Welkom in de shoutbox, gast
Mike
Max schreef:
Je hebt deels gelijk. Manders, Van As, Groenendijk, Immers, El Khayati, we kunnen er van alles over zeggen, maar de club is in handen van een eigenaar zonder visie en zonder sturing. Dankzij die eigenaar zitten we met een exploitatietekort. Daar plukken we jaar in, jaar uit de vruchten van.
Maar verder is het wel zo dat de gewone tribunes redelijk vol zitten, maar de eretribune al jaren nauwelijks is gevuld.
Je hebt deels gelijk. Manders, Van As, Groenendijk, Immers, El Khayati, we kunnen er van alles over zeggen, maar de club is in handen van een eigenaar zonder visie en zonder sturing. Dankzij die eigenaar zitten we met een exploitatietekort. Daar plukken we jaar in, jaar uit de vruchten van.
Maar verder is het wel zo dat de gewone tribunes redelijk vol zitten, maar de eretribune al jaren nauwelijks is gevuld.
Maar de tribunes zitten voor 1/3 vol met mensen die een 2e-kaartje-gratis-kaartje hebben of via een scholen-/sportverenigings-aktie...
0
|
Zondag 12 augustus 2018 om 16:15 uur |
kako
HJ schreef:
Hé Hagenezen is er een plek waar ik de auto gratis kan parkeren vanwaar een redelijke wandeling (+-20 min) of fietsen nog wel te doen is?
Normaal fiets ik meestal vanaf een vriend maar nu is hij op vakantie.
Hé Hagenezen is er een plek waar ik de auto gratis kan parkeren vanwaar een redelijke wandeling (+-20 min) of fietsen nog wel te doen is?
Normaal fiets ik meestal vanaf een vriend maar nu is hij op vakantie.
Gewoon op Tiber zetten halverwege. Bij Dom of vroeger. Altijd gratis en max 10 min lopen. Wel vroeg komen dan
0
|
Zaterdag 11 augustus 2018 om 20:06 uur |
Hajee
Hajee
HJ
Ano-Niem
Grappig dat iedereen het businessplan wil zien en eigenlijk eist dat Manders verantwoording aflegt aan de supporters voor het zakelijke reilen en zeilen binnen de club.
Een BVO is tegenwoordig gewoon een bedrijf, met dien verstande dat er amusement wordt geleverd, er veel emotie hangt aan het bedrijf van supporters en samenleving en je assets op een veld staan en geen vaste waarde hebben. Bottom Line: je hebt kosten en uitgaven en die moeten in lijn zijn. Voor geld kun je bij sponsoren en banken terecht, of je verkoopt je assets.
Driekwart van de supporters snapt toch geen reet van het businessplan, maar beperken zich tot makkelijke kreten als, "maak het parkeren gratis", "zorg voor gratis OV" en "dump de chinees"
Ik ben er van overtuigd dat Manders er met de beste intenties zit en dat hij keihard werkt om het iedere dag beter te doen. Je ziet veranderingen en die zijn niet altijd even goed, maar geef ze een kans.
Een vergeet a.u.b. bedrijven als KPN, AEGON en Siemens. Die hebben gewoonweg geen interesse om een clubje als ADO te sponsoren. De exposure is minimaal, het afbreukrisiso is enorm en ze willen zich verbinden aan een club die meedoet om prijzen, overeenkomstig het merk dat ze zelf zijn.
.
Een BVO is tegenwoordig gewoon een bedrijf, met dien verstande dat er amusement wordt geleverd, er veel emotie hangt aan het bedrijf van supporters en samenleving en je assets op een veld staan en geen vaste waarde hebben. Bottom Line: je hebt kosten en uitgaven en die moeten in lijn zijn. Voor geld kun je bij sponsoren en banken terecht, of je verkoopt je assets.
Driekwart van de supporters snapt toch geen reet van het businessplan, maar beperken zich tot makkelijke kreten als, "maak het parkeren gratis", "zorg voor gratis OV" en "dump de chinees"
Ik ben er van overtuigd dat Manders er met de beste intenties zit en dat hij keihard werkt om het iedere dag beter te doen. Je ziet veranderingen en die zijn niet altijd even goed, maar geef ze een kans.
Een vergeet a.u.b. bedrijven als KPN, AEGON en Siemens. Die hebben gewoonweg geen interesse om een clubje als ADO te sponsoren. De exposure is minimaal, het afbreukrisiso is enorm en ze willen zich verbinden aan een club die meedoet om prijzen, overeenkomstig het merk dat ze zelf zijn.
.
0
|
Vrijdag 10 augustus 2018 om 12:35 uur |
JB
HJ schreef:
Met andere woorden; er zijn zorgen maar dit is ook een erfenis uit het verleden en het eerdere wanbeleid.
Met andere woorden; er zijn zorgen maar dit is ook een erfenis uit het verleden en het eerdere wanbeleid.
Het verleden als in 4 jaar geleden?
Toen de club wel een sluitende begroting had, zwarte cijfers schreef een geen schuilden had?
Inmiddels hebben wij volgens het jaarverslag per 1 juli 2017
- een (achtergestelde) lening bij de Chinezen van 3,3 miljoen,
-is er voor het afgelopen seizoen in de jaarrekening vermeldt dat er gewerkt is met een begroting met een tekort van 4,5 miljoen dat "gelukkig" waarschijnlijk beperkt blijft tot een tekort 3,9 miljoen.
Maar dat is niet erg, volgens hetzelfde jaarverslag, omdat er een officiële verklaring van de Chinezen is dat zij dit gat met een nieuwe achtergestelde lening opvullen.
Oftewel: aan het einde van het afgelopen seizoen is de schuld aan Chinezen zo`n 7,5 miljoen.
Voor het seizoen dat nu gestart is, is opnieuw een begrotingstekort van zo`n 4 miljoen voorzien.
Dankzij de verkoop van Johnson zal de helft hiervan op te vullen zijn, als er geen transfersommen worden betaald voor een nieuwe spits of rechtsback.
Heb je aan het einde van dit seizoen dus een schuld in China van 10 miljoen.
Zo geweldig gaat het nu.
Het is dat Van As hier hetzelfde fantastische werk aan het doen is dat hij jaren bij NAC deed: de club eigenhandig overeind houden met het gratis halen en weer verkopen van bruikbare spelers.
Toen de club wel een sluitende begroting had, zwarte cijfers schreef een geen schuilden had?
Inmiddels hebben wij volgens het jaarverslag per 1 juli 2017
- een (achtergestelde) lening bij de Chinezen van 3,3 miljoen,
-is er voor het afgelopen seizoen in de jaarrekening vermeldt dat er gewerkt is met een begroting met een tekort van 4,5 miljoen dat "gelukkig" waarschijnlijk beperkt blijft tot een tekort 3,9 miljoen.
Maar dat is niet erg, volgens hetzelfde jaarverslag, omdat er een officiële verklaring van de Chinezen is dat zij dit gat met een nieuwe achtergestelde lening opvullen.
Oftewel: aan het einde van het afgelopen seizoen is de schuld aan Chinezen zo`n 7,5 miljoen.
Voor het seizoen dat nu gestart is, is opnieuw een begrotingstekort van zo`n 4 miljoen voorzien.
Dankzij de verkoop van Johnson zal de helft hiervan op te vullen zijn, als er geen transfersommen worden betaald voor een nieuwe spits of rechtsback.
Heb je aan het einde van dit seizoen dus een schuld in China van 10 miljoen.
Zo geweldig gaat het nu.
Het is dat Van As hier hetzelfde fantastische werk aan het doen is dat hij jaren bij NAC deed: de club eigenhandig overeind houden met het gratis halen en weer verkopen van bruikbare spelers.
0
|
Vrijdag 10 augustus 2018 om 11:29 uur |
Advertentie
Marijn
Volgens VI: ADO DEN HAAG: 15 MILJOEN
Met de negende begroting van het land staan de Hagenaars nog net in het linkerrijtje. Vier jaar na dato heeft de Chinese overname nog weinig gebracht. Bestuurlijk is de club inmiddels in rustiger vaarwater beland, maar de aanvankelijk aangekondigde ambities zijn niet haalbaar gebleken. De Chinezen baalden de laatste jaren vooral dat de miljoenentekorten aangezuiverd moesten worden. De club kampt nog altijd met operationele gaten en glashelder is dat er vanuit China niet zomaar gratis miljoenen te verwachten zijn. Beide partijen hopen de omzet een impuls te geven met het huren van Yuning Zhang waarmee de Chinese sponsormarkt moet worden opengebroken. ADO zal uiteindelijk op eigen kracht break-even moeten gaan draaien, terwijl bij de overname nog werd gedroomd van een rol in de subtop. De bijbehorende financiële middelen kwamen echter nooit en veel verder dan salarissen van 220 duizend euro kan de directie meestal niet gaan. Met een begroting die dik twee keer zo hoog is als die van de clubs onder aan de ranglijst zouden de Hagenaars zich desalniettemin moeiteloos in de middenmoot moeten kunnen handhaven
Met de negende begroting van het land staan de Hagenaars nog net in het linkerrijtje. Vier jaar na dato heeft de Chinese overname nog weinig gebracht. Bestuurlijk is de club inmiddels in rustiger vaarwater beland, maar de aanvankelijk aangekondigde ambities zijn niet haalbaar gebleken. De Chinezen baalden de laatste jaren vooral dat de miljoenentekorten aangezuiverd moesten worden. De club kampt nog altijd met operationele gaten en glashelder is dat er vanuit China niet zomaar gratis miljoenen te verwachten zijn. Beide partijen hopen de omzet een impuls te geven met het huren van Yuning Zhang waarmee de Chinese sponsormarkt moet worden opengebroken. ADO zal uiteindelijk op eigen kracht break-even moeten gaan draaien, terwijl bij de overname nog werd gedroomd van een rol in de subtop. De bijbehorende financiële middelen kwamen echter nooit en veel verder dan salarissen van 220 duizend euro kan de directie meestal niet gaan. Met een begroting die dik twee keer zo hoog is als die van de clubs onder aan de ranglijst zouden de Hagenaars zich desalniettemin moeiteloos in de middenmoot moeten kunnen handhaven
0
|
Donderdag 9 augustus 2018 om 12:20 uur |
Peter87
purnie&pino schreef:
Met seizoenskaart tegen emmen hoe zat dat nou met gratis kaartje ?
Met seizoenskaart tegen emmen hoe zat dat nou met gratis kaartje ?
zelfs clubcard houders kunnen een 2e kaartje gratis bestellen. Inloggen op de officiele site, met je (seizoen)clubcard en dan kan je 2 kaartjes bestellen voor de prijs van 1
0
|
Donderdag 9 augustus 2018 om 11:16 uur |
purnie&pino
Nu online
rien1, pajam, Tuurke63, Erik070, Advocado, Ronaldo, KickOff, DenHaag070!, Eeuwig Den Haag, Dannyy en 344 gasten.
Zoek in shoutbox
Spelersklassement
Laatste wedstrijd
Volgende wedstrijd
Advertentie
Keuken Kampioen Divisie
1 | Volendam + | 21 | - | 43 |
2 | Excelsior | 21 | - | 42 |
3 | FC Dordrecht | 21 | - | 36 |
4 | Den Bosch + | 20 | - | 33 |
5 | Graafschap | 20 | - | 32 |
6 | SC Cambuur | 20 | - | 32 |
7 | FC Emmen | 20 | - | 32 |
8 | ADO Den Haag | 20 | - | 31 |
9 | Helmond Sp. | 20 | - | 31 |
10 | Roda JC | 20 | - | 30 |
11 | Telstar | 20 | - | 26 |
12 | FC Eindhoven | 21 | - | 26 |
13 | TOP Oss | 21 | - | 25 |
14 | MVV Maastr. | 21 | - | 23 |
15 | Jong AZ | 20 | - | 22 |
16 | Jong Ajax | 20 | - | 21 |
17 | Jong PSV | 20 | - | 21 |
18 | VVV-Venlo | 20 | - | 16 |
19 | Jong Utrecht | 20 | - | 13 |
20 | Vitesse | 20 | - | -8 |