of dat een onderhandelingspel is want dit is een soap dit zijn weerga niet kent en is werkelijk nog nooit elders vertoond. Het is pure onkunde en een groot gebrek aan leiderschap..
Dan heb ik een vraag voor je. Als je als Lentze samen met Maas en Jol je terug trekt. Waarom ga je dan een kleine week later voor het stadion demonstreren? En vragen om aandacht?
Komt bij toch over als zijnde iemand die graag wil.
Komt bij toch over als zijnde iemand die graag wil.
0
|
Dinsdag 20 juli 2021 om 22:45 uur |
Bleek
Bolskie schreef:
Nederland en groep Maas/jol word dus niet meer mee gesproken. Behoort dat ook allemaal bij het spel of kunnen we beter gewoon lekker die stekker eruit trekken?
Nederland en groep Maas/jol word dus niet meer mee gesproken. Behoort dat ook allemaal bij het spel of kunnen we beter gewoon lekker die stekker eruit trekken?
Mensen doen altijd alsof er achter de schermen een groter plan is. Geloof het nou maar niet. Het is 1 grote pestbende.
Je moet je in alle eerlijkheid ook gewoon de vraag stellen of we nog wel bestaansrecht hebben..
Je moet je in alle eerlijkheid ook gewoon de vraag stellen of we nog wel bestaansrecht hebben..
0
|
Dinsdag 20 juli 2021 om 22:03 uur |
Advertentie
Superfc
Mijn verwachting... politiek spel rondom huur, debiteuren etc. Dat is in afronding. De deal met potentiële koper zal dan ook binnenkort worden beklonken. Vraag alleen is wie namens Maas de kar gaat trekken. (Ik denk namelijk dat datvde koper is)
Helaas zijn we er dan nog niet vrees ik. KNVB zal ook zijn plasje doen. De selectie versterken zal vrees ik pas op zijn vroegst in winterstop kunnen. Alles in teken om niet aankomend seizoen maar daaropvolgend seizoen een gooi naar promotie te doen.
Als supporter zal het dus dit jaar afzien zijn. Tegen jong 020 en emmen er dik af en zo nog wel een paar flinke struikelpartijen. Het is zoals het is en maar een verwachting....
Helaas zijn we er dan nog niet vrees ik. KNVB zal ook zijn plasje doen. De selectie versterken zal vrees ik pas op zijn vroegst in winterstop kunnen. Alles in teken om niet aankomend seizoen maar daaropvolgend seizoen een gooi naar promotie te doen.
Als supporter zal het dus dit jaar afzien zijn. Tegen jong 020 en emmen er dik af en zo nog wel een paar flinke struikelpartijen. Het is zoals het is en maar een verwachting....
0
|
Maandag 19 juli 2021 om 17:56 uur |
ghostdrift
Aad schreef:
En voor degenen die blij zijn met Zuiverloon: zie dit interview met VI en je weet dat je als club een enorm risico loopt dat je constant te maken hebt met een speler die dan wel en dan weer niet kan spelen.
En voor degenen die blij zijn met Zuiverloon: zie dit interview met VI en je weet dat je als club een enorm risico loopt dat je constant te maken hebt met een speler die dan wel en dan weer niet kan spelen.
Ik hoop ook dat ze bij ADO doorpakken dus geen Zuiverloon vraag mij wel af waarom ADO steeds terug valt op spelers van 29 t/ 35 jaar
0
|
Maandag 19 juli 2021 om 17:19 uur |
Nu online
Franky, Edje, GGH, Aad, Ano-Niem, Swaber, Dang3r, DHFC070, hagenees abroad, BigMac en 249 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Excelsior | 16 | - | 33 |
2 | FC Volendam | 16 | - | 32 |
3 | FC Emmen | 16 | - | 30 |
4 | Helmond Sp. | 16 | - | 30 |
5 | Graafschap | 16 | - | 29 |
6 | Den Bosch + | 16 | - | 28 |
7 | FC Dordrecht | 16 | - | 26 |
8 | Roda JC | 16 | - | 26 |
9 | SC Cambuur | 16 | - | 25 |
10 | ADO Den Haag | 16 | - | 22 |
11 | Telstar | 16 | - | 22 |
12 | FC Eindhoven | 16 | - | 19 |
13 | Jong AZ | 16 | - | 18 |
14 | Jong PSV | 16 | - | 17 |
15 | TOP Oss | 16 | - | 17 |
16 | MVV Maastr. | 16 | - | 16 |
17 | Jong Ajax | 16 | - | 15 |
18 | VVV-Venlo | 16 | - | 11 |
19 | Jong Utrecht | 16 | - | 9 |
20 | Vitesse -27 | 16 | - | -15 |